Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:
[..]
en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:quote:Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Hey het betaalt lekker, mij hoor je verder daarover niet klagenquote:Op donderdag 24 april 2008 15:40 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...
Save it for last?quote:
ITILquote:Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:
Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.
Procedures zijn baas!
De afdeing die printers aan de praat moet krijgen lijkt me niet de belangrijkste ondersteunende afdeling.quote:Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Inderdaadquote:Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:
Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.
Procedures zijn baas!
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort het volgende:
"Gesloten tijdens de lunch"![]()
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?![]()
ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.![]()
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
kan niet anders dan het hier mee eens zijn. voor de werkelijk kritische processen is idd 24/7 iemand beschikbaar. Maar een printer die het niet doet... dat is geen ramp dan maar even behelpen zonder een papiertje...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:07 schreef Robar het volgende:
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
En voor de rest SLA'squote:Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.
Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten.
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".quote:Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.
Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten.
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".
En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Minderbegaafden, dat is een mooie!quote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".
En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:29 schreef golden_angel het volgende:
[..]
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Minderbegaafden, dat is een mooie!
Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!
...
Je vergeet even dat we het nu over 1 tikteef hebben, die uit de OP.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.
Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
100% mee eens...quote:Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?
Surequote:Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
The greatest kick of life is death, that's why they saved it for lastquote:Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan.
En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
Alsof de gemiddelde ICT'er in staat is iemand te 'pwnen'quote:Op donderdag 24 april 2008 16:42 schreef Armageddon het volgende:
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef Roquefort het volgende:
Men, ik verdien geld aan ICT'ers gelukkig, het zijn mijn klanten. Leuke lui om op de kast te jagen, maar 95% zit zodanig vast op hun eigen denkspoor, het eigen leefwereldje van de ict'er, dat ik me gelukkig prijs dat ik er niet dagelijks fulltime door omringd wordt. Lang leve het middel en kleinbedrijf, in mijn omgeving eten we het broodje gewoon achter de pc tussen het werk door, en hoeft niemand het te wagen om tussen de middag een uur lang onbereikbaar te zijn. Klanten bedienen we de hele dag tijdens werktijd.
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
TS is een lakse baas.
Toen ik in een winkel werkte werden er wel klanten geholpen tijdens de lunch![]()
Zeker als je met 2 of meer man werkt wil dat toch best?
Je hoeft je lunch ook niet te onderbreken, maar zoals al eerder is gezegd, zou er in 2 ploegen geluncht kunnen worden, mits er meerdere systeembeheerders zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:02 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........quote:Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.
schreeuwen hoeft niet hoor.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
Ik ga er vanuit dat de printers het doen.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?
De TS werkt in een bedrijf waar de BAAS!!! heeft bepaald dat ze dicht gaan, dan gaan ze toch dicht? En dan heeft dus niemand het recht om te komen janken.
Dan moet de gebruiker lekker bij de baas gaan klagen dat dat lastig is, maar ja, een half uurtje is natuurlijk idd rampzalig als je 8 uur de tijd hebt om je eigen meuk te regelen.....
Afwentelen, leuke bezigheid, maar niet op mij.
En dat gelul over denkspoor en leefwereld is echt te achterlijk voor woorden, echt. Je hebt geen idee...
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
ICT'ers.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?
DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!
Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.
Het 5 minuten naar de kantine lopen, 5 minuten moelijk doen, en dan alsnog een half uur wachten, is veel duurder.
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:06 schreef CasualMark het volgende:
[..]
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.
Hell, misschien weet ze niet eens hoe ze een andere printer op haar PC moet kiezen. Voor veel gebruikers is een computer (helaas) nog erg ingewikkeld.
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.quote:Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:
[..]
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!quote:Op donderdag 24 april 2008 17:12 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.
Laat mij 1 kantoor vacature zien waarin "gedegen kennis van computers, met name office" niet een vereiste is?
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!
"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..
Grow up...
Ik overdrijf een beetje hoorquote:Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:
[..]
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?
Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.
Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Ja, tijdens de normale werktijden, onder normale omstandigheden en met een normale omgangsvorm. Enige vorm van "dwang" of eisen en je zoekt het lekker uit.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:16 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje hoor.
Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Ik ben totaal niet inflexible, alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen, en ik hoef zeker zo'n toon niet te pikken. Dan tief ik je mijn kamer namelijk uit...
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?quote:Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik overdrijf een beetje hoor.
Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Wie dan wel?quote:...alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen...
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 schreef Roquefort het volgende:
[..]
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!
"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..
Grow up...
Voor mij niet nee, ik doe backoffice, gebruikers boeien me nietquote:Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef CasualMark het volgende:
[..]
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?
[..]
Wie dan wel?
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....quote:Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.
quote:Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort de volgende profetische woorden:
..
ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
..
quote:Op donderdag 24 april 2008 17:19 bevestigde HeatWave de profetie:
[..]
...
Wel eens een tramchauffeur geprobeerd op te laten schieten oid? Dat er nou file staat boeit je niet, want JIJ Moet naar huis! Nou, je kan lopen hoor...
ZO!quote:
OWNED@11quote:Op donderdag 24 april 2008 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ZO!
NU heb je me hoor! Echt! bril-fucking-jant!.
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..quote:Op donderdag 24 april 2008 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....
Spoedgevalletjes kunnen echt wel behandeld worden hoor, maar idd op een normale toon. Ik heb het overigens niet perse over de OP ofzo hoor, kan best zijn dat de TS niet correct antwoordde, maar dan nog is het zijn fout niet. Hij "moet" dicht...quote:Op donderdag 24 april 2008 17:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..
Maar wat ik er van lees wat de trut ook een megagetresst type
1. Nogmaals, als het de regel is in het bedrijf dat de hele afdeling tegelijk pause en iedereen inclusief de gebruikers is daarvan op de hoogte dan is dat zo. Echte spoedgevallen gaan natuurlijk wel voor dan maar iets later of eerder pauzeren.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:
1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:
[..]
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?
Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.
Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?
Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Zó erg is 't ook weer niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 19:11 schreef Emimich het volgende:
Karrs, je hebt een bijzonder irritant ICT-hoofd.
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copierquote:Op donderdag 24 april 2008 20:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.
Het selecteren van een printer is erg primair.
Mooi verhaal.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
Als medewerker van een ICT-afdeling binnen een middelgrote vestiging ontkom je niet aan de stuitende brutaliteit en het tenenkrommende onbegrip van het af en toe walgelijke fenomeen dat zich jouw klant noemt.
Ik heb het niet over gebrek aan kennis, al valt ook daar een nieuw topic over te openen (hetgeen in het verleden ook meermalen gebeurd is). Onkunde kan voor hilariteit zorgen, niet voor afkeer. Zo'n houding zou ook ronduit arrogant zijn, niettegenstaande de onkunde van sommigen het niveau van "hoe adem ik ook alweer?" nauwelijks overstijgt.
Nee, deze keer heb ik het over de onbeschofte, zelfs a-sociale, gewoonte van gebruikers te denken dat de ICT-afdeling 100% van de tijd tot hun beschikking staat. Zelfs als de ICT-afdeling op dat moment druk doende is om eten in hun hoofd te stoppen.
Als u nog kunt volgen waar ik het over heb, bent u knapper dan ik want ik ben de draad allang kwijt. Ik zal mijn toevlucht nemen tot smileys, ter verduidelijking van bovenstaande.
Tijdstip: Vandaag, 12:35. Note: wij zijn dicht tijdens de lunch; iedereen weet dat op het bedrijf. Wij zijn er overigens wél van 7:30 tot 18:30 elke dag, dus ga niet zeuren over gebrek aan service.
Plaats: Kantine
Wij: *vreet**smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch**slurp* *frot*
*njak* *smak*
Trut: "Hallo...? "
Wij:* kauw* *vreet*
*yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO!Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste*munch* *kauw*
Trut: "WAT?"
Wij: "*slik* Om een uur zijn we weer open, dan komen we wel even langs. Zoals je ziet, namelijk, zitten we nu even te eten."
Trut: "En om één uur zitten WIJ op vergadering. Dan eet je later maar, maar ik wil dat je NU naar die printer komt kijken."
(Oh, maar natUURlijk. Voel je vrij om als wij aan het eten zijn, ons van de stoel te sleuren om jouw probleem op te gaan lossen. We houden niet eens van eten en bovendien bestaan wij om te dienen.![]()
Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen. Echt, het LEF van die wangedrochten soms.)
Ik: "Sorry, maar ik vind je gedrag niet normaal. Wij zitten hier te eten en jij verwacht dat we op stel en sprong alles in de steek laten omdat jij een probleem hebt. Nee, je verwacht het niet, je EIST het. Sorry, maar dat gaat niet gebeuren. Om één uur ben je de eerste en nou goedemiddag."
Daar had het walgelijke stuk vreten geen antwoord op gelukkig en ze is boos ("noh!") weggestampt.
Ik zal 't nog wel horen van de (overigens zeer geschikte) manager. Vanzelfsprekend is de printer inmiddels weer functioneel, maar over dingen als dit kan ik me nog dagen lopen opwinden.
Samenvatting: Trut eist hulp tijdens lunch
Klacht: Trutten eisen wel eens hulp tijdens lunch
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eensquote:Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen
quote:Op donderdag 24 april 2008 22:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eens.
Nadenken, het wordt alleen vereist van ICTers.
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!quote:
Ach, overal waar ik gewerkt heb, heb ik in de pauze wel eens mensen (klanten/collega's ) moeten helpen, dat is gewoon collegialiteit of klantvriendelijkheid. Uiteraard ligt het, zoals ik al zei, wel aan de manier waarop iemand iets brengt...quote:Op donderdag 24 april 2008 15:21 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan heb![]()
Ofwel: eens met TS.
quote:Op donderdag 24 april 2008 22:50 schreef Djeez het volgende:
[..]
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!![]()
nou spelletjes doen wou dat ik er tijd voor had.. ja ik reageer nou ook op fok maar ik zit thuis...quote:Op vrijdag 25 april 2008 07:16 schreef VC4 het volgende:
Overigens roepen veel ICT-afdelingen het ook over zichzelf af dat ze 'slecht' behandeld worden. Ik vraag niet gauw hulp mbt computers, maar als je dan een keer een vraag hebt dan zie je die gasten weer met z'n allen gamen of domme filmpjes kijken en krijg je een mompelend vaag antwoord terwijl ze je niet eens even aankijken maar hun blik strak op hun scherm gericht hebben.
Is het zo moeilijk om normaal je werk te doen en even sociaal te reageren?
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Karrs het volgende:
[..]
Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:59 schreef teamlead het volgende:
[..]
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.
Hulde voor de dame die hier géén genoegen mee neemt
doe usquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!
Ik leg het nog 1 keer uit kleine kleutertjes van me.
De baas van het bedrijfje, laten we hem "spongebob" noemen voor al jullie pindabreintjes, heeft besloten dat de ICT afdeling (dat zijn bob de bouwers die je MSN doos maken als ie stuk is) een half uurtje dicht gaat om te eten. Dus dat doen de brave bobjes dus, want dat moet van Spongebob!
En nu komt er een beetje een domme mevrouw die niet kan klokkijken nog, en die wil dat de bobjes haar komen helpen met haar MSN doos, maar dat mag niet van Spongebob. Maar dan wordt de domme mevrouw boos op bob! Dat is toch de schuld van spongebob? Die heeft dat aan bob verteld, en spongebob is de baas!
En de domme mevrouw had ook nog eens prima door kunnen MSN'en, want er was een 2de MSN!
Zo een beetje duidelijk? Of moet het in Jip en Janneketaal?
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doenquote:Op vrijdag 25 april 2008 09:13 schreef teamlead het volgende:
ow.. en dat die spongebob niet helemaal is meegegaan naar de 21e eeuw lijkt me duidelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |