quote:
Op woensdag 23 april 2008 22:27 schreef sneakypete het volgende:Geert Wilders natuurlijk. Walgelijk veel slechte opvattingen, maar volgens mij een super aardige man buiten werktijd.
Wilders is zijn charme-offensief begonnen, en dat maakt hem alleen maar enger imo.
Ik heb sympathie voor Balkenende, Pechtold en Rutte.
Voor Balkenende omdat ik vind dat ie gelijk heeft. Normen en waarden moeten terug, jammer dat Nederlanders vaak het eerste naar een ander wijzen, en tegelijkertijd een ontzettend asociaal volk zijn. Moet je eens de trein nemen naar België, en dan op een willekeurig station rondkijken. De perrons zijn veel lager dan bij ons, toch steken de mensen niet massaal de rails over. Er hangen papieren vertrekstaten die niet in de fik worden gezet. Er hangen televisies met vertrektijden, waar níet wekelijks een baksteen doorheen vliegt. Binnen in de treinen is het netjes. En toen ik onlangs in een Belgische trein zat waar iemand na het vertreksignaal instapte, kreeg ze een gigantische preek "hoe gevaarlijk dat dat wel niet is" van de dienstdoende conductuur. Hier in Nederland denkt iedereen god te zijn, en de belangrijkste persoon ter wereld. Egoisme voert hier de boventoon. En ik geef Balkenende groot gelijk, met zijn strijd voor de normen en waarden. Jammer dat 'ie vaak met hoongelach wordt ontvangen, en kom op, dat "bakellende" heeft een langere baard dan God, Allah en sinterklaas bij elkaar.
Pechtold en Rutte lijken mij twee hele intelligente mensen, de manier waarop ze debatteren spreekt me aan.