quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:08 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb deja vu's misschien ga ik toch maar weer beginnen dan...
quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi.
- ik slikte Seroxat, omdat *tromgeroffel* ik depressief was. Ga er verder niet op in, sorry
.
- ik ben in 2001 begonnen en heb het toch wel tot 2004 / 2005 geslikt, weet niet meer precies.
- Seroxat dus en hoeveel precies weet ik niet meer.
- het afbouwen ging behoorlijk kut. Ik heb meerdere keren geprobeerd te stoppen. Ik heb op het laatst echt pilletjes in stukjes moeten hakken, omdat ik heel langzaam moest afbouwen. Werd er namelijk behoorlijk misselijk van en de eerste keer dat ik stopte, werd ik vreselijk depressief, dus toen ben ik er maar weer mee begonnen. Uiteindelijk toch doorgezet om te stoppen en nu ben ik toch alweer zeker bijna 3 jaar Seroxatvrij.
- Ja, alles gaat goed dus. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en ik denk achteraf ook dat ik er nooit mee had moeten beginnen.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:48 schreef EdwinHeijmen het volgende:
waarom:
omdat ik depressief was en een schizotypische persoonlijkheidsstoornis schijn te hebben...
ik kreeg dus eerst anti psychotica in de hoop dat anti depressiva niet nodig was...
hoe lang (en welke en hoeveel):
ik heb beide zo'n zes jaar geslikt...
de eerste twee jaar had ik cipramil, maar dat werkte niet naar behoren..
daarna over gestapt op efexor xr wat geleidelijk werd opgevoerd tot 300 mg..
daarbij kreeg ik dus ook nog risperdal 3 mg...
in januari ben ik cold-turkey gestopt zonder over de gevolgen daarvan na te denken...
ben lichamelijk doodziek geweest, maar ben daar doorheen gekomen...
op dit moment gaat het zonder best goed...
soms wat somber, maar dat vind ik niet meer dan normaal...
heb met het houvast van de medicijnen in die jaren lijkt het toch redelijk geleerd mezelf onder controle te houden...
Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:11 schreef Ps2K het volgende:
Na 1-1,5 week beginnen de ontwennings verschijnselen die na een maand of drie wel weer weggaan. En daarna voel je je beter dan met de medicijnen, continu in een goed humeur zijn verveelt ook na een tijdje
Na 1,5 jaar kwam de depressie weer terug en momenteel doe ik 25% van de normale dosering. Dit houdt de depressie weg, en de effecten van de depresiva zijn minimaal.
Ow en bouw wel langzaam af
Uiteraard blijf ik onder controle van mijn psychiater. Ik ga ook niets doen zonder overleg. De beste man weet het beter dan mij.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:18 schreef Angst het volgende:
lijkt me in overleg met je psychiater zoiezo goed.
en als je merkt dat je te sterk gaat terugvallen (je valt altijd even terug geloof ik) kan je altijd weer beginnen. Al sje regelmatig langs blijft gaan bij je psychiater, heb je daar nog alle controle over
Gewoon direct gestoptquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:17 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?
Weet je echt zeker dat het weer beter met je gaat?quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:...
Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Voor mij part blijf ik het slikken, de voordelen zijn te groot en ik heb geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van de AD.
Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.
Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.
Naarmate dat steeds meer op poten komt te staan, kun je in toenemende mate zelf doen wat de pilletjes eerder voor je deden. Een leven lang anti-depressiva slikken schiet dan ook het doel voorbij, net zoals je niet je leven lang pijnstillers moet slikken.
Overhaast niets, maar neem wel als uitgangspunt dat het slikken van die medicatie eindig is.
Dat is waar, in zo'n geval ontkom je er idd niet aan om te blijven aanvullen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.
Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:19 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6
Daar kun je meer lezen over datsoort zaken.
Verder, dan ga je toch terug naar je huisarts?
Valeriaan kan goed helpen in dit soort omstandigheden. Het maakt je rustiger en je slaapt ook een stuk beter. En sporten natuurlijk, maar dat doe je al.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
Dat is een topic voor mensen die willen beginnen, zijn begonnen en er mee bezig zijn. Niet voor mensen die willen afbouwen. Daar hebben ze nog geen ervaring met afbouwen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?
Het lijkt erop dat je teveel AD heb geslikt...
Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Aandachtshoer.
misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...
Ik had me echt enorm vergist in je kwaliteiten. Je inzicht in mijn persoonlijkheid als 'baggeruser' gaf me kippenvel.
Succes met je topic, stabiele jongedame!
Dat is toch geen depressie dan? Eerder het omgekeerdequote:Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...
ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Misschien eerst kijken hoe het op een lagere dosis gaat, en dan kun je altijd nog verder afbouwen150 mg is best wel veel
Ik heb 37,5, en dat houdt mijn stemming redelijk onder controle
Ken ik jou ergens van ofzo? Alleen mijn dierbaarste vrienden noemen me god.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik-ben-god-en-weet-alles-beter.
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
... En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:42 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...
Ja, ik heb een enorm heldere kijkquote:Op woensdag 23 april 2008 08:42 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Maar hoe bevalt het leven nou zonder AD?
helemaal juistquote:Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
en nog wel veel meer...quote:Op woensdag 23 april 2008 08:53 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.
quote:The symptoms of antidepressant withdrawal can include suicidality, impulsivity, aggression, anxiety, depression, crying spells, insomnia, dizziness, vertigo, nausea, vomiting, headaches, tremors, and electric "zap" sensations in the brain. When patients stop antidepressants cold turkey the symptoms can be so severe that they are debilitating
Ja, dat had ik ook al ergens gelezen!quote:Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
Dat is een beste lijst!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |