Ik ben ook een volger van de Salaf, ben ik dan ook radicaal?quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan zijn ze, ondanks dat het salafisten zijn, nog steeds iets te radicaal naar mijn inzicht. tofik is een leuke vent en aboutaleb ook.
ik ken jou niet, maar afgaand op je posts vind ik je niet radicaal, hooguit streng gelovig. ik bedoel dat ik merk dat bij de slafisten meer extremisten zijn, correct me if i am wrong.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben ook een volger van de Salaf, ben ik dan ook radicaal?
Mja, maar al te graag, een Noureddine El F , Mohammed B etc hebben de Salafistische Imam in Nederland, Fawaz, bedreigd omdat hij te soft was en samenwerkte met de vijand. De Salafisten in Nederland roepen niet op tot geweld, noch participeren ze er in.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ken jou niet, maar afgaand op je posts vind ik je niet radicaal, hooguit streng gelovig. ik bedoel dat ik merk dat bij de slafisten meer extremisten zijn, correct me if i am wrong.
wat ik me dan afvraag; als er salafisten binnen de salafisten zijn die willen dat de leer strenger wordt opgevat, waar halen zij dan de basis van hun radicale gedachtengoed binnen de salafisten vandaan? was het vroeger strenger? kan het weer makkelijk strenger worden?quote:Op woensdag 23 april 2008 13:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, maar al te graag, een Noureddine El F , Mohammed B etc hebben de Salafistische Imam in Nederland, Fawaz, bedreigd omdat hij te soft was en samenwerkte met de vijand. De Salafisten in Nederland roepen niet op tot geweld, noch participeren ze er in.
Binnen de Salafieten heb je een recent nieuwe groep 'Salafiyah Jihadiyah', een gewapende tak die oproept tot agressie tot de agressor, niet de burgers en onschuldigen, de Salafieten als Abu Ismail, Remy Sukirman en Fawaz hebben afstand genomen van de nieuwe stroming wat in Nederland relatief non-existent is:quote:Op woensdag 23 april 2008 13:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat ik me dan afvraag; als er salafisten binnen de salafisten zijn die willen dat de leer strenger wordt opgevat, waar halen zij dan de basis van hun radicale gedachtengoed binnen de salafisten vandaan? was het vroeger strenger? kan het weer makkelijk strenger worden?
http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=86715quote:Abu Ismail is één van de circa twintig predikers die het land afreizen om zieltjes te winnen voor het salafistisch gedachtegoed. Aanhangers van die stroming streven naar een terugkeer van de zuivere islam uit de tijd van de profeet Mohammed en invoering van de sharia, de islamistische wetgeving.
De AIVD en de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) maken zich zorgen over de groeiende aanhang van het salafisme, dat in de ogen van beide diensten 'anti-westers van aard is en integratie in de Nederlandse samenleving tegenwerkt'. Het maakt jongeren vatbaar voor radicalisering, denken ze.
Mohammed B.
Abu Ismail spreekt op een dwingende toon door zijn microfoontje. Zijn toehoorders, tussen de 12 en 25 jaar oud, luisteren gedisciplineerd. Zijn verhaal gaat over bewust met het geloof bezig zijn en over 'tawheed', de éénheid van God. ,,Alleen hij mag aanbeden worden.'' Abu Ismail maakt na de derde van zijn vier lessen, die hij geeft in het Nederlands, even tijd. Ja, hij weet dat de AIVD hem volgt. Een hetze, vindt hij. ,,Ik zie het juist als mijn belangrijkste taak jongeren er van te weerhouden hetzelfde pad op te gaan als Mohammed B. Ze vragen me ook wat ik van Samir A. vind. En dan zeg ik dat wat hij doet verkeerd is.'' Tijdens de cursus benadrukt Abu Ismail dat moslims niet-gelovigen niet moeten haten. ,,Ik merk dat dit misverstand bij veel jongeren leeft. Maar we moeten tolerant zijn.'' Volgens de AIVD komt het wel vaker voor dat predikers zich gematigder uitlaten dan ze werkelijk zijn, onder druk van buitenstaanders. ,,Zoals journalisten'', zegt een woordvoerster.
Ook arabist Hans Jansen van de Universiteit Utrecht fronst zijn wenkbrauwen. Salafisten zijn volgens hem maar op één ding uit: het stichten van een islamitische staat, op basis van Allahs wetten. De jihad, de gewapende strijd tegen ongelovigen, mag daarvoor worden gebruikt. Dat predikers zich op veelal hoger opgeleide jongeren richten, noemt hij logisch. ,,Zij groeien op in een gezin waarvan de ouders uit desolate gebieden in Marokko komen. Die jongens zoeken een intellectuele invulling van hun geloof. Dat krijgen ze van huis uit niet mee. Zij zijn ontvankelijk voor zo'n boodschap.'' Hij begrijpt dat de AIVD de salafisten in de gaten houdt. ,,Er hoeft er maar één te zijn die het wat te letterlijk neemt en je hebt een nieuwe Mohammed B.''
quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:25 schreef rutger05 het volgende:
Ik vraag mij af of deze man verbonden is aan een moskee. Zo ja, dan is het ook de verantwoordelijkheid van het bestuur van de betreffende moskee en de gewone moskeegangers om deze man op zijn woorden aan te spreken.
Banden verbreken met deze imam.quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:33 schreef Mutant01 het volgende:
En dan? Ook al spreek je hem aan op zijn woorden! Als hij morgen weer iets doms zegt, mag ie weer bij P&W komen en gaat het weer verder.
Die Imam heeft ZELF bij P & W toegegeven dit gezegd te hebben. Hij kwam met bovengenoemde verklaring.quote:Op woensdag 23 april 2008 12:56 schreef paddy het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder aangaf...dat was het woord van die journalist tegen die van die leraar. Kan ik niets mee. (had hij die lessen maar moeten opnemen)
Die tekst over ongelovigen is wat mij betreft bewijs. De uitleg die die leraar erbij geeft had hij ook in dat lesboek kunnen laten zetten.., .dus met die uitleg kan ik net zo min iets. Denk dan juist aan een dubbele agenda.
Voor de rest ben ik het wel met deze eens
Die imam zegt tegen een nieuwe gelovige om zijn oude bijbel maar te verbranden.quote:Op woensdag 23 april 2008 13:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Zo is 't een iets betere vergelijking. Idealiter zou je iemand van dezelfde rang/importantie willen hebben als die imam, maar ik heb geen idee wat zijn status is binnen de islamitische geloofsgemeenschap..
Ik vind dat ook niet erg, maar andersom breekt de pleuris uit. Stel dat een priester een ex-moslim opdraagt zijn oude koran maar te verbranden. Wordt, denk ik, niet op prijs gesteld. Ook niet als het is om te voorkomen dat het op de vuilnisbelt belandt.quote:Op woensdag 23 april 2008 18:44 schreef Floripas het volgende:
Dat-ie vindt dat je die Bijbel moet verbranden vond ik nou niet bepaald schokkend. Ik vond dat gehaat veel erger.
Is dit niet hetzelfde geval als die mafkees die ze bereid hadden gevonden om bij netwerk allerlei dingen te roepen over/namens de islam, waar-ie achteraf zelf ook een beetje van schrok?quote:
Dus als er mensen boos worden over de helft uit de Koran scheuren moet je verplicht net zo boos worden over de bijbel, anders is het niet "eerlijk"?quote:Op woensdag 23 april 2008 18:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat ook niet erg, maar andersom breekt de pleuris uit. Stel dat een priester een ex-moslim opdraagt zijn oude koran maar te verbranden. Wordt, denk ik, niet op prijs gesteld. Ook niet als het is om te voorkomen dat het op de vuilnisbelt belandt.
Het is dus hypocriet gelul.
Ik vind eigenlijk dat dat soort misogyn gemiep nergens thuishoort.quote:Kom op zeg, ze wonen in Nederland. Het is hier maar heel normaal dat die meiden werken, dat ze op school zitten, dat scholen gemengd zijn enz..... Iemand die het hier niet mee eens is, kan beter een ander land zoeken om zijn mongoloïde uitspraken te spuien.
Och, wat ze in verweggistan doen, moeten ze lekker zelf weten. Als die vrouwtjes zich zo graag laten onderdrukken, gaan ze hun gang maar.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:02 schreef Floripas het volgende:
Ik vind eigenlijk dat dat soort misogyn gemiep nergens thuishoort.
Jij denkt dat vrouwen zichzelf graag laten onderdrukken?quote:Op woensdag 23 april 2008 19:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, wat ze in verweggistan doen, moeten ze lekker zelf weten. Als die vrouwtjes zich zo graag laten onderdrukken, gaan ze hun gang maar.
Het is (potentieel) hypocriet van de Imam om een heilig boek te willen verbranden (zogenaamd uit respect) omdat zijn reactie op hetzelfde soort respect toegepast op de Koran vrij voorspelbaar is.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus als er mensen boos worden over de helft uit de Koran scheuren moet je verplicht net zo boos worden over de bijbel, anders is het niet "eerlijk"?
Ehh, ja. Voor hem is de Bijbel namelijk niet heilig, en de Koran wel. Dat is dus logisch. Dat geldt andersom toch ook.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is (potentieel) hypocriet van de Imam om een heilig boek te willen verbranden (zogenaamd uit respect) omdat zijn reactie op hetzelfde soort respect toegepast op de Koran vrij voorspelbaar is.
Heb jij toevallig het stuk 'Zomer van gehoorzaamheid in Alexandrië' gelezen in het NRC van afgelopen maandag?quote:Op woensdag 23 april 2008 19:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij denkt dat vrouwen zichzelf graag laten onderdrukken?
Nee, vertel?quote:Op woensdag 23 april 2008 19:19 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Heb jij toevallig het stuk 'Zomer van gehoorzaamheid gelezen in Alexandrië' gelezen in het NRC van afgelopen maandag?
Ik zal het even erbij pakken. Een momentje.quote:
Daar komt ook een vrouw in voor genaamd Abdel Fattha. Een activiste van de moslimbroederschap in Egypte die twee boeken heeft geschreven over de 'mannelijke superioriteit over vrouwen'. Er zijn dus wel vrouwen die zich gewillig laten onderdrukken.quote:
Dat zijn doorgaans eerder vrouwen die het leuk vinden andere vrouwen te onderdrukken. De Ann Coulters.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:24 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Daar komt ook een vrouw in voor genaamd Abdel Fattha. Een activiste van de moslimbroederschap in Egypte die twee boeken heeft geschreven over de 'mannelijke superioriteit over vrouwen'. Er zijn dus wel vrouwen die zich gewillig laten onderdrukken.
Je zou best eens gelijk kunnen hebben.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zijn doorgaans eerder vrouwen die het leuk vinden andere vrouwen te onderdrukken. De Ann Coulters.
Nee, wacht, vergeet dit. Dit is intellectueel lui van mij - komt omdat ik zit te wachten op een afspraak. Ik kan dit veel beter verwoorden, eloquenter, genuanceerder. Ik kom er op terug.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:25 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat zijn doorgaans eerder vrouwen die het leuk vinden andere vrouwen te onderdrukken. De Ann Coulters.
Ik kijk er naar uitquote:Op woensdag 23 april 2008 19:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, wacht, vergeet dit. Dit is intellectueel lui van mij - komt omdat ik zit te wachten op een afspraak. Ik kan dit veel beter verwoorden, eloquenter, genuanceerder. Ik kom er op terug.
Dan ziet hij de Bijbel dus niet als een heilig boek. Dan heeft ie bij Pauw en Witteman dus sprookjes lopen te vertellen. Daar had hij het over een respectvolle behandeling van een heilig boek.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ehh, ja. Voor hem is de Bijbel namelijk niet heilig, en de Koran wel. Dat is dus logisch. Dat geldt andersom toch ook.
Nee, hij zegt zelf:quote:Op woensdag 23 april 2008 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ehh, ja. Voor hem is de Bijbel namelijk niet heilig, en de Koran wel. Dat is dus logisch. Dat geldt andersom toch ook.
Hierquote:Zodoende hoort men uit geloofsovertuiging, respectvol met de Bijbel om te gaan. Dit betekent onder andere dat de moslim moet voorkomen dat de Bijbel betrapt of bevuild wordt. Indien de moslim bijvoorbeeld een Bijbel of Bijbelteksten heeft die hij niet gebruikt, dient hij -zoals dit tevens het geval is met de Qur’aan- deze teksten te verbranden, opdat de Bijbelteksten of deze Qur’aanteksten niet bevuild of betrapt worden, of in de vuilnis terecht komen. Voorgaande is een bekend feit onder vele moslims, betreffende de Qur’aan.
Ook lekker schijnheilig, met respect behandelen maar wel haten.quote:Alle ongelovigen die Allaah en Zijn Boodschapper niet bestrijden, zoals we in de vorige vers hebben gezien, beschouwt Allaah als zijn vijanden. Deze soort horen wij moslims wegens hun ongeloof en slechte daden te haten, maar met respect en goed gedrag en rechtvaardigheid te behandelen.
I think he's full of shit. En ik ga korans verbranden. Ik kan erbij zeggen dat ik het uit respect doe en als er moslims gaan rellen geef ik hem de schuld.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:49 schreef gronk het volgende:
Ja, en?
Heb je de films niet gezien. "Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering" en dat soort wijsheden.quote:
Vergeet je niet om d'r een film van te maken?quote:Op woensdag 23 april 2008 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
I think he's full of shit. En ik ga korans verbranden. Ik kan erbij zeggen dat ik het uit respect doe en als er moslims gaan rellen geef ik hem de schuld.
Nee, maar als je niet wil dat mensen jouw heilig boek verbranden of verscheuren moet je ook niet zeggen dat dat met een ander boek, dat voor andere mensen heilig wél gedaan moet worden.quote:Op woensdag 23 april 2008 19:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus als er mensen boos worden over de helft uit de Koran scheuren moet je verplicht net zo boos worden over de bijbel, anders is het niet "eerlijk"?
OK, maar moslims zijn geen collectief. Dus niet omdat een katholiek het zegt over de Koran mag je het meteen met de Bijbel doen, of vice versa.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, maar als je niet wil dat mensen jouw heilig boek verbranden of verscheuren moet je ook niet zeggen dat dat met een ander boek, dat voor andere mensen heilig wél gedaan moet worden.
Wat gij niet wil dat u geschiedt enzo.
Duh, volgens mij waren die moslims een stuk slimmer. Die zagen al dat boeken een prima medium waren voor de verkondiging van religie (maar nog lang geen massaproduct), en dat de manier om je religie veilig te stellen was doodleuk te claimen dat je boek heilig was en niet mocht worden vernietigd.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:10 schreef Dagonet het volgende:
Nee, maar als je niet wil dat mensen jouw heilig boek verbranden of verscheuren moet je ook niet zeggen dat dat met een ander boek, dat voor andere mensen heilig wél gedaan moet worden.
Hmja, ben ook fan, maar ik legde de link ff niet zo snel.quote:Op woensdag 23 april 2008 23:11 schreef StaalPaal het volgende:
[..]
Heb je de films niet gezien. "Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering" en dat soort wijsheden.
Lijkt me ook volkomen logisch idd, om haat als iets negatiefs te beschouwen.quote:Het is dacht ik ook vrij normaal dat haat als negatief wordt gezien in levensbeschouwingen. Zoals de hoofdzondes bij katholieken. Boeddhisme enzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |