abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58481304
quote:
Op zondag 4 mei 2008 02:39 schreef Kees22 het volgende:
2) een Indiase ict'er, die een Nederlander vervangt, bestelt een Nederlandse loodgieter.
Nederlandse ICT'ers zijn er al jaren niet meer te krijgen omdat vrijwel niemand een technisch vak studeert.
Het leeuwendeel van de ICT'ers komt tegenwoordig dus uit Oost-Europa of Azie.
En dat is maar goed ook anders werd de automatisering in NL een nog grotere bende.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_58481805
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:35 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Lees je wel eens een krant? Binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Net als dat Nederlanders in Belgie, Duitsland, Frankrijk of Spanja mogen gaan wonen, mogen Polen ook in andere EU-landen gaan wonen.
Zeg, Fuifke, dat wil niet zeggen dat er niet in de kranten heeft gestaan dat bv. Polen hier maar tijdelijk zouden verblijven he? Echtgaaf leest meer van die kranterij dan jij blijkbaar doet.. .

Ik sta er trouwens van te kijken... een jaar geleden werd het inderdaad voorgehouden, allemaal maar tijdelijk en nu lees ik al grotere problemen m.b.t. de intrekking van de Polen. Waar ik woon is het niet erger geworden vergeleken met een vorig jaar. Wat ik jammer vind is om heel kwaadaardige blikken van de Poolse arbeiders te mogen ontvangen, terwijl hun eigenste uberPooltjes hun enorme Audi's voor de AH parkeren, die verdiend zijn door het eigen volk in Nederland te verkopen als werkvee. Beetje jammer is dat wel.
pi_58481864
quote:
Op zondag 4 mei 2008 22:58 schreef Stali het volgende:

[..]

Zeg, Fuifke, dat wil niet zeggen dat er niet in de kranten heeft gestaan dat bv. Polen hier maar tijdelijk zouden verblijven he? Echtgaaf leest meer van die kranterij dan jij blijkbaar doet.. .

Ik sta er trouwens van te kijken... een jaar geleden werd het inderdaad voorgehouden, allemaal maar tijdelijk en nu lees ik al grotere problemen m.b.t. de intrekking van de Polen. Waar ik woon is het niet erger geworden vergeleken met een vorig jaar. Wat ik jammer vind is om heel kwaadaardige blikken van de Poolse arbeiders te mogen ontvangen, terwijl hun eigenste uberPooltjes hun enorme Audi's voor de AH parkeren, die verdiend zijn door het eigen volk in Nederland te verkopen als werkvee. Beetje jammer is dat wel.
Nogmaals: binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Dat lijkt tot sommige mensen niet te willen doordringen.

Dat je dat niet leuk vindt OK, maar realiseer je dan dat Fransen en Belgen ook vaak kotsen op zich niet aanpassende Hollanders die bij hun komen wonen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_58481891
quote:
Op zondag 4 mei 2008 23:01 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Nogmaals: binnen de EU geldt vrijheid van vestiging.
Dat lijkt tot sommige mensen niet te willen doordringen.
Snoesje. .
  maandag 5 mei 2008 @ 01:20:08 #145
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58484251
quote:

Dat je dat niet leuk vindt OK, maar realiseer je dan dat Fransen en Belgen ook vaak kotsen op zich niet aanpassende Hollanders die bij hun komen wonen.
En terecht. Als je je niet aanpast moet je per direct terug naar je eigen land. Er bestaat niet zoiets als een multicultureel land ZONDER problemen door deze multiculturele samenstelling. Het was misschien mooi bedacht. Iedereen in "pies en vree" met elkaar leven. Ene buurman vouwt een loempia, andere bakt een turkse pizza en iedereen is gelukkig. Dat gaat echter niet. Hopeloos verhaal. Nou zal het met de polen misschien wat minder vaart lopen gezien de kleinere verschillen maar dan nog. Het is aanpassen of wegwezen en hetzelfde geldt voor Nederlanders in het buitenland.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58484290
quote:

[..]

Nogmaals: binnen de EU geldt vrijheid van vestiging. Dat lijkt tot sommige mensen niet te willen doordringen.

Ook Nederlanders buiten Holland kotsen vaak op zich niet aanpassende Hollanders die bij hen komen wonen.
Hollanders zijn gewoon over het algemeen niet leuk als buren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 5 mei 2008 @ 01:26:15 #147
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_58484317
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ook Nederlanders buiten Holland kotsen vaak op zich niet aanpassende Hollanders die bij hen komen wonen.
Hollanders zijn gewoon over het algemeen niet leuk als buren.
Nu ben ik toch benieuwd uit welk dorp je komt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_58486470
quote:
Op zondag 4 mei 2008 20:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

De economie aldaar is aantoonbaar opgeknapt met het geld dat in het buitenland is verdiend en aldaar weer wordt geïnvesteerd...
Ze maken zich aantoonbaar daar zorgen - en terecht- dat de groei stagneert, omdat Polen massaal naar het buitenland vluchten...
pi_58486611
quote:
Op zondag 4 mei 2008 21:55 schreef Stali het volgende:

[..]

Deze situatie is helemaal niet verkeerd voor landen als Polen, Bulgarije etc.
Dat hele Europa idee is alleen bedreigend wanneer je nationalistisch ingesteld bent, denk ik.
Je hebt als land straks nu al geen flikker meer te zeggen. Halleluja.
quote:
n met dat nationalisme kunnen bv. een Verdonk en Wilders de Nederlandse bevolking mee voeden.
Wat aangeeft dat grote groepen Nederlanders terecht tegen die ontwikkelingen zijn. Het loopt gewoon uit de hand. Dat zo'n Verdonk omhoog klapt in de peilingen geeft aan de de burger het gewoon zat is. Veel Nederlanders zijn tegen de massale aantallen gast arbeieders immigranten die hun baan vroeg of laat bedreigen.

Vergeet niet dat het spreekwoord nog steeds opgaat: vele varkens maken de spoeling wel dun......
quote:
Er zullen op den duur flink wat verschuivingen in Europa plaatsvinden.
Als je alle grenzen middels het gedrocht dat EU heet rücksichtslos openpleurt is dat duidelijk gevolg.
quote:
De nationale grenzeloosheid zal vermoedelijk resulteren in een grote grens tussen arm en rijk. En of je daar vrolijk van wordt hangt dus niet alleen meer af of je toevallig in een leuk gedegen landje als Nederland woont maar laat in ieder geval wel de regeringen van dat soort achtergebleven landen wel eens wat voor hun bevolking doen om er voor te zorgen dat een mens nog in zo'n land wilt leven.
Dat is de oplossingen tegen massale migratie. Regeringen aldaar die eens aan het werk moeten. Met dichte grenzen voor personen kan je nog prima concurreren met elkaar.
quote:
Disclaimer: Europa is niet mijn idee he?
Met deze disclaimer zeg je veel meer dan de hele post zelf
pi_58486616
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:09 schreef EchtGaaf het volgende:

Ze maken zich aantoonbaar daar zorgen - en terecht- dat de groei stagneert, omdat Polen massaal naar het buitenland vluchten...
Onzin. Ten eerste, toen dat nog speelde (je loopt achter dus...) importeerde men daar gewoon goedkope Roemenen. Nu keren de mensen terug en er wordt helemaal geen stagnatie van de groei verwacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_58486668
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onzin. Ten eerste, toen dat nog speelde (je loopt achter dus...) importeerde men daar gewoon goedkope Roemenen. Nu keren de mensen terug en er wordt helemaal geen stagnatie van de groei verwacht.
Polen in Nederland, Roemen in Polen, Sovjets in Roemenië, Vietnamezen in Sovjets ....

Pracht oplossing.

En politici in Nederland geven nu wel degelijk toe dat er veel meer Polen dan verwacht hier blijvend vestigen.
pi_58486706
quote:

[..]

Een historische vergissing.
pi_58487094
Roemeense kapsters veroveren massaal ons land

Ook las ik gisteren in intermediair dat er steeds meer hoger opgeleiden uit polen deze kant opkomen.

De Nederlandse werknemers kunnen straks massaal de WW bijstand in .

Gek he, dat zoveel mensen hun toevlucht zoeken bij ToN of PVV
pi_58490076
quote:
Op maandag 5 mei 2008 10:49 schreef EchtGaaf het volgende:

Gek he, dat zoveel mensen hun toevlucht zoeken bij ToN of PVV
En wat gaan die doen? Uit de EU stappen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')