die staat op weblog.fok.nl dus tja. Dan mag het weer.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:33 schreef http het volgende:
Weblog Oktober wordt een drukke maand!, bedoel je dit?
![]()
Ok danquote:Op donderdag 13 november 2008 11:13 schreef Harajuku. het volgende:
Oh volgens mij heb ik hem gevonden. Heel gemeen sp00k ipv spook
Logisch onderbouwd wel ja, zoals gezegd is logica de basis van elke discussie.quote:Op dinsdag 25 november 2008 07:17 schreef Summers het volgende:
[..]
Nee maar nog ff en er word gezegt Summers post hier MAAR het MOET logisch onderbouwd zijnvolgens onze waarheid of ik schiet .
Omdat je zonder logica elke basis voor een zinnige discussie mist.quote:Daar kan je wel frusty over zijn maar ik heb de vrijheid om dat niet te doen , waarom kunnen mensen dat niet respecteren ? ik hoef niet bekeerd te worden .
Zegt de mevrouw die de hele bitchfight is gestart omdat ze niet kon tolereren dat ik in Mijn 1e paranormale ervaring een andere mogelijkheid posttequote:ga lekker zelf janken omdat de wereld is zoals die is en niet zoals jij zou wensen dat ie is , respecteer vrijheid van meningsuiting en een ander geloof .
Waarom wil jij andere mensen dan aggressief opdringen wat ze wel en niet moeten geloven ?quote:Als je dat niet doet raak je elke dag gefrustreerd , Ik heb absoluut geen probleem met mijn geloof , daar ben ik gelukkig mee , wat jij geloofd moet je lekker zelf weten maar kom mij NOOIT vertellen dat ik iets als jou moet benaderen , want dan heb je voor nu en in de eeuwigheid dikke vette PECH .
Nee hoor.quote:Ah dus als het niet logisch genoeg onderbouwd is , DAN word het een oneerlijk leugenachtig geheel
Jammer dat ik telkens in herhaling moet vallen maar we snappen heus wel dat je ruzie gaat zoeken omdat je gefrustreerd raakt omdat je je mening niet goed kunt uiten en beargumenteren hoor.quote:Als je dat gaat vergelijken kan je je beter eerst eens verdiepen in deze materie zodat je begrijpt waarom mensen zeggen wat ze zeggen ipv het te vergelijken met users die plaatjes posten van geslachtsdelen , je zit er zooooooo ver naast .
Jouw logica is ook niet perse aan het paranormale verbonden , prima dat jij dat zo wilt benaderen maar ik ervaar het liever en ontdek zo hoe het werkt , ieder zijn ding .quote:Op dinsdag 25 november 2008 09:31 schreef L.Denninger het volgende:
*** Vervolg Summers-drama uit Mijn 1e paranormale ervaring ***
[..]
Logisch onderbouwd wel ja, zoals gezegd is logica de basis van elke discussie.
Zonder logica kan ik stellen dat jij een koe bent omdat een rivier tenslotte in een koelkast past.
(Zie je wat ik doe ? Ik ben onlogisch ! Kun je je daartegen verdedigen ? Nee ! Want het slaat nergens op !)
"volgens onze waarheid" is onzin, logica is niet aan mijn of jouw waarheid gebonden.
[..]
Ah dus iedereen moet het bekijken zoals jij dat doet WANT dat is de waarheid , houd toch op ,quote:Omdat je zonder logica elke basis voor een zinnige discussie mist.
Prima als je dat niet wilt, maar doe dan ook niet mee aan de discussie !
[..]
dat doe jij juist en je hebt allemaaal argumenten waarom mensen dat zouden moeten doen .quote:Zegt de mevrouw die de hele bitchfight is gestart omdat ze niet kon tolereren dat ik in Mijn 1e paranormale ervaring een andere mogelijkheid postte
[..]
Waarom wil jij andere mensen dan aggressief opdringen wat ze wel en niet moeten geloven ?
[..]
fijn voor die mensen , laat ze er gelukkig mee zijn dan , als dat voor hun werkt, prima toch !quote:Nee hoor.
Maar als er 2 verklaringen zijn waarvan eentje onlogisch en de ander logisch dan weet ik welk welke de meeste mensen waarschijnlijker zullen vinden.
Da's logisch
[..]
Je bedoeld zoals jij al jaren doet ? nee hoor , OOK daarin ben ik jou niet nog wens ik dat te zijn .quote:Jammer dat ik telkens in herhaling moet vallen maar we snappen heus wel dat je ruzie gaat zoeken omdat je gefrustreerd raakt omdat je je mening niet goed kunt uiten en beargumenteren hoor.
Dat hoef je niet telkens opnieuw duidelijk te maken.
Zijn punt was dat jij met je gehuil en gedrama-queen elk topic kunt ontwrichten zodra er een post in staat die je om een of andere reden niet bevalt.
Zoals dit topic - ik gaf slechts een optie, vermeldde er zelfs bij dat ik het verder ook niet wist, en toch weet jij dit hele topic weer te laten gaan over jouw "gevoelens" en over hoe "oneerlijk" jij zogenaamd wel niet behandeld wordt.
Terwijl er niks aan de hand was totdat jij en sjoep zelf begonnen te dramaqueenen en jullie zelf de enigen zjin die geen andere mening tolereren.
Het valt me eerlijk gezegd mee dat het stokpaardje nog niet van stal is gehaald - roepen dat ik je uitgescholden heb en als ik vraag waar dan het niet weten.
We hebben het niet over jouw of mijn logica, we hebben het over logica.quote:Op dinsdag 25 november 2008 10:34 schreef Summers het volgende:
[..]
Jouw logica is ook niet perse aan het paranormale verbonden
Wat jij niet wilt begrijpen is dat om te ervaren en te ontdekken het helemaal niet nodig is om te stoppen met nadenken. Je hoeft niet perse dom te zijn of te doen om dingen te kunnen ervaren.quote:prima dat jij dat zo wilt benaderen maar ik ervaar het liever en ontdek zo hoe het werkt , ieder zijn ding .
Helemaal niet, hoe KOM je daar toch bij ???? JIJ bent de enige die geen andere mening tolereerde !quote:Ah dus iedereen moet het bekijken zoals jij dat doet WANT dat is de waarheid , houd toch op
Hey, als jij wilt leven zonder je hersenen te gebruiken moet je dat helemaal zelf weten.quote:blijf jezelf lekker frustreren met je onmogelijke eisen , accepteer dat jij DE waarheid niet weet en als je die wel denkt te kennen ben jij de ENIGE die daarmee moet leven en NIET ik .
SUMMERS, JIJ BENT DEGENE DIE GEEN ANDERE MENING TOLEREERDE.quote:dat doe jij juist en je hebt allemaaal argumenten waarom mensen dat zouden moeten doen .
Lees het begin van het topic nou nog eens naquote:ik zeg juist dat je lekker bij jezelf moet blijven en je eigen waarheid moet leven .
Prima, je gaat je gang maar !quote:fijn voor die mensen , laat ze er gelukkig mee zijn dan , als dat voor hun werkt, prima toch !
ik doe wat voor mij werkt .
Ik maak nergens een probleem van, behalve van hysterische dramaqueens die elk topic willen verstoren dat ze niet bevalt door het posten van leugens, beschuldigingen en onlogische tirades.quote:Je bedoeld zoals jij al jaren doet ? nee hoor , OOK daarin ben ik jou niet nog wens ik dat te zijn .
Voor de rest heb ik geen zin meer om met jou te praten want je blijft je geloof opdringen .
wees gelukkig met je eigen waarheid en doe wat voor JOU werkt .
Het is zeker geen overduidelijke troll, alleen omdat ze een hele andere mening heeft en die dan ook met hand en tand verdedigd. Ze brengt in ieder geval een ander geluid dan veel andere hier gestoeld op andere basiswaarden. Daar is niks mis mee, perse. Het enige jammere hieraan (in het algemeen) is dat men hun gelijk wilt halen (Beide kanten hetzelfde verhaal) terwijl dat gelijk in principe helemaal niet gehaald kan worden op de aanwezige feiten in een bepaald topic over dit soort zaken.quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:00 schreef Michielos het volgende:
kan summers niet gewoon wegens trollen gebanned worden ofzo. Dit is toch gewoon echt overduidelijk een troll ??
lekker duidelijk , gaat het eigenlijk nog wel om mij ? want ik vind je een beetje overdrijven nu .quote:Op dinsdag 25 november 2008 17:57 schreef Michielos het volgende:
ik zeg neit dat ze een trol is op basis van haar mening. Een mening mag ze hebben. Ze is een troll op basis van haar manier van discussieren, woorden in de mond praten en het is haar way or the highway.
Haar mening zou me worst wezen, die mag iedereen hebben hoor.
Dat mag, het is dan ook mijn mening en niet één of andere universele wet zover ik weetquote:Op dinsdag 25 november 2008 17:28 schreef L.Denninger het volgende:
Daar ben ik het dus niet mee eens.
Als we het even over Summers hebben dan krijgt ze al genoeg tegengas lijkt me. En iedereen discussiëerd op basis van hun eigen beeld van logica, laat dat even bezinken, dat is niet hetzelfde als jouw beeld van logica op basis van jouw ervaringen en opgebouwde wereldbeeld. Klinkt vaag, excuus daarvoor, maar het is niet anders. Jij leidt een heel ander leven dan Summers dat doet, simpel. En misschien kan Summers ( of wie dan ook maar ik ga even door in deze situatie, verander de namen naar eigen wil. Noem ze voor mijn part Karel en Liesje, who cares) het niet zodanig uitleggen in tekst zodat het overgebracht kan worden naar andere lezers maar dan nog discussïeerd ze vanuit haar optiek over hoe de wereld in elkaar steekt. Net als jij, ik, Bastard, Diederick_Duck, Michielos, Wouter Bos, Balkenende, de buurman, buurtagent, een willekeurige zwerver verslaafd aan crack of wie dan ook.quote:Het gaat hier niet om het gelijk halen of dat er uberhaupt gelijk gehaald kan worden, het gaat om de manier van discussieren.
Discussieren zal altijd op basis van logica gaan, logica is de basis van discussieren.
Als Summers zegt dat logica in de discussie zelf niet hoeft blijft er niks anders over dan welles nietes roepen,
en dan nog kan ik zeggen "aha jij zegt nietes en ik welles dus je bent met me eens dat ik gelijk heb !".
Da's namelijk niet logisch, dus compleet volgens Summers' methode.
Als je mensen toestaat om de logica / argumentatie te laten varen in een discussie, kun je net zo goed willekeurige woorden achter elkaar zetten.
En dan zijn er nog de andere tactieken - mensen vals beschuldigen dat ze je uitschelden, mensen beschuldigen van wat je zelf doet, etcetera.
Het is toch belachelijk dat ze de hele tijd roept dat ik geen andere mening tolereer terwijl het duidelijk in dat topic te lezen is dat wat ik schreef maar een optie was maar ik het verder ook niet wist ?
Waarna zij vervolgens uit haar dak flipt omdat ze geen andere mening dan haar eigen wil horen ?
En dan mij beschuldigen van intolerantie ?
Dat heeft allemaal niks te maken met gelijk halen, dat heeft te maken met (ab)normaal gedrag.
Als ze zich zo ook in het echte leven zou gedragen kan ik me niet voorstellen dat ze lang bij dezelfde werkgever zou mogen blijven of veel vrienden zou hebben - tenzij die vrienden het natuurlijk altijd perfect met haar eens zijn.
Wat mij betreft hoeft er nooit iemand gebant te worden hoor, maar het zou wel fijn zijn als Summers ook eens een beetje tegengas zou krijgen.
Volgens mij nonsens.quote:Op dinsdag 25 november 2008 21:19 schreef sjoep het volgende:
De hele subforum is verworden tot een plek waar sceptici lekker kunnen kotsen op positief ingestelde mensen en waar idealistische spirituelen het af en toe nog eens proberen.
Ze zijn er best wel geweest hoor, als je even door de single-"Gelul!"-posters heen kijkt.quote:Kan iemand mij vertellen waar in TRU dan een topic is dat over een fenomeen gaat dat je niet kunt zien maar er toch is, waar respectvol met elkaar om gegaan wordt en waar in een open sfeer ervaringen uitgewisseld worden?
En iedereen die een rationele verklaring oppert wordt bij voorbaat uitgemaakt voor een verzuurde Randi-nazi, wordt beschuldigd van 'nergens voor open staan', wordt beschuldigd van het uitschelden van mensen en roep het maar.quote:Neen, elke creatieve gedachte, elk positief idee, elke poging tot het delen van ideeën rondom dimensies, alles wat maar bespreekbaar gemaakt wordt dat niet te "bewijzen" valt, wordt steevast begroet met hoongelach en ONZ-tvp's. Daarna begint het gezeur om bewijs, vervolgens worden alle paranormale fenomenen, kruidenvrouwtjes, ufo's, weerwolfverschijningen en charlatan's op één grote hoop geveegd en het knokken kan beginnen.
Ja, en rationele mensen hebben natuurlijk geen gevoel.quote:Waar zijn al die positieve TRU-gangers gebleven? Juist ja. Weggejaagd.
Mensen die met spiritualiteit bezig zijn, en hun "schuiven" nou eenmaal wat verder hebben open staan, zijn gevoelige mensen.
Dat valt mij ook op ja, dan ben ik heel normaal aan het posten en word ik zo bejegend alleen maar omdat ik een andere mening heb of een andere verklaring opper.quote:De agressie (zoals ik dat voel) komt letterlijk door het scherm heen. Ik zie sommige stamgasten echt letterlijk schreeuwen. Ik hoor ze als een valse hond tegen het scherm aanblaffen. De spuugklodders vliegen over de virtuele tafel, en ik heb daar last van.
Er worden elke dag wonderlijke dingen ontdekt die op het randje van dit gebied liggen.quote:Ik ontdek elke dag weer nieuwe wonderlijke dingen, en die zou ik best graag delen. Ik zou graag met anderen van gedachten wisselen over alle puzzelstukjes, en wie weet samen een stukje daarin optrekken. Maar de kans hier is zo groot dat je belachelijk gemaakt wordt, dat je 1. al tot de tanden bewapend er in gaat, of 2. het gewoon maar niet doet.
Ah, leuk hoe je me hier probeert af te schilderenquote:Wat ik ook wat vreemd vind, is het slotjesbeleid. Als de partijen er niet uitkomen, dan komt er een slotje op het topic. Waarom? Flikker dan meteen heel TRU maar dicht.
Wat is nou eigenlijk de bedoeling? Dat dit zo tot in lengte van dagen door gaat? Dat er telkens een nieuwe generatie komt die L.Denninger probeert uit te leggen waar het om gaat? En als die generatie weer moedeloos vertrokken is, dan komt de volgende generatie, die het uit goedheid weer probeert?
Of "Huilebalken R us", of "Valse beschuldigingen R us"..... genoeg flauwe dingen te bedenken, roep het maarquote:Kan TRU niet beter Sceptics'RUS genoemd worden? Dan is het tenminste helder wat de bedoeling is.
Want nu komen er elke keer goedbedoelende open mensen die hier zo de leeuwenkuil in gaan.
[Attentie! Lezen AUB]Nieuwe regel in TRU. Lees dat topic eens. Die regel is er al. MAAR er is één (1!) voorwaarde. En dat is dat de topicstarter van het topic aangeeft welke richting diegene op wil gaan met het topic. Als het een 'Ben ik nou gek of bestaat dit echt?' topic is dan sta je open voor de 'je bent gek' antwoorden. Als je een topic wil maken die bijvoorbeeld dieper in gaat op whatever je dan ook interessant lijkt en je de daar de diepte mee in wil gaan ( voorbij het wel/niet verhaal) Dan moet je het DUIDELIJK brengen, voor mijn part met een linkje naar dat nieuwe regel topic in kwestie. Ik wil er zelfs een banner voor maken voor mijn part. Sinds het ontstaan van die regel heeft NIEMAND er gebruik van gemaakt. Geen probleem natuurlijk maar ga dan ook niet klagen dat de skeptische medemens naar binnen loopt om, wel ja, de linkerhelft van het brein te gebruiken. Als je dus in een topic neerzet dat het hier niet om een wel/niet of een wetenschappelijk onderbouwt topic gaat van een bepaalde ervaring dan heb je die mogelijkheid, gebruik die mogelijkheid en stop eens met slachtoffertje spelen. TREK HET JE NIET AAN als iemand een andere mening heeft. Er zijn opties, gebruik die ook. licht voor mijn part ons even in via dit topic welke kant je op wilt gaan. Misschien heb je een kans dat er een tegenhanger komt van hetzelfde topic en als je niet tegen de skeptische mening kan negeer je dat topic gewoon. Wij houden het originele topic schoon van het welbekende wel/niet gezeur.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |