abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58223463
Ik heb mijn therapie succesvol afgerond en wil binnenkort met mijn psychiater bespreken of ik kan stoppen met mijn meds. Alleen loop ik tegen het punt aan dat het nu zo verschrikkelijk goed gaat met me gaat. Wat vervolgens weer allemaal vragen en twijfels bij mij oproept.

Vertel hier jouw ervaringen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Re op 22-04-2008 23:51:34 ]
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:05:34 #2
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58223483
geen ervaring.. maar ik zeg stoppen met die rotzooi
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_58223501
Hmm ik zou stoppen ze maken je een beetje vergeetachtig!
pi_58223537
Wel stoppen, het is smerige hersen-verneukende drugs.

Nuff said.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:08:34 #5
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_58223569
kan je nog beter gaan blowen
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_58223573
ik heb deja vu's misschien ga ik toch maar weer beginnen dan...
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:11:15 #7
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58223628
Na 1-1,5 week beginnen de ontwennings verschijnselen die na een maand of drie wel weer weggaan. En daarna voel je je beter dan met de medicijnen, continu in een goed humeur zijn verveelt ook na een tijdje
Na 1,5 jaar kwam de depressie weer terug en momenteel doe ik 25% van de normale dosering. Dit houdt de depressie weg, en de effecten van de depresiva zijn minimaal.

Ow en bouw wel langzaam af
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_58223630
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:08 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb deja vu's misschien ga ik toch maar weer beginnen dan...
Ach jah, na wat gePM mocht ik het nog een keer proberen. Ik ga je antwoord wel quoten!
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi .

- ik slikte Seroxat, omdat *tromgeroffel* ik depressief was . Ga er verder niet op in, sorry .
- ik ben in 2001 begonnen en heb het toch wel tot 2004 / 2005 geslikt, weet niet meer precies.
- Seroxat dus en hoeveel precies weet ik niet meer.
- het afbouwen ging behoorlijk kut. Ik heb meerdere keren geprobeerd te stoppen. Ik heb op het laatst echt pilletjes in stukjes moeten hakken, omdat ik heel langzaam moest afbouwen. Werd er namelijk behoorlijk misselijk van en de eerste keer dat ik stopte, werd ik vreselijk depressief, dus toen ben ik er maar weer mee begonnen. Uiteindelijk toch doorgezet om te stoppen en nu ben ik toch alweer zeker bijna 3 jaar Seroxatvrij .
- Ja, alles gaat goed dus . Ik ben blij dat ik er vanaf ben en ik denk achteraf ook dat ik er nooit mee had moeten beginnen.
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 09:48 schreef EdwinHeijmen het volgende:
waarom:

omdat ik depressief was en een schizotypische persoonlijkheidsstoornis schijn te hebben...
ik kreeg dus eerst anti psychotica in de hoop dat anti depressiva niet nodig was...

hoe lang (en welke en hoeveel):

ik heb beide zo'n zes jaar geslikt...
de eerste twee jaar had ik cipramil, maar dat werkte niet naar behoren..
daarna over gestapt op efexor xr wat geleidelijk werd opgevoerd tot 300 mg..
daarbij kreeg ik dus ook nog risperdal 3 mg...

in januari ben ik cold-turkey gestopt zonder over de gevolgen daarvan na te denken...
ben lichamelijk doodziek geweest, maar ben daar doorheen gekomen...
op dit moment gaat het zonder best goed...
soms wat somber, maar dat vind ik niet meer dan normaal...
heb met het houvast van de medicijnen in die jaren lijkt het toch redelijk geleerd mezelf onder controle te houden...
pi_58223690
afbouwen
In een ressentte studi is bewesen da al wi da goet is in bet tameleik feel vauten schreift
pi_58223715
echt triest die kleine commentaartjes onder je OP
pi_58223772
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:11 schreef Ps2K het volgende:
Na 1-1,5 week beginnen de ontwennings verschijnselen die na een maand of drie wel weer weggaan. En daarna voel je je beter dan met de medicijnen, continu in een goed humeur zijn verveelt ook na een tijdje
Na 1,5 jaar kwam de depressie weer terug en momenteel doe ik 25% van de normale dosering. Dit houdt de depressie weg, en de effecten van de depresiva zijn minimaal.

Ow en bouw wel langzaam af
Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:18:34 #12
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_58223799
lijkt me in overleg met je psychiater zoiezo goed.

en als je merkt dat je te sterk gaat terugvallen (je valt altijd even terug geloof ik) kan je altijd weer beginnen. Al sje regelmatig langs blijft gaan bij je psychiater, heb je daar nog alle controle over
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:20:54 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58223847
Ik heb ook een klein jaar AD geslikt. Na een half jaar naar een kwart pilletje per dag. Weer drie maanden later gewoon gestopt. Ik had ongeveer 2 weken nodig om me weer helemaal goed te voelen.
Wat bij mij de doorslag gaf om te stoppen was dat ik me wel erg goed en euforisch begon te voelen. Ik voelde zogezegd ook de kleine dipjes niet meer. En aangezien het leven uit ups en downs bestaat, leek mij dat niet zo gezond. Gezellig was ik wel overigens!
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 22 april 2008 @ 12:28:53 #14
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58224032
Kon een jaar geleden opeens niet meer slapen, was op een gegeven moment een week wakker en zat in een rare roes.

Eerst inslapertjes gekregen van artsen in de weekenddiensten en toen bij eigen huisarts geweest, die stelde een depressie vast aan de hand van een checklist.

Eerste paar weken (de AD begint pas na 2 weken te werken) aan de valium gezeten, die af moeten bouwen (ook pilletjes doorbreken) omdat het erg verslavend was en toen heeft de AD de functie overgenomen.

Ben begonnen met mirtazapine 30 mg, maar naar verloop van tijd werkte deze niet meer 24 uur, aan het eind van de dag kreeg ik weer een dip. Slik nu al een tijdje mirtazapine 45 mg (zwaarste die er is) en moet denk ik over een maandje beginnen met afbouwen. Ik had normaal gesproken al moeten stoppen, maar de huisarts begon daar niet aan omdat het winter was. Stoppen in de winter is af te raden omdat je dan sneller terug kan vallen in een depressie.

Moet zeggen dat ik gewoon het gevoel heb dat ik normaal functioneer, niet euforisch zoals ik bij sommige mensen lees. Alleen heeft het mij wat afgevlakt qua emoties en heb ik een beetje schijt aan alles gekregen. Op sommige momenten merk je wel de functie van de AD, iets waar ik me vroeger voor schaamde, heb ik nu gewoon lak aan.

Voor mij part blijf ik het slikken, de voordelen zijn te groot en ik heb geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van de AD.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_58224055
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:18 schreef Angst het volgende:
lijkt me in overleg met je psychiater zoiezo goed.

en als je merkt dat je te sterk gaat terugvallen (je valt altijd even terug geloof ik) kan je altijd weer beginnen. Al sje regelmatig langs blijft gaan bij je psychiater, heb je daar nog alle controle over
Uiteraard blijf ik onder controle van mijn psychiater. Ik ga ook niets doen zonder overleg. De beste man weet het beter dan mij.
pi_58224695
Gewoon proberen, als het niet lukt zie je het dan wel weer.

[ Bericht 46% gewijzigd door Noodly op 24-04-2008 10:43:50 ]
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:08:15 #17
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_58224820
Als je je aan het afbouwplan houdt, heb je in het algemene geval weinig te vrezen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 13:11:36 #18
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58224904
Dit zijn van die momenten waarop ik wilde dat ik re's collega was.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:38:25 #19
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_58225575
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:17 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?
Gewoon direct gestopt
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:38:29 #20
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58225579
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:...
Weet je echt zeker dat het weer beter met je gaat?

OT: Als je de mogelijkheid ziet: afbouwen met die troep. Het kan een heel welkome aanvulling zijn op een behandeling, maar is niet bedoeld om eindeloos te slikken. Wees ook niet bang dat je het zonder dat pilletje niet kunt, want dat is natuurlijk niet waar. Je geest is veel sterker dan wat chemicaliën.

[ Bericht 14% gewijzigd door Re op 22-04-2008 23:52:21 ]
Stop the world, I want to get out.
pi_58225732
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 12:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

Voor mij part blijf ik het slikken, de voordelen zijn te groot en ik heb geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van de AD.
Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:58:54 #22
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_58226101
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:12:45 #23
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_58226410
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_58226530
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6

Daar kun je meer lezen over datsoort zaken.

Verder, dan ga je toch terug naar je huisarts?
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:21:09 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58226555
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:

[..]

Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.
Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.

Naarmate dat steeds meer op poten komt te staan, kun je in toenemende mate zelf doen wat de pilletjes eerder voor je deden. Een leven lang anti-depressiva slikken schiet dan ook het doel voorbij, net zoals je niet je leven lang pijnstillers moet slikken.

Overhaast niets, maar neem wel als uitgangspunt dat het slikken van die medicatie eindig is.
pi_58226647
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:21 schreef Lkw het volgende:

[..]

Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.

Naarmate dat steeds meer op poten komt te staan, kun je in toenemende mate zelf doen wat de pilletjes eerder voor je deden. Een leven lang anti-depressiva slikken schiet dan ook het doel voorbij, net zoals je niet je leven lang pijnstillers moet slikken.

Overhaast niets, maar neem wel als uitgangspunt dat het slikken van die medicatie eindig is.
Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.
pi_58226678
Kun je wel helemmal zonder dan volgens mij bouwen ze het af naar een lager niveau
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:29:15 #28
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_58226702
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.
Dat is waar, in zo'n geval ontkom je er idd niet aan om te blijven aanvullen.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:25:45 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58229579
---> P&P
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 18:42:22 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58232462
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:19 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6
Daar kun je meer lezen over datsoort zaken.

Verder, dan ga je toch terug naar je huisarts?
Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?
Het lijkt erop dat je teveel AD heb geslikt...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 18:43:03 #31
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58232474
Overigens is mijn ervaring hier op fok dat vooral kansloze kutusers aandacht proberen te trekken door te zeggen dat ze AD slikken, als ze een keer een slechte dag hebben.
pi_58233323
Langzaam afbouwen en dan bekijken of het nog altijd goed met je gaat.
  dinsdag 22 april 2008 @ 21:04:43 #33
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_58236078
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Valeriaan kan goed helpen in dit soort omstandigheden. Het maakt je rustiger en je slaapt ook een stuk beter. En sporten natuurlijk, maar dat doe je al.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_58237295
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?
Het lijkt erop dat je teveel AD heb geslikt...
Dat is een topic voor mensen die willen beginnen, zijn begonnen en er mee bezig zijn. Niet voor mensen die willen afbouwen. Daar hebben ze nog geen ervaring met afbouwen.

Zoals al meerdere malen gezegd, ik ga ook naar de psychiater, maar het is handig om van te voren te weten wat ik eigenlijk wil. Ik vraag hier dus ook ervaringen, niet 'vertel mij wat ik moet doen!'.

Baggerusers die alleen maar nutteloos en negatief commentaar kunnen geven. Als het topic je niet bevalt, blijf je toch lekker weg. Aandachtshoer.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 22:02:39 #35
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58237585
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 21:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Aandachtshoer.
Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...
Ik had me echt enorm vergist in je kwaliteiten. Je inzicht in mijn persoonlijkheid als 'baggeruser' gaf me kippenvel.

Succes met je topic, stabiele jongedame!
pi_58238077
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...
Ik had me echt enorm vergist in je kwaliteiten. Je inzicht in mijn persoonlijkheid als 'baggeruser' gaf me kippenvel.

Succes met je topic, stabiele jongedame!
misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...
pi_58238509
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...
Dat is toch geen depressie dan? Eerder het omgekeerde
  dinsdag 22 april 2008 @ 22:34:51 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58238579
anti psychotica worden wel gebruikt bij bipolar idd... maar dat is off topic en niet relevant in dit verhaal
pi_58238585
Misschien eerst kijken hoe het op een lagere dosis gaat, en dan kun je altijd nog verder afbouwen 150 mg is best wel veel Ik heb 37,5, en dat houdt mijn stemming redelijk onder controle
pi_58238827
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Misschien eerst kijken hoe het op een lagere dosis gaat, en dan kun je altijd nog verder afbouwen 150 mg is best wel veel Ik heb 37,5, en dat houdt mijn stemming redelijk onder controle
ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 april 2008 @ 23:03:50 #41
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58239598
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik-ben-god-en-weet-alles-beter.
Ken ik jou ergens van ofzo? Alleen mijn dierbaarste vrienden noemen me god.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:56:50 #42
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58241204
BGB, als je verder commentaar hebt over de moderatie kun je terecht in het FB topic...

En zoals gezegd, stoppen (of lagere doserinfen) met ADs alleen in overleg met je behandelaar, die zijn bekend met afbouwschema's om ernstge bijwerkingen te voorkomen en kunnen ook verslechtering van symptomen beter onderscheiden.
pi_58245505
Maar hoe bevalt het leven nou zonder AD? Zijn jullie tegenwoordig daadwerkelijk vrolijker?
pi_58245631
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:

[..]

... En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
pi_58245690
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 22:42 schreef EdwinHeijmen het volgende:

[..]

ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...
Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.
  Official ESF Kreviewer woensdag 23 april 2008 @ 08:56:07 #46
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_58245722
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:42 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Maar hoe bevalt het leven nou zonder AD?
Ja, ik heb een enorm heldere kijk op de wereld. En vrolijkheid . Maar ook wel eens een slechte dag .
Het is bijna net alsof je gewoon leeft
  woensdag 23 april 2008 @ 09:11:25 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58245985
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
helemaal juist
  woensdag 23 april 2008 @ 09:18:17 #48
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58246148
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:53 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.
en nog wel veel meer...
quote:
The symptoms of antidepressant withdrawal can include suicidality, impulsivity, aggression, anxiety, depression, crying spells, insomnia, dizziness, vertigo, nausea, vomiting, headaches, tremors, and electric "zap" sensations in the brain. When patients stop antidepressants cold turkey the symptoms can be so severe that they are debilitating
pi_58246299
quote:
Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:

[..]

Ja, dat had ik ook al ergens gelezen! Iemand die weet hoe dat kan?
pi_58246498
quote:
Op woensdag 23 april 2008 09:18 schreef Re het volgende:

[..]

en nog wel veel meer...
[..]

Dat is een beste lijst! Reden te meer om niet zelf op eigen houtje in één keer te stoppen, maar afbouwen altijd in overleg met je behandelaar te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')