abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 mei 2008 @ 18:46:09 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58862787
quote:
Op vrijdag 23 mei 2008 18:40 schreef p_iglet het volgende:
wel fijn dat je duidelijkheid hebt nu!
hopelijk groeit arwen er idd overheen.

tegen de buitenwerled zou ik anders gewoon zeggen dat ze coeiliakie heeft als je verwacht dat mensen dat makkelijker snappen. het is praktisch toch hetzelfde.

balen van dat beperkte eten, maar kun je ook niet uitbreiden aan d ehand van de ingredienten van de gv crackers/koekjes en maccaroni??
als de maccaroni op maisbasis is, dan moet gewone mais, of maismeel etc ook kunnen... zo ook met rijst, rijstmeel etc... dat scheelt toch iets misschien...
dat mag dus ook niet , want andere vorm, meerdere hoeveelheideiwitten erin verwerkt kan dus wel problemen geven.
heeft ze wel uitgelegd dmv berekeningen etc. medisch geneuzel.
Echt dus puur en alleen dat wat ze eet niet andere vormen.
Dat gaat goed, en dat willen we ze houden eerst stabiel zijn weer, en dan goed stabiel. volgende week even herberekeningen maken met dieetiste ivm calorie-en kan zijn dat ze dus wel 2 warme maaltijden epr dag moet oid.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_58862989
Wat fijn dat het geen coeliakie is, zeg. Het zou heerlijk zijn als ze over een paar jaar gewoon kan eten wat ze wil. Wat gaat er dan een wereld voor haar open..

Maar ja, eerst nog een hele tijd een zwaar dieet..moeilijk hoor. (maar wel gezond)

Mag ze alleen Neocate drinken?

succes en sterkte ermee
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:01:29 #253
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58863140
gezond is het dieet niet bepaald, vandaar de neocate.. en fantomalt om der calorietjes binnen te krijgen.
ze krijgt neocate en rijstemelk
pi_58863431
Nou ja, ik bedoel; de voedingsmiddelen die je noemt zijn niet bepaald ongezond (ik heb het niet over calorieen verder).

maar goed; ik weet er verder ook niks vanaf maar ik kan me voorstellen dat het allemaal geen pretje is.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:17:37 #255
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58863482
snap wel wat je bedoelt hoor sorry ben een beetje gefrustreerd denk ik :$
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:21:33 #256
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58863569
maar toch jompels

over een paar jaar zijn jullie er msischien vanaf
dat is toch een heerlijk vooruitzicht?!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:21:43 #257
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_58863577
Wat een goed nieuws, evenstar
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 23 mei 2008 @ 19:33:52 #258
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_58863872
oh absoluut vooruitzicht dat het over kan gaan is heerlijk, begrijp me niet verkeerd ben er echt reuze blij mee dat het geen coeliakie is.
Maar de rest vind ik gewoon ronduit kut en denk dat dat ook niet gek is.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:16:23 #259
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_58864810
Evenstar, fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt. Heel veel succes met het volhouden en navolgen van alle regeltjes.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 23 mei 2008 @ 20:29:40 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58865088
Evenstar, fijn dat er duidelijkheid is.
Wel balen van dat hele strenge dieet, maar aan de andere kant... het geeft Arwen als het goed is nu ook een hele tijd rust, geen geprobeer meer, geen pijn meer etc. Mss dat ze dan iig zelf wat meer over d'r angsten heen kan groeien. Dat lijkt me voor jullie ook wel prettig.

Oh, en ik zou net als p_iglet naar de buitenwereld gewoon coeliakie zeggen hoor, anders moet je je constant blijven verdedigen...
  Jubileum moderator vrijdag 23 mei 2008 @ 21:17:23 #261
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58866162
Wauw Evenstar, dat had ik toch niet verwacht. Tuurlijk is het strenge dieet niet leuk maar dat is misschien maar tijdelijk. Geen coeliaki
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 23 mei 2008 @ 21:42:30 #262
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58866806
Evenstar wat fijn dat je duidelijkheid hebt!

Zoals eerder geopperd; voor de onwetenden zou ik idd ook gewoon coeliakie zeggen ipv allergie
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:23:36 #263
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_58867740
Evenstar; wat fijn en klote tegelijk! Ik dacht trouwens dat ze ook tomaat mocht, of is dat dus niet meer? En als je haar eens iets lekkers wilt geven; kan dat dan ook niet? Lastig hoor! Ik hoop met je mee dat ze er overheen groeit. Maar dan nog is 2 jaar een lange tijd. Ik begrijp je dubbele gevoelens.
  vrijdag 23 mei 2008 @ 22:32:09 #264
640 snoopy
peanuts
pi_58867915
Evenstar, goed dat er nu duidelijkheid is en dat er nog hoop is voor de toekomst!
En tuurlijk blijft het gewoon hartstikke rot allemaal want het liefst zien we onze kindjes gezond zonder al dat gedoe.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58868109
Evenstar fijn dat er duidelijkheid is. Balen van het strenge dieet. Ik duim dat ze er overheen groeit.
  zaterdag 24 mei 2008 @ 10:02:35 #266
105850 Fuente
mamamuts
pi_58873587
Evenstar, fijn dat er eindelijk duidelijheid is!!!!!!!
Wat een zwaar dieet, jeetje, maar ze kan er gelukkig overheen groeien

dikke knuffel van ons
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 24 mei 2008 @ 14:40:24 #267
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58877291
Heel wat hoor, voor zo'n kleintje, maar 'gelukkig' is ze het gewend dit dieet. Ik ben erg blij voor jullie dat ze eroverheen kan groeien. Hoe gaat zij er nu mee om, eet ze goed enzo?
Ik kan me ook wel heel goed voorstellen dat je een rotgevoel hebt van ' het duurt nog een paar jaar' en dit is natuurlijk een heel streng dieet, maar je weet ein-de-lijk waar jij en Arwen aan toe zijn. voor jullie!
  zondag 25 mei 2008 @ 10:15:56 #268
105850 Fuente
mamamuts
pi_58893407
Kwek kwek kwek, zo gaat het hier al vanaf 6 uur vanmorgen, kwek kwek kwek, zo vrolijk en zoveel aan het kletsen! Echt genieten.
Afgelopen nacht moest ze weer zo hoesten dat ze haar bed onderspuugde, man, ik kon wel janken, zo zielig vind ik dat! En ze wou alleen maar heel graag slapen.
Gistermiddag was ze niet helemaal lekker, toen heeft ze 3,5 uur eerst zo geslapen:

En vervolgens een hele tijd zo:
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator zondag 25 mei 2008 @ 19:11:05 #269
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58903934
Ach Saartje toch
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 26 mei 2008 @ 00:22:33 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58910619
Sara Voelt ze zich nu weer beter?

evenstar kan me voorstellen dat het nieuws erg dubbel is. Wel ontzettend fijn dat jullie eindelijk weten wat het nou is, en dat ze er misschien overheen kan groeien! Ik duim voor jullie dat dat gebeurt. Sterkte met het dieet, maar dat gaat vast goedkomen!

Ik had vandaag voor de eerste keer dat ik me echt even geen raad wist met Noah Hij was alleen maar nieuw speelgoed aan het pakken en opruimen ho maar. Dus hij moest even wat dingen opruimen van mij, maar meneer was natuurlijk vreselijk dwars. Dus op de gang en tot nu toe werkte dat eigenlijk ALTIJD. Soms duurt het ff, maar uiteindelijk koos ie eieren voor zn geld. Moet wel zeggen dat het nog maar weinig voorkomt laatste tijd dat ie op de gang moest. Maar goed, het deed hem helemaal niks natuurlijk, hij zat lekker liedjes te zingen op de gang en wilde absoluut niet opruimen. Op gegeven moment was ik het zat en moest ie gewoon opruimen van mij, maar ja, hoe dwing je een peuter? Juist, niet... Puur uit frustratie dreigde ik dat ie dan naar bed moest, en meteen toen ik dat zei dacht ik "hmm niet echt handig" (want een bed moet gewoon om te slapen zijn vind ik, en geen 'nare' plek voor straf), maar ja ik had het gezegd, dus dan 'moet' je wel anders neemt ie me zeker niet meer serieus. Normaal altijd drama als ie naar bed moest en nu totaal geen probleem natuurlijk, argh! Het was ook nog eens een klein uur voor etenstijd en hij was al moe van dit weekend dus echt totaal niet handig (want stel hij valt in slaap hoe moet dat dan meten enzow). Uit ellende ben ik maar even gaan douchen, ondertussen bedenken hoe ik het nou toch moest oplossen, toen Noah huilend de badkamer in kwam, want hij wilde mee douchen Toen heeft ie samen met papa toch nog zn speelgoed opgeruimd en daarna bij mij onder de douche gekomen. Maar sjees, ik wist echt niet wat ik moest...

Het ergste is dat er ongetwijfeld nog vele van dit soort momenten zullen komen...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_58912037
haha, texelonia, herkenbaar. Gelukkig koos hij alsnog eieren voor zijn geld.

Ik heb een keer hetzelfde aan de hand gehad. Ook een uur voor etenstijd met mijn stomme kop gezegd dat hij anders maar naar bed moest. Ook hij ging rustig naar boven en ging stoicijns in bed liggen.

En dan kun je dus niet meer terug want anders gaat je geloofwaardigheid eraan

En die van mij bleef dus wel liggen. Ik heb hem later nog zijn pyama aangetrokken maar hij is die avond niet meer uit bed geweest. Ik heb hem nog een paar keer de keus gegeven (als je opruimt kan je weer naar beneden) maar helaas...

Dat doe ik dus nooit meer (voor straf naar bed bonjouren).
  maandag 26 mei 2008 @ 07:54:52 #272
45621 Suzanna
Mama van...
pi_58912258
Hier willen ze ook vaak genoeg zelf straf. 'Als je nu niet snel gaat slapen ga je maar even naar beneden in de gang (bij ons bijkeuken eigenlijk)' en dan willen ze dat juist graag. Tja, dan is het ook geen straf meer. En wat moet je dan bedenken... Lastig he Tex!

Oh ja, en Saar wat een schattige plaatjes zeg... Mijn kinderen kunnen echt niet zo slapen, al is het alleen al doordat er andere meiden door de kamer rennen en daardoor niemand beneden kan slapen (behalve Julia af en toe in de stoel, waarna Noa heel hard naar mij roept: 'mama, kijk nou! kijk nou! Julia ligt in de stoel te slapen! ' Waarna Julia natuurlijk meteen wakker wordt...
  maandag 26 mei 2008 @ 09:17:07 #273
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_58912896
Ah gelukkig ben ik niet de enige
Maar voor straf naar bed is idd ook iets wat ik nooit meer doe. Wat ik de volgende keer wel ga doen weet ik alleen ook nog niet.... Komt tijd, komt raad?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 27 mei 2008 @ 09:23:31 #274
640 snoopy
peanuts
pi_58934726
Morris is vandaag een extra dagje naar de creche. En vanmiddag hebben ze een uitje naar een basisschool in de buurt. Hij zit in de peuter-plus-groep. Een beetje voorbereiden op school dus. Nu maar hopen dat hij niet denkt dat dit zijn nieuwe school wordt, want hij gaat naar een andere...
Maar ik vind het wel leuk dat ze dit soort aciviteiten doen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_58985959
Ik hoop dat jullie tips hebben voor me.
Kim is sinds het weekend om 5.30/6.00 wakker. Terwijl ze normaal rond 7.30 wakker werd.
Ik vind het te vroeg en knap vermoeiend. Iemand enig idee hoe ze weer langer gaat slapen?
Hoe ik haar zover krijg dat ze na eventueel wat drinken en schone luier weer een uur gaat slapen.
  donderdag 29 mei 2008 @ 12:56:32 #276
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58986115
slaapt kim nog overdag?
pi_58986139
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 12:56 schreef pinquit het volgende:
slaapt kim nog overdag?
Als ze zin heeft. En dan 1 tot 1.5 uur.
  donderdag 29 mei 2008 @ 13:02:02 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_58986244
mja, misschien later naar bed?
ik weet niet zo goed.. heb hier de ervaring dat max precies 12 uur per dag slaapt.
als ie 's middags slaapt, gaat die tijd van zn nachtslaapje af (dus hij gaat óf om 10 uur naar bed, óf hij slaapt tot half zes.) maar normaal (zonder middagslaap) slaapt ie van 7 tot 7. (of 8 tot 8 soms)

ik kan je eigenlijk ook niet verder helpen
slaapt kim niet verder als ze bij jullie even tussenin ligt?
pi_58986516
Je zou denken dat het helpt, later naar bed. Maar helaas niet.
Tussen ons in wil ze alleen maar spelen.
Iig bedankt voor het meedenken.

Misschien heeft iemand anders nog tips.
  donderdag 29 mei 2008 @ 15:06:12 #280
144006 chacama
Ondernemend!
pi_58989301
Evenstar, wat heerlijk dat jullie duidelijkheid hebben. Wel balen dat je nog twee jaar zo streng moet zijn met het dieet van Arwen. Biedt dit nu wel perspectief voor wat betreft de peuterspeelzaal?

Saartje hopelijk al weer een beetje opgknapt.

Qua straffen is het met slapen vrij makkelijk hier. Niet slapen dan op je matje naast het bed en speen en kroeltjes inleveren. Nog voordat ik de trap af ben, wordt ik dan al weer geroepen. Met opruimen ben ik altijd al consequent geweest. 1 bak per keer. En wil je wat anders dan eerst opruimen. Doe je dat niet dan zit je net zo lang op de stoel tot je wel gaat opruimen.

Ingrid. Eigenlijk geen tips. Nou, ja eentje. Middagslaapje eraf halen of op maximaal 3 kwartier zetten. En dan 's avonds misschien even naar buiten met d'r, dan lekker in bad en dan roesig in bed. Hielp bij Fleur in die periode redelijk goed. Moet wel zeggen dat Maud de afgelopen dagen ook weer vaak vroeg wakker is. (lees:half zes) Maar die laat ik gewoon liggen en haal ik uiterlijk pas om half 7 bij ons in bed. Kan ze zichzelf vermaken in bed met d'r knuffels of boekjes?
pi_58989392
Ingrid, Amber heft dat sidns een kleine maand ook ineens. Eerst was ze rond half 8 wakker maar het is nu standaard 6.15 uur. Amber slaapt overdag een uurtje of 2/3. Slaapje verminderen heeft totaal geen zin want dan wordt ze alsnog om 6.15 uur wakker, slaapje afschaffen is geen optie omdat mevrouw dan strontchagarijnig wordt.
Daarnaast heeft Amber een peuterbed en die komt er dus gewoon uit. Spelen op d'r eigen kamer doet ze eigenlijk niet en de deurkruk omhoog zetten of een knip op de deur vind ik zielig.

Amber gaat naar de PSZ Heb d'r vandaag opgegeven en met een beetje geluk kan ze per 1 juni instromen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58994056
Slaapje afschaffen gaat hier ook niet werken. Is ze net als Amber strontchagarijnig. Inkorten kan ik proberen. Naar buiten is een idee. In bad durft ze al een aantal maanden niet meer. Maar ze kan dan meedouchen met Djeez.
Meestal gooit ze dan dr knuffels uit bed. Boekje zal ik nog eens proberen. Bedankt voor de tips!

kim krijgt binnenkort een 1 persoonsbed. Gaan we in Djeez vakantie mee beginnen. (eind augustus)
Zal ze vast in het begin vaak uitklimmen. Dat lijkt me wel op tijd om te oefenen voor als de 2e komt. (rond de kerst)

Vicky, waarom vind je deurkruk omhoog zetten zielig? Bij Kim hebben we dat al een tijdje.
En wat leuk dat Amber naar de psz gaat!
pi_58994987
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 18:37 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vicky, waarom vind je deurkruk omhoog zetten zielig? Bij Kim hebben we dat al een tijdje.
En wat leuk dat Amber naar de psz gaat!
omdat ze dan opgesloten zit in dr kamer en dat vind ik niets..
daarnaast heeft ze een tijdje gelden bij Wennie laten zien dat ze de deur dan alsnog open krijgt..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_58995345
Vicky bij Morgaine had ik een hekje in de deurpost zodat ze niet het idee had opgesloten te zijn, je kan haar horen en zien en toch kan ze der kamer niet af. Toen ze 2 en half was en zindelijk hebben we het hekje weg gehaald zodat ze zelf naar de wc kon indien nodig. Ze blijft over het algemeen netjes op haar kamer spelen tot 1 van ons uit bed is.

Ingrid, je kan gewoon haar middagslaapje een keertje afschaffen en kijken hoe het dan gaat. Gaat het goed en slaapt ze langer dan kan je het de dag er na nog een keertje doen. En zo per dag verder kijken. Bij Morgaine hebben we toen ze 2 was het middagslaapje afgeschaft omdat ze meestal om half 10 's avonds nog lag te spelen in bed terwijl ze er standaard om 19.00 uur in ligt. Nadat we het middagdutje hadden afgeschaft was ze wel een paar dagen van slag en chagie maar ze sliep om kwart over 7 ipv half 10. Helaas heeft het nooit geholpen met uitslapen. Ik heb nou eenmaal een kind dat rond half 7 wakker is.
pi_58999059
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:40 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ingrid, je kan gewoon haar middagslaapje een keertje afschaffen en kijken hoe het dan gaat. Gaat het goed en slaapt ze langer dan kan je het de dag er na nog een keertje doen. En zo per dag verder kijken. Bij Morgaine hebben we toen ze 2 was het middagslaapje afgeschaft omdat ze meestal om half 10 's avonds nog lag te spelen in bed terwijl ze er standaard om 19.00 uur in ligt. Nadat we het middagdutje hadden afgeschaft was ze wel een paar dagen van slag en chagie maar ze sliep om kwart over 7 ipv half 10. Helaas heeft het nooit geholpen met uitslapen. Ik heb nou eenmaal een kind dat rond half 7 wakker is.
Faja, op zich een goed plan. Alleen heb ik het wel vaker geprobeerd. En zonder middagslaapje is ze bloedchagerijnig. En strontvervelend. Slaan, met alles gooien, etc.
Nouja, we zien wel hoe het loopt. Ga wat tips uitproberen.
Misschien is het wel een fase ...

Morgen slaapt ze bij mijn ouders, kan ik beetje bijtanken en gaan wij op zoek naar een kledingkast.
Vind ze supergezellig daar en mijn ouders ook.
quote:
Op donderdag 29 mei 2008 19:23 schreef Vicky het volgende:

[..]

omdat ze dan opgesloten zit in dr kamer en dat vind ik niets..
daarnaast heeft ze een tijdje geleden bij Wennie laten zien dat ze de deur dan alsnog open krijgt..
Ah zo. Bij Kim hebben we het al een tijdje. Want anders ben ik bang dat ze het traphekje open krijgt en van de trap valt. Ze gaat er nu al aan hangen , tegen duwen etc.
Maar echt op haar kamer spelen doet ze niet.
  donderdag 29 mei 2008 @ 23:21:00 #286
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59001347
Noah is sinds een tijd ook steeds vroeger wakker. Eerst was het altijd rond 8 uur, tegenwoordig varieert het tussen 6 uur en heel soms nog half 8 maar meestal half 7 - 7 uur. Middagslaapje had ie al lang niet meer. Wel gaat ie nu meestal wat eerder naar bed (half 8 ipv 8 uur) omdat ie door het vroeger wakker worden ook wat minder te genieten was overdag...

Noah speelde ook nooit op zijn kamer, maar sinds paar weken wel regelmatig. Hij heeft een houten trein op zijn kamer en vooral als de rails blijft liggen gaat ie er 's ochtends mee spelen. Het scheelt ook dat ie nu veel meer zelf kan. Eerder probeerden we hem ook wel op zijn kamer te laten spelen als ie vroeg wakker was en dan riep ie na 2 minuten om hulp omdat het niet lukte.
En als ik ('s ochtends) vrij ben en Micha is werken, dan komt Noah ook vaak bij mij in bed. Dan mag hij tv kijken en kan ik even rustig wakker worden (of nog even slapen, laatst zelfs een keer bijna 2 uur geslapen nog )
©Dumbo
pi_59006600
Kim was vanmorgen 7.45 wakker!
wij waren om 6.00 wakker, stomme bioklok van ons. Gelukkig vielen we later nog wel in slaap.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:06:31 #288
56471 pinquit
oh my lama!
pi_59006774
t scheelt natuurlijk dat max op mijn kamer slaapt. die gaat rustig nog een uur spelen als ie wakker is
  vrijdag 30 mei 2008 @ 10:39:59 #289
105850 Fuente
mamamuts
pi_59007552
Wat gaaf Vicky! En wat spannend!!!

Saartje gaat al een stuk beter hoor, hoest weer veel minder en is megagezellig

En pinquit, da's heerlijk wat dat betreft! Zo kun je nog es uitslapen hahahaha
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 mei 2008 @ 15:41:21 #290
105850 Fuente
mamamuts
pi_59014194
Even een vraag. Onze kater Freek, Sara's liefste maatje, is overleden . Hij is aangereden door een auto. Hij ligt momenteel in het asiel hier, en we halen hem woensdag op om hem te begraven. Ik heb net gekeken bij hem (om zeker te weten of hij het wel is), en hij is niet 'kapot' of wat dan ook, het is net of hij slaapt. Momenteel ligt hij in een soort vriezer, zodat hij 'goed' blijft.
Wij weten niet goed wat we met Sara moeten. Freek is een week vermist geweest, en ze vraagt naar hem. We willen haar er graag bij betrekken, maar in hoeverre is dat verstandig? Wat zouden jullie doen?
Sara
Merel
Ukje
pi_59014871
wat erg fuente! ik zou 't wel gewoon eerlijk vertellen. niet te ingewikkeld, maar wel zoals 't is. het begraven zelf, dat vind ik wat moeilijker in te schatten, hoe dat voor haar zal zijn om erbij te zijn.
sterkte!
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:18:54 #292
144006 chacama
Ondernemend!
pi_59014944
Moeilijk hoor Fuente. Ik zou het in elk geval vertellen. Want anders blijft ze er naar vragen. Misschien dat het begraven wel nog te moeilijk is voor d'r, maar dat zou ik ook even af laten hangen van haar reactie op het overlijden van kater Freek. Succes ermee in elk geval.
pi_59014978
Niet leuk, Fuente

Inderdaad eerlijk vertellen over hoe en wat.

Wij hebben de kinderen wel bij het begraven van de kat (en de crematie van de hond) betrokken maar dat is persoonlijk natuurlijk.
  vrijdag 30 mei 2008 @ 16:22:37 #294
105850 Fuente
mamamuts
pi_59015024
ik denk dat we Sara wel meenemen met het begraven. Ze weet eigenlijk helemaal niet wat dood is, en ik ben bang dat ze het anders niet snapt.
Ik denk dat we d'r gewoon meenemen, en er dan wat moois van maken. Dan vertel ik haar dat de poes dood is en dat 'ie nu een sterretje in de hemel is ofzo. Ik denk dat als ze het ziet, het misschien duidelijker is, al hoop ik dat het niet te eng is voor haar.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 mei 2008 @ 17:27:36 #295
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_59016438
Ah wat sneu Fuente
©Dumbo
pi_59021232
Wat sneu Fuente.
pi_59024390
Wat naar, Fuente... Wel 'fijn' dat je tenminste duidelijkheid hebt over het lot van je kat, zodat je niet nog wekenlang hem denkt te zien of te horen.
Wij nemen onze kinderen altijd mee naar begrafenissen en crematies. (Ik heb het dan over mensen, met dieren hebben we het nog niet aan de hand gehad, tenminste, toen was onze oudste nog te klein.) Wij zijn met dit soort dingen nogal nuchter, het hoort bij het leven en we proberen er zo open mogelijk over te zijn. We bereiden ze voor op wat ze te zien krijgen (let wel: het LIJKT alsof ze slapen benadrukken, anders durft ze zelf misschien niet meer te slapen!) en gebruiken het simpele woord 'dood'. Plantjes gaan ook dood, dan zijn ze 'stuk', ze doen het niet meer. De poes heeft niet goed uitgekeken met oversteken en heeft toen een heel erg ongeluk gehad met een auto en toen is hij dood gegaan. Verder beantwoord ik wat ze vragen, voor zover ik dat kan. En als ik er erg verdrietig om ben, laat ik dat ook gewoon zien.
Het sterretjesverhaal zou ik achterwege laten, dat levert wel erg lastige vragen op, lijkt me. ("Hoe kan Freek nou ineens vliegen en wanneer komt ie weer naar beneden?")

Soms gaan kinderen 'gemakkelijker' met dingen om dan wij als volwassenen. Deze week ontdekte Randy een dode wesp in de gang. Hij huilde nog net niet, maar leek zwaar onder de indruk; "Zielig he, mam?" Mijn eerste gedachte was; gooi in de prullenbak dat ding, maar ik dacht dat het wel erg bruut van me zou zijn, dus ik bedacht in mijn hoofd al een hele begrafenisceremonie. Heel pedagogisch verantwoord vroeg ik Randy wat we nou met hem moesten doen (ik ging er blind vanuit dat hij hem wou begraven, net als Pino en Tommy deden met een vlieg in Sesamstraat), waarop hij vrolijk vroeg of hij hem in de prullenbak mocht gooien!
pi_59027640
Fuente, het lijkt me erg lastig om er mee om te gaan, mijn moeders hond die is sinds kort ook overleden en mijn zoontje vraagt dus af en toe nog wel eens naar hem. Het komt ook omdat alle opa's en oma's een kenmerkende naam hebben. Zo heeft mijn moeder dus de naam Oma Pasje (de hond heette Pasja dus)
In het grote boek van dikkie dik (de 30 jaar editie) staat een verhaaltje over mimi, de poes die heel erg ziek is en uiteindelijk stierf. Het is een heel leuk boek en als we het verhaaltje tegenkomen zegt mijn zoontje altijd: Ja net als pasja, die is er ook niet meer.
Verder zou ik er niet een te veel drama van maken, laat zien dat je verdrietig bent en probeer het rustig uit te leggen. Misschien iets met de poezenhemel, en wat mammietje zegt, plantjes gaan ook dood en bloemetjes. Ik zou de rest aan haar over laten.
Het is sneu dat zo'n beestje op die manier aan zijn einde komt.
Succes in ieder geval, maar ik denk dat het best wel mee zal vallen, ze zijn wijzer en kiener dan je denkt en ze reageren totaal anders als jij denkt dat ze zouden doen.
  zondag 1 juni 2008 @ 13:13:36 #299
105850 Fuente
mamamuts
pi_59046642
Dank jullie wel voor jullie lieve woorden en de tips allemaal! We laten woensdag wel even weten hoe het gegaan is...
Lovely, Sara is gek op dikkie dik, ik ga morgen even snel in de bieb kijken!

allemaal bedankt!
Sara
Merel
Ukje
  zondag 1 juni 2008 @ 14:45:51 #300
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_59048405
*komt alvast even om het hoekje piepen, want Finn wordt dinsdag alweer 2*

Evenstar, wat fijn dat het geen coeliakie is. Die 2 jaar gaan vast pittig worden, want dat dieet klinkt erg eenzijdig en mensen kunnen zo heerlijk onbegijpend zijn, maar het is wel een kans op genezing

Fuente, wat sneu en wat lastig uit te leggen aan zo'n ukkie. Al heb je best kans dat je het uitlegt en dat ze er vervolgens vrolijk overheen walst en het alweer sneller kwijt is dan jij zelf. Succes in elk geval.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')