abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58375519
Kijk nou wat mooi! Gefeliciteerd Marie!
pi_58375547
Marie Wat goed zeg, duidelijke echo-foto!
Mammietje hopelijk bij jou alles goed! Wel goed dat ze het in de gaten houden.
Owlet hoe gaat ie bij jou? Al wat opgeknapt nu?
Voor de rest weinig te melden hier, geen nieuws = goed nieuws gaan we maar vanuit!

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2008 10:06:53 ]
pi_58375614
Ja met mij gaat het zoetjesaan een beetje beter. De antibioticumkuur heeft zijn werk gedaan want mijn longen zijn schoon. Inmiddels heb ik ook druppels tegen de misselijkheid en die lijken te helpen. Acht weken lang leven op een boterham, een appel en een lepel avondeten begint zijn tol te eisen, ik kan niet echt lang meer op mijn benen staan.
Hopelijk lukt het om met de druppels tegen de misselijkheid wat meer te kunnen eten en zo een beetje aan te sterken.

Met het buikboontje gaat het in ieder geval uitstekend. Elke avond luister ik even met de bellytalk naar het hartje en da's genieten
pi_58375652
Wat een mooie echo Marie!
pi_58375783
Fijn dat het weer wat beter gaat owlet, ik hoop dat je snel van die misselijkheid afkomt... alles wat jij nu eet gaat naar de beeb, en jij wordt geen greintje energie rijker.
Ik hoop dat die druppels goed zijn werk doen en dat je snel wat mag aansterken.
Wat fijn dat je elke avond even kan luisteren naar het hartje.

Wij hebben hier alleen zo'n toeter maar vriendlief hoort alleen maar gerommel en geruis (alsof je een schelp of beker tegen je oor houdt)
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:26:40 #106
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58375865
Fijn dat de antibioticumkuur zijn werk heeft gedaan Owlet!
Nu nog wat minder misselijk worden, ik hoop voor je dat dat snel gebeurd!
Wat dat betreft (en voor de rest ook hoor) mag ik in mijn handen knijpen, ik ben niet echt misselijk (geweest), alleen wat minder trek in eten...
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:37:02 #107
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_58376061
Mammietje, spannend hoor. Succes met bloedprikken en morgen uiteraard!

Marie, mooie echohoor. En fijn dat je nu gewoon naar de verloskundige toe mag!

Owlet, poehee, ik kan me voorstellen dat dat zijn tol begint te eisen. Hopelijk werken de druppels snel en goed. Wel fijn dat je longen weer schoon zijn!
pi_58376091
Marie..mooie echo en goed nieuws dus!

owlet, sterkte!
  dinsdag 29 april 2008 @ 10:40:13 #109
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58376110
Het was zo'n heerlijk gevoel, we liepen het ziekenhuis uit, zo van, heerlijk, niet meer terughoeven naar dit "stomme" (als in: veel te veel geweest voor wat zoiets leuks is eigenlijk, zwanger proberen te worden) ziekenhuis!
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2008 @ 11:19:16 #110
43556 miss_dynastie
pi_58376785
Marie, wat is het toch heerlijk om jou hier te zien posten
pi_58376949
Wat fijn dat alles er goed uitzag en je nu in t vervolg gewoon naar de VK toe mag
  Moderator dinsdag 29 april 2008 @ 11:36:15 #112
5428 crew  miss_sly
pi_58377129
Ow Marie, wat een mooie echo
Ik vind het zo geweldig dat je hier nu post en alles goed gaat. Krijg er weer kippenvel van
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 april 2008 @ 12:10:04 #113
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58377764
Jullie zijn lief, meiden
pi_58383517
Releaze, wat onwijs rot, sterkte meis
Freecell, wat een mooie echofoto's!!
Marie79, ook een superecho
Owlet, fijn dat je wat opknapt, maar die misselijkheid, pfff, dat lijkt me echt erg
Mammietje, hoe is het nu met jou?

Ik ben gisteren voor het eerst naar de vk geweest. We hebben nog geen hartje geluisterd omdat ik volgende week de echo heb. Maar we hebben wel alles even doorgenomen, Sara's bevalling, pnd na de bevalling en wat we gaan doen om dit te voorkomen. Verder nog bloeddruk gemeten, die was prima, 140/75, dus helemaal weer goedgekeurd naar huis. En nu maar afwachten op de echo!

Ik ben zelf nog aan het nadenken over of ik een pufcursus wil doen, Sara's bevalling ging heel snel met een weeenstorm, toen heb ik er echt niet veel aan gehad.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58383973
Ik ga het allemaal even op het gemak teruglezen maar hier zijn we weer terug van ons weekendje weg en net weer door de APK gekomen.

Ook hadden we vandaag het gesprek met de gyn. deze gaat het overleggen met het bekkenbodembehandelcentrum, uroloog en neuroloog omdat ikzelf nog niet negatief tegenover een normale bevalling sta en eerlijk gezegd super op zie tegen een ks. Als hun er niet uitkomen wordt het nog opgenomen met het LMC in Leiden en 28 mei hebben we een vervolgafspraak om te horen wat ze besloten hebben.

Fuente hier ook geen cursus bij deze zwangerschap. Bij Kaith heb ik er door een weeenstorm ook geen piep aan gehad dus ik had nu niet de behoefte om er aan te beginnen en bovendien ben ik niet zo'n cursus/klaag typje...

Hier vergeet ik volgens mij (kan ook door dementie komen) dat de 20 weken echo helemaal goed was en dat het waarschijnlijke meisje ook echt een meiske gaat worden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mibos op 29-04-2008 17:42:25 ]
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:20:30 #116
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_58386096
Owww... Marie... wat leuk, wat lief die echo... 't is jou ook zóóó gegund...!! Fijn dat alles zo goed gaat!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  dinsdag 29 april 2008 @ 19:26:26 #117
24188 Belana
kloon van belana
pi_58386202
Marie wat een prachtige echo
en fijn ook om Jose hier te zien! en Lunastar! allemaal mensen die lang hebben moeten wachten, geweldig!
dat wordt druk met die awards eind van het jaar

en dit jaar worden er kristalkinderen geboren is mij verteld, dus die hebben blijkbaar op bijzondere mama's en papa's gewacht

[ Bericht 0% gewijzigd door Belana op 29-04-2008 19:34:40 ]
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator dinsdag 29 april 2008 @ 19:32:09 #118
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58386287
Marie mooie echo (er zit een kindje in je buik ) en ik heb je datum aangepast
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:06:51 #119
54772 Silmarwen
pi_58386986
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 19:26 schreef Belana het volgende:
en fijn ook om Jose hier te zien! en Lunastar! allemaal mensen die lang hebben moeten wachten, geweldig!

en dit jaar worden er kristalkinderen geboren is mij verteld, dus die hebben blijkbaar op bijzondere mama's en papa's gewacht
Kristalkinderen?
pi_58387281
Marie, mooie echo!!!

Owlet; gelukkig dat het wel al iets beter gaat; veel sterkte gewenst met verder opknappen!!!

En, ook voor mij is de combinatietest gewoon vergoed! Kreeg een overzicht van de verzekering.
Geen idee op basis waarvan, maar wel een mooie meevaller!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  dinsdag 29 april 2008 @ 20:26:57 #121
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_58387403
quote:
Nogmaals gefeliciteerd geduldige dames! (en alle andere zwangeren natuurlijk ook hoor!!)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_58387840
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 20:20 schreef Llewella het volgende:
Marie, mooie echo!!!

Owlet; gelukkig dat het wel al iets beter gaat; veel sterkte gewenst met verder opknappen!!!

En, ook voor mij is de combinatietest gewoon vergoed! Kreeg een overzicht van de verzekering.
Geen idee op basis waarvan, maar wel een mooie meevaller!
Bij mijn vk wordt 'ie ook standaard aangeboden en vergoed via mijn verzekering. Wij doen 'm zelf niet, wel de 20 weken echo.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58388714
Marie wat een mooie echo!
pi_58388831
Prachtige echo Marie!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 29 april 2008 @ 21:46:00 #125
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_58389070
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:02 schreef Marie79 het volgende:
Heerlijk, niet meer naar het ziekenhuis
Nu alleen nog voor de leuke bezoekjes. Wat heerlijk om jou hier te zien posten Miepes
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 29 april 2008 @ 21:57:49 #126
34891 melonovy
La Kutschie
pi_58389326
Marie79 ik ben zo blij voor je! Super meid! Prachtige echo!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_58391467
Mooie echo Marie

Owlet, fijn dat het wat beter gaat. En nu inderdaad wat meer kunnen binnenhouden zodat je ook nog wat energie voor jezelf overhoudt.

Mibos, ik heb wat gemist, geloof ik... Wat is er mis met je bekkenbodem?

Nou, ik heb een morgentje ziekenhuis achter de rug! Vannacht toch aardig wakker van gelegen ("Als ze me maar niet weer houden" ). Ben er maar liefst 7 (!) kwartier zoet geweest en dat was exclusief wachtruimte! Eerst een co-assistent die probeerde het hele verhaal van de vorige bevallingen op een rij te krijgen ("Mens, ik ben hier voor de uitslag van mijn bloed, vertel op!" ) en even aan mijn buik voelde. Vervolgens naar de arts in opleiding, die het nog eens dunnetjes overdeed maar gelukkig ook gerichtere vragen stelde. Daarna nog bloeddruk gemeten ("Nu je er toch bent") en een echo. Kindje blijkt groot te zijn overigens, afmetingen van 37,3 weken terwijl ik vandaag 36 weken ben... Daarna probeerden ze nog overleg met hun supervisor te krijgen, maar dat lukte dus niet. Maar ik blijk dus wel weer een verhoogde leverfunctie te hebben. Gaan ze -bij gebrek aan overleg met gyn- MIJ vragen wat ik de vorige keer er voor heb gehad en wat de dosering was. ("Eh... staat dat niet in het dossier dan?!" )
Om kort te gaan: verhoogde gammaGT, kan wijzen op cholestase. Bij radiologie ertussen gepropt volgende week dinsdag om een echo van de bovenbuik te maken om andere reden uit te sluiten. Dan ook opnieuw en uitgebreider bloed laten prikken. Zodra de billiburine ook verhoogd is, kan het kwaad voor de baby en moeten we inleiden gaan bespreken. Om mezelf tijd en een ritje ziekenhuis te besparen, heb ik ze vriendelijk doch dringend verzocht om een telefonische afspraak voor die uitslag (ze wilden me er volgende week nog eens tussendoor proppen, tot wanhoop van de secretaresse! "De eerste plek die ik heb is 22 mei" "Eh, dan hoop ik de kleine al te hebben!" ).
Wat wel 'grappig' was om te horen, was dat cholestase de vorige keren er waarschijnlijk voor gezorgd heeft dat de kids in het water gepoept hadden, en ook de reden dat Randy zo klein was en het zo slecht had bij de bevalling. (Wat overigens ook weer maakt dat ik met terugwerkende kracht weer boos word op mijn vlos die het toen niet (h)erkend heeft. ) Blij dat ik zo serieus word genomen, maar baal wel van de hoop heisa die er weer bij komt kijken. Had zo gehoopt dat het deze keer eens 'normaal' kon, en vond de verzekerde manuele curretage eigenlijk al zat 'gekkigheid'.
pi_58391501
Heb even gegoogled op Kristalkinderen, maar ben er niet zeker van of we daar nou zo blij mee moeten zijn, Belana...
  dinsdag 29 april 2008 @ 23:45:38 #129
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58391670
Heb een paar dagen niet kunnen posten en lezen (heb net wel weer alles doorgenomen), maar nu hebben we een laptop i.p.v. een computer in de kamer. Moeten toch een beetje plaats maken voor de box, onze woonkamer is niet zo heel erg groot.
Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!
En het wordt wel weer tijd voor nieuwe baby'tjes (maar Mammietje moet nog even een weekje wachten ,
't schiet al wel lekker op, he?).
Ik vind het wel (weer) een gek idee dat ik vanaf a.s. zondag mag bevallen, maar dat het ook wel 6 weken kan duren... hoewel niemand daar van uit lijkt te gaan (kan nog een vette tegenvaller worden, dus!)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_58391825
Het schiet al zeker lekker op, Grijs! En heel gek idee dat het vanaf zondag (voor mij dinsdag) al mag. Maakt dat ik ineens minder haast heb ofzo, nu het zo dichtbij komt! Laat mij nog maar even zwangeren! Maar eh, 6 weken, dat hoeft ook weer niet hoor! Dusss.... wedstrijdje houden? Wie het eerst...?
  dinsdag 29 april 2008 @ 23:55:41 #131
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58391866
Nou, als ik zo jouw ongemakken lees, mag jij wel eerst, hoor!
pi_58391994
Je durft niet meer he?! Je begint terug te krabbelen!
  woensdag 30 april 2008 @ 00:08:55 #133
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58392106
Nou, ik ben er graag met een week vanaf (van de zwangerschap)! Maar ons huis is nog niet klaar.... Hopelijk volgende week wel!
pi_58392246
Mammietje

Wanneer hebben jullie de kraamzorg geregeld? Volgens een vriendin moet dat nu al. Maar dat lijkt me wel erg vroeg. Na de termijnecho lijkt mij vroeg zat.
pi_58392523
Schiet ook niet op, Grijs, dat huis van je... Je hebt nog 5 dagen!

Ingrid, na de termijnecho is inderdaad vaak vroeg genoeg. Maar kan ook geen kwaad om je nu alvast aan te melden. Je 'regelt' het namelijk niet zo maar even, je meldt je eigenlijk alleen maar aan. De uiteindelijke intake en de toekenning van het aantal uren gebeurt op hun initiatief tussen de 26 en (schrik niet) 36 weken. Wat wel handig is, is om je eerste bezoek aan de vlos even na te vragen wat de voordelen van iedere kraamzorgorganisatie is en na te gaan wat je daar zelf in wilt. Bepaalde organisaties (steeds meer) garanderen bijvoorbeeld dat je maar 1 vaste hulp gedurende die 8 dagen krijgt, bij andere 2 verschillende. Je kan ook zelf informatie verzamelen en een keuze maken natuurlijk.
pi_58392548
Ik ga maar eens een keukentrapje pakken... We hebben namelijk sinds gisteren klossen onder ons bed, maar dankzij de nieuwe matrassen is het nu zo hoog, dat je er amper nog op kunt komen... We liggen nog net niet met de neus tegen het plafond aan...
  woensdag 30 april 2008 @ 00:59:51 #137
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_58392759
.

Wij hadden per ongeluk ons bed al heel hoog (niet goed gekeken bij Ikea ). 't Is drie jaar na dato nog steeds zo hoog, en het bevalt eigenlijk wel prima.
Enige nadeel is dat je kinderen zo hard vallen, als ze van het bed vallen .

Jouw verhaal lezend denk ik dat je helemaal goed zit bij een gyn, en dan kom je er misschien ook nog wel zonder curretage vanaf .
Niets ten nadele van een VK hoor, maar soms is een gyn gewoon beter, als het medisch is/wordt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 april 2008 @ 08:41:14 #138
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_58394616
quote:
Op woensdag 30 april 2008 00:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mammietje

Wanneer hebben jullie de kraamzorg geregeld? Volgens een vriendin moet dat nu al. Maar dat lijkt me wel erg vroeg. Na de termijnecho lijkt mij vroeg zat.
Hangt er vanaf waar je woont
Als je in grote steden woont moet je er vroeg bijzijn.
Maar jullie zitten wel goed wat dat betreft daar in Drenthe
Wacht inderdaad die echo maar even af, daarna ben je vroeg zat
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_58394676
quote:
Op woensdag 30 april 2008 00:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Mammietje

Ik heb het met 12 weken zo'n beetje aangevraagd via de website van de verzekering (+ kraampakket), en toen de papieren zo rond 16 weken opgestuurd. Ik heb tot die 12 weken gewacht om iig de eerste spannende termijn voorbij te zijn.
Geen problemen in ondervonden, de intake vond een stuk vroeger plaats dan er in het boekje stond (<28 weken zwanger), maar daar waren ze mee aan het experimenteren kreeg ik als antwoord (om het toch allemaal zo vroeg mogelijk rond te hebben).
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  woensdag 30 april 2008 @ 09:17:33 #140
54772 Silmarwen
pi_58394796
Ik heb de kraamzorg ergens rond week 20 aangevraagd ofzo. Verzekering gebeld, formuliertjes ingevuld en heb een paar weken terug de intake gehad. Was niet zoveel werk ofzo, je moet het dus alleen wel ruim op tijd gaan regelen.

Mammietje, wat een drama zeg. Pfff, gelukkig dat ze het nu in ieder geval weten en dat er rekening mee gehouden wordt! Wordt nu wel erg spannend, zo dichtbij he. En Grijs ook al.

Ik kom even klagen hoor. Ik ben het zat! Ja, nu al en ik ben vandaag pas 34 weken zwanger, maar eerlijk waar, wat ben ik het vandaag zat.
Ik heb alweer amper geslapen. Als ik mij omdraai, moet ik serieus moed verzamelen om het te doen omdat ik zo'n scherpe steek krijg in mijn schaambeen dat ik liever gewoon niet eens wil draaien. Maar als ik me niet omdraai doet mijn rug zeer.
Mijn rug doet eigenlijk de godsganze dag zeer, ik trek het niet langer dan 30 minuten achter de pc of 10 minuten in een soort gelijke houding. Ik schuif dus de hele dag door, terwijl ik normaal heel lang in eenzelfde houding kan zitten.
Ik heb ondertussen een peesontsteking/Carpaal Tunnel Syndroom in BEIDE! polsen, en dat doet zeer, venijnig zeer als in, ik kan er niet op leunen, dingen opendraaien doet pijn, dingen tillen doet pijn, mijn polsen te ver bewegen doet pijn.
En daar boven op heb ik gigantische last van mijn hooikoorts en kan ik alleen milde medicijnen gebruiken vanwege de zwangerschap, die echt helemaal niet werken waardoor ik de hele dag in mijn ogen loop te wrijven, die rood en pijnlijk zijn en zo'n wc rol per dag opsnuit.
En Leeloo is nog niet gedraaid!

Vind je het gek dat mijn bloeddruk zo hoog is.

Maar dan lees ik dingen van Mammietje en Mibos, en dan besef ik dat jullie het veel zwaarder hebben. Ik denk dat ik vandaag gewoon een kutdag heb.

*zucht*

Ok ik ben uitgeklaagd, lucht wel even op.

Verder geniet ik er nog wel heel erg van dat getrappel voel en geduw.

[ Bericht 1% gewijzigd door Silmarwen op 30-04-2008 09:23:40 ]
  woensdag 30 april 2008 @ 10:23:24 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_58395203
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 23:36 schreef Mammietje het volgende:
Heb even gegoogled op Kristalkinderen, maar ben er niet zeker van of we daar nou zo blij mee moeten zijn, Belana...
ach noem me een zweefteef er zitten mooie dingen in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 april 2008 @ 11:49:32 #142
100412 mefke79
komt goed!
pi_58396236
en daar is tie dan...de allereerste voorzichtige melding van een 2009 baby. Uitgerekend rond 5 januari en nu dus pas 4 weken en 2 dagen. Nog heel pril dus, maar ik voel me overduidelijk zwanger.
Meteen ook even een vraagje. Ik heb twee dagen lang echt goed pijn gehad rond mijn eierstok, alsof ik ovuleerde. Is dat normaal? Wanneer is het een symptoom van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 30 april 2008 @ 12:01:32 #143
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58396390
Welkom mefke
Helaas heb ik op je vragen geen antwoord...
pi_58397066
Mefke welkom en gefeliciteerd

Silmarwen en klagen mag soms best ook al hebben sommige het mischien nog wel zwaarder

voor de rest heb ik nog niet alles bijgelezen, sorry dames...t is voor mijnn gevoel nog vroeg en lange lappen tekst kan ik alleen ff vlug scannen

In elk geval dikke knuffel voor de mensen die t vandaag nodig hebben
  woensdag 30 april 2008 @ 13:09:05 #145
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58397320
Hier juist terug van de gyn... Alles in orde met ons meisje heb de schaamlipjes duidelijk gezien Ze weegt al 1kg400gr en als ze zo blijft doorgroeien schatten ze dat ze rond de 3kg300gr gaat zijn... Ze lag wel nog met hoofd boven, poepje rechts en benen op mijn blaas... maar dat wist ik zo ook al . Alles is gemeten en nagekeken en alles groeit mooi mee en alles is aanwezig... Natuurlijk zijn we weer met een brede smile naar buiten gegaan en met een fotootje rijker

[ Bericht 0% gewijzigd door lunastar op 30-04-2008 13:17:18 ]
  woensdag 30 april 2008 @ 13:12:20 #146
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_58397373
quote:
dat vind ik lief van je Belana... en ik denk idd dat ze op speciale mama's en papa's hebben gewacht
want véél koppels die moeilijk zwanger geraken of geraakte hebben nu een pracht wonder bij hun groeien...

Natuurlijk geld dat ook voor koppels die er niet zo lang hebben op moeten wachten...

MAAR ik vind 2008 een héél speciaal jaar.. .als ik zo rondkijk
  woensdag 30 april 2008 @ 14:21:01 #147
24188 Belana
kloon van belana
pi_58398279
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:49 schreef mefke79 het volgende:
en daar is tie dan...de allereerste voorzichtige melding van een 2009 baby. Uitgerekend rond 5 januari en nu dus pas 4 weken en 2 dagen. Nog heel pril dus, maar ik voel me overduidelijk zwanger.
Meteen ook even een vraagje. Ik heb twee dagen lang echt goed pijn gehad rond mijn eierstok, alsof ik ovuleerde. Is dat normaal? Wanneer is het een symptoom van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
ten eerste van harte gefeliciteerd!

die pijn in je buik is vrij normaal hoor aan het begin, je baarmoeder is al vrij snel aan het oprekken. Ik heb dat alle 2 de keren gehad die pijn alsof je ongesteld moet worden.

luna, ook een mooie echo! fijn dat alles goed gaat!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 30 april 2008 @ 14:23:00 #148
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58398309
Och Mammietje, je krijgt het wel voor je kiezen meid! Sterkte!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58398738
Mefke gefeliciteerd!
  woensdag 30 april 2008 @ 15:42:08 #150
54772 Silmarwen
pi_58399316
Mefke, gefeliciteerd!

Ik dacht, net als Belana, Komt die naam van Star Trek trouwens Belana? dat ik ongesteld zou worden. Ik had een behoorlijk kramperig gevoel steeds, vaak zelfs erger als vlak voor de menstruatie.

Oh en mijn dag is al veeeeel beter geworden. Gelukkig maar. Bedankt dat ik toch even mocht zeuren hier.
pi_58400824
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:23 schreef Belana het volgende:

[..]

ach noem me een zweefteef er zitten mooie dingen in
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb me ooit als eens verdiept in nieuwetijdskinderen e.d. omdat ik zelf vrij veel aanvoel zeg maar (wat ook wetenschappelijk te verklaren zou zijn, niks vreems aan, kwestie van ontwikkeling door om te gaan met bepaalde situaties en te leren mensen aan te voelen om eigen veiligheid te kunnen waarborgen), aan de ene kant houd ik niet zo van het hele zweverige, aan de andere kant vind ik het wel interessant, of althans de positieve ontwikkeling en verruiming van het bewustzijn.
Bepaalde dingen neem ik ter harte, maar om me er echt mee bezig te houden of er volgens te leven ofzow, nee dan houd ik het liever nuchter en met beiden voeten op de grond.

Ik las iets over de naam doorgeven van te voren; ik heb dus jaren geleden een intense droom gehad over 'm'n dochtertje' die heel werkelijk was, en met de naam, waar ik tot dusverre nog niet vanaf geweken ben, dus vond dat wel typisch toen ik dat las gisteravond

Verder; ik ga het denk maar eens wat rustiger aandoen, en het er nog een beetje van nemen.
3 nachten achter elkaar stipt om 4 uur wakker en niet meer verder kunnen slapen, vanochtend wel naar de vrijmarkt geweest even klein rondje, maar daarna ook echt moe. Inmiddels een tukje gedaan en voel me weer wat beterder.

En maar eens met oefeningen beginnen om te zien of de beeb wil draaien, want als ik dan lees dat de meesten tussen 28 en 32 weken in de uiteindelijke positie liggen (weet niet of dat klopt, maar staat in een boek wat ik hier heb), en ik voel de kleine nog steeds kennelijk op m'n blaas trappelen met de voetjes, dan heb ik zoiets van hup, draaien!
Amber Mae
  woensdag 30 april 2008 @ 18:03:44 #152
54772 Silmarwen
pi_58400876
Oefeningen om de beeb te draaien? Ik ga eens googlen, niet geschoten altijd mis.

En ik ben niet zo van het zweverige. Sterker nog, ik ben er echt niet van en vind het eigenlijk nogal onzin.
Het zou mij overigens verbazen als ons kindje zo zou zijn want Knut en ik zijn niet zo en meestal lijken de karakters toch wel enigszins op die van hun ouders. Althans die van mij op mijn ouders en die van Knut op zijn ouders.

Maar je weet maar nooit.
pi_58402339
In het boek wat ik heb staat oa de indiase brug, 2 kussens onder je kont, benen over de schouders van je partner of op een stoel, en zorgen dat je schouders, bekken en knieen enigzins in een rechte lijn liggen.
De beeb schuift dan uit het bekken naar boven, waarna het zich zou kunnen draaien.
Niet langer dan 15 a 20 minuten blijven liggen omdat de belasting voor het middenrif wel zwaar is.

Of het werkt geen idee, maar tis te proberen
Maandag zal ik iig even aan de vk vragen hoe of wat qua ligging, of het idd handig is daar een oefening voor te doen of het maar gewoon op z'n beloop te laten gaan.
Amber Mae
  woensdag 30 april 2008 @ 20:01:59 #154
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_58402744
De meesten draaien eerder, maar ook na 32 weken kan het gewoon nog goedkomen hoor. Bij m'n vorige zwangerschap lag beeb met 34 weken ook nog vrolijk verkeerd om, maar tegen de tijd dat ik een week later een echo kreeg vanwege de ligging, was ie netjes omgedraaid met z'n koppie omlaag.
pi_58403448
quote:
Op woensdag 30 april 2008 11:49 schreef mefke79 het volgende:
Die pijn heb ik ook gehad. Dus herkenbaar.

Wie weet er hoe snel je kunt uitdijen als je zwanger bent van de 2e? Nu toch nog niet?!
Zullen de darmen en mijn eigen speklaagje wel zijn lijkt me.

Bedankt allen. Dan wacht ik idd de echo af en zal daarna de kraamzorg regelen.
En inderdaad info opzoeken welke. Vorige keer was het Icare, maar toen 2 vrouwen gehad. De 1e heel lief, die bleef maar kort. De 2e een bitch, die bleef lang. Dus als er telkens dezelfde komt, zou dat prettig zijn.
pi_58403776
Mefke, gefeliciteerd en welkom hier!
Sil, wat een baaldag zeg, hopelijk gaat het morgen weer wat beter.
Ingrid, je kan behoorlijk snel uitddijen, maar het hoeft niet persé. Ik kon iig met 10 weken het knoopje van mijn broek niet dichtkrijgen, met 13 weken ben ik mijn zwangerschapsbroeken weer gaan dragen en met 19 weken had ik voor mijn gevoel al een behoorlijke buik. Maarja nu staat het voor me gevoel al weer een tijdje stil.
Zal per persoon ook wel verschillen.

Hebben de dames hier nog een beetje leuke koninginnedag gehad?
  Jubileum moderator woensdag 30 april 2008 @ 20:58:05 #157
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58404000
Mefke gefeliciteerd en je hebt de eer de 1e 2009 zwangere te zijn in het lijstje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58404130
_ingrid_
je darmen zetten al vrij snel op hoor .. en agv eerdere zwangerschap zet je buik zelfs hierdoor al snel uit !
Baarmoeder zelf zorgt pas over paar weken voor de uitzetting, maar ook door de darmen kun je je al heerlijk zwanger voelen !
Hoe voel je je verder?
pi_58404325
Sil natuurlijk mag je even lekker klagen...

Mammietje mijn uitleg is nogal een verhaal maar mijn eerste bevalling is niet volgens het boekje verlopen en naar aanleiding daarvan heb ik nogal wat grote en kleinere problemen in de bekkenbodem/rug/zenuwbeschadigingen overgehouden en aangezien we een cadeautje verwachten in augustus verergeren sommige klachten. Als je meer info wilt dan pm ik het wel even. Laat het me maar weten! Jij ook nog heel veel succes met je laatste loodjes en ik hoop dat het voor jou na de bevalling meevalt.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_58406155
Mibos, dat klinkt echt niet fijn zeg!

Ingrid, je buik kan inderdaad sneller groeien. Ik pas nog maar 1 van m;n normale broeken, die is dan ook een maat te groot. Gisteren 2 positiebroeken gekocht en dat is echt een verademing. Ik zal morgen nog wel ff een buikfoto'tje plaatsen misschien
Sara
Merel
Ukje
pi_58406498
Ingrid, bij Gwen ben ik eigenlijk meteen begonnen met zwangerschapskleding dragen. Ik pastte niet meer in mijn eigen broeken en dan was ik net zwanger.
pi_58406845
Alle nieuwe (bijzondere..) zwangeren, GEFELICITEERD!! Dat alles maar voorspoedig mag verlopen en jullie een hele fijne zwangerschap krijgen. Geniet van jullie wondertje!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_58408145
Mefke, gefeliciteerd en welkom hier!

Ik zie je liggen, LIewella, vergeef me dat ik lachen moet! Ik kreeg overigens destijds ook nog een tip van de VK, waarna op de volgende echo de baby wel goed lag, dus misschien heeft het gewerkt. Je moet op je knieen gaan zitten en leunen op je ellebogen. Hierbij proberen je kont hoger dan je schouders te houden, zo heeft je kleine de meeste ruimte in je buik. Wel oppassen als je een man in de buurt hebt die het gevoel heeft dat ie tekort komt!

Klinkt eng, Mibos, zou me toch zorgen maken over een volgende bevalling, geloof ik. Maar ja, keizersnee is ook geen aantrekkelijk alternatief. Wanneer is er overleg met je bekkenbodemspecialist? Oftewel, wanneer heb je meer duidelijkheid?

Silmarwen, jouw klachten worden er niet minder van als een ander het 'zwaarder' heeft hoor!
En mijn ongemakken weet ik nu makkelijker te dragen omdat het eind in zicht is. (Ik had het trouwens ook juist rond die week 34 zwaar.) Die manuele curretage vind ik vervelend, maar behoedt me ook voor opnieuw wekenlang bloeden of weer een bloedtransfusie... hoop ik. Maar die zwangerschapscholestase is een enge, vooral omdat die het leven van de kleine in gevaar brengt en daarnaast ook nog eens mijn eigen gezondheid. Vorige keer heeft het maanden geduurd voordat mijn leverwaarden weer normaal waren. De medicijnen die ik krijg, helpen tegen de symptomen, maar niet tegen het gevaar. Geeft toch weer een hoop zorgen die je niet wilt hebben. Afijn... ik probeer positief te blijven, verwacht niet dat het nog weken gaat duren voor Ukkie3 zich aandient en het wordt gelukkig zeer serieus genomen. (Nog serieuzer dan ik het zelf neem, moet ik bekennen, ik ben er van overtuigd dat dit gewoon goed gaat. Daar WIL ik ook gewoon van overtuigd zijn, anders wordt het teveel.) Morgen weer naar de vlos overigens.
Heb trouwens zin in sex maar we durven niet meer... Herkenbaar?
pi_58411007
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 00:00 schreef Mammietje het volgende:
Heb trouwens zin in sex maar we durven niet meer... Herkenbaar?
Jep ik kreeg eerst hele harde buiken van orgasmes, en dat was niet bepaald een pretje. Maar om nou met een warme kruik vast klaar te gaan liggen is ook niet zo charmant. Nu valt het wel mee, de zin is wel minder omdat ik me ook minder aantrekkelijk voel. En tot welke week kan je "veilig" sex hebben. Ik hoorde dat juist het goedje sperma een stofje bevat wat de weeën op kan wekken. Maarja vanaf welke week heeft dat effect.
Denk ook dat je een beetje op je gevoel moet afgaan, als het niet prettig voelt stop je er toch mee?
Ik zou het onderwerp "sex" niet zo gauw in opspraak brengen bij mijn VK, wie wel?
pi_58411096
hier vorige keer wel gedaan hoor (besproken met vk dus)... sex kan zolang je vliezen gewoon intact zijn!
Tenzij er redenen zijn (en dat had je van de vk allang gehoord) om dat 'goedje' in sperma (prostaglandinen) even buiten je lichaam te houden.
(voortijdige ontsluiting bv)
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:27:19 #166
54772 Silmarwen
pi_58411301
Ik heb ook begrepen dat je gewoon seks kunt hebben tot het eind, behalve met vroege ontsluiting. Of het handig en gemakkelijk is, is een tweede.
pi_58411399
Mede-misselijke-meiden ( ), mag ik jullie van harte Balsemieke Melissegeest aanraden?
Druppels, vrij verkrijgbaar bij de drogisten, apotheken of reformwinkels die weleda-prodcuten verkopen.
En ze werken! Op aanraden van de huisarts neem ik een iets andere dosering dan op de verpakking staat (namelijk zes keer per dag zeven druppels) en daardoor ben ik zo veel minder misselijk dat ik weer kan eten.
En een gevulde maag voelt een stuk beter!
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:53:19 #168
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_58411506
Dat klinkt heerlijk, Owlet, dat je een stuk minder misselijk bent!
pi_58411539
Goedemorgen dames

Hier had ik volgens mij tegen de 14 weken ofzo zwangerschapskleding aan, broeken kneldde wel al wat eerder maar vond het zo raar om al voor kleding te gaan shoppen . Ik was in elk geval superblij toen ik eindelijk een broek aanhad waar ik geen buikpijn van kreeg dus een volgende x zal ik er neit zo lang mee wachten hihi

Het al dan niet in de goede positie liggen van de baby is hier nog niet aan de orde aangezien ze nog vrolijk erop losschuift naar mijn idee en de ene x met dr hoofdje onder mijn ribben ligt en de andere keer weer in mijn zij of onder lijkt te liggen. Begin me wel af te vragen vanaf wanneer ze niet meer alle kanten op zou moeten draaien, maargoed komende week weer naar de VK en dan vraag ik t wel even.

Wat sex betreft, ik was voornamelijk in t begin een beetje huiverig daarvoor, bang dat de kleine niet zou blijven plakken en vond het gevoel erna in mijn buik niet erg prettig. Gelukkig is dat nu niet meer het geval en ook qua handigheid enzo gaat t nog best aardig

Heb ook eindelijk het gevoel nu ik alles in huis heb, kamertje klaar is, verlof er bijna aan zit te komen dat ik daardoor weer meer rust in mijn kont heb . Heb gister voor t eerst sinds hele lange tijd weer eens WoW (spel voor de niet nerds onder ons )gespeeld, tot grote vreugde van vriendje
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:00:13 #170
54772 Silmarwen
pi_58411553
!

Hey ik heb een lvl 42 nightelf hunter! En mijn man heeft al een lvl 70 mage. Ik kan alleen niet meer zoveel spelen omdat achter de pc zitten zo zeer gaat doen.
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:00:52 #171
2738 Knut
Loyal Dog
pi_58411560
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:00 schreef Silmarwen het volgende:
!

Hey ik heb een lvl 42 nightelf hunter! En mijn man heeft al een lvl 70 mage. Ik kan alleen niet meer zoveel spelen omdat achter de pc zitten zo zeer gaat doen.
En een level 40 shaman, een level 23 priest en een level 24 paladin
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:01:10 #172
54772 Silmarwen
pi_58411563
Jajajaja, je hebt gewoon geen leven.
pi_58411608
ik speel juist helemaal niet meer sinds ik zwanger ben, misschien dat het beter gaat als ik niet meer misselijk wordt van het beeldscherm. Lvl 70 hunter, lvl 65 shaman en wat losse 10 tot 30's
  donderdag 1 mei 2008 @ 10:11:09 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_58411654
tegen de misselijkheid helpt gember thee ook goed. verse gember wortel raspen en thee van maken. gember staat daar ook om bekend.
en lauwe cola he, helpt ook.
stormy waters...
sailin'
pi_58411740
wat leuk! Ik heb een lvl 70 warlock en een lvl 45 mage en ben nu een warrior aan t lvl'en (verder wat losse chars begonnen die niet bevallen)
Vriendje heeft een aantal lvl 70's en is nu mee aan t lvl'en met een shaman

Lang achter pc zitten gaat idd hier ook pijn aan mijn rug doen, gister 5 man instance gedaan en bij de eindboss wist ik niet meer hoe ik moest zitten

sorry voor extreme offtopic
pi_58411820
<offtopic> leuk ! ik heb een level 70 dr00d en een level 70 warlock op SWC en een level 50 shaman en een level 70 horde priest<offtopic>
pi_58412184
Mefke, gefeliciteerd nog en van harte welkom!!! Jeetje 2009 alweer!!

Bedankt voor de tip mammietje!

En sex? Wat is dat? Ik heb er geen problemen mee, ja wel voorzichtig natuurlijk, maar m'n lichaam voelt anders en dus ehmmm wat meer behoefte zeg maar (niet heel erg, maar voelt gewoon fijn, en ik voel me vrouwelijker dan ooit).
Maar vriendlief heeft er nogal problemen mee, gemeenschap is zowieso not done, dat vind ie echt eng (nachtmerrie gehad over te vroeg geboren worden na gemeenschap, en het feit dat ie weet dat in het laatste stadium gemeenschap de weeen kan bevorderen, heeft hij zoiets van dat moet je dus helemaal niet meer doen, want ik wil niet dat het fout gaat of dat ze te vroeg komt), en de rest, ja die buik kan je weinig meer om heen, en dat is voor hem een enorme afknapper, want daar zit immers z'n kleine meissie in, en dat kan ik me wel heel goed voorstellen, en vind het ook lief, maar tjah...
Hij haalt dan ook aan dat het idee dat zijn ouders sex hebben niet echt fijn is, dus dat de kleine misschien ook later een 'trauma' krijgt als we het doen zolang die kleine nog in de buik zit.

Ik zou geen probleem hebben die dingen aan de VK te vragen, maar m'n vriend houdt dat lievers binnen 4 muren.

En ik speel geen WoW Maar wel Ponyisland, en zat al te denken neopets en runescape weer op te pakken in m'n verlof als ik me verveel

Zo tapijt leggen op zolder, kunnen we daarna de slaapkamer op z'n kop zetten (behangen, kozijn wil ik nog verven, en dan de boel omgooien zodat het wiegje naast het bed kan komen te staan).
Amber Mae
pi_58413106
[offtopic] Ik speel geen WoW, maar LineageII, maar nu de laptop steeds uitvalt heb ik er weinig zin in, heb een lvl 57 spellsinger, lvl 43 treasure hunter, lvl 42 bountyhunter.... voor degene die het spelen, maar zoals ik zie zijn er alleen maar WoW speelsters[offtopic]

Voor de rest kom ik ff klagen want ik heb ook mijn dag eventjes niet, en vanochtend wilde ik niet eens meer zwanger zijn, je merkt toch dat je niet "jezelf" bent met al die stomme hormonen.
Verder merk ik dat zoontje erg veel moeite met mij heeft op het moment... zal het ook door de hormonen komen?
Zodra mijn vriend vrij heeft wil hij alleen maar met hem spelen en ben ik buiten de picture, zodra vriendje aan het werk is gaat ie in zijn eentje spelen. Nou ben ik vanochtend aan het knutselen geslagen en heb gevraagd of Sander zin had om mee te knutselen. Dat ging eventjes goed, voor ik het wist liep ie meer te klooien en zat hij meer met zijn hand in de koffiemelk (ja dat gebruik ik als plaksel) dan dat ie er uberhaupt wat deed.
Dus ik leg het vriendelijk uit dat hij heus wel wist dat dat niet zo moest. Meneer werd boos stapte van zijn stoel af en zei : Mamma jij bent stout en zit vervolgens al een kleine 15 minuten op de trap. Terwijl hij daar zelf is gaan zitten.
Verdrietig wordt ik er van, want meneer is al een paar dagen zo.

Verder heb ik ook al 2 dagen een beurs gevoel aan mijn vagina/schaambeen (lastig uit te leggen) wat het is weet ik niet maar dat bevorderd ook niet echt, het lijkt wel of ik ongesteld moet worden, nee meer alsof ik al een bevalling achter de rug heb.
Hoop drama op niks af, vanmiddag maar naar de kinderboerderij, misschien dat ik daar van opvrolijk.
pi_58413159
hee wat leuk nog meer Wow'ers. Ik speel op Bronzebeard
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58413776
Haha, WoW invasie hier
Ik ben er maar nooit aan begonnen. Net iets voor mij om snel verslaafd te zijn.

Verder hier alles goed, vandaag een opruimbui, dus beetje in het huis aan het prutsen. Toch merk ik wel dat ik het vóór de zwangerschap met meer gemak deed. Ik moet de keukenvloer dweilen en dat moet op mijn knieën met een losse dweil, daar zie ik echt een beetje tegenop...

Zijn er trouwens meer idioten die als ze thuis zijn in de trainingsbroek oid van hun man rondlopen? Het zit zo comfortabel!
pi_58413881
*meld*
héérlijk!
pi_58413921
Iemand nog een trukje om m'n bekken weer terug te knakken?
Ik liep naar zolder, keek naar de rol tapijt, en het schoot spontaan in me rug/bekken
Niet heel erg pijnlijk maar wel lastig, zeker met lopen, en alsof ik een beetje doorzak bij bepaalde bewegingen.
Heb al geprobeerd diverse houdingen aan te nemen maar het 'knakt' niet terug.

Lovelylady; hij voelt natuurlijk ook dat er iets anders is, en een beetje opnieuw de grenzen aftasten denk ik? En mama niet helemaal in d'r hum, kan me voorstellen dat hij dat dan ook niet is.
En voor mannen kan het zowieso moeilijk zijn om met die hormonen om te gaan, dus voor kleine mannetjes misschien ook wel!?

Ik heb gelukkig weinig last meer van de hormonen (heb het wel korte periodes heftig gehad!), m'n vriend heeft er meer last van Als ik iets zeg wat kritisch is, of een aanwijzing geef hoe iets beter kan, vind hij me meteen onredelijk en begint ie over hormonen. maar ik denk dat dat een beetje de opbouwende stress is van er moeten nog dingen gebeuren en het einde nadert; en ik wordt juist steeds rustiger, sereen bijna, kan me er echt niet over opwinden meer, komt wel goed (Scheelt dat de babykamer eigenlijk al klaar is op een paar kleine dingetjes na, maar de baby zou er zo nu al inkunnen). Dus ik probeer vriendlief dan een beetje te ontzien ipv andersom qua 'hormonen'
Amber Mae
  donderdag 1 mei 2008 @ 13:30:34 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_58414804
Wat een mooie foto's en veel nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd allemaal

Hier ben ik van de week nog even bij de praktijk van mijn tante langsgegaan (ze had Ruben voor het laatst gezien toen hij 2 dagen oud was) en dat was toch wel even weer heel leuk. Nu geen echo gehad hoor, heeft vrij weinig zin
Ik vond het echo kijken vaak wel leuk, maar op een gegeven moment vond ik het ook echt wel genoeg, ik heb dan uiteindelijk ook meer echo's gehad dan dat ik weken zwanger ben geweest
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58415938
Zou een mod in het lijstje kunnen zetten Reinhilde & Nixxx? Thanks
  donderdag 1 mei 2008 @ 14:41:37 #185
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_58416281
Ik meld mij ook.
Het bewijs is te zien in het tweede streepjes topic. Ik denk dat de uitgerekende datum rond 8 januari 2009 ligt.
pi_58416427
Bedankt voor de reacties over het uitdijen.
Hoef ik me niet druk te maken dat het raar is. Pas mn broeken nog wel, sommigen gaan wel strak zitten. En 's avonds knoop los.

Freecell, je kan toch ook een zwangerschaps trainingbroek/ joggingbroek kopen?
Had ik bij Kim en die zat erg lekker. Hopelijk bestaat die nog steeds bij Prenatal.

DolleMina gefeliciteerd!
pi_58416605
Ingrid, ik begon vanaf de eerste dag op te blazen en had al vrij snel een buik die dikker was dan bij Ronja met twintig weken (maar ja, toen had ik buikspieren inplaats van uitgerekt elastiek ). Een week geleden kreeg ik een antibioticumkuur en door de bijbehorende diarree was het opgeblazen gevoel en de opgeblazen buik ineens weg en inmiddels ben ik weer keurig 11 weken zwanger met een 11-wekenbuikje
pi_58416730
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 14:48 schreef _Ingrid_ het volgende:

je kan toch ook een zwangerschaps trainingbroek/ joggingbroek kopen?
Had ik bij Kim en die zat erg lekker. Hopelijk bestaat die nog steeds bij Prenatal.
dat vind ik beetje zonde van het geld...
van V. zit prima en comfortabel, hoeft voor mij dan niet keurig passend te zijn hoor
Ik draag het ook echt alleen op tijden dat behalve V niemand me er in ziet

(hihi, het is nu net of V een slonzige vrouw heeft die voor hem geen moeite meer doet...
zo erg is het gelukkig niet hoor!)
  Redactie Frontpage donderdag 1 mei 2008 @ 15:08:53 #189
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_58416864
Even een vraag die bij me opkomt. Sinds een week hebben we Wii Fit, en het is juist geweldig om op die manier je conditie op peil te houden. Maar zou Ingrid daar nu ook mee mogen sporten, if is dat af te raden als je zwanger bent?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_58416919
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 15:02 schreef marit1978 het volgende:

[..]

dat vind ik beetje zonde van het geld...
van V. zit prima en comfortabel, hoeft voor mij dan niet keurig passend te zijn hoor
Ik draag het ook echt alleen op tijden dat behalve V niemand me er in ziet

(hihi, het is nu net of V een slonzige vrouw heeft die voor hem geen moeite meer doet...
zo erg is het gelukkig niet hoor!)
Maar dan moet je man er wel 1 hebben ...
pi_58417116
Djeez (en ingrid dus..) lijkt me leuk om op die manier aktief te blijven !!
  donderdag 1 mei 2008 @ 15:43:07 #192
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58417440
Djeez; dat zal net zo zijn als bij 'normaal' sporten, mag totdat het niet meer goed voelt geloof ik. of als de VK het afraadt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_58417539
De trainingsbroek van TARA (maat L, wáárom heeft heeft hij in vredesnaam een L? ) zit best geniaal. Dan ga ik echt geen dure zwangerschapstrainingsbroek kopen.

Daarbij train ik er niet in, ik relax er alleen in

Zojuist in een bui van schoonmaakwoede in een paar uur het hele huis gezogen, de hele keuken schoongemaakt en de keukenvloer, gangvloer en wc-vloer gedweild (op mijn knieën)
De boel is nu lekker schoon.... en ik heb grandioze rug en heup-pijn. Lang leve ischias
Nu dus net mijn nagels maar gelakt om te voorkomen dat ik nog meer ga soppen
pi_58417576
Ow en DolleMina welkom en gefeliciteerd!
pi_58418129
freecell... hier nét zo:
schoonmaakwoede en dus (ik las af en toe korte forum-pauze in)
nu duidelijk opkomende rugpijn/SI-steken en loopproblemen.
Maar, de bank is nu 70% schoon...bijna klaar dus.

Kast is schoon, uiteruimd, gesorteerd en weer netjes ingeruimd.
Hoop weg, andere hoop ligt op trap om boven alsnog een opruim/sorteeraktie te ondergaan.
pi_58418468
Whaha
Lekker bezig. Inmiddels is de WC hier ook schoon. En nu stop ik echt, anders kan ik straks niet meer koken

* freecell pakt kop thee
  donderdag 1 mei 2008 @ 17:13:28 #197
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_58419097
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 12:47 schreef Llewella het volgende:
Iemand nog een trukje om m'n bekken weer terug te knakken?
Ik liep naar zolder, keek naar de rol tapijt, en het schoot spontaan in me rug/bekken
Niet heel erg pijnlijk maar wel lastig, zeker met lopen, en alsof ik een beetje doorzak bij bepaalde bewegingen.
Heb al geprobeerd diverse houdingen aan te nemen maar het 'knakt' niet terug.
Bij de fysiotherapeut heb ik daar wel een trucje voor geleerd, maar ik weet niet of het mij lukt om dat hier uit te leggen. Maar ik zal een poging wagen:
Op je rug liggen, je buik intrekken (de onderste buikspieren aanspannen) en 1 been optrekken en (gehurkt) vasthouden met je beide handen om de knie (andere been blijft plat liggen) en dan dat been proberen weg te duwen, terwijl je het met je handen tegenhoud. Daarna kun je hetzelfde doen met je andere been.

Wij zijn gisteren en vandaag bezig geweest de kinderen van kamers te wisselen. De oudste heeft afgelopen nacht op z'n vernieuwde kamer geslapen en vannacht gaat de ander op haar nieuwe kamer slapen. Kunnen we zaterdag de babykamer voorelkaar maken.
pi_58419586
Dollemina gefeliciteerd!

Ik kom me ook weer eens melden. Nog steeds niet wat op een beebje lijkt, maar volgens mij wel slijmprop verloren. Zat wat bloed in mijn onderbroek met beetje slijm.

Gisteren nog even in ziekenhuis geweest omdat bloeddruk wat hoog was. Maar na controle van bloed, urine en een CTG was alles weer OK gekeurd. Gelukkkig!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_58419995
Dollemina; gefeliciteerd en welkom!!!

flowerbox, beetje spannend dus al!? Ben benieuwd!

Grijs; ik ga een poging wagen, thanks.
Ik twijfel of ik morgen de VK bel als het zo blijft aanhouden, maandag heb ik immers een afspraak al staan.
Het is lastig, maar ik kan wel nog rondhobbelen, en de ene keer lijkt het mee te vallen, en de andere keer heb ik moeite met opstaan, lopen etc. Vriendlief had al gemasseerd, maar weinig resultaat, maar voelde wel fijn
En sukses met de babykamer en het verdere geschuif!

Wij hebben vanmiddag een behangetje uitgezocht voor de slaapkamer, of althans alvast 1 muur, vind het zo leuk dat behangen en al
Amber Mae
  donderdag 1 mei 2008 @ 18:52:40 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58420724
Zou je niet beter een fysio bellen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')