abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58255687
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:25 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of deze man verbonden is aan een moskee. Zo ja, dan is het ook de verantwoordelijkheid van het bestuur van de betreffende moskee en de gewone moskeegangers om deze man op zijn woorden aan te spreken.
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
En dan? Ook al spreek je hem aan op zijn woorden! Als hij morgen weer iets doms zegt, mag ie weer bij P&W komen en gaat het weer verder.
Banden verbreken met deze imam.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 23 april 2008 @ 18:41:56 #62
3542 Gia
User under construction
pi_58260097
quote:
Op woensdag 23 april 2008 12:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf...dat was het woord van die journalist tegen die van die leraar. Kan ik niets mee. (had hij die lessen maar moeten opnemen)

Die tekst over ongelovigen is wat mij betreft bewijs. De uitleg die die leraar erbij geeft had hij ook in dat lesboek kunnen laten zetten.., .dus met die uitleg kan ik net zo min iets. Denk dan juist aan een dubbele agenda.

Voor de rest ben ik het wel met deze eens
Die Imam heeft ZELF bij P & W toegegeven dit gezegd te hebben. Hij kwam met bovengenoemde verklaring.

Uit respect mag/moet je een overbodig heilig geschrift verbranden. Zijn eigen woorden.

Niks journalist tegen imam. Pff.
  woensdag 23 april 2008 @ 18:43:38 #63
3542 Gia
User under construction
pi_58260141
quote:
Op woensdag 23 april 2008 13:01 schreef gronk het volgende:

[..]

Zo is 't een iets betere vergelijking. Idealiter zou je iemand van dezelfde rang/importantie willen hebben als die imam, maar ik heb geen idee wat zijn status is binnen de islamitische geloofsgemeenschap..
Die imam zegt tegen een nieuwe gelovige om zijn oude bijbel maar te verbranden.
Hij zegt niet: Geef maar hier, dan kan ik em eervol verbranden.
  woensdag 23 april 2008 @ 18:44:10 #64
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58260162
Dat-ie vindt dat je die Bijbel moet verbranden vond ik nou niet bepaald schokkend. Ik vond dat gehaat veel erger.
  woensdag 23 april 2008 @ 18:48:56 #65
3542 Gia
User under construction
pi_58260289
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:44 schreef Floripas het volgende:
Dat-ie vindt dat je die Bijbel moet verbranden vond ik nou niet bepaald schokkend. Ik vond dat gehaat veel erger.
Ik vind dat ook niet erg, maar andersom breekt de pleuris uit. Stel dat een priester een ex-moslim opdraagt zijn oude koran maar te verbranden. Wordt, denk ik, niet op prijs gesteld. Ook niet als het is om te voorkomen dat het op de vuilnisbelt belandt.

Het is dus hypocriet gelul.

Verder vind ik alles uit de OP nogal op zijn zachts gezegd, belachelijk. Als ik nog eens bij een supermarkt kom, ga ik nu expres mijn drankvoorraad bij een hoofddoekje afrekenen. Tja, dat krijg je met dit soort achterlijke opmerkingen.

Kom op zeg, ze wonen in Nederland. Het is hier maar heel normaal dat die meiden werken, dat ze op school zitten, dat scholen gemengd zijn enz..... Iemand die het hier niet mee eens is, kan beter een ander land zoeken om zijn mongoloïde uitspraken te spuien.
  woensdag 23 april 2008 @ 18:53:41 #66
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_58260458
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:48 schreef Gia het volgende:

Is dit niet hetzelfde geval als die mafkees die ze bereid hadden gevonden om bij netwerk allerlei dingen te roepen over/namens de islam, waar-ie achteraf zelf ook een beetje van schrok?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:02:58 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58260771
quote:
Op woensdag 23 april 2008 18:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind dat ook niet erg, maar andersom breekt de pleuris uit. Stel dat een priester een ex-moslim opdraagt zijn oude koran maar te verbranden. Wordt, denk ik, niet op prijs gesteld. Ook niet als het is om te voorkomen dat het op de vuilnisbelt belandt.

Dus als er mensen boos worden over de helft uit de Koran scheuren moet je verplicht net zo boos worden over de bijbel, anders is het niet "eerlijk"?
quote:
Kom op zeg, ze wonen in Nederland. Het is hier maar heel normaal dat die meiden werken, dat ze op school zitten, dat scholen gemengd zijn enz..... Iemand die het hier niet mee eens is, kan beter een ander land zoeken om zijn mongoloïde uitspraken te spuien.
Ik vind eigenlijk dat dat soort misogyn gemiep nergens thuishoort.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:06:22 #68
3542 Gia
User under construction
pi_58260898
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:02 schreef Floripas het volgende:
Ik vind eigenlijk dat dat soort misogyn gemiep nergens thuishoort.
Och, wat ze in verweggistan doen, moeten ze lekker zelf weten. Als die vrouwtjes zich zo graag laten onderdrukken, gaan ze hun gang maar.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:10:26 #69
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58261042
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, wat ze in verweggistan doen, moeten ze lekker zelf weten. Als die vrouwtjes zich zo graag laten onderdrukken, gaan ze hun gang maar.
Jij denkt dat vrouwen zichzelf graag laten onderdrukken?

Lekker begaan met het lot van vrouwen ben jij.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:12:04 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58261098
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:02 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dus als er mensen boos worden over de helft uit de Koran scheuren moet je verplicht net zo boos worden over de bijbel, anders is het niet "eerlijk"?
Het is (potentieel) hypocriet van de Imam om een heilig boek te willen verbranden (zogenaamd uit respect) omdat zijn reactie op hetzelfde soort respect toegepast op de Koran vrij voorspelbaar is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 23 april 2008 @ 19:14:31 #71
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58261179
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is (potentieel) hypocriet van de Imam om een heilig boek te willen verbranden (zogenaamd uit respect) omdat zijn reactie op hetzelfde soort respect toegepast op de Koran vrij voorspelbaar is.
Ehh, ja. Voor hem is de Bijbel namelijk niet heilig, en de Koran wel. Dat is dus logisch. Dat geldt andersom toch ook.
pi_58261339
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jij denkt dat vrouwen zichzelf graag laten onderdrukken?
Heb jij toevallig het stuk 'Zomer van gehoorzaamheid in Alexandrië' gelezen in het NRC van afgelopen maandag?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  woensdag 23 april 2008 @ 19:20:22 #73
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58261357
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Heb jij toevallig het stuk 'Zomer van gehoorzaamheid gelezen in Alexandrië' gelezen in het NRC van afgelopen maandag?
Nee, vertel?
pi_58261379
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, vertel?
Ik zal het even erbij pakken. Een momentje.
pi_58261460
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:20 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, vertel?
Daar komt ook een vrouw in voor genaamd Abdel Fattha. Een activiste van de moslimbroederschap in Egypte die twee boeken heeft geschreven over de 'mannelijke superioriteit over vrouwen'. Er zijn dus wel vrouwen die zich gewillig laten onderdrukken.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:25:30 #76
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58261512
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:24 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Daar komt ook een vrouw in voor genaamd Abdel Fattha. Een activiste van de moslimbroederschap in Egypte die twee boeken heeft geschreven over de 'mannelijke superioriteit over vrouwen'. Er zijn dus wel vrouwen die zich gewillig laten onderdrukken.
Dat zijn doorgaans eerder vrouwen die het leuk vinden andere vrouwen te onderdrukken. De Ann Coulters.
pi_58261560
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zijn doorgaans eerder vrouwen die het leuk vinden andere vrouwen te onderdrukken. De Ann Coulters.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:27:34 #78
130955 Floripas
Blast from the past
pi_58261581
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, wacht, vergeet dit. Dit is intellectueel lui van mij - komt omdat ik zit te wachten op een afspraak. Ik kan dit veel beter verwoorden, eloquenter, genuanceerder. Ik kom er op terug.
pi_58261725
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:27 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nee, wacht, vergeet dit. Dit is intellectueel lui van mij - komt omdat ik zit te wachten op een afspraak. Ik kan dit veel beter verwoorden, eloquenter, genuanceerder. Ik kom er op terug.
Ik kijk er naar uit , maar moet nu zelf naar een afspraak. Lees het later wel.
  woensdag 23 april 2008 @ 19:41:00 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58261920
quote:
Op woensdag 23 april 2008 19:14 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ehh, ja. Voor hem is de Bijbel namelijk niet heilig, en de Koran wel. Dat is dus logisch. Dat geldt andersom toch ook.
Dan ziet hij de Bijbel dus niet als een heilig boek. Dan heeft ie bij Pauw en Witteman dus sprookjes lopen te vertellen. Daar had hij het over een respectvolle behandeling van een heilig boek.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')