abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58062527

Eindelijk is het dan zover. Sinds de winterstop maakt de nu 19-jarige Marvin Emnes zijn talenten waar. De verwachtingen waren al jarenlang hooggespannen, maar nu hij van coach Booy vrijuit mag voetballen, is het hek van de dam. Samen met de 'Disselvallige' Dissels en de eveneens weinig constante Boukhari vormt hij de voorhoede van de Rotterdammers, waar hij de constante factor lijkt te zijn. Zijn dribbels zijn goed, zijn schot - met beide benen - fenomenaal. Sinds de winterstop heeft hij dan ook al 8 maal gescoord. Zeker geen slechte cijfers voor een buitenspeler van 19 jaar.

Enkele feitjes:

Naam: Marvin Emnes

Geboren: 27 mei 1988

Opleiding: Detailhandel

Positie bij je club: Op dit moment centrumspits

Favoriete positie: Meer aan de buitenkant, links of rechts

Huidige positie in Onder 17: Rechtsbuiten

Karakter: Rustig, stille jongen, gehoorzaam.

Idolen: Ik kijk graag naar Thierry Henry.

Sterke punten: Dribbelen met de bal, redelijk tweebenig en inzicht.

Verbeterpunten: Koppen.

Tweebenig? Redelijk ja, met rechts als mijn sterke been.

Dieptepunt: Mijn heupblessure vorig seizoen.

Favoriete muziek: R&B.

Favoriete film: Don’t be a menace. Dat is actie en humor tegelijk.

Wat doe je in je vrije tijd? Chillen, uitgaan.

Ambitie: Eerst debuteren in het eerste van Sparta. En daarna het zover mogelijk proberen te schoppen in het buitenland. Spanje, Italië of Engeland.

Geen voetballer, dan? Iets in de sport, zoals trainer.

Wat verwacht je van het WK? Dat we het in de voorronde zo goed mogelijk doen en zo hoog mogelijk proberen te eindigen. We zijn het sterkst als we voetballen; de bal het werk laten doen.

Grootste les van WK tot 20? Dat je moet voetballen en bikkelen tegelijk. Nederland was tegen Nigeria te lief. Verder hadden ze het wel goed gedaan hoor.

Persoonlijke doel? Mijn eigen spel spelen en proberen het team te helpen.

KNVB-coach Ruud Kaiser over Marvin Emnes:‘Snelle en technisch vaardige aanvaller. Als hij wordt ingespeeld, kan hij goed in één keer kaatsen en weg. Ik hoorde ook dat hij bij Sparta heel volwassen is geworden in zijn spel.’
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:23:15 #2
52871 Blight
Supersized.
pi_58062717
Hij heeft nu tegen het einde van het seizoen flinke stappen gemaakt lijkt het ja. Ben benieuwd of hij het vast kan houden.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:23:53 #3
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_58062731
Ik zie hem na dit seizoen wel naar Ajax of Heerenveen gaan eigenlijk. Maar ik moet zeggen dat ik betwijfel of zijn mentaliteit niet in de weg staat. Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
pi_58062758
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
Ja, want op je 19de pas doorbreken is natuurlijk echt blijk van een slechte mentaliteit 14.gif
pi_58062771
quote:
Emnes praat na competitie eerst met Sparta

15/04/2008 09:40

'De interesse is gigantisch.' Marvin Emnes heeft over belangstelling niet te klagen. Sparta Rotterdam is echter de eerste gesprekpartner.

Emnes maakt na de winterstop zijn naam als groot talent waar. Verscheidene internationale scouts zagen de negentienjarige aanvaller zondag tegen SC Heerenveen opnieuw sterk voor de dag komen.

'De interesse voor Marvin is echt gigantisch’, zegt zaakwaarnemer Edward Burleson deze week in Voetbal International. 'Maar die belangstelling dateert al van veel langer. Marvin speelt nu zoals iedereen die hem kent dat van hem verwacht, maar vergeet niet dat deze jongen pas negentien jaar is.'

Burleson predikt geduld. 'Wij beseffen heel goed dat de interesse een luxeprobleem is, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Hij staat op een soort crossroad. Wat is het beste voor hem? Daarom hebben we besloten na de competitie bij elkaar te komen om te kijken wat voor Marvin het beste is.'

Voorlopig heeft Sparta Rotterdam de eerste afspraak met Emnes. De Kasteelheren willen het nog tot medio 2010 lopende contract openbreken. 'Daarover hebben we al gesproken en vermoedelijk doen we dat deze week nog een keer', aldus technisch directeur Danny Blind, die zich niet te druk maakt over een transfer. 'Marvin staat nog twee jaar onder contract, dus kunnen wij als club een vraagprijs hanteren die wij willen.'
Volgens Emnes zelf is hij pas onder Booy doorgebroken omdat hij nu eindelijk vrijuit mag voetballen. Daarvoor werd hij altijd volgestopt met opdrachten, waardoor zijn spel niet uit de verf kwam.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_58062950
Ik ben fan.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_58063860
Ik kan me nog herinneren dat ik met een paar maten zat te lachen toen tijdens de wedstrijd tegen Ajax onder in beeld kwam dat ie in 47 duels 1 goal had gemaakt. Niet veel later scoorde ie een fantastisch doelpunt en nu blijkt het gewoon een groot talent te zijn die het steeds meer waar maakt.

Erg fijne speler om naar te kijken in ieder geval
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_58064847
Het mooiste is dat hij het vertrouwen bleef krijgen. Op den duur zie je dat het loont. Hij lost stilaan z'n belofte in. Wie weet is het nog genoeg voor een selectie voor Jong Oranje. Maar dat zal denk ik net niet. Z'n schoten ben ik van onder de indruk, een combinatie van kracht en precisie.
That's all folks!
  dinsdag 15 april 2008 @ 13:07:26 #9
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_58065200
Nog even over de OT: Dissels is zeker disselvallig. Maar Emnes constanter dan Boukhari? Nee dat is overdreven.

Emnes debuteerde vroeg, en wat goed is komt snel. In 1 van zijn eerste wedstrijden scoorde hij thuis tegen RBC en een nieuwe hoop op de toekomst was geboren.
Maar toen gebeurde er heel lang niets. Hij kreeg de kans, erg vaak. En het was een teleurstelling, ook erg vaak. Na 2 jaar 'proberen' vergeet je zijn leeftijd en begonnen zelfs zijn grootste fans te twijfelen of hij het nog waar ging maken op het hoogste niveau.
Want voetballen en scoren kon hij nog steeds. In Jong Sparta dan wel te verstaan.

Ik ben blij dat hij het waar aan het maken is. De combinatie van techniek en een verwoestend en nauwkeurig schot in beide benen is een lust voor het oog.
Als diepe spits in een 4-3-3 systeem zal hij niet ver komen. Als linksbuiten in een 4-3-3 mist hij een voorzet, maar scoort hij veel. Kortom, zijn weg omhoog is via een 4-4-2 systeem. Succes Marvin, hoewel ik verwacht je voorlopig nog op 't Kasteel te zien.

pi_58067289
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:35 schreef mcyodogg het volgende:
Ik ben fan.
Leuke voetballer idd.
pi_58068444
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik zie hem na dit seizoen wel naar Ajax of Heerenveen gaan eigenlijk. Maar ik moet zeggen dat ik betwijfel of zijn mentaliteit niet in de weg staat. Diezelfde mentaliteit heeft ervoor gezorgd dat hij dit seizoen pas is doorgebroken.
Lijkt me nog een te grote stap, van Sparta naar de top in Nederland.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_58072319
Hele leuke speler, doet het verrassend goed de laatste tijd. Stond laatst ook in de VI dat hij eindelijk het vertrouwen krijgt en niet met teveel aanwijzingen het veld op hoeft.

Zijn goal tegen Ajax was prachtig, alles daarna ontzettend belangrijk. Heeft persoonlijk toch wel een groot aandeel gehad in het lijfsbehoud van Sparta.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_58072688
Zoals ik al had voorspeld maakt ie het dit seizoen helemaal waar . Ik hoop dat ie de Nederlandse top (PSV heeft hem niet nodig) overslaat.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58091230
Uiteindelijk heb je gelijk gekregen. Maar er was wel een trainerswissel en een dosis vertrouwen voor nodig. Gelukkig hebben ze hem dat gegeven en krijgt hij meer rendement. In de voorbereiding was hij nog vooral speels. Mocht Joshua John ook zo'n stap kunnen zetten, dan kan Sparta leuke vleugelspitsen opstellen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58105164
Hoe kon ik dit topic missen.

De winnende tegen Feyenoord maakt 'm voor altijd een held, en het was ook nog eens een beauty.

Blijf nog even
  donderdag 17 april 2008 @ 09:22:42 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58129491
quote:
SC Heerenveen en Eintracht azen op Emnes
18/04/2008 08:40

Sparta Rotterdam dreigt smaakmaker Marvin Emnes te verliezen. SC Heerenveen wil met een miljoenenbod de Duitse concurrentie aftroeven.

Eintracht Frankfurt is een andere serieuze kandidaat Emnes weg te halen bij Sparta, waar de negentienjarige belofte dit seizoen tot wasdom is gekomen. Volgens het Algemeen Dagblad maakt SC Heerenveen zich middels een miljoenenbod sterk voor de aanvaller.

Emnes weet zich gevolgd door verscheidene scouts. De aanvaller, die nog tot 2009 vastligt op Het Kasteel, gaat zich na afloop van de reguliere competitie bezinnen over zijn toekomst. 'Wij beseffen heel goed dat de interesse een luxeprobleem is, maar dat maakt het niet minder moeilijk', zei zijn zaakwaarnemer Edward Burleson deze week in VI>. 'Hij staat op een soort crossroad. Wat is het beste voor hem?'

Sparta Rotterdam is een van de eerste gesprekspartners van Emnes. Het openbreken van het contract is een van de onderwerpen. 'Marvin staat nog twee jaar onder contract, dus kunnen wij als club een vraagprijs hanteren die wij willen', maakte technisch directeur Danny Blind zich deze week nog niet te druk over een eventueel afscheid.
If you can't beat them, buy them.
pi_58129620
3 tot 4 miljoen ! Jezus, dat is wel erg veel voor een speler die tot de Januari pas 1x had gescoord oid?
  vrijdag 18 april 2008 @ 10:51:10 #19
212946 S_1980
Ach waarom ook niet?
pi_58131420
Hoe oud is dat ventje wel niet dan?
pi_58131488
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 10:51 schreef S_1980 het volgende:
Hoe oud is dat ventje wel niet dan?
19

Dat is veel geld. Ik weet niet of Sollied de juiste trainer is. Die geeft zijn spelers volgens mij vrij veel opdrachten mee en daar is Emnes niet echt bij gebaat.
  vrijdag 18 april 2008 @ 11:31:42 #21
73305 Stpan
pi_58132466
3/4 miljoen vind ik erg veel geld voor een speler die net 4 maanden lekker draait.

Wat wellicht het iets verklaarbaarder maakt is dat Emnes misschien in de eredivisie tot oud & nieuw 2008 weinig scoorde (kun je ook herleiden tot het type invalbeurten, degradatiestrijd, posities die hij moest vervullen) maar in Jong Sparta en in Oranje onder 19 wel de reputatie als scorende spits had.

Ik hoop eigenlijk dat Emnes op 't Kasteel blijft. En dan neem ik het risico op een dip die er ongetwijfeld aankomt op de koop toe.

Ik heb gehoord dat Sparta zelf de vraagprijs op 6,5 miljoen heeft gezet (!).
pi_58132579
6,5... tja waarom ook niet. Er zaten afgelopen zondag 50 scouts op de tribune, vast wel 1 vermogende club die hapt.
pi_58132716
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 11:31 schreef Stpan het volgende:
Ik heb gehoord dat Sparta zelf de vraagprijs op 6,5 miljoen heeft gezet (!).
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_58137349
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
3 tot 4 miljoen ! Jezus, dat is wel erg veel voor een speler die tot de Januari pas 1x had gescoord oid?
Daarna heeft hij natuurlijk wel dingen laten zien die hem drie miljoen waard maken. Je moet zo'n speler ook niet voor een flutbedrag weg laten gaan. Zeker niet als het je grootste talent van de laatste jaren betreft.
pi_58139229
Ik heb 'm in Oranje -19 zien spelen en Emnes is echt een geweldenaar. Zeker geen gevalletje Rigters, maar iemand die bij Arsenal of Tottenham prima door kan breken.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_58139303
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 15:05 schreef RayMania het volgende:
Daarna heeft hij natuurlijk wel dingen laten zien die hem drie miljoen waard maken.
Nou dan ben je tegenwoordig snel drie miljoen waard.
pi_58139359
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:28 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Nou dan ben je tegenwoordig snel drie miljoen waard.
Ligt natuurlijk ook aan contractduur, leeftijd, etc.
pi_58139404
Het is echter wel een jongen die volgens mij het nodige vertrouwen nodig heeft. Dat blijkt ook uit al de verhalen, dat ie zijn oude trainer amper durft aan te kijken enzovoort. Booy heeft hem dat wel vanaf het begin gegeven en dat werkt goed. Of hij dat bij grotere clubs ook krijgt moet je wel afwachten.

\'Heerenveen doet miljoenenbod op Emnes\'
www.thuisuiteten.nl
pi_58139428
Bij Arsenal zou hij prima kunnen rijpen; daar hebben ze zelfs Van Persie in het gareel weten te krijgen.
pi_58139526
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:25 schreef cultheld het volgende:
Ik heb 'm in Oranje -19 zien spelen en Emnes is echt een geweldenaar. Zeker geen gevalletje Rigters, maar iemand die bij Arsenal of Tottenham prima door kan breken.
Gast, raakt net een paar ballen bij Sparta en meteen krijg je dit
pi_58139666
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:37 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Gast, raakt net een paar ballen bij Sparta en meteen krijg je dit
Wat begrijp je niet aan Oranje -19?

Elia heb ik ook bekeken toen hij in Toulon speelde, terwijl hij bij ADO nauwelijks een kans kreeg. Adeleye heb ik in 2005 op de Vijverberg menig Oekraïnse enkel op zien vreten, en dan hebben we het over spelers van het kaliber Milevskiy.
Van Huntelaar wist ik al dat ie het bij een andere topclub zou gaan redden toen ie bij PSV moest nokken.

Kwestie van jeugdinterlands bekijken en spelers individueel beoordelen, zou jij ook eens moeten doen. Misschien dat je dan wat minder kortzichtig wordt .
pi_58140034
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:33 schreef cultheld het volgende:
Bij Arsenal zou hij prima kunnen rijpen; daar hebben ze zelfs Van Persie in het gareel weten te krijgen.
Mwoh, de problemen met RvP hadden vooral met discipline te maken. Bij Emnes is het een kwestie van vertrouwen. Niet dat ik denk dat Arsenal geen goede club voor hem zou zijn, echter wel wat jaartjes te vroeg.

Maar als Arsenal morgen ¤ 7m biedt, dan zet ik 'm persoonlijk op het vliegtuig naar Londen
pi_58140698
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Elia heb ik ook bekeken toen hij in Toulon speelde, terwijl hij bij ADO nauwelijks een kans kreeg. Adeleye heb ik in 2005 op de Vijverberg menig Oekraïnse enkel op zien vreten, en dan hebben we het over spelers van het kaliber Milevskiy.
Van Huntelaar wist ik al dat ie het bij een andere topclub zou gaan redden toen ie bij PSV moest nokken.

Kwestie van jeugdinterlands bekijken en spelers individueel beoordelen, zou jij ook eens moeten doen. Misschien dat je dan wat minder kortzichtig wordt .
Dan zie je meer wedstrijden dan ik, maar iemand die net pas goed begint te spelen bij Sparta is nog lang niet klaar voor de stap naar Arsenal.
pi_58141170
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 16:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Jong Oranje is ook wat anders dan de Eredivisie, en ja ik kijk zelf ook naar dat soort competities. En van Huntelaar, RvP, RvdV etc kon je inderdaad zien dat ze de potentie hadden om wereldtop te worden. Emnes heeft echter helemaal niks laten zien in de eredivisie, hij begint nu een beetje te voetballen, en dat niet eens op een heel hoog niveau ofzo. Bovendien vind ik Emnes totaal niet van die orde, een leuke voetballer maar men moet nu zeker niet over Arsenal beginnen, misschien over 3 jaar en na een spectaculaire groei
pi_58141952
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:29 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Dan zie je meer wedstrijden dan ik, maar iemand die net pas goed begint te spelen bij Sparta is nog lang niet klaar voor de stap naar Arsenal.
Onzin. Arsenal heeft ook een speler uit de Heerenveen-jeugd gehaald en wat te denken van Nacer Barazite? Huntelaar maakte geen goal bij De Graafschap omdat de aanvoer amper rekening met hem hield. Elia zat bij ADO vaker op de bank dan dat ie speelde, maar bij Oranje blonk ie elke wedstrijd uit. Juist talenten bij degradatiekandidaten krijgen amper de kans, omdat ze daar meer aan gelouterde vechters hebben en veel de lange bal hanteren.

Maar het is voor de leek sowieso moeilijk te zien waarom bepaalde talenten hun geld waard zijn. Ik weet nog wel dat velen zich hier kapot lachten toen Babel voor 17 miljoen euro naar Anfield Road verkaste, maar hij is iedere euro waard. Alleen rekenen de meeste kijkers zulke spelers slechts af op doelpunten (en eventueel assists), en vergeten dan dat er veel meer aspecten bij aanvallend voetbal komen kijken. Slimme loopacties zonder bal, inzicht, omschakeling etc. .
pi_58142047
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:33 schreef cultheld het volgende:

[..]

Maar het is voor de leek sowieso moeilijk te zien waarom bepaalde talenten hun geld waard zijn.
Gelukkig hebben we God in ons midden .
pi_58142051
Goede post cutheld. Met name de laatste zinnen ben ik het volledig mee eens. Daarom vind ik bijvoorbeeld Kuijt ook zo'n waardevolle speler.
That's all folks!
pi_58142195
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:38 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we God in ons midden .

Moderator vrijdag 18 april 2008 @ 18:55:54 #39
138438 crew  Pizzakoppo
pi_58142446
quote:

[..]

Onzin. Arsenal heeft ook een speler uit de Heerenveen-jeugd gehaald en wat te denken van Nacer Barazite? Huntelaar maakte geen goal bij De Graafschap omdat de aanvoer amper rekening met hem hield. Elia zat bij ADO vaker op de bank dan dat ie speelde, maar bij Oranje blonk ie elke wedstrijd uit. Juist talenten bij degradatiekandidaten krijgen amper de kans, omdat ze daar meer aan gelouterde vechters hebben en veel de lange bal hanteren.

Maar het is voor de leek sowieso moeilijk te zien waarom bepaalde talenten hun geld waard zijn. Ik weet nog wel dat velen zich hier kapot lachten toen Babel voor 17 miljoen euro naar Anfield Road verkaste, maar hij is iedere euro waard. Alleen rekenen de meeste kijkers zulke spelers slechts af op doelpunten (en eventueel assists), en vergeten dan dat er veel meer aspecten bij aanvallend voetbal komen kijken. Slimme loopacties zonder bal, inzicht, omschakeling etc. .
Mee eens, toch vind ik dat Babel een slecht voorbeeld is puur omdat hij zo beperkt is.

Dan liever een Ibrahimovic die weinig scoort maar toch veel meer doet.
pi_58143011
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 18:55 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Mee eens, toch vind ik dat Babel een slecht voorbeeld is puur omdat hij zo beperkt is.

Dan liever een Ibrahimovic die weinig scoort maar toch veel meer doet.
Babel is m.i. niet eens zo beperkt. Qua snelheid en power doet hij mij aan Henry en Adriano denken. En die jongen beschikt over een hoge dosis voetbalintelligentie: zo kan hij gaten trekken voor andere spelers (waaronder Torres). Alleen ziet niet iedereen dat.

Ik vind dat je wel erg simpel denkt als je vindt dat Emnes nog niet aan Arsenal-begeleiding toe is omdat ie nu pas de kans krijgt van Sparta. Dat zegt verder 0,0 over de kwaliteiten van die jongen. Zie ook een Adeleye, waar scouts van Chelsea en Werder Bremen voor op de tribune zitten. Obi Mikel ging van één of andere Noorse middenmoter naar Chelsea en voetbalt daar niet bepaald onverdienstelijk.
pi_58143746
Toch zal je het met me eens zijn dat dit allemaal nog niet altijd iets hoeft te zeggen. Er zijn wel vaker spelers die in de jeugd prima voetballen, maar uiteindelijk toch de stap niet kunnen zetten, om welke reden dan ook.

Perfect voorbeeld blijft bijvoorbeeld John Schot, die in zijn tijd in de PSV-jeugd in alle vertegenwoordigende jeugdelftallen basisspeler was. Toch ging het ergens mis.

Ik zou het van Emnes zelf verstandig vinden als ie zijn loopbaan in het begin rustig opbouwt. Dan kan hij in alle rust een beetje leren, bij mensen die hem vertrouwen en plezier geven.
www.thuisuiteten.nl
pi_58144105
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:35 schreef methodmich het volgende:
Toch zal je het met me eens zijn dat dit allemaal nog niet altijd iets hoeft te zeggen. Er zijn wel vaker spelers die in de jeugd prima voetballen, maar uiteindelijk toch de stap niet kunnen zetten, om welke reden dan ook.

Perfect voorbeeld blijft bijvoorbeeld John Schot, die in zijn tijd in de PSV-jeugd in alle vertegenwoordigende jeugdelftallen basisspeler was. Toch ging het ergens mis.

Ik zou het van Emnes zelf verstandig vinden als ie zijn loopbaan in het begin rustig opbouwt. Dan kan hij in alle rust een beetje leren, bij mensen die hem vertrouwen en plezier geven.
Maar dat ligt dan vaak vooral aan de bovenkamer van die speler. Het kan aan mentaliteit (Hosé) of aan de geestelijke weerbaarheid (Hoogstrate) liggen, of een speler moet ernstig geblesseerd raken. Maar voor de rest kun je op basis van zulke wedstrijden echt wel een oordeel geven over de betreffende voetballers.

Maar je hebt wel een punt. Milevskiy is een goed voorbeeld: hij gaat met criminelen om en met louche zaakwaarnemers en lijkt nooit te vertrekken uit de Oekraïne omdat hij daar toch al leeft als een koning.
pi_58153878
Beter wordt Emnes verkocht en aan ons verhuurd.
pi_58155342
Groot talent, alleen jammer dat een speler waarschijnlijk niet eens in de Olympische Selectie komt. Toch zonde dat je waarschijnlijk gasten als Lens, Elia en Emnes thuis moet laten.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_58155693
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 17:53 schreef TiMPiN het volgende:

[..]

Jong Oranje is ook wat anders dan de Eredivisie, en ja ik kijk zelf ook naar dat soort competities. En van Huntelaar, RvP, RvdV etc kon je inderdaad zien dat ze de potentie hadden om wereldtop te worden. Emnes heeft echter helemaal niks laten zien in de eredivisie, hij begint nu een beetje te voetballen, en dat niet eens op een heel hoog niveau ofzo.
Huntelaar had pas op zijn 21e een basisplaats in de eredivisie, Emnes is pas 19. Bovendien speelden Van der Vaart, van Persie en Huntelaar bij clubs die strijden om een plek bij de eerste 5, daar is het voor aanvallend ingestelde spelers makkelijker uitblinken dan bij Sparta.
pi_58156814
Moeilijke discussie altijd Blawh, waar denk jij dat Garcia Garcia meer uit zou blinken, bij Heerenveen of bij Heracles?
pi_58156918
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Moeilijke discussie altijd Blawh, waar denk jij dat Garcia Garcia meer uit zou blinken, bij Heerenveen of bij Heracles?
Als hij vertrouwen krijgt dan zou hij ook zeker bij Heerenveen uit kunnen blinken, daar ben ik van overtuigd. Zo heel erg lui is hij trouwens ook niet, dat valt reuze mee.
pi_58158034
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 12:42 schreef Blawh het volgende:

[..]

Als hij vertrouwen krijgt dan zou hij ook zeker bij Heerenveen uit kunnen blinken, daar ben ik van overtuigd. Zo heel erg lui is hij trouwens ook niet, dat valt reuze mee.
Maar daar zal hij ongetwijfeld minder balbezit krijgen, minder ruimte en meer op een plek moeten blijven hangen. Volgens mij het juist voor een technicus een heerlijk gegeven om tussen houthakkers te voetballen en dan schets ik het even heel zwart/wit.
pi_58208402
quote:
'Emnes wil verbintenis niet openbreken'
21 april 2008

Marvin Emnes loopt niet warm om zijn contract bij Sparta te verlengen, zo meldt RTV Rijnmond. De begeerde aanvaller ligt nu nog tot de zomer van 2010 vast bij de Kasteelclub.

Als het aan Sparta ligt, tekent de 19-jarige Emnes voor meerdere jaren bij. De aanvaller kan echter rekenen op belangstelling van diverse clubs. Zo zou SC Heerenveen deze maand al een 'miljoenenbod' op de jeugdinternational hebben uitgebracht.

Mocht Emnes blijven weigeren bij te tekenen, dan overweegt Sparta deze zomer mee te werken aan een transfer. De afkoopsom zal immers volgend seizoen een stuk lager liggen, aangezien zijn contract dan nog maar een jaar doorloopt.
  woensdag 23 april 2008 @ 09:29:18 #50
73305 Stpan
pi_58246397
quote:
Blind hoopt nog op langer verblijf Emnes
Woensdag 23 April 2008
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Marvin Emnes vindt het tijd voor een stap hogerop en zijn trainer Foeke Booy zegt eveneens dat de 19-jarige buitenspeler klaar is voor de volgende stap.

Maar als het aan technisch directeur Danny Blind ligt, tekent de jeugdinternational eerdaags een nieuw contract dat hem tot 2012 bij Sparta kan houden. ,,We hebben Marvin precies uitgelegd hoe we zijn toekomst bij Sparta zien,’’ zegt Blind. ,,Het was een goed gesprek waar beide partijen een goed gevoel aan over hebben gehouden. Dat betekent overigens niet dat Emnes zijn contract zal openbreken, maar ook niet dat hij daar niet voor open staat.’’

Blind ergerde zich aan berichtgeving dat de spits ‘onder geen beding zijn verbintenis wil laten openbreken’. ,,Dat is uit de lucht gegrepen,’’ zegt de technisch directeur.

De zaakwaarnemer van Emnes, Rotterdammer Edward Burleson, bevestigt het verhaal van Blind. ,,Wij hebben absoluut geen nee gezegd tegen het voorstel van Sparta,’’ zegt Burleson. ,,Sparta heeft een prima verhaal verteld. Wij nemen de tijd om tot een besluit te komen.’’

Hoe graag Sparta de aanvaller ook langer wil vastleggen, de kans dat Emnes de vele geïnteresseerde clubs de deur zal wijzen, lijkt klein. Heerenveen heeft miljoenen over voor de spits, maar ook buitenlandse clubs zijn serieus geïnteresseerd. Emnes verklaarde eerder al een droomaanbieding van een topclub niet te laten lopen. ,,Maar hij weegt alles tegen elkaar af,’’ zegt Burleson. ,,En zijn moeder houdt alle aasgieren die geld aan hem willen verdienen terecht buiten de deur.’’
bron: AD Sportwereld
pi_58247445
quote:

Ja Vincent van den Berg. Maar die heeft toch nog niks bewezen?... Zelfs bij GAE heeftie niks laten zien ook al issie veel geblesseerd geweest.

Elia speelde zijn laatste twee jaren bij ADO "gewoon" respectievelijk 30 en 25 wedstrijden hoor. Alleen zijn eerste jaar niet, maar toen was hij ook pas 17.

En Babel is inderdaad de koning van de omschakeling

[ Bericht 4% gewijzigd door TerroRobbie op 23-04-2008 10:26:17 ]
pi_58483201
Officieel de interesse van Feyenoord dus volgens Borst.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:12:19 #53
123545 DatMeenJeNiet
pi_58484174
1.5 + Tiendalli. Lijkt mij een goede deal.
pi_58484272
Geen speler waarmee Feyenoord nu wel opeens meedoet voor de titel.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  maandag 5 mei 2008 @ 01:28:42 #55
123545 DatMeenJeNiet
pi_58484348
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:21 schreef F1Bas het volgende:
Feyenoord kan onmogelijk weer 20 miljoen uitgeven aan routiniers he. Emnes is een ruwe diamant, die nog heel wat gepolijst moet worden, maar die op lange termijn tot de wereldtop kan behoren.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:03:55 #56
73305 Stpan
pi_58489510
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
1.5 + Tiendalli. Lijkt mij een goede deal.
Tiendalli is hooguit .5 miljoen waard, dus dat lijkt me een te laag bod.

SC Heerenveen en Feyenoord gaan maar lekker tegen elkaar opbieden.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:06:58 #57
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_58489566
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Feyenoord kan onmogelijk weer 20 miljoen uitgeven aan routiniers he. Emnes is een ruwe diamant, die nog heel wat gepolijst moet worden, maar die op lange termijn tot de wereldtop kan behoren.
Als ik Feyenoord was zou ik hem kopen en daarna voor een jaar verhuren zodat hij in iedergeval aan spelen toe komt wat belangrijk is voor zon jonge speler. Niet dat het weer hetzelfde wordt als bijvoorbeeld aisatti die ook niet vaak speelt bij PSV.
  maandag 5 mei 2008 @ 13:16:59 #58
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58489795
Kopen en nog een jaartje bij Sparta stallen.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_58489934
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Hij gaat niet nog een jaar bij Sparta spelen als hij ook naar Heerenveen kan./ Dus als Feyenoord hem wil hebben, gewoon halen en regelmatig laten spelen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_58493775
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:21 schreef F1Bas het volgende:
Waarom niet? Als hij zich kan blijven doorontwikkelen is het toch een prima aanvaller? Makaay centraal, Emnes en Slory op de flanken eventueel. Best aardig.
www.thuisuiteten.nl
pi_58493792
Als Heerenveen hem haalt als vervanger van Sulejmani kan Feyenoord hem natuurlijk ook als alternatief voor Sulejmani halen.
  maandag 5 mei 2008 @ 17:51:06 #62
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58494580
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:04 schreef MaxPower het volgende:
Als Heerenveen hem haalt als vervanger van Sulejmani kan Feyenoord hem natuurlijk ook als alternatief voor Sulejmani halen.
Alleen Heerenveen vangt nog wat voor Sulejmani itt Feijenoord , of ze moeten de Guzman verkopen.
Ik ben inmiddels overleden
  maandag 5 mei 2008 @ 17:51:52 #63
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58494602
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:51 schreef Enchanter het volgende:
of ze moeten de Guzman verkopen.
Dat is zo goed als zeker.
kankelul.
  maandag 5 mei 2008 @ 18:27:33 #64
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58495234
quote:
Op maandag 5 mei 2008 17:51 schreef MarkNMGN het volgende:

[..]

Dat is zo goed als zeker.
Oh , wist ik niet , wel geruchten , en waar gaat 'ie naar toe ? Arsenal of Chelsea ?
pi_58503541
quote:
Emnes is drempel voorbij
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Nu naast Heerenveen ook Feyenoord zich officieel heeft gemeld in de jacht op Marvin Emnes, is de kans dat de aanvaller zijn nog tot 2010 doorlopende contract laat openbreken bij Sparta minimaal.

De 19-jarige jeugdinternational heeft zich met een sterke tweede helft van het seizoen zo in de kijker gespeeld dat een transfer een kwestie van tijd lijkt. Het verhaal van het seizoen van Emnes is opzienbarend.

Tot 15 februari viel hij nauwelijks op, maar na die datum leek de aanvaller niet meer te stoppen. Een ontwikkeling waar in Rotterdam-West stiekem al rekening mee was gehouden.

Kort na zijn ontslag op 11 november zuchtte Sparta-trainer Gert Aandewiel eens diep toen hem werd gevraagd waarom Emnes ook onder hem nog niet was doorgebroken. ,,Emnes is een groot talent, maar hij moet nog profvoetballer worden,'' vertelde de Katwijker. Een week eerder moest hij de tweebenige aanvaller passeren voor de derby met Excelsior. Omdat Emnes te laat kwam.

De buitenspeler zelf klaagde in die periode over het feit dat hij met te veel opdrachten het veld werd ingestuurd. Zijn hoofd was nimmer leeg, zijn prestaties bleven achter bij de hoge verwachtingen.

Maar sinds hij tegen Ajax van grote afstand doelman Dennis Gentenaar liet figureren, is de beer los.

,,Natuurlijk heb ik het moeilijk gehad in de tijd dat ik niet scoorde,'' vertelde Emnes na die wedstrijd. ,,Ik vroeg me af hoe het kon. Tijdens de trainingen en wedstrijden bij Jong Sparta vlogen de ballen er wel in, bij het eerste wilde het niet lukken.''

Het bleek een kwestie van over een drempel stappen. Tot opluchting van de beleidsbepalers van Sparta die langzaam begonnen te twijfelen of Emnes daadwerkelijk de gedroomde speler zou zijn die in de toekomst voor veel geld zou kunnen worden verkocht.

Emnes werd door Sparta op zijn negende weggeplukt bij amateurclub Xerxes. Op zijn zestiende tekende hij zijn eerste jeugdcontract, op voorspraak van Cees van Cuilenborg en Rob Kiebert die destijds de jeugdopleiding weer op poten probeerden te zetten.

Een jaar later werd die verbintenis omgezet in een volwaardig contract en debuteerde hij in het eerste elftal uit tegen RKC Waalwijk. Een paar weken later scoorde Emnes zijn eerste goal in de eredivisie, op het Kasteel tegen RBC Roosendaal. Zijn doorbraak leek zich in sneltreinvaart te gaan voltrekken, maar Emnes bleef anderhalf jaar hangen.

,,Het is nu tijd om door te breken,'' vertelde assistent-trainer Adri van Tiggelen in die tijd. ,,Hij kan niet eeuwig als talent worden bestempeld.'' Hoofdtrainer Foeke Booy sloot zich daar bij aan.

,,Iedereen heeft het over drempels waar Marvin overheen moet stappen, maar ik heb ze daar niet neergelegd.'' Het resultaat na zijn goal tegen Ajax: zeven doelpunten in de volgende zeven wedstrijden. Een gemiddelde van één op één.

Hoogtepunt was zijn goal tegen Feyenoord. Emnes slalomde langs Jonathan de Guzman en André Bahia en schoot de bal met links achter Henk Timmer. Juist die treffer zal de scouts van Feyenoord het laatste zetje hebben gegeven om Sparta te laten weten dat ze de aanvaller willen overnemen.

,,Maar wij hoeven niemand te verkopen,'' zegt technisch directeur Danny Blind. ,,Marvin staat nog twee jaar onder contract.'' Maar dat Emnes binnen korte tijd voor veel geld het Kasteel zal verlaten, lijkt onafwendbaar.

Vooralsnog naar buurman Feyenoord of naar Heerenveen. Tenzij er vandaag of morgen wél een absolute topclub uit het buitenland op de stoep van zaakwaarnemer Edward Burleson staat.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:40:44 #66
73305 Stpan
pi_58515426
quote:
Marvin Emnes maakt deel uit van de voorlopige selectie van Jong Oranje en het Olympisch Elftal voor de activiteiten in mei. Ook oud-Spartaan Istvan Bakx zit bij de 'genomineerden'. Vrijdag wordt de definitieve selectie bekendgemaakt door Foppe de Haan. De activiteiten van Jong Oranje en het Olympisch Elftal worden gezamenlijk afgewerkt.

Jong Oranje speelt vrijdag 23 mei een EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Zwitserland. Aan dat duel mogen alleen de spelers die in 1985 of eerder geboren zijn niet meedoen. Tijdens het vierlandentoernooi in Zweden (24 mei – 1 juni) is het de beurt aan het Olymisch elftal. Aan dit toernooi mogen alle geselecteerde spelers meedoen.

Voorlopige selectie Jong Oranje/Olympisch elftal

Doel: Piet Velthuizen (Vitesse, 3-11-1986), Kenneth Vermeer (Willem II, 10-1-1986).

Achterhoede: Edson Braafheid (FC Twente, 8-4-1983), Ryan Donk (AZ, 30-3-1986), Jeroen Drost (NEC, 21-1-1987), Tom Hiariej (FC Groningen, 25-7-1988), Calvin Jong-A-Pin (Heerenveen, 18-7-1986), Milano Koenders (AZ, 31-7-1986), Christiaan Kum (ADO Den Haag, 13-9-1985), Dirk Marcellis (PSV, 13-4-1988), Erik Pieters (FC Utrecht, 7-8-1988), Rob Wielaert (FC Twente, 29-12-1978), Gianni Zuiverloon (Heerenveen, 30-12-1986).

Middenveld: Ismaïl Aissati (PSV, 16-8-1988), Otman Bakkal (PSV, 27-2-1985), Wout Brama (FC Twente, 21-8-1986), Luigi Bruins (Feyenoord, 9-3-1987), Lorenzo Davids (NEC, 4-9-1986), Jonathan De Guzman (Feyenoord, 13-9-1987), Siem De Jong (Ajax, 28-1-1989), Willem Janssen (Roda JC, 4-7-1986), Kees Luijckx (Excelsior, 11-2-1986), Geert-Arend Roorda (Heerenveen, 2-3-1988), Robbert Schilder (Heracles Almelo, 18-4-1986), Ruud Vormer (AZ, 11-5-1988).

Voorhoede: Nordin Amrabat (VVV-Venlo, 31-3-1987), Istvan Bakx (KV Kortrijk, 20-1-1986), Roy Beerens (Heerenveen, 22-12-1987), Royston Drenthe (Real Madrid, 8-4-1987), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam, 27-5-1988), Leroy George (FC Utrecht, 21-4-1987), Roy Makaay (Feyenoord, 9-3-1975), Stefan Nijland (FC Groningen, 10-8-1988), Gerald Sibon (Heerenveen, 19-4-1974), Evander Sno (Celtic, 9-4-1987).
bron: www.sparta-rotterdam.nl

Goed spelen op zo'n toernooi helpt gigantisch voor de transferprijs en hype. Zie Pelle en Rigters en Royston Drenthe.

Als Emnes dan toch weggaat, liever eerst nog via een OS.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:45:29 #67
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_58515514
Die is voor de OS toch al weg.
kankelul.
  dinsdag 6 mei 2008 @ 20:08:52 #68
75556 erkel
back from Dagestan
pi_58518320
quote:
Op maandag 5 mei 2008 13:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Dit dus. Voor alsnog zie ik alleen een tweede Slory in hem en dat is niet positief bedoeld.
Weisst
pi_58518761
Ik vindt het een beetje voorbarig van Feyenoord om op basis van één goede seizoenshelft te veronderstellen dat hij het niveau van Feyenoord op termijn zou aankunnen, want dat zal de verwachting zijn gezien de interesse.

Iedereen ziet dat hij talent heeft, maar hij is nog lang niet op een niveau dat Feyenoord moet nastreven en het niveau dat Feyenoord van een basiskracht verlangt, en het is koffiedik kijken in hoeverre hij zich nog door kan ontwikkelen. Maar waarschijnlijk zijn ze bang om de boot te missen, want straks koopt Heerenveen hem en is hij binnen 2 seizoenen 8 miljoen waard.

Dus ik verwacht dat ze de gok nemen en dan is het afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt. Met een beetje geluk is het een nieuwe Dirk Kuijt in de dop.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_58524723
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 20:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vindt het een beetje voorbarig van Feyenoord om op basis van één goede seizoenshelft te veronderstellen dat hij het niveau van Feyenoord op termijn zou aankunnen, want dat zal de verwachting zijn gezien de interesse.

Iedereen ziet dat hij talent heeft, maar hij is nog lang niet op een niveau dat Feyenoord moet nastreven en het niveau dat Feyenoord van een basiskracht verlangt, en het is koffiedik kijken in hoeverre hij zich nog door kan ontwikkelen. Maar waarschijnlijk zijn ze bang om de boot te missen, want straks koopt Heerenveen hem en is hij binnen 2 seizoenen 8 miljoen waard.

Dus ik verwacht dat ze de gok nemen en dan is het afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt. Met een beetje geluk is het een nieuwe Dirk Kuijt in de dop.
Hij heeft i.i.g. niet de belangrijkste kwaliteit van Kuijt, de werkethiek.
  woensdag 7 mei 2008 @ 09:28:20 #71
73305 Stpan
pi_58526389
Maar kan daarentegen wel een bal aannemen en een truukje om z'n tegenstander te passeren.
pi_58531038
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 09:28 schreef Stpan het volgende:
Maar kan daarentegen wel een bal aannemen en een truukje om z'n tegenstander te passeren.
En dat kan Dirk weer niet!
Nou ja, zolang je schieten en rennen geen truukje vind
pi_58766239
Ook Ajax zou zich nu ook gemeld hebben.
pi_58766424
Ajax heeft nog niet genoeg aanvallers, of zal hij een alternatief zijn voor Sulejmani?

Ik denk dat hij als hij moet kiezen beter naar Feyenoord kan gaan, daar zijn de kansen op een basisplaats wel wat groter natuurlijk.
  maandag 19 mei 2008 @ 19:40:32 #75
73305 Stpan
pi_58766892
Danny Blind die 100% op de hoogte is van het huidige contract van Emnes, hem contractverlenging bij Sparta heeft aangeboden en de financiele randvoorwaarden daarvan kent en ook nog eens weet welke spelers Sparta op de korrel heeft en wat die moeten kosten........HIJ doet namens Ajax een bod bij Sparta?

Du-bi-eus.
pi_58767032
Ik neem aan dat als Hveen of Fnoord bij de zaakwaarnemer van Emnes informeren zij ook de randvoorwaarden van zijn contract te horen krijgen. Neemt niet weg dat het een 'Van Geel"-tje zou zijn mocht het doorgaan.
pi_58767081
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:40 schreef Stpan het volgende:
Danny Blind die 100% op de hoogte is van het huidige contract van Emnes, hem contractverlenging bij Sparta heeft aangeboden en de financiele randvoorwaarden daarvan kent en ook nog eens weet welke spelers Sparta op de korrel heeft en wat die moeten kosten........HIJ doet namens Ajax een bod bij Sparta?

Du-bi-eus.
Zo gaat dat nu eenmaal in de voetballerij. Het is niet leuk natuurlijk en frustrerend, maar er is niets onwettigs aan hoor.
  maandag 19 mei 2008 @ 19:57:45 #78
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_58767186
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:11 schreef Blawh het volgende:
Ajax heeft nog niet genoeg aanvallers, of zal hij een alternatief zijn voor Sulejmani?

Ik denk dat hij als hij moet kiezen beter naar Feyenoord kan gaan, daar zijn de kansen op een basisplaats wel wat groter natuurlijk.

Als Ajax hem zou kopen en Sulejmani ook , lijkt het me wel dat 'ie voor de bank is gehaald en dat Ajax dan iig afscheid neemt van Mitea (of was die al weg ) , Kennedy ( ) en Rommedahl.
Leonardo mag van mij wel blijven
  maandag 19 mei 2008 @ 23:07:32 #79
73305 Stpan
pi_58770670
quote:
Op maandag 19 mei 2008 19:52 schreef Blawh het volgende:

[..]

Zo gaat dat nu eenmaal in de voetballerij. Het is niet leuk natuurlijk en frustrerend, maar er is niets onwettigs aan hoor.
Hier hoeft niets onwettigs aan te zijn. Maar als ik (HR Adviseur) van bedrijf A naar B overstap, en ik kaap onze beste salesmensen weg omdat ik hun contracten en prestaties ken, krijg ik een rechtzaak aan m'n broek omdat er met het concurrentiebeding gezwaaid zal worden.

Trainers die komen en gaan proberen hun favoriete spelers mee te krijgen, zo werkt dat in de voetballerij. Maar een TD die een club/speler benaderd omdat hij de inhoud van het huidige contract en de inhoud van het geboden (notabene door zichzelf opgestelde) contract kent vind ik een iets ander verhaal dan 'gewoon' een trainer of TD die zijn lievelingetjes probeert mee te nemen van club A naar club B.
Nu hoeft hier niets verkeerd aan te zijn, en gelukkig is er concurrentie genoeg dus kan Blind moeilijk misbruik maken van clausules o.i.d. Maar Blind heeft ook al deels met Feyenoord onderhandeld en kent dus het bod van Feyenoord. Tsja, ik blijf het een opmerkelijke positie vinden.
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:41:29 #80
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58775729
Emnes... Het perfecte voorbeeld van het opportunisme van de voetbalwereld.
pi_58775760
want? jij hebt al gezien dat hij het niet gaat halen?
  dinsdag 20 mei 2008 @ 09:45:43 #82
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_58775802
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:43 schreef MaxPower het volgende:
want? jij hebt al gezien dat hij het niet gaat halen?
20 wedstrijden op rij als spits niet scoren.... vervolgens een paar wedstrijdjes wel scoren en hupsakee Ajax en consorten duiken er weer op. Ik zeg niet dat hij niet kan voetballen, of dat hij het niet gaat redden, maar van schlemiel van de Eredivisie naar toptalent in een paar weken is hoogst dubieus.
pi_58775907
voetballers van 19 die meteen constant presteren in de eredivisie zijn erg zeldzaam.
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:29:50 #84
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_58969465
quote:
Op dinsdag 20 mei 2008 09:45 schreef pfaf het volgende:

[..]

20 wedstrijden op rij als spits niet scoren.... vervolgens een paar wedstrijdjes wel scoren en hupsakee Ajax en consorten duiken er weer op. Ik zeg niet dat hij niet kan voetballen, of dat hij het niet gaat redden, maar van schlemiel van de Eredivisie naar toptalent in een paar weken is hoogst dubieus.
Toptalent was hij altijd al. Scoorde veel in de jeugd en Jong Sparta, doorliep de nationale jeugdelftallen. Scoorde aan het begin niet in het eerste maar je kon aan zijn balbehandeling, balvastheid, een makkelijk aanspeelpunt zijn en inzicht zien dat het wel goed zou komen. Dat is de laatste 10 wedstrijden dan ook gebleken. Dat het een grote kan worden ben ik van overtuigd.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 28 mei 2008 @ 18:40:15 #85
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58969664
zal wel naar ajax gaan
  donderdag 29 mei 2008 @ 02:42:49 #86
123545 DatMeenJeNiet
pi_58979551
Ik vrees ook dat ie voor Ajax kiest.
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:52:22 #87
73305 Stpan
pi_58981801
quote:
Emnes beslist deze week over zijn toekomst
Donderdag 29 Mei 2008
Marvin Emnes hakt voor het einde van de week de knoop door. De 19-jarige Spartaan kan kiezen voor een transfer naar Feyenoord, Ajax of SC Heerenveen. Het is overigens niet uitgesloten dat de jeugdinternational zijn contract bij Sparta Rotterdam verlengt. Een overstap naar het buitenland is daarentegen geen optie.

Eerder liet Emnes weten niet in te gaan op een aanbieding van Sparta, waardoor een transfer voor de hand lag. De Kasteelheren hielden echter voet bij stuk en hebben veel over voor een langer verblijf van de aanvaller. SC Heerenveen zou als eerste hebben geboden. In navolging van SC Heerenveen, maakten ook Feyenoord en Ajax hun interesse bekend bij Sparta.

De geïnteresseerde clubs moeten echter wel een transfersom betalen voor de revelatie. Emnes' contract bij de Rotterdammers loopt nog door tot medio 2010. Emnes komt uit je jeugdopleiding van de Kasteelclub. Twee jaar geleden debuteerde hij in de hoofdmacht, maar dit jaar brak hij definitief door. Met zijn acht doelpunten dit seizoen, waaronder een aantal belangrijke, was hij mede-verantwoordelijk voor het lijfsbehoud van Sparta Rotterdam.
www.soccernews.nl
pi_58981931
Ik geef Feyenoord een goede kans, dan kan hij nog gewoon de Surinaamse (?) pot van mama blijven eten... sc Heerenveen zou voor zijn carriere uiteraard de beste keuze zijn.
pi_59019173
Dat laatste ben ik wel met je eens, lijkt me de beste tussenstap. Gezien het verleden geef ik Ajax echter ook een goede kans. Vaak kiezen spelers van Sparta voor een avontuur in Amsterdam, Feyenoord komt niet vaak voor. En in Amsterdam zijn zat goede Surinaamse restaurants denk ik. Of hij eet bij Danny & Yvonne.
www.thuisuiteten.nl
pi_59063109
Ik lijk er aardig kijk op te hebben:
quote:
'Emnes verkiest Feyenoord boven Ajax'

Feyenoord heeft goede papieren om Marvin Emnes over te nemen van Sparta. Volgens De Telegraaf gaat de voorkeur van de jeugdinternational uit naar Feyenoord, dat evenals Ajax en in mindere mate SC Heerenveen in de markt is voor de aanvaller. De Rotterdamse club is al langer op zoek naar een extra aanvaller, omdat de club met Roy Makaay en Michael Mols slechts twee spitsen in de selectie heeft. Ook Jan Vennegoor of Hesselink is gepolst, maar de aanvaller blijft liever voor Celtic spelen.

Nu Emnes is teruggekeerd van het trainingskamp met Jong Oranje in Zweden wil hij snel knopen doorhakken over zijn toekomst. De twintigjarige aanvaller kan ook op Het Kasteel zijn nog twee jaar doorlopende contract verlengen.

Emnes veroverde tijdens het afgelopen seizoen een basisplaats bij Sparta. Hij viel op door zijn goede individuele acties en scoorde acht keer voor de club uit Spangen. Hij zou na Karim El Ahmadi van FC Twente de tweede speler worden voor het Feyenoord Spelersfonds 2008.
pi_59063631
Feyenoord Als we maar veel geld krijgen. En bij voorkeur de transfer pas sluiten nadat we al (nog meer) aankopen hebben gedaan, anders zie je opeens op wonderbaarlijke wijze de transferbedragen stijgen ...
pi_59065301
Wel goed dat hij niet voor het geld kiest, maar voor de club. Zouden meer spelers moeten doen.
pi_59076342
RayMania, wie zegt dat Ajax hem een hoger salaris heeft geboden dan Feyenoord dan? Er staat alleen dat zijn voorkeur naar Feyenoord uitgaat, maar niet waarom....
www.thuisuiteten.nl
pi_59077508
Hij wil gewoon lekker thuis Surinaams blijven eten
pi_59092968
Is Emnes een versterking voor Feyenoord of niet? Tegen Feyenoord speelde hij een hele goede wedstrijd.Verder kan ik 'm niet zo goed beoordelen.
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
pi_59093121
van degradatiekandidaat naar een subtopper...goede carrièreplanning
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_59093666
Sparta is volgend seizoen geen degradatiekandidaat meer
Maar ook geen subtopper
  dinsdag 3 juni 2008 @ 18:22:44 #98
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_59096081
Knnth kan je niet ff emnes vragen wat die kiest, bij jullie kan dat nog gewoon
pi_59096907
Ik kom pas volgende week vrijdag weer op 't Kasteel, grote kans dat hij dan al gekozen heeft ...

edit: Kivuvu zit 'm op hyves te dollen dat hij al voor Feyenoord gekozen heeft ... nouja, voor wat 't waard is

[ Bericht 53% gewijzigd door knnth op 03-06-2008 19:13:06 ]
  donderdag 5 juni 2008 @ 17:17:33 #100
123545 DatMeenJeNiet
pi_59149655
quote:
Emnes stelt beslissing over toekomst uit
Geschreven op donderdag, 5 juni om 17:00

Marvin Emnes heeft nog geen beslissing over zijn toekomst genomen, zo meldt RTV Rijnmond. Naar alle waarschijnlijkheid zal de aanvaller van Sparta volgende week aankondigen of hij ingaat op één van de vele aanbiedingen die hij heeft ontvangen. Emnes staat door zijn goede spel tijdens de afgelopen competitie in de belangstelling van clubs als Ajax, Feyenoord, SC Heerenveen en Eintracht Frankfurt. Op het Kasteel kan de jeugdinternational ook zijn tot juli 2010 doorlopende contract verlengen tot 2013.

De twintigjarige aanvaller brak dit seizoen door bij Sparta. Tijdens 29 optredens in de hoofdmacht kwam hij tot acht doelpunten en twee assists. Volgens Sparta-directeur Peter Bonthuis kan de beslissing nog twee weken duren. Edward Burleson, zaakwaarnemer van de speler, verwacht volgende week uitsluitsel.
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:25:01 #101
73305 Stpan
pi_59708656
quote:
'Marvin Emnes verlaat Sparta'
26 juni 2008

Sparta gaat er van uit dat Marvin Emnes uiterlijk komend weekeinde bekend maakt dat hij de club gaat verlaten. De 20-jarige aanvaller heeft een topaanbieding van de Rotterdamse formatie, maar zal daar volgens de leiding niet op in gaan.

Zeer waarschijnlijk zal Emnes ook niet kiezen voor een overstap naar Feyenoord, maar zal hij vertrekken naar het buitenland. Een aantal buitenlandse ploegen heeft de interesse in de aanvaller bij Sparta al neergelegd. De Rotterdammmers zullen om en nabij de vier miljoen euro vangen voor de zelfopgeleide spits.
bron: www.rijnmond.nl
  donderdag 26 juni 2008 @ 16:33:37 #102
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_59708884
4 miljoen met een aantal extra voorwaarden zou een prima zaak zijn.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_59709194
Vreemd dat ie nu opeens voor het buitenland kiest. Toch de centjes?
pi_59709899
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:44 schreef MaxPower het volgende:
Vreemd dat ie nu opeens voor het buitenland kiest. Toch de centjes?
Die gaat lekker cashen.Geen slimme carriere move. Emnes word Rigters de 2e
Euromast, Nationale Nederlanden, Willem of van Brienenoord, Hofpleinfontein : Dit is Rotterdam!
  vrijdag 27 juni 2008 @ 16:53:03 #105
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59734867
Blij dat 'ie niet naar Feyenoord gaat.

4 miljoen
kankelul.
pi_59750234
quote:
Emnes naar Engeland
door onze Telesportredactie

ROTTERDAM - Sparta verwacht dit weekeinde de verkoop van Marvin Emnes af te ronden. De 20-jarige aanvaller had een voorkeur voor Feyenoord, maar omdat de twee Rotterdamse clubs geen akkoord bereikten, zijn de plannen bijgesteld. Emnes vertrekt nu naar de Premier League. In Engeland wordt Middlesbrough met Emnes in verband gebracht. De zelf opgeleide aanvaller gaat de hoogste transfersom ooit voor de Rotterdamse club opbrengen, naar verluidt circa 3,5 miljoen euro.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 12:10:11 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_59750336
Mag ie lekker met de jeugd/reserves meeballen
pi_59750350
Gevalletje Rigters. Zonde.
  zaterdag 28 juni 2008 @ 21:39:41 #110
123545 DatMeenJeNiet
pi_59761252
Beetje onzin om hem met Rigters te vergelijken, Emnes heeft wél talent, en niet een beetje ook. Zal wel verhuurd worden aan een club uit de Championship ofzo.

En ik denk niet dat Emnes voor het geld kiest, zijn voorkeur was dus Feyenoord, maar als een Nederlandse club het bedrag niet wilt neerleggen, houdt ie weinig keuze over he.
pi_59761339
Is Feyenoord nu definitief voorbij?

Volgens mij heeft Feyenoord hem ook nog niet echt nodig, DeGuzman zal wel blijven
pi_59786524
quote:
Marvin Emnes al bijna in Engeland
Door MARCEL VAN DER KRAAN

ROTTERDAM - Marvin Emnes kan deze week het transferrecord van Sparta verbreken als hij voor zo’n 3,5 miljoen euro wordt verkocht aan het Engelse Middlesbrough.

De 20-jarige aanvaller had de Nederlandse clubs (onder meer Feyenoord en Heerenveen) voor het uitzoeken, maar in de afgelopen dagen kwam er plotseling een zeer lucratief bod uit de Premier League.
In financieel opzicht niet alleen interessant voor de speler zelf, maar ook voor zijn werkgever Sparta. Het huidige transferrecord in Rotterdam-West staat op naam van John Nieuwenburg, die in 1999 voor 2,7 miljoen euro (destijds 6 miljoen gulden) door Sparta werd verkocht aan Ajax.

De leiding van Sparta en Middlesbrough hadden gisteravond nog geen volledig akkoord. Tussen vraag en aanbod zat nog een verschil van enkele tonnen. Maar de verwachting is dat binnen 48 uur de laatste plooien worden gladgestreken en de speler naar Engeland kan afreizen.

De bliksemtransfer naar de Premier League is typerend voor de stormachtige ontwikkeling die de aanvaller doormaakt. Emnes debuteerde in december 2005 onder trainer Wiljan Vloet. In de twee jaar en drie maanden daarna maakte hij als aanvaller slechts één doelpunt. Die treffer produceerde hij in zijn debuutjaar. Het hele seizoen 2006- 2007 en in de eerste zeven maanden van de voorbije competitie vond hij niet een keer het net.

Maar toen hij half februari met een knal van 30 meter uit tegen Ajax de ban brak, was Emnes los. Hij maakte acht goals in de laatste tien competitiewedstrijden van Sparta. De mooiste en belangrijkste op het Kasteel, na een slalom in de derby tegen Feyenoord. Dat optreden leverde hem ook een serieuze aanbieding uit de Kuip op. Maar de besprekingen tussen Feyenoord en Sparta over de afkoopsom voor zijn tot 2010 doorlopende contract liepen vast. Feyenoord wilde niet voldoen aan de vraagprijs van Sparta, die meer dan 4,5 miljoen euro bedroeg.

Met de verkoop van Emnes wordt opnieuw bewezen dat Sparta als club meer profijt heeft van zijn eigen jeugdopleiding dan van investeringen in buitenlandse aankopen. Geldschieters van Sparta legden de afgelopen twee jaar enkele miljoenen op tafel voor de Nigerianen Sani Kaita en Dele Adeleye, zilveren medaillewinnaars uit de jeugd-WK-ploeg. Daarbij was het doel die spelers met een forse winst te verkopen. Maar geen van beide Nigerianen is erin geslaagd een basisplaats te veroveren.

Omdat Sparta vorig seizoen Rachid Bouaouzan al verkocht aan Wigan Athletic, verdient Sparta in twaalf maanden bijna vijf miljoen euro aan jonge voetballers uit de eigen opleiding. Trainer Foeke Booy zal een deel van de opbrengst van Emnes willen investeren in een nieuwe (vleugel-)spits. Booy heeft met zijn staf in allerijl een back up-lijst gemaakt. Het liefst had hij Emnes behouden voor Sparta, maar omdat de speler weigert zijn contract te verlengen, is de club gedwongen het talent te verkopen. De Rotterdammers kunnen niet het risico lopen dat Emnes, die op 9-jarige leeftijd overkwam van de amateurclub Xerxes, in de toekomst transfervrij vertrekt.
Het is dus niet zozeer dat Emnes alleen voor het geld kiest, maar daar ook deels naar wordt gedwongen door Sparta...
  maandag 30 juni 2008 @ 08:38:07 #113
123545 DatMeenJeNiet
pi_59786575
Meer dan 4.5 vragen wtf.
  maandag 30 juni 2008 @ 09:50:30 #114
73305 Stpan
pi_59787435
Proberen kan, maar 3,5 miljoen is een schitterend bedrag voor een speler van 20 die heeft laten zien potentie te hebben, maar van wie het nog de vraag is of hij op het hoogste niveau constant kan presteren.

Ik vind Rigters en Emnes geen vergelijking. Andere type aanvallers. Rigters heeft de fysiek en snelheid, maar heeft toch een stuk minder technisch bagage.
Emnes heeft het schot, meer oog voor de goal dan Rigters, en de techniek om een verdediger te dollen. Genoeg techniek om verdedigers van zich af te houden ondanks zijn kleine lichaam. Wat ik wel een nadeel van Emnes vind is dat ik zijn vermeende snelheid eigenlijk nooit heb mogen waarnemen. Hij is 'gewoon' snel voor een aanvaller, maar niet bijzonder.
pi_59787510
Emnes moet gewoon lekker zelf uitmaken waar zijn toekomst ligt al zou ik als voetballer pakken wat ik pakken kan
  maandag 30 juni 2008 @ 14:26:52 #116
73305 Stpan
pi_59793896
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:44 schreef Peter_Europa het volgende:
Is Feyenoord nu definitief voorbij?

Volgens mij heeft Feyenoord hem ook nog niet echt nodig, DeGuzman zal wel blijven
Feyenoord bood 1,5 miljoen euro + Danny Buijs. Dat was dus te weinig.
pi_59794339
Ben erg benieuwd wat Sparta met de centjes gaat doen.
  maandag 30 juni 2008 @ 14:48:42 #118
73305 Stpan
pi_59794408
Ik denk een over-the-hill ex-topper van Ajax betalen, en een mislukte Afrikaan op aanraden van een dubieus DVDtje.
  maandag 30 juni 2008 @ 15:33:50 #119
148059 Pritt
Atheïst
pi_59795410
Veel geld voor Emnes zeg! Kan Sparta goed gebruiken na die vele dure mislukte spelers.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 30 juni 2008 @ 16:09:23 #120
123545 DatMeenJeNiet
pi_59796307
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:26 schreef Stpan het volgende:

[..]

Feyenoord bood 1,5 miljoen euro + Danny Buijs. Dat was dus te weinig.
Bron?
  maandag 30 juni 2008 @ 16:31:58 #121
73305 Stpan
pi_59796831
Bron = Mensen die mensen kennen.

Ik kan er geen % van betrouwbaarheid aangeven.
pi_59799665
Het is dus rond

Als Boro slim is laten ze hem heel de voorbereiding meemaken en sturen ze hem op de 31e naar een club in Nederland op huurbasis
pi_59799715
Mensen die Emnes met Rigters vergelijken .
pi_59806812
quote:
‘Mijn advies aan Emnes? Snel tekenen'
Door MIKOS GOUKA

ROTTERDAM - Sparta en Middlesbrough komen steeds dichter bij een akkoord over de transfer van aanvaller Marvin Emnes. Als de in Suriname vakantie vierende aanvaller daadwerkelijk tekent voor de club van coach Gareth Southgate, dan breekt de Rotterdamse club al haar transferrecords.

John Nieuwenburg (2,7 miljoen euro naar Ajax), Kew Jaliens (1,7 euro naar Willem II) en Rachid Bouaouzan (1 miljoen euro naar Wigan Athletic) vormen tot die tijd de top-drie als wordt gekeken naar zelf opgeleide spelers die voor veel geld worden verkocht. Emnes zal met stip op één binnenkomen. De Engelse club van onder meer Mido en Afonso Alves heeft zelfs geen enkel probleem met de ‘eis’ van Emnes om beschikbaar te mogen blijven voor het Olympisch voetbaltoernooi in augustus in Peking.

Opvallend aan het rijtje hoogste transfers is het feit dat bij hun verkoop zowel Nieuwenburg als Jaliens door zaakwaarnemer Edward Burleson werden begeleid. De voormalig prof van onder meer Volendam en Excelsior dreigt de kas van Sparta voor de derde keer met een enorm transferbedrag tot de nok toe te vullen. Sparta verwacht rond de vier miljoen euro over te houden aan de verkoop van de op 9-jarige leeftijd van Xerxes overgekomen eigen kweek.

John Nieuwenburg heeft er geen problemen mee om uit de boeken van de Kasteelclub te verdwijnen als ‘duurste transfer ooit’. ,,Ik vond het mooi dat Sparta destijds veel aan mij kon verdienen,’’ zegt de middenvelder die gisteren de voorbereiding startte bij zijn nieuwe club Haarlem. ,,Maar het is prima dat Emnes alle records gaat breken. Als speler ben je niet zo bezig met de transfersom, je wilt gewoon bij een mooie club tekenen. Ik ging naar Ajax en was dolblij.’’

De mening van enkele kenners dat Emnes ‘eerst moet rijpen in Nederland’ alvorens een stap te zetten naar de Engelse Premier League, deelt de Hagenaar niet. ,,Absoluut niet,’’ lacht hij. ,,Mijn advies? Ik zou zeggen snel tekenen en je koffers pakken. Mensen die roepen dat hij nog twee jaar moet wachten, weten niet waar ze over praten. Over twee jaar kan alles anders zijn. Ik ben zelf twee keer zwaar geblesseerd geraakt aan mijn knie en speel nu bij Haarlem. Nee, als je een schitterende aanbieding krijgt van een mooie club en ze hebben het beste met je voor, dan moet je gaan.’’

Ook de Kasteelclub zal volgens Nieuwenburg de deur niet op slot houden. Sparta heeft geleerd van de misser die het maakte toen het David Mendes da Silva niet voor miljoenen verkocht aan Leeds United. Later verdween de Rotterdammer naar NAC Breda en hield het armlastige Sparta er nauwelijks meer dan 50.000 euro aan over. ,,Sparta is een club waar af en toe een mooie verkoop moet worden gedaan om de boel lekker draaiende te houden,’’ zegt Nieuwenburg. ,,En er kleeft een groot risico aan het vasthouden van Emnes. Als hij straks tijdens de eerste oefenwedstrijd een zware blessure oploopt, heeft niemand iets. Dat risico gaat de club niet nemen, zeker niet als de bedragen kloppen die ik nu hoor vallen.’’
pi_59810985
Als hij nu nog pak hem beet 2 keer voor 5 miljoen wordt verkocht krijgen ze er nog een miljoen bij ook nog

Welke spelers die opgeleidt zijn door Sparta hebben de laatste jaren Oranje gehaald?
  dinsdag 1 juli 2008 @ 11:59:53 #126
73305 Stpan
pi_59815620
Danny Koevermans (hoewel die pas in Jong Sparta overkwam op ik geloof 19-jarige leeftijd), David Mendes da Silva en Kew Jaliens zijn de laatst geselecteerden.

Eind jaren '90 was er een enorm gat, toen Danny Blind, John de Wolf en Ed de Goey afzwaaiden. De jeugdopleiding van Sparta leverde toen weinig toppers af. De laatste tijd gaat het weer beter. A1 dit seizoen kampioen bijvoorbeeld.
pi_59816425
Dat wordt helemaal niets met die jongen, in Engeland
pi_59816570
Ik vind het ook erg onverstandig. De basis zal ver weg zijn en hij moet juist elke week op een goed niveau spelen om beter te worden.
That's all folks!
pi_59880583
Ach, je kan altijd nog verhuurd worden.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 4 juli 2008 @ 08:48:29 #130
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59881738
Geld scheppen, maar een uitbraak acht ik vrijwel onmogelijk.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 4 juli 2008 @ 10:21:10 #131
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_59883053
quote:
Middlesbrough neemt Emnes over
Geschreven op vrijdag, 4 juli om 10:05

Sparta Rotterdam en het Engelse Middlesbrough hebben definitief overeenstemming bereikt over een overgang van Marvin Emnes. Met de transfer van de twintigjarige jeugdinternational is naar verluidt een slordige vier miljoen euro gemoeid.

Emnes maakte op op 11 december 2005 in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk zijn debuut in de hoofdmacht van de Kasteelheren. In totaal speelde de aanvaller 61 wedstrijden in de hoofdmacht van Sparta Rotterdam, waarin hij 10 maal scoorde.

De kersverse aankoop van Boro maakte in 2005 deel uit van het Nederlands Elftal onder 17 dat een bronzen medaille behaalde tijdens het WK in Peru. Hij behoort nu tot de voorlopige selectie voor de komende Olympische Spelen in Peking.

Nooit eerder incasseerde de Rotterdamse club meer geld voor een speler. Tot nu toe leverde de overgang van John Nieuwenburg naar Ajax voor 2,7 miljoen euro Sparta het meeste op. Feyenoord en SC Heerenveen toonden eerder al belangstelling, maar Middlesbrough heeft uiteindelijk de slag gewonnen.
kankelul.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:11:17 #132
73305 Stpan
pi_59884135
quote:
Marvin Emnes vertrekt naar Middlesbrough

Sparta Rotterdam en het Engelse Middlesbrough hebben definitief overeenstemming bereikt over een overgang van Marvin Emnes. De jonge talentvolle Rotterdammer (20) komt de komende jaren uit in de Premier League. Marvin maakte zijn debuut in het eerste elftal van Sparta Rotterdam op 11 december 2005 in de uitwedstrijd tegen RKC Waalwijk. In totaal speelde Marvin 61 wedstrijden in de hoofdmacht van Sparta Rotterdam, waarin hij 10 maal scoorde. Marvin werd op 9-jarige leeftijd door Sparta Rotterdam ontdekt. Sparta's jeugdscout Guus Stek zag de jonge speler en op zijn initiatief maakte Marvin de overstap naar de Kasteelclub waar hij de hele jeugdopleiding doorlopen heeft. Marvin maakte onder meer deel uit van verschillende nationale selecties. In 2005 maakte hij deel uit van het Nederlands Elftal onder 17 dat een bronzen medaille behaalde tijdens het Wereldkampioenschap in Peru. Hij maakt deel uit van de voorlopige selectie voor het elftal dat Nederland zal vertegenwoordigen bij de komende Olypische Spelen.

Marvin neemt op vrijdag 8 augustus a.s. afscheid van de Sparta Rotterdam-supporters tijdens de vriendschappelijke wedstrijd die tussen Sparta Rotterdam en Middlebrough wordt gespeeld op het Kasteel, aanvang: 19.00 uur.

Uiteraard wenst iedereen bij Sparta Rotterdam Marvin bijzonder veel succes toe bij zijn nieuwe club Middlesbrough.
bron: www.sparrta-rotterdam.nl
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:18:47 #133
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_59884365
Een paar goede wedstrijden spelen en je bent tegenwoordig binnen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:28:15 #134
73305 Stpan
pi_59884654
Melding transfer op M'Brough site.

Klik - 4 miljoen euro volgens M'Brough
pi_59885083
Deze jongen zal gigantisch door de mand vallen. Maar dat zal natuurlijk geen verrassing zijn.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:43:44 #136
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_59885102
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Deze jongen zal gigantisch door de mand vallen. Maar dat zal natuurlijk geen verrassing zijn.
Beetje een Maceo Rigters-verhaal.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  vrijdag 4 juli 2008 @ 11:54:31 #137
73305 Stpan
pi_59885453
Nogmaals, Maceo Rigters had op 1 toernooi na nog nooit wat laten zien op welk niveau dan ook. Niet goed genoeg voor Jong Heerenveen. Had 1 aardige opleving bij FC Dordrecht en kwam op die basis bij NAC dat toen net boven de degradatiestreep eindigde en wel wat goedkope (transfervrij, amateurcontract bij Dordt) uitbreiding voorin kon gebruiken. Sparta wilde Rigters niet eens voor gratis. Geen basisplaats vanwege matige doelgerichtheid en techniek, terwijl hij toch 2 jaar ouder was dan Emnes nu.

Emnes doorliep alle jeugdelftallen van Sparta en Jong Oranje en voldeed overal, alleen zijn prestaties in Sparta 1 waren qua doelpunten matig. Maar dat mag als je 18 jaar bent. In Jong Sparta en Jong Oranje bleef hij scoren. Nu zijn doorbraak na de winterstop in Sparta 1 een feit was, en hij meerdere technisch knappe doelpunten heeft gemaakt is er een enorm 'dossier aan bewijs' dat Emnes potentie heeft.
Of deze potentie goed genoeg is voor de Premier League is de vraag. Nog gevaarlijker is dat deze stap erg vroeg komt. Zijn prestaties in Sparta 1 waren slechts een half jaar erg goed te noemen, dat is een dunne basis. Maar al met al een veel betere startpositie dan Rigters, dus laten we Emnes niet met hem vergelijken.
pi_59885618
Het is hem gegund. Zal ook met interesse zijn prestaties volgen. Lekker met Alves in de spits. Kan die dikke Mido de bank op
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_59885791
Ik vind dit meer een Bouaouzan-achtig verhaal dan een Rigters-verhaal.

Maar met Bouaouzan gaat het ook heel goed in Engeland natuurlijk.
pi_59886262
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:

pi_59886467
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:05 schreef EnGCatjuh het volgende:
Ik vind dit meer een Bouaouzan-achtig verhaal dan een Rigters-verhaal.

Ik denk dat Emnes net zo vaak gaat spelen als Bouaouzan
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:40:39 #142
73305 Stpan
pi_59886724
Ja, laten we iedere jonge speler die naar Engeland is gegaan vergelijken met Emnes. Bouaouzan heeft geloof ik 1x met Jong Oranje meegespeeld, en was naast het incidentje met Kokmeijer ook niet bepaald onomstreden gezien zijn voetbalkwaliteiten. Een rendement van 0,3 % heeft Bouaouzan......

Nogmaals, de kans dat Emnes binnen 2 seizoenen basisspeler is bij M'Brough lijkt me vrij klein. Maar zijn kansen om het te maken liggen vele malen hoger dan die van Rigters en Bouaouzan.
pi_59886838
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:40 schreef Stpan het volgende:
Ja, laten we iedere jonge speler die naar Engeland is gegaan vergelijken met Emnes. Bouaouzan heeft geloof ik 1x met Jong Oranje meegespeeld, en was naast het incidentje met Kokmeijer ook niet bepaald onomstreden gezien zijn voetbalkwaliteiten. Een rendement van 0,3 % heeft Bouaouzan......

Nogmaals, de kans dat Emnes binnen 2 seizoenen basisspeler is bij M'Brough lijkt me vrij klein. Maar zijn kansen om het te maken liggen vele malen hoger dan die van Rigters en Bouaouzan.
Vele malen hoger dan Rigters en Bouaouzan is nog altijd geen kans.
Emnes is gewoon niet goed genoeg voor de PL
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:54:15 #144
73305 Stpan
pi_59887040
Dat zou kunnen dat hij niet goed genoeg blijkt te zijn.

Ik vind het alleen een beetje jammer om de kans op succes af te meten aan Bouaouzan of Rigters. Ik heb deze 2 en Emnes regelmatig zien spelen voor hun vertrek naar Engeland, en Emnes is echt 1, zo niet 2 klassen beter.
Ten tweede lijkt het erop dat iedere Nederlander die naar de Premier League gaat volgens 'de kenners' gedoemd is te mislukken. Alsof die competitie 6x zo goed is als de Nederlandse eredivisie, en alleen vaste waarden van Oranje en Ajax/PSV het daar kunnen maken.
pi_59890177
Stpan, bedankt voor het (hopelijk voor altijd) uit de wereld helpen van de Rigters-vergelijking

Tja, had voor hem beter geweest om naar Heerenveen of Twente te gaan, maargoed we zien het wel.
pi_59890220
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 11:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik denk dat ie 't wel gaat redden.
pi_59895477
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:59 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik denk dat ie 't wel gaat redden.
Wordt wel erg lastig met spelers als Tuncay, Downing, Aliadière en Alves voor zich.
pi_59896375
quote:
Op zaterdag 28 juni 2008 21:39 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Beetje onzin om hem met Rigters te vergelijken, Emnes heeft wél talent, en niet een beetje ook. Zal wel verhuurd worden aan een club uit de Championship ofzo.

En ik denk niet dat Emnes voor het geld kiest, zijn voorkeur was dus Feyenoord, maar als een Nederlandse club het bedrag niet wilt neerleggen, houdt ie weinig keuze over he.
Bedoelde het niet qua kwaliteiten, maar dat beiden van een Nederlandse club komen en na een aantal goede wedstrijden verrassend een transfer afdwingen. Rigters kwam niet aan spelen toe en is uiteindelijk verhuurd en hetzelfde zie ik ook bij Emnes gebeuren.
pi_59906693
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:54 schreef Stpan het volgende:
Dat zou kunnen dat hij niet goed genoeg blijkt te zijn.

Ik vind het alleen een beetje jammer om de kans op succes af te meten aan Bouaouzan of Rigters. Ik heb deze 2 en Emnes regelmatig zien spelen voor hun vertrek naar Engeland, en Emnes is echt 1, zo niet 2 klassen beter.
Ten tweede lijkt het erop dat iedere Nederlander die naar de Premier League gaat volgens 'de kenners' gedoemd is te mislukken. Alsof die competitie 6x zo goed is als de Nederlandse eredivisie, en alleen vaste waarden van Oranje en Ajax/PSV het daar kunnen maken.
Eens.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_59907390
Als hij maar niet verwacht direct veel speelminuten te krijgen, dan moet hij toch meekunnen na een tijdje. Ik hoop dat hem een realistisch beeld is geschetst met de plannen die ze met hem hebben. Met Rigters en Rachid vergelijken gaat niet echt op.
That's all folks!
pi_61152380
En gescoord in de Carling Cup tegen Yeovil. De 4-1.
pi_61156074
Heeft ie al gedebuteerd in de Premier League? Hij zat wel op de bank afgelopen zaterdag volgens mij.
pi_65366686
Vandaag de winnende gescoord tegen Wolverhampton in de FA-Cup.
pi_65367135
M'n Wolves.
pi_65376825
Netjes hoor.
pi_65380276
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 20:56 schreef RayMania het volgende:
Vandaag de winnende gescoord tegen Wolverhampton in de FA-Cup.
Heeft hij toch nog een beetje waarde voor Boro.

Nog geen 4m, maar toch.
  maandag 26 januari 2009 @ 13:25:08 #157
73305 Stpan
pi_65417342
Ik ben vooral benieuwd hoe hij het op dit moment fysiek trekt. In de eredivisie duurde het even voordat hij duels begon te winnen op techniek en niet op snelheid/kracht wat in de jeugd nog weleens lukte, maar niet meer tegen bijv. Jaap Stam. Hij is wel snel, maar niet supersnel bijv.

Wat zijn sterkte en daarmee ook zijn valkuil is, is dat hij dus op techniek en inzicht er langs moet. Daarmaa geef ik hem meer kans van slagen dan aanvallers die het op snelheid en kracht moeten doen, zoals Maceo Rigters. Op lager niveau werkt dat, maar in de PL zijn de spelers fysiek èn technisch dik in orde.
pi_65643490
Hij laat volgens mij meer zien dan die gast van NAC --> Blackburn (rigters).
pi_69390584
Moeilijk eerste seizoen voor hem bij M'boro, met uiteindelijk degradatie tot gevolg. Wilde in de winter verhuurd worden, maar hij mocht niet weg.

Ondanks het gebrek aan speelminuten, 4 basisplekken en 17 invalbeurten incl de beker, en twee goals - beiden ook in de bekertoernooien -, zal hij denk ik nu helemaal niet meer wegmogen, omdat hij een relatief goedkope kracht is voor de Championship.

Had hij achteraf niet nog een jaar bij Sparta moeten blijven?
  maandag 25 mei 2009 @ 18:50:49 #160
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_69390924
Als Emnes in NL was gebleven had hij nu in de basis gestaan bij een (sub)topper. Geweldig talent, maakte veel indruk op me ook met Jong Oranje in Oss een tijdje terug.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_69407938
Ach, als Boro maar de transfer betaald heeft.
pi_69410887
In de Championship gaat ie verzuipen, daar is niks te winnen voor type spelers als hij. Hij had in Nederland moeten blijven...
  maandag 10 augustus 2009 @ 22:56:58 #164
123545 DatMeenJeNiet
pi_71775441
Heeft voorlopig een basisplaats.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 18:51:03 #165
123545 DatMeenJeNiet
pi_71905649
Gescoord vandaag.
pi_71906039
quote:
Op maandag 25 mei 2009 18:50 schreef pfaf het volgende:
Tsja, leg dat maar eens uit aan die Rotterdamse goudzieke negers.
Ja inderdaad ben je gestoord als je de EPL verkiest boven een degradatiekandidaat in Nederland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_111661519
Hij is geloof ik topscoorder van Middlesbrough geworden met 18 goals _O_ Swansea en enkele andere Premier League clubs zitten achter hem aan.

Ongelooflijk dat deze jongen niet geselecteerd is voor het Nederlands Elftal en debielen als Siem de Jong, Narsingh en Maher wel :')

pi_111661596
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:53 schreef Snuf. het volgende:
Hij is geloof ik topscoorder van Middlesbrough geworden met 18 goals _O_ Swansea en enkele andere Premier League clubs zitten achter hem aan.

Ongelooflijk dat deze jongen niet geselecteerd is voor het Nederlands Elftal en debielen als Siem de Jong, Narsingh en Maher wel :')

[ afbeelding ]
Echt ongelooflijk ja!

:')
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_111662644
quote:
14s.gif Op donderdag 17 mei 2012 12:53 schreef Snuf. het volgende:

[ afbeelding ]
:')
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')