quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:49 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb vandaag onverantwoord gegeten, dus niet zoveel te delen. Maar ik wou maar even zeggen dat je echt een leuke creatieve moeder bent, Obli, en dat ik hier ook inspiratie opdie om beter te eten
Oeh en wat een prijs...quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:59 schreef beunkster het volgende:
Schiet me ineens te binnen dat Harold McGee's 'Over eten en koken' nog wel eens een heel goed, informatief boek voor je zou kunnen zijn.
Nee, ik had wafels van de biologische winkel dus heel puur.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
en pure cacao, kan hij dat wel hebben?
Ik heb wel de hele dag in de keuken gestaan.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat fijn Obli! Dan weet je tenminste zeker dat je het goed aanpakt allemaal
En of je er wat aan hebt!quote:Op woensdag 23 april 2008 09:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oeh en wat een prijs...![]()
Ik heb 'm gebookmarked, omdat ik er niet zeker van ben of we er wat aan hebben.
quote:Op zaterdag 26 april 2008 09:53 schreef Oceanonix het volgende:
is het een idee om een hoofdstuk aan het fokkookboek toe te voegen?
Ik zie hier best veel lekkere recepten staan die straks een stuk moeilijker terug te vinden zijn. En we hebben een erg mooi kookboek.
Yep, dat maak ik wel eens...quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:30 schreef Oceanonix het volgende:
Heb je wel eens risotto gemaakt?
Zag wat lekkere recepten voorbij komen in het Risotto topic
Je kunt de wijn weglaten (laat de Italianen dit maar niet horen) en eventueel de kaas ook als hij daar niet tegen kan. De bouillon is zelf te maken. De rest zijn allemaal eerlijke ingredienten.
Je kunt natuurlijk ook de Spaanse versie maken of te wel Paella.
Hmmm, ik ga het dan alleen wel met echte boter doen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:41 schreef debuurvrouw het volgende:
gewoon te koop op Marktplaats!
Anders even in de bieb kijken? heb het recept van kerrie-eieren wel. Gierstsoufflé eet ik bij mams.(mijn kindjes vinden het op hun beurt ook weer vies
)
Kerrie eieren
8 hardgekookte eieren
2 eetlepels margarine 3 eetlepels bloem
1 eetlepel kerrie (of naar smaak)
(1/4 kop sherry) dit gebruik ik zelf nooit
2 koppen melk
zout en peper
2 ons geraspte kaas (Gruyčre) maar gewoon goudse is ook heerlijk
(peterselie)
Smelt de margarine op laag vuur. Roer er de bloem en de kerriepoeder door (evt. Sherry) Voeg langzaam, steeds roerend de melk toe. Dan zout en peper
Kook de suas al roerend 5 minuten (deze lijkt nu te dun maar wordt dikker in de oven)
Doe de gehalveerde eieren in een ingevette vuurvaste schaal. Bedek ze met de kerriesaus. Strooi er de kaas over. Zet de schaal 20 minuten in een matig warme oven. Lekker op toast of met rijst. Bestrooi met gesnipperde peterselie.
Dan is het toch ook veel lekkerder?!quote:Op dinsdag 29 april 2008 21:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hmmm, ik ga het dan alleen wel met echte boter doen.
Ik koop geen margarine...
Mooi hequote:Op vrijdag 25 april 2008 17:11 schreef Oblivion het volgende:
Hij is binnen!
Heb 'm snel weer dicht geslagen, wat een info...![]()
Zal vanavond een foto maken.
Staan wel zeer interessante dingen in en erg leuk om te weten.
Bedankt voor de tip!
Mijn hoofdletter 4 doet raar!quote:Op dinsdag 29 april 2008 21:25 schreef Oblivion het volgende:
4 dl neem ik aan?![]()
Klinkt ook erg lekker die knoflookkip!
Gaat ook in de map!
Die ken ik al...quote:Op zaterdag 3 mei 2008 19:02 schreef nein het volgende:
OMG..ik ben nu toch lekkere chips aan het eten..
keek ik eens op de website, blijkt dat er echt helemaal niets aan conserveringsmiddelen of wat dan ook inzitten:
http://www.hoekschechips.nl/
Ik heb t bij super de boer gekocht.
edit: het ligt bij de super de boer bij de uien op de groenteafdeling
Nee, het is een heel specifiek gevalletje, meer zoiets.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:29 schreef Oblivion het volgende:
@Tezz kan je er ook aardappelpuree maken met dat ding?
Want die heb ik al...
AH, maar op die pagina staat dat het met zo'n aardappel ding ook gaat!quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:38 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nee, het is een heel specifiek gevalletje, meer zoiets.
Ja, ik denk dat het in een aardappelknijper wel kan, maar dan worden de wormpjes zo dun.......quote:Op zaterdag 3 mei 2008 20:46 schreef Oblivion het volgende:
[..]
AH, maar op die pagina staat dat het met zo'n aardappel ding ook gaat!
Moet ik maar een keer prutsen, alhoewel de naam me vreselijk tegen staat...
Gek hč?
Lijkt op spachtelputz...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |