Alsof we altijd in de pas MOETEN lopen met andere landen. Het zaterdagvoetbal is uniek en succesvol. De onderkant van de eerste divisie is een troosteloze bende. Top amateurs uit het zaterdagvoetbal gaan er dus op achteruit en dus zijn ze tegen de promotie degradatie naar de eerste divisie. Van een topclub ga je naar een grijze muis, tjonge wat een verbetering...quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:18 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Vind het altijd zo vreemd dat het alleen hier een probleem is in Nederland.
Waarom kan het in alle andere landen wel? Van Armenie tot Engeland en van Marokko tot Italie.
OVERAL kun je van het laagste naar het hoogste niveau promoveren en andersom, alleen hier kan het niet.
En kom nou aub niet aanzetten met die derby's, daar word ik wel zo moe van.
Ik zie ze in de Italiaanse Serie D al, nee jongens wij willen niet promoveren naar de Serie C2, want dan verliezen we een derby.
Dus eigenlijk is er nog niets veranderd sinds deel één is begonnen.quote:Op vrijdag 2 mei 2008 14:44 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb de boel eens bijgelezen. Interessante kost.
Ik ben het eens met Georg, dit moet niet door de strot worden geduwd op een wijze die de KNVB wel eventjes bedacht heeft. De amateurclubs zijn terughoudend omdat het gewoon nog niet voor elkaar is, hoe het zou moeten. Er moet nog beter over worden nagedacht, anders gaat het mis.
quote:Amateurclubs tegen topklasse
ZEIST - Bijna 60 procent van de amateurclubs is tegen de invoering van de topklasse. Bij stemming in de zes districten van de KNVB bleek afgelopen weken dat de clubs in ruime meerderheid de plannen van de voetbalbond verwerpen.
Op 31 mei valt de definitieve beslissing over het al dan niet invoeren van drie topklassen. De 60 afgevaardigden van de zes districten moeten dan in Zeist bij de algemene vergadering amateurvoetbal hun stem uitbrengen. Het is de bedoeling van de KNVB in het seizoen 2009-2010 te starten met de topklassen in het amateurvoetbal.
De uitslagen per district zijn:
West I 74% voor; 26% tegen.
West II 22% voor; 78% tegen.
Noord 58% voor; 42% tegen.
Oost 20% voor; 80% tegen.
Zuid I 34% voor; 66% tegen.
Zuid II 51% voor; 49% tegen.
Valt me nog reuze mee eerlijk gezegd.quote:
Net als dat 60% tegen te verwaarlozen is en eigenlijk 56,9% is.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 16:33 schreef methodmich het volgende:
Amateurclubs tegen topklasse
Mooi, nu op 31 mei nog overnemen en dan zal de KNVB wellicht eens gaan luisteren naar de clubs. Al is dat waarschijnlijk een utopie.
Zuid II is trouwens te verwaarlozen als voor. Die zijn eerder neutraal.
Eens.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:06 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Als ze dan zo graag amateur willen zijn dan ook compleet amateur. Dus geen salaris, geen vegoedingen etc.. Hier moet dan ook zeer streng op gecontroleerd worden. Mocht blijken dat spelers dan ook maar een rooie cent ontvangen dan direct de club 2 of 3 klassen terug zetten.
Zou geheel in de lijn van de KNVB passen ja, lekker alle uitkomsten negeren en de eigen zin doen!quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:39 schreef DRD het volgende:
[..]
Net als dat 60% tegen te verwaarlozen is en eigenlijk 56,9% is.
Mijn verwachting is dat de KNVB het toch gaat doordrukken. En dat we allemaal over 10 jaar niet beter weten dan dat de regeling gewoon bestaat.
Die naam "amateur" is zo'n lachertje, dus als ze zonodig niet willen promoveren dan moet dit voorstel ook maar doorgevoerd worden. Ik denk alleen dat je dan de grefo's niet meer zult horen.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:06 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Precies. Als ze dan zo graag amateur willen zijn dan ook compleet amateur. Dus geen salaris, geen vegoedingen etc.. Hier moet dan ook zeer streng op gecontroleerd worden. Mocht blijken dat spelers dan ook maar een rooie cent ontvangen dan direct de club 2 of 3 klassen terug zetten.
Een insider! Geef ons eens de begrotingen van eerste divisie clubs met daarbij wat er betaald wordt aan spelers en geef ons die ook eens van amateurclubs. Uiteraard met per speler de vergoeding. Als je dat niet kunt moet je dit soort dingen niet posten! Dit raakt namelijk kant nog wal! In de eerste divisie wordt meer betaald dan in de hoofdklasse. Alleen doordat men er een baan naast kan nemen is het soms financieel aantrekkelijker om in de hoofdklasse te voetballen maar dat is een ander verhaal. Welke clubs zijn dan niet eerlijk?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 07:32 schreef Red_85 het volgende:
'- clubs moeten hun inkomsten verantwoorden. dat willen zij niet.'
moet er ook nog tussen.
Dat is denk ik het hele punt. er zitten een aantal 'niet eerlijke' clubs tussen die niet wil hebben dat zij ooit openheid in de boeken moeten geven aan de knvb. Sommige 'amateur' clubs geven veel meer geld uit dan een eerste divisieclub terwijl ze officieel een kleinere begroting hebben.
Je bedoeld dat het 1 van de leukste competities van Nederland is?quote:Op woensdag 28 mei 2008 17:56 schreef GeorgKacher het volgende:
Hopelijk komt er wel doorstroming naar de eerste divisie want dat is een gedrocht van jewelste!!!!!
Het is een leuke competitie, maar teveel nietszeggende clubs. Tenminste, die zouden van mij wel vervangen mogen worden door wat hoofdklassers, zorgt voor wat nieuwe gezichten.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:38 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Je bedoeld dat het 1 van de leukste competities van Nederland is?
Die zijn er absoluut maar volgens mij had ie over het de gehele 1e divisie en dan ben ik het er absoluut niet mee eens.quote:Op woensdag 28 mei 2008 21:46 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Het is een leuke competitie, maar teveel nietszeggende clubs. Tenminste, die zouden van mij wel vervangen mogen worden door wat hoofdklassers, zorgt voor wat nieuwe gezichten.
Is persoonlijk natuurlijk, er zullen ook fanatieke fans zijn van de clubs die er van mij uit mogen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |