abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 april 2008 @ 15:57:35 #101
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58280637
TS:

Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.

Procedures zijn baas!
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_58280674
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:49 schreef golden_angel het volgende:

[..]

en wat is daar belachelijk aan? dat hij dicht is...
en voor de andere vraag zie mijn post hierboven.
Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:02:47 #103
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58280748
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_58280775
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:40 schreef EasyDakota het volgende:

[..]

Als je dat vindt, hoe onbelangrijk is ICT dan wel niet? Die helpt mensen onbelangrijk werk uit te voeren...
Hey het betaalt lekker, mij hoor je verder daarover niet klagen

Ik bedoelde meer te zeggen, die gebruikers vinden hetgeen ze doen dusdanig belangrijk dat alles en iedereen er doorgaans voor moet wijken, althans dat is mijn ervaring. Nu is het voor ons ICT'ers lastig te beoordelen wat wel en niet belangrijk is, daar gaan wij ook helemaal niet over, dus verdient iedere gebruiker een gelijkwaardige behandeling.

En dat is in mijn ogen net zo'n behandeling die je krijgt wanneer je naar de afdeling PZ (HR, okee) gaat om op je strepen te gaan staan waarom je een bepaalde declaratie of je overuren niet betaald hebt gekregen. Ik ga dan niet zeuren dat ze het DIRECT moeten gaan overmaken, maar wacht geduldig tot de volgende salarisronde de volgende maand. Ook al zal het gemis me wellicht belemmeren in de aanschaf van iets wat ik echt deze week wilde kopen.

Ik ben dan net zo teleurgesteld als die collega die niet direct geholpen werd met haar printertje. Maar hey, such is life
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_58280807
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is meer hoor .
Save it for last?
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
pi_58280811
"Gesloten tijdens de lunch"
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?

ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58280837
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
pi_58280893
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:

Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.

Procedures zijn baas!
ITIL
Tenminste houdbaar tot: zie deksel
pi_58280897
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:59 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Omdat het dienstverleningsafdeling is, waarschijnlijk de belangrijkste zelfs in een bedrijf, die zou altijd bereikbaar moeten zijn.
De afdeing die printers aan de praat moet krijgen lijkt me niet de belangrijkste ondersteunende afdeling.
Ik mag toch hopen, dat het niet dezelfde afdeling is, die de kritische systemen onder zijn hoede heeft, want dan begin ik ook mijn twijfels te krijgen
pi_58280934
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:57 schreef Ps2K het volgende:
TS:

Hiervoor zijn SLA's uitgevonden, voor de volgende keer:
jij: *vreet*
trut: *jankt over printer en haast*
jij: maak maar een call aan, zonder call mag ik niks doen
trut: wtf
jij: procedures zijn heilig, bij een prio1 heb ik een uur om te reageren.
trut: dit is prio1!!eins
jij: nee dat is het alleen als het hele bedrijf plat ligt
etc.

Procedures zijn baas!
Inderdaad
  donderdag 24 april 2008 @ 16:14:28 #111
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281004
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort het volgende:
"Gesloten tijdens de lunch"
Welke bedrijf hebben we het hier over?
En na de lunch ga je weer lekker fokken zeker?

ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
Een uur lange lunchen, grinnik, zo lang had je er vroeger op school nog niet eens voor toen je nog een kind was.
Complimenten met je vooroorlogse arbeidsvoorwaarden.
Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.

Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58281020
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:07 schreef Robar het volgende:
Er zijn maar weinig incidenten, die daadwerkelijk direct opgepakt dienen te worden.
Ik mag aannemen, dat de echte bedrijfskritische processen 24/7 ondersteund worden in het bewuste bedrijf.
We hebben het hier over een fucking printer, die het niet doet.
Al was het de enige printer in dat hele gebouw, dan nog kan dat nooit een cruciaal probleem zijn.
Dat daar een uurtje geen ondersteuning op is, moet men maar accepteren.
kan niet anders dan het hier mee eens zijn. voor de werkelijk kritische processen is idd 24/7 iemand beschikbaar. Maar een printer die het niet doet... dat is geen ramp dan maar even behelpen zonder een papiertje...
  donderdag 24 april 2008 @ 16:17:49 #113
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281075
Ben het ook eens met TS. Als er afspraken in het bedrijf zijn dat de ICT om die tijden pause heeft zijn die afspraken er klaar.

Als iemand mij in de pause vriendelijk zou vragen om naar een probleem te kijken zou ik dat zeker doen of als het mogelijk is later een afspraak maken. Als iemand langsloopt met een houding van je MOET me nu direct komen helpen kunnen ze lekker wachten.

Leuke is ook dat van ICT afdeling vaak ook wordt verwacht dat er direct een oplossing komt of naar het probleem gekeken wordt. Je kan 10 dingen goed doen maar als er 1x iets fout gaat of te laat gebeurd is de afdeling meteen kut. Grappige is dat andere afdelingen wel vaak zoeits hebben van "wacht maar even we zijn druk met andere dingen" maar zodra men de ICT nodig heeft moet het altijd meteen.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58281154
idd mythik alles is altijd belangrijk en moed met spoed gedaan worden want anders kunnen ze ineens niets meer. nou sorry hoor maar als een printer het niet doet ga je naar een andere of je w8 tot hij het wel weer doet.

het lijkt erop dat even vergeten word dat op de afdeling ict ook mensen werken en geen robotjes. Als ik in de pauze iemand moet helpen dan ben ik wel een deel van mijn pauze kwijt en moet ik mijn brood dus maar weer achter mijn pc opeten. denk het niet iedereen heeft recht op pauze dus ook de mensen van de ict.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:23:05 #115
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_58281200
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.

Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten .
En voor de rest SLA's hebbie een ticket ? nee ? das mooi Geen ticket sorrie dan mogen we je niet helpen, directie beslissing
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
pi_58281256
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Allemaal fijne semi beledigende opmerkingen, die kant noch wal raken.

Als de directie besloten heeft dat ze dicht zijn, dan gaan ze dicht! Dan ga je maar lekker bij de directie klagen dat het systeem kut is (kan ik me ook wel in vinden hoor, wij zijn ook niet dicht). Maar in dit geval is het bedrijfspolicy en kan de tikteef lekker wachten .
Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".

En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58281319
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".

En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:33:15 #118
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281398
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het hele probleem ontstaat alleen maar omdat een groep ICT-ers een medewerksters met een probleem zwijgend en smakkend aanstaart, dus als administratief medewerkster zou ik ook rucksichtslos arrogant reageren als zo'n stel sociaal minderbegaafden mij op die wijze proberen te degraderen to "tikteef".

En dan ben ik semi-beledigend volgens jou, maar elke vrouw weet wanneer ze als tikteef behandeld wordt hoor, en dat hoeft geen mens te pikken van de medewerkers van de afdeling ICT die nota bene per definitie alleen maar bestaan om de staf te ondersteunen.
Minderbegaafden, dat is een mooie!

Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!


Ik heb wel eens een "synergy" meeting meegemaakt om mensen eens te laten zien wat wij nou eigenlijk doen, nou bij de eerst 2 zinnen vielen de bekken al open.

Jij bent er ook zoeen die denkt dat een netwerk 10 PC'tjes met een draadje is? En dat dingen als Mail, databases, VPN verbindingen, routers, switches, firewalls etc slechts verzonnen dingen zijn?

Je hebt werkelijk geen idee waar je over lult. De gemiddelde werknemer komt niet verder dan wat bellen en afspraakjes maken.

Lees je eerst maar eens in, dan praten we verder .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58281437
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:29 schreef golden_angel het volgende:

[..]

ja en andersom is het precies zo mevrouw de "tikteef" doet oh zo belangrijk werk dat een of ander ict-nerdje maar meteen moet springen als mevrouw "tikteef" een probleempje heeft.
Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.

Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58281484
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Minderbegaafden, dat is een mooie!

Wist je dat ICT'ers gemiddeld 1.5 keer meer verdienen dan "tiktteven"? En waarom? Omdat ze daadwerkelijk iets KUNNEN!

...
Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 24 april 2008 @ 16:39:27 #121
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281525
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:34 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ieder mens oogst wat ie zaait, steevast, zonder uitzondering.

Zolang jouw collega's in jouw ogen "tikteven" zijn, kun je er vergif opnemen dat je vergelijkbare ongefundeerde arrogantie voor terugkrijgt. Maar de gemiddelde ICT-er is helaas sociaal benedengemiddeld begaafd, dus boert en smakt zich door de lunch, en klaagt na de lunch op fok! luidkeels huilie over de boersheid van zijn collegae....
Je vergeet even dat we het nu over 1 tikteef hebben, die uit de OP.

Ik heb eigenlijk een hele goeie band met de hele organisatie, en dat gelul over sociaal benedengemiddeld is echt een vooroordeel uit 1956. Een van de eerste functie eisen bij ons is dat je goed met mensen om kan gaan.

Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?

ICT'ers zijn boven alles ondergewaardeerd (nee, ik niet hoor ). En dat uit zich ook wel eens in disrespect jegens de gebruikers, eigen schuld .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58281550
Ga dan ook een vak leren.
Je kijkt o zo zuur naar m'n haute couture, want m'n haute couture is o zo duur!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:41:28 #123
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281568
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]Het probleem zit hem 100% aan de gebruikers kant, gedraag je als een normale collega en niemand is te beroerd je te helpen. Maar zodra je gaat eisen kan je aan het gas. Ik heb mijn werk, jij het jouwe. Waarom mag ik wel gestoord worden als ik ergens mee bezig ben en jij niet?
100% mee eens...
Respect to the man in the ice cream van !
  donderdag 24 april 2008 @ 16:41:30 #124
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281569
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:37 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Maar als je sociaal wat begaafder was genoot je daar wat meer in stilte van, en liet je je omgeving wat meer in hun waarde. Dat jouw collega minder opgeleid is en minder verdient dan jij, en minder snapt van printers, geeft jou niet het recht om haar dan maar zuchtend en steunend het gevoel te geven dat ze maar een tik teef is in jouw ogen, enkel en alleen omdat zij iets niet snapt wat voor jou simpel is.
Sure .

Als die tikteef, of gewoon collega, gewoon OP TIJD dr zaakjes voor elkaar heeft is er niets aan de hand. Als ik iets moet presenteren is het minstens een uur van te voren klaar en NEE, das geen speciale gave die ik heb, ik denk na.

En als de afdeling dicht is tussen 12:30 en 13:00 ofzo, dan zorg je ervoor dat je rond 12:00 je zaakjes af hebt, en zo niet kan je nog even naar ICT .

De schuld ligt dus WEER bij de gebruiker .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:42:17 #125
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58281585
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:45:19 #126
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_58281634
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh ja, jij probeert stoer te doen met debiel Engels, en ik heb het gedaan .

En nee, haal hier "The greatest kick of life is dead, That's why they safe it last..."" ook eerst de belachelijke taalfouten maar eens uit.
The greatest kick of life is death, that's why they saved it for last

volgens mij klopt ie nog niet.

De IT crowd is wel heel erg herkenbaar
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 24 april 2008 @ 16:45:42 #127
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281643
Veelgemaakte fout van veel gebruikers is dat ze denken dat ze sneller worden geholpen door harder te schreeuwen terwijl juist het omgekeerde waar is. Helaas zijn er niet veel gebruikers die zich dit realiseren.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58281674
Men, ik verdien geld aan ICT'ers gelukkig, het zijn mijn klanten. Leuke lui om op de kast te jagen, maar 95% zit zodanig vast op hun eigen denkspoor, het eigen leefwereldje van de ict'er, dat ik me gelukkig prijs dat ik er niet dagelijks fulltime door omringd wordt. Lang leve het middel en kleinbedrijf, in mijn omgeving eten we het broodje gewoon achter de pc tussen het werk door, en hoeft niemand het te wagen om tussen de middag een uur lang onbereikbaar te zijn. Klanten bedienen we de hele dag tijdens werktijd.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58281707
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:42 schreef Armageddon het volgende:
Volgens mij is die Roquefort een paar keer goed GEPNED door een ICT'er. Zo aan de reacties te zien.
Alsof de gemiddelde ICT'er in staat is iemand te 'pwnen' .
Je kijkt o zo zuur naar m'n haute couture, want m'n haute couture is o zo duur!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:50:09 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281731
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:47 schreef Roquefort het volgende:
Men, ik verdien geld aan ICT'ers gelukkig, het zijn mijn klanten. Leuke lui om op de kast te jagen, maar 95% zit zodanig vast op hun eigen denkspoor, het eigen leefwereldje van de ict'er, dat ik me gelukkig prijs dat ik er niet dagelijks fulltime door omringd wordt. Lang leve het middel en kleinbedrijf, in mijn omgeving eten we het broodje gewoon achter de pc tussen het werk door, en hoeft niemand het te wagen om tussen de middag een uur lang onbereikbaar te zijn. Klanten bedienen we de hele dag tijdens werktijd.
Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?

De TS werkt in een bedrijf waar de BAAS!!! heeft bepaald dat ze dicht gaan, dan gaan ze toch dicht? En dan heeft dus niemand het recht om te komen janken.

Dan moet de gebruiker lekker bij de baas gaan klagen dat dat lastig is, maar ja, een half uurtje is natuurlijk idd rampzalig als je 8 uur de tijd hebt om je eigen meuk te regelen.....

Afwentelen, leuke bezigheid, maar niet op mij .

En dat gelul over denkspoor en leefwereld is echt te achterlijk voor woorden, echt. Je hebt geen idee...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58281794
TS is een lakse baas.

Toen ik in een winkel werkte werden er wel klanten geholpen tijdens de lunch

Zeker als je met 2 of meer man werkt wil dat toch best?
  donderdag 24 april 2008 @ 16:54:27 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281807
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
TS is een lakse baas.

Toen ik in een winkel werkte werden er wel klanten geholpen tijdens de lunch

Zeker als je met 2 of meer man werkt wil dat toch best?
Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58281818
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:02 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Nou ik onderbreek alleen de lunch als er iets in de fik staat, te vaak is het gebeurt dat:
- ow bloed spoed dit moet gefixed worden! bel je op dat het gefixed is "ja kijk over 30min wel na de lunch"
- Of in 80% van de gevallen is het weer eens user error.
Je hoeft je lunch ook niet te onderbreken, maar zoals al eerder is gezegd, zou er in 2 ploegen geluncht kunnen worden, mits er meerdere systeembeheerders zijn natuurlijk.
Maar dat is natuurlijk aan het bedrijf om te bepalen.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:56:30 #134
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281862
dubbele post.
Respect to the man in the ice cream van !
  donderdag 24 april 2008 @ 16:57:03 #135
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281875
Waarom loopt iedereen er steeds over te bleren dat het niet normaal is dat de ICT afdeling niet bereikbaar is tijdens de lunch terwijl het hele probleem daar niet overgaat ?????
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58281878
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_58281883
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Le-zen, het bedrijf wil dat het dicht is, dus gaat het dicht. Waarom zou de TS het anders doen?
Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.
  donderdag 24 april 2008 @ 16:58:40 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58281902
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef CasualMark het volgende:

[..]

Collegialiteit / flexibiliteit. Je verwacht het van anderen, dan moet je het ook zelf bieden.
Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?

DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!

Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 16:59:18 #139
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58281913
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:57 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Sja laks bedrijf, en lakse TS. De 'trut' wil haar werk wel goed afleveren door haar geprinte spulletjes rond te hebben, voor de vergadering begint, laat TS daar een voorbeeld aan nemen.
Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58281947
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?

DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!

Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
schreeuwen hoeft niet hoor.

Nee, geen gebruiker. Zit ook in de ICT. Als ik lunch, en een collega vraagt me wat, help ik hem ook gewoon hoor. Ok al zegt de wet (arbo) dat ik recht op lunch heb. Ik noem dat collegialiteit.

Waarom houden beheerders zich altijd zo vast aan procedures/regeltjes?
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_58281972
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:

[..]

Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Ik ga er vanuit dat de printers het doen.

Als ik bij alles er vanuit moet gaan dat alles kapot is... leuk wordt dat
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_58281988
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou en, ben je nou opeens goed ofzo?

De TS werkt in een bedrijf waar de BAAS!!! heeft bepaald dat ze dicht gaan, dan gaan ze toch dicht? En dan heeft dus niemand het recht om te komen janken.

Dan moet de gebruiker lekker bij de baas gaan klagen dat dat lastig is, maar ja, een half uurtje is natuurlijk idd rampzalig als je 8 uur de tijd hebt om je eigen meuk te regelen.....

Afwentelen, leuke bezigheid, maar niet op mij .

En dat gelul over denkspoor en leefwereld is echt te achterlijk voor woorden, echt. Je hebt geen idee...

Je reageert volkomen illustratief voor de ICT'er die ik in gedachten heb.

Wat loop je nou over de baas te schimmelen man, we hebben het over collega's die elkaars hulp nodig hebben en samenwerken aan hetzelfde doel: ons aller salaris verdienen door samen het bedrijf tot bloei te brengen.

Je verschuilt je achter de regels van de baas, alsof het de vaste onwrikbare regels van een computerprogramma zijn.
Pak je CAO erbij, sleep je typeteef en je chef voor de ondernemingsraad, kom niet aan de heilige procedures, en de regels van de baas....
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58281989
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:41 schreef CasualMark het volgende:

[..]

Ja, en als die vrouw haar werk niet kan doen, weet je wel wat dat (kan) kost(en)?
Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.

Het 5 minuten naar de kantine lopen, 5 minuten moelijk doen, en dan alsnog een half uur wachten, is veel duurder.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_58282009
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:58 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goddsallejezus, moet ik het echt spellen?

DE BEDRIJFSPOLICY IS DAT ZE DICHT ZIJN! DUS DAN BEN JE DICHT!

Gebruiker zeker? " ikke hat un vautmeldin, mar hp um weggeklikt, weet niet wattur stont hoor, das jou wrruk!"
ICT'ers.
Ze smakken, ze schreeuwen....

twee violen en een trommel en een fluit
pi_58282053
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:03 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Laten we er van uitgaan dat ze 20 euro per uur verdient. Het kiezen van een printer die iets verder weg staat kost met het omlopen misschien wel 1 minuut. = 33 cent.

Het 5 minuten naar de kantine lopen, 5 minuten moelijk doen, en dan alsnog een half uur wachten, is veel duurder.
True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.

Hell, misschien weet ze niet eens hoe ze een andere printer op haar PC moet kiezen. Voor veel gebruikers is een computer (helaas) nog erg ingewikkeld.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
  donderdag 24 april 2008 @ 17:08:29 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282090
Ach, ja, het is vechten tegen de bierkaai.

Je kan wel lullen over flexbel, samen blabla. Maar dat komt altijd van 1 kant. Als jij bij PZ aanklopt of bij de postkamer oid dan zijn er ook gewoon regels, dingen die voorgaan spoedjes etc. Maar alleen bij de ICT verwacht men dat ze zich klonen en NU diegene helpen.... jaja, lekker samen he?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 17:09:30 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282114
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:06 schreef CasualMark het volgende:

[..]

True. Dus hij had gewoon kunnen zeggen dat ze een andere printer kon nemen ipv van haar afschepen door haar tot 1 uur laten wachten. Dat was feitelijk wat ik bedoelde.

Hell, misschien weet ze niet eens hoe ze een andere printer op haar PC moet kiezen. Voor veel gebruikers is een computer (helaas) nog erg ingewikkeld.
Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.

Laat mij 1 kantoor vacature zien waarin "gedegen kennis van computers, met name office" niet een vereiste is?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282167
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:59 schreef Mythik het volgende:

[..]

Als ik mijn spulletjes rond wil hebben ga ik ze niet op het laatste moment regelen.........
Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.
  donderdag 24 april 2008 @ 17:13:16 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282201
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:12 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Neuh, jij heb de hele dag de tijd daarvoor. Wie weet had onze trut wel 3 afspraken daarvoor, ofzo.
Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!

"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..

Grow up...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282251
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan ben je als gebruiker niet alleen DOM maar heb je ook keihard gelogen.

Laat mij 1 kantoor vacature zien waarin "gedegen kennis van computers, met name office" niet een vereiste is?
En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?

Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.

Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?

Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_58282277
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!

"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..

Grow up...
Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
pi_58282292
Heatwave, wil je een Snickers?
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 24 april 2008 @ 17:17:34 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282298
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:

[..]

En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?

Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.

Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?

Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Ik overdrijf een beetje hoor .

Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?

Ik ben totaal niet inflexible, alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen, en ik hoef zeker zo'n toon niet te pikken. Dan tief ik je mijn kamer namelijk uit...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 17:19:09 #154
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282332
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:16 schreef CasualMark het volgende:

[..]

Maar jouw functie is wel om "die JIJ" van dienst te zijn.
Ja, tijdens de normale werktijden, onder normale omstandigheden en met een normale omgangsvorm. Enige vorm van "dwang" of eisen en je zoekt het lekker uit.

Wel eens een tramchauffeur geprobeerd op te laten schieten oid? Dat er nou file staat boeit je niet, want JIJ Moet naar huis! Nou, je kan lopen hoor...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282341
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik overdrijf een beetje hoor .

Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?

Ik ben totaal niet inflexible, alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen, en ik hoef zeker zo'n toon niet te pikken. Dan tief ik je mijn kamer namelijk uit...
zodat je weer lekker door kan Fok!ken.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_58282357
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik overdrijf een beetje hoor .

Maar we hebben het nu over een printer selecteren, maar een helpdesk krijgt ook de hele dag vragen OVER excel en word. En dat kost ook tijd, en dan heb je minder tijd voor echte dingen he?
Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?
quote:
...alleen ik hoef dit soort dingen ook gewoon niet te doen...
Wie dan wel?
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
  donderdag 24 april 2008 @ 17:20:33 #157
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282367
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:19 schreef Roquefort het volgende:

[..]

zodat je weer lekker door kan Fok!ken.
. En dat voor een heel dik salaris en elke keer weer een zeer positief functioneringsgesprek en volgende week weer een promotie .

Dat komt omdat ik mijn werk doe zoals het hoort, op tijd klaar en goed geplanned .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282371
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Oh, en de ICT'er, nee die doet de hele dag niets, tot "JIJ" komt!

"jij-en" vergeten alleen dat er nog honderden "jij-en" werken die afspraken hadden en dingen willen..

Grow up...
zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.
  donderdag 24 april 2008 @ 17:21:12 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282382
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef CasualMark het volgende:

[..]

Echte dingen, is het helpen van gebruikers niet "echt", niet belangrijk?
[..]

Wie dan wel?
Voor mij niet nee, ik doe backoffice, gebruikers boeien me niet .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 17:22:00 #160
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282402
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:20 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

zo bedoel ik het niet. Ik bedoel meer dat men er maar van uitgaat dat de ander ruim tijd heeft om alles driendubbel vantevoren te regelen, en dat het eigen schuld is als het dan niet lukt.
Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282410
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:06 schreef Roquefort de volgende profetische woorden:
..

ICT'ers zijn toch verdacht vaak dezelfde lui die vroeger gewoon postbode of buschauffeur werden.
..
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:19 bevestigde HeatWave de profetie:

[..]

...

Wel eens een tramchauffeur geprobeerd op te laten schieten oid? Dat er nou file staat boeit je niet, want JIJ Moet naar huis! Nou, je kan lopen hoor...
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 24 april 2008 @ 17:24:03 #162
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282448
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:22 schreef Roquefort het volgende:

[..]


[..]

ZO!

NU heb je me hoor! Echt! bril-fucking-jant!

.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282471
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ZO!

NU heb je me hoor! Echt! bril-fucking-jant!

.
OWNED@11
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_58282483
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar "jij-en" gaan er maar vanuit dat een ICTer er wel meteen tijd voor heeft. Nu is het voorbeeld van lunchen niet zo goed dan, maar verder.....
Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..

Maar wat ik er van lees wat de trut ook een megagetresst type
  donderdag 24 april 2008 @ 17:28:03 #165
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58282505
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Wel daar heb je ook gelijk in, maar als ik mijn dingetjes zo snel mogelijk kan hebben zou ik hoog inzetten,.Zui ik zeggen Dit is een spoedgeval!! en niet: goh, als jullie misschien nog wat tijd over hebben zouden jullle dan..

Maar wat ik er van lees wat de trut ook een megagetresst type
Spoedgevalletjes kunnen echt wel behandeld worden hoor, maar idd op een normale toon. Ik heb het overigens niet perse over de OP ofzo hoor, kan best zijn dat de TS niet correct antwoordde, maar dan nog is het zijn fout niet. Hij "moet" dicht...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_58282590
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:

1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
  donderdag 24 april 2008 @ 18:14:44 #167
181007 Mythik
ROFLMAOWPIMP!
pi_58283396
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:33 schreef FortunaHome het volgende:
Ik wil ook nog even een duit in het zakje doen:

1. Je zorgt maar dat je niet allemaal tegelijk gaat eten als ondersteunende afdeling.
2. Als personeel documenten moet printen en dat ding doet het niet dam heeft IT te zorgen dat het wel werkt. En wel per direct want jij kunt onmogelijk inschatten waarvoor die documenten nodig zijn.
3. Als je dat bij mij had geflikt had er een klachtenmail naar je baas gegaan
1. Nogmaals, als het de regel is in het bedrijf dat de hele afdeling tegelijk pause en iedereen inclusief de gebruikers is daarvan op de hoogte dan is dat zo. Echte spoedgevallen gaan natuurlijk wel voor dan maar iets later of eerder pauzeren.
2. Als ik bijvoorbeeld bij administratieve afdeling gegevens opvraag heb ik ook de kans dat ik er op moet wachten terwijl zij niet weten hoe dringend ik die gegevens nodig heb dat kunnen zij ook niet inschatten. Toch houd ik rekening met de mogelijkheid dat ik het niet direct krijg.
3. Als iemand op zo'n manier als TS aangeeft om ondersteuning vraagt tijdens de lunch belanden ze sowieso onderop de lijst. Van een eventuele klachtenmail zou ik dan absoluut niet wakker liggen.
Respect to the man in the ice cream van !
pi_58283559
staat de TS denk ik toch mooi te kijken wanneer hij, met zijn zwaar zieke dochtertje in zn armen, bij de EHBO te horen krijgt dat het nu lunchpauze is, maar dat ie om 1 uur de 1e is.

klacht: mensen die lopen te zeiken als ze iets moeten doen wanneer het even niet uit komt, al krijgen ze er gewoon voor betaald.

edit: en als jullie daar met zn allen dom zitten te grijzen en lekker doorschranzen, niet eens de moeite nemend om haar in 1e instantie (want toen was ze best aardig) gewoon antwoord te geven, kan ik me voorstellen dat ze boos wordt. wie voelt zich hier nu te belangrijk?
"Pools are perfect for holding water"
pi_58283629
Nou, klantenservice zeg
pi_58283741
Het mag zijn zoals het is, TS heeft gewoon arrogant gereageerd. Even normaal antwoorden is teveel gevraagd. Elementaire beleefdheid hoort er blijkbaar niet meer bij de dag van vandaag.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  donderdag 24 april 2008 @ 18:31:43 #171
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_58283787
Dat zo'n kut topic zoveel mensen laat happen
  donderdag 24 april 2008 @ 18:56:37 #172
176916 Karrs
2007-2017
pi_58284343
Goed topic!

Opdatum: Geen manager gehoord. De trut wel, die heeft nog even mijn collega terzijde genomen en iets wat op spijt leek, betuigd. Had ik ook wel verwacht, we kennen haar al langer als vandaag (blijft een trut)
Daarmee is voor mij de kous af.

Voor iedereen met commentaar op dat half uur dicht: ik vind 't wel lekker. En heb er natuurlijk geen invloed op
Voor iedereen met commentaar op ons netwerk/printervoorziening: weten we... hebben we aangekaart... gebeurt niks mee...
Voor iedereen die denkt dat WIJ ons arrogant gedroegen: Je had er gewoon bij moeten zijn. en bovendien ben ik toch beter dan jij.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58284677
Karrs, je hebt een bijzonder irritant ICT-hoofd.
  donderdag 24 april 2008 @ 19:41:40 #174
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_58285463
Je vrouwelijke kanten tonen @ fora
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_58285506
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:41 schreef Stigma het volgende:
Je vrouwelijke kanten tonen @ fora
Anders post ff overal hetzelfde.
pi_58285892
quote:
Op donderdag 24 april 2008 17:15 schreef CasualMark het volgende:

[..]

En daar is de arrogantie die ik eerder bedoelde. Omdat gebruikers alleen maar briefjes kunnen tikken en Excel aan kunnen sturen zijn ze dom?

Printers selecteren en/of installeren is niet een dagelijkse bezigheid. Zouden ze zelfs nooit hoeven doen.

Ik noem jou toch ook niet dom als je mijn werk niet kan?

Ik weet niet bij wat voor een bedrijf jij werkt, maar zo inflexibel is de gemiddelde collega echt niet hoor.
Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.

Het selecteren van een printer is erg primair.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 24 april 2008 @ 20:47:32 #177
176916 Karrs
2007-2017
pi_58286850
quote:
Op donderdag 24 april 2008 19:11 schreef Emimich het volgende:
Karrs, je hebt een bijzonder irritant ICT-hoofd.
Zó erg is 't ook weer niet.

Maar ben wel blij dat ie op vakantie is.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 24 april 2008 @ 22:15:26 #178
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58289186
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Elke gebruiker krijgt standaard toch wel de dichstbijzijnde en minstens ook de eerstvolgende printer. Toner leeg, storing, grote opdracht van iemand anders, paper jam, allemaal redenen dat mensen even uit willen wijken.

Het selecteren van een printer is erg primair.
Sja, je kan het idd omdraaien, bij ons heeft iedereen de toegang tot minstens 2 printers, 1 zw en 1 kleur. Soms ook nog een Copier .

Maar het blijft een feit dat gebruikers een lesje in verwachtingsmanagement nodig hebben. Elk bedrijf levert een aantal diensten en als je daar niet aan voldoet als ICT afdeling ben je fout, maar als je jezelf goed indekt is er niets aan de hand. Dienstverlening is prima, maar tot op zekere hoogte. En in dit bedrijf is er blijkbaar afgesproken dat er een half uur (jaja, 30 hele minuten) geen support is. Ik neem aan dat de muts uit de OP er van op de hoogte is, dus is en blijft het haar fout als ze op DAT moment iemand nodig heeft....

kan je hoog en laag springen, TS stond volledig in zijn recht op dat moment .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † donderdag 24 april 2008 @ 22:25:37 #179
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_58289501
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:02 schreef Karrs het volgende:
Als medewerker van een ICT-afdeling binnen een middelgrote vestiging ontkom je niet aan de stuitende brutaliteit en het tenenkrommende onbegrip van het af en toe walgelijke fenomeen dat zich jouw klant noemt.

Ik heb het niet over gebrek aan kennis, al valt ook daar een nieuw topic over te openen (hetgeen in het verleden ook meermalen gebeurd is). Onkunde kan voor hilariteit zorgen, niet voor afkeer. Zo'n houding zou ook ronduit arrogant zijn, niettegenstaande de onkunde van sommigen het niveau van "hoe adem ik ook alweer?" nauwelijks overstijgt.

Nee, deze keer heb ik het over de onbeschofte, zelfs a-sociale, gewoonte van gebruikers te denken dat de ICT-afdeling 100% van de tijd tot hun beschikking staat. Zelfs als de ICT-afdeling op dat moment druk doende is om eten in hun hoofd te stoppen.

Als u nog kunt volgen waar ik het over heb, bent u knapper dan ik want ik ben de draad allang kwijt. Ik zal mijn toevlucht nemen tot smileys, ter verduidelijking van bovenstaande.

Tijdstip: Vandaag, 12:35. Note: wij zijn dicht tijdens de lunch; iedereen weet dat op het bedrijf. Wij zijn er overigens wél van 7:30 tot 18:30 elke dag, dus ga niet zeuren over gebrek aan service.
Plaats: Kantine

Wij: *vreet* *smak* *frot*
Trut: (Stormt binnen) "Hee, mijn printer doet het niet, kun je even komen kijken?"
Wij: *Munch* *slurp* *frot* *njak* *smak*
Trut: " Hallo...? "
Wij: * kauw* *vreet* *yam* *frot* *njak*
Trut: "Ja HALLO! Kun je nou even kijken, ik moet om 1u op vergadering!"
Wij: "*frot* Meenuurbejjdeerste *munch* *kauw*
Trut: "WAT? "
Wij: "*slik* Om een uur zijn we weer open, dan komen we wel even langs. Zoals je ziet, namelijk, zitten we nu even te eten. "
Trut: "En om één uur zitten WIJ op vergadering. Dan eet je later maar, maar ik wil dat je NU naar die printer komt kijken. "

(Oh, maar natUURlijk. Voel je vrij om als wij aan het eten zijn, ons van de stoel te sleuren om jouw probleem op te gaan lossen. We houden niet eens van eten en bovendien bestaan wij om te dienen.
Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen. Echt, het LEF van die wangedrochten soms. )

Ik: "Sorry, maar ik vind je gedrag niet normaal. Wij zitten hier te eten en jij verwacht dat we op stel en sprong alles in de steek laten omdat jij een probleem hebt. Nee, je verwacht het niet, je EIST het. Sorry, maar dat gaat niet gebeuren. Om één uur ben je de eerste en nou goedemiddag."
Daar had het walgelijke stuk vreten geen antwoord op gelukkig en ze is boos ("noh!") weggestampt.
Ik zal 't nog wel horen van de (overigens zeer geschikte) manager. Vanzelfsprekend is de printer inmiddels weer functioneel, maar over dingen als dit kan ik me nog dagen lopen opwinden.

Samenvatting: Trut eist hulp tijdens lunch
Klacht: Trutten eisen wel eens hulp tijdens lunch
Mooi verhaal.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  donderdag 24 april 2008 @ 22:29:26 #180
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_58289599
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  donderdag 24 april 2008 @ 22:29:26 #181
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_58289600
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  donderdag 24 april 2008 @ 22:30:10 #182
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_58289618
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  donderdag 24 april 2008 @ 22:30:23 #183
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_58289626
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
  donderdag 24 april 2008 @ 22:31:23 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58289653
quote:
Bovendien wil je echt, echt niet op je secundaire printer printen
Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eens .

Nadenken, het wordt alleen vereist van ICTers .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  donderdag 24 april 2008 @ 22:32:15 #185
203457 De_Dorstige
Chairface Chippendale
pi_58289678
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dit zinnetje had ik niet eens gezien, dus het mormel had 0 recht om te komen janken ook nog eens .

Nadenken, het wordt alleen vereist van ICTers .
'De Japanners juichen, het net beweegt, maar de vis is niet gevangen.' http://www.youtube.com/watch?v=hzHKKo1oKD0
pi_58289989
Je bent gewoon een fee-eater en moet godverdomme doen wat de fee-earners van je nodig hebben: ondersteuning leveren. Uit je luie stoel met je rotkop en doen waarvoor je er zit, stuk ongeluk.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  Redactie Frontpage donderdag 24 april 2008 @ 22:50:29 #187
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_58290134
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:09 schreef Karrs het volgende:

[..]

MAAR WEL EEN HELE HEEL KNAPPE!
Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_58290951
quote:
Op donderdag 24 april 2008 15:21 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Waarom mag iedereen pauze hebben behalve de IT afdeling? pure onzin, als het écht zo belangrijk was had die trut gewoon eerder moeten printen en niet alles tot het laatste moment uitstellen. Verantwoording afwentelen noem ik dat en als ik ERGENS een schijthekel aan heb

Ofwel: eens met TS.
Ach, overal waar ik gewerkt heb, heb ik in de pauze wel eens mensen (klanten/collega's ) moeten helpen, dat is gewoon collegialiteit of klantvriendelijkheid. Uiteraard ligt het, zoals ik al zei, wel aan de manier waarop iemand iets brengt...

Al die gefrustreerde ICT mensen hier
Je bent gewoon ondergeschikt/ondersteunend in die functie, accepteer dat
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:33:27 #189
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_58292576
Mwoa, misschien heeft die mevrouw het een beetje erg lang laten slingeren en wilde alles op het laatste doen.

Misschien als TS inderdaad gewoon na de eerste keer dat ze iets zei gereageerd had had ze misschien anders gereageerd.

Ik zou zeggen: en die printer op de gang ( ofzo ) van die kan je toch ook printen....

Misschien drong toen tot haar door hoe dom ze wel/niet is geweest en gaat snel terug naar het kantoor.

Maar als TS dat niet zegt zal ze het misschien nooit weten

Conclusie: TS mocht wat socialer reageren, maar vrouw moest eerder haar werk afhebben
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 25 april 2008 @ 07:12:07 #190
176916 Karrs
2007-2017
pi_58294504
quote:
Op donderdag 24 april 2008 22:50 schreef Djeez het volgende:

[..]

Een FP-redacteur hoort te weten dat 'heel' een bijwoord is!
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_58294524
Overigens roepen veel ICT-afdelingen het ook over zichzelf af dat ze 'slecht' behandeld worden. Ik vraag niet gauw hulp mbt computers, maar als je dan een keer een vraag hebt dan zie je die gasten weer met z'n allen gamen of domme filmpjes kijken en krijg je een mompelend vaag antwoord terwijl ze je niet eens even aankijken maar hun blik strak op hun scherm gericht hebben.

Is het zo moeilijk om normaal je werk te doen en even sociaal te reageren?
Je kijkt o zo zuur naar m'n haute couture, want m'n haute couture is o zo duur!
pi_58295329
Maikuuul heeft gelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Tommeke op 25-04-2008 12:46:13 ]
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:59:03 #193
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_58295379
Er staat natuurlijk maar één printer op de hele locatie, waardoor tuthola niet even kan uitwijken naar een andere?

Overigens: complimenten voor de volhardendheid van TS!
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_58295387
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 07:16 schreef VC4 het volgende:
Overigens roepen veel ICT-afdelingen het ook over zichzelf af dat ze 'slecht' behandeld worden. Ik vraag niet gauw hulp mbt computers, maar als je dan een keer een vraag hebt dan zie je die gasten weer met z'n allen gamen of domme filmpjes kijken en krijg je een mompelend vaag antwoord terwijl ze je niet eens even aankijken maar hun blik strak op hun scherm gericht hebben.

Is het zo moeilijk om normaal je werk te doen en even sociaal te reageren?
nou spelletjes doen wou dat ik er tijd voor had.. ja ik reageer nou ook op fok maar ik zit thuis...
  vrijdag 25 april 2008 @ 08:59:56 #195
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58295390
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:24 schreef Karrs het volgende:

[..]

Feitelijk klopt dat wel, maar wij zijn daadwerkelijk gesloten tot één uur.
kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.
Hulde voor de dame die hier géén genoegen mee neemt
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:09:01 #196
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58295496
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 08:59 schreef teamlead het volgende:

[..]

kijk,... en daar gaat het mis.. een ict-afdeling is een ondersteunende afdeling voor operations. Al die nerds die denken dat ze belangrijk zijn omdat ze per ongeluk leuk met een pc'tje kunnen prutsen moeten natuurlijk wél gewoon hun plek kennen. Een dienstverlening waarbij ICT zegt dat ze gesloten zijn is echt niet van deze tijd.
Hulde voor de dame die hier géén genoegen mee neemt
Kijk, en daar ga ook jij de mist in!

Ik leg het nog 1 keer uit kleine kleutertjes van me .

De baas van het bedrijfje, laten we hem "spongebob" noemen voor al jullie pindabreintjes, heeft besloten dat de ICT afdeling (dat zijn bob de bouwers die je MSN doos maken als ie stuk is) een half uurtje dicht gaat om te eten. Dus dat doen de brave bobjes dus, want dat moet van Spongebob!

En nu komt er een beetje een domme mevrouw die niet kan klokkijken nog, en die wil dat de bobjes haar komen helpen met haar MSN doos, maar dat mag niet van Spongebob. Maar dan wordt de domme mevrouw boos op bob! Dat is toch de schuld van spongebob? Die heeft dat aan bob verteld, en spongebob is de baas!

En de domme mevrouw had ook nog eens prima door kunnen MSN'en, want er was een 2de MSN!

Zo een beetje duidelijk? Of moet het in Jip en Janneketaal?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:12:29 #197
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58295540
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Kijk, en daar ga ook jij de mist in!

Ik leg het nog 1 keer uit kleine kleutertjes van me .

De baas van het bedrijfje, laten we hem "spongebob" noemen voor al jullie pindabreintjes, heeft besloten dat de ICT afdeling (dat zijn bob de bouwers die je MSN doos maken als ie stuk is) een half uurtje dicht gaat om te eten. Dus dat doen de brave bobjes dus, want dat moet van Spongebob!

En nu komt er een beetje een domme mevrouw die niet kan klokkijken nog, en die wil dat de bobjes haar komen helpen met haar MSN doos, maar dat mag niet van Spongebob. Maar dan wordt de domme mevrouw boos op bob! Dat is toch de schuld van spongebob? Die heeft dat aan bob verteld, en spongebob is de baas!

En de domme mevrouw had ook nog eens prima door kunnen MSN'en, want er was een 2de MSN!

Zo een beetje duidelijk? Of moet het in Jip en Janneketaal?
doe us

want wat ik nog steeds niet snap is dat al deze computermeneertjes en mevrouwtjes niet snappen dat als de rest van het bedrijf hun werk niet kan doen, er niet genoeg centjes binnenkomen om de allermooiste en allernieuwste spulletjes te kopen waarmee ze dan stoer kunnen doen op het schoolplein internetforum.

Kom op zeg.. hoe fucking moeilijk is het om je werk te doen en even te zorgen dat dat mens kan printen? Dan neem je die 3 minuten pauze daarna.. lekker belangrijk...

mensen die denken dat ze in de pauze helemaal niets mogen doen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:13:31 #198
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_58295553
ow.. en dat die spongebob niet helemaal is meegegaan naar de 21e eeuw lijkt me duidelijk
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:22:35 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_58295712
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 09:13 schreef teamlead het volgende:
ow.. en dat die spongebob niet helemaal is meegegaan naar de 21e eeuw lijkt me duidelijk
Dat ben ik 100% met je eens hoor. Maar daar kan bob niets aan doen . Dus bob had gewoon gelijk .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 25 april 2008 @ 09:29:18 #200
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_58295826
Ik wil ook voor Spongebob werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')