abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58685163
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:52 schreef gronk het volgende:

[..]

Dat is wat economen gewoonlijk roepen over deflatie, en I call bullshit.

Voorbeeld: als je in de schuldsanering zit, dan heb je geen geld voor het doen van luxe-aankopen; zelfs voor noodzakelijke aankopen moet je iedere cent omkeren. Dus doe je dat soort aankopen niet. Als de prijzen van dat soort artikelen dalen, dan wordt het weliswaar 'aanlokkelijker' om die aankopen te doen, maar het probleem blijft dat je er geen geld voor hebt. Pas als een wasmachine net zo goedkoop is als een brood wordt 't een ander verhaal.
och, joe sixpack heeft op het moment al moeite om zn brood te kopen, laat staan een nintendo!

dus je kan je idd afvragen hoe erg dit is. echter: bedenk je het volgende: het verhaal gaat ook op voor auto's, huizen, wasmachines. da's op korte termijn idd allemaal geen probleem, maar op lange termijn ook? hoeveel procent van de economie van de vs draait op (met geleend geld gekochte) aankopen van auto's, huizen, verfraaien van huizen (zwembaden, badkamers, keukens) en allerhande electronica? hoeveel mensen gaan nog uit eten elke week? koffie bij starbucks? en waar werken al die mensen dan? als producenten hun producten niet meer aan de straatstenen kwijtkunnen, wanneer denk je dat dan de ontslagen zullen vallen? en wie er dan ontslagen wordt?

wat deflatie/inflatie betreft lijkt het mij een puur academische discussie nu over welke definitie de juiste is, want het resultaat: "de consument consumeert niet meer" is er al. het lijkt mij dat je inflatie of deflatie beter vanuit de positie "monetaire geldhoeveelheid" kan bekijken, en dan wordt het dus een academisch verhaal, want dan moet iedereen het eerst eens eens worden over welke definitie te hanteren.

oh; en toevallig loopt er op fok eentje rond in de schuldsanering die via zo'n emailspaargedoe een wii bij elkaar wist te sparen hoor! en in de vs doen ze niet aan dat mieterig gedoe van schuldsanering. daar pak je gewoon je boeltje, en je vertrekt gewoon naar een andere staat, woehahaha!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58708140
VS BOUWVERGUNNINGEN APRIL 978.000 ; CONSENSUS 915.000
VS HUIZEN IN AANBOUW APRIL 1,032 MLN; CONSENSUS 934.000
VS MICHIGAN CONSUMENTENVERTR. MEI (VLP.) 59,5
pi_58743084
De Amerikaanse consument zal het rustiger aan moeten doen, maar volgens mij zal dat ruimschoots worden gecompenseerd door bestedingen van (Oost-) Europeanen en Aziaten. Wat betreft de wereldhandel maak ik me dus geen zorgen. En het kan niet anders dat de lage dollar leidt tot meer Amerikaanse export en dus een lager handelstekort. Wordt Pberends ook weer eens vrolijk (het is een dooie mus, maar ala).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58746994
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:10 schreef simmu het volgende:

[..]

overigens vond ik dit nog: http://www.relfe.com/plus_5_.html hij's heel lang, en heel amusant
Hier is ook een cartoonvariant van in het Duits; Goldschmied Fabian. Erg boeiend inderdaad. Zoek 'em op een Duitse torrent site op indien je daar behoefte aan hebt.
pi_58747083
quote:
Op zondag 18 mei 2008 15:01 schreef Lyrebird het volgende:
De Amerikaanse consument zal het rustiger aan moeten doen, maar volgens mij zal dat ruimschoots worden gecompenseerd door bestedingen van (Oost-) Europeanen en Aziaten. Wat betreft de wereldhandel maak ik me dus geen zorgen. En het kan niet anders dat de lage dollar leidt tot meer Amerikaanse export en dus een lager handelstekort. Wordt Pberends ook weer eens vrolijk (het is een dooie mus, maar ala).
Dat blijkt dus niet zo te zijn. Lage dollar kan ook betekenen: oliesjeiks en andere aapjes willen meer dollars voor hun producten = hoger handelstekort.
  zondag 18 mei 2008 @ 19:06:13 #231
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_58747855
quote:
Op zondag 18 mei 2008 15:01 schreef Lyrebird het volgende:
De export wordt idd groter maar nog steeds blijf de VS heel veel spullen importeren die weer duurder worden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 19 mei 2008 @ 09:48:10 #232
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_58756700
quote:
afscapitalmanagement
-- Een stukje hieruit ---
-Het bericht van de dag betreft de cijfers van het Nederlandse NIBC. Dat bedrijf zelf is volkomen onbelangrijk, maar het heeft wel het Amerikaanse commerciele vastgoed afgewaardeerd. En niet met een klein beetje. De fair value is nu 65% lager dan even geleden. 65% !!!!!!!!

-Aangezien we weten dat er nog geen enkele Amerikaanse bank ook maar $ 1 heeft afgeboekt op commercieel vastgoed kan er met 100% zekerheid gesteld wordt dat er nog een volgende ronde zeer forse afboekingen aankomt.

-Het is echt geen toeval dat FED-voorzitter Bernanke de Amerikaanse financiele instellingen vraagt zo snel mogelijk zo veel mogelijk extra eigen vermogen aan te trekken.
Dat tweede stukje is niet of ten dele waar
quote:
Mish
I’ve written about one example at Fannie Mae. This week we experienced a similar horror story with GMAC. We are seeing outright fraud, but no one wants to make any attempt to stop it. The result is horrifying. Homes that should sell at $300,000 are being sold at $225,000. This lowers the bar for the rest of the inventory, because the appraisals will tag the $225,000 sale. The banks are letting the slime control how their inventory is sold. We have yet to find a single person at any of the lenders that wants to hear about the fraud or the negligence that is common place. They simply don’t care. Their only goal is to unload inventory. But without accountability, process, procedures and regulations in place, all they are doing is destroying the market.

--
The banks will fail. They cannot possibly continue to absorb the losses they are taking at the hands of the crooks that now control the REO markets.
Best wel scary, de hele vastgoedsector wordt onder de prijs van de hand gedaan.
  maandag 19 mei 2008 @ 14:43:46 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58761922
Gerapporteerde afschrijvingen + verborgen afschrijvingen op subprime.
De Nederlanders doen toch goed mee hoor.

The List

The following table lists 20 banks that have kept some of their writedowns on their balance sheets, along with the losses the banks have incurred in their income statements. All figures are in U.S. dollars, converted at the May 17 exchange rate if originally disclosed in another currency.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Firm                    Writedown &     Hidden
                         Credit Loss     Writedowns     Total

Citigroup                 40.9            2             42.9

Merrill Lynch             31.7            5.3           37

HSBC                      18.3            1.3           19.5

IKB Deutsche               9              7             16

Washington Mutual          8.3            0.8            9.1

HBOS                       5.9            1              6.9

Bayerische Landesbank      3.6            3.1            6.7

Fortis                     5.1            1.5            6.6

ING                        0.4            5.6            6

WestLB                     3.2            1.6            4.8

LB Baden-Wuerttemberg      2              2              4

Natixis                    3.2            0.2            3.4

Lloyds TSB                 1.3            1.5            2.8

HSH Nordbank               2.3            0.2            2.5

Commerzbank                1.3            0.6            1.9

Alliance & Leicester       0.7            0.7            1.4

Sovereign Bancorp          0.3            0.7            0.9

Norddeutsche LB            0.6            0.3            0.9

HVB Group                  0.6            0.1            0.7

Aozora Bank                0.5            0.1            0.6
                          ____          _____          _____

TOTALS*                   139            35.4          174.4

* Totals reflect figures before rounding. Some company names have
been abbreviated for space.

Hele artikel: http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601109&sid=ajTu.H_velzQ&refer=news
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:11:43 #235
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58783985
Linkje
quote:
The warning from the ECB's chief Jean-Claude Trichet. that the worst of the credit crunch may lie ahead, deserves to be taken far more seriously than other cautionary warnings. First, he has a reasonably good reading on what is happening with European banks (and our sources with inside connections have maintained for some time that they are in worse shape than is generally acknowledged). Second, he talks to other central bankers. Third, and most important, someone in his position usually understates looming problems so as not to get the public unduly alarmed.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_58784139
Eindelijk weer eens een lekker bloedbadje, na de PPI core van 0,4% en de gewone 0,2% (heh?! ja u leest het goed; energie en voedsel zijn zogenaamd goedkoper geworden, en andere spullekes duurder... i kid you not)
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:53:10 #237
89730 Drugshond
pi_58788385
Staat er iets te gebeuren....(behalve de ratings) ??
Ambac staat zowat op de laagste stand ooit (na de klapper van 2007).
MBIA zit er ook niet ver meer naast.

De laagste stand was overigens 23 april, maar nu gaat het weer gestaag naar beneden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:57:16 #238
89730 Drugshond
pi_58788487
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 17:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Eindelijk weer eens een lekker bloedbadje, na de PPI core van 0,4% en de gewone 0,2% (heh?! ja u leest het goed; energie en voedsel zijn zogenaamd goedkoper geworden, en andere spullekes duurder... i kid you not)
De inflatie begint pijnlijk te worden voor de Amerikanen. Huishoudelijke bestedingen lopen terug en dat valt terug te lezen in de cijfers. Bouwmarkten en zo.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 20:57:47 #239
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58788504
Alweer een Wile E. Coyote-moment voor de markt
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 21:45:22 #240
89730 Drugshond
pi_58789735
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:57 schreef gronk het volgende:
Alweer een Wile E. Coyote-moment voor de markt
Kun je wel zeggen....
De downgrade van AIG en de credit-default-swaps liggen nu een beetje onder vuur.
En verder is JP Morgan niet zo blij met het huishoudboekje van Bear Stearns vanwege de vele risico's die erin zitten (die gaan nu als een gek unloaden... = kapitaal aantrekken).

De huizencrisis is wel deels voorbij, maar nu zijn de derivaten (CDO/CDS) onderwerp van discussie.
pi_58794489
Ja, die data ging weer nergens over. Moet wel familie zijn van Minister-ik-ontken-alles.
  woensdag 21 mei 2008 @ 10:41:20 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58797813
In Europa is de rente weer gestaag aan het stijgen. 1-jaars yield op staatsobligaties nu alweer 4,15% en 6-maands voor het eerst sinds maanden weer beven de 4%.

Er wordt steeds meer rekening mee gehouden dat de ECB de rente gaat verhogen in plaats van verlagen vanwege de hoge inflatie.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 mei 2008 @ 11:41:43 #243
89730 Drugshond
pi_58799146
10:00 spike in de dollarkoers.

Er gaan nu wel meer geruchten de ronde in dat we in een fase 2 zitten.
(En deze schijnt nog dieper te zijn).

Ik zie graphs van [CIT] en [LEH] met bijbehorende analyse. Een belangrijke hedgefond van Citi is deze week afgeknapt. Overeenkomstig met Bear Stearns.
Overigens JP Morgan is niet zo blij met [BSC], vanwege de vele risico's die ze genomen hebben op de derivaten portefeuille. En die aandelen beginnen toch langzaam te zakken (10 $).
pi_58800930
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 21:45 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Kun je wel zeggen....
De downgrade van AIG en de credit-default-swaps liggen nu een beetje onder vuur.
En verder is JP Morgan niet zo blij met het huishoudboekje van Bear Stearns vanwege de vele risico's die erin zitten (die gaan nu als een gek unloaden... = kapitaal aantrekken).

De huizencrisis is wel deels voorbij, maar nu zijn de derivaten (CDO/CDS) onderwerp van discussie.
en wat dacht je de zakelijke huizenmarkt? no more supermalls baby!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58802491
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:12 schreef simmu het volgende:

[..]

en wat dacht je de zakelijke huizenmarkt? no more supermalls baby!
Goede zaak.

Afgelopen maand was ik in Florida en daar zie je malls met erg veel leegstand. Florida is nogal hard getroffen door de kredietcrisis en zonder bewoners heb je weinig klanten. Daarnaast heb ik ook zo mijn twijfels bij het nut van al die malls. Ik doe tegenwoordig bijna al mijn aankopen via het internet - maar ik ben dan ook een gigantische nerd, niet iedereen doet dat.

Een positief effect van de problemen hier is dat Amerikanen voor het eerst sinds de 2e wereld oorlog naar zichzelf kijken. Is deze manier van leven wel houdbaar? Ik zie meer en meer collega's die op loopafstand van het werk wonen, en nu daadwerkelijk te voet of met de fiets komen, ipv met de auto. Je ziet ook steeds meer fietsers. Amerikanen leveren nu voor het eerst in op convenience.

Er wordt wel eens gezegd dat de VS een gelovig land zijn. Dat klopt, maar het geloof heet convenience. Het ultieme doel van zo'n beetje iedere Amerikaan is zo convenient mogelijk te leven. Airco in de zomer op 16 graden, verwarming in de winter op 30 graden. Met de auto naar de sportschool om daar op de loopband te gaan rennen (wandelen). Altijd lurkend aan een kop koffie of frisdrank. Er zit hier nog een gigantische hoop vet dat kan worden weggesneden voordat het echt crisis is.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_58808547
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 20:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De inflatie begint pijnlijk te worden voor de Amerikanen. Huishoudelijke bestedingen lopen terug en dat valt terug te lezen in de cijfers. Bouwmarkten en zo.
[ afbeelding ]
12% inflatie... en toch zal ongeveer de helft weer op Bush 2.0 McCain stemmen .
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:17:24 #247
89730 Drugshond
pi_58808646
Dow valt weer hard.
quote:
May 21 (Bloomberg) -- U.S. stocks extended declines on concern the Federal Reserve is finished lowering interest rates after minutes of the central bank's last meeting showed the decision to cut borrowing costs in April was a ``close call.''
De FED staat op een hold, dus de koopjesjagers/speculanten zullen snel vertrekken. En dan gaan de echte cijfers weer spreken.
pi_58808669

krrrrrrak
  woensdag 21 mei 2008 @ 20:22:51 #249
89730 Drugshond
pi_58808752
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AMCO
quote:
Moody's Falls Most in 9 Years on Ratings Error Probe (Update1)

By John Glover and Abigail Moses

May 21 (Bloomberg) -- Moody's Corp. plunged the most in nine years in New York trading as it conducts ``a thorough review'' of whether a computer error caused its ratings unit to assign Aaa rankings to debt securities that later fell in value.

Some senior staff at Moody's Investors Service were aware in early 2007 that constant proportion debt obligations, funds that used borrowed money to bet on credit-default swaps, should have been ranked as much as four levels lower, the Financial Times said, citing internal Moody's documents. Moody's altered some assumptions to avoid having to assign lower grades after correcting the error, the FT said.
Sex lies and videotapes
pi_58808966
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 20:22 schreef Drugshond het volgende:
http://finance.google.com/finance?q=NYSE%3AMCO
[..]

Sex lies and videotapes
Ja absurd toch

(Olie 133+)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: