quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:08 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik heb deja vu's misschien ga ik toch maar weer beginnen dan...
quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:43 schreef Viking84 het volgende:
Hoi.
- ik slikte Seroxat, omdat *tromgeroffel* ik depressief was. Ga er verder niet op in, sorry
.
- ik ben in 2001 begonnen en heb het toch wel tot 2004 / 2005 geslikt, weet niet meer precies.
- Seroxat dus en hoeveel precies weet ik niet meer.
- het afbouwen ging behoorlijk kut. Ik heb meerdere keren geprobeerd te stoppen. Ik heb op het laatst echt pilletjes in stukjes moeten hakken, omdat ik heel langzaam moest afbouwen. Werd er namelijk behoorlijk misselijk van en de eerste keer dat ik stopte, werd ik vreselijk depressief, dus toen ben ik er maar weer mee begonnen. Uiteindelijk toch doorgezet om te stoppen en nu ben ik toch alweer zeker bijna 3 jaar Seroxatvrij.
- Ja, alles gaat goed dus. Ik ben blij dat ik er vanaf ben en ik denk achteraf ook dat ik er nooit mee had moeten beginnen.
quote:Op dinsdag 22 april 2008 09:48 schreef EdwinHeijmen het volgende:
waarom:
omdat ik depressief was en een schizotypische persoonlijkheidsstoornis schijn te hebben...
ik kreeg dus eerst anti psychotica in de hoop dat anti depressiva niet nodig was...
hoe lang (en welke en hoeveel):
ik heb beide zo'n zes jaar geslikt...
de eerste twee jaar had ik cipramil, maar dat werkte niet naar behoren..
daarna over gestapt op efexor xr wat geleidelijk werd opgevoerd tot 300 mg..
daarbij kreeg ik dus ook nog risperdal 3 mg...
in januari ben ik cold-turkey gestopt zonder over de gevolgen daarvan na te denken...
ben lichamelijk doodziek geweest, maar ben daar doorheen gekomen...
op dit moment gaat het zonder best goed...
soms wat somber, maar dat vind ik niet meer dan normaal...
heb met het houvast van de medicijnen in die jaren lijkt het toch redelijk geleerd mezelf onder controle te houden...
Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:11 schreef Ps2K het volgende:
Na 1-1,5 week beginnen de ontwennings verschijnselen die na een maand of drie wel weer weggaan. En daarna voel je je beter dan met de medicijnen, continu in een goed humeur zijn verveelt ook na een tijdje
Na 1,5 jaar kwam de depressie weer terug en momenteel doe ik 25% van de normale dosering. Dit houdt de depressie weg, en de effecten van de depresiva zijn minimaal.
Ow en bouw wel langzaam af
Uiteraard blijf ik onder controle van mijn psychiater. Ik ga ook niets doen zonder overleg. De beste man weet het beter dan mij.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:18 schreef Angst het volgende:
lijkt me in overleg met je psychiater zoiezo goed.
en als je merkt dat je te sterk gaat terugvallen (je valt altijd even terug geloof ik) kan je altijd weer beginnen. Al sje regelmatig langs blijft gaan bij je psychiater, heb je daar nog alle controle over
Gewoon direct gestoptquote:Op dinsdag 22 april 2008 12:17 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ik heb nu al als ik hem vergeet dat ik 's middags al behoorlijke afkickverschijnselen krijg. Dat gaat nog wat worden. Hoe snel heb jij afgebouwd?
Weet je echt zeker dat het weer beter met je gaat?quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:04 schreef BubblegumBarbie het volgende:...
Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 12:28 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Voor mij part blijf ik het slikken, de voordelen zijn te groot en ik heb geen negatieve bijwerkingen van het gebruik van de AD.
Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook. Ik vond het zo'n ontzettende doorbraak. Maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat ik het zelf ook wel kan. Ik zal vast nog weleens een nare dag hebben, maar dat hoort er gewoon bij. En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Maar dan heb je wel een paar jaar voor niks zitten slikken als je een terugval krijgt. Het is dan een cirkel/ketting die doorbroken wordt.
Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:21 schreef Lkw het volgende:
[..]
Anti-depressiva zijn volgens mij bedoeld om je te helpen aan het begin van een behandeling. Ze kunnen ervoor zorgen dat je even wat lucht en verlichting krijgt, waardoor je aan de slag kunt gaan met het proces om jezelf weer geestelijk gezond te krijgen.
Naarmate dat steeds meer op poten komt te staan, kun je in toenemende mate zelf doen wat de pilletjes eerder voor je deden. Een leven lang anti-depressiva slikken schiet dan ook het doel voorbij, net zoals je niet je leven lang pijnstillers moet slikken.
Overhaast niets, maar neem wel als uitgangspunt dat het slikken van die medicatie eindig is.
Dat is waar, in zo'n geval ontkom je er idd niet aan om te blijven aanvullen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Inderdaad, zo is het bij mij ook bedoeld. Maar er zijn ook mensen die nou eenmaal te weinig serotonine aanmaken. Dan is het geen probleem om de rest van je leven medicatie te slikken.
Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:19 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[Centraal] Medicatie bij psychische klachten Deel 6
Daar kun je meer lezen over datsoort zaken.
Verder, dan ga je toch terug naar je huisarts?
Valeriaan kan goed helpen in dit soort omstandigheden. Het maakt je rustiger en je slaapt ook een stuk beter. En sporten natuurlijk, maar dat doe je al.quote:Op dinsdag 22 april 2008 14:12 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik ging vorige week naar de huisarts omdat ik depressief was/ben tot op het punt waar ik niet zeker wist of ik wel verder wilde. Aangezien ze (huisarts en de crisisdienst) denken dat het een burn-out is, krijg ik geen medicijnen, omdat depressies vaak daarbij horen.
Omdat het samen ging met enorme slaapproblemen ben ik meer gaan bewegen, en dat lijkt de dalen wat minder diep te maken. maar toch, ik zou graag een tijdje iets slikken wat me gwoon wat rustiger maakt. Bestaat dat in julie ervaringen? Drie, vier keer per dag heen en weer gaan van me 'gewoon' voelen naar gevoelens die zo wanhopig zijn dat ik bijna in huilen uitbarst en me afvraag waarom ik er nog ben, is best zwaar.
Dat is een topic voor mensen die willen beginnen, zijn begonnen en er mee bezig zijn. Niet voor mensen die willen afbouwen. Daar hebben ze nog geen ervaring met afbouwen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 18:42 schreef Kreator het volgende:
[..]
Dit geldt toch allemaal net zo goed voor jou? Ga naar je huisarts/psycholoog als je wil weten of je moet stoppen of niet. Wat de neuk moeten wij daarvan vinden? En waarom heb jij eigenlijk je eigen topic nodig, maar verwijs je een ander notabene wél naar het centrale?
Het lijkt erop dat je teveel AD heb geslikt...
Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:52 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Aandachtshoer.
misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, want ik heb vandaag al 2 topics geopend over hoe erg mijn leven toch was en hoe de AD me er toch weer bovenop heeft geholpen. Daarna wilde ik graag ERVARINGEN van iedereen om te weten of het wel verstandig is om te stoppen, ipv dat ik dat overlegde met mijn psych. Sorry dat ik een aandachtshoer ben en jij zo'n fijne lieve waarde-toevoegende kwaliteitsuser bent...
Ik had me echt enorm vergist in je kwaliteiten. Je inzicht in mijn persoonlijkheid als 'baggeruser' gaf me kippenvel.
Succes met je topic, stabiele jongedame!
Dat is toch geen depressie dan? Eerder het omgekeerdequote:Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
misschien is anti-psychotica iets voor je krea... helpt ook tegen je manische ik-ben-god-en-weet-alles-beter episodes...
ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:35 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Misschien eerst kijken hoe het op een lagere dosis gaat, en dan kun je altijd nog verder afbouwen150 mg is best wel veel
Ik heb 37,5, en dat houdt mijn stemming redelijk onder controle
Ken ik jou ergens van ofzo? Alleen mijn dierbaarste vrienden noemen me god.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
ik-ben-god-en-weet-alles-beter.
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.quote:Op dinsdag 22 april 2008 13:44 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
... En ik kan altijd nog terug en het weer gaan slikken.
Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.quote:Op dinsdag 22 april 2008 22:42 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
ik had 300 mg en ben in 1 keer gestopt... maar dat is inderdaad onverstandig...
Ja, ik heb een enorm heldere kijkquote:Op woensdag 23 april 2008 08:42 schreef BubblegumBarbie het volgende:
Maar hoe bevalt het leven nou zonder AD?
helemaal juistquote:Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
en nog wel veel meer...quote:Op woensdag 23 april 2008 08:53 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Volgens mij kan in één keer stoppen je een epileptische aanval opleveren.
quote:The symptoms of antidepressant withdrawal can include suicidality, impulsivity, aggression, anxiety, depression, crying spells, insomnia, dizziness, vertigo, nausea, vomiting, headaches, tremors, and electric "zap" sensations in the brain. When patients stop antidepressants cold turkey the symptoms can be so severe that they are debilitating
Ja, dat had ik ook al ergens gelezen!quote:Op woensdag 23 april 2008 08:50 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet altijd zo. Het kan zijn dat als je gestopt bent met een bepaald AD en je het weer gaat gebruiken, dat het dan niet meer of niet zo goed meer werkt als eerst.
Dat is een beste lijst!quote:
Ik heb geen idee, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je gaat stoppen met AD. Zoiets moet je, denk ik, ook bespreken met je behandelaar.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:25 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook al ergens gelezen!Iemand die weet hoe dat kan?
Nou, dat is dus ook een rede waardoor ik twijfel. Het is in ieder geval iets dat ik ga navragen en overleggen.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:36 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden als je gaat stoppen met AD. Zoiets moet je, denk ik, ook bespreken met je behandelaar.
Sint Janskruid, Valeriaan, extra vitamines en soms ook Ginseng pillen, extra ijzer...ik ben de redding van het drogisterij wezen in NLquote:Op dinsdag 22 april 2008 21:04 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Valeriaan kan goed helpen in dit soort omstandigheden. Het maakt je rustiger en je slaapt ook een stuk beter. En sporten natuurlijk, maar dat doe je al.
Dat ben ik met je eens en tegenwoordig is er ook genoeg informatie beschikbaar om jezelf goed voor te bereiden op dit soort dingen.quote:Op woensdag 23 april 2008 09:54 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Nou, dat is dus ook een rede waardoor ik twijfel. Het is in ieder geval iets dat ik ga navragen en overleggen.Beter goed voorbereid zo'n gesprek in met alle vragen op een rij, dan dat je halverwege de afbouwing met allemaal vragen komt te zitten.
Vooral dat is erg leuk, duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat dat voorbij wasquote:Op woensdag 23 april 2008 09:18 schreef Re het volgende:
[..]
and electric "zap" sensations in the brain
[..]
niet met je eens,quote:Op woensdag 23 april 2008 10:12 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens en tegenwoordig is er ook genoeg informatie beschikbaar om jezelf goed voor te bereiden op dit soort dingen.
Die zaps krijg ik idd als ik mijn pil vergeten ben.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:14 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Vooral dat is erg leuk, duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat dat voorbij was
Wat bedoel je met platforms?quote:Op woensdag 23 april 2008 10:15 schreef Re het volgende:
[..]
niet met je eens,
er is teveel informatie tegenwoordig, de kunst is om onzin van wetenschappelijke bevindingen te scheiden en velen zijn daar niet toe in staat... en ja platforms zijn daar een voedingsbodem voor
Yeah, heel erg veel zweten en dromen, vergeetachtig, moequote:Op donderdag 24 april 2008 12:41 schreef roburt het volgende:
hebben jullie ook van die vreemde bijwerkingen.
ik heb heel vaak dat ik niet weet of ik iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd.
en zeer veel zweten onder het slapen.
en ik heb al een paar keer mijn broodjes laten verbranden en laatst stond ik met een melkpak in mij handen toen ik de deur uit liep
Zie je, zo beroerd is mijn topic nog niet.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:36 schreef Re het volgende:
ja dat kan idd in het andere topic wel... dit gaat specifiek over ervaringen en vragen over stoppen danwel verminderen van ADs
Kan je daar meer over vertellen? Wat zijn dat die *zap* dingen? Voel je het of hoor je het?quote:Op woensdag 23 april 2008 10:14 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Vooral dat is erg leuk, duurde bij mij ongeveer 3 maanden voordat dat voorbij was
quote:Op donderdag 24 april 2008 12:41 schreef roburt het volgende:
ik heb heel vaak dat ik niet weet of ik iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd. check
en zeer veel zweten onder het slapen. ik zweet door de AD juist minder
en ik heb al een paar keer mijn broodjes laten verbranden en laatst stond ik met een melkpak in mij handen toen ik de deur uit liepook soortgelijke situaties meegemaakt
Hmm het is niet echt te beschrijven. Het voelt als een soort energiepuls die van je hersens naar je ledematen gaat, dat komt er het dichtst bij in de buurt.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:15 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Kan je daar meer over vertellen? Wat zijn dat die *zap* dingen? Voel je het of hoor je het?
Het voelt als een soort stroomstootje door je hoofd.quote:Op donderdag 24 april 2008 14:15 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
[..]
Kan je daar meer over vertellen? Wat zijn dat die *zap* dingen? Voel je het of hoor je het?
Wildthing! Heb je ook nog nuttige inbreng of kom je baggeren.quote:
Maar komt dat wel door de AD, niet omdat te weinig hebt geslapen of teveel aan je hoofd hebt of iets dergelijks?quote:Op donderdag 24 april 2008 12:41 schreef roburt het volgende:
ik heb heel vaak dat ik niet weet of ik iets heb gedroomd of dat het echt is gebeurd.
en zeer veel zweten onder het slapen.
en ik heb al een paar keer mijn broodjes laten verbranden en laatst stond ik met een melkpak in mij handen toen ik de deur uit liep
Yep, de eerste medicijnen die ik kreeg (die niet werkten) hadden bij mij de volgende bijwerkingen. Super realistische dromen en oranje schijten. Die dromen waren echt te vaag voor woorden, ik droomde dat ik aan het werk was, maar ik wist dat ik vrij was...quote:Op donderdag 24 april 2008 20:31 schreef Noodly het volgende:
[..]
Maar komt dat wel door de AD, niet omdat te weinig hebt geslapen of teveel aan je hoofd hebt of iets dergelijks?
ja dat jij zo dom bent hoeft nog niet te betekenen dat je oerdomme uitspraken moet doen alhier...quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
Zelfvertrouwen begint met het maken van je eigen beslissingen
dus als je wilt stoppen hoef je dit echt niet te overleggen met je psychiater hoor!
Daarbij is die pillenzooi alleen maar rotzooi waar je niet echt beter van wordt
alleen tijdelijk op nonactief gezet
Jij beslist zelf wat je wilt in je leven!
Besef dat goed..wat een ander ook zegt!
Ja fijn zelf stoppen zonder begeleiding, met allerlei onwenningsverschijnselen, zelfmoordneigingen, epileptische aanvallen etc. mogelijk tot gevolg.quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
dus als je wilt stoppen hoef je dit echt niet te overleggen met je psychiater hoor!
quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik kan er niks zinnigs over zeggen, want ik gebruik het niet. Zit alleen aan de Ventolin, maar das om te kunnen blijven ademenquote:Op donderdag 24 april 2008 16:26 schreef BubblegumBarbie het volgende:
[..]
Wildthing! Heb je ook nog nuttige inbreng of kom je baggeren.(lees = doe ff wat intelligents over AD zeggen
)
Ik pleit voor een verbod op depressie-topics. De helft liegt het toch bij elkaar voor een beetje aandacht.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
Ik pleit voor een R&P poststop van deze user wegens het geven van levengevaarlijke adviezen.
Ik denk dat er geen enkele user hier op FOK! zit die haar nog serieus neemt... en subforum bans bestaan niet meer.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Ik pleit voor een R&P poststop van deze user wegens het geven van levengevaarlijke adviezen.
Hmm, ik hoop van niet, en dat kan ook niet als ze haar een tijdje zien posten, maar er zal maar een newbee registreren met een vreselijk probleem en als eerste in R&P posten en dan zo'n advies krijgen. Nog afgezien van het feit dat een weldenkend en geestelijk gezond mens sowieso online adviezen naast zich neer zou moeten leggen. Maar je weet maar nooit, kwestbare figuren enzo.... Afijn, je snapt me welquote:Op vrijdag 25 april 2008 13:31 schreef Re het volgende:
[..]
Ik denk dat er geen enkele user hier op FOK! zit die haar nog serieus neemt
Ach dat wist ik niet.quote:... en subforum bans bestaan niet meer.
Wie is hier nu dom?quote:Op vrijdag 25 april 2008 01:02 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat jij zo dom bent hoeft nog niet te betekenen dat je oerdomme uitspraken moet doen alhier...
Je studeert voor psychiater?quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hmm, ik hoop van niet, en dat kan ook niet als ze haar een tijdje zien posten, maar er zal maar een newbee registreren met een vreselijk probleem en als eerste in R&P posten en dan zo'n advies krijgen. Nog afgezien van het feit dat een weldenkend en geestelijk gezond mens sowieso online adviezen naast zich neer zou moeten leggen. Maar je weet maar nooit, kwestbare figuren enzo.... Afijn, je snapt me wel
[..]
Ach dat wist ik niet.
Precies! Ik ben blij dat je nog even een en ander verduidelijkt!!quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Typisch kortzichtige reacties. Netzoals Amerikanen denken dat we op klompen lopen, de hele dag wiet roken en heineken zuipen, dat we een molen in de achtertuin hebben en dat jantje met zijn vinger in de dijk zit...
Depressie uit zich niet altijd in een neergeslagen gevoel, met het slikken van AD denk je niet de hele wereld aan te kunnen. In mijn geval heeft een onopgemerkte depressie een burnout veroorzaakt of andersom. Met AD kan ik weer normaal functioneren, zonder AD zat ik juist in een soort waan. Ik kan niet de hele wereld aan met AD, alleen op sommige momenten is het merkbaar. ik ga alleen killer om met emoties en heb vaak geen schaamte meer op sommige momenten.
Maar doe AUB niet zo kortzichtig, er zijn een heleboel varianten van depressie. Misschien heb je zelf ook wel depressie, je zal versteld staan als de psy/dokter een checklist met je afneemt en dingen die hij of zij opnoemt aan een depressie te wijten zijn, waarvan je denkt: wat de fuck heeft dat met depressie te maken.
Niet iedereen met depressie is een zwartdenker, een aandachtshoer of iemand die in zijn polsen snijdt. Vaak zijn het andere kleine dingetjes die samen een geheel maken!
quote:Een farmaceut stelt de diagnose niet, ook geen alternatieve genezer of kwakzalver, maar een deskundig bevoegd arts.
Een bevoegd arts? .. hoe train je nu iemand op het 'zien' van een depressie? Een depressie bestaat feitelijk namelijk helemaal niet. Het enige wat wetenschappers in tests hebben aangewezen is dat mensen die zich gewoon rond uit kut voelen, bepaalde neurotransmitters niet hebben. En voor velen is 1+1 dan 2.quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:59 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Typisch kortzichtige reacties. Netzoals Amerikanen denken dat we op klompen lopen, de hele dag wiet roken en heineken zuipen, dat we een molen in de achtertuin hebben en dat jantje met zijn vinger in de dijk zit...
Depressie uit zich niet altijd in een neergeslagen gevoel, met het slikken van AD denk je niet de hele wereld aan te kunnen. In mijn geval heeft een onopgemerkte depressie een burnout veroorzaakt of andersom. Met AD kan ik weer normaal functioneren, zonder AD zat ik juist in een soort waan. Ik kan niet de hele wereld aan met AD, alleen op sommige momenten is het merkbaar. ik ga alleen killer om met emoties en heb vaak geen schaamte meer op sommige momenten.
Maar doe AUB niet zo kortzichtig, er zijn een heleboel varianten van depressie. Misschien heb je zelf ook wel depressie, je zal versteld staan als de psy/dokter een checklist met je afneemt en dingen die hij of zij opnoemt aan een depressie te wijten zijn, waarvan je denkt: wat de fuck heeft dat met depressie te maken.
Niet iedereen met depressie is een zwartdenker, een aandachtshoer of iemand die in zijn polsen snijdt. Vaak zijn het andere kleine dingetjes die samen een geheel maken!
Een farmaceut stelt de diagnose niet, ook geen alternatieve genezer of kwakzalver, maar een deskundig bevoegd arts.
Mij werkte het lekker welquote:Op zaterdag 26 april 2008 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
De enige die er goed bij boeren zijn de medicijnfabrikanten... en ik geef ze groot gelijk dat ze groot geld verdienen aan die gelovige sukkels.
Je denkt dat het werkt om dat je pillen neemt wil je zeggen ? .. En daarom voel je je beter?quote:Op zaterdag 26 april 2008 02:23 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Mij werkte het lekker wel![]()
(En de verzekering dokt)
dude kwadraat... er staat nergens dat je niet kan stoppen, er staat dat je als je ADs gebruikt je die langzaam af moet bouwen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dude, dit topic .... lol
Wat een onzin dat je met dat soort pillen niet kan stoppen.. ooh ooh de bijwerkingen.. niet leeeeeeuk : ( : ( , dat is puur ingebouwde zwakte wat tussen de oren zit. Begin zoiezo niet met die pillen troep.
het is nogal wat om mensen met een depressie sukkels te noemen, maar ik neem aan dat die arrogantie die je hier ten toonspreidt de reden is van jouw leven... ook prima.quote:De enige die er goed bij boeren zijn de medicijnfabrikanten... en ik geef ze groot gelijk dat ze groot geld verdienen aan die gelovige sukkels.
Het lijkt mij handig dat jij geen advies geeft over zaken waar je totaal geen kennis over hebt. Wil je zelf geen medicatie, prima, dat is jouw keus. Maar om nou zulke uitspraken te doen, zonder te weten waar je het over hebt, vind ik vrij zorgelijk.quote:Op vrijdag 25 april 2008 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
En hoe bepaal jij in vredesnaam dat ik niets heb meegemaakt in deze richting inzake vrienden e.d?quote:Op zaterdag 26 april 2008 09:42 schreef Emel het volgende:
[..]
Het lijkt mij handig dat jij geen advies geeft over zaken waar je totaal geen kennis over hebt. Wil je zelf geen medicatie, prima, dat is jouw keus. Maar om nou zulke uitspraken te doen, zonder te weten waar je het over hebt, vind ik vrij zorgelijk.
Ja, dat bepaalt zij, als afgestudeerd deskundige zijnde bepaalt zij dat!! Niet jij, met een vage kennis die je even hebt geholpen. Dat maakt je namelijk geen deskundige. Maar slechts een vriendinnetje van een persoon met psychische problemen. En je zult best goed kunnen luisteren enzo, naar die afglijers in je omgeving. Maar laat deskundig advies maar over aan mensen die daar een jarenlange studie voor hebben gedaan en dagelijks met deze patienten te maken hebben. Dus hou je huis-, tuin- en keukenpsychologie maar lekker voor je vriendinnetjes.quote:Op zondag 27 april 2008 02:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
En hoe bepaal jij in vredesnaam dat ik niets heb meegemaakt in deze richting inzake vrienden e.d?
Dat bepaal jij hier?
Ow mens wat ben jij mega rete irritant met je zg beterweten opmerkingen!quote:Op zondag 27 april 2008 02:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja, dat bepaalt zij, als afgestudeerd deskundige zijnde bepaalt zij dat!! Niet jij, met een vage kennis die je even hebt geholpen. Dat maakt je namelijk geen deskundige. Maar slechts een vriendinnetje van een persoon met psychische problemen. En je zult best goed kunnen luisteren enzo, naar die afglijers in je omgeving. Maar laat deskundig advies maar over aan mensen die daar een jarenlange studie voor hebben gedaan en dagelijks met deze patienten te maken hebben. Dus hou je huis-, tuin- en keukenpsychologie maar lekker voor je vriendinnetjes.
Yep, het maakt me geen flikker uit hoe het werkt maar het heeft gewerkt en nu moet ik er af. De medicijnen zijn wat jij bedoelde me het "steuntje in de rug".quote:Op zaterdag 26 april 2008 02:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je denkt dat het werkt om dat je pillen neemt wil je zeggen ? .. En daarom voel je je beter?
Een apotheker die AD meegeeft alsof het dropjes zijn...right. Pilletje vergeten vanochtend soms?quote:Op zondag 27 april 2008 02:50 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Probleem is dat ik al jaren niet onder doktersbegeleiding sta en ik ze bij de apotheek zo mee krijg... daar moet ik eens verandering in brengen.
ik bedoel dat ik de herhaal recepten iedere keer krijg, maar geen behandeling / controle of wat dan ook onderga.quote:Op zondag 27 april 2008 11:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Een apotheker die AD meegeeft alsof het dropjes zijn...right. Pilletje vergeten vanochtend soms?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |