Ik wist dat ik het verkeerde gespeld had hehehe... nee ik woon gewoon in Nederland.quote:Op zondag 13 april 2008 19:27 schreef neo2000 het volgende:
Fenixwijk 6 hits op google, tegenover 11.300 op vinexwijk..
Al lang in het buitenland Koffielurk01, dat je er wel op af kan geven maar het niet eens meer weet te benoemen?
Overige punten deel ik overigens wel met je.
voordelen... het enige dat ik kan bedenken is dat er in nederland coffeeshops zijn. Maar kan niet zeggen dat ik ze echt gemist hebt.quote:Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef DroogDok het volgende:
Waarom zo negatief? Kom op mensen wat zijn de voordelen als je na een lang verblijf in het buitenland weer in Nederland komt?
heb zelf geen idee, ben nooit langer dan 4 weken achtereen Nederland uitgeweest
quote:Op maandag 14 april 2008 01:01 schreef Kontiki het volgende:
Klimaat.
En het grote aantal hangjongeren, al dan niet van exotische afkomst.
Mee eens.quote:Op zondag 13 april 2008 19:18 schreef misslady83 het volgende:
Ikke: het gehaast, het weer, ( word het ooit nog lente)...
De Nederlanders zijn tegenwoordig gewoon een angst-volkje op elk gebied.quote:Op zondag 13 april 2008 19:44 schreef PieterBas het volgende:
Ik kan me kapot ergeren aan het feit, dat Nederland bij 1mm sneeuw helemaal in paniek is en verstopt raakt, terwijl in Zweden er niks aan de hand is. 880km file voor een beetje sneeuw en treinwissels die het niet doen.
Ook het rijgedrag van Nederlanders vind ik vaak een nadeel, maar goed ik heb sinds ik weer terug ben in Nederland ook wat asociaal rijgedrag vertoond. Hier ben ik zeker niet trots op, maar af en toe kan het niet anders. Gelukkig kan ik gewoon nog rustig rijden in mijn woonplaats, zonder bang te zijn dat iemand zit te kleven in een 30km zone
Waarom ben je dan wel weggegaan?quote:Op maandag 14 april 2008 04:25 schreef cheukert het volgende:
ik had het best naar mn zin in nederland moet ik zeggen, kan niet echt een nadeel bedenken waarom ik uit Nederland ben gegaan.
Dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik in lange tijd heb gezien. Als je over Duitse, Deense of Zweedse wegen rijdt en je komt daarna in Nederland, dan is het een genot. Hier in DK zijn er grote gaten (dan bedoel ik scherpe kant en 5-7cm diep) in grote, doorgaande wegen. Snelwegen hier bestaan uit beton dat door de Duitsers is neergelegd en dan ver volgens aan z'n lot is overgelaten. De afgelopen 50 jaar is er vrijwel GEEN onderhoud gepleegd aan het Deense spoor, met als gevolg dat vorige zomer 80% van de treinen een gemiddelde snelheid had van 60km/h... dat maakt de 300km van Aarhus naar Kopenhagen ERG lang.quote:Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef neo2000 het volgende:
Ja, ach, het wegennet in Nederland is natuurlijk al sinds jaar en dag een droevige teringbende. Openbaar vervoer even goed.
Het viel me gewoon eigenlijk op hoe asociaal er in Nederland gereden werd, pas toen ik weer terug was in Nederland. Maar goed ik vind gewoon leuk om weer terug te zijn in Nederland.. maar zit toch iets van.. zal ik weer terug gaan naar Zweden?quote:Op maandag 14 april 2008 01:46 schreef pepu het volgende:
[..]
De Nederlanders zijn tegenwoordig gewoon een angst-volkje op elk gebied.
Zero-generation in het kwadraat?
Lees FOK
Er zijn er zat te vinden hoor.. Ik was ieder geval blij dat het overdag langer licht blijft in de winter en om de Hollandse kaas weer te kunnen etenquote:Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef DroogDok het volgende:
Waarom zo negatief? Kom op mensen wat zijn de voordelen als je na een lang verblijf in het buitenland weer in Nederland komt?
heb zelf geen idee, ben nooit langer dan 4 weken achtereen Nederland uitgeweest
quote:Op maandag 14 april 2008 10:46 schreef Individual het volgende:![]()
Grappig om te zien dat in dit topic vooral mensen in NL klagen terwijl het in KAA staat. De klachten zijn ook erg anders van de KAA'ers dan van de mensen die (nog) in NL wonen.
NL is een prima land met nog beter OV en wegennet! Voorzieningen zijn prima en de redenen om naar het buitenland te vertrekken zijn voor de meeste KAA'ers niet de nadelen van NL, maar de drang om te ontdekken en avonturieren.
Ja en na een jaar ben je falliet, omdat je het allemaal niet meer kan betalen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:25 schreef erikkll het volgende:
Om maar even een voorbeeld te noemen, dan he.
Ook het opstarten van een bedrijfje is een fluitje van een cent. je wandelt de KVK binnen, legt 50 euro neer en je loopt er met je eigen eenmanszaak weer uit.
Och. zo lang je het bij het oprichten van dat bedrijfje houdt, hoef je echt niets te betalen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:50 schreef Quacker het volgende:
[..]
Ja en na een jaar ben je falliet, omdat je het allemaal niet meer kan betalen.
Maar daar ging het ff nie om![]()
Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.quote:
Sorry, maar misschien een cursus begrijpend lezen wat voor je? heb ik dan ooit gepraat over de kwaliteit van het wegdek..? Nee. Primair over het feit dat oevral nog steeds 2 baans de norm is, terwijl dit niets in verhouding is met de hoeveelheid verkeer. Er hoeft maar 1 ongeluk te gebeuren, er wordt 1 rijbaan afgesloten, en het is gewoon 10 kilometer file.quote:Op maandag 14 april 2008 08:39 schreef Keksi het volgende:
[..]
Dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik in lange tijd heb gezien. Als je over Duitse, Deense of Zweedse wegen rijdt en je komt daarna in Nederland, dan is het een genot.
<..>
Ik vind het juist super het Nederlandse wegdek, er zijn voldoende snelwegen, en hoewel het er vaak vol staat zijn er tenminste snelwegen.
<..>
Wat ik niet mis aan Nederland is het drukke op de weg en de ochtendspits, verder mis ik bjina alles.
In de overige europese landen houdt je per hoofd van de bevolking netto echt meer over hoor..!quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef Keksi het volgende:
[..]
Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
Dat is ook het grote voordeel van het land ik betaal niet mee voor al die idioten die niet willen werken. Het verzorgingsmodel is achterhaald. Als mensen echt willen werken gaat het wel maar zolang dat niet het geval is is de verleiding te groot om er beroep op te doen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef Keksi het volgende:
[..]
Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
Dat doen ze zelfs in Helmond...quote:Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Het centraal station van rotterdam is bijvoorbeeld een ramp. Waarom moeten ze dat nou allemaal in 1x gaan verbouwen? Waarom moet dat zo'n bouwput worden? Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak? Dat doen ze in Japan ook, je hebt shin-kobe, shin-osaka, shin-sapporo etc. Ze bouwen een heel nieuw station en het oude komt te vervallen of wordt een klein station, het is soms zo simpel.
Jij had het over het "wegennet" dat betekent dus het geheel van wegen waarover je rijdt, niet de drukte erop. Dus ik kan best begrijpend lezen. Waar jij over moppert is de bevolkingsdichtheid en de daarbijkomende problemen. Ja, daar kan ik je best in volgen. Vind ook het eindeloze geprocedeer in Nederland, niet echt iets om over naar huis te schrijven.quote:
Haha ja idd. In London werkt het ook perfect en dat is hetzelfde systeem als het gekraakte systeem van NL. Alles wat is gemaakt kan toch worden nagemaakt en/of gekraakt? Het is alleen verboden en er staan straffen op documentfraude. Meer kan je er niet tegen doen imho.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:41 schreef PieterBas het volgende:
Oh ja.. de OV chipkaart. In Zweden werkt het perfect, als een prepaidkaart.. Je ging naar een oplaadpunt, betaalde per creditcard of gewoon met geld en je kon het ov weer in.. en soms kon je gewoon opladen in de bus zelf.
Zal wel aan mij liggen dan maar zelfs in dit grafdorpje (ede) hangt er gewoon een groot lcd scherm met aankomende vertek- en aankomsttijden. die hangen hier zelfs bij sommige bushaltes.quote:Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg...wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.
Dit moet er ook nog even bij. Voor dat er iemand gaat zeggen dat er in Japan veel meer mensen wonen. Ja dat klopt, maar dit is met het oog op bevolkingsdichtheid. En daarin komen we zelfs nog boven Japan..
Gewoon kraanwater bestellen en het is in 99% vna de gevallen gewoon gratisquote:Op woensdag 16 april 2008 05:05 schreef maartena het volgende:
- Betalen voor water in een restaurant. En dan ook meteen verplicht spa blauw van 25cl voor 2 euro. ZONDER ijs. Sowieso is ijs in drankjes weinig te vinden, of het is twee ijsklontjes ofzo. Heeft er misschien ook wel mee te maken dat de Nederlander niet wil betalen voor ijs, en dat de "refill" niet mogelijk is.
quote:- Het ontbreken van goede service in winkels, en dan met name de ketens. Bijvoorbeeld dat je kapotte TV die je TWEE maanden geleden hebt gekocht opeens 6 weken naar "de fabriek" moet voor reparatie. Een goede winkel neemt de TV in, geeft je eenzelfde TV terug, en neemt het probleem van je over. In Nederland blijft het probleem veel vaker bij de klant.
Wat is het verschil tussen zondag en maandag dicht?quote:- Als je net buiten de grote steden woont, is er op zondag echt helemaal niets open. En buiten de randstad kun je zelfs in de grotere steden hooguit 1 koopzondag per maand verwachten. Ook s'avonds zijn veel winkels nog steeds om 18:00 dicht. En zo staan op zaterdagmiddag en de ene koopavond de parkeergarages en parkeerplaatsen nabij je favoriete binnenstad propvol, terwijl het veel beter is om dat te verspreiden over bijv. 3 koopavonden en zowel zaterdag en zondag. Desnoods op Maandag dicht, en op de koopavond-dagen pas om 11:00 open, maar het is veel beter te spreiden.
Vergleken met de rest van Europa rijdt men in Nederland over het algemene zeer goed.quote:- Slecht weggedrag. Veel plakkers, afsnijders en ander asociaal weggedrag. Tevens een "jij komt er niet tussen" mentaliteit als men volgens de regels invoegt, of toevallig wat langer doorrijdt op de rechterrijstrook omdat die verdulleme vrij is en jij daar toch al reed.
Dat soort stukjes als de A4 is inderdaad absurd, overigens heb je die ook in vrijwel elk land.quote:- En om even in te haken op een bovengenoemde klacht over het wegennet: De kwaliteit van het asfalt is goed, die is hier in California een stuk beroerder. Maar als je dan kijkt dat men al 40 jaar aan het bakkeleien is om een stukje A4 tussen Delft en Schiedam te trekken, en dat de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht letterlijk 9 jaar lang in de politiek is blijven steken, en vervolgens 11 jaar duurt (gestart in 2000, klaar in 2011) om het af te krijgen, dan zakt je broek toch af. Ter vergelijking, hier hebben ze een stuk snelweg van 25 kilometer verbreed van 3 naar 5 rijstroken (4 + 1 carpool), dus ongeveer even lang als die A2 tussen Amsterdam en Utrecht.... alleen is hier het besluit in 2002 genomen, in 2004 mochten we middels een referendum besluiten hoe er voor betaald zal worden (de optie 0.25% sales tax increase won het), in 2005 zijn ze begonnen met bouwen, en 2 jaar later, halverwege 2007, is de weg opgeleverd. En dit is inclusief het afbreken en herbouwen van diverse viaducten, en het onteigenen van grond, afbreken van gebouwen, etc.... want niet zoals de A2, liep deze weg voor 90% door stedelijk gebied, waar het met de A2 net andersom is. En de Nederlandse oplossing? "Spitsstroken" op de vluchtstrook, omdat ze te beroerd zijn de snelweg fatsoenlijk te verbreden."Benutting" noemden ze dat.
Nederlanders zijn notoire klagers, maar goed wij hebben altijd wel ergens een mening over. Over die 4km te hard boetes ga ik echt niet meer klagen. Vergeleken met Noorwegen en Zweden is het hier spotgoedkoop om te hard te rijden..quote:Op woensdag 16 april 2008 14:31 schreef ASroma het volgende:
er is vrij weinig mis met Nederland, het enige wat je kan noemen is de betutteling ( boete voor 4km te hard etc) en de klaagcultuur (nooit is het goed en tevreden zijn met wat je hebt is al helemaal uit den boze) maar aan de andere kant kun je de daar ook wel weer de humor van in zien. Gillend naar huis met Gordon bijvoorbeeld, alleen maar klagen gewoon omdat het kan
![]()
Nederland
Kaasquote:Op woensdag 16 april 2008 23:25 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kaas blijft baas.
Nope, 100% autochtoon.quote:
Ook 100% autochtoon en kaas heb ik nooit lekker gevonden!quote:
Je moet dan inderdaad duidelijk om KRAANwater vragen, en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ze dan zeggen dat ze alleen flesjes water verkopen.... :/quote:Op woensdag 16 april 2008 22:22 schreef -0- het volgende:
Gewoon kraanwater bestellen en het is in 99% vna de gevallen gewoon gratis
Dat het gros van de mensen op Maandag gewoon werkt. Ik weet niet of jij wel eens op een zaterdagmiddag naar Utrecht bent geweest, maar je staat gewoon in de rij bij de parkeergarages als je niet op tijd bent s'ochtends.... en al helemaal op een lekker zomerse dag. En op donderdagavond zelfde verhaal. Dat kan VEEL beter verspreid worden met zondags ook open en vaker s'avonds. De winkelier moet zoiets gewoon verder ZELF kunnen beslissen, en niet gehouden worden aan een door de regering opgelegde tijd. Maar daar mogen we Den Uyl van de PvdA voor bedanken....quote:Wat is het verschil tussen zondag en maandag dicht?
Vergeleken met Italië en Griekenland heb je gelijk. Maar ook buiten de spits rijden Nederlanders asociaal hoor...zeker met dat geplak enzo. De "jij komt er niet tussen" mentaliteit heerst.quote:Vergleken met de rest van Europa rijdt men in Nederland over het algemene zeer goed.
Die asociale mentaliteit heb je soms in de spits en is inderdaad vervelend.
Het ligt er maar net aan waar je woont. Als blanke, blonde, blauwogige Nederlander in het buitenland ben je gewoon allochtoon natuurlijk.quote:Op donderdag 17 april 2008 20:31 schreef Quacker het volgende:
Nope, 100% autochtoon.
hmmja, heb je gelijk in. Maar als ik in NL zou zijn, ben ik 100% autochtoon.quote:Op vrijdag 18 april 2008 04:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je woont. Als blanke, blonde, blauwogige Nederlander in het buitenland ben je gewoon allochtoon natuurlijk.
Hier in Australië kunnen de mensen serieus echt niet rijdenquote:Op vrijdag 18 april 2008 04:40 schreef maartena het volgende:
Vergeleken met Italië en Griekenland heb je gelijk. Maar ook buiten de spits rijden Nederlanders asociaal hoor...zeker met dat geplak enzo. De "jij komt er niet tussen" mentaliteit heerst.
Je hoeft hier niet verplicht links (rechts) te blijven rijden, vandaar dus. Overigens zijn het inderdaad slechte chauffeurs, vooral de taxi's hier zijn echt idioten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 05:34 schreef cheukert het volgende:
Hier in Australië kunnen de mensen serieus echt niet rijdenop een weg waar 90 wordt gereden, snijden ze overal tussendoor
echt niet te zuinig
Ik ben trouwens alleen maar allochtoon, waar ook ter wereld
Ik heb ook een tijd in Adelaide gezeten maar kon nergens wegen vinden waar je 80 mag (op Grand Junction Road na dan). zo'n beetje alles in en rond de stad is 60 en daar rijden ze dan het liefst 55.quote:Op vrijdag 18 april 2008 07:40 schreef cheukert het volgende:
Links/rechts inhalen vind ik wel ok, het irritante is dat er van die apen je altijd inhalen/snijden, terwijl dat onnodig en gevaarlijk is... Je rijdt met 90km/h met weetikveel anderhalf 2 seconden afstand achter iemand, komt er zo'n idioot tussen
Het invoegen hier (Adelaide) vind ik trouwens vaak slecht geregeld. Veel wegen waar 80-90 wordt gereden en je moet invoegen hebben geen invoegstrook, als het wat drukker is kom je er dus echt niet meer uit..
In Nederland doe je dan ook uitsluitend nog aangifte voor de statistieken, bij voorkeur via internet zodat ze er geen werk aan hebben...quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:25 schreef erikkll het volgende:
Ik vind de bureaucratie in nederland best meevallen. In spanje zat ik 4 uur op het politiebureau voor het invullen van 1 aangifte van verlies van mijn portemonnee. In Nederland hoefde ik geen ingewikkelde formulieren in te vullen/lang te wachten, en was ik in 10 minuten weer buiten.
Dat je zo'n kreng mag hebben vind ik prima, maar dat het legaal (of in ieder geval gedoogd!) is om zo'n overbevolkt land dagelijks met miljoenen honden tegelijk op straat vol stront te gooien is gewoon belachelijk! Iets waar ik Australiers in Australie nog over hoorde klagen nadat ze een keer in Nederland waren geweest...quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:49 schreef thedude0 het volgende:
-het is legaal om een hond als huisdier te hebben
Tja honden moeten nu eenmaal ergens hun behoefte doen. Wat men meer moet doen is dat men zelf de poep opruimt van hun eigen hond. Destijds in Amersfoort moest dat al. Hier in Laos zie je vooral meer loslopende honden...wat soms heel gevaarlijk kan zijn in het verkeer. Heb al een paar keer bijna een aangereden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat je zo'n kreng mag hebben vind ik prima, maar dat het legaal (of in ieder geval gedoogd!) is om zo'n overbevolkt land dagelijks met miljoenen honden tegelijk op straat vol stront te gooien is gewoon belachelijk! Iets waar ik Australiers in Australie nog over hoorde klagen nadat ze een keer in Nederland waren geweest...
Misschien omdat Blaak maar 4 sporen heeft en Rotterdam CS 14quote:Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak?
Amsterdam CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Delft en Leiden zijn stations waarvan ik weet dat er LCD schermen hangen met vertrektijden. Zullen vast niet de enige zijn. Bij de perrons hebben ze wel klapborden, maar dat is juist handig, vooral omdat die bijna altijd buiten staan en de leesbaarheid van digitale schermen flink achteruit gaat in de zon.quote:Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg...wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.
Ik zit dan ook niet in Adelaide CBD, buiten CBD zijn er genoeg wegen waar dat zo isquote:Op vrijdag 18 april 2008 08:27 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijd in Adelaide gezeten maar kon nergens wegen vinden waar je 80 mag (op Grand Junction Road na dan). zo'n beetje alles in en rond de stad is 60 en daar rijden ze dan het liefst 55.
Maar vanaf Tea tree plaza naar het centrum van de stad is al 40 minuten rijden dus dat hoeft voor mij echt niet. Overigens is het met de O bahn 15 minuten (als je dat nog niet gedaan hebt moet je het echt eens proberen).quote:Op zondag 20 april 2008 09:28 schreef cheukert het volgende:
Ik zit dan ook niet in Adelaide CBD, buiten CBD zijn er genoeg wegen waar dat zo ispsst grand junction road, daarnaast heb je Main North om maar een voorbeeld te noemen wat 80 is
Tsjah, daar had ik niet bij stil gestaan. Wat dat betreft hebbie een punt. Mijn nederige excuses.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:20 schreef Keksi het volgende:
[..]
Jij had het over het "wegennet" dat betekent dus het geheel van wegen waarover je rijdt, niet de drukte erop. Dus ik kan best begrijpend lezen.
Dat maakt toch niet uit, het gaat toch om de intercities? Er is voor zover ik weet maar 1 richting door rotterdam en die gaan allemaal door Blaak.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien omdat Blaak maar 4 sporen heeft en Rotterdam CS 14?
[..]
Amsterdam CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Delft en Leiden zijn stations waarvan ik weet dat er LCD schermen hangen met vertrektijden. Zullen vast niet de enige zijn. Bij de perrons hebben ze wel klapborden, maar dat is juist handig, vooral omdat die bijna altijd buiten staan en de leesbaarheid van digitale schermen flink achteruit gaat in de zon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |