mag alleen nog pure producten geven.quote:Op vrijdag 18 april 2008 15:54 schreef snoopy het volgende:
Wat vervelend is dat nou weer Evenstar![]()
Nog minder dingen die je haar kan geven. Dat maakt je ook wel bang voor de toekomst, je weet nooit welke producten ze van samenstelling veranderen....
Wat Noli herinnert van kookles op school en paps die in ver verleden iets met koksschool heeft geprobeerd is dat ketchup niet veel meer is dan tomatenpurree met azijn.quote:HET KETCHUP-RECEPT
· 2kg tomaten
· 2dl azijn
· 200g kandijsuiker
· cayennepeper
· laurierblaadje
· grote ui
· peper en zout
· 2 teentjes knoflook
· nootmuskaat
Bereiding
Was de tomaten en ontvel ze en snijd ze in stukken.
Bestrooi ze met zout en laat dit minstens 12 uur staan.
Laat de tomaten in een vergiet uitlekken,
zet ze op het vuur en voeg de overige ingrediënten toe.
Nog even mixen en inkoken tot de gewenste dikte.
quote:Met Morris gaat alles eigenlijk gewoon heel goed. Gisteren wilde hij niet naar de creche. Op de vraag 'waarom dan niet?' antwoorde hij: ' ik ben gisteren al geweest'.![]()
Misschien wordt het nu ook minder leuk omdat zijn vriendjes zo langzamerhand allemaal 4 worden en naar school gaan. Hij heeft het er zelf nu ook steeds vaker over: 'als ik 4 ben ga ik naar school'.
Gisteren hebben we een informatieochtend gehad op zijn school. Wij denken dat hij het daar erg leuk zal vinden. Op 11 augustus begint het nieuwe schooljaar en dan zal hij ook gelijk beginnen omdat hij 6 augustus jarig is. Spannende zaken dus allemaal
We denken nu hard over andere oplossingen als het allemaal niet gaat lukken. Oma's om de week inschakelen, andere moeders of mijn werkrooster aanpassen...quote:Ik kan u daar nog geen uitsluitsel over geven. Er wordt omstreeks de zomer een nieuwe groep geopend. Dan wordt eerst gekeken welke zittende kinderen nog andere dagen nodig hebben en daarna gaan we de resterende open plekken aanbieden. Ik moet dan rekening houden met eventueel nog te plaatsen 2e kinderen, letten op verhouding jongens /meisjes en leeftijdspreiding per groep.
Kijkend zuiver en alleen naar de algemene wachtlijst op inschrijfdatum, staat uw zoon op de 24e plaats.
Voor de leeftijdsgroep tot 6 jaar (de groep die er straks zal zijn na de herindeling van de groepen, zodra de nieuwe groep geopend is) staat uw zoon op de 12e plaats.
Dan hangt 't allemaal ook nog af van de dagen die men wenst en de dagen die wij kunnen bieden, hoe flexibel ouders zijn omtrent de soort en aantal dagen. Dus indien u eventueel ook op andere dagen dan de gewenste zou willen beginnen is het verstandig dat naar ons te communiceren.
Zoals u ziet, de planning van kinderopvang is niet de allereenvoudigste zaak.
Ik raad u aan ons over 1 maand opnieuw te benaderen (liefst telefonisch) en hoop u dan exactere informatie te kunnen geven.
lief dat je vraagt en ja de plekjes worden kleiner, t was dus gewoon die verdomde neocatequote:Op maandag 21 april 2008 22:15 schreef Brighteyes het volgende:
Evenstar, hoe is het nu met Arwen? Zijn de verschijnselen al een beetje aan het wegtrekken?
oeh das misschien idee als we naar zkh moeten, al vermoed ik dat het soja bevatquote:Op woensdag 30 april 2008 16:57 schreef Sjeen het volgende:
Isa en ik waren gisteren een ijsje gaan eten bij De Wilg op de Akersteenweg in Maastricht, daar zag ik dat ze gluten- en melkvrij ijs hebben. Misschien iets om te onthouden voor Arwen?
quote:Op donderdag 1 mei 2008 09:05 schreef Fuente het volgende:
Sara heeft al 3 nachten de hele nacht doorgeslapen in haar eigen bed zonder hoestaanvallen
Hij heeft zondag geen zonnebrand op gehad. En wij gebruiken idd ook altijd Vichyquote:Op woensdag 7 mei 2008 07:34 schreef dutchie het volgende:
Snoopy, anders misschien de zonnebrand?
Hier nl. ook 2 kindjes die daar op reageren als het niet hypo-allergeen is. Gebruik zelf die van Vichy voor kinderen, dat gaat goed.
Wees blij dat het zalf was, heb hier al veel erger mee gemaakt.quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:57 schreef Suzanna het volgende:
Knappe kinderen zonder zijwieltjes! Dat zal hier nog wel even op zich laten wachten, de fiets lijkt ook nog net ietsje te groot te zijn voor haar dus ik durf het nog niet aan. Ze is ook echt zo'n voorzichtig kind dus geen idee hoe snel ze dat durft.
Pfft wat kunnen kinderen trouwens in een korte tijd stoute en ondeugende dingen doen! Noa zou even naar de wc gaan en Emma ging (bleek later) met haar mee. Ik hoorde de wc doortrekken en daarna niet dat ze naar de kamer kwamen (als Noa moet plassen kan ze zichzelf afvegen en weer aankleden).
Dus ik ging even kijken... Noa geeft mij meteen een tube zalf (waar ze die nou weer vandaan had... snuffelt altijd in laatjes...) 'Hier mama, die is voor jou'en ik kijk in de wc, hebben ze daar allemaal zalf in gedaan en Emma stond er met haar handjes in te roeren...
(hoe verzinnen ze het he...)
quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:14 schreef dutchie het volgende:
[..]
Wees blij dat het zalf was, heb hier al veel erger mee gemaakt.
Ik heb zelf ook al een paar weken vlekjes op mn benen, en heel soms armen. Lijken ook op muggenbulten en jeuken enorm. Maar als ik ga krabben worden het hele grote en dikke bulten/plekken, en lijkt het niet op muggenbulten. Bovendien prikken ze altijd Micha en niet mijquote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Bram had vanochtend hetzelfde soort vlekjes op zijn gezicht. Ik denk een allergische reactie op schmink. Hoop ik toch kan je in een dag krentebaard krijgen uit besmette schmink?
Ze werden kleiner en minder rood toen ik hem insmeerde met zonnebrand
Heeft Mikael sinds een paar dagen ook last van. Vanmorgen had ie ook 1 oog dicht zitten. Hij heeft niks raars gegeten en geen zonnebrandcreme gebruikt. Ga er dus voor het gemak maar van uit dat het door de zon komt.quote:Op donderdag 8 mei 2008 19:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim heeft sinds gisteren ineens hele kleine bultjes/pukkeltjes op haar wangen en neus. Hoe dat nou ineens kan. Door de zon misschien. Zonnebrandcreme heeft ze wel vaker gehad.
Dat rijmtquote:
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:40 schreef Lishe het volgende:
Na al die stoere losse fietsers hier ook een trotse mama!
Hoezeeeee!! Luuke plast op de wc!!!! Sinds deze week. In 1 keer helemaal droog. Af en toe een klein ongelukje, maar die tellen niet! 2 weken geleden waren we haar vergeten een luier om te doen ´s nachts, miscommunicatie bij de overdrachtEn ´s ochtends was ze droog. Hup, een megaplas op de wc. Rest van die week af en toe op de wc gezet, en deze week deed ze alles op het toilet! Jihaaaa! Ik ben echt rete-trots!
Hier ook nog een "van de luier afhankelijke" peuter. Hij heeft de afgelopen week veel bloot rondgelopen maar het werkte niet echt.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 14:46 schreef renzell het volgende:
het geeft goede hoop voor Juul.Het kan dus zomaar.
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenning alom!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:28 schreef lily het volgende:
[..]
Hier ook nog een "van de luier afhankelijke" peuter. Hij heeft de afgelopen week veel bloot rondgelopen maar het werkte niet echt.
Hij plaste overal en nergens (overal een paar druppels) Volgens mij was ie zijn terrein aan het afbakenen ofzo.
Als ie moest poepen rende hij jammerend rond om een luier.
(potje stond onaangeroerd in de tuin)
quote:Op dinsdag 13 mei 2008 15:33 schreef Noli. het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het is helemaal goed gegaan! Niks geen ongelukjes, ik ben zo trots!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:00 schreef Igraine het volgende:
Hier ook een peutertje die al drie dagen zoder luier loopt en braaf op de wc plast en poept! zonder ongelukjes!
Vandaag is ze voor het eerst zonder luier naar het KDV. Ik heb wel 3 schone onderbroekjes meegegeven voor de zekerheid. Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is....
Knap hoor!quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:14 schreef Igraine het volgende:
[..]
En het is helemaal goed gegaan! Niks geen ongelukjes, ik ben zo trots!
Hier ook zo eentjequote:Op zaterdag 10 mei 2008 23:21 schreef texelonia het volgende:
poemojn je bedoelde waarschijnlijk niet echt de jongens-peuters, maar toch is het hier ook herkenbaar
Noah wil altijd roze, roze, roze.
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 21:40 schreef Lishe het volgende:
Na al die stoere losse fietsers hier ook een trotse mama!
Ah goed zo'n reactie van iemand die het allemaal al meemaakt. Ik probeer ook wel dat vertrouwen te hebben want ik weet ook gewoon aan de andere kant wel dat het goed voor haar is. Dat ze dit gaat doen. Ik vind het daarnaast ook moeilijk dat ik dan aan het werk ben en ze niet meer altijd bij haar lieve oppas is. Niet meer altijd zo veilig. En dat terwijl ik weet dat het zo hoort en ik een goed gevoel heb bij de school. Ik probeer ook wel te denken aan alle leuke dingen en de positieve kanten. Alleen die andere kant grijpt me wel echt aan af en toe. In heel hysterische buien denk ik soms echt dat ons leven straks over zal zijn, dat ik vijfentwintig ben en mijn dochter vier jaar straks en dat ze klaar is voor de rest van het leven en dat ik niet meer weet wat ik moet doen en een pensioengat hebquote:Op woensdag 14 mei 2008 07:49 schreef lily het volgende:
have a little faith, luchtbel![]()
Ik begrijp jouw gevoelens want ik had ze ook. Ik vond het helemaal niet leuk, dat schoolgebeuren.
Heel egoistisch van mij want de wereld van mijn zoon draaide al vier jaar voornamelijk om mij (en zijn vader) en dat is veilig en vertrouwd en goed.
Maar eigenlijk is dat helemaal niet goed. Kinderen moet je loslaten en hun eigen ervaringen laten leven (hoor mij)
School is een geweldige ervaring en dat is hoe dan ook goed voor je dochter (zelfs met minder leuke dagen of gebeurtenissen).
Jij bent er om haar ervaringen aan te horen en te begeleiden zodat ze een fijne meid blijft en een leuke tijd heeft.
Ik vond het zelf heel moeilijk dat er nu anderen zich met mijn kind gingen bemoeien, en er (in ons geval) kritiek op leverde. Daar heb ik vreselijk aan moeten wennen.
Maar dit was voor ons weer een leerproces, en dat is uiteindelijk ook leuk.
de kleuterschool zit wel bij de basisschool in, maar hebben een eigen kleuter ingang, komen nooit in het andere gebouw, hebben een eigen kleutertuin en alles gebeurd gewoon echt gescheiden van de rest, het wordt bij ons ook echt als kleuterschool gezien nog, met hun eigen leidsters etc etc. En als ze dus overgaan (overvliegen heet dat bij ons), worden dus ook echt alleen de oudsten op school verwacht met hun ouders en een klein afscheidsfeestje gehouden, met slingers, cakejes, emotionele verhalen en afscheid van de juffies, hun plekkie aan de kapstok, het speelgoed, de kring, de kleutertuin etc en mogen ze voor het eerst via de kleutertuin het hek door naar dat inmens grote schoolplein waarna als ze er doorheen zijn het hek weer wordt gesloten, en de kinder vliegen uit... ruilen hun stoeltje in de kring om voor een eigen tafeltje met stoeltje en alles is opeens anders...quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:03 schreef Lois het volgende:
Knor jouw kleuterschool zit in een ander gebouw dan de basisschool begrijp ik? Dan kan ik me goed voorstellen dat alles weer moeilijk is.
Bij ons is groep 1 en 2 een gedeelte van de verdere basisschool dus die grote stap nemen we gelukkig maar 1 keer.
gezien de ouder knutsel avonden en de foto's daarvan die ik zag had ik het vermoedden dat jolie op een vrije peutergroep zit ? Zo ja, gaat ze dan ook naar de vrije school zodadelijk ?quote:Op donderdag 15 mei 2008 14:15 schreef Luchtbel het volgende:
Knorretje en Lois bedankt voor de reacties. Knorretje, ik kan me best voorstellen dat je het nu weer voelt. Bij Jolie op school gaat het net zo bij de kleuters en dat geeft me wel toch wel wat meer vertrouwen voor nu hoor. Ze komt in het lokaal naast de peuters met een klein plein en in hetzelfde gebouw als de BSO. Dat scheelt best. Want Jolie wil namelijk niet naar de basisschool maar wel naar de kleuterklasDus dan had ik niet alleen maar een probleem met mezelf gehad
Het zal straks vast wel wennen. Vast wel...
het is dat ik op dat moment veel te druk met andere dingen in mijn hoofd was, maar anders had ik het zeker ook gedaan (was het bij de psz vergeten bij alicia, bij jayden en bij de eerste kleuterdag dus van haar ook, heb nog 1 herkansing als jayden naar school gaat.. ben benieuwd of ik er dan aan denk)quote:Op donderdag 15 mei 2008 17:06 schreef dutchie het volgende:
Morgen is het zo ver trouwens, morgenvroeg mag Léon komen wennen.
Is het raar als je dan al gelijk foto's gaat maken of doet iedereen dat?
Ja. De school en peuterspeelzaal horen ook een beetje bij elkaar.quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:03 schreef knorretje het volgende:
[..]
gezien de ouder knutsel avonden en de foto's daarvan die ik zag had ik het vermoedden dat jolie op een vrije peutergroep zit ? Zo ja, gaat ze dan ook naar de vrije school zodadelijk ?
LEUK! Iedere vrije school heeft natuurlijk zijn eigen dingen maar bij ons vind ik dat ze toch best ook veel stil staan bij de dingen die je als ouder beleeft en daar ook aandacht voor hebben, wat een enorm fijn gevoel is en je een beetje meer vertrouwen geeft in het juffie en het gevoel heb dat het een goed plekje is voor je kind.quote:Op donderdag 15 mei 2008 22:47 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja. De school en peuterspeelzaal horen ook een beetje bij elkaar.
jayden begint ook direct na de zomervakantie (hij mocht in juni evt al komen, maar dat kwam niet handig uit met de psz) en gaat eind juni een keertje bij juffie in de klas spelen (maar aangezien ik schoonmaakmoeder ben, en het alicia's klas is, kent hij juffie en de klas al enorm goed) (ik maak me bij jayden dan ook niet zo veel zorgen om hem, wel om juffie en de andere kidsquote:Op vrijdag 16 mei 2008 14:45 schreef Luchtbel het volgende:
Knorretje, normaal gaat het bij Jolie ook zo maar omdat ze natuurlijk precies na de zomervakantie begint voelt het wel een beetje gek. De grootste kleuters beginnen aan het begin van de week en de kleinste kleuters komen er aan het eind van de week bij. Het gesprek is ook al geweest. Ze kent de juf al wel en zit nu op de peuterspeelzaal in het lokaal naast haar toekomstige klas. Het blijft gewoon spannend en afwachten. Dus dat doe ik maar. Heb ik besloten.
Nu al? Isa gaat pas in augustus naar school, vanwege de grote vakantie die er tussendoor komt...quote:Op dinsdag 20 mei 2008 07:23 schreef LadyS het volgende:
Ik ga straks mijn oudste dochter naar groep 1 brengen om te wennen
dat mag dus ook niet , want andere vorm, meerdere hoeveelheideiwitten erin verwerkt kan dus wel problemen geven.quote:Op vrijdag 23 mei 2008 18:40 schreef p_iglet het volgende:
wel fijn dat je duidelijkheid hebt nu!
hopelijk groeit arwen er idd overheen.
tegen de buitenwerled zou ik anders gewoon zeggen dat ze coeiliakie heeft als je verwacht dat mensen dat makkelijker snappen. het is praktisch toch hetzelfde.
balen van dat beperkte eten, maar kun je ook niet uitbreiden aan d ehand van de ingredienten van de gv crackers/koekjes en maccaroni??
als de maccaroni op maisbasis is, dan moet gewone mais, of maismeel etc ook kunnen... zo ook met rijst, rijstmeel etc... dat scheelt toch iets misschien...
Als ze zin heeft. En dan 1 tot 1.5 uur.quote:Op donderdag 29 mei 2008 12:56 schreef pinquit het volgende:
slaapt kim nog overdag?
omdat ze dan opgesloten zit in dr kamer en dat vind ik niets..quote:Op donderdag 29 mei 2008 18:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vicky, waarom vind je deurkruk omhoog zetten zielig? Bij Kim hebben we dat al een tijdje.
En wat leuk dat Amber naar de psz gaat!
Faja, op zich een goed plan. Alleen heb ik het wel vaker geprobeerd. En zonder middagslaapje is ze bloedchagerijnig. En strontvervelend. Slaan, met alles gooien, etc.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ingrid, je kan gewoon haar middagslaapje een keertje afschaffen en kijken hoe het dan gaat. Gaat het goed en slaapt ze langer dan kan je het de dag er na nog een keertje doen. En zo per dag verder kijken. Bij Morgaine hebben we toen ze 2 was het middagslaapje afgeschaft omdat ze meestal om half 10 's avonds nog lag te spelen in bed terwijl ze er standaard om 19.00 uur in ligt. Nadat we het middagdutje hadden afgeschaft was ze wel een paar dagen van slag en chagie maar ze sliep om kwart over 7 ipv half 10. Helaas heeft het nooit geholpen met uitslapen. Ik heb nou eenmaal een kind dat rond half 7 wakker is.
Ah zo. Bij Kim hebben we het al een tijdje. Want anders ben ik bang dat ze het traphekje open krijgt en van de trap valt. Ze gaat er nu al aan hangen , tegen duwen etc.quote:Op donderdag 29 mei 2008 19:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
omdat ze dan opgesloten zit in dr kamer en dat vind ik niets..
daarnaast heeft ze een tijdje geleden bij Wennie laten zien dat ze de deur dan alsnog open krijgt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |