Geraffineerde suiker, druivensuiker, bruine suiker, fruit suikers en als er nog meer zijn, etc etc...quote:Op maandag 21 april 2008 21:18 schreef Erasmo het volgende:
Vraagje, wat versta je precies onder suikers?
Croma?quote:Op maandag 21 april 2008 21:24 schreef Uccie het volgende:
oh over de rosbief, mijn moeder gebruikt gewoon een juspan (ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd). Croma (best veel) in de pan, heet laten worden, rosbief in de pan en continue de gesmolten boter erover heen laten druipen. Dan wordt de buitenkant zo lekker knapperig. Zorg wel voor goed vlees, het moet een beetje zacht zijn als je er met je vinger in drukt.
Graag zelfs!quote:Op maandag 21 april 2008 21:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Croma?![]()
Kan dan toch ook in geklaarde boter?
Jep, goed eten is kostbaar...quote:Op maandag 21 april 2008 21:12 schreef Oblivion het volgende:
Zo is het maar net, weg met de rotzooi en [ afbeelding ] euro's...
Ja, een omgekeerde wereld.quote:
Tip: olie pas als allerlaatste toevoegen en beetje bij beetje. Je ziet vanzelf wel wanneer je pesto de juiste consistentie heeft!quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:33 schreef Oblivion het volgende:
Ik gebruik zelf geen croma, maar goed wat andere mensen doen, moeten ze zelf weten.
Klinkt goed ColdFeet, kennelijk heb ik er teveel olie al vanaf het begin in gegooid, was te bitter...
Bah, wat goor is dat dan.
Oh ik dacht dat dat stukje over die bittere smaak over pesto ging!!!quote:Op dinsdag 22 april 2008 07:59 schreef Oblivion het volgende:
Grinnik, daar hadden we het al over rosbief, Tezz...![]()
Heb jij die PM nog gelezen? Want het PM systeem doet het niet meer.
Helaas, ik heb een hond met een eigen deur naar de tuin.quote:Op dinsdag 22 april 2008 00:54 schreef beunkster het volgende:
Nee, idd erg jammer. Aan de andere kant wel begrijpelijk. Goede kwaliteit is altijd kostbaar.
Vroeger kon men ook niet aan de lopende band biefstukken kopen omdat ze toch geen drol kosten. Nu wel. Is de kwaliteit dan ook naar
Maar het blijft erg vervelend natuurlijk.
Misschien een tipje voor verse kruiden: koop een aantal plantjes en poot die in een stukje tuin (of bij gebrek aan tuin, in een kweekbak) en je hebt voor weinig geld altijd verse kruiden!
Zeker kruiden als bieslook, rozemarijn en tijm heb je geen omkijken naar. Ideaal.
Wij hebben ook een hond die het liefste achter in de tuin een plekje zoekt, maar mijn man kweekt de groenten in kweekbakjes! ze staan dan eerst een paar weken op zolder te kiemen en verhuizen dan naar grote bloembakken die op hoogte hangen. Kan mijn inieminiehondje lekker niet bij!quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Helaas, ik heb een hond met een eigen deur naar de tuin.
Maar ik vind het niet kloppen hoor van die woekerprijzen, want eten is toch je eerste levensbehoefte.
Dat het geld kost is natuurlijk prima een ander heeft er moeite voor gedaan en moet ook zelf geld kunnen verdienen.
Maar goed, het is nou eenmaal zo.
Later als ik groot ben dan wil een joekel van een tuin! Een eigen moestuintje...
quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:04 schreef Tezz het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat dat stukje over die bittere smaak over pesto ging!!!
Okay.quote:En ja hoor, thx voor de PM, was nog goed aangekomen!
Ik heb er inderdaad wel eens aan gedacht om een tweedehands oude tafel te kopen en dan gewoon alles daar op te zetten.quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:06 schreef Tezz het volgende:
[..]
Wij hebben ook een hond die het liefste achter in de tuin een plekje zoekt, maar mijn man kweekt de groenten in kweekbakjes! ze staan dan eerst een paar weken op zolder te kiemen en verhuizen dan naar grote bloembakken die op hoogte hangen. Kan mijn inieminiehondje lekker niet bij!
Gewoon doen! Het is echt super! Mijn man heeft er echt een hobby van gemaakt en ruilt nu ook al stekjes en zaadjes met anderen, hihi! En wij hebben echt een hele kleine achtertuin..........Bij ons staat er ook een oude tafel in een hoek waar hij de stekkastjes op zet. Als de plantjes wat groter worden verpot hij ze naar de bloembakken. Het kan dus best, ook in een kleine tuin!quote:Op dinsdag 22 april 2008 08:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik heb er inderdaad wel eens aan gedacht om een tweedehands oude tafel te kopen en dan gewoon alles daar op te zetten.
Maar ja als je met het idee blijft rondlopen en niks doet, werkt het niet hč?
Ah okquote:Op maandag 21 april 2008 21:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Geraffineerde suiker, druivensuiker, bruine suiker, fruit suikers en als er nog meer zijn, etc etc...
Bedoel je dit?
Vertel eens wat meer?quote:Op dinsdag 22 april 2008 19:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ah okWant wat veel mensen niet weten is dat sacharose bestaat uit glucose en fructose en ook tot die 2 wordt afgebroken in je lichaam
Wel je hebt dus sacharose('normale' suiker):quote:
Nope...verbaasde mij ook, want dat wilde ik als eerste weg gooien...quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:33 schreef Erasmo het volgende:
In de ketchup van de mac zat toch wel suiker?
Hmmmm, klinkt dat lekker zeg...quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:37 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lekkere salade voor bij bijvoorbeeld de BBQ
couscous bereiden volgens de verpakking. Komkommer in blokjes, vruchtvlees van tomaat in blokjes,
veel verse munt en peterselie, citroensap en peper&zout naar smaak. Ik doe er soms ook nog wel eens feta bij in, net wat je wil
3g suiker per portieverpakking volgens de sitequote:Op dinsdag 22 april 2008 20:40 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nope...verbaasde mij ook, want dat wilde ik als eerste weg gooien...
En in die van Heinz kids tomato ketchup zitten wel suikers.
Welke bedoel je? Het kuipje bij de Mc zelf?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:46 schreef Erasmo het volgende:
3g suiker per portieverpakking volgens de site
Uhuh. Maar ik neem aan dat die bij de super niet zoveel verschilt toch?quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:00 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Het kuipje bij de Mc zelf?
Ik las de verpakking, 0,0 suiker.quote:Op dinsdag 22 april 2008 21:06 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Uhuh. Maar ik neem aan dat die bij de super niet zoveel verschilt toch?
quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:49 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb vandaag onverantwoord gegeten, dus niet zoveel te delen. Maar ik wou maar even zeggen dat je echt een leuke creatieve moeder bent, Obli, en dat ik hier ook inspiratie opdie om beter te eten
Oeh en wat een prijs...quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:59 schreef beunkster het volgende:
Schiet me ineens te binnen dat Harold McGee's 'Over eten en koken' nog wel eens een heel goed, informatief boek voor je zou kunnen zijn.
Nee, ik had wafels van de biologische winkel dus heel puur.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
en pure cacao, kan hij dat wel hebben?
Ik heb wel de hele dag in de keuken gestaan.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat fijn Obli! Dan weet je tenminste zeker dat je het goed aanpakt allemaal
En of je er wat aan hebt!quote:Op woensdag 23 april 2008 09:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oeh en wat een prijs...![]()
Ik heb 'm gebookmarked, omdat ik er niet zeker van ben of we er wat aan hebben.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 09:53 schreef Oceanonix het volgende:
is het een idee om een hoofdstuk aan het fokkookboek toe te voegen?
Ik zie hier best veel lekkere recepten staan die straks een stuk moeilijker terug te vinden zijn. En we hebben een erg mooi kookboek.
Yep, dat maak ik wel eens...quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:30 schreef Oceanonix het volgende:
Heb je wel eens risotto gemaakt?
Zag wat lekkere recepten voorbij komen in het Risotto topic
Je kunt de wijn weglaten (laat de Italianen dit maar niet horen) en eventueel de kaas ook als hij daar niet tegen kan. De bouillon is zelf te maken. De rest zijn allemaal eerlijke ingredienten.
Je kunt natuurlijk ook de Spaanse versie maken of te wel Paella.
Hmmm, ik ga het dan alleen wel met echte boter doen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:41 schreef debuurvrouw het volgende:
gewoon te koop op Marktplaats!
Anders even in de bieb kijken? heb het recept van kerrie-eieren wel. Gierstsoufflé eet ik bij mams.(mijn kindjes vinden het op hun beurt ook weer vies
)
Kerrie eieren
8 hardgekookte eieren
2 eetlepels margarine 3 eetlepels bloem
1 eetlepel kerrie (of naar smaak)
(1/4 kop sherry) dit gebruik ik zelf nooit
2 koppen melk
zout en peper
2 ons geraspte kaas (Gruyčre) maar gewoon goudse is ook heerlijk
(peterselie)
Smelt de margarine op laag vuur. Roer er de bloem en de kerriepoeder door (evt. Sherry) Voeg langzaam, steeds roerend de melk toe. Dan zout en peper
Kook de suas al roerend 5 minuten (deze lijkt nu te dun maar wordt dikker in de oven)
Doe de gehalveerde eieren in een ingevette vuurvaste schaal. Bedek ze met de kerriesaus. Strooi er de kaas over. Zet de schaal 20 minuten in een matig warme oven. Lekker op toast of met rijst. Bestrooi met gesnipperde peterselie.
Dan is het toch ook veel lekkerder?!quote:Op dinsdag 29 april 2008 21:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmmm, ik ga het dan alleen wel met echte boter doen.
Ik koop geen margarine...
Mooi hequote:Op vrijdag 25 april 2008 17:11 schreef Oblivion het volgende:
Hij is binnen!
Heb 'm snel weer dicht geslagen, wat een info...![]()
Zal vanavond een foto maken.
Staan wel zeer interessante dingen in en erg leuk om te weten.
Bedankt voor de tip!
Mijn hoofdletter 4 doet raar!quote:Op dinsdag 29 april 2008 21:25 schreef Oblivion het volgende:
4 dl neem ik aan?![]()
Klinkt ook erg lekker die knoflookkip!
Gaat ook in de map!
Die ken ik al...quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:02 schreef nein het volgende:
OMG..ik ben nu toch lekkere chips aan het eten..
keek ik eens op de website, blijkt dat er echt helemaal niets aan conserveringsmiddelen of wat dan ook inzitten:
http://www.hoekschechips.nl/
Ik heb t bij super de boer gekocht.
edit: het ligt bij de super de boer bij de uien op de groenteafdeling
Nee, het is een heel specifiek gevalletje, meer zoiets.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:29 schreef Oblivion het volgende:
@Tezz kan je er ook aardappelpuree maken met dat ding?
Want die heb ik al...
AH, maar op die pagina staat dat het met zo'n aardappel ding ook gaat!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:38 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee, het is een heel specifiek gevalletje, meer zoiets.
Ja, ik denk dat het in een aardappelknijper wel kan, maar dan worden de wormpjes zo dun.......quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
AH, maar op die pagina staat dat het met zo'n aardappel ding ook gaat!
Moet ik maar een keer prutsen, alhoewel de naam me vreselijk tegen staat...
Gek hč?
Lijkt op spachtelputz...
Ik zou het kopenquote:Op zondag 4 mei 2008 19:47 schreef Oblivion het volgende:![]()
Zulke boeken zullen toch wel bestaan?
Ik laat er in ieder geval een boekje van maken, voor als hij op zichzelf gaat wonen.
Duurt nog wel even...
http://www.lulu.com ?quote:Op zondag 4 mei 2008 21:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Er is volgens mij een internetuitgever waar iedereen zijn boek kan publiceren.
Veel meer is het inderdaad niet, ik zou alleen twee eieren nemen ipv één.quote:Op maandag 12 mei 2008 18:43 schreef krakkemieke het volgende:
Ik wilde een recept voor perkedel djagoeng (maiskoekjes) neerzetten, omdat dat ook misschien lekker is als lunch. Maar ik heb geen precies recept.
Het idee is iig een blikje mais voor de helft fijnprakken. Alle mais mengen met een ei en wat bloem. Gesnipperde ui en knoflook en verse selderie erdoor met kruiden.Bakken in wat olie.
Varkensvlees is het enige waar hij op reageert.quote:Op woensdag 14 mei 2008 09:18 schreef hhhpsycho het volgende:
Hallo,
krijgt hij ook last van vlees of kan dat wel?
quote:* 4 teentjes knoflook
* 1 eierdooier
* 2,5 dl olijfolie
* zout
* enkele druppels citroensap
Bereidingswijze
De knoflookteentjes uitpersen of fijnmaken, de eierdooier toevoegen met een snuf zout. Al klutsend met een garde of een vork druppelsgewijs de olijfolie toevoegen met een paar druppels citroensap naar smaak.
In speculaaskruiden zit meestal ook kaneel.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:43 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, kaneel moet ik vervangen met iets anders.
Misschien speculaaskruiden.
Voor de rest is het een erg leuk recept, bedankt Vief!
Ik zou om het 'pittige' van de kaneel te vervangen in ieder geval ook een beetje nootmuskaat en/of gemalen kruidnagel erdoor doen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 23:58 schreef Oblivion het volgende:
Oh shit...niet aan gedacht...![]()
Waar zou je het dan me kunnen vervangen?
Gewoon stevia? 1 of 2 druppeltjes?
Zal het gewoon moeten proberen.
Dus ook als je ze 'vers' gebruikt? Jammer.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:18 schreef Oblivion het volgende:
Ja, dingen zoals vanille, kaneel, eigenlijk al die lekkere zoete smaakmakers gaat ie wel van uit zijn pan.
Jammer hoor.
Blijf het knap vinden, hij snoept niet meer.
En dat voor een manneke van 7! Oh, bijna 8...
Ja, zeker jammer maar het is niet anders.quote:Op woensdag 21 mei 2008 00:28 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dus ook als je ze 'vers' gebruikt? Jammer.
Misschien als ik ze allemaal gemalen door de stevia doe?quote:Op woensdag 21 mei 2008 10:08 schreef debuurvrouw het volgende:
Heb net even boven mijn potjes met specerijen gehangen met mijn neus. Misschien is kardemom, kurkuma gember(wortel) en/of kruidnagel een vervanger?
Deze zitten vaak in een mix met kaneel viel mij op. (Behalve de kurkuma, maar dat vind ik zelf zo heerlijk!)
Misschien kan je dan toch een wat zoete kruidige smaak namaken. Of heeft hij van al deze toevoegingen last?
Hoi Uccie!quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:33 schreef Uccie het volgende:
Hey oblivion, heb een tijdje niet meer gelezen, maar hoe gaat het met je knulletje. Ik vind het fantastisch dat het het m lukt om niet te snoepen.
Ik denk: Ik ga kiezen....quote:Op zondag 25 mei 2008 12:27 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik heb nog een paar titels, als ze je aanspreken wil ik ze wel voor je overtypen:
Kip in folie
Quinoapap
Stoofschotel van Adukibonen
Uiensaus
Broccolicrčmesoep
Mungbonenschotel
[Sperziebonensalade
Soep van pompoen en zoete aardappelen. (van evt. leftovers van de schotel?)
Sushirolletjes van groente
Avocadosaus
Stevige linzensoep
Gemarineerde zalm uit de oven
Groenteburgers
Koolraap-preisoep
Citroenpudding
Carobe-toffeerepen
Sesam-misodressing
Guacamole
Groentespreads.
Geen probleem.quote:Op zondag 25 mei 2008 14:28 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik denk: Ik ga kiezen....
Maar vind het allemaal wel zeer interessant!
Behalve de carobe-toffeerepen, daar kan hij niet tegen.
Hoeft niet allemaal tegelijk, toch?
Bedankt voor het vertalen van dat ene recept!
Nee, gaat niet om de toffee...quote:Op zondag 25 mei 2008 14:35 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Geen probleem.
In de Carobe-toffeerepen zit geen toffee hoor! Beetje verraderlijke titel misschien,
maar de ingredienten zijn: dadels, rozijnen, carobepoeder, paranoten, water, zonnebloempitten, walnoten, sesamzaad.
carobe? Wat is dat?quote:Op zondag 25 mei 2008 20:53 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, gaat niet om de toffee...![]()
Maar om de carobe! Maar dat was in combo met Vanille... dus, wellicht zou het toch kunnen, want hij vond carobe erg lekker.
Kijk altijd naar de kaart en zoek dan wat uit wat ik denk dat hij lekker vindt.quote:Op maandag 26 mei 2008 13:55 schreef Chicolate het volgende:
Komen hier erg lekkere recepten voorbij! Ik ga zeker kijken of ik hier zelf ook wat van kan maken.
Ik heb zelf helaas geen recepten voor je, maar hoe doe je dat als je uit eten wil/moet ofzo? Kan hij dat nog wel of moet hij dan naar speciale restaurants? (die ik helaas nog niet heb kunnen vinden)
quote:
quote:De johannesbroodboom (Ceratonia siliqua) is een plant uit de vlinderbloemenfamilie (Leguminosae). De soort komt voornamelijk voor in het Middellands Zeegebied. De plnt staat bekend om de hoge voedingswaarde van de peulen, die johannesbrood worden genoemd.
Een ander veelgebruikt product van de johannesbroodboom is het johannesbroodpitmeel, ook wel carob genoemd. Dit is een wit tot geelwit, haast reukloos poeder dat wordt verkregen door het malen van kiemende zaden van de johannesbroodboom. Het wordt als verdikkingsmiddel (emulgator) gebruikt in de voedingsindustrie. Een veelgebruikte toepassing is het indikken van babyvoeding met johannesbroodpitmeel om problemen met reflux (spugen) bij zuigelingen te voorkomen. Het johannesbroodpitmeel komt voor op de lijst van toegelaten voedingsadditieven van de Europese Unie onder E-nummer E410.
Omdat het gewicht van de vruchtjes van deze boom vrijwel constant is - te weten 0,2 g - werden zij gebruikt als gewichtjes bij precisiemetingen (van bij voorbeeld goud). Het woord karaat zou afgeleid kunnen zijn van het Oudgriekse woord keration = vrucht van de johannesbroodboom.
Bijna niet nee, maar ik ga 'm laten testen.quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:00 schreef krakkemieke het volgende:
Tja... Bietenrood en rozemarijn extract zijn ook e-nummers......Kan geen enkel e-nummer?
Allergietest? Met alle bestaande E-nummers?quote:Op dinsdag 27 mei 2008 21:01 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Bijna niet nee, maar ik ga 'm laten testen.
Ik kom er niet helemaal uit.
quote:Op woensdag 28 mei 2008 09:40 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Allergietest? Met alle bestaande E-nummers?
Soms is een kleurstof helemaal niet nodig.quote:Je kunt trouwens, als je een sapcentrifuge hebt, sommige 'kleurstoffen' prima zelf maken. voor hartige toepassingen, vooral.
Ik ontvel ze voordat ze meegekookt worden.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:20 schreef Weird- het volgende:
Ik lurk ook al een tijdje mee in dit topic en heb een vraagje over de pastasaus uit het vorige topic.
Moet ik daar nog bang zijn voor tomatenvelletjes in de saus?
Ik hield wel velletjes over dus ik ga ze de volgende keer ook ontvellen. Ik ben er ook niet zo'n fan van om fliebervelletjes in mijn saus tegen te komen.quote:Op woensdag 28 mei 2008 20:20 schreef Weird- het volgende:
Ik lurk ook al een tijdje mee in dit topic en heb een vraagje over de pastasaus uit het vorige topic.
Moet ik daar nog bang zijn voor tomatenvelletjes in de saus?
Zal ik je eens eerlijk vertellen dat ik de rest van die site nog nooit bekeken heb?quote:Op donderdag 29 mei 2008 09:37 schreef Oblivion het volgende:
Leuke site, MinderMutsig!
Staan ook kroketten op!quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zal ik je eens eerlijk vertellen dat ik de rest van die site nog nooit bekeken heb?![]()
Ga ik gelijk even doen.
quote:Op maandag 7 april 2008 22:42 schreef Uccie het volgende:
Kroketten:
ong. 75 gram boter
ong. 75 gram bloem
0,5 liter bouillon
zout peper mosterd (van alles waar je het mee op smaak kan brengen)
Vlees (soepvlees, kip, wat je wilt)
eieren
paneermeel
De boter smelten, in een keer de bloem bijvoegen en met een houten lepel roeren tot een bal ontstaat.
Dan de "bloembal" een paar minuten doorwarmen om de bloem smaak weg te halen.
Voorzichtig steeds een beetje bouillon toevoegen tot je de gewenste dikte hebt (voor kroketten moet dat nog best stevig zijn). Het vlees toevoegen en op smaak maken. Dan af laten koelen. Vervolgens kroketten (of bitterballen) vormen.
Even door een losgeklopt eitje halen en dan door de paneer en in de frituur.
Ben inmiddeld groot fan van het "originele" pastasaus recept van het eerste deel, maar deze gaat ook gemaakt worden, en dan waarschijnlijk in de vorm van de lasagne....quote:Op donderdag 29 mei 2008 08:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik hield wel velletjes over dus ik ga ze de volgende keer ook ontvellen. Ik ben er ook niet zo'n fan van om fliebervelletjes in mijn saus tegen te komen.
Edit: Ik maak zelf ook regelmatig deze saus, echt een aanrader al sta je dan wel even in de keuken. Ik heb wel een paar aanpassingen in het recept gemaakt. Ik gebruik geen gelijke hoeveelheden wortel en bleekselderij maar doe op het oog ongeveer hetzelfde volume, dan heb je dus qua gewicht meer wortel dan bleekselderij. Verder gebruik ik gewoon rundergehakt en doe ik er rode wijn in, in plaats van witte.
Oh, maar dit kan met alles soorten vis en vlees...etc etc...quote:Op donderdag 5 juni 2008 13:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Kipkroketten trekt mij om een of andere reden niet echt maar ik ben benieuwd wat je er van vindt.
Ook geen van dobben?quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:41 schreef Oblivion het volgende:
Ja, godver...![]()
Nu wil ik nooit meer anders!
Wat is dat lekker zeg, kan geen snackbar kroket tegen op!![]()
Uccie!
Nope, die vond ik sowieso niet te eten..quote:
Ieuw en dan van die dikke stukken vet erin...quote:Op donderdag 5 juni 2008 20:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Megadikke kroketten met nauwelijks vlees.
Dacht dat ik de enige was die die staven niet weg kreeg...quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:48 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nope, die vond ik sowieso niet te eten..
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 10:30 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dacht dat ik de enige was die die staven niet weg kreeg...
quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:09 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb een keer kroketten gemaakt, maar ik had ze niet goed gepaneerd
Het vet kon ik weggooien
Obli, kan je zoon tegen parmezaanse kaas?
Da's mooi! Het is namelijk de sterkste 'natuurlijke' smaakversterker, las ik gisteren in McGee. Prettig dat hij dat wel trekt dan, heb je toch nog een fatsoenlijke smaakversterker tot je beschikking!quote:
Hij wordt er wel druk van, maar dat is okay.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's mooi! Het is namelijk de sterkste 'natuurlijke' smaakversterker, las ik gisteren in McGee. Prettig dat hij dat wel trekt dan, heb je toch nog een fatsoenlijke smaakversterker tot je beschikking!
Uccie dit compliment is voor jou!quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:38 schreef Tezz het volgende:
Ik heb kroketten uit de supermarkt zometeen, maar ik ga echt wel proberen om ze eens zelf te maken, zal wel veel lekkerder zijn! Thx voor het recept Obli!
Trouwens:quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's mooi! Het is namelijk de sterkste 'natuurlijke' smaakversterker, las ik gisteren in McGee. Prettig dat hij dat wel trekt dan, heb je toch nog een fatsoenlijke smaakversterker tot je beschikking!
quote:Suiker en kleurstoffen
Hoewel suiker en kleurstoffen vaak genoemd worden in verband met gedragsproblemen, zijn meestal doodgewone voedingsmiddelen de oorzaak van ADHD. Uit diverse buitenlandse onderzoeken blijkt dat kinderen op meerdere voedingsmiddelen kunnen reageren.
Even aanvullen:quote:Op vrijdag 6 juni 2008 12:07 schreef Oblivion het volgende:
Verdere tips:
Eerst in fijn paneermeel en dan in grover.
Dan nog even opstijven in de koelkast! Komt het helemaal goed!
Dit had ik allemaal niet gedaan, maar goed....volgende keer dus wel.
nog niet, maar dat gaat veranderen na dit topic.. (al is de kans groot dat het met garnalen gaat gebeuren...)quote:Op vrijdag 6 juni 2008 11:06 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Niet dus!
Heb je zelf wel eens geprobeerd kroketten te maken?
Ja, die ga ik ook nog eens proberen!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 12:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
nog niet, maar dat gaat veranderen na dit topic.. (al is de kans groot dat het met garnalen gaat gebeuren...)
Fijn om te horen dat er verbetering is Obli! En heel veel succes met alles wat nog op jullie weg komt!quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:07 schreef Oblivion het volgende:
We zijn inmiddels weer een aantal maanden verder...
Eten gaat nog steeds goed hier in huis! Hij is minder druk!
(De hele straat heeft inmiddels de regel "minder suiker en andere rotzooi" al toegepast.)
Ze zagen dat het werkte op zoonlief.
Echter, het geen concentratie hebben op school en het drukke (wat wel veel minder is door beter te eten)
is niet helemaal over.
Niet zo gek, want hij is de medische molen weer ingegaan in verband met zijn epilepsie en de dokter is zich kapot geschrokken van de uitslag.
Ondanks dat hij geen vallende epilepsie heeft is het zo frequent in zijn koppie, dat de arts het eigenlijk nog een wonder vindt dat hij redelijk mee kan komen op school.
Heeft weinig te maken met eten en CUL, maar wilde toch even een update geven.
Recepten worden nog dagelijks toegepast! Onze hartelijke dank daarvoor!
oh my, is dat zo?quote:Op zondag 3 mei 2009 16:19 schreef Oblivion het volgende:
Ik zat laatst BBC te kijken over het verschil in kippen die aangeboden werden.
En werd niet blij van de resultaten.
Het vlees van een kip dat geen zonlicht zag, met 1000ende in een schuur opgesloten zaten, was zo vet als het vlees van een hamburger...![]()
Bevatte nauwelijks meer de aanbevolen omega 3 en 6 (geloof ik)
Nu is dat in Engeland, zijn er hier ook onderzoeken naar gedaan?
In de gekweekte zalm/vis zit bijna niks meer...quote:Op zondag 3 mei 2009 16:21 schreef Erasmo het volgende:
Ik denk dat het voor een Engelse kip niet zo heel anders zal zijn dan voor een Nederlandse kip
Wil je omega 3 en 6 dan vette vis een goed alternatief(en nee, daar bedoel ik geen frituurvet mee)
kijk hier eensquote:Op zondag 3 mei 2009 18:07 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou da's hard zoeken hier in Groningen hoor.
In dat programma, zal zo eens zoeken online, werden 3 kippen met elkaar vergeleken.quote:Op zondag 3 mei 2009 16:52 schreef The_Hives het volgende:
idd. Over de kip ben ik wel verbaasd trouwens. Maar als die net zo vet is als hamburgers (wat op zich niet erg is) hoe zit het dan met de eiwitten ed?
ookal is dit nogal offtopic![]()
Zeker! En wellicht een iets andere toekomst.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Goed nieuws Obli!![]()
Ik hoop dat hij het naar zijn zin heeft straks op REC 3. Ik neem aan dat ze daar ook wat meer uitgedaagd worden qua lesstof?
Ja, vond ik ook!quote:
thnxquote:Op zondag 3 mei 2009 19:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
In dat programma, zal zo eens zoeken online, werden 3 kippen met elkaar vergeleken.
1 Zo'n gewone kip. (nou ja gewoon...)
1 Mais kip.
1 Biologische kip.
Ik vond het echt shocking wat ze te zeggen hadden....
Hebbes:
ja okay, maar omdat het topic vooral over recepten ging en dergelijkequote:En het is niet echt off topic, ze praten hierover kinderen, kleine hersentjes en wat die eigenlijk nodig zouden hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |