Ja Vincent van den Berg. Maar die heeft toch nog niks bewezen?... Zelfs bij GAE heeftie niks laten zien ook al issie veel geblesseerd geweest.quote:Op vrijdag 18 april 2008 18:33 schreef cultheld het volgende:
Onzin. Arsenal heeft ook een speler uit de Heerenveen-jeugd gehaald en wat te denken van Nacer Barazite? Huntelaar maakte geen goal bij De Graafschap omdat de aanvoer amper rekening met hem hield. Elia zat bij ADO vaker op de bank dan dat ie speelde, maar bij Oranje blonk ie elke wedstrijd uit. Juist talenten bij degradatiekandidaten krijgen amper de kans, omdat ze daar meer aan gelouterde vechters hebben en veel de lange bal hanteren.
Maar het is voor de leek sowieso moeilijk te zien waarom bepaalde talenten hun geld waard zijn. Ik weet nog wel dat velen zich hier kapot lachten toen Babel voor 17 miljoen euro naar Anfield Road verkaste, maar hij is iedere euro waard. Alleen rekenen de meeste kijkers zulke spelers slechts af op doelpunten (en eventueel assists), en vergeten dan dat er veel meer aspecten bij aanvallend voetbal komen kijken. Slimme loopacties zonder bal, inzicht, omschakeling etc..
Feyenoord kan onmogelijk weer 20 miljoen uitgeven aan routiniers he.quote:Op maandag 5 mei 2008 01:21 schreef F1Bas het volgende:
Geen speler waarmee Feyenoord nu wel opeens meedoet voor de titel.
Tiendalli is hooguit .5 miljoen waard, dus dat lijkt me een te laag bod.quote:Op maandag 5 mei 2008 01:12 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
1.5 + Tiendalli. Lijkt mij een goede deal.
Als ik Feyenoord was zou ik hem kopen en daarna voor een jaar verhuren zodat hij in iedergeval aan spelen toe komt wat belangrijk is voor zon jonge speler. Niet dat het weer hetzelfde wordt als bijvoorbeeld aisatti die ook niet vaak speelt bij PSV.quote:Op maandag 5 mei 2008 01:28 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Feyenoord kan onmogelijk weer 20 miljoen uitgeven aan routiniers he.Emnes is een ruwe diamant, die nog heel wat gepolijst moet worden, maar die op lange termijn tot de wereldtop kan behoren.
Hij gaat niet nog een jaar bij Sparta spelen als hij ook naar Heerenveen kan./ Dus als Feyenoord hem wil hebben, gewoon halen en regelmatig laten spelen.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Kopen en nog een jaartje bij Sparta stallen.
Waarom niet? Als hij zich kan blijven doorontwikkelen is het toch een prima aanvaller? Makaay centraal, Emnes en Slory op de flanken eventueel. Best aardig.quote:Op maandag 5 mei 2008 01:21 schreef F1Bas het volgende:
Geen speler waarmee Feyenoord nu wel opeens meedoet voor de titel.
Alleen Heerenveen vangt nog wat voor Sulejmani itt Feijenoord , of ze moeten de Guzman verkopen.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:04 schreef MaxPower het volgende:
Als Heerenveen hem haalt als vervanger van Sulejmani kan Feyenoord hem natuurlijk ook als alternatief voor Sulejmani halen.
Dat is zo goed als zeker.quote:Op maandag 5 mei 2008 17:51 schreef Enchanter het volgende:
of ze moeten de Guzman verkopen.
Oh , wist ik niet , wel geruchten , en waar gaat 'ie naar toe ? Arsenal of Chelsea ?quote:
quote:Emnes is drempel voorbij
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Nu naast Heerenveen ook Feyenoord zich officieel heeft gemeld in de jacht op Marvin Emnes, is de kans dat de aanvaller zijn nog tot 2010 doorlopende contract laat openbreken bij Sparta minimaal.
De 19-jarige jeugdinternational heeft zich met een sterke tweede helft van het seizoen zo in de kijker gespeeld dat een transfer een kwestie van tijd lijkt. Het verhaal van het seizoen van Emnes is opzienbarend.
Tot 15 februari viel hij nauwelijks op, maar na die datum leek de aanvaller niet meer te stoppen. Een ontwikkeling waar in Rotterdam-West stiekem al rekening mee was gehouden.
Kort na zijn ontslag op 11 november zuchtte Sparta-trainer Gert Aandewiel eens diep toen hem werd gevraagd waarom Emnes ook onder hem nog niet was doorgebroken. ,,Emnes is een groot talent, maar hij moet nog profvoetballer worden,'' vertelde de Katwijker. Een week eerder moest hij de tweebenige aanvaller passeren voor de derby met Excelsior. Omdat Emnes te laat kwam.
De buitenspeler zelf klaagde in die periode over het feit dat hij met te veel opdrachten het veld werd ingestuurd. Zijn hoofd was nimmer leeg, zijn prestaties bleven achter bij de hoge verwachtingen.
Maar sinds hij tegen Ajax van grote afstand doelman Dennis Gentenaar liet figureren, is de beer los.
,,Natuurlijk heb ik het moeilijk gehad in de tijd dat ik niet scoorde,'' vertelde Emnes na die wedstrijd. ,,Ik vroeg me af hoe het kon. Tijdens de trainingen en wedstrijden bij Jong Sparta vlogen de ballen er wel in, bij het eerste wilde het niet lukken.''
Het bleek een kwestie van over een drempel stappen. Tot opluchting van de beleidsbepalers van Sparta die langzaam begonnen te twijfelen of Emnes daadwerkelijk de gedroomde speler zou zijn die in de toekomst voor veel geld zou kunnen worden verkocht.
Emnes werd door Sparta op zijn negende weggeplukt bij amateurclub Xerxes. Op zijn zestiende tekende hij zijn eerste jeugdcontract, op voorspraak van Cees van Cuilenborg en Rob Kiebert die destijds de jeugdopleiding weer op poten probeerden te zetten.
Een jaar later werd die verbintenis omgezet in een volwaardig contract en debuteerde hij in het eerste elftal uit tegen RKC Waalwijk. Een paar weken later scoorde Emnes zijn eerste goal in de eredivisie, op het Kasteel tegen RBC Roosendaal. Zijn doorbraak leek zich in sneltreinvaart te gaan voltrekken, maar Emnes bleef anderhalf jaar hangen.
,,Het is nu tijd om door te breken,'' vertelde assistent-trainer Adri van Tiggelen in die tijd. ,,Hij kan niet eeuwig als talent worden bestempeld.'' Hoofdtrainer Foeke Booy sloot zich daar bij aan.
,,Iedereen heeft het over drempels waar Marvin overheen moet stappen, maar ik heb ze daar niet neergelegd.'' Het resultaat na zijn goal tegen Ajax: zeven doelpunten in de volgende zeven wedstrijden. Een gemiddelde van één op één.
Hoogtepunt was zijn goal tegen Feyenoord. Emnes slalomde langs Jonathan de Guzman en André Bahia en schoot de bal met links achter Henk Timmer. Juist die treffer zal de scouts van Feyenoord het laatste zetje hebben gegeven om Sparta te laten weten dat ze de aanvaller willen overnemen.
,,Maar wij hoeven niemand te verkopen,'' zegt technisch directeur Danny Blind. ,,Marvin staat nog twee jaar onder contract.'' Maar dat Emnes binnen korte tijd voor veel geld het Kasteel zal verlaten, lijkt onafwendbaar.
Vooralsnog naar buurman Feyenoord of naar Heerenveen. Tenzij er vandaag of morgen wél een absolute topclub uit het buitenland op de stoep van zaakwaarnemer Edward Burleson staat.
bron: www.sparta-rotterdam.nlquote:Marvin Emnes maakt deel uit van de voorlopige selectie van Jong Oranje en het Olympisch Elftal voor de activiteiten in mei. Ook oud-Spartaan Istvan Bakx zit bij de 'genomineerden'. Vrijdag wordt de definitieve selectie bekendgemaakt door Foppe de Haan. De activiteiten van Jong Oranje en het Olympisch Elftal worden gezamenlijk afgewerkt.
Jong Oranje speelt vrijdag 23 mei een EK-kwalificatiewedstrijd tegen Jong Zwitserland. Aan dat duel mogen alleen de spelers die in 1985 of eerder geboren zijn niet meedoen. Tijdens het vierlandentoernooi in Zweden (24 mei – 1 juni) is het de beurt aan het Olymisch elftal. Aan dit toernooi mogen alle geselecteerde spelers meedoen.
Voorlopige selectie Jong Oranje/Olympisch elftal
Doel: Piet Velthuizen (Vitesse, 3-11-1986), Kenneth Vermeer (Willem II, 10-1-1986).
Achterhoede: Edson Braafheid (FC Twente, 8-4-1983), Ryan Donk (AZ, 30-3-1986), Jeroen Drost (NEC, 21-1-1987), Tom Hiariej (FC Groningen, 25-7-1988), Calvin Jong-A-Pin (Heerenveen, 18-7-1986), Milano Koenders (AZ, 31-7-1986), Christiaan Kum (ADO Den Haag, 13-9-1985), Dirk Marcellis (PSV, 13-4-1988), Erik Pieters (FC Utrecht, 7-8-1988), Rob Wielaert (FC Twente, 29-12-1978), Gianni Zuiverloon (Heerenveen, 30-12-1986).
Middenveld: Ismaïl Aissati (PSV, 16-8-1988), Otman Bakkal (PSV, 27-2-1985), Wout Brama (FC Twente, 21-8-1986), Luigi Bruins (Feyenoord, 9-3-1987), Lorenzo Davids (NEC, 4-9-1986), Jonathan De Guzman (Feyenoord, 13-9-1987), Siem De Jong (Ajax, 28-1-1989), Willem Janssen (Roda JC, 4-7-1986), Kees Luijckx (Excelsior, 11-2-1986), Geert-Arend Roorda (Heerenveen, 2-3-1988), Robbert Schilder (Heracles Almelo, 18-4-1986), Ruud Vormer (AZ, 11-5-1988).
Voorhoede: Nordin Amrabat (VVV-Venlo, 31-3-1987), Istvan Bakx (KV Kortrijk, 20-1-1986), Roy Beerens (Heerenveen, 22-12-1987), Royston Drenthe (Real Madrid, 8-4-1987), Marvin Emnes (Sparta Rotterdam, 27-5-1988), Leroy George (FC Utrecht, 21-4-1987), Roy Makaay (Feyenoord, 9-3-1975), Stefan Nijland (FC Groningen, 10-8-1988), Gerald Sibon (Heerenveen, 19-4-1974), Evander Sno (Celtic, 9-4-1987).
Dit dus. Voor alsnog zie ik alleen een tweede Slory in hem en dat is niet positief bedoeld.quote:Op maandag 5 mei 2008 13:16 schreef MarkNMGN het volgende:
Kopen en nog een jaartje bij Sparta stallen.
Hij heeft i.i.g. niet de belangrijkste kwaliteit van Kuijt, de werkethiek.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 20:40 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vindt het een beetje voorbarig van Feyenoord om op basis van één goede seizoenshelft te veronderstellen dat hij het niveau van Feyenoord op termijn zou aankunnen, want dat zal de verwachting zijn gezien de interesse.
Iedereen ziet dat hij talent heeft, maar hij is nog lang niet op een niveau dat Feyenoord moet nastreven en het niveau dat Feyenoord van een basiskracht verlangt, en het is koffiedik kijken in hoeverre hij zich nog door kan ontwikkelen. Maar waarschijnlijk zijn ze bang om de boot te missen, want straks koopt Heerenveen hem en is hij binnen 2 seizoenen 8 miljoen waard.
Dus ik verwacht dat ze de gok nemen en dan is het afwachten hoe hij zich verder ontwikkelt. Met een beetje geluk is het een nieuwe Dirk Kuijt in de dop.
En dat kan Dirk weer niet!quote:Op woensdag 7 mei 2008 09:28 schreef Stpan het volgende:
Maar kan daarentegen wel een bal aannemen en een truukje om z'n tegenstander te passeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |