Volgens mij hebben de internationale troepen daar inderdaad meer te maken met een Pashtoen-opstand in zuidelijk Afghanistan dan met De Grote Strijd Om Het Voortbestaan Van Het Westen En Haar Vrijheden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:16 schreef MrX1982 het volgende:
"We" strijden tegen onzichtbare vijanden die Taliban en/of Al-Qaida worden genoemd. Terwijl het volgens mij gewoon de lokale bevolking is die dit soort aanslagen pleegt.
Het bekt politiek alleen niet zo lekker als men meldt dat onze troepen last hebben van de lokale bevolking.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de internationale troepen daar inderdaad meer te maken met een Pashtoen-opstand in zuidelijk Afghanistan dan met De Grote Strijd Om Het Voortbestaan Van Het Westen En Haar Vrijheden.
Tjaa, weekend hé. Vele zijn bezig zich op te maken om te gaan feesten, we hadden het net nog erover, over feesten. Maar een groot deel van de bevolking is er echt meebezig. Als mensen het werkelijk interessant zouden vinden zou geen enkele land elders in de wereld troepen neerzetten. Je biedt de bevolking genoeg entertainment en afleiding en daarna doe je wat je wilt als machthebber. Een truc die al in de tijd van de romeinen werd toegepast.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:19 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd. Toen ik vanmorgen wegging was dit topic net geopend. Nu is het topic nog maar voor 1/3 vol. Het is blijkbaar niet echt interessant meer...
Mocht dat werkelijk zo zijn (wat me sterk lijkt) dan heb je 2 opties, of je biezen pakken of de methode Westerling.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de internationale troepen daar inderdaad meer te maken met een Pashtoen-opstand in zuidelijk Afghanistan dan met De Grote Strijd Om Het Voortbestaan Van Het Westen En Haar Vrijheden.
Dat staat er anders niet. Bovendien is gedood worden door een ongeluk tijdens het laden van een mortier waarmee men doelen bestookte of gedood worden door friendly fire nog steeds tijdens vijandelijkheden. Men moet het niet minder ernstig voordoen dan dat het is.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze bedoelen denk ik: "niet door vijandelijk vuur" Dan kun je het mortierongeluk en het eigen vuur verhaal ook meetellen, dan kom je op 8.
Maar het lijkt me in dit geval totaal niet constructief, en kennelijk ben je slim genoeg om dat ook in te zien.quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:16 schreef Tevik het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk, aan de ene kant. Ten eerste als je veel leest (media) en politiek volgt sluipt die denkwijze er automatisch in. Daarnaast vechten de Nederlandse soldaten tegen moslims, ik ben een moslim.
De Nederlanders onderscheiden zich onderling ook als het moet, tussen katholieken en protestanten, tussen VVD-aanhangers en PvdA-aanhangers etc. Dan wordt er ook gesproken over "jullie" en "wij", over "onze" en "hun", ook al wonen deze in hetzelfde land.
Snap ik, maar daar zullen ze wel op doelen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:26 schreef franske19 het volgende:
[..]
Dat staat er anders niet. Bovendien is gedood worden door een ongeluk tijdens het laden van een mortier waarmee men doelen bestookte of gedood worden door friendly fire nog steeds tijdens vijandelijkheden. Men moet het niet minder ernstig voordoen dan dat het is.
Een keer belde twee Jehova's getuigen aan mijn deur. Ik deed open en het eerste wat ze zeiden was "Goeiemorgen, we willen graag met u praten over God". De liefde die ik voor hen voelde, alleen vanwege die woorden, heb ik zelfs niet gevoeld voor mijn eigen familie, en ik houd echt veel van mijn familie. Ik voel me niet verbonden met moslims, maar met God. En God houdt niet verderf en oorlogen op aarde.quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:37 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb ook van andere Moslims hier wel eens gehoord dat sommige van hen zich bij wijze meer verbonden voelen met een wildvreemde Moslim aan de andere kant van de wereld dan met hun Christelijke / atheistische buurman die ze al vele jaren kennen.
quote:Ik heb een beetje de indruk dat het zeggen dat je een Moslim bent voor jou voldoende is om jouw onvoorwaardelijke steun en blind vertrouwen boven wie dan ook te verdienen. Dat is een beetje vreemd en naief, niet?
Het leger is ingezet om te moorden en te plunderen, om te bezetten en te onderdrukken. Degenen die in het leger zijn maar niet op het slagveld aan het moorden zijn onderhouden op een of andere manier de moordenaars en houden het leger in stand, medeplichtigen noemen we dat. Dus het ene is terecht en het andere wat jij stelt over moslims over een kam scheren is onterecht.quote:Ook het over een kam scheren van alle Nederlandse militairen vind ik nogal kortzichtig. Word jij er vrolijk van wanneer Westerlingen alle Moslims over een kam scheren aan de hand van wat een paar Islamitische terroristen doen?
Ik vind het jammer dat jij er zo over denkt, en het moge duidelijk zijn dat ik het niet zo zie. Maarja, ieder zijn mening, alhoewel ik het niet echt gepast vind om deze gebeurtenis aan te grijpen voor je eigen politieke overtuigingen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:34 schreef Tevik het volgende:
[..]
Het leger is ingezet om te moorden en te plunderen, om te bezetten en te onderdrukken. Degenen die in het leger zijn maar niet op het slagveld aan het moorden zijn onderhouden op een of andere manier de moordenaars en houden het leger in stand, medeplichtigen noemen we dat. Dus het ene is terecht en het andere wat jij stelt over moslims over een kam scheren is onterecht.
Afghanistan is binnengevallen om de Taliban te verdrijven, die onderdak boden aan Bin Laden. De invasie was daarmee zeer legitiem en dat is ook de nu nog aanwezige westerse millitaire macht. Dat het moslims zijn is irrelevant, en het moet voor jou ook geen reden zijn om je ermee verbonden te voelen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:34 schreef Tevik het volgende:
Moslims hebben mijn onvoorwaardelijk steun niet. Het is dat het amerikaanse leger samen met oa het nederlandse leger een land zijn binnengevalen om eigen belangen en daarbij tienduizenden onschuldigen hebben gedood. Deze onschuldigen waren moslims, en ik ben zelf een moslim en vandaar dat ik het had over "wij" en "jullie". Daar ging het om en niet om dat elke moslim mijn onvoorwaardelijk steun heeft.
Het is ook niet zo interessant in de zin dat je er veel over kunt zeggen. Wat moet je er vandaag over zeggen. Dat het triest is, dat het bizar is dat het om de zoon van de generaal is die gisteren nog feest vierde, dat een bermbom een rotding is, dat het een risico van het vak is, dqat er een paar jonge levens naar de kloten zijn, dat veel afghanen ook onder de taliban lijden?quote:Op vrijdag 18 april 2008 20:19 schreef Zwansen het volgende:
Vreemd. Toen ik vanmorgen wegging was dit topic net geopend. Nu is het topic nog maar voor 1/3 vol. Het is blijkbaar niet echt interessant meer...
bermbom komt uit de Indische (dekolonisatie) tijd voor zover ik weetquote:Op vrijdag 18 april 2008 22:59 schreef Evil_Jur het volgende:
De term bermbom is overigens niet helemaal correct. Die dingen worden ook wel eens gewoon onder de weg begraven enzo.
Bijvoorbeeld (met goede afloop):
Wat weet jij daarover? Wist je dat de Taliban Osama wilden uitleveren maar dan wel onder voorwaarde dat er eerst bewijs wordt geleverd dat hij achter die aanslagen zat? Dat is toch een normale eis. Aan de ene kant had je de arrogante houding van Amerika en aan de andere kant had je de "wij vrezen alleen God"-houding van de Taliban. Dat kwam natuurlijk de Amerikaanse regering wel van pas, want het doel was gewoon oorlog, niet Bin Laden. Het doet de Amerikaanse wapenindustrie goed en daarnaast wilde ze een oliepijpleiding door Afghanistan hebben waar de Taliban moeilijk over deden. Eigen belangen, eigen belangen, om die reden zitten westerse legers niet in afrika, daar hebben ze geen belangen.quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:48 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Afghanistan is binnengevallen om de Taliban te verdrijven, die onderdak boden aan Bin Laden. De invasie was daarmee zeer legitiem en dat is ook de nu nog aanwezige westerse millitaire macht. Dat het moslims zijn is irrelevant, en het moet voor jou ook geen reden zijn om je ermee verbonden te voelen.
heb geen zin, ze hebben daar niets te zoeken , ze moeten daar niet zijn, ze hebben niets te winnen.quote:Op zaterdag 19 april 2008 01:43 schreef Caesu het volgende:
ze moeten fatsoenlijke wagens inzetten.
wat is dat nu voor strategie om met een panserwagen voorop te rijden en lichtere wagens erachter.
dat snappen die Talibs nu ook wel dat ze hem niet moeten laten ploffen bij de eerste wagen.
op afstand latten ploffen of zo instellen dat ie bij de 2de of 3de gaat.
amerika had eerst ook geen bepantserde humvee in Irak, later wel.
begin 2007 waren die allemaal vervangen of verstevigd en dodental door IEDs nam aanmerkelijk af.
al worden de IEDs natuurlijk continu aangepast ook op actuele situatie.
Dat is het grote probleem imo.quote:
http://www.bakhtarnews.com.af/?Lang=E&ContID=5887quote:The son of the Netherlands’ new military chief was one of two Dutch NATO soldiers killed by a bomb in southern Afghanistan on Friday, officials said.
The Terrorists claimed responsibility for the roadside attack that killed Lieutenant Dennis van Uhm, the son of General Peter van Uhm, and said the attack was in retaliation to an anti-Islam film by a Dutch MP.
Gen van Uhm was named top commander of the Dutch armed forces only on Thursday.
Four Dutch soldiers were returning from a reconnaissance mission when the blast hit their vehicle in the troubled southern province of Uruzgan, Dutch defense ministry spokesman General Freek Meulman said.
The two soldiers killed were 23 and 22 years old, said Meulman. Two other soldiers aged 20 and 25 were wounded.
“We knew that the son of Dutch chief of staff was in the vehicle,” Terrorists spokesman Yousuf Ahmadi said, changing his account from an earlier statement that the militant group did not know who was in the car.
The hard-line militia had threatened to step up attacks against Dutch forces in Afghanistan if far-right Dutch lawmaker Geert Wilders broadcast his anti-Islam film, which was aired last month.
“This (attack) was part of our operation against the Dutch. First it was because they have occupied our country and secondly it was in retaliation to the Dutch insult to our great Prophet Muhammed (peace be upon him),” Ahmadi said.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |