abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 april 2008 @ 13:27:12 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58135143
vorige deel: Het peutertopic [2-4 jaar] deel 18

Peuters

14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
6 augustus 2005: dochterje van Rekkie
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
04 januari 2006: Ingmar, zoon van Vliegenvanger
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle

volgens mij hebben we een probleempje hier.. dalijk om half 2 kinderarts maar even bellen.
we gebruiken nl. sinds kort de nieuwe neocate die is vernieuwd, maar hadden nog de oude blikken..
om alles uit te sluiten maar even gaan kijken zie ik dit:

Allergie informatie Glutenvrij: Ja
Tarwezetmeelvrij: Ja
Melkvrij: Ja
Lactosevrij: Ja
Kippeneivrij: Ja
SojaEiwitvrij: Nee
Eiwitarm: Nee

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 10-05-2008 19:04:04 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58136552
Evenstar hoop dat je een oplossing vind voor het ketchup probleem. Heb je de kinderarts al gesproken over de neocate?
  vrijdag 18 april 2008 @ 15:24:44 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58137775
kinderarts was er niet, dieetiste wel die heeft direct leverancier gemailt die ik later gebeld heb, sturen morgen met spoed via koerier neocate advance, iig voor een aantal dagen maandag belt de kinderarts, die weer de aanvrag mag doen.
Ze is nu bij der vader in het weekend, die heeft gelukkig nog iets van de oude blikken nog.
die mag ze wel.
Moesten per direct stoppen met de neiuwe neocate, ketchup en tomatensaus.
gedoe allemaal
pi_58138061
Wat rot Evenstar! Gats zeg, dat dat zomaar gewijzigd kan worden, vooral die neocate!!!!!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_58138555
Wat een goede zo zeg!
pi_58138575
Wat vervelend is dat nou weer Evenstar
Nog minder dingen die je haar kan geven. Dat maakt je ook wel bang voor de toekomst, je weet nooit welke producten ze van samenstelling veranderen....
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 april 2008 @ 16:21:38 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58139136
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:54 schreef snoopy het volgende:
Wat vervelend is dat nou weer Evenstar
Nog minder dingen die je haar kan geven. Dat maakt je ook wel bang voor de toekomst, je weet nooit welke producten ze van samenstelling veranderen....
mag alleen nog pure producten geven.
Ben heel eerlijk als ik nu zzzeg ben het gewoon meer als zat.. hoe lang moet dat nog zo .. kan toch allemaal niet.
op de verpakking staat ook nog ongewijzijgd recept. maar dieetiste had wel een mailing gehad dat het gewijzigd is dus die wist gelijk waar het over ging.

Maar dat net datgene wat haar enige constante houvast is geweest ( en die van ons ook) dat dat wegvalt vind ik zeer moeilijk. als ze dit niet drinkt wat dan ?
en het is nog maar 2.5 maand dat ze het vergoeden.. wat dan..? arts gaat wel verzoek indienen, maar goed dikke kans 99,9 % kans dat ze het stoppen te vergoeden, geen mens kan dat betalen..
wil dat het verdomme eens een keer normaal gaat als dat ggesodemieter nog steeds, telkens iets naar voren, en dan flinke dreun terug..
  vrijdag 18 april 2008 @ 17:14:15 #8
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58140387
Evenstar, ik heb even gezocht maar mag ze dit? Het is namelijk het simpelste ketchup-recept wat ik zo snel kon vinden.
quote:
HET KETCHUP-RECEPT

· 2kg tomaten
· 2dl azijn
· 200g kandijsuiker
· cayennepeper
· laurierblaadje
· grote ui
· peper en zout
· 2 teentjes knoflook
· nootmuskaat

Bereiding
Was de tomaten en ontvel ze en snijd ze in stukken.
Bestrooi ze met zout en laat dit minstens 12 uur staan.
Laat de tomaten in een vergiet uitlekken,
zet ze op het vuur en voeg de overige ingrediënten toe.
Nog even mixen en inkoken tot de gewenste dikte.
Wat Noli herinnert van kookles op school en paps die in ver verleden iets met koksschool heeft geprobeerd is dat ketchup niet veel meer is dan tomatenpurree met azijn. (zal het anders nog wel even navragen)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58148334
Ik doe mijn post uit het vorige topic nog een keer gewoon:
quote:
Met Morris gaat alles eigenlijk gewoon heel goed. Gisteren wilde hij niet naar de creche. Op de vraag 'waarom dan niet?' antwoorde hij: ' ik ben gisteren al geweest'.
Misschien wordt het nu ook minder leuk omdat zijn vriendjes zo langzamerhand allemaal 4 worden en naar school gaan. Hij heeft het er zelf nu ook steeds vaker over: 'als ik 4 ben ga ik naar school'.

Gisteren hebben we een informatieochtend gehad op zijn school. Wij denken dat hij het daar erg leuk zal vinden. Op 11 augustus begint het nieuwe schooljaar en dan zal hij ook gelijk beginnen omdat hij 6 augustus jarig is. Spannende zaken dus allemaal
  vrijdag 18 april 2008 @ 22:34:34 #10
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58148808
Evenstar, wat een ontzettend rot gedoe. Ik hoop echt dat er binnenkort eens iets echt meezit. En jullie mooie meid die doet het zo ontzettend goed!

Herkenbaar Snoop. Al die vrienden die 4 worden. Gelukkig spelen ze snel weer met andere kinderen, maar het is zo rottig voor ze. Fijn dat de school goed lijkt!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:42:50 #11
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_58150608
Evenstar; wat ontzettend rot zeg! Bah! Sterkte er weer mee.

Jeetje Snoop! Toch nog best een verschil eigenlijk. Morris en Juul. Al heb ik altijd het idee dat die zo ongeveer even oud zijn. Dat denk ik bij Maria en Juul oook altijd, vooral omdat Juul zo'n stevig binkie is. Maar zo'n Marie die kan dan toch ineens bijzonder bijdehand uit de hoek komen. Daar heeft meneer dan niet van terug. Maar bij jullie komt die kleuterschool er gewoon al aan! Snel ineens! En stoer. En spannend ook ja. Maar vooral ook leuk! Hoewel Lishe die mening niet deelt geloof ik...

[ Bericht 14% gewijzigd door renzell op 18-04-2008 23:49:35 ]
pi_58150683
Morris is zelfs een hele maand ouder dan Maria
  vrijdag 18 april 2008 @ 23:47:09 #13
105888 renzell
pi_58150714
Ja, weet ik. Maar Juul is gewoon een reuzenpeuter.
  zaterdag 19 april 2008 @ 07:53:16 #14
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58154022
Inderdaad Renz, maar ik ben blij dat er ook moeders anders over denken. Net als dochters trouwens. "Mam? Is de basisschool op slot? Als ik 4 jaar ben, dan gaat 'ie open. Toch?"
pi_58154038
Ik vind het ook best snel gaan allemaal nu. En bij de rondleiding op school waren er vele momenten dat ik dit gevoel kreeg: en dan niet sarcastisch bedoeld hè!
  zaterdag 19 april 2008 @ 08:11:01 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58154072
Nou lieve Lishe, ik ben ook nogal euh...ik zou het niet direct negatief of verdrietig noemen maar ik voel wel telkens dat ik bijna moet huilen als ik er weer aan denk. Ik vind het echt heel spannend vooral. Hoe dat allemaal gaat en of we wel op tiijd komen en of ze wel naar de opvang kan of ons huis wel goed genoeg is voor haar. Zal ze wel naar de wc gaan? En ze zit nu bij de peuters in het lokaal ernaast en daar mag ze van de juf alleen naar de wc dus waar heb ik het over?Wil er wel iemand met haar spelen? Of zullen andere kinderen haar misschien gaan plagen. En weet ik dat dan allemaal wel? En jezus man, mijn kleintje. Mijn Jolietje. Helemaal in zo'n grote groep. En er is al zo veel voorbij en is ze wel gelukkig genoeg zo. En dan ben ik straks vijfentwintig en mijn dochter vier jaar en dan is het allemaal al afgelopen dan heb ik al die dingen al gehad en een heel lang leven voor me en tegelijkertijd vind ik het alleen maar fijn om een grote dochter te hebben. Ze is zo leuk en gezellig maar ja niet meer mijn kleine kindje en met zo veel dingen die invloed op haar gaan hebben en daar is ze dan helemaal alleen en en en en en maar ja dat leuke sloffentasje dat we gekocht hebben maakt ons alletwee een beetje blij.....
  zaterdag 19 april 2008 @ 08:23:05 #17
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58154128
En bij het ontbijt smeert ze soms ons brood en dan vind ik tussen de middag hele kleffe boterhammen met haar vingerafdrukken en plaatselijk beleg en hier in huis liggen overal briefjes waar ze een soort van letters heeft gemaakt. 'Lieve Maria,' hoor je dan als ze zit te schrijven en ze houdt van vreselijk roze, met glitters en kraaltjes en lintjes. En ze fietst heel trots zonder handen op een fiets met zijwieltjes
pi_58154136
Nou het is idd wel een erg mixed-feelings-gebeuren allemaal.
Van de week riep ik ook heel hard dat het maar goed was dat ik straks geen werk (is vast helemaal niet waar want ik kan nu al kiezen uit andere banen ) meer heb want al die berichten over overblijven en naschoolse opvang maakten me wel heel bezorgd.
Maar zoals je al zegt LB, een groter kind is ook echt wel heeeel erg leuk en grappig
  zaterdag 19 april 2008 @ 17:19:52 #19
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58161217
Grappig zeker. Jolie heeft een knutselpakketje gekregen. Potloden versieren met van die draadjesdingen en bolletjes. Ze wilde er uiteraard mee aan de slag gaan terwijl ik nog iets anders moest doen. Maar ze kon het wel zonder hulp en uitleg. Het was de bedoeling dat er poppetjes en bloemen enzo bovenaan de potloden zouden komen. Het resultaat was nogal verrassend Iets had me natuurlijk aan het denken moeten zetten toen ze om lijm vroeg....

Wel een leuk bloemetje

[ Bericht 4% gewijzigd door Luchtbel op 19-04-2008 18:13:02 ]
pi_58161942
Wat ontzettend lief gemaakt
Ik vond het ook zo vreselijk spannend allemaal toen m`n oudste voor het eerst naar school moest, had er echt een knoop van in m`n maag! Nu gaat hij al bijna naar groep 5 en middelste gaat straks alweer naar groep 2 en het is alsof het nooit anders is geweest. Het went zo snel!
Komt helemaal goed, echt waar
Saartje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 april 2008 @ 18:55:35 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58162958
Evenstar, ik was net bij de Albert Hein en zag daar tomatenketchup van de Heinz staan speciaal voor kinderen zonder rare toevoegingen en geschikt voor een glutenvrij dieet.
T ging om de Heins Kids Tomato Ketchup.
deze:

nu weet ik natuurlijk niet of dat degene was die je gebruikte maar misschien heb je er wel wat aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 19 april 2008 @ 19:10:17 #22
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58163258
eerst zorgen dat der hjuuidje weer rustiger is en zo, had van piglet van pepijn ook al tip gehad. zeker weten dat de advance goed werk doet en dan pas mogen we weer de ketchup van heizn proberen, ik gebruikte de normale variant trouwens.
Dieetiste wil gewoon echt zo puur mogelijk dus zelf aan de slag met de ingredienten waarvan ik zeker weet dat ze dat kan hebben.
vermoedenlijk ligt het nl. vooral bij de neocate en de tomatensaus voor pasta;s de tomato frito, en niet bij de ketchup, maar zekerheid alles elimineren wat niet puur is.

maar heb opgschreven iig thanks noli ook voor recept
pi_58177719
Morris heeft vanmiddag zijn allereerste echte verjaardagsfeestje van zijn beste vriendje van de creche, en nu is hij ziek en ligt met hoge koorts te slapen Ik vind het zo verdrietig voor hem. Bah.
  zondag 20 april 2008 @ 14:27:03 #24
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58177852
ach snoopy wat sneu
  zondag 20 april 2008 @ 19:29:30 #25
105888 renzell
pi_58185469
Hè bah Snoop, da's écht zielig voor hem! Dikke kus voor je kleine man!

Lishe; is het zó niet fijn, dat idee van naar school straks? Vervelend, dat je het zo ervaart. Mij lijkt het echt alleen maar leuk. Of is dát juist een beetje raar? Gelukkig is Luuk nog een piepkuiken. Joh, nog vuel meer dan een half jaar te gaan! Da's écht nog wel even gelukkig. Wat een heeeeeeerlijke Leentjes kwamen er trouwens voorbij in het fototopic!
pi_58185674
Sara was vandaag een echt knuffelbigje, en na het eten zei ze: mama, jij lekker kookt
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 20 april 2008 @ 20:05:49 #27
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58186390
snoopy wat sneu voor Morris
Hopelijk voelt ie zich snel weer beter.

renzell mij lijkt het ook juist leuk als Noah naar school gaat straks Paar weken geleden waren we op een open dag van de school waar hij straks dan ook naartoe zal gaan. En vond het er zo leuk. Noah gelukkig ook, die wilde meteen al blijven! Ik vond het bijna jammer dat het nog zo lang duurt voordat ie kan gaan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 april 2008 @ 15:19:27 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58203962
Ahhh Morris Jammer hoor...

Isa staat al ruim anderhalf jaar te springen om naar school te gaan, 18 augustus (ruim een maand na haar 4e verjaardag ivm zomervakantie) mag ze echt... Ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_58204050
Morris is inmiddels aan de beterende hand. Maar vannacht had hij ook nog hele hoge koorts volgens mij. Ik heb het niet gemeten.
Hij denkt dat nu hij minder/niet meer ziek is het verjaardagsfeestje (dat gisteren dus was) gewoon doorgaat vanmiddag en anders morgen
Leg dat maar eens uit.

Leuk al die kindjes die zin in school hebben! Ik heb de naschoolse opvang gevraagd hoe het zit met de plaatsing maar nu kunnen ze er gewoon nog niks over zeggen en moet ik over een maand maar eens bellen
  Licht Ontvlambaar maandag 21 april 2008 @ 15:35:21 #30
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58204234
Moeilijke zaken om uit te leggen... Vooral ook door de kinderlijke logica die ze vaak hebben. Isa kwam van de week met de vraag waarom opa wel een oma had en opie geen omie. Ik heb geprobeerd het zo simpel mogelijk uit te leggen, maar liep steeds weer tegen haar logica aan. Dat was best moeilijk omdat ze zich ineens realiseerde dat papa's en mama's dus dood kunnen gaan. Toen zat ik ineens met een heel verdrietig meisje...

Wat naschoolse opvang betreft, blijven bellen Snoopy! Ik kreeg een aanbod voor een andere BSO dan ik aangevraagd had. Inmiddels (na elke week bellen sinds maart) heb ik Isa sowieso voor een van de twee dagen op de BSO van mijn keuze en daardoor ook voorrang op de tweede dag als er een plaats vrijkomt. En ze zijn nog niet van me af
pi_58204365
Dit was hun reactie per mail:
quote:
Ik kan u daar nog geen uitsluitsel over geven. Er wordt omstreeks de zomer een nieuwe groep geopend. Dan wordt eerst gekeken welke zittende kinderen nog andere dagen nodig hebben en daarna gaan we de resterende open plekken aanbieden. Ik moet dan rekening houden met eventueel nog te plaatsen 2e kinderen, letten op verhouding jongens /meisjes en leeftijdspreiding per groep.
Kijkend zuiver en alleen naar de algemene wachtlijst op inschrijfdatum, staat uw zoon op de 24e plaats.
Voor de leeftijdsgroep tot 6 jaar (de groep die er straks zal zijn na de herindeling van de groepen, zodra de nieuwe groep geopend is) staat uw zoon op de 12e plaats.
Dan hangt 't allemaal ook nog af van de dagen die men wenst en de dagen die wij kunnen bieden, hoe flexibel ouders zijn omtrent de soort en aantal dagen. Dus indien u eventueel ook op andere dagen dan de gewenste zou willen beginnen is het verstandig dat naar ons te communiceren.

Zoals u ziet, de planning van kinderopvang is niet de allereenvoudigste zaak.

Ik raad u aan ons over 1 maand opnieuw te benaderen (liefst telefonisch) en hoop u dan exactere informatie te kunnen geven.
We denken nu hard over andere oplossingen als het allemaal niet gaat lukken. Oma's om de week inschakelen, andere moeders of mijn werkrooster aanpassen...
  Licht Ontvlambaar maandag 21 april 2008 @ 15:53:35 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58204575
Zo'n verhaal kreeg ik dus ook... doorspekt met 'moeilijk', 'onmogelijk', 'onduidelijk ivm kinderen die voorrang hebben' etc. Ik heb (in elk geval hier) het gevoel dat dat grotendeels afwimpelen is. En dat alleen diegenen die 'lastig' blijven hun zin krijgen... Want het rare is dat ik drie weken geleden gezegd kreeg dat er echt absoluut geen plaats was en nu ineens wel.

Wat ook heel stom is, ik krijg een aanbod en daarin staat een datum waarin ik gereageerd moet hebben op het aanbod. Als ik vervolgens vraag waarom dat ze nog geen duidleijkheid hebben dan na die datum, hoor ik 'Ja, maar een aanbod blijft geldig tot een maand voor aanvang' Dan kun je je planning toch nooit op orde krijgen...
pi_58204698
En ik vond de school zelf ook al vaag doen. Die moeten ook opvang regelen maar waren nog bezig met een plan en konden daar ook niet over zeggen wanneer dat concreet werd.
Dus nou ja.
  Licht Ontvlambaar maandag 21 april 2008 @ 16:07:13 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58204792
Frustrerend is dat he...
pi_58209629
Hier een meisje dat absoluut niet wil slapen. Laatste dagen gaat slapen ineens slecht.
Ik denk dat ze heel erg droomt of nachtmerries heeft. Weet niet of dat al kan trouwens.
Want soms slaapt ze een half uur en word ze mega overstuur wakker en wil ze neit meer slapen.
Moeilijk hoor. Ze zal toch een keer moeten slapen.
pi_58211827
En ze slaapt nog niet. Een stampvoetend krijsend meisje horen we nu.
Nog ideeen wat het kan zijn? kiesjes zijn al een tijdje bezig. geen koorts, vieze luier etc.
  maandag 21 april 2008 @ 22:15:30 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58213212
Evenstar, hoe is het nu met Arwen? Zijn de verschijnselen al een beetje aan het wegtrekken?
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:11:28 #38
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58220040
ingrid: dromen en nachtmerries kan al ja! dat kan al vanaf heel vroeg hoor. in iedergeval indrukwekkende dromen.
het kan vanalles zijn, niet perse iets aanwijsbaars.

Max is al vanaf vrijdag ziek. zo zielig!
ik heb zaterdag voor het eerst de HAP van binnen gezien. ik was naar een verjaardag van een vriendin en oma paste op. toen belde ze ineens op eigenlijk alleen maar om te vertellen dat max zo ziek was en paracetamol niet hielp tegen de koorts en dat je niks bij m mocht doen (aanraking was vreselijk voor hem)
t was zo zielig, hij kon alleen maar piepen en zag eruit als een vaatdoek.
ik gelijk ongerust en maar naar huis gegaan en met een vriendin naar de hap gereden. ik dacht dat ie oorontsteking had aangezien ie steeds naar zn oren greep, je er niet aan mocht zitten en het zeer deed als ie ging liggen. in de wachtkamer zei hij zelfs pijn terwijl hij aan zn oor zat.

bij de arts bleek het alleen maar onrustig te zijn in zn oren, geen reden om antibiotica te geven
en wat als net als vanavond paracetamol niet helpt tegen hoge koorts? "sja, dan heb je pech"
maarja als het in 2/3 dagen niet over was moest k naar de HA.
tis nu 3 dagen verder en hij was gisteren nog flink ziek, maar nu gaat het eigenlijk wel weer. de koorts zal zo wel weer opzetten als ik m zo bezig zie nu. niks is goed
straks dokter maar es bellen voor een afspraak.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:16:47 #39
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58220132
Och Maxje toch.. *heel zacht op de bol geeft*
Gewoon bellen hoor Pinq
Maxi, Midi & Mini
pi_58220147
Naar is dat hè Pinquit. Het maakt je toch ongerust als ze zo ziekig zijn Goed dat je de huisarts even belt. Misschien kunnen ze voor de zekerheid nog een keer naar z'n oortjes kijken.
Beterschap!
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:25:55 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_58220318
BSO regelen is echt een crime he? vreselijk. ik hoop vor jullie op plek!

arme Max pinq, wat sneu! ik zou ook nog even naar de huisarts gaa hoor, koorts is niet erg, maar dagen achter elkaar lijkt me toch niet goed.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:32:26 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58225416
quote:
Op maandag 21 april 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
Evenstar, hoe is het nu met Arwen? Zijn de verschijnselen al een beetje aan het wegtrekken?
lief dat je vraagt en ja de plekjes worden kleiner, t was dus gewoon die verdomde neocate
Frappant ook dat ze nu ook beter de bekers leeg drinkt
  dinsdag 22 april 2008 @ 13:33:27 #43
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58225447
en pinq beterschap voor max op haar blote knietjes dankbaar is dat arwen nog nooit echt ziek is geweest
  dinsdag 22 april 2008 @ 14:22:52 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58226584
Nog beter, ze vraagt machitiging voor half jaar aan, en eist vergoeding tot zei zegt niet meer nodig, zal het wel op iets anders raar moeten gooien denk ik , maar ze zegt normaal met sonde we, maar dat doen we niet als het neit nodig is, ze heeft al genoeg gedonder, gaan we nietnog groter maken.

dus geen zorgen meer over asociale voedselkosten ( +- 800 de maand alleen aan de neocate advanced ) ben een blij mens.

Verders gaat ze 8 mei voor het eerst naar de tandarts, mijn eigen tandarts die ik volledig vertrouw, maar telefonisch gesproken over alle problematiek die ze gehad heeft de mond sensorische storingen, het drama wat tandenpoetsen ze kan alleen tegen de paradontax en dies ranzig en zeeeer sterk van smaak te sterk eigenlijk voor zo;n ukkie.
We gaan even kijken of ze het een beetje accepteert en ofdat hij met haar kan werken, anders naar gespecialiseerde angsttandarts die recentelijk heir eentje in helmond zijn praktijk geopent heeft.
Maar heb haar het liefst bij mijn eigen vertrouwde tandarts natuurlijk.

de biopt horen we waarschijnlijk pas de dag tevoren ivm drukte en ze toch neit te lang wil wachten meer. dus binnen nu en 4 weken ergens. spannende tijden dus.
pi_58227073
Sterkte met het afwachten weer Evenstar, wel fijn dat jullie een machtiging krijgen!

Myrthe heeft gisteren nieuwe schoenen gekregen. Eerst een paar gekocht dat in de winkel erg goed leek te zitten, ze bleef goed rennen en springen en de maat leek ook helemaal goed. Ze mocht de schoenen dus meteen aanhouden. We hebben nog een klein uurtje door de stad gelopen om andere dingen te kopen toen ze ineens begon te klagen over zere voeten. Snel terug naar de winkel.. en we mochten ze gelukkig nog ruilen voor een nieuw paar. Ze heeft maat 27,5 en we hadden 28 gekocht, maar ze zaten blijkbaar toch te strak. De verkoopster stelde dus voor maat 27 te kopen (bleek er nog maar net te werken) maar uiteindelijk zijn we met mt 28 van een ander paar naar huis gegaan. Daar loopt ze nu de hele dag prima op, ondanks de grote blaar die ze aan het andere paar heeft overgehouden.
  dinsdag 22 april 2008 @ 16:17:33 #46
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58229395
evenstar wat geweldig dat jullie de neocate voorlopig nog vergoed krijgen! lijkt me een enorme opluchting!

pinzuit wat zielig dat Max zo ziek is. Beterschap. Hopelijk knapt ie snel weer op! "Dan heb je pech" wat een stomme opmerking zeg, daar ben je mooi klaar mee dan hij zou het toch op zn minst kunnen nuanceren dat het wel vervelend is maar geen kwaad kan of iets dergelijks
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58237225
Fijn Evenstar, da's een zorg minder

Morris is nog steeds niet ok. Vannacht werd hij steeds huilend wakker en nat van het zweet. Vandaag leek het redelijk goed te gaan maar aan het einde van de dag werd hij toch weer zielig en was niks goed. Ik heb besloten morgen een dagje vrij te nemen zodat hij niet naar de creche hoeft.
pi_58272001
hoe is het met morris nu??

met max ben ik gisteren langs de HA geweest. nu wel een ontstoken oortje, dus aan de amoxicilline.
en dat is zo lastig bij een kind dat net te jong is om écht te begrijpen dat de pijn ervan overgaat, en te oud is om het gewoon half ongemerkt in zn mond te spuiten (kreeg er een spuit bij, wel handig!) dus het gaat onder dwang. 3 keer per dag arm kind. maar ben zo blij dat ik er iets voor heb en dat het lekker helemaal overgaat
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 april 2008 @ 09:38:14 #49
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58272213
Fijn dat je nu weet wat het is bij Max... Mocht het nu echt niet gaan met de antibiotica, het laatste redmiddel hier was door een beetje frambozenvlaai.
pi_58272297
hij vind het gelukkig niet vies geloof ik, want hij spuugt het niet uit hij vind het gewoon naar dat het móet geloof ik
pi_58272310
Oei, dus toch een ontstoken oortje Pinq Hopelijk werken de medicijnen snel.

Morris is vandaag nog een dagje thuis met papa. Overdag gaat het best goed met hem, maar aan het eind van de dag stort hij toch weer in en is warm en hangerig.
Het enige dat hij wil eten is chocola Drinken doet hij gelukkig goed.
pi_58272358
haha dat van die chocola was hier ook t weekend. totdat ie zelfs geen chocola meer at dat was voor mij het teken dat ie écht ziek was
pi_58272552
Beterschap zieke kindjes.

Merlijn had zaterdag nog 39,5 maar het schijnt te heersen op het moment, meer kindje hebben alleen maar koorts en het is de dag erna weer over. Beetje vreemd.
  donderdag 24 april 2008 @ 14:45:49 #54
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58278962
beterschap voor de zieke kindjes en een extra kusje voor nog steeds zieke morris en max zijn ontstoken oortjes

en ja ik ben rete opgelucht
  donderdag 24 april 2008 @ 17:15:35 #55
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58282260
Noah was/leek maandagochtend ook een beetje ziekig. Maar ipv koorts had hij juist een temp. van 36,0. Hij was zo slap als een vaatdoek, wilde niks, zei niks, at niks, etc. Maar na een paar uurtjes was ie weer helemaal zichzelf
©Dumbo
pi_58286109
a gossie.. vervelend hoor die zieke kindjes.. hoop dat ze snel beter worden.

Ik ben vandaag helemaal op dat kleine grietje. Alsof ze in de gaten heeft dat mamma een baaldagje heeft... De hele dag komt ze naar me toe of moet ik bij haar komen liggen in het grote bed. Dan slaat ze een armpje om me heen of aait over mijn hoofd of been en zegt dan heel lief. Mamma heel lief of mamma zooo lief.
Ze is helemaal gek van Junglebook en vanmiddag zegt ze ineens tegen Michel. Je bent lief pappa beer en jij ook mamma beer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58311643
Ik word echt moedeloos inmiddels... het hoesten van Sara wordt alleen maar weer erger. Ze is nu de hele avond al aan het hoesten tot ze moet kokhalzen. Ik heb haar al extra ventolin gepuft, het helpt allemaal geen zier. Ze wil alleen maar heel graag slapen en huilt dan ook omdat ze wakker is telkens.. Overdag gaat het goed, af en toe even hoesten, maar niets ergs, en ;s avonds begint ze. Elke nacht is het een drama, al vanaf januari. Hoe lang kan dit zo doorgaan? Het punt is dat ze overdag weinig last heeft, als we naar de HA gaan is er bijna nooit iets te horen, behalve wat slijm hoog in de luchtpijp.
Sara
Merel
Ukje
pi_58316369
En vanmorgen had Sara allemaal rode vlekjes rond haar mond en neus. Zou ze dan toch weer allergsch gereageerd hebben op iets? Wij weten het niet, thuis heeft ze niets anders dan normaal gehad, dus maandag maar even op 't kdv vragen. Ze heeft tot 0"00 uur gehoest en tussen 4 en 5 weer heel erg. Nu gaat het wel weer.
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 26 april 2008 @ 14:45:26 #59
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58320702
wat sneu voor saar!
en eigenlijk vervelend dat er bij de HA steeds niks uitkomt. liever dat ze niks heeft natuurlijk, maar dan ook geen hoest die al 4 maanden duurt
kan toch niet goed zijn?

heb je het dekentje/matrasje/vloerbedekking enz, al eens nagekeken op allergische dinges? een allergie kan echt heel plots opkomen.
hoest ze het slijm op? zoniet, kan je misschien eens tussikind gebruiken. das tegen kriebel/vastzittende hoest. maar ik neem aan dat ze dat slijm gewoon ophoest.

sterkte ermee iig
pi_58322655
Ze heeft zo'n anti-allergie matras, zeil op de vloer, en een dekbed. Bij mijn schoonouders heeft ze nog gewoon een dekentje/lakentje en daar hoest ze even hard...
Slijm wordt wel goed opgehoest, eerst heeft ze een tijd een droge hoest en dan komt het slijm en wordt ze benauwd.
De HA heeft al gekeken toen ze ook overdag hoestte (laatst) en toen heeft ze flixitide erbij gekregen. Dus nu is het weer afwachten.
Dank je wel meis!
Sara
Merel
Ukje
pi_58325017
Fuente, en als het op zijn ergst is langs de HAP??
Eventueel van te voren met de huisarts dat overleggen.
Dan kunnen ze kijken en luisteren als het op het ergst is. Want zo spoken 's nachts ook is ook hopeloos.
pi_58325022
Fuente sterkte ermee!
  zaterdag 26 april 2008 @ 19:42:27 #63
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58325466
Wat vervelend zo Fuente Hopelijk gaat het snel beter.

Noah heeft ineens allemaal vlekjes over zn hele lichaam Geen idee waar het van is. Als ie het niet al gehad had had ik wrs meteen aan waterpokken gedacht, maar dat heeft ie al uitgebreid gehad. Hij lijkt er verder (nog?) geen last van te hebben, dus hopelijk is het gewoon niks
©Dumbo
pi_58327717
Tex, is het geen 5e of 6e ziekte? Ik kan die dinge nooit uit elkaar houden

P_iglet, dat gaan we de volgende keer doen denk ik! Ik moet zeggen dat het tot nu toe gaat (behalve dan dat ze gewoon niet wil slapen vanavond ) maar ze hoest niet meer zo erg
Sara
Merel
Ukje
pi_58328850
wat ontzettend sneu voor sara. sterkte ermee! [edit]o ik lees nu dat 't iets beter gaat. gelukkig maar. hopelijk slaapt ze vannacht lekker! [/edit]
tex, zijn 't blaasjes of alleen vlekjes?
  zaterdag 26 april 2008 @ 23:16:45 #66
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_58329740
Evenstar wat fijn dat je de voeding nu vergoed krijgt

Fuente wat vervelend voor jullie en ook voor Sara, die hap-tip vind ik wel een slimme.
Tex kunnen het misschien 'gewoon' warmtepukkeltjes zijn door het zweten met dit weer? Zolang hij er geen last van heeft is het best natuurlijk

Er heerste bij Tobias op de psz waterpokken en hij was al wat verkouden dus toen ons buurmeisje 2 weken geleden ook de waterpokken bleek te hebben heb ik 'm erbij gezet in de trant van 'je kunt het maar gehad hebben' maar behalve wat snotterig heeft meneertje er niets van meegekregen
Meneertje lag zó uitgebreid/uitgestrekt in zijn ledikantje dat we hem een maandje geleden een 'groot' bed hebben gegeven, wat zijn ze dan toch ook nog klein als hij dan ineens weer helemaal opgefrommeld in een hoekje van zijn grote bed ligt te slapen . En helemaal als je er dan 's nachts uitvalt, arm klein ding Gelukkig is hij makkelijk te troosten en slaapt hij erna weer snel door.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_58330942
Saffier, die waterpokken kunnen nog wel komen, de incubatietijd kan oplopen tot een week of 3 geloof ik.
  zondag 27 april 2008 @ 08:52:11 #68
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58334146
Het zijn eerder blaasjes dan vlekjes vind ik, het is in elk geval wat verdikt zeg maar. Het heeft op het eerste gezicht ook wel wat weg van muggenbulten, maar het lijkt opgebouwd te zijn uit heleboel kleine puntjes.

Heb gisteren nog wel wat gegoogled op al die vlekjes ziektes, maar weer nu niet meer wat bij welke ziekte hoorde Dat van die puntjes ben ik wel ergerns tegen gekomen en er was er ook eentje waarbij de vlekjes vaak bij de strekzijde van de romp en benen kwamen, Noah heeft ze zeg maar ongeveer 'onder' waar zn arm hangt, in zn zij/oksel dus.

Maar goed, hij heeft dus nergens last van, en de vlekjes zijn een beetje gelig en lijken weg te trekken als blauwe plekken.

Hij heeft vorige week wel een dag ondertemp gehad, misschien had dat er mee te maken? We zullen er nooit achter komen wrs

Owjah warmtebultjes had ik ook aan gedacht, maar vind ze er anders uitzien, en ze zitten ook op zn benen en daar zou ik die warmtebultjes minder snel verwachten.
©Dumbo
  zondag 27 april 2008 @ 10:17:22 #69
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58334684
wel maf, dat ze wegtrekken als blauwe plekjes. maar als ie niet echt ziek is lijkt het me niet iets naars.
pi_58379107
Tex als ik de opmerking lees van de muggebulten doet me dat gelijk denken aan netelroos. Vond dat bij Merlijn toen ook zo op muggebulten lijken.

Merlijn zit in de ontkennende fase, de hele dag Njee dat toch vaak wel ja wordt want je laat de leuke dingen natuurlijk niet aan je voorbij gaan. Verder is hij veel met napraten bezig, erg eluk om te horen hoeveel woordjes hij al kent.
pi_58381375
Hoe is het nu met Noah?

Vandaag Myrthe's laatste cb-bezoekje gehad. Gewicht en lengte goedgekeurd, ogentest goed, blokjes in de vormenstoof doen lukte en een bruggetje namaken met drie blokjes ook. We zijn nog gewaarschuwd dat de bof rondgaat, wel attent. En dat was het dan.. op naar de schoolarts.
  woensdag 30 april 2008 @ 09:23:04 #72
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58394823
gisteren de laatste dosis amoxicilline gehad, maar de oorpijn is nog niet weg. koorts wel.
pi_58394901
Wat sneu pinquit Als hij nog steeds oorpijn heeft is het waarschijnlijk ook echt nog niet over.
Sara
Merel
Ukje
pi_58394903
Dat is ook rot Pinquit

Poemojn, wat een gek idee dat ze voor het laatst was.
Morris moet 26 mei.
pi_58395088
Ik geloof niet dat ze dat zelf erg vindt. Ze vond het maar niets om de hele tijd in haar ondergoed te moeten rondlopen.

Wat vervelend Pinquit.
  woensdag 30 april 2008 @ 10:14:22 #76
105888 renzell
pi_58395128
Wat rot Pinquit. Bah! Sterkte.

Fijn dat Saar niet meer zo veel hoest. Hopelijk de nieuwe trend Fuente!

Ik ben ook naar het cb geweest met Juul, de op 1 na laatste keer. Helemaal goedgekeurd ook weer. Hij weegt 17,8 kilo en is 103 centimeter. Keurig op zijn eigen curve. De ogentest deed ie na wat gestribbel gelukkig goed mee en was helemaal in orde, de auto die hij van blokjes na moest maken, veranderde hij iets van vorm. Maar die zag er vervolgens wél weer veel meer uit als een auto. Tekenen had ie niet echt veel zin in, dus heeft ze niet kunnen zien. Maar dat doet ie prima voor zijn leeftijd volgens mij. Voetballen vond ie wél leuk (hij wilde niet meer stoppen zelfs)! Meneer is overduidelijk rechtsbenig. Herhaaldelijke vragen om met het andere voetje te schoppen werden gevolgd door lang geaarzel, alvorens tóch maar gewoon met rechts te trappen, zoals dat hoort.

[ Bericht 11% gewijzigd door renzell op 30-04-2008 10:21:24 ]
  woensdag 30 april 2008 @ 12:43:24 #77
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58396952
Even een paar woordjes van Emma (afwijkende, de rest gaat meestal wel goed)
'pus' (kus)
'pluffel' (knuffel)

Klinkt wel grappig als ze dan om een pus en een pluffel vraagt. Andere mensen hebben echt geen idee waar ze het over heeft!
Ook heeft ze in bed geen doek en speen, maar 'koek' en 'peen' ... we slepen natuurlijk een hoop etenswaren mee in bed ...
Ze zegt vaak een P ipv een K, behalve bij bijv. koek, en koe, etc. Als je eerst 'koe' zegt en dan bijv. 'kus' dan zegt ze 'koe' en 'pus'
pi_58398774
Renzell: Fijn dat alles ook weer goed was op het CB. Je hebt toen eens een tekening geplaatst van hem en volgens mij kan hij dat idd. prima Wat bekijken ze ineens veel op het CB dan. De vorige keer dat ik met Tomas was kreeg ik niet meer dan een standaard praatje en wat vragen. En dan moet je de afpraak daarna dus ineens een ogentest doen, voetballen, tekenen, een auto maken...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 30 april 2008 @ 15:09:09 #79
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58398910
lief he suzanne die woordjes en wat ze ervan maken. vind het bijna jammer dat Arwen veel woordjes nu wel goed uitspreekt, zo is kettie ineens echt kepchup al.
Sta er verbaasd oer wat ze allemaal al kan.
Had me laatst getracteerd op een nieuwe ketting, en zaten hangertjes aan eentje vaneen groot plaatje en een klein plaatje. zegt ze ineens is dat ik dus is een plaat.
Zegt zze grote plaat en pakt ze de ander kleine plaatje.
Ze is ook helemaal bezig met kleuren, heeft een passie voor de 8, ze weet ze zelfs in de krant gewoon aan te wijzen zonder hulp
Van de week was haar neefje die is 3 maandjes ouder aan het hel[pen met vormen blokken. ze ging hem wel ff zeggen hoe het moet. moedertje hihi.
Wat dat betreft ontwikkelt ze zich erg goed denk ik.

Op voedingsgebied is het nog steeds niet jofel, de eczeem is weg, heeft echt dus aan die neocate gelegen. Maandag haar allereerstehapje vis ooit gegeven, kabeljauwfilet onbewerkt.
Gisteren dus moment supreme, daat ging helaas weer compleet mis. na kwartiertje dikke rode huid en lichte ademhalingsproblemen. maar verwarloosbaar, was ook binnen halfuurtje weg weer.
Maar een behoorlijke reactie op een klein hapje vis.
Op zulke momenten besef je wel weer heel goed waarom je soms zo gemeen moet zijn als ze eens iets wilt proeven en je haar teleur moet stellen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 30 april 2008 @ 16:57:51 #80
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58400154
Isa en ik waren gisteren een ijsje gaan eten bij De Wilg op de Akersteenweg in Maastricht, daar zag ik dat ze gluten- en melkvrij ijs hebben. Misschien iets om te onthouden voor Arwen?
  woensdag 30 april 2008 @ 17:36:08 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58400596
quote:
Op woensdag 30 april 2008 16:57 schreef Sjeen het volgende:
Isa en ik waren gisteren een ijsje gaan eten bij De Wilg op de Akersteenweg in Maastricht, daar zag ik dat ze gluten- en melkvrij ijs hebben. Misschien iets om te onthouden voor Arwen?
oeh das misschien idee als we naar zkh moeten, al vermoed ik dat het soja bevat maar ff langs gaan en vragen is wel te doen. Dankje voor de tip
pi_58411152
Sara heeft al 3 nachten de hele nacht doorgeslapen in haar eigen bed zonder hoestaanvallen
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:38:40 #83
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411385
Evenstar, die woordjes die ze nog niet goed uitspreken zijn idd erg schattig he. Ik vind het ergens ook 'jammer' als ze dan ineens alles goed gaan zeggen.
Noa zegt trouwens nog steeds 'mussee' ipv WC (Meecee dus eigenlijk maar de eerste ee spreekt ze als uh uit hoezo plat!) en 'oneranje' ipv oranje. Ik merkte dat Emma het nu ook precies zo verkeerd zegt dus ik ben wel blij dat Noa meestal heel netjes praat!

Spannend trouwens dat Arwen naar de tandarts moet, zeker met zo'n voorgeschiedenis. En Parodontax is idd vies ja! Zeker voor zo'n ukkie! Onze meiden vinden tandenpoetsen zowiezo erg moeilijk maar vinden de tandpasta wel lekker. Wel naar als dat er dan ook nog bij komt.
Maar verder goed nieuws bij jou he! ben blij voor je!

Pinquit, sterkte met Max! Wat zielig dat het niet over is

Myrthe met blaar da's wel sneu Poemojn! wel een geluk dat je ze nog terug moest brengen, want anders heb je een probleem...
  donderdag 1 mei 2008 @ 09:39:10 #84
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58411389
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 09:05 schreef Fuente het volgende:
Sara heeft al 3 nachten de hele nacht doorgeslapen in haar eigen bed zonder hoestaanvallen
dat is heerlijk zeg!!
pi_58439895
Wat goed van Saartje!

Hoe isset nu met de oortjes van Max?

A gossie, Myrthe een blaar.. hoop dattie snel over is.

Ik heb een kind datvandaag de hele dag al niet wil eten. Geen brood, eierkoek, spaghetti, helemaal niets...
Ze zegt al wel 2 dagen dat ze buikpijn heeft en heeft wat dunnere poep. Vanmiddag zat ze op het potje te poepen en toen was het net water... Drinken heeft ze ook niet superveel zin in..
Ze zingt daarentegen wel bijna de hele dag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 22:27:13 #86
105850 Fuente
mamamuts
pi_58444840
Agossie Amber! Geen buikgriep krijgen he! Wel goed dat ze het op 't potje deed joh!

Pinquit, hoe gaat het met Max?
Sara
Merel
Ukje
pi_58449572
volgens mij is het wel een buik griep. ze heeft zichzelf helemaal leeg gespuugd. heb al 2x het bed verschoond en ze heeft de 3e pyama aan. ze zegt wel wanneer ze moet spugen zodat ik een doek kan pakken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:18:13 #88
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58450398
Arme Amber! Dat is naar he Vicky. Heel veel beterschap voor haar en hopelijk krijg jij het niet...
  zaterdag 3 mei 2008 @ 08:52:27 #89
105850 Fuente
mamamuts
pi_58450487
Ah wat sneu voor Amber zeg... sterkte!!
Sara
Merel
Ukje
pi_58450719
Nou het was met het nachtje wel zeg. Spugen was gelukkig na een uurtje of 4 over. Op een gegeven moment lag ze bijna te slapen en toen begon ze ineens te kronkelen. Huilen, roepen mamma mamma auw buikie. Ze ging het bed uit, ging op het randje van het kozijn zitten en liet 4 hele harde natte winden...
Luier verschoond en toen is ze in slaap gevallen. Had het campingbedje al naast ons bed gezet en heb haar op een gegeven moment overgeheveld. Om half 9 werd ze wakker, natuurlijk weer eenluier vol, maar spugen doet ze gelukkig niet meer.
Eten wil ze niet, drinken wilde ze vannacht ook niet. Had gelukkig nog een spuitje in huis dus heb wel wat ORS bij dr naar binnen gekregen. Vanmorgen heeft ze gelukkig wel al wat gedronken... Ze heeft van die hele ingevallen oogjes...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_58460327
Heel veel beterschap voorAmber!
pi_58460371
Arme Amber Hopelijk is ze er snel van af en jullie ook
  zaterdag 3 mei 2008 @ 23:18:57 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58462600
ohh amber zo sneu!! ik hoop dat het snel weer beter gaat! echt vreselijk zielig, zó ziek!!

met max gaat het eigenlijk wel weer goed. af en toe grijpt ie naar zn oor, maar niet meer zo erg als een paar dagen geleden. donderdag was het heel zielig, toen moest ie niesen en dat ging blijkbaar niet helemaal goed, want ineens gilde ie echt van de pijn aan zn oor.
pi_58467513
Hoop dat Max zijn oortje snel over is.

Met Amber gaat het een stuk beter. Gisteravond heeft ze een fles met pap op en vanmorgen ook. Eten zil ze nog niet, drinken gaat gelukkig goed. Ze heeft klokkie rond geslapen. Vanmorgen toen ze wakker werd had ze een droge luier maar net heeft ze weer een hele grote plas gedaan op de pot.
Ze heeft nog wel diarree.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 4 mei 2008 @ 11:14:44 #95
105850 Fuente
mamamuts
pi_58468105
Bij niesen komt er ook heel veel druk op het oor, maar fijn dat het wat betergaat met Max!

En fijn dat Amber weer opknapt Vicky!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 mei 2008 @ 13:16:09 #96
105850 Fuente
mamamuts
pi_58470136
Zijn jullie kids ook zo ontzettend druk met dat lekkere weer?Sara rent en springt en gilt echt de hele dag al!
Sara
Merel
Ukje
pi_58471267
Merlijn gunt zich zelf niet eens de tijd om te eten, zo druk heeft hij het. Gelukkig ligt hij nu in bed kan hij zich vanmiddag weer helemaal uitleven.
  zondag 4 mei 2008 @ 15:01:47 #98
105850 Fuente
mamamuts
pi_58472217
Sara slaapt helaas al een tijd niet meer 's middags Net had ze er zelf ook even genoeg van en wou ze niets meer, alleen maar huilen. Toen haar vroeg wat ze nou eigenlijk wilde zei ze: ikke wil even huilen.. Agossie! Zo schattig, dus ze heeft even lekker gehuild en gaat nu in de zandbak spelen
Sara
Merel
Ukje
pi_58473342
Nou, hier geen druk peutertje maar een peuter met de waterpokken. Balen want we hadden gepland om morgen naar een kinderbevrijdingsfestival te gaan. Niet dat hij er heel erg veel last van heeft...maar ja...om nou half nijmegen de waterpokken te geven
It's all up to you
  zondag 4 mei 2008 @ 18:31:26 #100
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58475712
en natuurlijk vandaag weer dubbele nies met heel veel oorpijn aan beide oortjes
  zondag 4 mei 2008 @ 18:48:30 #101
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58476005
he balen tearsong

maxje toch arm schaapje

en op de vraag of ze zo druk zijn, geen idee, ze was dit weekend bij papa dus
  zondag 4 mei 2008 @ 20:59:52 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58478902
Wat sneu voor Max, Pinquit. Succes.

Wat vinden jullie een redelijk tijdstip in de ochtend waarop er buiten gespeeld mag worden?

Jolie heeft een vriendinnetje gevonden hier in de buurt. Ik vind dat heel fijn, dat haar zoiets lukt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Luchtbel op 04-05-2008 21:05:17 ]
  zondag 4 mei 2008 @ 22:09:56 #103
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58480650
Bedoel je met buiten spelen op de straat, Luchtbel? of gewoon in de tuin? (kan me iets herinneren over dat dat lastig is bij jullie ivm flat?)

Wat zouden jouw redenen zijn om Jolie nog niet buiten te laten spelen, vanwege een bepaald tijdstip? Ben ik wel benieuwd naar, ik kan niet echt iets bedenken.

Leuk trouwens dat Jolie een vriendinnetje heeft ...

Noa heeft er ook eentje, haar buurmeisje, die zegt dat Noa 'haar beste vriendin' is. Alleen komt de buurvrouw nooit hier op bezoek en vraagt ze ook nooit of ik Noa even kom brengen of even langs kom o.i.d.
Morgen komt ze hier toevallig (maar zonder dochtertje) omdat ze voor school een opdracht moet doen, maar dat is dus ook alleen maar omdat ze me nodig heeft ...jammer vind ik dat. Voor haar dochtertje en voor Noa. Ze kennen elkaar nota bene al vanaf dat Noa 7 maanden was en het buurmeisje bijna 1! Toch best bijzonder vind ik...
  zondag 4 mei 2008 @ 22:33:33 #104
102760 Igraine
Headache
pi_58481178
Leuk is dat he buurtkindjes. Hier een tweeling die 2 maanden ouder is dan Myhron. Het zijn echt haar vriendje en vriendinnetje. Dat zegt ze ook altijd: "waar is mijn vriendin nou?". Ze zien elkaar wel regelmatig want we spelen vaak buiten en ze zitten samen op de PSZ. En gisteren hebben we in de tuin bij ons ge-BBQd. Wij kunnen ook leuk met onze buren (de ouders dus) opschieten dus dat scheelt ook. We zitten ook wel bij elkaar zonder de kinderen..

Ik vind dat buiten spelen gewoon moet kunnen, meestal is het hier vanaf een uur of tien. Nadat we geslapen, gedoucht en gegeten hebben. Eerder zou ook nog wel kunnen, doordeweeks. In het weekend vind ik vanaf een uur of half tien a tien wel goed. Maar dan is dat meer met het oog op overlast voor de omringende buren.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_58481403
Ik heb mijn dochter vanochtend om 10 uur naar buiten gelaten, toen was er geen houden meer aan. En ik vond dat best christelijk voor de zondagochtend
Variety is the spice of life
  zondag 4 mei 2008 @ 23:25:50 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58482425
Suzanna, we wonen niet in een flat maar op de bovenste twee verdiepingen van een huis en we hebben dus wel een tuin.

Het heeft met de buren te maken ja maar dat doet er niet toe verder. Vroeg me gewoon af of andere mensen regels hadden of dat het niet zo veel uitmaakt.

En het vriendinnetjesgebeuren vind ik zelf ook wel echt fijn. Dat ze iemand heeft om mee te spelen en die iemand ook nog eens zelf gevonden heeft, dat vind ik goed.
  maandag 5 mei 2008 @ 09:26:39 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58485939
Noah heeft ineens wéér allemaal vlekjes. Snap er niks meer van. Ze lijken nu nog het meest op muggenbulten. Maar ze zitten op zn buik, zn zij en een paar op z'n rug. Lijkt me erg raar dat ie zó vaak daar wordt geprikt en niet één keer op zn armen en gezicht bijv, wat toch veel makkelijker is voor die muggen lijkt me....

Kan iemand hier iets van maken?

©Dumbo
  maandag 5 mei 2008 @ 10:21:16 #108
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58486689
heeft ie er jeuk aan tex?

en is ie verder ziekig? of gewoon verder helemaal gezond?
  maandag 5 mei 2008 @ 10:23:22 #109
640 snoopy
peanuts
pi_58486741
Het lijken idd insectenbeten. Vreemd. Is hij door de struiken gelopen ofzoiets?
  maandag 5 mei 2008 @ 10:29:24 #110
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58486815
of toch netelroos..
heeft noah al waterpokken gehad? want het lijkt net of het blaasjes gaan worden, op de onderste foto lijkt het net alsof er in het midden een lichter plekje zit op de bultjes
  maandag 5 mei 2008 @ 10:33:22 #111
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58486865
Ik denk ook wat Pinquit zegt. Het lijkt wel waterpokken. Vooral bij de onderste foto lijken er blaasjes te komen in het midden

Of heeft ie al waterpokken gehad?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 5 mei 2008 @ 10:46:47 #112
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58487048
Toen ik ze net ontdekten ging ie wel krabben/wrijven en zei ie dat ie jeuk had. Maar sindsdien is ie er niet aangekomen, dus volgens mij heeft ie er niet echt last van. Hij is verder ook niet ziek ofzow.

Plaatjes van netelroos zagen er heel anders uit vond ik...

Waterpokken heeft Noah al heeel erg gehad toen ie net een jaar was.

Hij heeft gisteren in het park wel door gras en bloemen enzow gelopen die zo ongeveer even hoog waren als hij.... Misschien dat het daarvan is idd. Maar insektenbeten jeuken meestal toch?

Nou ja zolang ie er geen last van heeft maakt het ook weinig uit wat het is, maar vond het toch vreemd.
©Dumbo
  maandag 5 mei 2008 @ 20:43:10 #113
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_58498143
Texelonia,

Het ziet er naar uit, dat het netelroos is..
Zijn het ook 'kwaddels' die ook snel verdwenen zijn? Let er eens op de volgende dag..

Bij mij kwam het op, en een aantal uur later (na 2 uur slapen), was alles weer weg..
Als dat het geval is, is het vrijwel zeker netelroos..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 5 mei 2008 @ 21:39:48 #114
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58499798
Maar als ik google op netelroos kom ik plaatjes tegen als dit:

Dat vind ik er heel anders uitzien. Plus dat ik lees dat netelroos heel erg schijnt te jeuken, waar Noah totaal geen last van lijkt te hebben.

Toen ik Noah naar bed bracht had ie de bulten nog steeds (dus dat is sowieso al de hele dag). Leek niet minder en ook niet erger geworden. Alleen iets roder. En hij heeft er nog steeds geen last van.
©Dumbo
  maandag 5 mei 2008 @ 22:01:08 #115
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_58500422
Mmm.. vreemd dan..

Bij mij leek het meeste op het 2e plaatje..
En als ik niet aan de jeuk dacht, jeukte het ook niet.. dat is ook zo gek iets..

Beterschap iig..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:10:19 #116
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58506179
Netelroos hoeft er niet zo erg uit te zien als op die plaatjes hoor, soms ook als muggenbulten. maar het jeukt wel.

het kan ook van planten zijn ja
  dinsdag 6 mei 2008 @ 09:27:55 #117
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58506481
Bram had vanochtend hetzelfde soort vlekjes op zijn gezicht. Ik denk een allergische reactie op schmink. Hoop ik toch kan je in een dag krentebaard krijgen uit besmette schmink?
Ze werden kleiner en minder rood toen ik hem insmeerde met zonnebrand
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_58508695
Afgelopen nacht heeft Amber haar hele bed ondergepoept. Ze heeft echt waterdunne poep. Daarnaast wil ze alleen maar liggen en hangen.
Vanmorgen ff de HA gebeld omdat ze nu al 5 dgn diarree heeft maar het kan nog wel een week aanhouden.

Drinken gaat gelukkig nog steeds wel goed, eten met vlagen. vanmorgen een halve boterham en een halve banaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 6 mei 2008 @ 11:43:03 #119
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58508838
Ai Vicky, beterschap dan maar!

Mag ik hier even ongegeneerd trots zitten wezen? Nog even voor we vertrekken naar het volgende topic? Ik snap nu pas alle trotse berichtjes van papa's en mama's over hun fietsende kroost.

We zijn een weekje op vakantie geweest op de camping en vlak voor vertrek heeft manlief de zijwieltjes van Léons fiets eraf gehaald. Wilden we gewoon eens proberen, omdat hij al zo superstrak op zijn loopfiets fietste.
Op de 1e avond ging ik Cas in bad doen en daarna gingen we weer terug.
Wie komt me daar tegemoet rijden?
Léon, zonder zijwieltjes en stoer bochten draaiend.
Ik heb echt even 5 minuten zo gestaan.
Volgens paps was hij op gestapt en in 1x weggefietst. Had hem alleen even een zetje moeten geven, de rest deed hij zelf.
Zo stoer zo vlak voor hij naar school gaat.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_58508988
Wat goed van Leon
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Jubileum moderator dinsdag 6 mei 2008 @ 21:07:44 #121
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58519198
Wat knap Dutchie, echt geweldig!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:03:28 #122
640 snoopy
peanuts
pi_58520318
Wow, wat knap van Léon

Wij hebben nog niet eens een fiets met zijwieltjes voor Morris. Wel een driewieler maar die staat bij opa en oma tot we in ons nieuwe huis wonen.

Morris is vandaag bij de huisarts geweest omdat hij helemaal dikke ogen kreeg. tenminste, onder zijn ogen was het gisteren en vanmorgen helemaal dik en hij wreef er steeds in.
De dokter dacht aan een overgevoelige reactie op iets en we moesten het nog even aankijken. Het trekt nu redelijk weg. Ik denk dat het door de frambozen komt die hij zondagavond bij mijn moeder heeft gegeten

Beterschap voor Amber!

Tex, zijn de vlekjes al weg?
pi_58522202
Echt knap van Léon!

Wat vervelend weer Snoopy. Sterkte ermee maar weer!
  woensdag 7 mei 2008 @ 01:11:25 #124
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58523754
Ben ik net aan pimpen met Amber in het fototopic, zie ik dat Léon ook al zonder zijwieltjes wegfietst
Goed hoor

Morris maar hopen dat het vlug over is!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 7 mei 2008 @ 07:34:02 #125
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58525109
Snoopy, anders misschien de zonnebrand?
Hier nl. ook 2 kindjes die daar op reageren als het niet hypo-allergeen is. Gebruik zelf die van Vichy voor kinderen, dat gaat goed.

Yeah Amber ook al aan het fietsen!
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:57:21 #126
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58526946
Knappe kinderen zonder zijwieltjes! Dat zal hier nog wel even op zich laten wachten, de fiets lijkt ook nog net ietsje te groot te zijn voor haar dus ik durf het nog niet aan. Ze is ook echt zo'n voorzichtig kind dus geen idee hoe snel ze dat durft.

Pfft wat kunnen kinderen trouwens in een korte tijd stoute en ondeugende dingen doen! Noa zou even naar de wc gaan en Emma ging (bleek later) met haar mee. Ik hoorde de wc doortrekken en daarna niet dat ze naar de kamer kwamen (als Noa moet plassen kan ze zichzelf afvegen en weer aankleden).
Dus ik ging even kijken... Noa geeft mij meteen een tube zalf (waar ze die nou weer vandaan had... snuffelt altijd in laatjes...) 'Hier mama, die is voor jou' en ik kijk in de wc, hebben ze daar allemaal zalf in gedaan en Emma stond er met haar handjes in te roeren...

(hoe verzinnen ze het he...)
  woensdag 7 mei 2008 @ 13:21:48 #127
640 snoopy
peanuts
pi_58531293
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 07:34 schreef dutchie het volgende:
Snoopy, anders misschien de zonnebrand?
Hier nl. ook 2 kindjes die daar op reageren als het niet hypo-allergeen is. Gebruik zelf die van Vichy voor kinderen, dat gaat goed.
Hij heeft zondag geen zonnebrand op gehad. En wij gebruiken idd ook altijd Vichy
  woensdag 7 mei 2008 @ 14:14:55 #128
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58532465
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:57 schreef Suzanna het volgende:
Knappe kinderen zonder zijwieltjes! Dat zal hier nog wel even op zich laten wachten, de fiets lijkt ook nog net ietsje te groot te zijn voor haar dus ik durf het nog niet aan. Ze is ook echt zo'n voorzichtig kind dus geen idee hoe snel ze dat durft.

Pfft wat kunnen kinderen trouwens in een korte tijd stoute en ondeugende dingen doen! Noa zou even naar de wc gaan en Emma ging (bleek later) met haar mee. Ik hoorde de wc doortrekken en daarna niet dat ze naar de kamer kwamen (als Noa moet plassen kan ze zichzelf afvegen en weer aankleden).
Dus ik ging even kijken... Noa geeft mij meteen een tube zalf (waar ze die nou weer vandaan had... snuffelt altijd in laatjes...) 'Hier mama, die is voor jou' en ik kijk in de wc, hebben ze daar allemaal zalf in gedaan en Emma stond er met haar handjes in te roeren...

(hoe verzinnen ze het he...)
Wees blij dat het zalf was, heb hier al veel erger mee gemaakt.
pi_58532578
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:14 schreef dutchie het volgende:

[..]

Wees blij dat het zalf was, heb hier al veel erger mee gemaakt.

Maar inderdaad, hoe snel ze dat soort dingen voor elkaar krijgen. Ik had het gisteren nog, ik moest even naar de wc en ineens hoor ik Tomas: 'ik ga mama tekenen, dat is leuk!' Niks aan de hand denk je...tot er een paar seconden later volgt: 'ik heb mama getekend..op de grond!'
It's all up to you
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:12:24 #130
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58533733
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Bram had vanochtend hetzelfde soort vlekjes op zijn gezicht. Ik denk een allergische reactie op schmink. Hoop ik toch kan je in een dag krentebaard krijgen uit besmette schmink?
Ze werden kleiner en minder rood toen ik hem insmeerde met zonnebrand
Ik heb zelf ook al een paar weken vlekjes op mn benen, en heel soms armen. Lijken ook op muggenbulten en jeuken enorm. Maar als ik ga krabben worden het hele grote en dikke bulten/plekken, en lijkt het niet op muggenbulten. Bovendien prikken ze altijd Micha en niet mij Maar dat word ook minder als ik me insmeer met bodylotion. Laatst 2 dagen vergeten te smeren en dan komt het meteen weer terug. (Maar ik dacht eerst ook dat het een allergische reactie op een bepaald merk boter was wat niet zo bleek te zijn )
©Dumbo
  woensdag 7 mei 2008 @ 15:14:01 #131
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58533767
Wat knap van Léon en Amber dat ze al zonder zijwieltjes kunnen fietsen
Ik denk dat Noah een fiets voor zn verjaardag krijgt, dus zonder zijwieltjes voor zn 4e verjaardag redt ie nóóit
©Dumbo
pi_58560278
Knap van de fietsende kindjes!

Morris beterschap!

Kim heeft sinds gisteren ineens hele kleine bultjes/pukkeltjes op haar wangen en neus. Hoe dat nou ineens kan. Door de zon misschien. Zonnebrandcreme heeft ze wel vaker gehad.
pi_58560492
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 19:53 schreef _Ingrid_ het volgende:

Kim heeft sinds gisteren ineens hele kleine bultjes/pukkeltjes op haar wangen en neus. Hoe dat nou ineens kan. Door de zon misschien. Zonnebrandcreme heeft ze wel vaker gehad.
Heeft Mikael sinds een paar dagen ook last van. Vanmorgen had ie ook 1 oog dicht zitten. Hij heeft niks raars gegeten en geen zonnebrandcreme gebruikt. Ga er dus voor het gemak maar van uit dat het door de zon komt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:13:14 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58576503
Kan heel goed door de zon komen hoor

Leon en Amber knapperds ze worden zo groot al zeg
pi_58583987
Misschien dat het wel door de zon komt, gezichtshuid is natuurlijk wel gevoeliger dan armen en rug etc. Denk ik tenminste. Nouja, ze lijkt er niet veel last van te hebben.
Kim vind het wel lekker buiten. 's Morgens is het buiten pele mama ja?
Vandaag zwembadje geprobeerd. ze durft er niet in, maar vind spetteren wel leuk en ze maakte zelfs haar buikje nat.
Sinds een paar maanden durft ze niet meer in bad, alleen nog douchen. Vandaar dat ik benieuwd was wat ze van het zwembadje vond.

Hoe vinden de andere peutertjes het warme weer?
pi_58585593
Merlijn vind het prima. Gisteren was meneer helemaal nat en zanderig. Niet zo een leuke combi voor de kleren. Maar hij had heerlijk gespeeld met de grote jongens in de zandbak die was uitgegraven tot op de zwarte zand . Hij lijkjt alleen in bed last te hebben van de warmte, zijn kamertje is veels te warm, kijken of we daar een oplossing voor kunnen vinden. Gelukkig drinkt hij meer dan genoeg, ook als hij slaapt want als hij zijn rietjesbeker water kwijt is in bed, is het hele huis wakker en 's ochtend is zijn beker een stuk leger. Het is toch al een mannetje die nogal zweet.

Op het KDV gaat het ook goed in zijn nieuwe groep. En dan merk je meteen wat wordt hij groot. Vanochtend ging hij meteen de leidster meehelpen met de stoeltjes van de tafel halen. Alleen jammer dat hij zich niet zo goed kan concentreren en van tafel gaat als hij moet blijven zitten, gelukkig luisterd hij wel goed.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 21:40:26 #137
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58600639
Na al die stoere losse fietsers hier ook een trotse mama!

Hoezeeeee!! Luuke plast op de wc!!!! Sinds deze week. In 1 keer helemaal droog. Af en toe een klein ongelukje, maar die tellen niet! 2 weken geleden waren we haar vergeten een luier om te doen ´s nachts, miscommunicatie bij de overdracht En ´s ochtends was ze droog. Hup, een megaplas op de wc. Rest van die week af en toe op de wc gezet, en deze week deed ze alles op het toilet! Jihaaaa! Ik ben echt rete-trots!
pi_58602086
Fijn, Lishe!

Zijn jullie peuters ook zo gek op roze / meisjesidngen? Hier speelt dat heel erg. Grijze t-shirts kunnen niet want grijs is niet voor meisjes, ze wil graag piloot worden en gelooft gelukkig dat meisjespiloten wél kunnen, en voor haar verjaardag wil ze een roze horloge met prinsessen, bloemen én hartjes erop. We hebben binnenkort een bruiloft en voor haar een roze jurkje gekocht, ze staat helemaal te stralen als ze hem mag passen.
Verder kan ze al helemaal zelfstandig in & uit de boomhut, en begint ze ondanks factor 30 al wat te bruinen doordat ze liefst de hele dag in de tuin speelt. Heerlijk weer dit.
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:04:24 #139
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58602228
Hahaha...herkenbaar Poemojn!

Hier is het ook alleen maar roze, als je het aan Noa vraagt. Ik heb het idee dat Emma een beetje gedwongen is om blauw mooi te vinden, want als Noa zegt: ik wil roze, dan zegt Emma: en ikke blauw!
Maar als je haar eerst laat kiezen, kiest ze meestal roze. Dus of ze is zelfopofferend of ze is gewoon bang voor Noa's reactie, of ehh... ik zou het niet weten. Maar als Noa roze kiest, dan kiest Emma dus gewoon de andere. Terwijl ze echt niet in alles zo meegaand is...

Maar vooral voor Noa idd prinsessen, bloemetjes, hartjes etc., hoe meisjesachtiger hoe beter.

Oh ja, wel grappig trouwens...
We waren een boekje aan het lezen van Jona en de walvis. Noa zag een plaatje met Jona, en ze vond dat hij verdrietig keek. Nou moet ik zeggen dat het idd een chagrijnige Jona was. Op de andere bladzijde stond een wormpje afgebeeld (o.a.) en toen zei Noa: 'die gaat Jona een kusje geven' ... zo lief vond ik dat!

Vanmiddag zijn we weer naar de kinderboerderij geweest en dat is echt heeeerlijk hoor, met die meiden. Ook leuk natuurlijk gewoon met kleine geitjes, biggetjes etc., maar het echte genieten is het kijken naar die meiden. Ze aaien alle beesten en genieten van kleine dingetjes.
Op de terugweg wilde Emma niet doorlopen, dus ik vroeg wat er was, was ze helemaal gebiologeerd naar een klein miertje aan het kijken...
  zaterdag 10 mei 2008 @ 23:21:06 #140
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58602487
Lishe wat ontzettend knap van Luuke!

poemojn je bedoelde waarschijnlijk niet echt de jongens-peuters, maar toch is het hier ook herkenbaar
Noah wil altijd roze, roze, roze. Gelukkig is er ook wel roze jongenskleding tegenwoordig, daar is ie erg gelukkig mee. Maar hij zegt ook af en toe dat ie een meisje wil worden enzow Tijdje geleden ging mijn moeder met hem een step kopen. Hij wilde persé de roze. Hij bleef er zo over doordrammen dat mn moeder zei dat ze er dan helemaal geen zou kopen. Uiteindelijk wilde ie dan toch wel de blauwe. Maar nu heeft ie het er nog af en toe over dat ie een róze step wil

Later ga ik hem hier heel erg mee pesten
©Dumbo
  zondag 11 mei 2008 @ 18:40:49 #141
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58613206
Ach, hij mag het best mooi vinden, het is ook de mooiste kleur toch?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 11:08:29 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58640917
vergeten dat max vandaag naar de peuterspeelzaal moest
pi_58641140
quote:
[b]Op zaterdag 10 mei 2008 21:40 schreef Lishe het volgende:[/b

Hoezeeeee!! Luuke plast op de wc!!!!
Dat rijmt Gefeliciteerd! Wat een mijlpaal

Pinquit, gij doos
Herinnerd me eraan dat ik eens moet bellen met de peuterspeelzaal. Oudste mag nu ook komen, maar ik heb nog steeds geen bericht gehad. Met de herinnering om het inschrijfgeld te betalen waren ze wél snel..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:23:56 #144
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58644400
Jeey! LUUKE!

Hanne is vandaag ook weer goedgekeurd op het CB.
Scores: 13,4kilo en 91,5cm. Ze is niet heel groot maar ze volgt mooi haar lijntje. Hanne zat lekker te ouwehoeren bij de ogentest maar dat is ook goed gekeurd. Verder is alles ook oké bevonden.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:46:52 #145
105888 renzell
pi_58644824
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:40 schreef Lishe het volgende:

Hoezeeeee!! Luuke plast op de wc!!!! Sinds deze week. In 1 keer helemaal droog. Af en toe een klein ongelukje, maar die tellen niet! 2 weken geleden waren we haar vergeten een luier om te doen ´s nachts, miscommunicatie bij de overdracht En ´s ochtends was ze droog. Hup, een megaplas op de wc. Rest van die week af en toe op de wc gezet, en deze week deed ze alles op het toilet! Jihaaaa! Ik ben echt rete-trots!

Wow!!! Stoer! Plus; het geeft goede hoop voor Juul. Het kan dus zomaar. Hulde voor Luuk.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 14:50:05 #146
105888 renzell
pi_58644875
Mooi dat Hanne weer helemaal door de keuring is Noli! Fijn idee toch altijd weer, vind ik.
pi_58645653
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 14:46 schreef renzell het volgende:
het geeft goede hoop voor Juul. Het kan dus zomaar.
Hier ook nog een "van de luier afhankelijke" peuter. Hij heeft de afgelopen week veel bloot rondgelopen maar het werkte niet echt.
Hij plaste overal en nergens (overal een paar druppels) Volgens mij was ie zijn terrein aan het afbakenen ofzo.

Als ie moest poepen rende hij jammerend rond om een luier.

(potje stond onaangeroerd in de tuin)

dinsdag 13 mei 2008 @ 15:30:47 #148
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58645709
hanne goedgekeurd
en knappe knappe luuke
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:33:45 #149
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58645764
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maxi, Midi & Mini
  dinsdag 13 mei 2008 @ 18:00:36 #150
102760 Igraine
Headache
pi_58648811
Hier ook een peutertje die al drie dagen zoder luier loopt en braaf op de wc plast en poept! zonder ongelukjes!

Vandaag is ze voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik heb wel 3 schone onderbroekjes meegegeven voor de zekerheid. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is....
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:00:43 #151
105888 renzell
pi_58651493
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:28 schreef lily het volgende:

[..]

Hier ook nog een "van de luier afhankelijke" peuter. Hij heeft de afgelopen week veel bloot rondgelopen maar het werkte niet echt.
Hij plaste overal en nergens (overal een paar druppels) Volgens mij was ie zijn terrein aan het afbakenen ofzo.

Als ie moest poepen rende hij jammerend rond om een luier.

(potje stond onaangeroerd in de tuin)

Herkenning alom!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:03:05 #152
105888 renzell
pi_58651524
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:33 schreef Noli. het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:14:28 #153
102760 Igraine
Headache
pi_58651735
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 18:00 schreef Igraine het volgende:
Hier ook een peutertje die al drie dagen zoder luier loopt en braaf op de wc plast en poept! zonder ongelukjes!

Vandaag is ze voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik heb wel 3 schone onderbroekjes meegegeven voor de zekerheid. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is....
En het is helemaal goed gegaan! Niks geen ongelukjes, ik ben zo trots!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:16:04 #154
105888 renzell
pi_58652914
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 20:14 schreef Igraine het volgende:

[..]

En het is helemaal goed gegaan! Niks geen ongelukjes, ik ben zo trots!
Knap hoor!
  dinsdag 13 mei 2008 @ 21:20:49 #155
105850 Fuente
mamamuts
pi_58652972
Wat goed Igraine!

Voor Sara bijna hetzelfde nieuws, ze is nu al 3 dagen plas-zindelijk, poepen vindt ze nog eng. Nog een paar daagjes en dan ook in een onderbroekje naar de creche! Ze is zelf helemaal trots
Sara
Merel
Ukje
pi_58653290
Ow mag ik even klagen hier.. tussen alle leuke en mooie verhaaltjes?
ik moet morgen met mijn manneke bloedprikken en aangezien ik zwanger ben, kan hij niet bij mij op schoot. Het past gewoon echt niet meer en door mijn hormonen zie ik er ook nog eens zo tegen op. Geen idee hoe hij gaat reageren en of ik het hem moet vertellen als we morgenochtend weggaan, of pas als we daar zijn. Ik hoop ook dat ie maar 1 buisje hoeft en dat het daar bij blijft.
Mensen met ervaring hiermee?
  dinsdag 13 mei 2008 @ 22:30:17 #157
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58654352
Wat knap al die zindelijk wordende kindjes!

Lovelylady, geen ervaring hier, maar het klinkt niet fijn Sterkte morgen!
©Dumbo
pi_58654663
Knap idd alle zindelijk wordende kindjes!

Kim wil niks van het potje weten, ook niet van de wc. Met het warme weer veel in blote kont gelopen, potje in de buurt. Maar er kwam niks. Ze geeft nu wel aan dat ze moet poepen, en plas roept ze nu ineens ook vaak. Dus misschien binnenkort. Forceren lijkt me niet goed iig.

Lovelylady succes morgen.
pi_58655431
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 23:21 schreef texelonia het volgende:

poemojn je bedoelde waarschijnlijk niet echt de jongens-peuters, maar toch is het hier ook herkenbaar
Noah wil altijd roze, roze, roze.
Hier ook zo eentje Hij heeft nu een roze disney-prinsessen zaklamp om te kijken of er spoken onder z'n bed zitten en is er dolgelukkig mee.

Qua zindelijkheid komen we hier niet echt verder geloof ik. Ja, hij plast en poept op het toilet, al een hele tijd....maar alleen als hij in z'n blote billen rondloopt. Zodra we hem een luier aandoen (of een broek) dan vindt hij het wel makkelijk geloof ik en plast hij gewoon daarin. En het gaat dus echt al maanden zo Zonder broek heeft hij echt nooit ongelukjes..maar met....
It's all up to you
  dinsdag 13 mei 2008 @ 23:26:44 #160
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58655529
Noah is trouwens helemaal in de ban van katten. Hij speelt al een tijd vaak dat ie een kat is. Meestal Sjaak, onze eigen kat. Soms Moortje, de kat van mijn ouders, vooral als ie bij mijn ouders is dan. En heel af en toe Saartje, de kat van de buren van mijn ouders.
Tegenwoordig als we ergens heen gaan dan gaat Saartje altijd mee Als een soort onzichtbaar vriendje. Ik vind het zo grappig. Als we dan weg gaan zegt ie dan ook vaak dat Saartje niet mee is want die wilde niet weg Ik vraag me dan af of ie bedoelt dat ie zelf niet weg wilde en dat projecteert op Saartje

Als ie zelf een kat speelt is sowieso heel lief, want dan komt ie op schoot liggen en knuffelen enzow Dat doet ie niet vaak meer vrijwillig tegenwoordig
©Dumbo
pi_58658100
Hoera voor alle zindelijke kindjes

Wat grappig, tex

katten zijn ook geweldige beesten
  woensdag 14 mei 2008 @ 06:53:52 #162
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58658154
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 21:40 schreef Lishe het volgende:

En dat fietsen zonder zijwieltjes vind ik ook te gek leuke foto's van Amber, LadyS.

De laatste maanden peuterspeelzaal voor mijn dochter zijn aangebroken, daarna samen op vakantie en dan is het echt tijd om naar school te gaan. Ik ben echt benieuwd hoe dat zal gaan maar maak me er ook veel zorgen over. Het maakt me niet echt uit dat ik al zo'n grote dochter heb, ik ben blij met zo'n fijn kind. Maar ik hoop dat dat ze ook echt groot genoeg is en niet ineens heel groot moet zijn. En of ik d'r wel goed genoeg heb opgevoed (tot nu toe) om zich staande te houden en of niemand d'r zal pesten en het vliegt me echt aan af en toe. Hoewel het vast wel goed zal komen. Maar ja....gelukkig hebben we deze zomer veel vakantie en vrij samen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 07:38:04 #163
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58658307
LovelyLady, misschien kan een van de mensen daar hem vasthouden als hij aan hem/haar gewend is, en dat jij er dan bij blijft zitten en zijn handje vasthoudt ofzo?
  woensdag 14 mei 2008 @ 07:47:48 #164
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58658349
Ja, of net een andere houding zoeken, desnoods op de grond zitten, met hem tussen je benen?
Succes.

LB, tobbertje. Iedereen vindt Jolie lief en leuk, ik beloof het je!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_58658359
have a little faith, luchtbel

Ik begrijp jouw gevoelens want ik had ze ook. Ik vond het helemaal niet leuk, dat schoolgebeuren.
Heel egoistisch van mij want de wereld van mijn zoon draaide al vier jaar voornamelijk om mij (en zijn vader) en dat is veilig en vertrouwd en goed.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet goed. Kinderen moet je loslaten en hun eigen ervaringen laten leven (hoor mij )
School is een geweldige ervaring en dat is hoe dan ook goed voor je dochter (zelfs met minder leuke dagen of gebeurtenissen).
Jij bent er om haar ervaringen aan te horen en te begeleiden zodat ze een fijne meid blijft en een leuke tijd heeft.

Ik vond het zelf heel moeilijk dat er nu anderen zich met mijn kind gingen bemoeien, en er (in ons geval) kritiek op leverde. Daar heb ik vreselijk aan moeten wennen.
Maar dit was voor ons weer een leerproces, en dat is uiteindelijk ook leuk.
pi_58658470
Het komt vast (zeker) goed, met Jolie op school!

Hier een meisje die steeds vraagt:"Als ik jarig ben, ga ik dan naar de basisschool?" "Nee, schat want dan word je pas 3, als je 4 wordt, ga je naar de basisschool."

Ik heb het idee dat ze er erg naar uitkijkt

En misschien gek om te zeggen, ik maak me daar helemaal geen zorgen om. Het lijkt me heel fijn voor haar.
pi_58658550
Hier een ziek meisje die niet naar school (psz) gaat vandaag. Ze vind het niet eens echt erg. Dus dan is ze wel echt ziek, normaal staat ze te trappelen. Ze hoest dr longetjes eruit, is vreselijk bleek en heeft nu al 2x flink gespuugd. Isse niette leuk zegt ze dan. Arme ziel.
pi_58660827
Bedankt voor al het succes wensen allemaal! Meneer zat bij vriendlief op schoot, het duurde wat lang want ze konden geen adertje vinden, en is uiteindelijk geprikt in zijn arm. De enige die wat traantjes heeft gelaten ben ik! LOL
Vol bewondering zat ie naar de naald te kijken die zijn handje inging... gaf geen kick! Echt tegek.... stom dat je je zo druk kan maken en dat je zoiets helemaal niet verwacht. De meiden die priktte zeiden ook al: Zo willen we alle kindjes wel prikken. Dus sjapoo voor me binkie hahaha.

Igraine, hier heeft Sander het ook al de hele tijd over zijn school, die bij de supermarkt staat... hahaha het is natuurlijk ook best wel spannend en zeker omdat we er dagelijks voorbij lopen.
Ik zie er wel tegen op om je kind deels los te laten, er gaat weer een stukje wereld open voor je kind.

Ingrid sterkte met je kleine zieke meid, spugen is inderdaad heel naar! En dan ook nog met dat mooie weer
Hopelijk is ze gauw weer beter!
  woensdag 14 mei 2008 @ 12:02:02 #169
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58662354
quote:
Op woensdag 14 mei 2008 07:49 schreef lily het volgende:
have a little faith, luchtbel

Ik begrijp jouw gevoelens want ik had ze ook. Ik vond het helemaal niet leuk, dat schoolgebeuren.
Heel egoistisch van mij want de wereld van mijn zoon draaide al vier jaar voornamelijk om mij (en zijn vader) en dat is veilig en vertrouwd en goed.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet goed. Kinderen moet je loslaten en hun eigen ervaringen laten leven (hoor mij )
School is een geweldige ervaring en dat is hoe dan ook goed voor je dochter (zelfs met minder leuke dagen of gebeurtenissen).
Jij bent er om haar ervaringen aan te horen en te begeleiden zodat ze een fijne meid blijft en een leuke tijd heeft.

Ik vond het zelf heel moeilijk dat er nu anderen zich met mijn kind gingen bemoeien, en er (in ons geval) kritiek op leverde. Daar heb ik vreselijk aan moeten wennen.
Maar dit was voor ons weer een leerproces, en dat is uiteindelijk ook leuk.
Ah goed zo'n reactie van iemand die het allemaal al meemaakt. Ik probeer ook wel dat vertrouwen te hebben want ik weet ook gewoon aan de andere kant wel dat het goed voor haar is. Dat ze dit gaat doen. Ik vind het daarnaast ook moeilijk dat ik dan aan het werk ben en ze niet meer altijd bij haar lieve oppas is. Niet meer altijd zo veilig. En dat terwijl ik weet dat het zo hoort en ik een goed gevoel heb bij de school. Ik probeer ook wel te denken aan alle leuke dingen en de positieve kanten. Alleen die andere kant grijpt me wel echt aan af en toe. In heel hysterische buien denk ik soms echt dat ons leven straks over zal zijn, dat ik vijfentwintig ben en mijn dochter vier jaar straks en dat ze klaar is voor de rest van het leven en dat ik niet meer weet wat ik moet doen en een pensioengat heb En ik probeer het dan maar om te zetten in iets positiefs, namelijk dat ik vooral fijn en goed voor haar zou willen. En toch en toch en toch en toch.................:o
pi_58662857
Luchtbel, wat ben je toch een lieve Mamma.. Jolie zal later (als ze groot is en jij pensioen ontvangt ) zó trots op je zijn! Ze gaat het vast heel leuk vinden op school.
  woensdag 14 mei 2008 @ 13:51:54 #171
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58664255
LB, ik ken het ook hoor.
Nu zit Léon nog lekker op mijn schoot te frutten, maar kusjes op de wang worden na de tijd al weggeveegd en ook het typische geïrriteerde toontje in zijn stem klinkt ook al regelmatig. Hij moet stoere dingen doen, waar ik volgens hem geen verstand van heb. Dat soort dingen.
En ook of hij op school een beetje zal aarden, zich niet op zijn kop zal laten zitten, aansluiting vindt bij andere kindjes...
Maar aan de andere kant denk ik, waar maak ik me druk om? Hij heeft toch tijdens de vakantie ook vriendjes zelf gevonden en op het kdv ook?
Maar ja, je bent nu eenmaal moeder, het zal er wel bij horen.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:00:10 #172
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58664397
Icile, wat een lieve woorden naar Luchtbel. Helmaal mee eens.
Wat lees ik veel herkenbaars. De twijfel van LB, de angsten van LovelyLady (Wat een stoere zoon!)
Rens, je weet vast hoe druk ik me heb gemaakt. En ineens gaat er een knop om in dat mini-hoofd en doen ze het zomaar.
Dutch. Z'n school is zo leuk. Ze zijn 'm helemaal aan het verbouwen voor hem.

Wauw.
  woensdag 14 mei 2008 @ 14:14:37 #173
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58664664
Hij krijgt een lokaal voor zichzelf.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:40:04 #174
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666042
ik wals er eventjes overheen

gisteren heeft Arwen de duodenoscopie gehad oftewel biopt van de endeldarm.
6 uur op pad, om precies op tijd daar te zijn.
We mochten direct door en kreeg arwen haar mooie ziekenhuishempje aan

woensdag 14 mei 2008 @ 15:41:41 #175
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666074
even wegen en tempen en een zetpilletje en na 5 minuutjes in het grote bed op naar de ok ( ik mocht als enige van de ouders mee, waren nog 2 andere kindjes voor kno en die meosten wachten )
Arwen intussen helemaal slaapdronken, wat er wel erg komisch uitzag want ze wou zo graag alles zien .
Daarna met de assistent mee.

woensdag 14 mei 2008 @ 15:43:04 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666095
Intussen heb ik maar zitten nagelbijten en na een uurtje ongeveer mochten we haar weer bij de recovery ophalen.
Daar was ze wel heel erg van slag, maar na een goed half uurtje was dat weer weg.
Ze is nog wel wat uit haar doen , maar das logisch.

Haar dapperheid werd beloond met een mooi diploma en door mama met een wipkip en opa en oma speeltjes voor in het zwembadje.

zo trots op mijn lieve dappere grote stoere meid
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:45:11 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666121
23 mei dan heb ik telefonische afspraak, voor definitieve uitslag van het biopt, wel was er helaas wel darmschade gevonden, ondanks het bloed niets aangaf.
Volgens de meeste coeliaken die ik intussen ken, is het hoogstwaarschijnlijk dus idd coeliakie
hoe dan ook moet ze gv voorlopig, of idd voor altijd.
  woensdag 14 mei 2008 @ 15:46:32 #178
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58666145
ps. sorry dat het over meerede posts gedaan is, maar ineen keer gaat het forum heir op zijn bek dus even zo gedaan
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 mei 2008 @ 15:49:36 #179
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58666202
oeh Evenstar, wat goed van Arwen, geef dr maar een dikke van me
k hoop dat t een uitslag geeft waar jullie wat mee kunnen

ook voor jou
Today is life -

Dale Carnegie
pi_58667329
Wat goed van Arwen, en van jou want wat moet het moeilijk zijn om te wachten terwijl ze bij haar zo'n endoscopie doen...ik hoop dat je nou eindelijk duidelijkheid krijgt over wat er aan de hand is
It's all up to you
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:01:59 #181
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58667550
Als ik zo lees op informatieve/medische sites over coeliakie, krijg je lijstjes met gradaties..
pas vanaf marsh3a wortd er gesproken over atrofie( beschadiging ) bij 1 en 2 niet.. als die al zichtbaar was zo.. wordt het eigenlijk gezien ook de typische klachten wel een duidelijk plaatje.
Hebben we iig binnenkortover een ding duidelijkheid, of zou de biopt weer zo vaag zijn dat het twijfel is en ze over een x periode weer moet. Zou wel in het straatje passen zoals het heir soms gaat
  woensdag 14 mei 2008 @ 17:11:46 #182
105850 Fuente
mamamuts
pi_58667744
Arwen, wat dapper Evenstar, ik hoop dat je eindelijk meer duidelijkheid krijgt.. dat hoop ik echt
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 14 mei 2008 @ 19:15:05 #183
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58670146
Dappere Arwen! Ze ziet er zo relaxed uit op de foto's Evenstar, je hebt echt een stoere! Ik hoop en duim dat er nu een duidelijke uitslag komt. Ik vind jullie de heldinnen van de dag!
pi_58670338
Och wat is dat toch spannend, je kleintje in het ziekenhuis.

Goed gedaan Arwen en evenstar en hopenlijk meer duidelijkheid nu.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 14 mei 2008 @ 19:29:46 #185
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58670501
Hoe is t nu met Arwen?
Today is life -

Dale Carnegie
  Jubileum moderator woensdag 14 mei 2008 @ 20:41:56 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58671922
Darmschade is helaas wel een stevige indicator voor coeliakie, arme Arwen Dapper grietje zo op de foto, geef haar maar een dikke kus Evenstar!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58673010
Arwen en Evenstar Hoop dat er dan eindelijk duidelijkheid is.
  woensdag 14 mei 2008 @ 21:40:08 #188
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58673160
Bedankt voor de lieve woorden en de relativering. Lief. Ik moet het soms even kwijt, dan loop ik er verder niet meer zo mee. Want dat zou ik ook erg vinden, als Jolie dat weet. Ik doe m'n best de leuke dingen ervan te zien en de komende weken te denken aan de leuke dingen die er dadelijk ook aan gaan komen. Trakteren op de peuterspeelzaal, nog een kijklesje bij ballet, op vakantie enzovoorts. En ik hoop dat ik straks wat meer vertrouwen heb, als het zo ver is.

Evenstar, succes met alles. Het lijkt me rot allemaal.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:01:53 #189
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58673651
Weet je LB, de dingen nemen altijd zelf wel zijn beloop. (is niet helemaal een lekkere zin, maar ik hoop dat je het begrijp)
We kunnen nog zo piekeren en doen, maar die kinderen gaan er heel anders mee om dan wij ouders. Ik verbaas me daar ook vaak over.

Arwen, wat een dapper meiske is het toch Evenstar. Succes met het wachten op de uitslag en verwen haar maar lekker nu. En jezelf ook eigenlijk.
pi_58674452
Evenstar, wat een toestanden voor zo'n klein meisje toch allemaal.
Sterkte met wachten op de uitslag.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:46:32 #191
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58674674
ik vind arwen echt heel dapper en stoer!

voor jullie
  donderdag 15 mei 2008 @ 08:39:24 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58678165
Heeft een van jullie ervaring met meiden bij elkaar op de kamer? Ze slapen elke avond te laat in, en zijn te vroeg wakker. (als in: 9 uur pas eindelijk stilzijn, en half zeven alweer 'alive and kicking' letterlijk, timmeren op de deur etc...)

Ik wil TIPS!!! Begin er echt genoeg van te krijgen. Emma vooral wordt ook chagrijnig wakker en is chagrijnig haar boterham (niet) aan het opeten en vraagt chagrijnig om drinken en zegt 'ik voel zo helemaal nie lekker' etc. dus daar gaat het niet zo goed mee! Slaaptekort natuurlijk...
pi_58678288
luchtbel: hier ook herkenning, vond het met alicia destijds ook zo "akelig" mijn kleine meissie helemaal alleen in zo'n groep grote kinderen (als jongste en kleinste, ze ging nog ver voor haar 4de verjaardag al) maar het was alicia die liet zien dat ze dit echt wilde, aan kon en aan toe was. En echt het gevoel wordt uiteindelijk voor je zelf ook goed zeker als je merkt dat jolie het er goed heeft. Duurde hier een maand of 2 ofzo en toen was ik er over heen (alicia was in de eerste week ofzo al helemaal gewend) Nu heb ik die gevoelens wederom, inclusief de bijbehorende huilbuien (van juffie weet ik dat de dag van overvliegen er bij alle ouders (en juffies) tranen vallen en het raadzaam is om zakdoeken mee te nemen, dus de gevoelens zijn normaal), want waarschijnlijk gaat ze toch echt de kleuterschool verlaten, voor mijn gevoel zit ze er nog maar net, ben nu helemaal gewend daar en nou moet ze weer een overstap maken, een in mijn ogen nog grotere, nu moet ik haar nog meer gaan loslaten en moet ze echt naar die enorm grote school, op dat enorme schoolplein etc etc (dus opnieuw die zelfde gevoelens, misschien zelfs wel iets meer, omdat in mijn ogen nu deze overstap veel groter is om te maken dan die naar de kleuterschool)
pi_58678419
Vraagje: Onze dochter van bijna 3 jaar is echt een drama met eten momenteel.
Sinds kort slaapt ze niet meer tussen de middag (sinds het peuterbed zijn intrede gedaan heeft).
Als gevolg stort ze regelmatig in rond 16-17 uur.

Alleen maar huilen en dan wil ze sesamstraat kijken.
Om half 6 eten we meestal maar dan is ze zo moe dat ze absoluut niet aan tafel wil zitten en eten ho maar.
Soms geven we haar een boterham voor de tv om er makkelijk van af te zijn (en zelf ook lekker te kunnen eten) en dan merk je dat ze door het eten weer energie krijgt en weer wat vrolijker en fitter wordt.
Ik wil haar ook niet veel eten voor het avondeten geven, heeft iemand tips hoe we hier makkelijk doorheen kunnen komen?
  Jubileum moderator donderdag 15 mei 2008 @ 09:03:59 #195
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58678441
Knor jouw kleuterschool zit in een ander gebouw dan de basisschool begrijp ik? Dan kan ik me goed voorstellen dat alles weer moeilijk is.
Bij ons is groep 1 en 2 een gedeelte van de verdere basisschool dus die grote stap nemen we gelukkig maar 1 keer.
LB ik vond alles net zo moeilijk, en zag enorme bergen op de weg, de periode voor ze echt naar school ging. Toen wij Eva naar school brachten heb ik daar 2 dagen meegedraaid en de leidsters voorzien van allerhande informatie over Eva, hoe ze getroost wil worden en wat ze graag doet e.d.
Het kennismakingsgesprek met de juf van Iris had ik me ook zo voorgesteld maar tot mijn stomme verbazing wilde ze daar helemaal niks over weten. Moeilijk vond ik dat, want in mijn ogen moest ze toch weten hoe mijn kleine meisje was, en wat ze moest doen als ze verdrietig was.
Juf had dat niet nodig want ze was gewoon heel ervaren en op een gewone school gaat dat allemaal anders, maar in mijn verdriet en bezorgdheid zag ik dat toen niet zo helder in.
Nu, een half jaar later kan ik echt zien dat het Iris goed doet, school, en dat ze haar heel goed kennen.
Iris zie je groeien, bij al die 1e keren, 1e keer schoolreisje, 1e keer kinderfeestje, 1e keer gewond raken op school en getroost zijn door de juf etc. etc. En ik? Ik leer langzaam dat mijn kind daar ook in goede handen is, en dat ik niet meer het middelpunt van haar bestaan ben.
Ze wordt groot, onze kleine meid, fietst al zonder zijwielen, heeft hopen vriendinnetjes, en komt soms met wijsheden en liedjes thuis dat je verbaast denkt " die heb ik er niet ingestopt"
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58678665
Utrecht, slaapt ze ook niet in de buggy in slaapstand? Dan zou je evt rond 15u bijv een half uurtje kunnen wandelen, heeft ze toch nog kans om even een dutje te doen.
pi_58678954
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:03 schreef Lois het volgende:
Knor jouw kleuterschool zit in een ander gebouw dan de basisschool begrijp ik? Dan kan ik me goed voorstellen dat alles weer moeilijk is.
Bij ons is groep 1 en 2 een gedeelte van de verdere basisschool dus die grote stap nemen we gelukkig maar 1 keer.
de kleuterschool zit wel bij de basisschool in, maar hebben een eigen kleuter ingang, komen nooit in het andere gebouw, hebben een eigen kleutertuin en alles gebeurd gewoon echt gescheiden van de rest, het wordt bij ons ook echt als kleuterschool gezien nog, met hun eigen leidsters etc etc. En als ze dus overgaan (overvliegen heet dat bij ons), worden dus ook echt alleen de oudsten op school verwacht met hun ouders en een klein afscheidsfeestje gehouden, met slingers, cakejes, emotionele verhalen en afscheid van de juffies, hun plekkie aan de kapstok, het speelgoed, de kring, de kleutertuin etc en mogen ze voor het eerst via de kleutertuin het hek door naar dat inmens grote schoolplein waarna als ze er doorheen zijn het hek weer wordt gesloten, en de kinder vliegen uit... ruilen hun stoeltje in de kring om voor een eigen tafeltje met stoeltje en alles is opeens anders...

overigens gaat jayden natuurlijk na de zomervakantie ook naar de kleuterschool, dus mijn afscheid aan dat mooie plekkie is nog niet helemaal, want jayden krijgt (als alicia overgaat) haar kapstokplekkie, en haar plaatsje bij juffie voor de komende jaren
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:09:59 #198
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58679703
Suzanna, wat lastig!!

is het geen idee om emma bij julia te laten slapen? of zeg ik nu iets heel doms
want als emma er echt zoveel last van heeft dat ze zich helemaal niet lekker voelt 's ochtends is dat natuurlijk helemaal niks!
verder heb ik echt geen idee, lijkt me heel moeilijk.
of! emma eerst naar bed? dan moet noa alleen wel heel stilletjes doen en snel gaan slapen, misschien dat dat een idee is.
pi_58681472
suzanna hier slapen ze alleen op vrije dagen bij elkaar, flink veel keten, laat slapen, maar staan inmiddels smorgens vaak afzonderlijk van elkaar op. Wij hebben het voordeel dat als we echt vinden dat het te gek wordt we ze apart leggen (en hebben het ook vaak gebruikt als stok achter de deur, als jullie elkaar wakker houden of wakker gaan maken terwijl de ander dat niet wil: dan is het eigen kamer. En gaande weg hebben ze dat goed in de oren geknoopt) Dus wel samen bij elkaar in bed maar eigen slaapritme (ze maken alleen net als papa en mama snachts elkaar wel eens wakker vanwege het jatwerk van de ander aan dekens)
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:15:15 #200
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58684335
Knorretje en Lois bedankt voor de reacties. Knorretje, ik kan me best voorstellen dat je het nu weer voelt. Bij Jolie op school gaat het net zo bij de kleuters en dat geeft me wel toch wel wat meer vertrouwen voor nu hoor. Ze komt in het lokaal naast de peuters met een klein plein en in hetzelfde gebouw als de BSO. Dat scheelt best. Want Jolie wil namelijk niet naar de basisschool maar wel naar de kleuterklas Dus dan had ik niet alleen maar een probleem met mezelf gehad Het zal straks vast wel wennen. Vast wel...
  donderdag 15 mei 2008 @ 14:44:42 #201
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58684820
Haha Knorretje, hier gelukkig niet samen in 1 bed! Dat zou ik niet zo'n feest vinden (zij wel waarschijnlijk, ze doen het ook vaak stiekem hoor, bij elkaar (in Noa's bed want dat is een 'gewoon' bed) in bed kruipen. Maar dat wordt ook altijd ruzie.

Maar...ze hebben geen 'eigen kamer' meer dus. Misschien wel een idee trouwens om ze bijv. alleen in het weekend op een kamer te laten slapen, en gewoon de logeerkamer weer de kamer van 1 van de meiden te maken.

Oh ja, Pinquit, dat van Emma eerst laten slapen hebben we geprobeerd, maar zij is juist degene die het meeste keet, en blijft dan gewoon wakker tot Noa in bed ligt. Dus dat werkt ook niet. Ze blijft ook nooit liggen in bed, gaat elke keer onder de dekens vandaan, klimt uit bed, etc.
Echt een dondersteentje! Best vermoeiend en frustrerend vind ik het nu.
  donderdag 15 mei 2008 @ 15:43:42 #202
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58685888
over samen slapende kindjes en slecht slapende kindjes geen ervaring ( gelukkig)
LB jolie red zich wel, en jij ook

de kusjes zijn doorgegeven, en Lois hoor van alle kanten al ga er maar vanuit. alleen dat het bloed niets toont is weer zo raar.
Lees ook dat er verwantschap is tussen diabetes en coeliakie.. laat nou van mijn moeders kan zo goed als allemaal diabetici te zijn ( zelf als kind diabetes gehad maar overheen gegroeid alleen gevoelig voor teveel suikers )
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:06:35 #203
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_58687344
Morgen is het zo ver trouwens, morgenvroeg mag Léon komen wennen.
Is het raar als je dan al gelijk foto's gaat maken of doet iedereen dat?
  donderdag 15 mei 2008 @ 17:37:04 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58687759
gewoon doen dutchie
pi_58688277
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 14:15 schreef Luchtbel het volgende:
Knorretje en Lois bedankt voor de reacties. Knorretje, ik kan me best voorstellen dat je het nu weer voelt. Bij Jolie op school gaat het net zo bij de kleuters en dat geeft me wel toch wel wat meer vertrouwen voor nu hoor. Ze komt in het lokaal naast de peuters met een klein plein en in hetzelfde gebouw als de BSO. Dat scheelt best. Want Jolie wil namelijk niet naar de basisschool maar wel naar de kleuterklas Dus dan had ik niet alleen maar een probleem met mezelf gehad Het zal straks vast wel wennen. Vast wel...
gezien de ouder knutsel avonden en de foto's daarvan die ik zag had ik het vermoedden dat jolie op een vrije peutergroep zit ? Zo ja, gaat ze dan ook naar de vrije school zodadelijk ?
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 17:06 schreef dutchie het volgende:
Morgen is het zo ver trouwens, morgenvroeg mag Léon komen wennen.
Is het raar als je dan al gelijk foto's gaat maken of doet iedereen dat?
het is dat ik op dat moment veel te druk met andere dingen in mijn hoofd was, maar anders had ik het zeker ook gedaan (was het bij de psz vergeten bij alicia, bij jayden en bij de eerste kleuterdag dus van haar ook, heb nog 1 herkansing als jayden naar school gaat.. ben benieuwd of ik er dan aan denk)
pi_58692265
Laat maar, tis al gelukt.

[ Bericht 93% gewijzigd door _Ingrid_ op 15-05-2008 21:44:06 ]
  donderdag 15 mei 2008 @ 22:47:14 #207
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58694334
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:03 schreef knorretje het volgende:

[..]

gezien de ouder knutsel avonden en de foto's daarvan die ik zag had ik het vermoedden dat jolie op een vrije peutergroep zit ? Zo ja, gaat ze dan ook naar de vrije school zodadelijk ?
Ja. De school en peuterspeelzaal horen ook een beetje bij elkaar.
pi_58698803
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 22:47 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. De school en peuterspeelzaal horen ook een beetje bij elkaar.
LEUK! Iedere vrije school heeft natuurlijk zijn eigen dingen maar bij ons vind ik dat ze toch best ook veel stil staan bij de dingen die je als ouder beleeft en daar ook aandacht voor hebben, wat een enorm fijn gevoel is en je een beetje meer vertrouwen geeft in het juffie en het gevoel heb dat het een goed plekje is voor je kind.

(wij kregen voor dat alicia echt naar school ging een uitnodiging(kaartje) om eens kennis te maken, alicia mocht toen helemaal zonder kindjes eens rond kijken in de klas, mama en juffie aan de thee en gewoon kletsen, wat doen de kindjes allemaal op een dag, hoe gaat een dagopening, etc etc en idem was juffie natuurlijk nieuwsgierig naar wie alicia was en wie wij zijn. Na een uurtje of 2 daar gespeeld te hebben, ging ze die week daarop dan voor het echt (weer een kaartje of alicia zin had om te komen spelen met andere kindjes, samen met juffie). De eerste tijd (zolang alicia dat wilde) mocht ze naast juffie zitten. iedere avond belde juffie om te vertellen hoe het ging, hoe haar beleving was van alicia in de klas en hoe wij het vonden, na een week of 2 dacht ik was het gewoon goed, (en kregen we geen telefoontje meer iedere dag, tenzij er iets was natuurlijk)

En ondanks dat we nu weten hoe het gaat op school, doen we het zodadelijk weer helemaal over nieuw, want zegt juffie: Jayden is alicia niet. Dus weer kennismaking, weer bellen en wennen.

Wij hebben een vrij aktieve oudergroep in de klas, dus na de eerste dagen werden wij door de oudergroep ook nog eens uitgenodigd op de thee, om te kijken of wij ons al lekker voelden bij de veranderigen, en natuurlijk de kennismaking met de andere ouders, etc etc

Ik heb genoeg ouders in die twee en een half jaar zien komen bij ons, sommigen deden het leek het super makkelijk te doen,maar uiteindelijk kwam je erachter dat de meeste ouders het ergens best wel moeilijk vonden (de een natuurlijk wat meer dan de ander). Je bent echt niet de enige die nerveus er door is, het spannend vind of er een traan om moet laten
  vrijdag 16 mei 2008 @ 09:28:58 #209
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58699885
Wat een leuke manier om kinderen (en ouders!) te laten wennen Knorretje! Dat lijkt me echt fijn, hopelijk doen ze hier ook zoiets.
pi_58701138
Wat fijn Knorretje! Klinkt allemaal erg goed

De vrije school heeft ook mijn voorkeur maar die hebben we in dit gehucht niet..wel 3 openbare en 6 religieuze scholen in verschillende gradaties
It's all up to you
  vrijdag 16 mei 2008 @ 14:45:33 #211
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58706678
Knorretje, normaal gaat het bij Jolie ook zo maar omdat ze natuurlijk precies na de zomervakantie begint voelt het wel een beetje gek. De grootste kleuters beginnen aan het begin van de week en de kleinste kleuters komen er aan het eind van de week bij. Het gesprek is ook al geweest. Ze kent de juf al wel en zit nu op de peuterspeelzaal in het lokaal naast haar toekomstige klas. Het blijft gewoon spannend en afwachten. Dus dat doe ik maar. Heb ik besloten.
pi_58706932
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 14:45 schreef Luchtbel het volgende:
Knorretje, normaal gaat het bij Jolie ook zo maar omdat ze natuurlijk precies na de zomervakantie begint voelt het wel een beetje gek. De grootste kleuters beginnen aan het begin van de week en de kleinste kleuters komen er aan het eind van de week bij. Het gesprek is ook al geweest. Ze kent de juf al wel en zit nu op de peuterspeelzaal in het lokaal naast haar toekomstige klas. Het blijft gewoon spannend en afwachten. Dus dat doe ik maar. Heb ik besloten.
jayden begint ook direct na de zomervakantie (hij mocht in juni evt al komen, maar dat kwam niet handig uit met de psz) en gaat eind juni een keertje bij juffie in de klas spelen (maar aangezien ik schoonmaakmoeder ben, en het alicia's klas is, kent hij juffie en de klas al enorm goed) (ik maak me bij jayden dan ook niet zo veel zorgen om hem, wel om juffie en de andere kids )
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:26:04 #213
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_58711888
Amaai, die juffie heeft veel tijd om zo al die ouders van nieuwe kindjes te bellen om te vertellen hoe het gaat
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:32:43 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58713372
Naar wat voor school gaat Alicia trouwens, Knorretje? Want ik vind net als Libel dat die juf wel veel tijd heeft daarvoor! In een gewone basisschool gaat dat lang niet altijd zo volgens mij. Maar ja, ik heb nog geen kind op school zitten dus wat weet ik ervan eigenlijk ...
Ben wel benieuwd.
pi_58713655
Libel: Alicia gaat alleen de ochtenden naar school (tot 13.00u), smiddags hebben de juffies dus geen kinderen waar ze mee bezig zijn en dus kennelijk genoeg tijd om alle voorbereidende taken en andere schoolgerelateerde taken uit te voeren om zo savonds (en misschien smiddags) ouders van nieuwe kindjes te informeren
Suzanne: alicia gaat naar de vrije school.
  zondag 18 mei 2008 @ 13:01:14 #216
105850 Fuente
mamamuts
pi_58741243
Vandaag viel ons ineens op dat Sara op beide voeten 1 heel scheef teentje heeft. Het gaat om de teen naast de kleine teen. Haar schoenen zijn niet te klein, dus daar kan het niet van komen, en ze heeft er ook geen last van verder. Weet iemand of dit kwaad kan? Is dit iets om na te laten kijken? We hebben er ff foto;s van gemaakt:

Sara
Merel
Ukje
  zondag 18 mei 2008 @ 15:15:07 #217
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58743358
ik denk niet dat het kwaad kan. max zn kleine teen gaat ook een beetje scheef worden. komt gewoon door de vorming van de tenen tegen/op/onder/tussen elkaar.
  zondag 18 mei 2008 @ 19:31:54 #218
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58748205
ik ben er een week geleden ongeveer achtergekomen dat max stottert met halve woorden.
is dat normaal bij het leren praten?

dan wil ie bijv. zeggen: het is kapot gevallen.
en dan zegt ie: is kapo, is kapo, is kapo, is kapott geva, geva, is kapo geva, gevallen.

(beetje krom voorbeeld maargoed )
  Jubileum moderator zondag 18 mei 2008 @ 20:16:49 #219
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58748884
Is het niet te herleiden naar de vorm/stand van jouw of Sara's papa's tenen? Ik kan aan Eva duidelijk zien dat ze papa's voeten heeft (hamertenen ) en Iris heeft precies dezelfde kromme kleine teentjes als mama.
Het kan m.i. weinig kwaad hoor Fuente, het is gewoon de stand van haar teentjes.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 18 mei 2008 @ 20:38:04 #220
105850 Fuente
mamamuts
pi_58749206
Nee, ik heb hele andere voeten en manlief ook, maar ze loopt er ook gewoon op en heeft er geen last van.
Ik denk dat ik het even aankaart bij het cb als we weer moeten. Thnx!

Pinquit, ik herken dat stotteren niet, herhalen ook niet, Sara heeft dat tot nu toe niet gedaan.
Sara
Merel
Ukje
pi_58749577
Het komt bij veel kinderen wel voor hoor, dat herhalen/stotteren tijdens het leren praten.
  zondag 18 mei 2008 @ 21:43:29 #222
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58750412
Fuente, het zou er zo 1 van mij kunnen zijn. Ik zou me er niet druk om maken, volgens mij is dat gewoon de 'vorm'.
Dat hakkelen bij het praten gebeurt hier voornamelijk als er veel te veel tegelijk verteld moet worden.
pi_58752513
Pinguit, Randy heeft dat ook een poosje gedaan. Denk dat het komt omdat ze dan in hun hoofd al met het volgende woord bezig zijn en een beetje struikelen over hun woorden omdat ze te snel willen ofzo. Ging vanzelf over en hij is nu een echte spraakwaterval!

Modjes, mag Tinka ook in het lijstje? Ze is op 18 april 2 jaar geworden. (dus van 2006 is ze!)

Laatste tijd niet zoveel meer gepost hier, had het veel te druk met mijn zwangerschap en het bijbehorende topic! Maar goed, mijn 2 peuters zijn vorige week dubbelgrote broer en grote zus geworden! Boven alle verwachting zijn ze supertrots en lief met baby Bink! Randy verwart zijn naam nog wel eens met de boekjes van Dick Laan die ik hem voorlees en maakt er nog wel eens "Binkeltje" van! Beide kinders willen met grote regelmaat kusjes aan Bink geven en hem op schoot hebben, echt heel lief.
Wel merk ik dat ze moeite hebben met de veranderde situatie, vooral Tinka is erg uit haar doen. Ze is stilletjes en teruggetrokken, vooral als er visite is. Zo zielig, ze heeft denk ik door dat ze niet meer de speciale plek van jongste heeft. Randy lijkt er iets minder last van te hebben, die snapt het allemaal wat beter.
  zondag 18 mei 2008 @ 23:36:25 #224
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58752855
Binkeltje wat klinkt dat schattig
Hopelijk is Tinka ook snel gewend. Het is ook niet niks natuurlijk, je positie als jongste inleveren
©Dumbo
  maandag 19 mei 2008 @ 09:08:50 #225
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58756166
wat leuk mammietje

ik denk wel dat het goedkomt met tinka. ik hoop het in iedergeval! het is ook wel even heel raar natuurlijk, er is ook heel veel visite ineens.
hoe was dat bij randy toen tinka geboren werd?
pi_58771703
Randy was nog maar 15 maanden toen Tinka geboren werd... Die was nog te jong om het zich goed te realiseren. Was wel een stuk makkelijker!

Randy had vandaag zijn eerste moeilijke momentje. Hij was al erg druk en hij wilde Tinka (als vanouds!) even te grazen nemen, bedenkt zich ineens en knijpt Bink hard in zijn handje terwijl die bij mij op schoot zit. Ik bleef wonderwel kalm en vroeg waarom hij dat deed en dat dat pijn bij Bink deed. "Ik vind de baby saai, ik wou niet een broertje, ik wou een zusje." Ik heb gereageerd dat ik dat ook wel leuk had gevonden, maar dat Bink er niets aan kon doen dat hij een jongen was en dat hij hem geen pijn mocht doen. En dat ik me best voor kon stellen dat hij het niet altijd leuk was om een baby in huis te hebben omdat die wel vaak op schoot zat en vaak aan de borst moest. Maar dat hij dan maar gewoon tegen mij moest zeggen dat hij het even niet leuk vond. Hoop dat hij het gesnapt heeft maar mag hem wel in de gaten houden met Bink, vrees ik. Terwijl hij hem ook wel heel lief lijkt te vinden.
Vandaag even geen visite, was wel even lekker voor de kids. Tinka vindt de baby dus wel overduidelijk heel lief, wil hem ook beneden hebben als ze wakker is en helpen met verschonen enzo (net als Randy overigens). Ze was vandaag wel meer ondeugend dan anders. (Owgottt... toch niet 2 in de peuterpubertijd, juist nu! ) En ze wil niet naar bed en verzint smoezen om naar eruit te mogen! Ze heeft ook net weer een groeisprongetje gemaakt geloof ik, ze maakt hele volzinnen (die amper verstaanbaar zijn, maar toch! )
Ik heb er wel heel veel moeite mee om ze allemaal de extra aandacht te geven die ze verdienen en ze te laten weten hoe speciaal een ieder voor me is. Hoop maar dat dat lukt... Maar misschien hoort dat niet hier maar is dat meer een kraamvrouwding...
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:23:57 #227
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58774301
Ik ga straks mijn oudste dochter naar groep 1 brengen om te wennen
  dinsdag 20 mei 2008 @ 07:41:16 #228
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_58774380
Oeh, spannend, LadyS! Succes voor jullie.

Míjn oudste is een beetje ziek, ze moest net ineens spuigen (alleen maar gal, want ze wilde al niks eten). Zielig. Maar ze is nu wel opgelucht, merk ik.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Licht Ontvlambaar dinsdag 20 mei 2008 @ 08:57:43 #229
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58775102
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 07:23 schreef LadyS het volgende:
Ik ga straks mijn oudste dochter naar groep 1 brengen om te wennen
Nu al? Isa gaat pas in augustus naar school, vanwege de grote vakantie die er tussendoor komt...

Wel spannend hoor! Ben erg benieuwd hoe Amber het gaat vinden
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:03:23 #230
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58775152
jeetje amber al wennen

en arme maria! spugen lucht meestal wel op als je eerst misselijk bent. ik was zelf altijd een heel stuk minder ziek na het spugen.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:04:52 #231
640 snoopy
peanuts
pi_58775172
LadyS, wat spannend Ik ben heel benieuwd hoe het gegaan is.

Sjoeg, sterkte met Maria
pi_58775255
Beterschap voor Maria!

Sterkte zo met wegbrengen LadyS
Myrthe gaat ook na de zomervakantie beginnen, maar mag 25 juni komen kijken.

Mammietje, nog gefeliciteerd met Bink! En succes met het verdelen van de aandacht. Ik heb in Juliette's kraamweek wel eens haar bij de kraamverzorgster achtergelaten terwijl ik zelf met Myrthe een blokje ging wandelen, misschien kun je evt zoiets doen met je kinderen?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 16:01:17 #233
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58782557
hoe is het gegaan LadyS?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 17:33:56 #234
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58784393
Maria ook al ziek! Storm was toch ook net ziek geweest Sugar? Gaat lekker bij jullie dus sterkte!
  woensdag 21 mei 2008 @ 22:02:38 #235
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58810884
Nou, het is hartstikke goed gegaan Ze was uiteraard verlegen en bedeesd, maar na verloop van tijd ging het beter hoorde ik van juf Erna. Toen ik haar opgehaald had, vertelde ze me dat ze "élke dag wel naar juf Erna wil"

Tot de zomervakantie elke dinsdagochtend en daarna dus gewoon fulltime zeg maar.

En Iris mag maandag naar de psz. Eigenlijk is dat vanaf 2 jaar, maar het leek ons (de juf en ik) zo leuk als ze een paar keer nog samen in de klas zitten En Iris moet altijd aan haar haren meegesleept worden als we Amber naar school brengen, dus ik voorzie geen problemen

Hoe is het met Maria?
pi_58819512
Mijn maag begint net te knorren en ik denk: waarom heb ik toch zo'n honger?!
Blijkt dat ik helemaal vergeten ben te ontbijten omdat Oudste vandaag ook (voor de 2e keer) naar de Peuterspeelzaal is
Hij vindt het geweldig, maar ik moet blijkbaar nog even wennen
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:00:25 #237
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58819542
Hahaha, dat is herkenbaar Icicle!
  donderdag 22 mei 2008 @ 11:02:05 #238
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58819593
Oh ja, LadyS, wat mogen ze bij jouw psz dan vroeg komen! Hier is het 2 jaar 3 maanden maar bij de psz in het dorp hiernaast is dat 2,5 jaar. Het verschilt blijkbaar nogal.

Wel erg leuk, dat ze nog een paar keer samen kunnen gaan hier laten de meiden elkaar links liggen als ze er eenmaal zijn, maar ze vinden het wel heel leuk om samen te gaan.
pi_58819630
Oh gelukkig, ben ik niet de enige

Hier mogen die kindjes officieel ook met 2 jaar en 3 maanden komen. Maar omdat er genoeg plaats was mocht hij vanaf zijn 2e verjaardag al in de groep.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 mei 2008 @ 11:47:35 #240
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58820813
Amber, stoere meid! Leuk dat het zo goed bevallen is

Hier goed nieuws mbt BSO, na een aantal (drammerige) telefoontjes, krijg ik net de bevestiging dat Isa per september zowel op maandag als op donderdag welkom is op de BSO van onze keuze
  donderdag 22 mei 2008 @ 13:20:21 #241
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58822957
hier mogen ze al vanaf 21 maanden

ik vergeet ook altijd te eten als max naar de psz moet. maar dat is meer omdat ik er gewoon geen tijd voor heb ik eet gewoon als ik weer thuis kom van het wegbrengen
  donderdag 22 mei 2008 @ 18:12:23 #242
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_58830058
Fijn Sjeen!

Ik heb vanmorgen nog een keertje meegeholpen op de peuterspeelzaal van Jolie en het was wel goed voor mijn gevoel over naar school gaan. Jolie is toch echt wel klaar op de peuterspeelzaal. Ze gaat nog graag want ze vindt de juffen lief en de kindjes aardig maar ze is al best groot en kan zich soms ook niet meer zo goed vermaken met die andere kinderen. Vanmiddag met buiten spelen zocht ze zo weer haar vriendje uit de buurt op en dat gaat dan een stuk beter. Dus het was goed om even te zien!
pi_58833918
Veeg me maar op...

Ik ging gister Amber naar bed brengen en toen zei ik, ik hou van jou. Zei ze ik hou van ook jou mamma
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 mei 2008 @ 20:57:58 #244
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_58834483
Amber Zo lief, zulke dingen!

Fijn trouwens LB dat het meehelpen op de peuterspeelzaal je gevoel over het naar school gaan goed gedaan heeft Ik heb bij Isa ook absoluut het idee dat ze toe is aan school, dat het KDV haar een beetje gaat vervelen. Ze heeft wel een heel goed vriendinnetje op het KDV waar ze allerlei kattekwaad mee uithaalt Die gaat ook na de zomervakantie naar school, maar jammer genoeg niet naar dezelfde school. Onze buurjongetjes (de jongste is echt Isa's beste vriendje) wel en nog een aantal kinderen uit de straat. Ook de kinderen van een van mijn vriendinnen, Isa komt daar ook vaker over de vloer. Dus er lopen gelukkig wel al wat vertrouwde gezichten rond op school
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:29:14 #245
105850 Fuente
mamamuts
pi_58858167
Wat lief he Vicky! Saartje zegt dat ook: hou van jou mama, ik is jouw lievie he

Sara was van de flixitide af (was de bedoeling om ruim een maand te geven en dan stoppen). Binnen 2 dagen waren we terug bij af, en nu zit ze weer aan de flixitide. Gelukkig werkt het nu vrij vlot!

Ik verbaas me erover hoe groot ze ineens wordt, wat ze me allemaal verteld, echt een meiske..
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 23 mei 2008 @ 15:47:42 #246
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58858696
Ik weet niet meer precies hoe het ontstaan is, maar als we tegen Noah zeggen "I love you" dan antwoordt hij met "Ai laf joe toe, koe!"
©Dumbo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:31:42 #247
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58862483
we hebben goed nieuws en slecht nieuws gehad
ze heetf geen coeliakie x 10000, maar wel een enorm heftige tarwe allergie en dus alles van tarwe gemeden. Dus wel behandelen als coeliaak, alleen heir kan ze overheen groeien!!!
Ook een gigantisch streng dieet de aankomende jaar a 2 jaar nog..
feitelijk: bloemkool, broccoli, rodekool, zuurkool, aardappel rijst, runderghakt en kipfilet , banaan an druifjes, en de gv crackers/koekjes en maccaroni. en daarbij een liter neocate advance per dag.
NIETS nieuws proberen, en blijven klachten komen dan nog verder verscherpen weer.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:36:05 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58862582
ik ben onwijs blij dat ze geen coeliakie heeft, hier kan ze overheen groeien.
Wel vind ik het gewoon ronduit klote dat ze dus verplicht zo beperkt moet blijven, omdat ze zo enorm gevoelig is. het is zo verdomde weinig en voor zeker 1 jaar liefts mogelijk zolang ze wat groeit en ontwikkelt verder nog 2 jaar alleen dat beetje mag hebben.
We wel zo streng moeten zijn alsof ze coeliakie heeft , leg dat maar eens aan mensen uit.. coeliakie snappen ze wel, een allergie is niet zo erg volgens velen en dus vinden ze het onzin zo voorzichtig te moeten doen.
voel me echt opgelucht maar ook onwijs kut
pi_58862681
wel fijn dat je duidelijkheid hebt nu!
hopelijk groeit arwen er idd overheen.

tegen de buitenwerled zou ik anders gewoon zeggen dat ze coeiliakie heeft als je verwacht dat mensen dat makkelijker snappen. het is praktisch toch hetzelfde.

balen van dat beperkte eten, maar kun je ook niet uitbreiden aan d ehand van de ingredienten van de gv crackers/koekjes en maccaroni??
als de maccaroni op maisbasis is, dan moet gewone mais, of maismeel etc ook kunnen... zo ook met rijst, rijstmeel etc... dat scheelt toch iets misschien...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 23 mei 2008 @ 18:41:11 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_58862695
gefeliciteerd Evenstar
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:46:09 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58862787
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:40 schreef p_iglet het volgende:
wel fijn dat je duidelijkheid hebt nu!
hopelijk groeit arwen er idd overheen.

tegen de buitenwerled zou ik anders gewoon zeggen dat ze coeiliakie heeft als je verwacht dat mensen dat makkelijker snappen. het is praktisch toch hetzelfde.

balen van dat beperkte eten, maar kun je ook niet uitbreiden aan d ehand van de ingredienten van de gv crackers/koekjes en maccaroni??
als de maccaroni op maisbasis is, dan moet gewone mais, of maismeel etc ook kunnen... zo ook met rijst, rijstmeel etc... dat scheelt toch iets misschien...
dat mag dus ook niet , want andere vorm, meerdere hoeveelheideiwitten erin verwerkt kan dus wel problemen geven.
heeft ze wel uitgelegd dmv berekeningen etc. medisch geneuzel.
Echt dus puur en alleen dat wat ze eet niet andere vormen.
Dat gaat goed, en dat willen we ze houden eerst stabiel zijn weer, en dan goed stabiel. volgende week even herberekeningen maken met dieetiste ivm calorie-en kan zijn dat ze dus wel 2 warme maaltijden epr dag moet oid.
pi_58862989
Wat fijn dat het geen coeliakie is, zeg. Het zou heerlijk zijn als ze over een paar jaar gewoon kan eten wat ze wil. Wat gaat er dan een wereld voor haar open..

Maar ja, eerst nog een hele tijd een zwaar dieet..moeilijk hoor. (maar wel gezond)

Mag ze alleen Neocate drinken?

succes en sterkte ermee
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:01:29 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58863140
gezond is het dieet niet bepaald, vandaar de neocate.. en fantomalt om der calorietjes binnen te krijgen.
ze krijgt neocate en rijstemelk
pi_58863431
Nou ja, ik bedoel; de voedingsmiddelen die je noemt zijn niet bepaald ongezond (ik heb het niet over calorieen verder).

maar goed; ik weet er verder ook niks vanaf maar ik kan me voorstellen dat het allemaal geen pretje is.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:17:37 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58863482
snap wel wat je bedoelt hoor sorry ben een beetje gefrustreerd denk ik :$
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:21:33 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58863569
maar toch jompels

over een paar jaar zijn jullie er msischien vanaf
dat is toch een heerlijk vooruitzicht?!
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:21:43 #257
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58863577
Wat een goed nieuws, evenstar
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:33:52 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58863872
oh absoluut vooruitzicht dat het over kan gaan is heerlijk, begrijp me niet verkeerd ben er echt reuze blij mee dat het geen coeliakie is.
Maar de rest vind ik gewoon ronduit kut en denk dat dat ook niet gek is.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:16:23 #259
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58864810
Evenstar, fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt. Heel veel succes met het volhouden en navolgen van alle regeltjes.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:29:40 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58865088
Evenstar, fijn dat er duidelijkheid is.
Wel balen van dat hele strenge dieet, maar aan de andere kant... het geeft Arwen als het goed is nu ook een hele tijd rust, geen geprobeer meer, geen pijn meer etc. Mss dat ze dan iig zelf wat meer over d'r angsten heen kan groeien. Dat lijkt me voor jullie ook wel prettig.

Oh, en ik zou net als p_iglet naar de buitenwereld gewoon coeliakie zeggen hoor, anders moet je je constant blijven verdedigen...
  Jubileum moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 21:17:23 #261
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58866162
Wauw Evenstar, dat had ik toch niet verwacht. Tuurlijk is het strenge dieet niet leuk maar dat is misschien maar tijdelijk. Geen coeliaki
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:42:30 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58866806
Evenstar wat fijn dat je duidelijkheid hebt!

Zoals eerder geopperd; voor de onwetenden zou ik idd ook gewoon coeliakie zeggen ipv allergie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:23:36 #263
105888 renzell
pi_58867740
Evenstar; wat fijn en klote tegelijk! Ik dacht trouwens dat ze ook tomaat mocht, of is dat dus niet meer? En als je haar eens iets lekkers wilt geven; kan dat dan ook niet? Lastig hoor! Ik hoop met je mee dat ze er overheen groeit. Maar dan nog is 2 jaar een lange tijd. Ik begrijp je dubbele gevoelens.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:32:09 #264
640 snoopy
peanuts
pi_58867915
Evenstar, goed dat er nu duidelijkheid is en dat er nog hoop is voor de toekomst!
En tuurlijk blijft het gewoon hartstikke rot allemaal want het liefst zien we onze kindjes gezond zonder al dat gedoe.
pi_58868109
Evenstar fijn dat er duidelijkheid is. Balen van het strenge dieet. Ik duim dat ze er overheen groeit.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:02:35 #266
105850 Fuente
mamamuts
pi_58873587
Evenstar, fijn dat er eindelijk duidelijheid is!!!!!!!
Wat een zwaar dieet, jeetje, maar ze kan er gelukkig overheen groeien

dikke knuffel van ons
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:40:24 #267
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58877291
Heel wat hoor, voor zo'n kleintje, maar 'gelukkig' is ze het gewend dit dieet. Ik ben erg blij voor jullie dat ze eroverheen kan groeien. Hoe gaat zij er nu mee om, eet ze goed enzo?
Ik kan me ook wel heel goed voorstellen dat je een rotgevoel hebt van ' het duurt nog een paar jaar' en dit is natuurlijk een heel streng dieet, maar je weet ein-de-lijk waar jij en Arwen aan toe zijn. voor jullie!
  zondag 25 mei 2008 @ 10:15:56 #268
105850 Fuente
mamamuts
pi_58893407
Kwek kwek kwek, zo gaat het hier al vanaf 6 uur vanmorgen, kwek kwek kwek, zo vrolijk en zoveel aan het kletsen! Echt genieten.
Afgelopen nacht moest ze weer zo hoesten dat ze haar bed onderspuugde, man, ik kon wel janken, zo zielig vind ik dat! En ze wou alleen maar heel graag slapen.
Gistermiddag was ze niet helemaal lekker, toen heeft ze 3,5 uur eerst zo geslapen:

En vervolgens een hele tijd zo:
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator zondag 25 mei 2008 @ 19:11:05 #269
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58903934
Ach Saartje toch
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 mei 2008 @ 00:22:33 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58910619
Sara Voelt ze zich nu weer beter?

evenstar kan me voorstellen dat het nieuws erg dubbel is. Wel ontzettend fijn dat jullie eindelijk weten wat het nou is, en dat ze er misschien overheen kan groeien! Ik duim voor jullie dat dat gebeurt. Sterkte met het dieet, maar dat gaat vast goedkomen!

Ik had vandaag voor de eerste keer dat ik me echt even geen raad wist met Noah Hij was alleen maar nieuw speelgoed aan het pakken en opruimen ho maar. Dus hij moest even wat dingen opruimen van mij, maar meneer was natuurlijk vreselijk dwars. Dus op de gang en tot nu toe werkte dat eigenlijk ALTIJD. Soms duurt het ff, maar uiteindelijk koos ie eieren voor zn geld. Moet wel zeggen dat het nog maar weinig voorkomt laatste tijd dat ie op de gang moest. Maar goed, het deed hem helemaal niks natuurlijk, hij zat lekker liedjes te zingen op de gang en wilde absoluut niet opruimen. Op gegeven moment was ik het zat en moest ie gewoon opruimen van mij, maar ja, hoe dwing je een peuter? Juist, niet... Puur uit frustratie dreigde ik dat ie dan naar bed moest, en meteen toen ik dat zei dacht ik "hmm niet echt handig" (want een bed moet gewoon om te slapen zijn vind ik, en geen 'nare' plek voor straf), maar ja ik had het gezegd, dus dan 'moet' je wel anders neemt ie me zeker niet meer serieus. Normaal altijd drama als ie naar bed moest en nu totaal geen probleem natuurlijk, argh! Het was ook nog eens een klein uur voor etenstijd en hij was al moe van dit weekend dus echt totaal niet handig (want stel hij valt in slaap hoe moet dat dan meten enzow). Uit ellende ben ik maar even gaan douchen, ondertussen bedenken hoe ik het nou toch moest oplossen, toen Noah huilend de badkamer in kwam, want hij wilde mee douchen Toen heeft ie samen met papa toch nog zn speelgoed opgeruimd en daarna bij mij onder de douche gekomen. Maar sjees, ik wist echt niet wat ik moest...

Het ergste is dat er ongetwijfeld nog vele van dit soort momenten zullen komen...
©Dumbo
pi_58912037
haha, texelonia, herkenbaar. Gelukkig koos hij alsnog eieren voor zijn geld.

Ik heb een keer hetzelfde aan de hand gehad. Ook een uur voor etenstijd met mijn stomme kop gezegd dat hij anders maar naar bed moest. Ook hij ging rustig naar boven en ging stoicijns in bed liggen.

En dan kun je dus niet meer terug want anders gaat je geloofwaardigheid eraan

En die van mij bleef dus wel liggen. Ik heb hem later nog zijn pyama aangetrokken maar hij is die avond niet meer uit bed geweest. Ik heb hem nog een paar keer de keus gegeven (als je opruimt kan je weer naar beneden) maar helaas...

Dat doe ik dus nooit meer (voor straf naar bed bonjouren).
  maandag 26 mei 2008 @ 07:54:52 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58912258
Hier willen ze ook vaak genoeg zelf straf. 'Als je nu niet snel gaat slapen ga je maar even naar beneden in de gang (bij ons bijkeuken eigenlijk)' en dan willen ze dat juist graag. Tja, dan is het ook geen straf meer. En wat moet je dan bedenken... Lastig he Tex!

Oh ja, en Saar wat een schattige plaatjes zeg... Mijn kinderen kunnen echt niet zo slapen, al is het alleen al doordat er andere meiden door de kamer rennen en daardoor niemand beneden kan slapen (behalve Julia af en toe in de stoel, waarna Noa heel hard naar mij roept: 'mama, kijk nou! kijk nou! Julia ligt in de stoel te slapen! ' Waarna Julia natuurlijk meteen wakker wordt...
  maandag 26 mei 2008 @ 09:17:07 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58912896
Ah gelukkig ben ik niet de enige
Maar voor straf naar bed is idd ook iets wat ik nooit meer doe. Wat ik de volgende keer wel ga doen weet ik alleen ook nog niet.... Komt tijd, komt raad?
©Dumbo
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:23:31 #274
640 snoopy
peanuts
pi_58934726
Morris is vandaag een extra dagje naar de creche. En vanmiddag hebben ze een uitje naar een basisschool in de buurt. Hij zit in de peuter-plus-groep. Een beetje voorbereiden op school dus. Nu maar hopen dat hij niet denkt dat dit zijn nieuwe school wordt, want hij gaat naar een andere...
Maar ik vind het wel leuk dat ze dit soort aciviteiten doen.
pi_58985959
Ik hoop dat jullie tips hebben voor me.
Kim is sinds het weekend om 5.30/6.00 wakker. Terwijl ze normaal rond 7.30 wakker werd.
Ik vind het te vroeg en knap vermoeiend. Iemand enig idee hoe ze weer langer gaat slapen?
Hoe ik haar zover krijg dat ze na eventueel wat drinken en schone luier weer een uur gaat slapen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:56:32 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58986115
slaapt kim nog overdag?
pi_58986139
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:56 schreef pinquit het volgende:
slaapt kim nog overdag?
Als ze zin heeft. En dan 1 tot 1.5 uur.
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:02:02 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58986244
mja, misschien later naar bed?
ik weet niet zo goed.. heb hier de ervaring dat max precies 12 uur per dag slaapt.
als ie 's middags slaapt, gaat die tijd van zn nachtslaapje af (dus hij gaat óf om 10 uur naar bed, óf hij slaapt tot half zes.) maar normaal (zonder middagslaap) slaapt ie van 7 tot 7. (of 8 tot 8 soms)

ik kan je eigenlijk ook niet verder helpen
slaapt kim niet verder als ze bij jullie even tussenin ligt?
pi_58986516
Je zou denken dat het helpt, later naar bed. Maar helaas niet.
Tussen ons in wil ze alleen maar spelen.
Iig bedankt voor het meedenken.

Misschien heeft iemand anders nog tips.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:06:12 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58989301
Evenstar, wat heerlijk dat jullie duidelijkheid hebben. Wel balen dat je nog twee jaar zo streng moet zijn met het dieet van Arwen. Biedt dit nu wel perspectief voor wat betreft de peuterspeelzaal?

Saartje hopelijk al weer een beetje opgknapt.

Qua straffen is het met slapen vrij makkelijk hier. Niet slapen dan op je matje naast het bed en speen en kroeltjes inleveren. Nog voordat ik de trap af ben, wordt ik dan al weer geroepen. Met opruimen ben ik altijd al consequent geweest. 1 bak per keer. En wil je wat anders dan eerst opruimen. Doe je dat niet dan zit je net zo lang op de stoel tot je wel gaat opruimen.

Ingrid. Eigenlijk geen tips. Nou, ja eentje. Middagslaapje eraf halen of op maximaal 3 kwartier zetten. En dan 's avonds misschien even naar buiten met d'r, dan lekker in bad en dan roesig in bed. Hielp bij Fleur in die periode redelijk goed. Moet wel zeggen dat Maud de afgelopen dagen ook weer vaak vroeg wakker is. (lees:half zes) Maar die laat ik gewoon liggen en haal ik uiterlijk pas om half 7 bij ons in bed. Kan ze zichzelf vermaken in bed met d'r knuffels of boekjes?
pi_58989392
Ingrid, Amber heft dat sidns een kleine maand ook ineens. Eerst was ze rond half 8 wakker maar het is nu standaard 6.15 uur. Amber slaapt overdag een uurtje of 2/3. Slaapje verminderen heeft totaal geen zin want dan wordt ze alsnog om 6.15 uur wakker, slaapje afschaffen is geen optie omdat mevrouw dan strontchagarijnig wordt.
Daarnaast heeft Amber een peuterbed en die komt er dus gewoon uit. Spelen op d'r eigen kamer doet ze eigenlijk niet en de deurkruk omhoog zetten of een knip op de deur vind ik zielig.

Amber gaat naar de PSZ Heb d'r vandaag opgegeven en met een beetje geluk kan ze per 1 juni instromen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_58994056
Slaapje afschaffen gaat hier ook niet werken. Is ze net als Amber strontchagarijnig. Inkorten kan ik proberen. Naar buiten is een idee. In bad durft ze al een aantal maanden niet meer. Maar ze kan dan meedouchen met Djeez.
Meestal gooit ze dan dr knuffels uit bed. Boekje zal ik nog eens proberen. Bedankt voor de tips!

kim krijgt binnenkort een 1 persoonsbed. Gaan we in Djeez vakantie mee beginnen. (eind augustus)
Zal ze vast in het begin vaak uitklimmen. Dat lijkt me wel op tijd om te oefenen voor als de 2e komt. (rond de kerst)

Vicky, waarom vind je deurkruk omhoog zetten zielig? Bij Kim hebben we dat al een tijdje.
En wat leuk dat Amber naar de psz gaat!
pi_58994987
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vicky, waarom vind je deurkruk omhoog zetten zielig? Bij Kim hebben we dat al een tijdje.
En wat leuk dat Amber naar de psz gaat!
omdat ze dan opgesloten zit in dr kamer en dat vind ik niets..
daarnaast heeft ze een tijdje gelden bij Wennie laten zien dat ze de deur dan alsnog open krijgt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_58995345
Vicky bij Morgaine had ik een hekje in de deurpost zodat ze niet het idee had opgesloten te zijn, je kan haar horen en zien en toch kan ze der kamer niet af. Toen ze 2 en half was en zindelijk hebben we het hekje weg gehaald zodat ze zelf naar de wc kon indien nodig. Ze blijft over het algemeen netjes op haar kamer spelen tot 1 van ons uit bed is.

Ingrid, je kan gewoon haar middagslaapje een keertje afschaffen en kijken hoe het dan gaat. Gaat het goed en slaapt ze langer dan kan je het de dag er na nog een keertje doen. En zo per dag verder kijken. Bij Morgaine hebben we toen ze 2 was het middagslaapje afgeschaft omdat ze meestal om half 10 's avonds nog lag te spelen in bed terwijl ze er standaard om 19.00 uur in ligt. Nadat we het middagdutje hadden afgeschaft was ze wel een paar dagen van slag en chagie maar ze sliep om kwart over 7 ipv half 10. Helaas heeft het nooit geholpen met uitslapen. Ik heb nou eenmaal een kind dat rond half 7 wakker is.
pi_58999059
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ingrid, je kan gewoon haar middagslaapje een keertje afschaffen en kijken hoe het dan gaat. Gaat het goed en slaapt ze langer dan kan je het de dag er na nog een keertje doen. En zo per dag verder kijken. Bij Morgaine hebben we toen ze 2 was het middagslaapje afgeschaft omdat ze meestal om half 10 's avonds nog lag te spelen in bed terwijl ze er standaard om 19.00 uur in ligt. Nadat we het middagdutje hadden afgeschaft was ze wel een paar dagen van slag en chagie maar ze sliep om kwart over 7 ipv half 10. Helaas heeft het nooit geholpen met uitslapen. Ik heb nou eenmaal een kind dat rond half 7 wakker is.
Faja, op zich een goed plan. Alleen heb ik het wel vaker geprobeerd. En zonder middagslaapje is ze bloedchagerijnig. En strontvervelend. Slaan, met alles gooien, etc.
Nouja, we zien wel hoe het loopt. Ga wat tips uitproberen.
Misschien is het wel een fase ...

Morgen slaapt ze bij mijn ouders, kan ik beetje bijtanken en gaan wij op zoek naar een kledingkast.
Vind ze supergezellig daar en mijn ouders ook.
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

omdat ze dan opgesloten zit in dr kamer en dat vind ik niets..
daarnaast heeft ze een tijdje geleden bij Wennie laten zien dat ze de deur dan alsnog open krijgt..
Ah zo. Bij Kim hebben we het al een tijdje. Want anders ben ik bang dat ze het traphekje open krijgt en van de trap valt. Ze gaat er nu al aan hangen , tegen duwen etc.
Maar echt op haar kamer spelen doet ze niet.
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:21:00 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59001347
Noah is sinds een tijd ook steeds vroeger wakker. Eerst was het altijd rond 8 uur, tegenwoordig varieert het tussen 6 uur en heel soms nog half 8 maar meestal half 7 - 7 uur. Middagslaapje had ie al lang niet meer. Wel gaat ie nu meestal wat eerder naar bed (half 8 ipv 8 uur) omdat ie door het vroeger wakker worden ook wat minder te genieten was overdag...

Noah speelde ook nooit op zijn kamer, maar sinds paar weken wel regelmatig. Hij heeft een houten trein op zijn kamer en vooral als de rails blijft liggen gaat ie er 's ochtends mee spelen. Het scheelt ook dat ie nu veel meer zelf kan. Eerder probeerden we hem ook wel op zijn kamer te laten spelen als ie vroeg wakker was en dan riep ie na 2 minuten om hulp omdat het niet lukte.
En als ik ('s ochtends) vrij ben en Micha is werken, dan komt Noah ook vaak bij mij in bed. Dan mag hij tv kijken en kan ik even rustig wakker worden (of nog even slapen, laatst zelfs een keer bijna 2 uur geslapen nog )
©Dumbo
pi_59006600
Kim was vanmorgen 7.45 wakker!
wij waren om 6.00 wakker, stomme bioklok van ons. Gelukkig vielen we later nog wel in slaap.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:06:31 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59006774
t scheelt natuurlijk dat max op mijn kamer slaapt. die gaat rustig nog een uur spelen als ie wakker is
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:39:59 #289
105850 Fuente
mamamuts
pi_59007552
Wat gaaf Vicky! En wat spannend!!!

Saartje gaat al een stuk beter hoor, hoest weer veel minder en is megagezellig

En pinquit, da's heerlijk wat dat betreft! Zo kun je nog es uitslapen hahahaha
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:41:21 #290
105850 Fuente
mamamuts
pi_59014194
Even een vraag. Onze kater Freek, Sara's liefste maatje, is overleden . Hij is aangereden door een auto. Hij ligt momenteel in het asiel hier, en we halen hem woensdag op om hem te begraven. Ik heb net gekeken bij hem (om zeker te weten of hij het wel is), en hij is niet 'kapot' of wat dan ook, het is net of hij slaapt. Momenteel ligt hij in een soort vriezer, zodat hij 'goed' blijft.
Wij weten niet goed wat we met Sara moeten. Freek is een week vermist geweest, en ze vraagt naar hem. We willen haar er graag bij betrekken, maar in hoeverre is dat verstandig? Wat zouden jullie doen?
Sara
Merel
Ukje
pi_59014871
wat erg fuente! ik zou 't wel gewoon eerlijk vertellen. niet te ingewikkeld, maar wel zoals 't is. het begraven zelf, dat vind ik wat moeilijker in te schatten, hoe dat voor haar zal zijn om erbij te zijn.
sterkte!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:18:54 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59014944
Moeilijk hoor Fuente. Ik zou het in elk geval vertellen. Want anders blijft ze er naar vragen. Misschien dat het begraven wel nog te moeilijk is voor d'r, maar dat zou ik ook even af laten hangen van haar reactie op het overlijden van kater Freek. Succes ermee in elk geval.
pi_59014978
Niet leuk, Fuente

Inderdaad eerlijk vertellen over hoe en wat.

Wij hebben de kinderen wel bij het begraven van de kat (en de crematie van de hond) betrokken maar dat is persoonlijk natuurlijk.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:22:37 #294
105850 Fuente
mamamuts
pi_59015024
ik denk dat we Sara wel meenemen met het begraven. Ze weet eigenlijk helemaal niet wat dood is, en ik ben bang dat ze het anders niet snapt.
Ik denk dat we d'r gewoon meenemen, en er dan wat moois van maken. Dan vertel ik haar dat de poes dood is en dat 'ie nu een sterretje in de hemel is ofzo. Ik denk dat als ze het ziet, het misschien duidelijker is, al hoop ik dat het niet te eng is voor haar.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:27:36 #295
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59016438
Ah wat sneu Fuente
©Dumbo
pi_59021232
Wat sneu Fuente.
pi_59024390
Wat naar, Fuente... Wel 'fijn' dat je tenminste duidelijkheid hebt over het lot van je kat, zodat je niet nog wekenlang hem denkt te zien of te horen.
Wij nemen onze kinderen altijd mee naar begrafenissen en crematies. (Ik heb het dan over mensen, met dieren hebben we het nog niet aan de hand gehad, tenminste, toen was onze oudste nog te klein.) Wij zijn met dit soort dingen nogal nuchter, het hoort bij het leven en we proberen er zo open mogelijk over te zijn. We bereiden ze voor op wat ze te zien krijgen (let wel: het LIJKT alsof ze slapen benadrukken, anders durft ze zelf misschien niet meer te slapen!) en gebruiken het simpele woord 'dood'. Plantjes gaan ook dood, dan zijn ze 'stuk', ze doen het niet meer. De poes heeft niet goed uitgekeken met oversteken en heeft toen een heel erg ongeluk gehad met een auto en toen is hij dood gegaan. Verder beantwoord ik wat ze vragen, voor zover ik dat kan. En als ik er erg verdrietig om ben, laat ik dat ook gewoon zien.
Het sterretjesverhaal zou ik achterwege laten, dat levert wel erg lastige vragen op, lijkt me. ("Hoe kan Freek nou ineens vliegen en wanneer komt ie weer naar beneden?")

Soms gaan kinderen 'gemakkelijker' met dingen om dan wij als volwassenen. Deze week ontdekte Randy een dode wesp in de gang. Hij huilde nog net niet, maar leek zwaar onder de indruk; "Zielig he, mam?" Mijn eerste gedachte was; gooi in de prullenbak dat ding, maar ik dacht dat het wel erg bruut van me zou zijn, dus ik bedacht in mijn hoofd al een hele begrafenisceremonie. Heel pedagogisch verantwoord vroeg ik Randy wat we nou met hem moesten doen (ik ging er blind vanuit dat hij hem wou begraven, net als Pino en Tommy deden met een vlieg in Sesamstraat), waarop hij vrolijk vroeg of hij hem in de prullenbak mocht gooien!
pi_59027640
Fuente, het lijkt me erg lastig om er mee om te gaan, mijn moeders hond die is sinds kort ook overleden en mijn zoontje vraagt dus af en toe nog wel eens naar hem. Het komt ook omdat alle opa's en oma's een kenmerkende naam hebben. Zo heeft mijn moeder dus de naam Oma Pasje (de hond heette Pasja dus)
In het grote boek van dikkie dik (de 30 jaar editie) staat een verhaaltje over mimi, de poes die heel erg ziek is en uiteindelijk stierf. Het is een heel leuk boek en als we het verhaaltje tegenkomen zegt mijn zoontje altijd: Ja net als pasja, die is er ook niet meer.
Verder zou ik er niet een te veel drama van maken, laat zien dat je verdrietig bent en probeer het rustig uit te leggen. Misschien iets met de poezenhemel, en wat mammietje zegt, plantjes gaan ook dood en bloemetjes. Ik zou de rest aan haar over laten.
Het is sneu dat zo'n beestje op die manier aan zijn einde komt.
Succes in ieder geval, maar ik denk dat het best wel mee zal vallen, ze zijn wijzer en kiener dan je denkt en ze reageren totaal anders als jij denkt dat ze zouden doen.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:13:36 #299
105850 Fuente
mamamuts
pi_59046642
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en de tips allemaal! We laten woensdag wel even weten hoe het gegaan is...
Lovely, Sara is gek op dikkie dik, ik ga morgen even snel in de bieb kijken!

allemaal bedankt!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 1 juni 2008 @ 14:45:51 #300
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59048405
*komt alvast even om het hoekje piepen, want Finn wordt dinsdag alweer 2*

Evenstar, wat fijn dat het geen coeliakie is. Die 2 jaar gaan vast pittig worden, want dat dieet klinkt erg eenzijdig en mensen kunnen zo heerlijk onbegijpend zijn, maar het is wel een kans op genezing

Fuente, wat sneu en wat lastig uit te leggen aan zo'n ukkie. Al heb je best kans dat je het uitlegt en dat ze er vervolgens vrolijk overheen walst en het alweer sneller kwijt is dan jij zelf. Succes in elk geval.
pi_59139163
Fuente, hoe is het gegaan?

Hier een meisje dat bang is voor vliegen. We hebben ineens veel vliegen in huis. Vooral in de (bij)schuur. En ze gilt nu de hele tijd aaaaaah beesie en duikt dan in mijn armen. Ik probeer haar duidelijk te maken dat ze niet eng zijn. Maar het wil nog niet echt.

En ze heeft "boe" ontdekt. En dan vooral bij papa. Zo schattig. Dan zegt ze tegen mij, "papa boe zeggen", en dan hoor je keihard BOE! En als hij dan schrikt, ligt ze in een deuk. En vertelt ze trots dat ze papa heeft laten schrikken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')