abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58436603
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:18 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]
Vind het altijd zo vreemd dat het alleen hier een probleem is in Nederland.

Waarom kan het in alle andere landen wel? Van Armenie tot Engeland en van Marokko tot Italie.
OVERAL kun je van het laagste naar het hoogste niveau promoveren en andersom, alleen hier kan het niet.
En kom nou aub niet aanzetten met die derby's, daar word ik wel zo moe van.

Ik zie ze in de Italiaanse Serie D al, nee jongens wij willen niet promoveren naar de Serie C2, want dan verliezen we een derby.
Alsof we altijd in de pas MOETEN lopen met andere landen. Het zaterdagvoetbal is uniek en succesvol. De onderkant van de eerste divisie is een troosteloze bende. Top amateurs uit het zaterdagvoetbal gaan er dus op achteruit en dus zijn ze tegen de promotie degradatie naar de eerste divisie. Van een topclub ga je naar een grijze muis, tjonge wat een verbetering...

En verder kun je de clubs wel verplichten op zondag te spelen alleen denk ik dat ze daar geen gehoor aan gaan geven. In elk geval niet bij een grote groep.

En dat jij moe wordt van de reden de derby neemt niet weg dat dat juist wel een belangrijk punt is voor de top-amateurs. Derby's spelen een rol, hoe moe je daar ook wordt...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sybesma op 02-05-2008 17:14:50 ]
pi_58437724
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 14:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb de boel eens bijgelezen. Interessante kost.

Ik ben het eens met Georg, dit moet niet door de strot worden geduwd op een wijze die de KNVB wel eventjes bedacht heeft. De amateurclubs zijn terughoudend omdat het gewoon nog niet voor elkaar is, hoe het zou moeten. Er moet nog beter over worden nagedacht, anders gaat het mis.
Dus eigenlijk is er nog niets veranderd sinds deel één is begonnen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58565582
quote:
Amateurclubs tegen topklasse

ZEIST - Bijna 60 procent van de amateurclubs is tegen de invoering van de topklasse. Bij stemming in de zes districten van de KNVB bleek afgelopen weken dat de clubs in ruime meerderheid de plannen van de voetbalbond verwerpen.

Op 31 mei valt de definitieve beslissing over het al dan niet invoeren van drie topklassen. De 60 afgevaardigden van de zes districten moeten dan in Zeist bij de algemene vergadering amateurvoetbal hun stem uitbrengen. Het is de bedoeling van de KNVB in het seizoen 2009-2010 te starten met de topklassen in het amateurvoetbal.

De uitslagen per district zijn:
West I 74% voor; 26% tegen.
West II 22% voor; 78% tegen.
Noord 58% voor; 42% tegen.
Oost 20% voor; 80% tegen.
Zuid I 34% voor; 66% tegen.
Zuid II 51% voor; 49% tegen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 8 mei 2008 @ 23:48:02 #54
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_58565866
oost
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 9 mei 2008 @ 10:17:55 #55
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_58570484
Het probleem en de tegenwerking door de amateurclubs zit hem gewoon puur in het gevoel: wij hebben in Nederland geen traditie wat betreft promotie vanuit de amateurklassen naar de profs. Zoals hierboven ook wel werd gezegd: had het in Nederland wel zo geweest had niemand problemen gehad met het verliezen van derby's etc.

Kwalijk vind ik wel de drogredenen die de amateurclubs telkens aanvoeren. Ze hebben zogenaamd geen geld voor een lichtinstallatie, maar betalen hun spelers wel 30.000 euro op jaarbasis aan salaris. Ze zijn dus al semi-profclubs. Zeg dan gewoon dat je geen zin hebt in verandering en liever jaar in jaar uit in je vertrouwde competitie blijft spelen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 11:34:52 #56
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_58572199
Is er nog verschil tussen "profclubs" en amateurclubs? Dit artikel had ik al een tijdje geleden gezien, maar ik vond t wel een goed idee om t hier neer te zetten! En daar kom ik nu pas mee....

http://www.depers.nl/Sport/?ID=174845&ref=rss

bij mijn cluppie!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
  vrijdag 9 mei 2008 @ 15:39:36 #57
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_58577097
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 23:38 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Valt me nog reuze mee eerlijk gezegd.
3 regio's met meer dan 50% die voor is.
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_58578170

Mooi, nu op 31 mei nog overnemen en dan zal de KNVB wellicht eens gaan luisteren naar de clubs. Al is dat waarschijnlijk een utopie.

Zuid II is trouwens te verwaarlozen als voor. Die zijn eerder neutraal.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 9 mei 2008 @ 17:14:38 #59
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58588418
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 16:33 schreef methodmich het volgende:

Mooi, nu op 31 mei nog overnemen en dan zal de KNVB wellicht eens gaan luisteren naar de clubs. Al is dat waarschijnlijk een utopie.

Zuid II is trouwens te verwaarlozen als voor. Die zijn eerder neutraal.
Net als dat 60% tegen te verwaarlozen is en eigenlijk 56,9% is.

Mijn verwachting is dat de KNVB het toch gaat doordrukken. En dat we allemaal over 10 jaar niet beter weten dan dat de regeling gewoon bestaat.
pi_58588517
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:06 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Als ze dan zo graag amateur willen zijn dan ook compleet amateur. Dus geen salaris, geen vegoedingen etc.. Hier moet dan ook zeer streng op gecontroleerd worden. Mocht blijken dat spelers dan ook maar een rooie cent ontvangen dan direct de club 2 of 3 klassen terug zetten.
Eens.
pi_58591590
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 01:39 schreef DRD het volgende:

[..]

Net als dat 60% tegen te verwaarlozen is en eigenlijk 56,9% is.

Mijn verwachting is dat de KNVB het toch gaat doordrukken. En dat we allemaal over 10 jaar niet beter weten dan dat de regeling gewoon bestaat.
Zou geheel in de lijn van de KNVB passen ja, lekker alle uitkomsten negeren en de eigen zin doen!

Afgelopen week weer, na veel soebatten mochten de clubs uit 1B en 1C dan toch eindelijk hun laatste duel in de nacompetitie op de 17e spelen ipv de 12e. Wat al lang had gekund, maar ja, als de bond eenmaal iets beslist.... En dan nog durven zeggen dat ze er voor de clubs zijn.

Overigens 59,5 is volgens mij iets anders dan 56,9.
www.thuisuiteten.nl
pi_58821234
District oost stemt unaniem tegen de topklasse. Hun bezwaren:

- Onduidelijke degradatieregeling tussen hoofdklasse en Topklasse.

- Zaterdagclubs mogen aanvangstijdstip tussen 14.30 en 19.30 uur zaterdag bepalen.

- Zondagclubs móeten op zaterdag spelen, zaterdagclubs niet op zondag.

-Amateurtak levert arbitrage (50 arbiters) én vierde official, dat gaat ten koste van de kwaliteit bij de amateurs.

- KNVB wil Topklassers helpen met lichtinstallatie, andere voetbalclubs willen ook wel een lichtinstallatie.

- Algehele daling van het niveau vanwege versterkte promotieregelingen om de klassen bovenin te laten vollopen; 75 procent van de clubs speelt lager.

- Verbetering voetbalpiramide aan de bovenkant gaat ten koste van de onderkant; vierde, vijfde en zesde klasse. De vierde en vijfde klasse zondag gaat van 8 naar 6 poules, vierde klasse zaterdag van 5 naar 4. Daardoor worden de reisafstanden groter en neemt het aantal derby's (een trekpleister voor bezoekers) af. Dat is financieel minder aantrekkelijk.

- Er is nauwelijks gediscussieerd over voor- en nadelen van 14 clubs per competitie; met name over de vraag of dat ook voor lagere klassen wenselijk is.
pi_58863829
Zitten goede punten tussen. Zijn een beetje de landelijke punten ook bij andere districten die tegen waren. Nog een weekje, dan weten we meer!
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 24 mei 2008 @ 07:32:17 #65
168739 Red_85
'echt wel'
pi_58872830
'- clubs moeten hun inkomsten verantwoorden. dat willen zij niet.'

moet er ook nog tussen.

Dat is denk ik het hele punt. er zitten een aantal 'niet eerlijke' clubs tussen die niet wil hebben dat zij ooit openheid in de boeken moeten geven aan de knvb. Sommige 'amateur' clubs geven veel meer geld uit dan een eerste divisieclub terwijl ze officieel een kleinere begroting hebben. Diezelfde clubs lopen nu te muiten dat ze eigenlijk geen stap hoger willen en het nu wel best vinden. datzelfde geld eigenlijk voor clubs die al jarenlang onder aan de 1ste divisie zitten, die vinden het ook wel goed zo, ze kunnen toch niet degraderen. En dat is helemaal niet goed voor het niveau. Nope, de knvb zou er goed aan doen om hun doordruktechniek eindelijk eens voor iets goeds te gaan gebruiken. Daarbij geven ze notabene ook nog de topklasse kampioen de mogelijkheid om te kunnen kiezen! vrijheid ten top.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_58875093
quote:
Op woensdag 30 april 2008 17:06 schreef Keramiekplaatser het volgende:

[..]

Precies. Als ze dan zo graag amateur willen zijn dan ook compleet amateur. Dus geen salaris, geen vegoedingen etc.. Hier moet dan ook zeer streng op gecontroleerd worden. Mocht blijken dat spelers dan ook maar een rooie cent ontvangen dan direct de club 2 of 3 klassen terug zetten.
Die naam "amateur" is zo'n lachertje, dus als ze zonodig niet willen promoveren dan moet dit voorstel ook maar doorgevoerd worden. Ik denk alleen dat je dan de grefo's niet meer zult horen.
pi_58881852
Prognose op basis van de uitkomsten van de regiovergaderingen, doorgerekend naar district en het aantal afgevaardigden: 32 nee, 28 ja. Hier gaat men er vanuit dat de afgevaardigden ook echt de door hun cluster geadviseerde stem gaan uitbrengen.

De KNVB zal komende week dus wel een lobby starten. Maar de kans op nee komende week is nu dus erg groot, met alle onduidelijke gevolgen van dien. Aftreden van het huidige amateurbestuur lijkt me dan op zijn plaats, want die hebben dan flink wat fouten gemaakt.
www.thuisuiteten.nl
pi_58902687
@MM: rekenfoutje paar weken terug.......

Nog een weekje dus. Ik zou geen geld op de uitkomst durven te zetten nu.
pi_58903759
quote:
Op zaterdag 24 mei 2008 07:32 schreef Red_85 het volgende:
'- clubs moeten hun inkomsten verantwoorden. dat willen zij niet.'

moet er ook nog tussen.

Dat is denk ik het hele punt. er zitten een aantal 'niet eerlijke' clubs tussen die niet wil hebben dat zij ooit openheid in de boeken moeten geven aan de knvb. Sommige 'amateur' clubs geven veel meer geld uit dan een eerste divisieclub terwijl ze officieel een kleinere begroting hebben.
Een insider! Geef ons eens de begrotingen van eerste divisie clubs met daarbij wat er betaald wordt aan spelers en geef ons die ook eens van amateurclubs. Uiteraard met per speler de vergoeding. Als je dat niet kunt moet je dit soort dingen niet posten! Dit raakt namelijk kant nog wal! In de eerste divisie wordt meer betaald dan in de hoofdklasse. Alleen doordat men er een baan naast kan nemen is het soms financieel aantrekkelijker om in de hoofdklasse te voetballen maar dat is een ander verhaal. Welke clubs zijn dan niet eerlijk?

Begrijp mij niet verkeerd: van het bedrag wat Zandbergen heeft aangeboden gekregen van IJsselmeervogels krijg ook ik de hik. Maar dat bedrag is minder dan een goede spits krijgt in de eerste divisie!

Clubs geven openheid aan de fiscus, die onderzoekt tot 2009 elke hoofdklasser, dat is geen taak voor de KNVB.
pi_58903842
Nog iets: niet alle clubs over 1 kam scheren. Er wordt niet bij alle clubs met grote bedragen gesmeten. Dat zijn er slechts een stuk of 10-15. Dat is niet veel als op 84 clubs. Of willen mensen hier beweren dat er in bijv. Kampen, Staphorst, Wezep, Sneek fors wordt betaald?
pi_58966082
"Topklasse in amateurvoetbal komt er niet"

UTRECHT - De kans dat de topklasse in het amateurvoetbal er komt is vrijwel nihil. Dat zegt KNVB-afgevaardigde Floor Baas uit Vleuten.

De voetbalbond wil die klasse invoeren, als afdeling tussen de eerste divisie en de huidige hoofdklasse. Baas is één van de districtsafgevaardigden die komende zaterdag over de KNVB-plannen gaat stemmen.

Uit een recente peiling blijkt volgens Baas dat vier van de zes KNVB-districten in Nederland tegen zijn. Van de zeven hoofdklassers uit de provincie Utrecht is alleen Elinkwijk vóór invoering van een topklasse.

Bron: RTV-Utrecht
pi_58968841
Hopelijk komt er wel doorstroming naar de eerste divisie want dat is een gedrocht van jewelste!!!!!
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:38:38 #73
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_58973523
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 17:56 schreef GeorgKacher het volgende:
Hopelijk komt er wel doorstroming naar de eerste divisie want dat is een gedrocht van jewelste!!!!!
Je bedoeld dat het 1 van de leukste competities van Nederland is?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_58973734
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:38 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Je bedoeld dat het 1 van de leukste competities van Nederland is?
Het is een leuke competitie, maar teveel nietszeggende clubs. Tenminste, die zouden van mij wel vervangen mogen worden door wat hoofdklassers, zorgt voor wat nieuwe gezichten.
Is persoonlijk natuurlijk, er zullen ook fanatieke fans zijn van de clubs die er van mij uit mogen.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  woensdag 28 mei 2008 @ 21:53:06 #75
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_58973899
quote:
Op woensdag 28 mei 2008 21:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Het is een leuke competitie, maar teveel nietszeggende clubs. Tenminste, die zouden van mij wel vervangen mogen worden door wat hoofdklassers, zorgt voor wat nieuwe gezichten.
Is persoonlijk natuurlijk, er zullen ook fanatieke fans zijn van de clubs die er van mij uit mogen.
Die zijn er absoluut maar volgens mij had ie over het de gehele 1e divisie en dan ben ik het er absoluut niet mee eens.
De onderste kan zomaar van de leider winnen, iets wat in de ere vrijwel nooit gebeurd of in andere divisies.
NAAR HET ANDERE FORUM!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')