zo zou je ze inderdaad kunnen zien......quote:Op maandag 14 april 2008 19:09 schreef Burdie het volgende:
Aardige lui daar zo te lezen. Maar wat verwacht je anders van een stel beroepsmoordenaars.
Waarom mocht hij in godesnaam niet mee naar binnen?quote:Bij het gesprek mocht mijn partner niet eens mee naar binnen, ik kon me voorstellen dat je ook alleen moet praten maar we hebben niet eens samen een gesprek gehad.
quote:Op maandag 14 april 2008 19:09 schreef Burdie het volgende:
Aardige lui daar zo te lezen. Maar wat verwacht je anders van een stel beroepsmoordenaars.
Het kan en gebeurt wel degelijk met een roesje in klinieken. Maar blijkbaar dus niet in alle. En in het ziekenhuis voeren ze volgens mij ook wel vrijwillige abortussen uit, maar het is ongebruikelijk.quote:Op maandag 14 april 2008 19:53 schreef timeflies het volgende:
nu nog steeds geloof ik gebeurd het zonder verdoving
en nou ja illigaal ,de huisarts zei igg toen ik vroeg of ze het onder een roesje konden doen dat dit niet kon omdat het dan in het ziekenhuis moest gebeuren en omdat het niet legaal is een gezond vruchtje te aborteren mocht en kon het niet in het ziekenhuis.
en de arts van de kliniek vond het onverantwoord dat ik met niemand anders erover gepraat had
nee na een paar maanden heb ik het mijn zusje en schoonbroer verteldquote:Op maandag 14 april 2008 20:33 schreef Karammel het volgende:
Wel vraag ik me af of je dit altijd tussen jou en je vriend hebt gehouden?
Ik heb het ook meegemaakt, zo'n 2 jaar geleden. Ik heb toen echter besloten dit gehéél voor mezelf te houden. Hier wist de arts van en was geen enkel probleem! Ook de procedure zoals het bij jou gegaan is klinkt mij erg vreemd. Lijkt in de verste verte niet op de manier zoals het bij mij ging. Ik kreeg wel degelijk een (plaatselijke) verdoving. Bij mij werd er inderdaad ook een echo gemaakt waar ik ook bij mocht meekijken. Naderhand lag ik gelukkig alleen en de verpleegster was echt een supermens! Ze waren erg lief voor me daar, heb er totaal geen slechte ervaring aan overgehouden! Ik kan me niet zo vinden in 'spijt' hebben want ik sta tot op de dag van vandaag nog steeds achter mijn toengemaakte keuze. Ik denk dat ik persoonlijk meer moeite had gehad met alles als familie of vrienden hier vanaf hadden geweten.quote:Op maandag 14 april 2008 21:56 schreef timeflies het volgende:
ik ben net nog eens websites na aan het lezen , hier staat ook veelal in geschreven dat je plaatselijke verdoving krijgt of roesje, maar ik heb dit echt niet gehad
heb net de kliniek waar ik toen ben geweest een mailtje gestuurd, hoe dat toen in zijn werk ging enz
ik weet zeker dat ik toen niks van verdoving heb gehad
misschien ook raar dat ik daar nu bezig ben ,maar alles komt gewoon nu beetje terug
ook omdat 5 jaar geleden zo'n andere situatie was als nu
Je kunt een mens niet verplichten een kind te accepteren. Of ben je ook tegen adoptie.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:33 schreef Burdie het volgende:
SHE, normaal gezien ben ik het meer dan eens heel erg eens met je reacties en posts op fok, maar dit is echt de grootste onzin die ik ooit heb gelezen.
Dat TS onbehoorlijk is behandeld in die kliniek, ja da's jammer en naar. Maar een abortus is ook jammer en naar. En het hele 'je vermoordt je eigen kind'-verhaal is misschien een beetje érg zwart-wit gezegd, maar er zit kennelijk wel een kern van waarheid in. Gelet op alle gevoeligheid die om dit onderwerp heerst, alle felle reacties en schuldgevoelens.
Vreemd dat andere reacties worden weggehaald, maar deze mag blijven staan?quote:Op maandag 14 april 2008 19:09 schreef Burdie het volgende:
Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:31 schreef mane het volgende:
[..]
Vreemd dat andere reacties worden weggehaald, maar deze mag blijven staan?
Ik gaf geen waardeoordeel of iets dergelijks. Ik gaf feiten weer. En niet op een basherige manier. Ik schold niet en was niet gemeen.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:04 schreef freecell het volgende:
-edit-
niet nodig, laatste waarschuwing
Dat dus.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:51 schreef Zeven7 het volgende:
Door de hormonen kreeg ik wel allemaal warme gevoelens en zag ik mezelf wel al achter de kinderwagen lopen maar ik was me heel goed bewust van het feit dat dit de hormonen waren
Ik zie in dit topic dan ook niet veel beschuldigende vingertjes? En het woord babymoordenaar ben ik ook nog niet tegen gekomen. Ook heb ik niet het idee dat ik zelf met een vingertje loop te zwaaien.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat dus.
Plus wat is dat gezeik over 'baby-moordenaars'. Dat kun je in dat stadium al helemaal niet zeggen.
Misschien was het wel een miskraam geworden. Dus dat beschuldigende vingertje kan wel weg, hoor!
Kan me herinneren dat de abortus zelf echt maar enkele minuten duurde, het 'leegzuigen' is zo gebeurd en duurt echt niet tot 20 minuten.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:34 schreef MLI het volgende:
Ik ben het eens met Aventura, vreemd verhaal. Er zijn zeer strikte procedures. Je gaat naar de huisarts om het voor te leggen, vervolgens is hij wettelijk verplicht om je een week bedenktijd te geven. Daarna ga je terug en maak je een afspraak met de abortuskliniek. Daar krijg je de dag van de abortus zelf nog een gesprek, een gesprek alleen en een gesprek met iemand erbij als je daar behoefte aan hebt. Een uur later krijg je een zetpil die je eventueel zelf ook in mag doen, een lichte verdoving. Daarna wordt je op de behandeltafel gelegd, de procedure duurt een minuut of 10-20 en is inderdaad pijnlijk. Het is een zeer zware ongesteldheid in hevige krampen. Ik meen me tijdens of na de procedure een injectie in mijn arm te herinneren maar dat weet ik niet zeker. Daarna ga je inderdaad naar een soort uitslaapkamer met gordijnen, einde van de middag sta je weer buiten. Overigens mocht mijn moeder wel gewoon komen kijken maar misschien was dat een uitzondering omdat ik nog behoorlijk jong was. Al met al is het lopende band-werk, elke arts handelt volgens mij minstens elk uur een abortus af.
Juist. Makkelijk lullen als je iemands situatie niet kent. In mijn geval was het zeker uitgelopen op een ramp voor mij en het kind. En nee, ik heb niemand waar ik of het kind bij terecht had gekund. En ik heb deze dames met hun grote mond indertijd niet bij mij op de stoep zien staan om te helpen.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:13 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat dus.
Plus wat is dat gezeik over 'baby-moordenaars'. Dat kun je in dat stadium al helemaal niet zeggen.
Misschien was het wel een miskraam geworden. Dus dat beschuldigende vingertje kan wel weg, hoor!
En je denkt dat iemand lichtvaardig tot abortus over gaat? Ik weet denk ik meer over de ontwikkeling van de foetus dan jij. Ik denk dat de mensen die een abiortus laten uitvoeren juist hele verantwoordelijke mensen zijn die niet lichtzinnig een kind op de wereld willen zetten maar daar juist heel goed over na denken.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
[..]
...
Ik zal er hooguit de andere kant van proberen te laten zien.
D'r hangt anders wel een vrij expliciete ondertoon aan de woorden van enkele posters hier.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Ik zie in dit topic dan ook niet veel beschuldigende vingertjes? En het woord babymoordenaar ben ik ook nog niet tegen gekomen. Ook heb ik niet het idee dat ik zelf met een vingertje loop te zwaaien.
Op die manier kun je ook wel stellen dat elke keer als je ovuleert en je je niet laat bevruchten moord is. Elk potentieel leven is immers 'echt' leven (volgens deze redenatie).quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef freecell het volgende:
Je redenering: 'misschien was het wel een miskraam geworden' vind ik raar. Dat is als iemand op straat laten struikelen en zeggen: 'misschien was je anders wel zelf over de stoeprand gestruikeld'
*neemt een kijkje in profiel van degene die deze uitspraak doet: *quote:Op woensdag 16 april 2008 16:41 schreef Syheriat het volgende:
Mensen die abortus hebben gedaan moeten later gewoon niet gaan bitchen over spijt, herinneringen of twijfel. Het maakt geen hol meer uit, het is gebeurd, het is gedaan. Waarom kunnen mensen (en dan vooral vrouwen) zich nooit bij zaken neerleggen die altijd zo zullen blijven zijn?
Abortus is een keuze, als je daar niet goed over nagedacht had lijdt je aan de consequentie van die keuze. Maar er is niks op de wereld dat verandering in de situatie kan brengen, dus stop met huilen.
quote:Geboortedatum 13-02-1991
Oh, daar heb je me wel. Shit, natuurlijk, leeftijd is gigantisch relevant aan dit soort zaken.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
*neemt een kijkje in profiel van degene die deze uitspraak doet: *
[..]
![]()
![]()
Jochie, ga ergens zitten puberen ipv hier te janken dat vrouwen misschien alsnog verdriet en twijfels kunnen hebben over de keuzes die ze maken in hun leven.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:48 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Oh, daar heb je me wel. Shit, natuurlijk, leeftijd is gigantisch relevant aan dit soort zaken.
Trek je hoofd uit je reet en kom met inhoudelijke argumenten, want dit soort "argumenten" (en ik gebruik de term hier heel losjes) zijn verwaarloosbaar.
Puberen ga ik nieteens op in, dan zou ik met iets in de trant van "goh, menstruatie" moeten komen. Kinderachtig en verwerpelijk.quote:Op woensdag 16 april 2008 16:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jochie, ga ergens zitten puberen ipv hier te janken dat vrouwen misschien alsnog verdriet en twijfels kunnen hebben over de keuzes die ze maken in hun leven.
Ik denk trouwens niet eens dat dat iets typisch vrouwelijks is, maar iets dat elk mens in z'n leven wel eens mee zal maken (na afloop twijfelen over de keuze die je hebt gemaakt).
Is best een menselijk iets eigenlijk.
Dus... We zijn niet allemaal zo perfect als jou, die altijd vol vertrouwen de juiste keuzes maakt, er geen seconde meer op terugblikkend.
Aju paraplu!
Vrouwenquote:Op woensdag 16 april 2008 17:53 schreef BabblingBrook het volgende:
Zeker een man kan niet oordelen over de gevoelens die komen kijken voor en na een abortus, al helemaal geen jongetje van net 17.
Klets niet zo dom.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:56 schreef Syheriat het volgende:
[..]
VrouwenAltijd maar blijven zeiken om gelijke behandeling, dat we hetzelfde zijn, blablabla. Maar als het uitkomt toch de zwakke, gevoelige vrouw spelen.
ja dat is ook misschien wel zo, dat het een klompje cellen was, zo denkt mijn partner ookquote:Op woensdag 16 april 2008 12:51 schreef Zeven7 het volgende:
Ik heb ook 5 jaar geleden (toevallig!) gekozen voor een abortus.
Ik wist vanaf de eerste dag dat ik het weg moest laten halen. Ik was 27 , geen baan, woonde nog op een studentenkamer, prille relatie (die ook kort daarna uit ging) en emotioneel absoluut niet toe aan kinderen.
Door de hormonen kreeg ik wel allemaal warme gevoelens en zag ik mezelf wel al achter de kinderwagen lopen maar ik was me heel goed bewust van het feit dat dit de hormonen waren en ik heb nooit een seconde getwijfeld over wat ik moest doen.
Ik kreeg een lokale verdoving en volgens mij was dat het meest gebruikelijke. Mijn toenmalige vriend was er wel bij maar ook een hele lieve verpleegster. In de verkoeverkamer lag ik alleen.
Ik denk er nooit met spijt aan terug. Ik was er ook vroeg bij (7 a 8 weken) waardoor het in mijn hoofd ook nooit meer is geweest dan een klompje cellen.
Bij mij ging het niet zo. Ik hoefde niet naar de huisarts en ik hoefde ook geen bedenktijd (als de bevruchting onder een bepaald aantal dagen zit, is het wettelijk niet verplicht om 5 dagen bedenktijd te hebben) en ik kreeg ook geen zetpil..quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:34 schreef MLI het volgende:
Ik ben het eens met Aventura, vreemd verhaal. Er zijn zeer strikte procedures. Je gaat naar de huisarts om het voor te leggen, vervolgens is hij wettelijk verplicht om je een week bedenktijd te geven. Daarna ga je terug en maak je een afspraak met de abortuskliniek. Daar krijg je de dag van de abortus zelf nog een gesprek, een gesprek alleen en een gesprek met iemand erbij als je daar behoefte aan hebt. Een uur later krijg je een zetpil die je eventueel zelf ook in mag doen, een lichte verdoving. Daarna wordt je op de behandeltafel gelegd, de procedure duurt een minuut of 10-20 en is inderdaad pijnlijk. Het is een zeer zware ongesteldheid in hevige krampen. Ik meen me tijdens of na de procedure een injectie in mijn arm te herinneren maar dat weet ik niet zeker. Daarna ga je inderdaad naar een soort uitslaapkamer met gordijnen, einde van de middag sta je weer buiten. Overigens mocht mijn moeder wel gewoon komen kijken maar misschien was dat een uitzondering omdat ik nog behoorlijk jong was. Al met al is het lopende band-werk, elke arts handelt volgens mij minstens elk uur een abortus af.
wil je me dat uitleggen, waarom nu wel spijt en toen niet?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:30 schreef mirannie het volgende:
Heel vreemd hoe verschillend de procedures zijn bij verschillende mensen.
Ik heb 2 abortussen gehad en heb zeker van de laatste veel spijt. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
Overigens heb ik de echo niet mogen zien en mocht er ook niemand mee tijdens het gesprek, de ingreep en ook niet op de uitslaap kamer.
TS: jij komt vast niet uit NL, want jouw ingreep wijkt wel erg veel af van de andere verhalen. Hier in Nederland kun je dus kiezen tussen plaatselijke en algehele verdoving.
Ik had toen ook al spijt, maar het voelde alsof ik toen geen keuze had. Het verhaal zit nogal ingewikkeld in elkaar, maar meer kan ik er ook niet over zeggen hier. Anders dan jij, denk ik niet dat ik de juiste keuze heb gemaakt.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:57 schreef timeflies het volgende:
wil je me dat uitleggen, waarom nu wel spijt en toen niet?
daarvoor is dit topic ook bedoeld, ik wilde alleen ervaringen delen...
pm tje?quote:Op woensdag 16 april 2008 20:12 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik had toen ook al spijt, maar het voelde alsof ik toen geen keuze had. Het verhaal zit nogal ingewikkeld in elkaar, maar meer kan ik er ook niet over zeggen hier. Anders dan jij, denk ik niet dat ik de juiste keuze heb gemaakt.
Schandaligquote:Op woensdag 16 april 2008 19:57 schreef timeflies het volgende:
en ik weet echt 100 % zeker ik had geen verdoving, en een algehele verdovind was sowiso uit den boze want dan maakte je de keuze niet bewust mee zeiden ze ook
er was ook niemand in de kliniek die narcose mochten uitvoeren
dan kon alleen in ziekenhuis en ja dat mocht dus niet
Wat??quote:Op woensdag 16 april 2008 19:57 schreef timeflies het volgende:
[..]
ik kom trouwens wel uit Ned, heb het in maastricht laten doen
en ik weet echt 100 % zeker ik had geen verdoving, en een algehele verdovind was sowiso uit den boze want dan maakte je de keuze niet bewust mee zeiden ze ook
Oké, ik zal even heel concreet aantonen wat deze vergelijking zo ridicuul veel laat verschillen:quote:Op woensdag 16 april 2008 18:09 schreef BabblingBrook het volgende:
[..]
Klets niet zo dom.
Als ik jou na het maken van een fout iedere dag keihard in je ballen zou trappen zou het ook wennen na een tijdje, maar leuk of minder pijnlijk wordt het nooit, want je met iedere trap word je herinnerd aan die ene dag. Nou ja dat is abortus voor vrouwen.
Niet om meteen je af te branden hoor, maar juist iemand die het heeft meegemaakt zou wat voorzichtiger moeten zijn, en als het dan gebeurd de keuze iets weloverwogener mogen maken? De omstandigheden kan je dan maar deels de schuld geven, lijkt mij?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:30 schreef mirannie het volgende:
Ik heb 2 abortussen gehad en heb zeker van de laatste veel spijt. Maar goed, gedane zaken nemen geen keer.
Ik heb het ook in Maastricht laten doen, nu ook een jaar of vijf-zes geleden.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:57 schreef timeflies het volgende:
[..]
ik kom trouwens wel uit Ned, heb het in maastricht laten doen
Niemand zegt dat toch te doen?quote:Op woensdag 16 april 2008 23:37 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Elke dag jezelf in slaap janken door een gemaakte keuze van jaren terug doe je zelf
Ik heb nogal een kort stukje hier geschreven, dus kan me niet voorstellen dat jij nu ineens mijn hele situatie kent. Daarbij ben ik niet 2x, maar zelfs 3x zwanger geweest. En de middelste heb ik dus wel gehouden. Voor de rest heb ik helemaal geen zin om me tegen dit soort dingen te gaan verdedigen, heb ik al vaak genoeg moeten doen, dus houd je mening voor je als je niet weet hoe de vork precies in de steel zit.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:38 schreef barbarb het volgende:
Niet om meteen je af te branden hoor, maar juist iemand die het heeft meegemaakt zou wat voorzichtiger moeten zijn, en als het dan gebeurd de keuze iets weloverwogener mogen maken? De omstandigheden kan je dan maar deels de schuld geven, lijkt mij?
Jij post het hier op een openbaar forum, mag ik er dan niet op reageren? Ik vraag enkel wat, ik vind het enkel raar dat als je 3 keer zwanger bent geweest, je de derde keer niet voorzichtiger bent. Dat is toch een normale vraag? En het is makkelijk om te zeggen dat ik mijn mening voor mij moet houden als jij er niet dieper erin wilt gaan. Is er een reden dat je het niet wilt vertellen?quote:Op donderdag 17 april 2008 07:55 schreef mirannie het volgende:
[..]
Ik heb nogal een kort stukje hier geschreven, dus kan me niet voorstellen dat jij nu ineens mijn hele situatie kent. Daarbij ben ik niet 2x, maar zelfs 3x zwanger geweest. En de middelste heb ik dus wel gehouden. Voor de rest heb ik helemaal geen zin om me tegen dit soort dingen te gaan verdedigen, heb ik al vaak genoeg moeten doen, dus houd je mening voor je als je niet weet hoe de vork precies in de steel zit.
Wijs gesproken door iemand die waarschijnlijk weinig ervaring heeft met verwerking. Jouw alternatief is namelijk opkroppen. Op het moment dat je iets overkomt is dat nuttig, maar later gaat het alleen maar etteren en rotten onderhuids, waardoor de schade veel groter wordt. Rationaliteit, my ass! Weet je wat kut is? Mensen die niet verwerken vragen zich altijd af wanneer hun gevoelens ze achterhalen, en als het zover is is het alsnog onverwacht.quote:Op woensdag 16 april 2008 17:24 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Maar die zaken móet je achter je zetten, benaderen met pure rationaliteit. Er aan blijven denken, elke dag beginnen met gevoelens van spijt en onzekerheid, twijfel en depressie is toch niet goed? Zoals ik al zei, wat is gebeurd blijft in dit geval zo, en eraan ten onder gaan is jammerlijk en overbodig.
Bij mij wel, was ingenesteld op een plek die moeilijk te bereiken was.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:21 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kan me herinneren dat de abortus zelf echt maar enkele minuten duurde, het 'leegzuigen' is zo gebeurd en duurt echt niet tot 20 minuten.
Ja, strange, er zitten echt veel verschillen tussen de procedures. Er is mij bijvoorbeeld nooit een andere verdoving aangeboden dan die zetpil. Ik was op het moment van de abortus 8 weken zwanger, toen ik voor het eerst naar de dokter ging was ik 5 weken zwanger.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:48 schreef Wishess het volgende:
[..]
Bij mij ging het niet zo. Ik hoefde niet naar de huisarts en ik hoefde ook geen bedenktijd (als de bevruchting onder een bepaald aantal dagen zit, is het wettelijk niet verplicht om 5 dagen bedenktijd te hebben) en ik kreeg ook geen zetpil..
Ja, het is echt afzien zonder verdoving. Ik heb nog dagen kramp gehad in mijn benen, rug, kont en buik doordat ik al mijn spieren aanspande. Na de ingreep moest ik zelf naar de uitslaapkamer lopen, een kleine 20 meter. Na 2 stappen ben ik tegen de grond gegaan en hebben ze me toch maar ondersteund/gesleept.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:03 schreef SHE het volgende:
Dat moet overigens allejezus pijnlijk zijn geweest..ook fysiek.
Je vraagt niet waarom ik niet voorzichtiger ben geweest, je ZEGT dat ik voorzichtiger had moeten zijn. Dat zijn toch 2 heel verschillende dingen. En nogmaals, jij weet niet hoe de situatie is, waar heb ik gezegd dat ik onvoorzichtig ben geweest?quote:Op donderdag 17 april 2008 08:27 schreef barbarb het volgende:
[..]
Jij post het hier op een openbaar forum, mag ik er dan niet op reageren? Ik vraag enkel wat, ik vind het enkel raar dat als je 3 keer zwanger bent geweest, je de derde keer niet voorzichtiger bent. Dat is toch een normale vraag? En het is makkelijk om te zeggen dat ik mijn mening voor mij moet houden als jij er niet dieper erin wilt gaan. Is er een reden dat je het niet wilt vertellen?
Dat dacht ik ook.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:59 schreef SHE het volgende:
Naja, even advocaat van de duivel..maar het 'jongetje' hier boven mij vind ik wel gelijk hebben.
Hoe lang wil je treuren?
Je hebt toentertijd hopelijk een bewuste en weloverwogen keuze gemaakt.
Ga die ingodsnaam eren, ipv vervloeken.
Ik heb er geen seconde spijt van; ik heb spijt van de zwangerschap, van de slechte timing en van het MOETEN aborteren.
Maar ik heb nooit spijt gehad van de keuze zelf. Ik heb namelijk bewust gekozen voor leven.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je je niet kut mag voelen hoor; dat is je goed recht. Maar erin zwelgen is niet ok.
Als zich een situatie heeft voorgedaan dat het niet je eigen keuze was, dan is er iets anders aan de hand en dan begrijp ik de emotionele pijn echt heel goed.
Zoiets mag niet gebeuren.
Ik VIND zelf (dus zeg maar even gemakkelijk MIJN MENING IS) dat je wat voorzichtiger had moeten zijn. En ik vraag in mijn eerste post hier had je niet wat voorzichtiger kunnen zijn? Zeker nu ik weet dat het je derde zwangerschap was, en je tweede abortus waar je dus blijkbaar redelijk van slag van bent. Lijkt mij een legitieme vraag. En nee ik weet niet wat de situatie is geweest, maar op basis van wat ik hier lees mag ik toch een mening vormen. Ik heb toch inmiddels al gevraagd of je anders wat meer licht in de duisternis wilt schijnen?quote:Op donderdag 17 april 2008 09:45 schreef mirannie het volgende:
[..]
Je vraagt niet waarom ik niet voorzichtiger ben geweest, je ZEGT dat ik voorzichtiger had moeten zijn. Dat zijn toch 2 heel verschillende dingen. En nogmaals, jij weet niet hoe de situatie is, waar heb ik gezegd dat ik onvoorzichtig ben geweest?
Ben er echt niet dagelijks mee bezig ofzo, maar er zijn nou eenmaal momenten dat oude wonden gewoon open gereten worden. Maar ben er nu echt niet meer van slag van, ben alleen niet blij met de keus die ik heb moeten maken. Maar nogmaals, gedane zaken nemen geen keer.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:02 schreef barbarb het volgende:
en je tweede abortus waar je dus blijkbaar redelijk van slag van bent.
Het enige licht dat ik erop wil laten schijnen is dat ik niet onvoorzichtig ben geweest ook al ben jij van mening van wel.quote:En nee ik weet niet wat de situatie is geweest, maar op basis van wat ik hier lees mag ik toch een mening vormen. Ik heb toch inmiddels al gevraagd of je anders wat meer licht in de duisternis wilt schijnen?
Ik lees in je geschiedenis dat je alleenstaand bent, dus dat lijkt mij je achtergrond. Vindt je het gek als ik dan ga vragen waarom je er spijt van hebt, aangezien je al alleenstaand moeder bent van een. Is dat niet een beetje naief? En heb je er om andere reden spijt dan praktische?quote:Op donderdag 17 april 2008 13:14 schreef mirannie het volgende:
Het enige licht dat ik erop wil laten schijnen is dat ik niet onvoorzichtig ben geweest ook al ben jij van mening van wel.
Jee, doe eens normaal ofzo.quote:Op donderdag 17 april 2008 13:29 schreef barbarb het volgende:
[..]
Ik lees in je geschiedenis dat je alleenstaand bent, dus dat lijkt mij je achtergrond. Vindt je het gek als ik dan ga vragen waarom je er spijt van hebt, aangezien je al alleenstaand moeder bent van een. Is dat niet een beetje naief? En heb je er om andere reden spijt dan praktische?
quote:Op donderdag 17 april 2008 14:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als iemand er niet over wenst door te praten moet je niet zelf blijven doorzeuren.
Mijn moeder is gestorven toen ik 8 was, m'n broertje stierf een jaar later in het ziekenhuis. En jij zegt dat ik weinig ervaring heb met verwerken? Ik heb m'n eigen manier, en ben er niet continu kapot van, zoals heel vier heel wel zijn. Ik heb meer meegemaakt dan gigantisch veel mensen die in TBS zitten, en ben stabieler dan mensen met een wel gelukkige jeugd.quote:Op donderdag 17 april 2008 08:44 schreef MLI het volgende:
[..]
Wijs gesproken door iemand die waarschijnlijk weinig ervaring heeft met verwerking. Jouw alternatief is namelijk opkroppen. Op het moment dat je iets overkomt is dat nuttig, maar later gaat het alleen maar etteren en rotten onderhuids, waardoor de schade veel groter wordt. Rationaliteit, my ass! Weet je wat kut is? Mensen die niet verwerken vragen zich altijd af wanneer hun gevoelens ze achterhalen, en als het zover is is het alsnog onverwacht.
Veel mensen lijden er onder, ik gaf alleen iets bij wijze van spreken.quote:Op donderdag 17 april 2008 06:24 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Niemand zegt dat toch te doen?
Alleen dat je er vijf jaar later opeens weer aan moet denken.
Oh, zullen we eens gaan beginnen over wat IK allemaal heb meegemaakt???quote:Op donderdag 17 april 2008 15:14 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Mijn moeder is gestorven toen ik 8 was, m'n broertje stierf een jaar later in het ziekenhuis. En jij zegt dat ik weinig ervaring heb met verwerken? Ik heb m'n eigen manier, en ben er niet continu kapot van, zoals heel vier heel wel zijn. Ik heb meer meegemaakt dan gigantisch veel mensen die in TBS zitten, en ben stabieler dan mensen met een wel gelukkige jeugd.
Hoe weet jij dat veel vrouwen jaren na een abortus er nog dagelijks om huilen? Want dat zeg jij.quote:Op donderdag 17 april 2008 15:16 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Veel mensen lijden er onder, ik gaf alleen iets bij wijze van spreken.
Ik heb het zelf ongeveer acht jaar geleden een zwangerschap laten afbreken (klinkt wat vriendelijker dan abortus plegen vind ik zelf) de situatie op het moment was er totaal niet naar. Ik had geen vaste relatie met die jongen, ik woonde nog op kamers en bovenal was ik er zelf hélémaal nog niet aan toe. Ik stond (en sta nog steeds) 100% achter mijn beslissing.quote:Op maandag 28 april 2008 13:01 schreef timeflies het volgende:
idd ik huil er echt niet meer iedere dag om , eigenlijk nooit maar dan kan het je toch bezig houden
sommige keuze's in je leven blijf je meedragen
vandaag is het 5 jaar geleden en ben echt niet de hele dag depri ervan ofzo, maar ben er wel in mijn gedachten extra mee bezig
had gewoon gehoopt hier wat ervaringen te kunnen uitwisselen
daar sluit ik me volledig bij aan..quote:Op maandag 28 april 2008 16:08 schreef geppie het volgende:
Ik denk dat je je gewoon moet verzoenen met het idee dat jij toen hebt gedaan wat jou toen het beste leek. Ik weet zeker dat je, ondanks je moeilijke omstandigheden, op dat moment wel voor je kind had kunnen zorgen. Maar misschien niet goed genoeg zoals je het normaalgesproken zou doen. Kwel je zelf niet langer, gun jezelf die 'terugdenk' momenten maar blijf er niet in hangen! sterkte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |