abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58223463
Ik heb mijn therapie succesvol afgerond en wil binnenkort met mijn psychiater bespreken of ik kan stoppen met mijn meds. Alleen loop ik tegen het punt aan dat het nu zo verschrikkelijk goed gaat met me gaat. Wat vervolgens weer allemaal vragen en twijfels bij mij oproept.

Vertel hier jouw ervaringen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Re op 22-04-2008 23:51:34 ]
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:05:34 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58223483
geen ervaring.. maar ik zeg stoppen met die rotzooi
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_58223501
Hmm ik zou stoppen ze maken je een beetje vergeetachtig!
pi_58223537
Wel stoppen, het is smerige hersen-verneukende drugs.

Nuff said.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:08:34 #5
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58223569
kan je nog beter gaan blowen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_58223573
ik heb deja vu's misschien ga ik toch maar weer beginnen dan...
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:11:15 #7
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58223628
Na 1-1,5 week beginnen de ontwennings verschijnselen die na een maand of drie wel weer weggaan. En daarna voel je je beter dan met de medicijnen, continu in een goed humeur zijn verveelt ook na een tijdje
Na 1,5 jaar kwam de depressie weer terug en momenteel doe ik 25% van de normale dosering. Dit houdt de depressie weg, en de effecten van de depresiva zijn minimaal.

Ow en bouw wel langzaam af
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_58223630
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:08 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb deja vu's misschien ga ik toch maar weer beginnen dan...
Ach jah, na wat gePM mocht ik het nog een keer proberen. Ik ga je antwoord wel quoten!
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi .

- ik slikte Seroxat, omdat *tromgeroffel* ik depressief was . Ga er verder niet op in, sorry .
- ik ben in 2001 begonnen en heb het toch wel tot 2004 / 2005 geslikt, weet niet meer precies.
- Seroxat dus en hoeveel precies weet ik niet meer.
- het afbouwen ging behoorlijk kut. Ik heb meerdere keren geprobeerd te stoppen. Ik heb op het laatst echt pilletjes in stukjes moeten hakken, omdat ik heel langzaam moest afbouwen. Werd er namelijk behoorlijk misselijk van en de eerste keer dat ik stopte, werd ik vreselijk depressief, dus toen ben ik er maar weer mee begonnen. Uiteindelijk toch doorgezet om te stoppen en nu ben ik toch alweer zeker bijna 3 jaar Seroxatvrij .
- Ja, alles gaat goed dus . Ik ben blij dat ik er vanaf ben en ik denk achteraf ook dat ik er nooit mee had moeten beginnen.
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:48 schreef EdwinHeijmen het volgende:
waarom:

omdat ik depressief was en een schizotypische persoonlijkheidsstoornis schijn te hebben...
ik kreeg dus eerst anti psychotica in de hoop dat anti depressiva niet nodig was...

hoe lang (en welke en hoeveel):

ik heb beide zo'n zes jaar geslikt...
de eerste twee jaar had ik cipramil, maar dat werkte niet naar behoren..
daarna over gestapt op efexor xr wat geleidelijk werd opgevoerd tot 300 mg..
daarbij kreeg ik dus ook nog risperdal 3 mg...

in januari ben ik cold-turkey gestopt zonder over de gevolgen daarvan na te denken...
ben lichamelijk doodziek geweest, maar ben daar doorheen gekomen...
op dit moment gaat het zonder best goed...
soms wat somber, maar dat vind ik niet meer dan normaal...
heb met het houvast van de medicijnen in die jaren lijkt het toch redelijk geleerd mezelf onder controle te houden...
pi_58223690
afbouwen
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
pi_58223715
echt triest die kleine commentaartjes onder je OP
pi_58223772
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:11 schreef Ps2K het volgende:
Na 1-1,5 week beginnen de ontwennings verschijnselen die na een maand of drie wel weer weggaan. En daarna voel je je beter dan met de medicijnen, continu in een goed humeur zijn verveelt ook na een tijdje
Na 1,5 jaar kwam de depressie weer terug en momenteel doe ik 25% van de normale dosering. Dit houdt de depressie weg, en de effecten van de depresiva zijn minimaal.

Ow en bouw wel langzaam af
Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:18:34 #12
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_58223799
lijkt me in overleg met je psychiater zoiezo goed.

en als je merkt dat je te sterk gaat terugvallen (je valt altijd even terug geloof ik) kan je altijd weer beginnen. Al sje regelmatig langs blijft gaan bij je psychiater, heb je daar nog alle controle over
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:20:54 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58223847
Ik heb ook een klein jaar AD geslikt. Na een half jaar naar een kwart pilletje per dag. Weer drie maanden later gewoon gestopt. Ik had ongeveer 2 weken nodig om me weer helemaal goed te voelen.
Wat bij mij de doorslag gaf om te stoppen was dat ik me wel erg goed en euforisch begon te voelen. Ik voelde zogezegd ook de kleine dipjes niet meer. En aangezien het leven uit ups en downs bestaat, leek mij dat niet zo gezond. Gezellig was ik wel overigens!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:28:53 #14
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58224032
Kon een jaar geleden opeens niet meer slapen, was op een gegeven moment een week wakker en zat in een rare roes.

Eerst inslapertjes gekregen van artsen in de weekenddiensten en toen bij eigen huisarts geweest, die stelde een depressie vast aan de hand van een checklist.

Eerste paar weken (de AD begint pas na 2 weken te werken) aan de valium gezeten, die af moeten bouwen (ook pilletjes doorbreken) omdat het erg verslavend was en toen heeft de AD de functie overgenomen.

Ben begonnen met mirtazapine 30 mg, maar naar verloop van tijd werkte deze niet meer 24 uur, aan het eind van de dag kreeg ik weer een dip. Slik nu al een tijdje mirtazapine 45 mg (zwaarste die er is) en moet denk ik over een maandje beginnen met afbouwen. Ik had normaal gesproken al moeten stoppen, maar de huisarts begon daar niet aan omdat het winter was. Stoppen in de winter is af te raden omdat je dan sneller terug kan vallen in een depressie.

Moet zeggen dat ik gewoon het gevoel heb dat ik normaal functioneer, niet euforisch zoals ik bij sommige mensen lees. Alleen heeft het mij wat afgevlakt qua emoties en heb ik een beetje schijt aan alles gekregen. Op sommige momenten merk je wel de functie van de AD, iets waar ik me vroeger voor schaamde, heb ik nu gewoon lak aan.

Voor mij part blijf ik het slikken, de voordelen zijn te groot en ik heb geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van de AD.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_58224055
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:18 schreef Angst het volgende:
lijkt me in overleg met je psychiater zoiezo goed.

en als je merkt dat je te sterk gaat terugvallen (je valt altijd even terug geloof ik) kan je altijd weer beginnen. Al sje regelmatig langs blijft gaan bij je psychiater, heb je daar nog alle controle over
Uiteraard blijf ik onder controle van mijn psychiater. Ik ga ook niets doen zonder overleg. De beste man weet het beter dan mij.
pi_58224695
Gewoon proberen, als het niet lukt zie je het dan wel weer.

[ Bericht 46% gewijzigd door Noodly op 24-04-2008 10:43:50 ]
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:08:15 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58224820
Als je je aan het afbouwplan houdt, heb je in het algemene geval weinig te vrezen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 13:11:36 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58224904
Dit zijn van die momenten waarop ik wilde dat ik re's collega was.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:38:25 #19
94617 Ps2K
pi_58225575
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:17 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?
Gewoon direct gestopt
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:38:29 #20
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58225579
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:...
Weet je echt zeker dat het weer beter met je gaat?

OT: Als je de mogelijkheid ziet: afbouwen met die troep. Het kan een heel welkome aanvulling zijn op een behandeling, maar is niet bedoeld om eindeloos te slikken. Wees ook niet bang dat je het zonder dat pilletje niet kunt, want dat is natuurlijk niet waar. Je geest is veel sterker dan wat chemicaliën.

[ Bericht 14% gewijzigd door Re op 22-04-2008 23:52:21 ]
Stop the world, I want to get out.
pi_58225732
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Voor mij part blijf ik het slikken, de voordelen zijn te groot en ik heb geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van de AD.
Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:58:54 #22
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58226101
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:12:45 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58226410
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58226530
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6

Daar kun je meer lezen over datsoort zaken.

Verder, dan ga je toch terug naar je huisarts?
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:21:09 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58226555
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.
Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.

Naarmate dat steeds meer op poten komt te staan, kun je in toenemende mate zelf doen wat de pilletjes eerder voor je deden. Een leven lang anti-depressiva slikken schiet dan ook het doel voorbij, net zoals je niet je leven lang pijnstillers moet slikken.

Overhaast niets, maar neem wel als uitgangspunt dat het slikken van die medicatie eindig is.
pi_58226647
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:21 schreef Lkw het volgende:

[..]

Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.

Naarmate dat steeds meer op poten komt te staan, kun je in toenemende mate zelf doen wat de pilletjes eerder voor je deden. Een leven lang anti-depressiva slikken schiet dan ook het doel voorbij, net zoals je niet je leven lang pijnstillers moet slikken.

Overhaast niets, maar neem wel als uitgangspunt dat het slikken van die medicatie eindig is.
Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.
pi_58226678
Kun je wel helemmal zonder dan volgens mij bouwen ze het af naar een lager niveau
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:29:15 #28
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58226702
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.
Dat is waar, in zo'n geval ontkom je er idd niet aan om te blijven aanvullen.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:25:45 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58229579
---> P&P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 18:42:22 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58232462
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:19 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6
Daar kun je meer lezen over datsoort zaken.

Verder, dan ga je toch terug naar je huisarts?
Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?
Het lijkt erop dat je teveel AD heb geslikt...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 18:43:03 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58232474
Overigens is mijn ervaring hier op fok dat vooral kansloze kutusers aandacht proberen te trekken door te zeggen dat ze AD slikken, als ze een keer een slechte dag hebben.
pi_58233323
Langzaam afbouwen en dan bekijken of het nog altijd goed met je gaat.
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:04:43 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58236078
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Valeriaan kan goed helpen in dit soort omstandigheden. Het maakt je rustiger en je slaapt ook een stuk beter. En sporten natuurlijk, maar dat doe je al.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_58237295
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?
Het lijkt erop dat je teveel AD heb geslikt...
Dat is een topic voor mensen die willen beginnen, zijn begonnen en er mee bezig zijn. Niet voor mensen die willen afbouwen. Daar hebben ze nog geen ervaring met afbouwen.

Zoals al meerdere malen gezegd, ik ga ook naar de psychiater, maar het is handig om van te voren te weten wat ik eigenlijk wil. Ik vraag hier dus ook ervaringen, niet 'vertel mij wat ik moet doen!'.

Baggerusers die alleen maar nutteloos en negatief commentaar kunnen geven. Als het topic je niet bevalt, blijf je toch lekker weg. Aandachtshoer.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 22:02:39 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58237585
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Aandachtshoer.
Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...
Ik had me echt enorm vergist in je kwaliteiten. Je inzicht in mijn persoonlijkheid als 'baggeruser' gaf me kippenvel.

Succes met je topic, stabiele jongedame!
pi_58238077
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...
Ik had me echt enorm vergist in je kwaliteiten. Je inzicht in mijn persoonlijkheid als 'baggeruser' gaf me kippenvel.

Succes met je topic, stabiele jongedame!
misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...
pi_58238509
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...
Dat is toch geen depressie dan? Eerder het omgekeerde
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:34:51 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58238579
anti psychotica worden wel gebruikt bij bipolar idd... maar dat is off topic en niet relevant in dit verhaal
pi_58238585
Misschien eerst kijken hoe het op een lagere dosis gaat, en dan kun je altijd nog verder afbouwen 150 mg is best wel veel Ik heb 37,5, en dat houdt mijn stemming redelijk onder controle
pi_58238827
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Misschien eerst kijken hoe het op een lagere dosis gaat, en dan kun je altijd nog verder afbouwen 150 mg is best wel veel Ik heb 37,5, en dat houdt mijn stemming redelijk onder controle
ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 23:03:50 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58239598
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik-ben-god-en-weet-alles-beter.
Ken ik jou ergens van ofzo? Alleen mijn dierbaarste vrienden noemen me god.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:56:50 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58241204
BGB, als je verder commentaar hebt over de moderatie kun je terecht in het FB topic...

En zoals gezegd, stoppen (of lagere doserinfen) met ADs alleen in overleg met je behandelaar, die zijn bekend met afbouwschema's om ernstge bijwerkingen te voorkomen en kunnen ook verslechtering van symptomen beter onderscheiden.
pi_58245505
Maar hoe bevalt het leven nou zonder AD? Zijn jullie tegenwoordig daadwerkelijk vrolijker?
pi_58245631
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

... En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
pi_58245690
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:42 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...
Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 april 2008 @ 08:56:07 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58245722
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:42 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Maar hoe bevalt het leven nou zonder AD?
Ja, ik heb een enorm heldere kijk op de wereld. En vrolijkheid . Maar ook wel eens een slechte dag .
Het is bijna net alsof je gewoon leeft
  woensdag 23 april 2008 @ 09:11:25 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58245985
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
helemaal juist
  woensdag 23 april 2008 @ 09:18:17 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58246148
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:53 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.
en nog wel veel meer...
quote:
The symptoms of antidepressant withdrawal can include suicidality, impulsivity, aggression, anxiety, depression, crying spells, insomnia, dizziness, vertigo, nausea, vomiting, headaches, tremors, and electric "zap" sensations in the brain. When patients stop antidepressants cold turkey the symptoms can be so severe that they are debilitating
pi_58246299
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al ergens gelezen! Iemand die weet hoe dat kan?
pi_58246498
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:18 schreef Re het volgende:

[..]

en nog wel veel meer...
[..]

Dat is een beste lijst! Reden te meer om niet zelf op eigen houtje in één keer te stoppen, maar afbouwen altijd in overleg met je behandelaar te doen.
pi_58246556
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:25 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al ergens gelezen! Iemand die weet hoe dat kan?
Ik heb geen idee, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je gaat stoppen met AD. Zoiets moet je, denk ik, ook bespreken met je behandelaar.
pi_58246977
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:36 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je gaat stoppen met AD. Zoiets moet je, denk ik, ook bespreken met je behandelaar.
Nou, dat is dus ook een rede waardoor ik twijfel. Het is in ieder geval iets dat ik ga navragen en overleggen. Beter goed voorbereid zo'n gesprek in met alle vragen op een rij, dan dat je halverwege de afbouwing met allemaal vragen komt te zitten.
  woensdag 23 april 2008 @ 10:06:32 #53
153506 Captain_Fabulous
pi_58247272
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:04 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Valeriaan kan goed helpen in dit soort omstandigheden. Het maakt je rustiger en je slaapt ook een stuk beter. En sporten natuurlijk, maar dat doe je al.
Sint Janskruid, Valeriaan, extra vitamines en soms ook Ginseng pillen, extra ijzer...ik ben de redding van het drogisterij wezen in NL
pi_58247388
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:54 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Nou, dat is dus ook een rede waardoor ik twijfel. Het is in ieder geval iets dat ik ga navragen en overleggen. Beter goed voorbereid zo'n gesprek in met alle vragen op een rij, dan dat je halverwege de afbouwing met allemaal vragen komt te zitten.
Dat ben ik met je eens en tegenwoordig is er ook genoeg informatie beschikbaar om jezelf goed voor te bereiden op dit soort dingen.
  woensdag 23 april 2008 @ 10:14:54 #55
94617 Ps2K
pi_58247440
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:18 schreef Re het volgende:

[..]

and electric "zap" sensations in the brain
[..]
Vooral dat is erg leuk, duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat dat voorbij was
  woensdag 23 april 2008 @ 10:15:06 #56
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58247444
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:12 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens en tegenwoordig is er ook genoeg informatie beschikbaar om jezelf goed voor te bereiden op dit soort dingen.
niet met je eens,

er is teveel informatie tegenwoordig, de kunst is om onzin van wetenschappelijke bevindingen te scheiden en velen zijn daar niet toe in staat... en ja platforms zijn daar een voedingsbodem voor
pi_58247807
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:14 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Vooral dat is erg leuk, duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat dat voorbij was
Die zaps krijg ik idd als ik mijn pil vergeten ben.

@Re, bedoeld hij niet dat er genoeg info is om je voor te bereiden in de zin van, welke vragen je wilt stellen?
pi_58247937
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:15 schreef Re het volgende:

[..]

niet met je eens,

er is teveel informatie tegenwoordig, de kunst is om onzin van wetenschappelijke bevindingen te scheiden en velen zijn daar niet toe in staat... en ja platforms zijn daar een voedingsbodem voor
Wat bedoel je met platforms?

En er is weliswaar veel onzin te vinden over allerlei onderwerpen, maar ik ben toch van mening dat je beter kunt proberen om je zo goed mogelijk voor te bereiden voor dit soort dingen en een dialoog aan te gaan met een behandelaar, dan alles maar klakkeloos aan te nemen. Ten eerste blijf je dan meer betrokken bij je behandeling, maar je leert ook meer over je klachten en dat geeft je hopelijk meer inzicht in je problemen (wat dan weer kan helpen bij het oplossen van die problemen). Meestal is informatie verstrekking over de aandoening ook onderdeel van de behandeling, bv psycho-educatie.

Maar je moet daar dan idd wel toe in staat zijn. Iemand kan er zo slecht aan toe zijn, dat hij/zij geen andere keus meer heeft dan de verantwoordelijkheid helemaal in handen te geven van de hulpverlener.
pi_58276254
hebben jullie ook van die vreemde bijwerkingen.

ik heb heel vaak dat ik niet weet of ik iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd.
en zeer veel zweten onder het slapen.
en ik heb al een paar keer mijn broodjes laten verbranden en laatst stond ik met een melkpak in mij handen toen ik de deur uit liep
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_58277023
quote:
Op donderdag 24 april 2008 12:41 schreef roburt het volgende:

ik heb heel vaak dat ik niet weet of ik iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd.
en ik heb al een paar keer mijn broodjes laten verbranden en laatst stond ik met een melkpak in mij handen toen ik de deur uit liep
Yeah, heel erg veel zweten en dromen, vergeetachtig, moe and the list goes on...
  donderdag 24 april 2008 @ 13:36:56 #61
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58277500
ja dat kan idd in het andere topic wel... dit gaat specifiek over ervaringen en vragen over stoppen danwel verminderen van ADs
pi_58278123
quote:
Op donderdag 24 april 2008 13:36 schreef Re het volgende:
ja dat kan idd in het andere topic wel... dit gaat specifiek over ervaringen en vragen over stoppen danwel verminderen van ADs
Zie je, zo beroerd is mijn topic nog niet.

17 mei heb ik een afspraak met mijn psychiater. Dan ga ik alle vragen die ik heb op hem afvuren en kijken wat ik wil.
  donderdag 24 april 2008 @ 14:15:09 #63
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58278320
quote:
Op woensdag 23 april 2008 10:14 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Kan je daar meer over vertellen? Wat zijn dat die *zap* dingen? Voel je het of hoor je het?
  donderdag 24 april 2008 @ 14:16:47 #64
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58278360
quote:

ik heb heel vaak dat ik niet weet of ik iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd. check
en zeer veel zweten onder het slapen. ik zweet door de AD juist minder
en ik heb al een paar keer mijn broodjes laten verbranden en laatst stond ik met een melkpak in mij handen toen ik de deur uit liep ook soortgelijke situaties meegemaakt
  donderdag 24 april 2008 @ 15:24:20 #65
94617 Ps2K
pi_58279903
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:15 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Kan je daar meer over vertellen? Wat zijn dat die *zap* dingen? Voel je het of hoor je het?
Hmm het is niet echt te beschrijven. Het voelt als een soort energiepuls die van je hersens naar je ledematen gaat, dat komt er het dichtst bij in de buurt.
pi_58279939
quote:
Op donderdag 24 april 2008 14:15 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Het voelt als een soort stroomstootje door je hoofd.
pi_58280959
Hoi Bubble
pi_58281258
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:12 schreef Scorpie het volgende:
Hoi Bubble
Wildthing! Heb je ook nog nuttige inbreng of kom je baggeren. (lees = doe ff wat intelligents over AD zeggen )
pi_58286493
quote:

Maar komt dat wel door de AD, niet omdat te weinig hebt geslapen of teveel aan je hoofd hebt of iets dergelijks?
  donderdag 24 april 2008 @ 23:13:53 #70
94617 Ps2K
pi_58290753
quote:
Op donderdag 24 april 2008 20:31 schreef Noodly het volgende:

[..]

Maar komt dat wel door de AD, niet omdat te weinig hebt geslapen of teveel aan je hoofd hebt of iets dergelijks?
Yep, de eerste medicijnen die ik kreeg (die niet werkten) hadden bij mij de volgende bijwerkingen. Super realistische dromen en oranje schijten. Die dromen waren echt te vaag voor woorden, ik droomde dat ik aan het werk was, maar ik wist dat ik vrij was...

De seroxat had o.a. als bijwerking dat ik maar 4 uur op een dag hoefde te slapen en dan ook wakker worden met het gevoel dat je echt goed geslapen hebt..
  vrijdag 25 april 2008 @ 00:56:30 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58292935
laten we vooral on topic blijven anders gaan we gewoon verder in het andere topic
pi_58292981
Zelfvertrouwen begint met het maken van je eigen beslissingen
dus als je wilt stoppen hoef je dit echt niet te overleggen met je psychiater hoor!
Daarbij is die pillenzooi alleen maar rotzooi waar je niet echt beter van wordt
alleen tijdelijk op nonactief gezet

Jij beslist zelf wat je wilt in je leven!
Besef dat goed..wat een ander ook zegt!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 25 april 2008 @ 01:02:20 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58293017
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
dus als je wilt stoppen hoef je dit echt niet te overleggen met je psychiater hoor!

ja dat jij zo dom bent hoeft nog niet te betekenen dat je oerdomme uitspraken moet doen alhier...
  vrijdag 25 april 2008 @ 01:10:50 #74
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58293123
quote:
Ja fijn zelf stoppen zonder begeleiding, met allerlei onwenningsverschijnselen, zelfmoordneigingen, epileptische aanvallen etc. mogelijk tot gevolg.
pi_58300894
quote:

Sense, your post makes non.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:20:35 #76
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58301188
quote:

Ik pleit voor een R&P poststop van deze user wegens het geven van levengevaarlijke adviezen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_58301232
quote:
Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Wildthing! Heb je ook nog nuttige inbreng of kom je baggeren. (lees = doe ff wat intelligents over AD zeggen )
Ik kan er niks zinnigs over zeggen, want ik gebruik het niet. Zit alleen aan de Ventolin, maar das om te kunnen blijven ademen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 25 april 2008 @ 13:23:44 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58301256
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Ik pleit voor een R&P poststop van deze user wegens het geven van levengevaarlijke adviezen.
Ik pleit voor een verbod op depressie-topics. De helft liegt het toch bij elkaar voor een beetje aandacht.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:31:45 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58301490
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:20 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen enkele user hier op FOK! zit die haar nog serieus neemt... en subforum bans bestaan niet meer.
  vrijdag 25 april 2008 @ 13:40:31 #80
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58301747
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:31 schreef Re het volgende:

[..]

Ik denk dat er geen enkele user hier op FOK! zit die haar nog serieus neemt
Hmm, ik hoop van niet, en dat kan ook niet als ze haar een tijdje zien posten, maar er zal maar een newbee registreren met een vreselijk probleem en als eerste in R&P posten en dan zo'n advies krijgen. Nog afgezien van het feit dat een weldenkend en geestelijk gezond mens sowieso online adviezen naast zich neer zou moeten leggen. Maar je weet maar nooit, kwestbare figuren enzo.... Afijn, je snapt me wel
quote:
... en subforum bans bestaan niet meer.
Ach dat wist ik niet.
  zaterdag 26 april 2008 @ 00:04:49 #81
94617 Ps2K
pi_58313159
Anyways weer even on topic:

Ik heb besloten om na de pinksteren ook eens te stoppen met de seroxat. Ze werken niet meer en ik slik ze alleen maar als geestelijk steuntje in de rug heb ik het idee.
Ik weet hoe het voelt om "normaal" te zijn, depresief te zijn en onder invloed van AD. Depresief komt niet meer voor en de AD invloed (continu in een goed humeur) komt allen in korte vlagen voor.

Ik heb seroxat voorgeschreven gekregen voor angst aanvallen, deze heb ik eigenlijk nog alleen bij eten in restaurants en vreemden. Ik ben een maand geleden naar het ziekenhuis gegaan om een verstandskies te trekken en dat vind ik minder erg dan ergens eten...

Mijn oplossing, weg met de pillen, doorgaan met hardlopen, en werken aan dat eten verhaal.

Het is zoooo dom, omdat je weet dat die angst irrationeel is en toch is het er...
pi_58314581
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 01:02 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat jij zo dom bent hoeft nog niet te betekenen dat je oerdomme uitspraken moet doen alhier...
Wie is hier nu dom?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_58314643
quote:
Op vrijdag 25 april 2008 13:40 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Hmm, ik hoop van niet, en dat kan ook niet als ze haar een tijdje zien posten, maar er zal maar een newbee registreren met een vreselijk probleem en als eerste in R&P posten en dan zo'n advies krijgen. Nog afgezien van het feit dat een weldenkend en geestelijk gezond mens sowieso online adviezen naast zich neer zou moeten leggen. Maar je weet maar nooit, kwestbare figuren enzo.... Afijn, je snapt me wel
[..]

Ach dat wist ik niet.
Je studeert voor psychiater?
Nou ik hou mijn hart vast voor de patienten die jij die troep aanraadt
Of wil je beweren dat mensen beter worden van verslavende middelen?
Tijdelijk kan het een oplossing zijn maar op den duur wordt je er afhankelijk van, en dan kom je er niet gemakkelijk meer vanaf.
Ik weet dat je mij continu onderuit wilt halen op fok, de reden ken je zelf wel.
Ben je een beetje zat met je gespui hier.
Zoek een ander persoon waar je tegenaan kunt zeiken...je bent een zeikwijf!
Een mega zeikerig persoon die enkel zeikt tegen wijven waar je niet tegenop denkt te kunnen, en ik heb totaal geen intentie om mij te bewijzen, jij wel!
Ik ben op fok voor fun en soms serieuze zaken! En als je nog wilt beweren dat antidepressiva goed zijn voor mensen dan wordt het hoog tijd dat je eens bijsluiters gaat lezen.
Als de persoon geholpen is met pillen is dit een tijdelijke zaak,..dat zou het moeten zijn!
Helaas slikken er teveel mensen jarenlang medicatie, en wordt er weinig gedaan aan hun echte problemen.
pi_58314802
Dude, dit topic .... lol

Wat een onzin dat je met dat soort pillen niet kan stoppen.. ooh ooh de bijwerkingen.. niet leeeeeeuk : ( : ( , dat is puur ingebouwde zwakte wat tussen de oren zit. Begin zoiezo niet met die pillen troep.

En zinnen zoals deze ..

"Ik weet hoe het voelt om "normaal" te zijn, depresief te zijn en onder invloed van AD"

My god, kun je het nog erger verzinnen? De meeste depressieve klanten hebben vaak een groot aandachts tekort, jammer dat het medium internet hun hierin helpt. Oh ik ben zo zielig ..
Tuurlijk zitten er gevallen tussen waarvan je zou denken, gossie die kan wel een steuntje in de rug gebruiken, maar grotendeels is echt dikke horsecrap! Depressie pilletjes en dergelijk heeft het placebo effect written all over it tbh.

De enige die er goed bij boeren zijn de medicijnfabrikanten... en ik geef ze groot gelijk dat ze groot geld verdienen aan die gelovige sukkels.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_58314816
De enige die er goed bij boeren zijn de medicijnfabrikanten... en ik geef ze groot gelijk dat ze groot geld verdienen aan die gelovige sukkels

Dat dus
  zaterdag 26 april 2008 @ 01:59:28 #86
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58315086
Typisch kortzichtige reacties. Netzoals Amerikanen denken dat we op klompen lopen, de hele dag wiet roken en heineken zuipen, dat we een molen in de achtertuin hebben en dat jantje met zijn vinger in de dijk zit...

Depressie uit zich niet altijd in een neergeslagen gevoel, met het slikken van AD denk je niet de hele wereld aan te kunnen. In mijn geval heeft een onopgemerkte depressie een burnout veroorzaakt of andersom. Met AD kan ik weer normaal functioneren, zonder AD zat ik juist in een soort waan. Ik kan niet de hele wereld aan met AD, alleen op sommige momenten is het merkbaar. ik ga alleen killer om met emoties en heb vaak geen schaamte meer op sommige momenten.

Maar doe AUB niet zo kortzichtig, er zijn een heleboel varianten van depressie. Misschien heb je zelf ook wel depressie, je zal versteld staan als de psy/dokter een checklist met je afneemt en dingen die hij of zij opnoemt aan een depressie te wijten zijn, waarvan je denkt: wat de fuck heeft dat met depressie te maken.

Niet iedereen met depressie is een zwartdenker, een aandachtshoer of iemand die in zijn polsen snijdt. Vaak zijn het andere kleine dingetjes die samen een geheel maken!

Een farmaceut stelt de diagnose niet, ook geen alternatieve genezer of kwakzalver, maar een deskundig bevoegd arts.
  zaterdag 26 april 2008 @ 02:04:39 #87
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58315151
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Typisch kortzichtige reacties. Netzoals Amerikanen denken dat we op klompen lopen, de hele dag wiet roken en heineken zuipen, dat we een molen in de achtertuin hebben en dat jantje met zijn vinger in de dijk zit...

Depressie uit zich niet altijd in een neergeslagen gevoel, met het slikken van AD denk je niet de hele wereld aan te kunnen. In mijn geval heeft een onopgemerkte depressie een burnout veroorzaakt of andersom. Met AD kan ik weer normaal functioneren, zonder AD zat ik juist in een soort waan. Ik kan niet de hele wereld aan met AD, alleen op sommige momenten is het merkbaar. ik ga alleen killer om met emoties en heb vaak geen schaamte meer op sommige momenten.

Maar doe AUB niet zo kortzichtig, er zijn een heleboel varianten van depressie. Misschien heb je zelf ook wel depressie, je zal versteld staan als de psy/dokter een checklist met je afneemt en dingen die hij of zij opnoemt aan een depressie te wijten zijn, waarvan je denkt: wat de fuck heeft dat met depressie te maken.

Niet iedereen met depressie is een zwartdenker, een aandachtshoer of iemand die in zijn polsen snijdt. Vaak zijn het andere kleine dingetjes die samen een geheel maken!
Precies! Ik ben blij dat je nog even een en ander verduidelijkt!!
quote:
Een farmaceut stelt de diagnose niet, ook geen alternatieve genezer of kwakzalver, maar een deskundig bevoegd arts.
En een deskundig bevoegd arts schrijft heus niet zomaar AD voor!!
Maar volgens sommigen in dit topic kun je er rustig mee stoppen hoor, zonder verdere nare gevolgen
pi_58315297
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Een bevoegd arts? .. hoe train je nu iemand op het 'zien' van een depressie? Een depressie bestaat feitelijk namelijk helemaal niet. Het enige wat wetenschappers in tests hebben aangewezen is dat mensen die zich gewoon rond uit kut voelen, bepaalde neurotransmitters niet hebben. En voor velen is 1+1 dan 2.

Mijn inziens komen de vele depressies mede door het feit dat het beeld van de huidige samenleving is veranderd in vergelijking met jaaaaaaaaaaaaaaren geleden. De kille maatschappelijke wereld waarin alles snel moet en iedereen aan hoge eisen moet voldoen. Daarbij komend hoe de media zich heeft ontwikkeld, zie TMF en MTV .. mensen voelen dit soort koters zich al snel minder t.o.v anderen. En dit soort groepen hebben ook nogal last van na-aperitus en kudde gedrag. Vaak hebben dit soort mensen gewoon aandacht nodig ..

Tuurlijk zijn er mensen die iets schokkends hebben meegemaakt waardoor ze even weer een steuntje in de rug nodig hebben, maar heey, het leven gaat door en er gebeuren nu eenmaal kutte dingen. Ik kan morgen ook door een truck worden overreden of dat mijn opa een hart aanval krijgt. Ja.. jammer.. maar wat doe je eraan ? Je gaat elk wisse wasje maar ff pilletjes nemen? .. ik ken zelfs kinderen van onder de 15 die prozac nemen ffs? .. Das toch niet meer normaal ?

Zoals gezegd, de medicijnfabrikanten spinnen hier garen bij, en komop zeg, het beroep psycholoog?
Das gewoon iemand die goed kan praten .. en leuk weet te reageren op verhalen van mensen .. maar omdaar nu 4 jaar voor te gaan studeren op de uni ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  zaterdag 26 april 2008 @ 02:23:18 #89
94617 Ps2K
pi_58315326
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:

De enige die er goed bij boeren zijn de medicijnfabrikanten... en ik geef ze groot gelijk dat ze groot geld verdienen aan die gelovige sukkels.
Mij werkte het lekker wel

(En de verzekering dokt)
pi_58315353
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 02:23 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Mij werkte het lekker wel

(En de verzekering dokt)
Je denkt dat het werkt om dat je pillen neemt wil je zeggen ? .. En daarom voel je je beter?
  zaterdag 26 april 2008 @ 08:31:46 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58316215
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dude, dit topic .... lol

Wat een onzin dat je met dat soort pillen niet kan stoppen.. ooh ooh de bijwerkingen.. niet leeeeeeuk : ( : ( , dat is puur ingebouwde zwakte wat tussen de oren zit. Begin zoiezo niet met die pillen troep.
dude kwadraat... er staat nergens dat je niet kan stoppen, er staat dat je als je ADs gebruikt je die langzaam af moet bouwen.
quote:
het is nogal wat om mensen met een depressie sukkels te noemen, maar ik neem aan dat die arrogantie die je hier ten toonspreidt de reden is van jouw leven... ook prima.

verder geneuzel of het nut van ADs, psychiatrie en psychologie hoort niet thuis in dit topic en zal gezien worden als off topic...
pi_58316584
quote:

Het lijkt mij handig dat jij geen advies geeft over zaken waar je totaal geen kennis over hebt. Wil je zelf geen medicatie, prima, dat is jouw keus. Maar om nou zulke uitspraken te doen, zonder te weten waar je het over hebt, vind ik vrij zorgelijk.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_58317490
placebo effect of niet, bij mij heeft het prima geholpen.
en ik was echt niet zovan, ik slik AD dus het gaat beter met mij.
in tegendeel ik had grote twijfels.
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_58332607
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 09:42 schreef Emel het volgende:

[..]

Het lijkt mij handig dat jij geen advies geeft over zaken waar je totaal geen kennis over hebt. Wil je zelf geen medicatie, prima, dat is jouw keus. Maar om nou zulke uitspraken te doen, zonder te weten waar je het over hebt, vind ik vrij zorgelijk.
En hoe bepaal jij in vredesnaam dat ik niets heb meegemaakt in deze richting inzake vrienden e.d?
Dat bepaal jij hier?
Ik heb iemand zien afglijden dankzij die zooi, en heb diegene eruit gered, anders was diegene op de psychiatrische afdeling terecht gekomen, godzijdank is dat niet gebeurd en het gaat die persoon nu prima!
Ik heb toen enkel een opmerking gemaakt...een opmerking die meer deed, en meer zei dan vele zinnen van een psychiater, nml het kan nog veel erger dan dat, en wat je meemaakte is heel erg!
Echt heel erg..Maar het kan nog veel erger.
En ik wil bij deze echt niet bagateliseren dat mensen die een depressie hebben, om er zomaar mee te stoppen, dat kun je zelf ook langzaam afbouwen nml als je eraan toe denkt te zijn, maar laat het oordeel niet zomaar afhangen van wat een psychiater ervan denkt of vindt.
Maar ik nam aan dat dat duidelijk was in mijn berichtgeving hier, maar blijkbaar moet je alles tot in den treure uitleggen voor men snapt wat je nu eigenlijk bedoelt hier.
Helaas, ik heb niet zoveel tijd om mijn topics hier al te serieus en diepgaand in te vullen..
dus bij deze.
Het gaat altijd ff snel tussen neus en lippen door..
Daarbij had ik een kennis die al jaren pillen slikte, ze wilde niet geloven dat ze allergisch was voor bepaalde voedingsmiddelen ook al gaf ze dit zelf wel aan af en toe..en als ik haar erop wees zei ze, ach, ja maar...altijd die ja maar reactie, het gaf haar steun om pillen te slikken want dan was er tenminste iets loos met haar, kijk een allergie voor dingen werd gewoon niet te serieus genomen en nu werd ze dus wel serieus genomen, haar mankeerde echt wat kijk, want ze slikte anafranil, ze werd er behoorlijk losgeslagen van en dat beviel haar goed.
Om zonder blikken of blozen lekker haar gang te kunnen gaan zonder ervoor aangesproken te worden door haar man.
*vreemdgaan met andere kerels enzo want ze was zo geil enzo *
Maar dat kwam allemaal door die medicijnen die ze moest slikken.
Dus kom me niet aan met die nonsens van jij bent dom jij weet niks en ik weet het beter.
Ik geef bij deze echt niet aan dat ik dingen beter wil weten, of weet, ik geef enkel een goedbedoelde tip, want niet alleen deze voorbeelden heb ik meegemaakt ik zie ze tig keer voorkomen, doordat de huisartsen nogal snel zijn met medicatie voorschrijven en daar moet je gewoon mee oppassen.
Eenmaal slikken betekend ook er niet zo snel meer mee kunnen stoppen, maar het is wel beter om dingen weer helemaal zelf te gaan doen op den duur en niet om door te blijven slikken, dus aub voor diegenen die slikken ondanks, probeer er toch mee te minderen op den duur of om er helemaal mee te stoppen.
Spiritueel gezien, schijnt dit je hele aura af te sluiten, of ik daarin moet geloven weet ik niet maar kan me er iets bij voorstellen!
Dus depri mensjes!
take care, het idee was niet ingegeven door een slecht mens oid...enkel om je even wakker te schudden!
Bij deze denk aub na voor je slikt en als je slikt..
blijf zelfstandig denken aub en laat anderen niet voor jou denken.
Zo duidelijk genoeg hoop ik.
  zondag 27 april 2008 @ 02:18:41 #95
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58332724
quote:
Op zondag 27 april 2008 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

En hoe bepaal jij in vredesnaam dat ik niets heb meegemaakt in deze richting inzake vrienden e.d?
Dat bepaal jij hier?

Ja, dat bepaalt zij, als afgestudeerd deskundige zijnde bepaalt zij dat!! Niet jij, met een vage kennis die je even hebt geholpen. Dat maakt je namelijk geen deskundige. Maar slechts een vriendinnetje van een persoon met psychische problemen. En je zult best goed kunnen luisteren enzo, naar die afglijers in je omgeving. Maar laat deskundig advies maar over aan mensen die daar een jarenlange studie voor hebben gedaan en dagelijks met deze patienten te maken hebben. Dus hou je huis-, tuin- en keukenpsychologie maar lekker voor je vriendinnetjes.
pi_58332765
quote:
Op zondag 27 april 2008 02:18 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja, dat bepaalt zij, als afgestudeerd deskundige zijnde bepaalt zij dat!! Niet jij, met een vage kennis die je even hebt geholpen. Dat maakt je namelijk geen deskundige. Maar slechts een vriendinnetje van een persoon met psychische problemen. En je zult best goed kunnen luisteren enzo, naar die afglijers in je omgeving. Maar laat deskundig advies maar over aan mensen die daar een jarenlange studie voor hebben gedaan en dagelijks met deze patienten te maken hebben. Dus hou je huis-, tuin- en keukenpsychologie maar lekker voor je vriendinnetjes.
Ow mens wat ben jij mega rete irritant met je zg beterweten opmerkingen!
Dankzij jou komen er veel mensen in een inrichting terecht.
Jij bent echt ziekelijk jaloers, snap niet waarom, maar dat zal voortkomen uit je onzekerheid.
Waarom moet jij jezelf zo nodig bewijzen, elke keer, ten koste van een ander?
Ik zeg nergens dat ik dingen beter weet maar ik heb erg veel gelezen in die richting, en ook gezien.
Dus verwoordt mijn kennissen, vrienden en familie eventueel niet als zijnde huis tuin en keukenpsychologie, want dan hoop ik voor jou dat je die dingen niet hoeft te zien die ik zag.
maar ga vooral door met pisnichten, dat past wel bij je nml.
Succes ermee!
Ik hoop voor jou dat je er gelukkig mee wordt en ook je omgeving.
Begrijpend willen lezen,is niet jouw ding zo te zien.
grtz
  zondag 27 april 2008 @ 02:50:02 #97
94617 Ps2K
pi_58333065
quote:
Op zaterdag 26 april 2008 02:28 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je denkt dat het werkt om dat je pillen neemt wil je zeggen ? .. En daarom voel je je beter?
Yep, het maakt me geen flikker uit hoe het werkt maar het heeft gewerkt en nu moet ik er af. De medicijnen zijn wat jij bedoelde me het "steuntje in de rug".
Probleem is dat ik al jaren niet onder doktersbegeleiding sta en ik ze bij de apotheek zo mee krijg... daar moet ik eens verandering in brengen.
pi_58333680
-edit-

[ Bericht 73% gewijzigd door Re op 27-04-2008 11:37:01 ]
  zondag 27 april 2008 @ 11:37:04 #99
153506 Captain_Fabulous
pi_58335753
quote:
Op zondag 27 april 2008 02:50 schreef Ps2K het volgende:

[..]
Probleem is dat ik al jaren niet onder doktersbegeleiding sta en ik ze bij de apotheek zo mee krijg... daar moet ik eens verandering in brengen.
Een apotheker die AD meegeeft alsof het dropjes zijn...right. Pilletje vergeten vanochtend soms?
  zondag 27 april 2008 @ 22:47:19 #100
94617 Ps2K
pi_58348604
quote:
Op zondag 27 april 2008 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Een apotheker die AD meegeeft alsof het dropjes zijn...right. Pilletje vergeten vanochtend soms?
ik bedoel dat ik de herhaal recepten iedere keer krijg, maar geen behandeling / controle of wat dan ook onderga.
pi_58355619
quote:
Op zondag 27 april 2008 02:22 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ow mens wat ben jij mega rete irritant met je zg beterweten opmerkingen!
Dankzij jou komen er veel mensen in een inrichting terecht.
Jij bent echt ziekelijk jaloers, snap niet waarom, maar dat zal voortkomen uit je onzekerheid.
Waarom moet jij jezelf zo nodig bewijzen, elke keer, ten koste van een ander?
Ik zeg nergens dat ik dingen beter weet maar ik heb erg veel gelezen in die richting, en ook gezien.
Dus verwoordt mijn kennissen, vrienden en familie eventueel niet als zijnde huis tuin en keukenpsychologie, want dan hoop ik voor jou dat je die dingen niet hoeft te zien die ik zag.
maar ga vooral door met pisnichten, dat past wel bij je nml.
Succes ermee!
Ik hoop voor jou dat je er gelukkig mee wordt en ook je omgeving.
Begrijpend willen lezen,is niet jouw ding zo te zien.
grtz
Doe eens niet mij zo aan het lachen maken met je onzin.

Ja je bent een huis-, tuin- en keukenpsychologische brabbelaar. Heb je er een studie in gedaan? Nee, tot die tijd ben je dat.

En nou opbokken met je onzin uit mijn topic.
  Official ESF Kreviewer maandag 28 april 2008 @ 12:52:19 #102
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58357608
En waarom mag iemand hier ook alweer niet met huis, tuin en keukenadviezen komen? Ik ben het even vergeten, licht het nog even toe...
  maandag 28 april 2008 @ 13:13:14 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58357936
ik zou beginnen met afbouwen als alles in je leven een beetje stabiel is. Als er geen ontslagen, ziekten of andere dingen in de toekomst staan te gebeuren. Zowieso stoppen als het lekker weer wordt en niet in de herfst/winter ivm grotere kans op terugval. succes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Official ESF Kreviewer maandag 28 april 2008 @ 13:24:44 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58358126
quote:
Op maandag 28 april 2008 13:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Als er geen ontslagen, ziekten of andere dingen in de toekomst staan te gebeuren.
..oftewel: dan kun je dus nooit stoppen. Goed advies, dat moet haast wel professioneel zijn.
  maandag 28 april 2008 @ 13:31:24 #105
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_58358225
quote:
Op maandag 28 april 2008 13:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

..oftewel: dan kun je dus nooit stoppen. Goed advies, dat moet haast wel professioneel zijn.
loop niet te zeiken....

ik bedoel dat je beter niet kunt stoppen als je contract dreigt af te lopen of je oma op sterven ligt....dan vergroot je de kans op een terugval wel heel erg natuurlijk
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 28 april 2008 @ 14:09:36 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58358886
quote:
Op maandag 28 april 2008 12:52 schreef Kreator het volgende:
En waarom mag iemand hier ook alweer niet met huis, tuin en keukenadviezen komen? Ik ben het even vergeten, licht het nog even toe...
Alleen het deel van die adviezen die levensgevaarlijk zijn mogen niet, zou ik zeggen als ik mod was. Maar goed, de mods laten het staan, het mag dus blijkbaar, wat is het probleem?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Official ESF Kreviewer maandag 28 april 2008 @ 14:16:36 #107
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58359023
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:09 schreef soylent het volgende:
Alleen het deel van die adviezen die levensgevaarlijk zijn mogen niet,
élk advies dat hier gegeven wordt is potentieel gevaarlijk omdat niemand de geschiedenis en de medische/psychische achtergrond kent van BgB. Dus het is nogal een kulargument.
  maandag 28 april 2008 @ 15:07:39 #108
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58360027
Adviezen (behalve dan die je laten verwijzen naar instanties etc.)/diagnoses zijn idd not done zoals Kreator stelt en die monitor ik dan ook (de occasional stupide opmerking wordt vanzelf wel neergesabeld). Ervaringen of vragen omtrent een bepaald onderwerp kan natuurlijk wel.
  maandag 28 april 2008 @ 16:32:12 #109
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58361561
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

élk advies dat hier gegeven wordt is potentieel gevaarlijk omdat niemand de geschiedenis en de medische/psychische achtergrond kent van BgB. Dus het is nogal een kulargument.
Ja, en omdat elk advies potentieel gevaarlijk is, is er uiteraard helemaal geen enkel kwalitatief verschil tussen adviezen. Het advies om zomaar te stoppen met medicatie en de behandelend psychiater niets te vertellen, is vergelijkbaar met een advies om meer met een echtgenoot te praten of om een psycholoog te bezoeken. Allemaal potentieel gevaarlijk, dus allemaal toelaatbaar! Inderdaad een behoorlijk kutargument van je.
pi_58366858
quote:
Op maandag 28 april 2008 14:16 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wauw, BgB. Niet eens SluttycumBarbie of iets in die trant.
  maandag 28 april 2008 @ 23:26:19 #111
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58370366
quote:
Op maandag 28 april 2008 20:55 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Wauw, BgB. Niet eens SluttycumBarbie of iets in die trant.
Af en toe kan ie best mild zijn hoor
  dinsdag 29 april 2008 @ 01:37:38 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58373036
zo, opgeruimd enzo....
  vrijdag 2 mei 2008 @ 13:40:32 #113
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_58435128
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ik heb mijn therapie succesvol afgerond en wil binnenkort met mijn psychiater bespreken of ik kan stoppen met mijn meds. Alleen loop ik tegen het punt aan dat het nu zo verschrikkelijk goed gaat met me gaat. Wat vervolgens weer allemaal vragen en twijfels bij mij oproept.

Vertel hier jouw ervaringen.

Ok dan maar.
Ooit gestopt met AD. Onder begeleiding, en eerlijk is eerlijk, het ging best goed met mij. Daarna in een langzame glijvlucht naar beneden beland, tot het punt dat de depressie stukken erger was dan toen ik voor 1e keer er aan begon. (Dat van die glijvlucht is overigens reconstructie. Ik had het zelf op het moment niet zo in de gaten, maar das een geheel ander verhaal).
Een en ander leidde tot een (2e) opname. Weer aan de AD (dezelfde als eerst en dat werkt wonderwel erg goed bij mij) en nu gaat het in het algemeen goed.
Hoewel ik af en toe vind dat het maar eens afgelopen moet zijn met de AD, behalve het slikken zitten er ook nare maatschappelijke en sociale consequenties aan (iets met rijbewijzen en iets met alcohol en zo), maar die gedachten liggen in hetzelfde domein als het winnen van de staatsloterij; leuk om over te fantaseren, maar meer ook niet.

Als je stopt, wat in zichzelf trouwens geen gek idee is, hoe minder troep hoe beter voor je lijf, is denk ik de beste tip dat je alert moet blijven op recidive van de depressie. Spiegel je gedrag en gedachten regelmatig, neem feedback serieus, zeker als het gaat over negatief gedrag. Schaam je nooit om hulp te vragen, maar wordt ook weer niet hypergevoelig over de recidive.

(Die andere belangrijke tip doe je al, dus die geef ik maar niet meer.)
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_58435613
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 13:40 schreef Inekris het volgende:

[..]

Ok dan maar.
Ooit gestopt met AD. Onder begeleiding, en eerlijk is eerlijk, het ging best goed met mij. Daarna in een langzame glijvlucht naar beneden beland, tot het punt dat de depressie stukken erger was dan toen ik voor 1e keer er aan begon. (Dat van die glijvlucht is overigens reconstructie. Ik had het zelf op het moment niet zo in de gaten, maar das een geheel ander verhaal).
Een en ander leidde tot een (2e) opname. Weer aan de AD (dezelfde als eerst en dat werkt wonderwel erg goed bij mij) en nu gaat het in het algemeen goed.
Hoewel ik af en toe vind dat het maar eens afgelopen moet zijn met de AD, behalve het slikken zitten er ook nare maatschappelijke en sociale consequenties aan (iets met rijbewijzen en iets met alcohol en zo), maar die gedachten liggen in hetzelfde domein als het winnen van de staatsloterij; leuk om over te fantaseren, maar meer ook niet.

Als je stopt, wat in zichzelf trouwens geen gek idee is, hoe minder troep hoe beter voor je lijf, is denk ik de beste tip dat je alert moet blijven op recidive van de depressie. Spiegel je gedrag en gedachten regelmatig, neem feedback serieus, zeker als het gaat over negatief gedrag. Schaam je nooit om hulp te vragen, maar wordt ook weer niet hypergevoelig over de recidive.

(Die andere belangrijke tip doe je al, dus die geef ik maar niet meer.)
Kijk, hier heb ik wat aan. Dankjewel.

Om maar even vervelend en nieuwsgierig te zijn, hoe kwam het dat je niet door had dat je aan het afglijden was? Hoe genereer jij feedback? Heb jij mensen gevraagd wat ze vonden of kwamen ze er zelf mee?

Hopelijk gaat het ondertussne beter met je.
  zondag 4 mei 2008 @ 14:01:01 #115
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_58471065
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:09 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Kijk, hier heb ik wat aan. Dankjewel.

Om maar even vervelend en nieuwsgierig te zijn, hoe kwam het dat je niet door had dat je aan het afglijden was?
Dat is vooral nieuwsgierig, en niet vervelend. Het is een soort struisvogelpolitiek. Ik was toch uitbehandeld, ergo genezen, ik had niet eens pillen meer nodig. Dus als ik mij minder voelde, en het al in de gaten had, dan was een gewoon dipje dat iedereen heeft. Natuurlijk was ik na de eerste opname sterk genoeg om mijzelf op de been te houden, en tegenslagen, in mijn geval zelfs zeer grote en nare tegenslagen, kon ik dus eenvoudig aan. Het komt neer op het knoerthard ontkennen van de mogelijkheid dat de depressie terug kwam. (Overigens is dat knoerthard erger dan het op eerste gezicht lijkt, vanuit mijn opleiding wist, en weet, ik dat depressie een grote kans van recidive heeft, natuurlijk geld dat niet voor mij )

Achteraf zijn er twee sleutelgebeurtenissen geweest, die toch een levensgroot teken aan de wond hadden moeten zijn. Als ik op een van die twee momenten had ingegrepen, was het nooit zo uit de hand meer gelopen.
quote:
Heb jij mensen gevraagd wat ze vonden of kwamen ze er zelf mee?
Even andersom. Nee ik heb niet gevraagd wat anderen vonden. Mijn psychiatrisch verleden is niet iets waar veel mensen in mijn omgeving iets van weten. Terugkijkend, en het is belangrijk om te realiseren dat ik de periode van terugvallen eigenlijk alleen maar kan reconstrueren qua signalen, hebben belangrijke personen al jaren gezegd dat zij vonden dat ik redelijk disfunctioneel reageerde of acteerde in bepaalde situaties. Het aantal situaties waarin dat gebeurde werd alleen maar groter. Was ik alerter geweest op wat anderen zeiden, of deden, dan ...
quote:
Hoe genereer jij feedback?
Feedback is overal Duidelijk he? Heel simpel is het dat ik meer naar mijn eigen gedrag kijk, daar vaak bij afvraag of het in proportie is. Als ik vind dat het disfunctioneel is, dan heb ik andere gedragskeuzes. (Ja ik heb veel geleerd over mijzelf, en over mijn gedrag in therapie).

Concreet zijn er twee voorbeelden. De eerste is dat er iets gebeurde, recent, wat ik niet alleen als afwijzing ervoer, maar als een soort van persoonlijk tegen mij gerichte actie zag. Daar ben ik nogal uit de bocht gevlogen, met mijn eigen frustratie daarover. En omdat ik steeds situaties opzocht (actief he) die een confrontatie waren daarmee, bleef de frustratie -en boosheid- hangen. Ik weet vrijwel zeker dat sommige betrokkenen mijn gedrag eerder op mijn psychiatrisch verleden gooide en daarmee als disfunctioneel beoordelen dan op het actuele hier en nu. Daar heb ik zelf een lijn getrokken. Frustratie en boosheid zijn, al dan niet helder, geuit, en tot het moment dat ik f en b onder controle had, de situatie niet opgezocht. (Ja het is nu gezakt, al vind ik nog steeds dat het anders opgelost had kunnen en moeten worden).

De tweede is een situatie waar ik een collega in een overleg iets toevoegde, wat uhm, wel gemeend, maar niet handig was. Daar heb ik bijna ter plekke mijn gedrag geevalueerd, en de conclusie getrokken dat dat ook anders kan en moet, en gedaan.

Het komt er op neer dat ik een aantal instrumenten hanteer, stemmingsdagboek, mij zelf vragen in situaties of ik het ben die reageert, of mijn ziekte -en dan is ziekte niet een excuus, maar een reden om nog kritischer naar mijzelf te kijken- en daarmee probeer om recidive te herkennen. Overigens gaat het niet alleen om gedrag of stemming, maar om lichamelijke zaken, diaree is een goede indicator bij mij dat er iets mis kan zijn, of een bepaald soort hoofdpijn. Het is eigenlijk super eerlijk naar mijzelf zijn over mijn emoties, gedrag en fysiek. Bijna, maar niet helemaal, op het paranoïde af. In de loop van de tijd leer ik ook waar wel en niet op gelet hoeft te worden.
Beter luisteren naar anderen is in deze ook belangrijk, erg belangrijk.
quote:
Hopelijk gaat het ondertussne beter met je.
Yup

(Sorry als het wat abstract is, maar ik ga niet hier vrouw/man en paard noemen. Als je het wil kan ik wel erg concreet worden, maar dan moeten we een ander medium vinden).
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_58488898
quote:
Op zondag 4 mei 2008 14:01 schreef Inekris het volgende:

[knip]
Ik begrijp het ook prima zonder namen. Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.

Wat jij doet, zelfevaluatie, dat heb ik inderdaad ook geleerd met therapie, maar dan met het oog op sociale vaardigheden. Hier heb ik ook bijzonder veel aan. Als er iets gebeurd ga ik eerst bij mezelf na hoe ik me erover voel, hoe ik het beste kan reageren, welke gevolgen een bepaalde reactie zullen hebben, of ik realistisch bezig ben en dan pas reageer ik. En vervolgens laat ik het weer los.

Voorheen liet ik me volledig leiden door mijn emoties en reageerde ik volledig overtrokken op situaties. Tevens kon ik weken met een bepaalde issue bezig zijn. Hier had ik alleen mijzelf mee en daar werd ik depressief van. Nu weet ik dat het anders kan en hoe dat moet.

En uiteraard ga ik af en toe nog wel de mist in, maar ik denk dat ik dusdanig stabiel ben dat ik het aankan zonder medicatie.

Wat schrijf je allemaal in je stemmingsdagboek dan?
  donderdag 8 mei 2008 @ 14:08:28 #117
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_58554185
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:27 schreef BubblegumBarbie het volgende:

Wat schrijf je allemaal in je stemmingsdagboek dan?
Kom ik nog voor de 19e op terug
pi_58555678
Hier stond een heel verhaal, maar bij nader inzien schiet je daar niets mee op. Praat met je psych, of heb je dat al gedaan?

[ Bericht 34% gewijzigd door ShadyLane op 08-05-2008 16:14:40 ]
pi_58555827
(gezwam uit dit bericht samengevoegd met het vorige)

[ Bericht 69% gewijzigd door ShadyLane op 08-05-2008 16:06:13 ]
  vrijdag 9 mei 2008 @ 01:07:13 #120
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_58567495
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 15:30 schreef ShadyLane het volgende:
Hier stond een heel verhaal, maar bij nader inzien schiet je daar niets mee op. Praat met je psych, of heb je dat al gedaan?
Klik eens op een linkje, dan kom je nog informatie tegen

Het stemmingsdagboek dus.
Het is nu meer een onregelmatig soort van dagboek, waar ik vooral in schrijf als mijn stemming 'raar' gaat doen. Zoals bijvoorbeeld te opgefokt raken in het verkeer (weer eens een ander voorbeeld). Maar eerder was ik heel trouw hoor. Netjes ieder uur schrijven hoe mijn algemene stemming het afgelopen uur was. Samen met gebeurtenissen in het uur. Erg inspannend, maar ook leerzaam. Dat ook nog in kolommen; een voor de stemming, een voor de gebeurtenissen. Zeer netjes, helemaal niet zoals ik normaal ben, eerder een chaoot die beter zijn weg weet in bergen papier dan in een dossierkast. En het zag er dan zo ongeveer uit:

1
2
Tijd:.          Stemming             Gebeurtenis:
12:15            melancholisch (5)      .Lunch

Het cijfer achter de stemming is een cijfer voor de stemming op een 10 puntsschaal, waar 1 zwaar depressief is, en 10 euforisch. (Wel veel 1'en gehaald, nooit hoger dan een 8)

Later, is het wat anders geworden. Meer een echt dagboek, in prozastijl de dag beschrijven, met stemming erbij. Niet als in "Lief Dagboek", al zou dat wel wat hebben, maar meer als een soort van logboek, zoiets:
quote:
26 juni 20xx:
Weinig nuttigs te doen op werk, weer niets terug gekregen op mijn vragen om terugkoppeling. A. is steeds met vakantie, ergo kan ik weinig druk uit (laten) voeren. Voel mij knap overbodig, en het voelt meer als tewerkstelling, dan als werk. Al geeft stilte wel aanleiding tot enige onzekerheid over de kwaliteit van het opgeleverde werk.

Thuis, bla bla.....
Het moeilijkste is de discipline om het op te schrijven, en te lezen. Sommige delen wil ik niet eens meer lezen, daar staat weinig verheffends in. (En ook dingen waar ik minder trots op ben). Wil je er wat aan hebben, dan moet je in het dagboek totaal eerlijk zijn.

Het verdient wel aanbeveling om het dagboek ook te lezen, enige tijd nadat je het geschreven hebt. Het geeft een goed inzicht in je eigen functioneren.
pi_58673431
Ah. Jeetje wat een werk! Ik heb dat een maand or so geleden ook moeten doen ivm eten. Wat een klus was dat! Aankomende maandag heb ik mijn gesprek. Ik ben erg benieuwd. Ben er nu wel zeker van dat ik wil stoppen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:25:37 #122
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_58674146
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 21:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ah. Jeetje wat een werk! Ik heb dat een maand or so geleden ook moeten doen ivm eten. Wat een klus was dat! Aankomende maandag heb ik mijn gesprek. Ik ben erg benieuwd. Ben er nu wel zeker van dat ik wil stoppen.
Werk valt eigenlijk wel mee. Maar het is vooral discipline
Succes maandag. Als je echt wil, en jij vindt het verantwoord, dan moet het zeker besproken worden. Ondanks mijn wat vervelende ervaring, terugval en zo, hoop ik wel voor je dat het ook echt gaat gebeuren. Alleen wel goed op jezelf blijven passen, en nooit, maar dan ook nooit te trots zijn om een eventuele terugval toe te geven, als is het alleen maar aan jezelf.

Laat het ook even weten he hoe het is gegaan maandag.
(Ik duim voor je )
pi_58757946
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 22:25 schreef Inekris het volgende:

[..]

Werk valt eigenlijk wel mee. Maar het is vooral discipline
Succes maandag. Als je echt wil, en jij vindt het verantwoord, dan moet het zeker besproken worden. Ondanks mijn wat vervelende ervaring, terugval en zo, hoop ik wel voor je dat het ook echt gaat gebeuren. Alleen wel goed op jezelf blijven passen, en nooit, maar dan ook nooit te trots zijn om een eventuele terugval toe te geven, als is het alleen maar aan jezelf.

Laat het ook even weten he hoe het is gegaan maandag.
(Ik duim voor je )
Ik heb om 15:15 de afspraak. Ik weet nog steeds zeker dat ik wil stoppen. Ook al had ik gister een dip. Ik ben zo benieuwd wat hij gaat zeggen..
pi_58758340
quote:
Op maandag 19 mei 2008 11:01 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Ik heb om 15:15 de afspraak. Ik weet nog steeds zeker dat ik wil stoppen. Ook al had ik gister een dip. Ik ben zo benieuwd wat hij gaat zeggen..
Succes!
pi_58767781
Ik was binnen 5 minuten weer weg.

Het ging als volgt:

BgB: 'Ik wil graag stoppen met mijn meds. Ik heb mijn therapie afgerond en nu dit nog!'
Dr: 'Oh, nou even kijken hoor. *pc erbij pakt. Ah, je gebruikt het nu 9 maanden. Angstaanvallen?'
BgB: 'Veel minder.'
'Paniekaanvallen?'
'Nihil.'
'Depressie?'
'Niets meer.'
'Nachtmerries?'
'Alleen in stressperiodes.'
Dr: 'Nou, vanaf overmorgen slik je de helft. Dat doe je voor 4 weken. Dan stop je.'
BgB: 'Nou, euhh, oké. Afkickverschijnselen? Hoe zit het daarmee?'
Dr: 'Die heb je nauwelijks.'
BgB: 'Terugval?'
Dr: 'Bij een eventuele terugval ga je dit weer slikken, maar dan zeker voor minimaal 2 jaar. *doordringend aankijkt'
BgB: 'Check'

Dus. Ik ben benieuwd.. Morgen haal ik mijn nieuwe pills en dan zullen we het zien.
pi_58768593
Zo te horen ben je wel optimistisch, houden zo
Ik hoop dat het afbouwen goed gaat.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 01:22:25 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58773538
quote:
Op maandag 19 mei 2008 20:36 schreef BubblegumBarbie het volgende:

BgB: 'Nou, euhh, oké. Afkickverschijnselen? Hoe zit het daarmee?'
Dr: 'Die heb je nauwelijks.'
succes met afbouwen, maar er is geen garantie dat je geen afkickverschijnselen zal hebben... goed blijven monitoren dus
pi_58775008
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 01:22 schreef Re het volgende:

[..]

succes met afbouwen, maar er is geen garantie dat je geen afkickverschijnselen zal hebben... goed blijven monitoren dus
Ik vond het eigenlijk belachelijk dat hij dat zei, aangezien hij een gesprek daarvoor heeft aangegeven dat ze wel verslavend zijn. Zelfs de bijsluiter waarschuwt voor afkickverschijnselen.. Maar ach, afkickverschijnsel of niet, ik ga het toch wel doen.
pi_58851189
Ik heb nu nog geen afkickverschijnselen! Misschien dat het anders word als ik helemaal stop, maar dat is latere zorg. Ik had het 10x heftiger verwacht.

Ik heb wel hele levendige dromen. Vannacht ben ik bezig geweest met kinderen in Afrika te redden van oorlogsterreur. Uiteindelijk werd ik wakker omdat ik het ijskoud had. En dat terwijl ik in een joggingbroek en t-shirt slaap. Ik was van top tot teen drijfnat van het zweet.

Daarna heb ik het eiland van de film 'The Beach' met Leo Dicaprio afgestruind opzoek naar dat verdraaide strand. Vervolgens werd ik weer drijfnat en verkleumd wakker.

Vanochtend heb ik me verslapen. Toen ik wakker werd had ik een balpenstreep in mijn hand en een hele zere voet.. Ik denk dat ik heb geslaapwandeld. Ik kan me geen andere logische reden voor deze 2 dingen bedenken.

Mijn darmen zijn wel een beetje van streek, maar dit had ik ook toen ik begon.

Al met al valt het alles mee.
pi_58873949
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 11:22 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Ik heb nu nog geen afkickverschijnselen! Misschien dat het anders word als ik helemaal stop, maar dat is latere zorg. Ik had het 10x heftiger verwacht.

Ik heb wel hele levendige dromen. Vannacht ben ik bezig geweest met kinderen in Afrika te redden van oorlogsterreur. Uiteindelijk werd ik wakker omdat ik het ijskoud had. En dat terwijl ik in een joggingbroek en t-shirt slaap. Ik was van top tot teen drijfnat van het zweet.

Daarna heb ik het eiland van de film 'The Beach' met Leo Dicaprio afgestruind opzoek naar dat verdraaide strand. Vervolgens werd ik weer drijfnat en verkleumd wakker.

Vanochtend heb ik me verslapen. Toen ik wakker werd had ik een balpenstreep in mijn hand en een hele zere voet.. Ik denk dat ik heb geslaapwandeld. Ik kan me geen andere logische reden voor deze 2 dingen bedenken.

Mijn darmen zijn wel een beetje van streek, maar dit had ik ook toen ik begon.

Al met al valt het alles mee.
Da's heel mooi , maar ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was. Een paar dagen vermindering van medicatie zegt niet zoveel. Die ontwenningsproblemen zouden nog wel eens kunnen toenemen de komende tijd. Pas als je een paar maanden helemaal 'clean' bent, heb je het gered (en dan moet je nog oppassen voor een depressieve terugval).
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:38:31 #131
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_58873981
Gewoon stoppen met die rotzooi. Hebben meer bijwerkingen dan dat ze goeddoen. Zoals met de meeste medicijnen.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
  zaterdag 24 mei 2008 @ 12:04:30 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58875042
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 10:38 schreef griekjeee het volgende:
Gewoon stoppen met die rotzooi. Hebben meer bijwerkingen dan dat ze goeddoen. Zoals met de meeste medicijnen.
gewoon stoppen zal niet gaan met ADs dus je advies slaat een beetje nergens op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')