Heb je een stadionverbod Venom? Of kun je fysiek niet naar de FC? (ben ik altijd al nieuwsgierig naar geweest, sorry)quote:Op maandag 14 april 2008 00:45 schreef venomsnake het volgende:
Dat het een heet middagje zou worden was wel duidelijk, maar dit had natuurlijk niemand verwacht.![]()
Als ik al die beelden zo bekijk dan had het volgens mij nog veel erger kunnen aflopen.
Vraag me af hoe de sfeer woensdag zal zijn in het stadion..
Dit was een dag dat ik denk ik blij moet zijn dat ik er niet bij kon zijn.
Sterkte jongen!quote:Op maandag 14 april 2008 00:54 schreef venomsnake het volgende:
Zonder in details te treden, maar fysiek gaat het niet meer op dit moment, ziek.
Stadionverbod tochquote:Op maandag 14 april 2008 00:54 schreef venomsnake het volgende:
Zonder in details te treden, maar fysiek gaat het niet meer op dit moment, ziek.
quote:Meeste gewonden stadionbrand weer uit ziekenhuis
groningen
Het grootste deel van de voetbalsupporters die zondagmiddag na de brand in het stadion van FC Groningen gewond naar het ziekenhuis werden gebracht, zijn weer thuis. Dat maakte de Hulpverleningsdienst Groningen zondagavond bekend. In totaal moesten er 28 mensen naar de twee Groningse ziekenhuizen en de doktersdienst. De meesten van hen kampten met ademhalingsproblemen.
24 Voetbalfans zijn inmiddels weer thuis, vier moeten nog een nachtje blijven. In eerste instantie was sprake van vier gewonden die naar het ziekenhuis moesten. Over de aard van de verwondingen doet de Hulpverleningsdienst geen mededelingen.
dvhn
Moeten wij jullie er ook nog even aan het volgende herinneren?quote:Op maandag 14 april 2008 08:00 schreef ralph_lisse het volgende:
Wat zondag bij FC Groningen is gebeurd is buiten alle proporties. Dat noemen zich fans en ik beperk me even tot de relschoppers. De goede leiden weer onder de kwade. Maar ik vind dat de KNVB dit soort gedrag heel hard moet straffen zodat een fan het de volgende keer wel uit zijn hoofd laat. Wat ik zelf redelijk gepast vind :
1) Ajax moet met 3-0 winnnen
2) FC Groningen uit de competitie
3) FC groningen UEFA uitsluiten voor 1 seizoen
Door zulke harde maatregelen leren ze een keer wat!
Maar goed dat is mijn mening!
Oh ja omdat die paar relschoppers het leuk vonden het te verpesten voor iedereen, moeten alle groningers maar boeten? d8 het niet...quote:Op maandag 14 april 2008 08:00 schreef ralph_lisse het volgende:
Wat zondag bij FC Groningen is gebeurd is buiten alle proporties. Dat noemen zich fans en ik beperk me even tot de relschoppers. De goede leiden weer onder de kwade. Maar ik vind dat de KNVB dit soort gedrag heel hard moet straffen zodat een fan het de volgende keer wel uit zijn hoofd laat. Wat ik zelf redelijk gepast vind :
1) Ajax moet met 3-0 winnnen
2) FC Groningen uit de competitie
3) FC groningen UEFA uitsluiten voor 1 seizoen
Door zulke harde maatregelen leren ze een keer wat!
Maar goed dat is mijn mening!
Ga voor SBS werken, sensatiezoekerquote:Op maandag 14 april 2008 09:48 schreef SCH het volgende:
SPOED
Voor mijn werk bij de omroep ben ik op zoek naar mensen die er gisteren bij waren en die kunnen vertellen wat er precies is gebeurd en mis gegaan, met het blussen, met de nooduitgangen, met de stewards etcetera!!!
Prosac? Noca? Bullet-Tooth?
Bel mij aub -even weggehaald nu je iemand hebt gevonden- of PM me.
Had de eerste 5 minuten geschraptquote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
http://www.zuidh.nl/films-2007/Groningen-Ajax-brand.wmv
Voor de liefhebber.
Woensdag dan maar weer tegen jullie. Gezellig.
Ik heb die film niet gemaakt hequote:Op maandag 14 april 2008 10:09 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Had de eerste 5 minuten geschrapt
Je hebt PM.quote:Op maandag 14 april 2008 09:48 schreef SCH het volgende:
SPOED
Voor mijn werk bij de omroep ben ik op zoek naar mensen die er gisteren bij waren en die kunnen vertellen wat er precies is gebeurd en mis gegaan, met het blussen, met de nooduitgangen, met de stewards etcetera!!!
Prosac? Noca? Bullet-Tooth?
Bel mij aub of PM me.
ik ga wel heen, maar meer om de zondag af te sluiten eigenlijk. De uitslag zal me verder worst zijn. (hoewel winst wel lekker zal zijn natuurlijk)quote:Op maandag 14 april 2008 11:19 schreef Grunner het volgende:
Benieuwd hoe het woensdag zal zijn.
En sorry van mijn kant, maar fijn dat je begrip had!quote:Op maandag 14 april 2008 09:48 schreef SCH het volgende:
Hartstikke bedankt allemaal!
Probeer je hem te bekeren?quote:Op maandag 14 april 2008 11:31 schreef clauwheee het volgende:
Wel leuk om je stem weer even te horen![]()
verdilleme en mij laat hij weten dat ik door ene patrick gebeld zal worden.quote:Op maandag 14 april 2008 11:31 schreef clauwheee het volgende:
[..]
En sorry van mijn kant, maar fijn dat je begrip had!
Wel leuk om je stem weer even te horen![]()
Oh dat maakte me niet uit hoor! Zal me worst wezenquote:Op maandag 14 april 2008 11:32 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou poehee er zou eens iemand naar je werk bellen zeg.
quote:Op maandag 14 april 2008 11:29 schreef detulp050 het volgende:
SCH, ik heb je werktelefoonnummer en mail even weggehaald. Aangezien je iemand hebt gevonden leek het me niet nuttig om het te laten staan. Je weet nooit waar het nummer weer opduikt anders of welke malloot er anders belt
Valse hoopquote:Op maandag 14 april 2008 11:41 schreef Prosac het volgende:
SCH, ik wil nog wel even zeggen dat ik hoop dat jullie er niet zo'n suggestief stuk van maken zoals bv de Telegraaf heeft gedaan.
Van de minstens 10 filmpjes die ik inmiddels heb gezien, is dit nog wel het meest duidelijke filmpje.quote:Op maandag 14 april 2008 10:02 schreef HeinekenAFCA het volgende:
http://www.zuidh.nl/films-2007/Groningen-Ajax-brand.wmv
Voor de liefhebber.
Woensdag dan maar weer tegen jullie. Gezellig.
Nou, om eerlijk te zijn, ik schat SCH en zijn collega's hoger in dan die schijtkrant van een Telegraaf hoor.quote:
quote:Op maandag 14 april 2008 11:59 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, ik schat SCH en zijn collega's hoger in dan die schijtkrant van een Telegraaf hoor.
En niet gelijk zo doen, als je nog niet weet hoe de berichtgeving eruit ziet.
Ik schat SCH dus lager in dan die schijtkrant. Moet je nagaan. Maar goed, ik ben dan ook geen holmaatje van hem zoals jij.quote:Op maandag 14 april 2008 11:59 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Nou, om eerlijk te zijn, ik schat SCH en zijn collega's hoger in dan die schijtkrant van een Telegraaf hoor.
En niet gelijk zo doen, als je nog niet weet hoe de berichtgeving eruit ziet.
Zo meid, beetje frusti? Ik ben geen holmaat van SCH, integendeel, we hebben ook vaak genoeg gezeik gehad samen. Dus hou je geblaat even voor je, als je niet weet wat je lult, wil je?????quote:Op maandag 14 april 2008 12:37 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Ik schat SCH dus lager in dan die schijtkrant. Moet je nagaan. Maar goed, ik ben dan ook geen holmaatje van hem zoals jij.
En Netwerk kennende wordt het een eenzijdig en zuur stukje journalistiek. Zoals alles wat Netwerk uitzendt.
Die voorpagina viel toch best mee?quote:Op maandag 14 april 2008 11:41 schreef Prosac het volgende:
SCH, ik wil nog wel even zeggen dat ik hoop dat jullie er niet zo'n suggestief stuk van maken zoals bv de Telegraaf heeft gedaan.
Hou dat even voor je wil je. Een mening okee, maar persoonlijke aanvallen doen we niet aan hier.quote:
Ach Clau, dit is ook zo'n persoon die niet weet wat er precies gebeurd is en er niet middenin heeft gestaan.quote:Op maandag 14 april 2008 12:40 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Zo meid, beetje frusti? Ik ben geen holmaat van SCH, integendeel, we hebben ook vaak genoeg gezeik gehad samen. Dus hou je geblaat even voor je, als je niet weet wat je lult, wil je?????
"In die vijandige sfeer sloegen een paar Groningensupporters op de Z-Side volledig door. Ongeveer een half uur voor het duel gooiden zijn brandende toiletrollen op het veld."quote:Op maandag 14 april 2008 12:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Die voorpagina viel toch best mee?.
quote:***************************************
Brandslang FC Groningen werkte niet
` De brand gisteren bij FC Groningen
kon niet snel worden geblust doordat de
waterdruk op één van de brandslangen te
laag was.Ook verliep de communicatie
rond de brand moeizaam,zegt directeur
Nijland van de Groningse club.
Achteraf gezien was het volgens Nijland
niet zo verstandig om toe te staan dat
supporters grote hoeveelheden wc-papier
meenamen.Door de brand kregen 28 mensen
ademhalingsmoeilijkheden;4 supporters
moesten in het ziekenhuis blijven.
Tientallen kuipstoeltjes en een aantal
reclameborden gingen in vlammen op.Die
schade zal woensdag hersteld zijn,voor
het inhaalduel FC Groningen-Ajax.
dat tuinslangetje vanuit de catacomben was pas triest.quote:Op maandag 14 april 2008 12:55 schreef Bullet-tooth het volgende:
Een van de brandslangen. Volgens mij allemaal.
ja hoor, die 4.000 mensen (schat ik zo) hadden 120.000 wc rollen bij zichquote:Op maandag 14 april 2008 12:52 schreef Prosac het volgende:
Verder hebben ze het over 120.000 wc rollen en hadden ze op hun site het gisteren nog over "binnengesmokkelde wcrollen die door de Z-side brandend het veld werden opgegooid"
quote:Op maandag 14 april 2008 13:04 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ja hoor, die 4.000 mensen (schat ik zo) hadden 120.000 wc rollen bij zich
Wil je wel een holmaatje worden? Dan krijg je mijn nummerquote:Op maandag 14 april 2008 12:37 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Ik schat SCH dus lager in dan die schijtkrant. Moet je nagaan. Maar goed, ik ben dan ook geen holmaatje van hem zoals jij.
En Netwerk kennende wordt het een eenzijdig en zuur stukje journalistiek. Zoals alles wat Netwerk uitzendt.
MOgen we je interviewenquote:Op maandag 14 april 2008 13:13 schreef detulp050 het volgende:
Ik had zelf dertig in spiritus gedrenkte wc-rollen in mijn hol mee naar binnen gesmokkeld. Toen ging ik door het lint en stak ze in de fik en gooide ik ze op het veld. Jammer genoeg werden ze met een blower de tribune opgeblazen; de steward had op een enkele slang echter te weinig waterdruk waardoor de boel affikte.
Ik was overigens op tijd beneden (zit op AA); eigenlijk net voor het gedrang aan. Toen was er beneden al zoveel gedruk en paniek dat ik direct het damestoilet in ben gegaan. Geen rook, geen drukte, dus dat was wel chill. Daarna, toen de drukte over was, langs de brandweer naar buiten gelopen. Wel met een sjaal voor de mond en neus, want wat stonken die stoeltjes zeg
quote:400 Supporters melden zich bij FC Groningen
STADIONBRAND/EREDIVISIE
GRONINGEN (ANP) - FC Groningen heeft sinds de brand op de tribune zondagmiddag ruim vierhonderd e-mails van supporters gekregen. Dit zei Hans Nijland, directeur van de voetbalclub, maandag.
De supporters schrijven over hun ervaringen tijdens de brand. ,,Zelf heb ik helaas nog amper tijd gehad de berichten te bekijken'', aldus Nijland. ,,Op dit moment worden de mails allemaal gelezen en we zullen de ervaringen meenemen in het onderzoek naar de gebeurtenissen van zondag.''
Dat stuk lijkt me niet geschikt voor uitzending, mensen zouden het gaan gelovenquote:
En dat is nou weer wel echt gebeurdquote:Vooral je bezoek aan het damestoilet is interessant
Babyquote:Op maandag 14 april 2008 12:49 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Ach Clau, dit is ook zo'n persoon die niet weet wat er precies gebeurd is en er niet middenin heeft gestaan.
Nou nou wat een topplek. Ik en velen hier op het forum zaten er midden in. Zo top was het niet hoor.... Jij hoort zeker bij die gasten die ook alleen maar onzin liepen te verkondigen op dat filmpje van Youtube.quote:Op maandag 14 april 2008 14:16 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Baby![]()
[ afbeelding ] Ik had een topplek! Heb ook filmpjes als je die wilt zien.
Haha, nee maar vind het altijd wel mooi die strijd tussen Z-side en hoofdtribune. De stemming was ook aardig anti-Noord om me heen (zoals wel vaker) omdat ze hun eigen vak in de fik staken. Was zelf ook aardig over de zeik omdat ik er drie uur voor in de auto zit en dan heb je dit weet je. Sterker nog, vriend van mij kwam speciaal over uit New York om deze wedstrijd te zien.quote:Op maandag 14 april 2008 14:34 schreef Joagertje het volgende:
[..]
Nou nou wat een topplek. Ik en velen hier op het forum zaten er midden in. Zo top was het niet hoor.... Jij hoort zeker bij die gasten die ook alleen maar waarheden liepen te verkondigen op dat filmpje van Youtube.
Edit: Deze gasten bedoel ik.... Geen verstand en kijk op hetgeen er zich werkelijk afspeelde.
Risico van het vak.quote:Op maandag 14 april 2008 15:20 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Haha, nee maar vind het altijd wel mooi die strijd tussen Z-side en hoofdtribune. De stemming was ook aardig anti-Noord om me heen (zoals wel vaker) omdat ze hun eigen vak in de fik steekten. Was zelf ook aardig over de zeik omdat ik er drie uur voor in de auto zit en dan heb je dit weet je. Sterker nog, vriend van mij kwam speciaal over uit New York om deze wedstrijd te zien.
quote:Op maandag 14 april 2008 16:27 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als ze in een ander vak zaten was het ook niet doorgegaan hoor
Blij dat je mn woordgrapje ff uitlegt...quote:Op maandag 14 april 2008 16:27 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als ze in een ander vak zaten was het ook niet doorgegaan hoor
Maar een heel kort item. Weinig verrassends.quote:Op maandag 14 april 2008 20:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Nu bij netwerk over de brand van gister.
Tenenkrommend dit. Gadverdamme. En het mooi vinden dat Noord en Oost (niet de hoofdtribune dus) steeds meer een hekel aan elkaar beginnen te krijgenquote:Op maandag 14 april 2008 15:20 schreef latin_LiZzY het volgende:
Haha, nee maar vind het altijd wel mooi die strijd tussen Z-side en hoofdtribune. De stemming was ook aardig anti-Noord om me heen (zoals wel vaker) omdat ze hun eigen vak in de fik staken. Was zelf ook aardig over de zeik omdat ik er drie uur voor in de auto zit en dan heb je dit weet je. Sterker nog, vriend van mij kwam speciaal over uit New York om deze wedstrijd te zien.
Hoezo? Provocaties komen van beide kanten. Ik kan er wel om lachen eerlijk gezegd. Als jij het zo ergerlijk vindt waarom neem je dan niet het goede voorbeeld in plaats van nu weer een beetje te gaan lopen dreigen.quote:Op maandag 14 april 2008 21:22 schreef Grunner het volgende:
[..]
Tenenkrommend dit. Gadverdamme. En het mooi vinden dat Noord en Oost (niet de hoofdtribune dus) steeds meer een hekel aan elkaar beginnen te krijgenNog even en er vliegen mensen van Noord jullie kant op. Kijken of je het dan nog steeds zo mooi vind...
Lachen zeg. Daar zakt me de broek werkelijk waar van op de enkels.. de lui op de hoofdtribunes vinden het leuk om de clinch te liggen met de noordzijde. Echt tragisch.quote:Op maandag 14 april 2008 21:54 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Hoezo? Provocaties komen van beide kanten. Ik kan er wel om lachen eerlijk gezegd. Als jij het zo ergerlijk vindt waarom neem je dan niet het goede voorbeeld in plaats van nu weer een beetje te gaan lopen dreigen.
Alsof het tussen Zuid en 410 altijd koek en ei is geweestquote:Op maandag 14 april 2008 22:08 schreef DJ_Ryow het volgende:
haat tussen 2 tribunesnooit eerder meegemaakt dit
Diezelfde vraag hoor je te stellen bij het anti-Ajax shirt.quote:Op maandag 14 april 2008 22:30 schreef LennuxNL het volgende:
Wie gaat er allemaal een Fun Only shirtje dragen
Ik doe geen anti-ajax shirt aan, maar al helemaal geen fun only shirt.. het imago schijnt dan wel aangetast te zijn, maar als je een heel stadion in fun only shirt wil proppen kan je een überhaupt een imago hebben wel vergeten.quote:Op maandag 14 april 2008 22:36 schreef pekel het volgende:
[..]
Diezelfde vraag hoor je te stellen bij het anti-Ajax shirt.
Ja idd ik trek zo ook allebei niet aanquote:Op maandag 14 april 2008 22:39 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Ik doe geen anti-ajax shirt aan, maar al helemaal geen fun only shirt.. het imago schijnt dan wel aangetast te zijn, maar als je een heel stadion in fun only shirt wil proppen kan je een überhaupt een imago hebben wel vergeten.
Ja sjongejongejonge :pquote:Op maandag 14 april 2008 22:43 schreef venomsnake het volgende:
Die Fun-Only shirtjes die ze bij TV Noord lieten zien...!
zou ik ook wel weer een kutactie vinden tegenover de fc hoor...quote:Op maandag 14 april 2008 22:48 schreef venomsnake het volgende:
Zijn die shirtjes brandbaar? Want ik vrees dat er honderden van op het veld worden gesmeten..
Echt.. Hoe komen ze erop. ?![]()
Breng ze ff op een ideequote:Op maandag 14 april 2008 22:48 schreef venomsnake het volgende:
Zijn die shirtjes brandbaar? Want ik vrees dat er honderden van op het veld worden gesmeten..
Echt.. Hoe komen ze erop. ?![]()
Je mag wel een puut meenemen om al die gratis rotzooi in te bewaren..quote:Op maandag 14 april 2008 22:50 schreef The_Verve het volgende:
Ik hoop niet dat dit ter vervanging van de cd-single van Piet van Dijken is!!!
Waar was die zondag?quote:Op maandag 14 april 2008 22:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je mag wel een puut meenemen om al die gratis rotzooi in te bewaren..
Dan moet je naar het stadion gaan, jij teletekstsupporter!quote:
Ik heb een fietsquote:Op maandag 14 april 2008 23:03 schreef S-Two het volgende:
[..]
Dan moet je naar het stadion gaan, jij teletekstsupporter!
Als een heel vak met middelvingers naar je gaat lopen wapperen (en dat meerdere keren per seizoen) dan kan ik daar wel om lachen ja. Wat moet ik dan? Ik voel me niet aangesproken ofzo.quote:Op maandag 14 april 2008 22:27 schreef dolledingo het volgende:
[..]
Lachen zeg. Daar zakt me de broek werkelijk waar van op de enkels.. de lui op de hoofdtribunes vinden het leuk om de clinch te liggen met de noordzijde. Echt tragisch.
Maarja zonder de z-side is de euroborg natuurlijk gewoon een sfeerloze onderneming.quote:Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Als een heel vak met middelvingers naar je gaat lopen wapperen (en dat meerdere keren per seizoen) dan kan ik daar wel om lachen ja. Wat moet ik dan? Ik voel me niet aangesproken ofzo.
Verder waren die wedstrijden met de 7 minuten actie of het stilteprotest ook hilarisch al zeg ik het zelf.
Ikzelf (en vast meerdere mensen met mij) hebben een haat-liefde verhouding met de Z-side. En dat kun je wel tragisch vinden of wat dan ook maar dat is dan aan jou.
Omdat jij totaal geen besef hebt wat er onder de fanatieke aanhang leeft. Net als veel meer mensen op de andere tribunes. Die middelvingers op Noord komen echt niet zomaar voor de 'fun' hoor... Noord uitschelden voor nepsupportersquote:Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Als een heel vak met middelvingers naar je gaat lopen wapperen (en dat meerdere keren per seizoen) dan kan ik daar wel om lachen ja. Wat moet ik dan? Ik voel me niet aangesproken ofzo.
Verder waren die wedstrijden met de 7 minuten actie of het stilteprotest ook hilarisch al zeg ik het zelf.
Ikzelf (en vast meerdere mensen met mij) hebben een haat-liefde verhouding met de Z-side. En dat kun je wel tragisch vinden of wat dan ook maar dat is dan aan jou.
Nou ik voel me in deze wel aangesproken. Jij bent 1 van de velen die de gehele noordzijde als 1 grote groep beschouwd. Heb je wel eens goed bekeken wat de samenstelling van Noord is? oud - jong, man-vrouw, alles staat er.. en jij wil zeggen dat al deze mensen (en dat zijn er ruim 3000) een middelvinger naar jou opsteken?quote:Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
doen ze las ik op de site van harris.quote:Op maandag 14 april 2008 23:04 schreef LennuxNL het volgende:
Zou wel leuk zijn als ze die aan de ajax supporters geven met de single van piet ! :p
Tsja wat moet je er überhaupt mee...quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:39 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
doen ze las ik op de site van harris.
Al zullen die gasten wel iets anders met die cd doen
Ja als ik dat ding zou krijgen als supporter van de tegenpartij zou ik het ook niet weten , na wat ik heb gelezen is het ook geen goede zanger en goed lied.quote:
heheh je kent hem idd niet. Beetje een vreemd cultfiguur uit Groningen die eigenlijk nergens goed in is. Google maar ff, dan weet je genoeg.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:53 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Ja als ik dat ding zou krijgen als supporter van de tegenpartij zou ik het ook niet weten , na wat ik heb gelezen is het ook geen goede zanger en goed lied.
En eerlijk gezegd snap ik ook niet waarom die vent ze ook aan de tegenparty wil gaan uitdelen het is voor hem makkelijk dat sponsers zijn cd´tje betalen anders had niemand hem gekocht denk ik.
Maar die ajacieden zullen er wel een aansteker bij houden ( dan is het maar goed dat ze na de tijd worden uitgedeeld ) als ze hem uberhaupt wel aannemen
Wat deed hij dan?quote:Op maandag 14 april 2008 21:34 schreef Bullet-tooth het volgende:
Die vent met de pet van het filmpje doet er denk ik ook verstandig aan om niet naar de wedstrijd te komen. Er stonden een paar beste bedreigingen op het TvhN forum.
En terecht.
Tis zo'n mafkees! Maar wel lachen om hem bij vlagen!quote:Op dinsdag 15 april 2008 02:00 schreef venomsnake het volgende:
Moet altijd wel lachen als hij weer eens de straat op gaat en mensen gaat lastig vallen...
''mevrouw, mag ik u wat vragen? ... Nee? , dat dacht ik al, kon ik zo wel aan je zien''
quote:Op dinsdag 15 april 2008 02:27 schreef Tommeke het volgende:
Wat deed hij dan?
quote:Beste meneer met de pet
Het kan je niet ontgaan zijn, De Groene Hel stond gisteren letterlijk in de fik. Vele mensen hebben letterlijk moeten rennen voor hun leven, totale paniek waarvan intussen vele filmpjes op internet zijn verschenen. Voorop gesteld, dit is een actie van een individu (of meerdere individuen), geen enkele groep in de Euroborg heeft dit bewust gedaan. Het is een nare samenloop van omstandigheden met een relatief goede afloop.
De brand, de paniek en de gewonden is helaas niet het enige verschrikkelijke wat plaatsvond. Een groot gedeelte van het publiek heeft zich enorm misdragen. Onze medesupporters die genoodzaakt waren om het veld op te vluchten werden onthaald door boe-geroep, gefluit en middelvingers vanaf (voornamelijk) de oost-tribune. Waarvan dit filmpje het meest schrijnende voorbeeld geeft.
Op die paar dwazen na heeft niemand, maar dan ook niemand gewild dat de boel zo uit de hand zou lopen, de negatieve geluiden die deze mensen moesten aanhoren is daarom onbegrijpelijk en vooral niet te verkroppen. En van daaruit willen we ook een oproep doen.
Beste meneer met de pet,
Zou je contact met ons op willen nemen via info@degroenehel.com. Wij zijn namelijk erg benieuwd wat jou er toe beweegt om zo te reageren op je medesupporters. Daar moet een heel goed verhaal achter zitten, anders is dit namelijk gewoon niet te verklaren. We geven je via deze site de mogelijkheid om je verhaal te doen. Je bent duidelijk niet op je mondje gevallen, we nemen daarom ook aan dat je de discussie aan durft te gaan.
Met vriendelijke groet,
Je medesupporter
Je moet het wel in perspectief blijven zien...quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:37 schreef achterop23 het volgende:
Het had allemaal zo veel erger kunnen zijn!
Kijk wat hier gebeurd in 4 minuten!
Hij zat zondag wel bij de selectie, dus ik neem aan dat hij er mogen ook weer bij is.quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:46 schreef PyTh het volgende:
Is Berg fit voor Woensdag of komt het nog te vroeg?
'De Z-Side'? Wat is dat eigenlijk? Iedereen die op de korte zijde aan de noordkant zit? Iedereen die tot de officieuse groep hoort die zich als hooligans aanduidt? Iedereen die lid is van de Supportersvereniging Z-Side? Er bestaat niet zoiets als 'de Z-Side'. Dat staat op in de stoeltjes ja, maar noord is gewoon een openbare tribune waarin ook veel mensen zitten van het hetzelfde slag dat je op de lange zijde aantreft. Dat motief in de stoeltjes is meer een soort eerbetoon aan het verleden dan dat het werkelijk een apart gebied in het stadion afbakent. Jij zegt een haat-liefde verhouding te hebben met de Z-Side. Ik ben oprecht heel benieuwd wie je daar precies mee bedoelt.quote:Op maandag 14 april 2008 23:09 schreef latin_LiZzY het volgende:
quote:Selectie FC bereidt zich voor; inzet Lovre onzeker
GRONINGEN - In de Euroborg wordt met man en macht gewerkt aan het opknappen van de tribune, zodat alles er weer piekfijn uitziet voor het duel van woensdag.
De kapotte stoeltjes worden vervangen en de boel wordt opgeruimd. Temidden van de drukte bereidde de selectie van FC Groningen zich voor op de confrontatie met de Amsterdammers.
Of Goran Lovre inzetbaar zal zijn, is nog hoogst onzeker. Lovre deed dinsdag niet mee met de afsluitende training, omdat hij hoofd- en keelpijn heeft. Stefan Nijland is volgens trainer Ron Jans een optie als vervanger.
Interview met Levchenko
RTVNOORD
Dat klopt. Die noemde ik ook tussen de drie mogelijke definities. Maar ik heb geen idee wie daar precies lid van zijn en wie niet. Dus ik vermoed dat ze daar op de lange zijde ook geen idee over hebben als ze hun kritiek uiten over 'de Z-Side'. De officiële vereniging zal er in de meeste gevallen toch wel niet mee bedoeld worden lijkt me zo. De overgrote meerderheid op Noord is daar ook geen lid van.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:07 schreef MaxPower het volgende:
De Z-side is toch een officiele vereniging met een eigen home?
Een gedeelte van Noord ja, die stakkers die regelmatig hun middelvinger opsteken naar de lange zijde. Wie dat precies zijn, hoe ze zich noemen of wat hun namen zijn, geen idee. Doet er ook niet veel toe toch? Op Oost gebeurt hetzelfde. Respect en begrip over en weer is niet even groot. Dat was zo tijdens door mij eerder genoemde georganiseerde acties, maar ook afgelopen zondag speelt het weer op. En morgen zal er ook wel weer een confrontatietje komen tussen Noord en Oost vanwege de hetze tegen 'de man met de pet'. En zo gaat het maar door.quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:48 schreef Tommeke het volgende:
Samenvatting: Ze heeft dus een haat liefde verhouding met een gedeelte van de supporters van de noordzijde.
de foto op FC Update geeft dat ook duidelijk aan dat ze nog aan het trekken zijn aan die kabels terwijl het al aardig brand.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:06 schreef venomsnake het volgende:
Wat een debiel ook he die gast van de TV.
Zie hem eens kloten met zijn kabel, hij maakt van een klein vuurtje een enorme fik. Je ziet hem ook schrikken, maar hij blijft vrolijk doorkloten..![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat lokt meneer met de pet dan wel zelf uit. Hij mag wel een gedeelte van Noord voor van alles uitmaken en zij mogen niet hun middelvinger opsteken als reactie hierop? Lekker krom. Als er middelvingers worden opgestoken vanaf Noord gebeurt dat meestal omdat de lange zijde zich als stakker opstelt.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:04 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Een gedeelte van Noord ja, die stakkers die regelmatig hun middelvinger opsteken naar de lange zijde. Wie dat precies zijn, hoe ze zich noemen of wat hun namen zijn, geen idee. Doet er ook niet veel toe toch? Op Oost gebeurt hetzelfde. Respect en begrip over en weer is niet even groot. Dat was zo tijdens door mij eerder genoemde georganiseerde acties, maar ook afgelopen zondag speelt het weer op. En morgen zal er ook wel weer een confrontatietje komen tussen Noord en Oost vanwege de hetze tegen 'de man met de pet'. En zo gaat het maar door.
Fun only!
Ongelooflijk gewoon. Gewoon het vuur uitbreiden omdat je kabeltjes niet helemaal goed liggen, wat een idioten. Maar als je het filmpje bekijkt dan zie je dat hij schrikt dat het vuur opeens veel groter wordt (duh!), maar verolgens gaat ie gewoon door.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:40 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
de foto op FC Update geeft dat ook duidelijk aan dat ze nog aan het trekken zijn aan die kabels terwijl het al aardig brand.
Tja, als ik eerlijk ben vind ik het niet zo gek dat men hun materiaal probeert te redden. Achteraf is het natuurlijk makkelijk.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:40 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
de foto op FC Update geeft dat ook duidelijk aan dat ze nog aan het trekken zijn aan die kabels terwijl het al aardig brand.
klopt snap dat ook nietquote:Op dinsdag 15 april 2008 16:03 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Tja, als ik eerlijk ben vind ik het niet zo gek dat men hun materiaal probeert te redden. Achteraf is het natuurlijk makkelijk.
Dat weet ik wel. Maar het ziet er zo onbeholpen uit.quote:
quote:Samen werken aan herstel imago
In de 176ste nieuwsbrief namens directie en management gaat algemeen directeur Hans Nijland in op de gang van zaken rond de wedstrijd van FC Groningen tegen Ajax.
“Met de verklaring die we gisteravond via deze website hebben doen laten uitgaan, hebben we geprobeerd de belangrijkste vragen rond de meest besproken thema’s te beantwoorden. Eerder op de dag hebben wij de spelersgroep en het kantoorpersoneel een persoonlijke toelichting gegeven op de gang van zaken en iedereen binnen de club bemoedigend toegesproken omdat ook de verslagenheid onder het personeel groot was. ’s Avonds hebben wij bovendien alle vrijwilligers die op de wedstrijddag actief waren geïnformeerd.”
Hart voor de club
“Men moet zich voorstellen dat alle mensen die bij FC Groningen werken, net als onze supporters en sponsors, hart hebben voor de club en zich dag en nacht inspannen om de FC ook daadwerkelijk de Trots van het Noorden te laten zijn. Zij zijn niet alleen werkzaam bij FC Groningen, maar óók supporter. Bij hen zijn de gebeurtenissen van zondag eveneens hard aangekomen. Maar met elkaar hebben we ook gezegd: ‘We rechten de rug en we willen hier sterker uitkomen.’ We gaan samen werken aan het herstel van ons gedeukte imago. Daarbij doen we natuurlijk ook een beroep op onze supporters en sponsors.”
“Gisteren hebben we ook veel tijd en energie gestoken in het te woord staan van de media. We hebben zo’n beetje van alle denkbare actualiteitenprogramma’s een cameraploeg over de vloer gehad. We hebben hen verteld, wat we konden. Zoals we dat ook hebben gedaan in de verklaring die we gisteravond om 18.00 uur op deze site hebben geplaatst. We moeten nu wachten op de bevindingen die zullen volgen. De aanklager betaald voetbal van de KNVB zal van zich laten horen en burgemeester Jacq. Wallage van Groningen heeft een onafhankelijk extern onderzoek gelast naar de gebeurtenissen van zondag.”
Groot compliment
“Overigens hechten wij er vanaf deze plaats aan een groot compliment te maken aan burgemeester Wallage. De manier waarop hij zich zondag en gisteren heeft opgeworpen als burgemeester is zeer bewonderenswaardig. Hij laat zien dat je niet alleen in goede tijden partner van elkaar bent, maar dat je juist onder moeilijke omstandigheden schouder aan schouder moet blijven staan. Hij heeft dat voortreffelijk uitgedragen. Daar moeten wij als FC Groningen hem zeer erkentelijk voor zijn. Hij is een voorbeeld van hoe wij met elkaar – clubvertegenwoordigers, supporters en sponsors – vanaf vandaag weer naar de toekomst moeten kijken.”
“Vanaf vandaag staat alles in het teken van het goed laten verlopen van de wedstrijd van morgenavond. In het stadion wordt met man en macht gewerkt aan het herstellen van de materiële schade en het op orde krijgen van alle faciliteiten. Wij willen zo snel mogelijk terug naar de sfeer zoals die hing in Euroborg vóór afgelopen zondag. Dat betekent een hoop plezier; Fun Only. Daarom hebben we gisteravond al laten weten dat wij morgen bij binnenkomst in het stadion alle bezoekers een T-shirt zullen overhandigen met het logo van FC Groningen en de tekst: ‘Fun Only’. Dit is geen tegenactie op de anti-Ajax T-shirts, zoals nu links en rechts wordt gesuggereerd, maar bedoeld om uit te dragen hoe wij voetballen in Euroborg beschouwen, namelijk als een feest. Wij vragen overigens iedereen op tijd naar het stadion te komen, zodat de doorstroming goed zal verlopen. De wedstrijd begint om 19.30 uur. Het stadion gaat om 18.00 uur open.”
Beschuldigende vinger
“Wij willen vanaf deze plaats nadrukkelijk stellen dat de beschuldigende vinger voor de gebeurtenissen van afgelopen zondag niet richting een supportersgroepering mag en kan uitgaan. Niet de Groningen Fanatics, niet de Z-Side. Geluiden in die richting verwerpen wij ten stelligste. Het gaat om een enkele individu. Het is niet terecht hiervoor een groepering aan te wijzen. Dat is niet aan de orde. Ook alle supporters moeten samen weer een front gaan vormen om op een positieve wijze de ploeg te steunen. .”
“Hoewel dit eigenlijk natuurlijk overbodig zou moeten zijn, willen wij er op wijzen dat elk incident, hoe klein ook, ons morgen onnoemelijke schade kan berokkenen. Zoals bekend zullen wij ons nog moeten verantwoorden bij de KNVB en de aanklager betaald voetbal zal morgenavond met argusogen de ontwikkelingen in Euroborg volgen. Wij doen dan ook een klemmend beroep op alle aanwezigen om zijn of haar verantwoordelijkheid te pakken. Spreekkoren, het dragen van anti-Ajax uitingen, het gooien van voorwerpen, of welk incident dan ook; het zal ten koste gaan van FC Groningen, uw club!”
“Nog steeds worden wij overspoeld met e-mails van mensen met reacties en hun op- en aanmerkingen. De werkelijk honderden e-mails bevatten duizenden uiteenlopende zaken. Hoewel dit tegen onze gewoonte is – en dat vinden wij heel vervelend – is het voor ons onmogelijk hierop individueel inhoudelijk in te gaan. Wij lezen de e-mails en gebruiken de informatie daar waar mogelijk in allerlei evaluaties en gesprekken die wij voeren. Wij zijn de mensen zeer erkentelijk voor het sturen van de mails, want hierdoor krijgen wij een nog beter beeld van wat er leeft en waaraan wij naar de toekomst toe aandacht moeten besteden.”
Vragen
“Wij vragen iedereen de berichtgeving op deze website goed te volgen, de verklaring van gisteren en deze nieuwsbrief. Ook zullen wij zo snel mogelijk een inventarisatie maken van de meest gestelde vragen en opmerkingen en daarover berichten via deze website. Mocht er over een paar dagen alsnog een dringende vraag open blijven staan, waarop u een antwoord nodig acht, dan kunt u vanaf volgende week een e-mail sturen naar supporterszaken@fcgroningen.nl. Wij zullen dan alsnog proberen die vraag te beantwoorden.”
“Dan een persoonlijke noot. In diverse interviews hebben wij aangegeven niet weg te lopen voor onze verantwoordelijkheid ten aanzien van de gebeurtenissen van afgelopen zondag. Als algemeen directeur ben ik eindverantwoordelijke en ook daar loop ik niet voor weg. In de media is gevraagd naar mijn positie als algemeen directeur. Daar heb ik nog geen moment over nagedacht en is ook niet zo spannend. In tegendeel. Niet alleen ik, maar al mijn collega’s, zijn ongelooflijk strijdbaar. Wij gaan vol energie en met enorm veel enthousiasme proberen om ons imago weer op te poetsen.”
Live op tv
“Wij hebben de overtuiging dat morgenavond het voetbal weer centraal zal staan. In dat verband is het aardig om te melden dat Tele2 live verslag zal doen vanuit Euroborg. Presentator is Kees Jansma. ’s Avonds om 22.25 uur is een samenvatting van het duel te zien op RTL 4. Wij hopen en verwachten dat FC Groningen alleen nog op een sportieve manier in het nieuws zal komen. Daarbij hebben wij iedereen die FC Groningen een warm hart toedraagt hard nodig. Wij rekenen op uw steun.”
“Tot volgende week.”
Bron: FC Groningen
quote:'Meeuwis wil naar FC Groningen'
Geschreven op dinsdag, 15 april om 19:46
Roda JC'er Marcel Meeuwis aast op een transfer naar FC Groningen, meldt het Algemeen Dagblad. De club van trainer Ron Jans deed afgelopen week al een bod van twee miljoen euro, maar de Kerkradenaren willen niet over de middenvelder onderhandelen.
"Marcel heeft inmiddels aan Roda verteld open te staan voor een vertrek", reageert zaakwaarnemer Louis Laros desgevraagd. "Er is intern met hem iets voorgevallen, waarover ik echter niet wil uitwijden. En FC Groningen is een stap hogerop, dat blijkt wel uit de hoogte van het bod dat de club wil en kan betalen."
De aanvoerder van Roda JC heeft in Kerkrade nog een contract tot medio 2012. De Limburgers hebben al aangegeven Meeuwis niet kwijt te willen. "Wat wij Roda vragen is om in ieder geval eens met Groningen te praten. Ik verwacht niet dat dit voor de bekerfinale al gebeurt. Tot die wedstrijd gespeeld is, zal Roda de rust willen bewaren."
Razzia's zijn aan de mensen in het uitvak voorbehouden.quote:Op dinsdag 15 april 2008 19:26 schreef ASroma het volgende:
woensdag wat razzia's bij jullie in het vak
Bij deze zijn reactiequote:Op dinsdag 15 april 2008 17:45 schreef Bullet-tooth het volgende:
Ik las net trouwens dat de man met de pet zich bij Dolle had gemeld.
Ik hoop voor hem dat hij een goede uitleg heeft.
3000 man noordtribune werden vriendelijk doch resoluut uitgefloten vanuit minimaal de oostkant. En het waren gezien het volume niet een paar.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:25 schreef Tommeke het volgende:
Wat een overdreven gedoe, voor een paar mensen die waarschijnlijk niet echt door hadden wat er werkelijk aan de hand was en daardoor debiel reageerden naar de noordtribune.
Vergeet niet dat door de heftige rook je geen reet ziet van wat er gebeurt (ik heb mijn eigen filmpje er nog eens op nageslagen) En de reactie van de lange zijde was in eerste instantie negatief omdat mensen uit de groep die het veld opsprongen (vluchtend voor hun leven!) direct hun sprintje doortrokken naar het uitvak.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:39 schreef Bullet-tooth het volgende:
Dat je het niet doorheb geloof ik ook geen reet van. Het brandde al minuten op de tribunes en net na de spelersopkomst gaat het mis, dat ziet elke apenkop. Maar meneer met de pet maakt me toch een gebruik van zijn diverse vocabulaire, niet normaal meer. Mensen die over de boarding springen en vallen worden uitgemaakt voor 'dikke kankermongolen', 'klootzakken' en weet ik veel. Niet eventjes maar echt enkele minuten lang.
Sorry hoor maar dan zit er echt een kronkel in je bovenkamer, eentje die daar niet door het drankgebruik van die dag komt.
quote:Marcus Berg terug bij FC Groningen
GRONINGEN - FC Groningen kan woensdag in het duel met Ajax waarschijnlijk weer beschikken over Marcus Berg. De Zweedse aanvaller moest de afgelopen zeven weken langs de kant blijven met een rugblessure.
Berg (21) deed op 24 februari voor het laatst mee, toen Groningen mede dankzij twee goals van hem met 5-2 won bij VVV.
Sindsdien haalde Groningen in zes wedstrijden slechts vier punten. Nog opmerkelijker was dat drie keer werd verloren in eigen stadion, daar waar de ploeg van trainer Ron Jans traditioneel sterker voor de dag komt dan in uitduels. Berg is topscorer bij FC Groningen. In 25 wedstrijden scoorde hij 15 keer. Tegenover zijn terugkeer staat dat Goran Lovre wellicht niet kan spelen vanwege keel- en maagklachten.
AD Sportwereld
quote:
Maar volgens TV Noord wordt hij waarschijnlijk gespaard voor de play-offs.quote:
quote:Play-offs UEFA Cup in het gedrang
Door MAARTEN DEKKER
ZEIST - De play-offs om UEFA Cup-voetbal komen in het gedrang, nu FC Groningen pas ruim na het einde van de reguliere competitie hoort of de club wordt bestraft voor de wanordelijkheden rond het duel met Ajax.
Eerder kan de aanklager van de KNVB geen uitspraak doen, omdat Groningen reglementair twee weken de tijd heeft om zijn zaak te verdedigen. Die tijdspanne kan de planning van de play-offs in de war schoppen, zo bevestigt KNVB-voorlichter Frank Huizinga.
Als FC Groningen een of meerdere punten in mindering krijgt, heeft dat invloed op de eindrangschikking van de competitie. Die stand bepaalt welke teams tegen elkaar spelen en in welke volgorde. Zolang niet precies duidelijk is met hoeveel punten Groningen is geëindigd, kan dus niet worden begonnen met de play-offs. De eerste ronde staat vooralsnog gepland voor 30 april en 1 mei.
Bij de KNVB wil men niet vooruitlopen op het oordeel van de aanklager. Het reglement betaald voetbal vermeldt de mogelijke sancties in situaties zoals die zich zondag ontwikkelde in de Euroborg. Die variëren van een boete tot punten in mindering en het spelen zonder publiek. In het uiterste geval kan de bond een ploeg uit competitie nemen.
Voetbalclubs kunnen verantwoordelijk worden gehouden voor ongeregeldheden die de eigen fans in een stadion veroorzaken, tenzij aannemelijk wordt gemaakt dat rond de wedstrijd genoeg maatregelen zijn getroffen om problemen te voorkomen. Dat lijkt in het geval van Groningen een moeilijk verhaal te worden. De club stemde er samen met de eigenaar van het stadion, de NV Euroborg, mee in dat rollen toiletpapier zouden worden gebruikt bij zogeheten sfeeracties. ,,Achteraf was dat een verkeerde inschatting’’, gaf directeur Hans Nijland toe.
Zo heeft Groningen ook gemeld dat er geen druk stond op de aanwezige brandslangen in het stadion, toen rond half drie het wc-papier vlam vatte. Daarnaast blijkt uit diverse ooggetuigenverslagen dat nooduitgangen niet geopend konden worden. Het is aan FC Groningen als organisator van de wedstrijd om vooraf te checken of alle faciliteiten en voorzieningen in het stadion naar behoren functioneren.
De aanklager zal zijn onderzoek toespitsen op de rol van de thuisclub, al heeft hij ook verklaringen opgevraagd van Ajax, de arbitrage en de zondag aanwezige auditor, namens de KNVB aangesteld om toe te zien op het verloop van de wedstrijd.
FC Groningen stelt op zijn eigen website dat het toestaan van toiletpapier weliswaar helemaal verkeerd is uitgepakt, maar dat de club dat redelijkerwijs niet had kunnen voorzien. ,,Onze overtuiging is dat wanneer mensen moedwillig iets in brand steken dit niet te voorkomen is, want dan zouden we ook mutsen, sjaals, vlaggen en spandoeken moeten gaan verbieden en dat kan nooit de bedoeling zijn bij het bezoeken van een voetbalwedstrijd.’’
Er lopen inmiddels drie verschillende onderzoeken naar de brand in Euroborg. Behalve de KNVB en de politie heeft ook een onafhankelijke commissie onder leiding van oud-staatssecretaris Margot Vliegenthart zich op de zaak gestort.
doen ze never, dan schieten ze hun geliefde kindje "de playoffs" recht in de bek.quote:Op woensdag 16 april 2008 00:23 schreef vitessezuid113 het volgende:
punten aftrek, hou toch op ... als dat gebeurd is het wel heel triest gesteld met de KNVB.
Hadden ze dat bij Groningen ook maar gedaanquote:'PSV-stewards haalden kolen uit vuur'
quote:Toiletrollen komen er niet in bij TOP Oss
Het duel tussen FC Groningen en Ajax werd zondag afgelast nadat rondvliegende wc-rollen op de tribune in brand waren gestoken. OSS - Met deelname aan de play-offs binnen handbereik had algemeen manager Mischa Rook van TOP Oss maandag de handen vol aan vergaderen en het doorspitten van de draaiboeken.
quote:Meeuwis: 'De chemie tussen Atteveld en mij is weg'
Ondanks een contract tot medio 2012 met Roda JC heeft Marcel Meeuwis wel oren naar een overstap naar FC Groningen. 'Mijn geloof in een verdere samenwerking met de trainer is verdwenen.'
'Ik heb een tijdje terug inderdaad bewust bijgetekend', zegt Meeuwis in de nieuwe Voetbal International. 'Maar er is de afgelopen maanden een aantal dingen gebeurd waardoor mijn geloof in een verdere samenwerking met de trainer is verdwenen. De chemie is weg. Daarom wil ik nu vertrekken.'
Meeuwis wil verder niet inhoudelijk op de situatie ingaan, maar het is een publiek geheim dat hij dit seizoen een aantal keren in de clinch heeft gelegen met trainer Raymond Atteveld. De interesse van FC Groningen, dat twee miljoen euro heeft geboden voor de 27-jarige middenvelder, moet uitkomst bieden voor de voormalige speler van Willem II en VVV-Venlo.
'Maar het bod van Groningen was onbespreekbaar', reageert algemeen directeur Huub Narinx tegenover VI. 'De inkt op zijn nieuwe contract is nauwelijks opgedroogd. Dan is het een beetje raar nu al over een transfer te praten. De afspraak is dat we niet moeilijk zullen doen als Marcel zich sportief kan verbeteren, maar in het geval van FC Groningen is daar geen sprake van.'
Meeuwis is het met die lezing niet eens. 'In mijn ogen betekent FC Groningen voor mij wél een sportieve verbetering. Het is nu een zaak tussen mijn zaakwaarnemer Louis Laros en Roda JC.'
VI
Het wordt nu wel een beetje schaamteloos eigenlijkquote:Op woensdag 16 april 2008 09:11 schreef Prosac het volgende:
FC Groningen heeft een pagina gekocht in het Dagblad van het Noorden.
[ afbeelding ]
Ik ben er zelf helaas niet bij vandaag. Maar ik ben blij dat mijn maten met open armen worden ontvangen.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:38 schreef Prosac het volgende:
[..]
wel even de broodjes checken op spuug he.
Wanneer kunnen we de shirts verwachten?quote:Op woensdag 16 april 2008 10:39 schreef DarkShine het volgende:
Jullie hebben geleerd van de Amsterdamse spelletjes en hebben Laros ff flink wat in het vooruitzicht gesteld?
D'r zijn hier al jaren genoeg ? Dortmund ? sjaals in omloop -> "Scheiss ajax"quote:Op woensdag 16 april 2008 10:40 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Wanneer kunnen we de shirts verwachten?
Mocht het op een arbitragezaak uitdraaien of andere vieze spelletjes, dan mag Meeuwis wat mij betreft wegrotten in Kerkrade.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:39 schreef DarkShine het volgende:
Jullie hebben geleerd van de Amsterdamse spelletjes en hebben Laros ff flink wat in het vooruitzicht gesteld?
Of Meeuwis heeft het aan de stok met Atteveld en heeft Laros te kennen gegeven dat hij weg wil bij Roda.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:39 schreef DarkShine het volgende:
Toen Feijenoord afgelopen winter 4/5 mil bood, en Roda het afwees, gooide Laros ook al voorzichtig olie op het vuur. Dat die dit smerig spelletje in aanloop naar de bekerfinale speeltquote:Op woensdag 16 april 2008 10:43 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Of Meeuwis heeft het aan de stok met Atteveld en heeft Laros te kennen gegeven dat hij weg wil bij Roda.
Hmm dacht Laros, bij Groningen zoeken ze nog iemand om Lindgren op te volgen, even een belletje met Nijland maken om te kijken of er interesse is.
Suarez en Silva hadden intern geen ruzie met iemand bij de FC hoor.
Maar goed, ik snap je frustratie..
En het is nu ook niet echt een grote sportieve vooruitgang...quote:Op woensdag 16 april 2008 10:45 schreef MaxPower het volgende:
ik kan me toch niet voorstellen dat Meeuwis bij Groningen enorm veel meer gaat verdienen dan bij Roda, dus de vergelijking met SSL gaat niet helemaal op vind ik. Wel een vreemde gang van zaken, dat wel.
arbitragezaak is sowieso kansloos, want ook sportief gezien is FC Groningen geen substantiele vooruitgang op Roda. Financieel ongetwijfeld ook niet. En een relatiebreuk is niet voldoende om zomaar te mogen vertrekken. Nee, gewoon de buidel trekken Nijland, niet meegaan in een smerig spelletje.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:45 schreef MaxPower het volgende:
ik kan me toch niet voorstellen dat Meeuwis bij Groningen enorm veel meer gaat verdienen dan bij Roda, dus de vergelijking met SSL gaat niet helemaal op vind ik. Wel een vreemde gang van zaken, dat wel.
Dat Laros dit allemaal de media in helpt vind ik ook maar niets hoor, laat dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 16 april 2008 10:45 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Toen Feijenoord afgelopen winter 4/5 mil bood, en Roda het afwees, gooide Laros ook al voorzichtig olie op het vuur. Dat die dit smerig spelletje in aanloop naar de bekerfinale speelt
quote:KNVB verwacht geen puntenaftrek voor FC Groningen
GRONINGEN - FC Groningen zal voor de chaos in de Euroborg van afgelopen zondag hoogstwaarschijnlijk niet gestraft worden middels puntenaftrek. Dit zegt de KNVB.
Dit zou betekenen dat de straf geen gevolgen heeft voor de start van de play-offs. FC Groningen is hier blij mee, maar zegt dat de club zich nog wel moet verantwoorden voor de gebeurtenissen. Binnen veertien dagen moet op papier staan wat er allemaal is gebeurd en de aanklager betaald voetbal doet dan een schikkingsvoorstel. Als FC Groningen het daar niet mee eens is, kan de club in beroep gaan bij de tuchtcommissie van de KNVB.
Directeur Nijland van FC Groningen benadrukt dat de FC zich nu helemaal niets meer kan veroorloven en hij verzoekt supporters om zich woensdagavond, tijdens de wedstrijd tegen Ajax, voorbeeldig te gedragen.
RTVNOORD
voetbalquote:Op woensdag 16 april 2008 12:40 schreef Paaskonijn het volgende:
Wat gaan jullie vanavond eigenlijk spelen?
Gewoon buidel trekken? Je werkt zeker bij de overheid Prosacquote:Op woensdag 16 april 2008 10:47 schreef Prosac het volgende:
[..]
arbitragezaak is sowieso kansloos, want ook sportief gezien is FC Groningen geen substantiele vooruitgang op Roda. Financieel ongetwijfeld ook niet. En een relatiebreuk is niet voldoende om zomaar te mogen vertrekken. Nee, gewoon de buidel trekken Nijland, niet meegaan in een smerig spelletje.
quote:
quote:
jup en als gedetacheerde maak ik al het geld op.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:44 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Gewoon buidel trekken? Je werkt zeker bij de overheid Prosac
vooruit, ik denk dat de uitslag ergens tussen 4-1 en 0-6 zal liggen. Geen peil op te trekken helaas.quote:
enfin, dat was in onze superperiode natuurlijk.quote:FC Groningen gaat tegen Ajax voor fraai drieluik
Bij een overwinning op Ajax zet FC Groningen woensdagavond een fraai rijtje neer. De formatie van trainer Ron Jans heeft dan de thuiswedstrijden tegen de traditionale top-drie dit seizoen winnend afgesloten. Heerenveen kreeg dat in het seizoen 2003-2004 als laatste voor elkaar.
FC Groningen was op 25 november te sterk voor Feyenoord (3-2). Ook PSV moest op 26 december het onderspit delven (2-1). In beide wedstrijden scoorde Marcus Berg de winnende treffer. De Zweed, die tegen Ajax op de bank start, is sowieso op dreef tegen de Nederlandse topclubs. Hij scoorde deze voetbaljaargang al zes keer in duels met Ajax, PSV en Feyenoord.
Ja hoorquote:Op woensdag 16 april 2008 18:47 schreef Evil_Koekje het volgende:
Tele2 (via sport1 enzo) zendt niet uit vanavond?
Hm, vreemd. Op Tele2 uitzendschema staat 't spul van afgelopen weekend, en ook de EPG meldt niets. Bron?quote:Op woensdag 16 april 2008 18:48 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ja hoor
18:55 – 19:25 uur Ajax TV
19:25 – 22:00 uur FC Groningen - Ajax (LIVE) ( + interviews/persconferentie )
http://www.sport1.nl/Tele2_Eredivisievoetbal/quote:Op woensdag 16 april 2008 18:54 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Hm, vreemd. Op Tele2 uitzendschema staat 't spul van afgelopen weekend, en ook de EPG meldt niets. Bron?
Aangezien er al 2 daarvan in Amsterdam spelen weet je wie de volgende is die de overstap maakt.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:44 schreef venomsnake het volgende:
Toch 3 doelpunten van Groningers, zegt genoeg..
Hehe..quote:Op woensdag 16 april 2008 21:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Aangezien er al 2 daarvan in Amsterdam spelen weet je wie de volgende is die de overstap maakt.
Je kijkt nog niet zo lang voetbal?quote:Op woensdag 16 april 2008 21:56 schreef DJ_Ryow het volgende:
jammer. FC Groningen publiek blijkt eigenlijk gewoon feyenoordachtig publiek. hele tijd anti-Ajax liederen en fluiten.![]()
Dan zullen zij wel vast weer een speler uit Kerkrade halen die net zijn contract heeft verlengd!quote:Op woensdag 16 april 2008 21:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Aangezien er al 2 daarvan in Amsterdam spelen weet je wie de volgende is die de overstap maakt.
had het kunnen weten idd. de vergelijking drong alleen nog niet door tot vandaag en vorige zondag.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je kijkt nog niet zo lang voetbal?
Ach, die Ajacieden hoorde je ook pas weer bij de 1-2.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:17 schreef Tommeke het volgende:
Dat publiek was wel jammer, je hoorde ze ook niet echt toen ze 1-0 achterstonden.
Grunnens Laid - Pé Daalemmer en Rooie Rinusquote:Op woensdag 16 april 2008 18:54 schreef BOYS1985 het volgende:
Weet iemand hier hoe jullie goal tune heet?
Ben ik al best lang naar op zoek.
Ik had wel meer sfeer verwacht, het was af en toe erg stil.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ach, die Ajacieden hoorde je ook pas weer bij de 1-2.
Toen gooiden ze het originele ''alle boeren zijn homo'' er maar weer eens in.
Boeien ook, was gewoon een goed sfeertje en een prima pot voetbal.
Dat gehuil over die liedjes altijd na een wedstrijd.
Snap het ook niet zo goed inderdaad. Zo erg was het namelijk niet. Kijk dan alsjeblieft eerst even naar je eigen publiek. Sing when you're winning van de puurste soort.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ach, die Ajacieden hoorde je ook pas weer bij de 1-2.
Toen gooiden ze het originele ''alle boeren zijn homo'' er maar weer eens in.
Boeien ook, was gewoon een goed sfeertje en een prima pot voetbal.
Dat gehuil over die liedjes altijd na een wedstrijd.
Zeg, hoe lang heb je eigenlijk gekeken?quote:Op woensdag 16 april 2008 21:56 schreef DJ_Ryow het volgende:
jammer. FC Groningen publiek blijkt eigenlijk gewoon feyenoordachtig publiek. hele tijd anti-Ajax liederen en fluiten.![]()
Ik heb het via sopcast (tele2) gekeken en niets gezien.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:00 schreef Prosac het volgende:
Trouwens, is het brandje in het uitvak nog op tv geweest, of was dat niet interessant genoeg?
Blijkbaar niet interessant genoeg.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:00 schreef Prosac het volgende:
Trouwens, is het brandje in het uitvak nog op tv geweest, of was dat niet interessant genoeg?
Is gebeurd.. vlak voor de aftrap.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:13 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Blijkbaar niet interessant genoeg.
Zou wel heel triest zijn als dat is gebeurd trouwens..
5 miljoen.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:16 schreef sjimz het volgende:
Cahais volgend jaar naar Amsterdam!
Als speler van Ajax
toch weer 3,5 miljoen winst dan in een half jaar tijd.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:23 schreef sjimz het volgende:
[..]
Koopje!
En anders gewoon een arbitragezaak wegens positieverbetering!
Ik vond Cahais van begin af aan al een goede aankoop en heb toen al gehoopt dat hij dezelfde overstap als Luis zou maken over een tijdje.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:23 schreef venomsnake het volgende:
Oeh, volgens mij is ome sjimz fan..
Klopt. Klein fikkie, of in ieder geval veel rook. Stond er ver vanaf. En nu was het wel snel voorbij.quote:
Was een rookbommetjequote:Op donderdag 17 april 2008 01:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Klopt. Klein fikkie, of in ieder geval veel rook. Stond er ver vanaf. En nu was het wel snel voorbij.![]()
Was weer een spectaculaire wedstrijd, zo ken ik de FC weer. Afgelopen zondag een nogal slechte beurt gemaakt, maar nu zat de sfeer er wel aardig in. Hoewel dat warmlopen in die fun-only shirtjes natuurlijk een beetjewas, maar daar zullen jullie het zelf ook wel mee eens zijn.
Goed gespeeld, gelijkspel was wel terecht geweest. Tot volgend jaar maar weer.
Sorryquote:
Had je vorig jaar laatste wedstrijddag bij moeten zijn. Toen bleek dat Psv kampioen was geworden ontplofte (...) de Euroborg.quote:Op donderdag 17 april 2008 02:19 schreef Jasza het volgende:
[..]
Sorry![]()
Maar iig dat jullie:
En psv word weer kampioen gingen zingen vond ik het trieste van het hele seizoen zowat![]()
Zijn jullie holmaatjes?
quote:Op donderdag 17 april 2008 03:42 schreef latin_LiZzY het volgende:
[..]
Had je vorig jaar laatste wedstrijddag bij moeten zijn. Toen bleek dat Psv kampioen was geworden ontplofte (...) de Euroborg.
boeiend.quote:Op donderdag 17 april 2008 02:19 schreef Jasza het volgende:
En psv word weer kampioen gingen zingen vond ik het trieste van het hele seizoen zowat![]()
quote:Op donderdag 17 april 2008 08:43 schreef MaxPower het volgende:
weinig ludieke songs van ajaxzijde voorzover ik kon horen via internet?
Ik zal het even doormailen aan van Geel.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:12 schreef venomsnake het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de man van de wedstrijd voor mij gister. Los van de goal vond hem erg sterk spelen en lekker rustig aan de bal. Goede aanwinst.
Ik ook, maar afspraken zijn makkelijker af te zeggen dan voetbal.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:18 schreef SCH het volgende:
Wij in het westen hebben altijd wat te doen, afspraken en zo
Waren ook maar met 500 man ofzo, en ach we zongen wel aardig, In de 2e helft was het alleen tutududud Bruno Silva, kon die song echt niet meer horen na een tijdjequote:Op donderdag 17 april 2008 10:00 schreef Prosac het volgende:
[..]
Overigens heb ik alleen die laatste gehoord, want verder was het uitvak nauwelijks te horen.
SCHquote:Op donderdag 17 april 2008 10:18 schreef SCH het volgende:
Is wel relaxed als je Groningen fan bent en gewoon ook direct weer kan op zo'n woensdagavond.
Wij in het westen hebben altijd wat te doen, afspraken en zo
Sfeertje was juist oké, vergeleken met de vorige thuiswedstrijden. Publiek loopt een beetje op de laatste benen, team presteert ontzettend matig en wat je als thuispubliek ook doet, als de spelers er gezapig bij gaan lopen, slaat dat vanzelf over helaas.quote:Op donderdag 17 april 2008 10:47 schreef Jasza het volgende:
Jullie klonken iig ook tammer dan normaal, of viel dat wel mee?
Marcus Berg dus speler van het jaar geworden.quote:Matias Cahais is voor de tweede keer uitgeroepen tot Man of the Match. De maker van de 1-1 tegen Ajax kreeg via deze site iets meer stemmen dan Marnix Kolder. Marcus Berg bleef koploper en is daardoor C1000 Speler van het Jaar 2007/2008.
Bron: FC Groningen
Dan zal Ajax binnenkort wel op de stoep staan.quote:Op vrijdag 18 april 2008 11:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Marcus Berg dus speler van het jaar geworden.
Matavz mag wel wat meer boerenkool eten; een paar kilo erbij kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 18 april 2008 12:16 schreef Prosac het volgende:
en Matavz is eenzelfde type als Berg, alleen beweeglijker. (en jonger) Nog flink het krachthonk in en dat wordt ook een topper.
Berg stond de eerste wedstrijden ook wat lamlendig te voetballen, totdat hij zelf ook achter die bal aanging, wat ging het hard. Toch gewoon 15 goals gemaakt, ondanks dat hij er naar mijn gevoel al behoorlijk lang uit ligt.
quote:FC Groningen klaar voor vervolg ijzersterk optreden
Marcus Berg zal niet van de partij zijn
GRONINGEN - FC Groningen hoopt het goede spel tegen Ajax van afgelopen woensdag een vervolg te geven tegen FC Utrecht.
De strijd woensdag heeft veel gevergd van de spelers. De basis heeft vrijdag vrijaf gekregen om uit te rusten.
Marcus Berg zal zondag niet van de partij zijn. Hij heeft buikgriep. Sankoh is bovendien geschorst. De kans is groot dat Fredrik Stenman terugkeert in de basis.Interview met Ron Jans
RTVNOORD
Jans kennende wel. Fledderus zal ook wel weer starten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 13:18 schreef don-diablo het volgende:
Dus Cahais valt buiten de basis neem ik aan aangezien Stenman weer terugkeert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |