abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 april 2008 @ 19:12:41 #1
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_58025826
hoi allemaal!

Velen van jullie die nu in het buitenland zitten of weer in NL, zullen vast wel iets hebben, wat een groot nadeel is in NL?
Wat vinden jullie nou echt een nadeel van NL? zoals de hoge belastingen enz, ik hoor ze graag
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_58025878
Kaas.
  zondag 13 april 2008 @ 19:15:28 #3
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_58025896
Nadelen Nederland?

De eeuwige bureaucratie... de mietjes in de politiek... de pro-amerika houding... uhh uhh vanalles.

Ow en niet vergeten de bevolkingdichtheid... de venixwijken... de bewoners van desbetreffende wijken... de arrogantie...

[ Bericht 17% gewijzigd door Koffielurk01 op 13-04-2008 19:34:18 ]
  zondag 13 april 2008 @ 19:18:05 #4
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_58025956
Ikke: het gehaast, het weer, ( word het ooit nog lente)...
Waving.....can be positive or negative!..:)
  zondag 13 april 2008 @ 19:27:37 #5
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_58026165
Fenixwijk 6 hits op google, tegenover 11.300 op vinexwijk..

Al lang in het buitenland Koffielurk01, dat je er wel op af kan geven maar het niet eens meer weet te benoemen?

Overige punten deel ik overigens wel met je.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  zondag 13 april 2008 @ 19:33:37 #6
168657 Koffielurk01
Ik weet geen ondertitel...
pi_58026325
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:27 schreef neo2000 het volgende:
Fenixwijk 6 hits op google, tegenover 11.300 op vinexwijk..

Al lang in het buitenland Koffielurk01, dat je er wel op af kan geven maar het niet eens meer weet te benoemen?

Overige punten deel ik overigens wel met je.
Ik wist dat ik het verkeerde gespeld had hehehe... nee ik woon gewoon in Nederland.
pi_58026645
Ik kan me kapot ergeren aan het feit, dat Nederland bij 1mm sneeuw helemaal in paniek is en verstopt raakt, terwijl in Zweden er niks aan de hand is. 880km file voor een beetje sneeuw en treinwissels die het niet doen.

Ook het rijgedrag van Nederlanders vind ik vaak een nadeel, maar goed ik heb sinds ik weer terug ben in Nederland ook wat asociaal rijgedrag vertoond. Hier ben ik zeker niet trots op, maar af en toe kan het niet anders. Gelukkig kan ik gewoon nog rustig rijden in mijn woonplaats, zonder bang te zijn dat iemand zit te kleven in een 30km zone
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58027412
Waarom zo negatief? Kom op mensen wat zijn de voordelen als je na een lang verblijf in het buitenland weer in Nederland komt?

heb zelf geen idee, ben nooit langer dan 4 weken achtereen Nederland uitgeweest
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  zondag 13 april 2008 @ 20:16:36 #9
48067 neo2000
pi_58027438
Ja, ach, het wegennet in Nederland is natuurlijk al sinds jaar en dag een droevige teringbende. Openbaar vervoer even goed.

Bij zo'n beetje alle nieuwe snelwegen die aangelegd worden, wordt er rekening gehouden met een bepaalde hoeveelheid verkeer die erover heen moet gaan rijden. Echter, men houd schijnbaar geen rekening met verkeerstoename o.i.d..
In de buurt hier is men hier bezig met een snelweg. Is 60 jaar lang (!) tegengewerkt door allerlei instanties/milieugroeperingen/linkse rakkers zonder vaste baan. Tegen de tijd dat die snelweg af is, als het ooit gebeurt, dan dekt de 2 baans weg de lading niet meer voor het verkeer dat er over heen moet dagelijks, wat overigens vertienvoudigd is wegens het "uitstel"..

In Amsterdam ontspoort er een metro. Heel metronet ligt plat. Het sneeuwt en de treinen komen niet meer van hun plaats. In de herfst liggen er blaadjes op de rails, treinen kunnen ook niet meer rijden. Need i say more?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
pi_58030256
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef DroogDok het volgende:
Waarom zo negatief? Kom op mensen wat zijn de voordelen als je na een lang verblijf in het buitenland weer in Nederland komt?

voordelen... het enige dat ik kan bedenken is dat er in nederland coffeeshops zijn. Maar kan niet zeggen dat ik ze echt gemist hebt.
Op onbegeleid verlof...
pi_58035307
Klimaat.

En het grote aantal hangjongeren, al dan niet van exotische afkomst.
  maandag 14 april 2008 @ 01:37:50 #12
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58035692
quote:
Op maandag 14 april 2008 01:01 schreef Kontiki het volgende:
Klimaat.

En het grote aantal hangjongeren, al dan niet van exotische afkomst.
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:18 schreef misslady83 het volgende:
Ikke: het gehaast, het weer, ( word het ooit nog lente)...
Mee eens.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
  maandag 14 april 2008 @ 01:46:20 #13
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_58035752
quote:
Op zondag 13 april 2008 19:44 schreef PieterBas het volgende:
Ik kan me kapot ergeren aan het feit, dat Nederland bij 1mm sneeuw helemaal in paniek is en verstopt raakt, terwijl in Zweden er niks aan de hand is. 880km file voor een beetje sneeuw en treinwissels die het niet doen.

Ook het rijgedrag van Nederlanders vind ik vaak een nadeel, maar goed ik heb sinds ik weer terug ben in Nederland ook wat asociaal rijgedrag vertoond. Hier ben ik zeker niet trots op, maar af en toe kan het niet anders. Gelukkig kan ik gewoon nog rustig rijden in mijn woonplaats, zonder bang te zijn dat iemand zit te kleven in een 30km zone
De Nederlanders zijn tegenwoordig gewoon een angst-volkje op elk gebied.
Zero-generation in het kwadraat?
Lees FOK
pi_58036250
ik had het best naar mn zin in nederland moet ik zeggen, kan niet echt een nadeel bedenken waarom ik uit Nederland ben gegaan.
Ik steek je moeder in de fik!
  maandag 14 april 2008 @ 04:47:43 #15
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58036256
quote:
Op maandag 14 april 2008 04:25 schreef cheukert het volgende:
ik had het best naar mn zin in nederland moet ik zeggen, kan niet echt een nadeel bedenken waarom ik uit Nederland ben gegaan.
Waarom ben je dan wel weggegaan?
pi_58036529
vanwege mn arbeit

[ Bericht 29% gewijzigd door cheukert op 14-04-2008 07:58:27 ]
pi_58036877
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef neo2000 het volgende:
Ja, ach, het wegennet in Nederland is natuurlijk al sinds jaar en dag een droevige teringbende. Openbaar vervoer even goed.
Dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik in lange tijd heb gezien. Als je over Duitse, Deense of Zweedse wegen rijdt en je komt daarna in Nederland, dan is het een genot. Hier in DK zijn er grote gaten (dan bedoel ik scherpe kant en 5-7cm diep) in grote, doorgaande wegen. Snelwegen hier bestaan uit beton dat door de Duitsers is neergelegd en dan ver volgens aan z'n lot is overgelaten. De afgelopen 50 jaar is er vrijwel GEEN onderhoud gepleegd aan het Deense spoor, met als gevolg dat vorige zomer 80% van de treinen een gemiddelde snelheid had van 60km/h... dat maakt de 300km van Aarhus naar Kopenhagen ERG lang.

Ik vind het juist super het Nederlandse wegdek, er zijn voldoende snelwegen, en hoewel het er vaak vol staat zijn er tenminste snelwegen.

Wat ik niet mis aan Nederland is het drukke op de weg en de ochtendspits, verder mis ik bjina alles.
Danmark: more usefull every day!
  maandag 14 april 2008 @ 10:46:42 #18
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58038855

Grappig om te zien dat in dit topic vooral mensen in NL klagen terwijl het in KAA staat. De klachten zijn ook erg anders van de KAA'ers dan van de mensen die (nog) in NL wonen.

NL is een prima land met nog beter OV en wegennet! Voorzieningen zijn prima en de redenen om naar het buitenland te vertrekken zijn voor de meeste KAA'ers niet de nadelen van NL, maar de drang om te ontdekken en avonturieren.

Als we dan over nadelen gaan hebben zou ik zeggen dat het werkrecht nogal inflexibel is, dat een officiele opleiding te zwaar weegt, dat het starten van een eigen bedrijf te moeilijk is en dat je niet boven het maaiveld mag uitsteken.

Verder prima vakantieland hoor en prima mentaliteit behalve de grote irrationele angsten en hier en daar gebrek aan daadkracht. In conclusie, NL is een enorm rijk en enorm goed georganiseerd land.
reset
pi_58041039
quote:
Op maandag 14 april 2008 01:46 schreef pepu het volgende:

[..]

De Nederlanders zijn tegenwoordig gewoon een angst-volkje op elk gebied.
Zero-generation in het kwadraat?
Lees FOK

Het viel me gewoon eigenlijk op hoe asociaal er in Nederland gereden werd, pas toen ik weer terug was in Nederland. Maar goed ik vind gewoon leuk om weer terug te zijn in Nederland.. maar zit toch iets van.. zal ik weer terug gaan naar Zweden?
quote:
Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef DroogDok het volgende:

Er zijn er zat te vinden hoor.. Ik was ieder geval blij dat het overdag langer licht blijft in de winter en om de Hollandse kaas weer te kunnen eten
pi_58058519
quote:
Op maandag 14 april 2008 10:46 schreef Individual het volgende:

Grappig om te zien dat in dit topic vooral mensen in NL klagen terwijl het in KAA staat. De klachten zijn ook erg anders van de KAA'ers dan van de mensen die (nog) in NL wonen.

NL is een prima land met nog beter OV en wegennet! Voorzieningen zijn prima en de redenen om naar het buitenland te vertrekken zijn voor de meeste KAA'ers niet de nadelen van NL, maar de drang om te ontdekken en avonturieren.
Goed geformuleerd.
Ik onderschrijf 't volledig.

De nadelen van NL zijn vaak ook een beetje inherent aan de positieve punten. De keerzijde van de medaille, zeg maar.
Ik vind Nederlanders in NL op een bepaalde manier zo braaf. Alles is netjes geregeld en als iedereen zich maar aan die regeltjes houdt, loopt alles op rolletjes. Dat is natuurlijk hartstikke goed, en lekker veilig en geruststellend, maar tegelijkertijd is kan het zoooooooooo op je zenuwen werken!

Bovendien geeft die braafheid al gauw een beetje een 'simplistische' indruk....

Als ik het woord bureaucratie hoor, denk ik nou juist weer helemaal niet aan NL.
Natuurlijk zijn er overal procedures en formulieren voor, maar de informatievoorziening is behoorlijk goed, de meeste procedures zijn nou echt zo ingewikkeld niet (en in tig talen in een bijsluiter uitgelegd) en je weet over het algemeen van tevoren redelijk waar je aan toe bent.
In landen waarvan ik juist vind dat ze bureaucratisch zijn, heb je vooral de factor "willekeur" die een grote rol speelt, en "ondoorzichtigheid", en gebrek aan informatie, en éllenlange procedures waarvan het einde maar niet in zicht komt...
 FR
  dinsdag 15 april 2008 @ 01:07:37 #21
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58058564
Maar er werd gevraagd naar de nadelen, die ga je dan zoeken en die post je. Tis niet dat dat de redenen zijn dat je vertrekt. Of de enigste redenen.
pi_58058699
Ik vind de bureaucratie in nederland best meevallen. In spanje zat ik 4 uur op het politiebureau voor het invullen van 1 aangifte van verlies van mijn portemonnee. In Nederland hoefde ik geen ingewikkelde formulieren in te vullen/lang te wachten, en was ik in 10 minuten weer buiten.
pi_58058707
Om maar even een voorbeeld te noemen, dan he.

Ook het opstarten van een bedrijfje is een fluitje van een cent. je wandelt de KVK binnen, legt 50 euro neer en je loopt er met je eigen eenmanszaak weer uit.
  dinsdag 15 april 2008 @ 01:50:07 #24
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58058884
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 01:25 schreef erikkll het volgende:
Om maar even een voorbeeld te noemen, dan he.

Ook het opstarten van een bedrijfje is een fluitje van een cent. je wandelt de KVK binnen, legt 50 euro neer en je loopt er met je eigen eenmanszaak weer uit.
Ja en na een jaar ben je falliet, omdat je het allemaal niet meer kan betalen.
Maar daar ging het ff nie om
Burocratie vind ik ook wel meevallen, hier in Mexico weten ze pas wat het is...
pi_58058900
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 01:50 schreef Quacker het volgende:

[..]

Ja en na een jaar ben je falliet, omdat je het allemaal niet meer kan betalen.
Maar daar ging het ff nie om
Och. zo lang je het bij het oprichten van dat bedrijfje houdt, hoef je echt niets te betalen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 04:04:43 #26
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58059193
Bureaucratie is wel een probleem. Ze hebben teveel ambtenaren en managers in Nederland. Daardoor kost alles zoveel. Het wegennet kan ik me niet aan storen hier in Thailand en zeker om Bangkok heen is het erger.

Het weer is zeker erg, dat wil niet zeggen dat ik blij ben met elke dag zon overigens. Dat is ook zwaar.

Nederland heeft teveel regels en je wordt constant door een overheid genaait, of het nu een lagere hogere of weet ik wat is je wordt gepakt. Hier heb je veel minder last van de overheid, die laten het wel uit hun hoofd om allerlei rare belastingen in te voeren. Je betaald wat voor je afval and that is it. Denk aan Nederland waterschap OZB rioolrecht ect en dat gaat maar omhoog en omhoog. Moeten steeds meer ambtenaren werken dus betaal je steeds meer.

Hier zijn dingen goedkoper maar niet veiliger. Dus moet je veel meer zelf nadenken. De overheid denkt niet voor je na je moet hier zelfstandig zijn. Dat gehaaste van Nederland is hier ook niet echt.
mai pen rai
  dinsdag 15 april 2008 @ 04:10:06 #27
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_58059200
Alles is superdruk (ik woonde in Rotterdam, nu in een gat ).
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_58061038
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 04:04 schreef niet_links het volgende:
...
Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:16:02 #29
48067 neo2000
pi_58063955
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:39 schreef Keksi het volgende:

[..]

Dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik in lange tijd heb gezien. Als je over Duitse, Deense of Zweedse wegen rijdt en je komt daarna in Nederland, dan is het een genot.
<..>
Ik vind het juist super het Nederlandse wegdek, er zijn voldoende snelwegen, en hoewel het er vaak vol staat zijn er tenminste snelwegen.
<..>
Wat ik niet mis aan Nederland is het drukke op de weg en de ochtendspits, verder mis ik bjina alles.
Sorry, maar misschien een cursus begrijpend lezen wat voor je? heb ik dan ooit gepraat over de kwaliteit van het wegdek..? Nee. Primair over het feit dat oevral nog steeds 2 baans de norm is, terwijl dit niets in verhouding is met de hoeveelheid verkeer. Er hoeft maar 1 ongeluk te gebeuren, er wordt 1 rijbaan afgesloten, en het is gewoon 10 kilometer file.
Feit dat er geen treinen rijden als het winter is, omdat er sneeuw op het spoor ligt. Dat er geen treinen rijden in de herfst, omdat er dan blaadjes liggen. Dat soort dingen. Ik heb het dus NIET over putten in het wegdek.
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef Keksi het volgende:

[..]

Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
In de overige europese landen houdt je per hoofd van de bevolking netto echt meer over hoor..!

Overigens vind ik Nederland steeds minder en minder een "verzorgingsstaat" worden. bejaarden laat men al sinds jaar en dag verrekken in de "verzorgings"huizen, en om nu te zeggen dat de zorg zo goed is..? Wachtlijsten van heb ik jou daar is ibnmiddels in Nederland meer regel dan uitzondering.

[ Bericht 24% gewijzigd door neo2000 op 15-04-2008 12:33:41 ]
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:20:27 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:28:20 #31
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58064245
- Teveel regeltjes
- Te hoge belastingen
- Sociale stelsel wordt uitgehold, met name in de gezondheidszorg erg zorgwekkend
- Veel en veel te veel mensen op een klein stukje grond
- Onvriendelijke en asociale mentaliteit van de mensen
- Weinig natuur, veel asfalt

Dat is zo wat er als eerste in me opkomt
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_58068110
-buitenlanders die geen moeite doen om te integreren en de politiek die daar niets aan doet
-veel te veel gristenen, alhoewel dat steeds minder zal worden naarmate ouderen sterven
-pro-amerikaanse onzin zowel in de politiek als onder de bevolking zelf
-vrouwen vertikken het om te werken in dit land
-kilometers aan nutteloze "natuur". omploegen die bende en huizen/fabrieken etc. neerzetten.
-dienstplicht is niet afgeschaft
-overheid doet er alles aan om winkels minder lang open te laten zijn
-nederland in top 5 van landen qua geld besteding aan ontwikkelingshulp
-NSB'er Tim Kuik mag hier nog steeds wonen
-nauwelijks winter en als het even koud is dan gaat de complete bevolking zeiken en zeuren over het weer omdat het blijkbaar elke dag stikheet moet zijn
-het is legaal om een hond als huisdier te hebben

al met al genoeg te kankeren over dit land.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:54:02 #33
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_58070303
all of the above
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_58072114
Het flutklimaat. Nooit echt heet. Teveel regen en wind.
 FR
  woensdag 16 april 2008 @ 03:41:52 #35
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_58080173
Okee wacht nadelen aan Nederland? Nou ja zo'n beetje alles, zeker als je uit Japan komt. Het eerste wat je denkt is: godsamme wat is het hier smerig! Je moet in Japan echt naar vuil gaan zoeken. Het klimaat kan er wat heftiger zijn, maar ik heb toch liever dat dan 4 maanden aan een stuk grijs grauw deprimerend weer. Praat verder ook niet over btw, die zijn daar maar 5%.

[ Bericht 33% gewijzigd door Brett-Anderson op 16-04-2008 03:48:42 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 16 april 2008 @ 05:05:58 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_58080258
- Betalen voor water in een restaurant. En dan ook meteen verplicht spa blauw van 25cl voor 2 euro. ZONDER ijs. Sowieso is ijs in drankjes weinig te vinden, of het is twee ijsklontjes ofzo. Heeft er misschien ook wel mee te maken dat de Nederlander niet wil betalen voor ijs, en dat de "refill" niet mogelijk is.

- Het ontbreken van goede service in winkels, en dan met name de ketens. Bijvoorbeeld dat je kapotte TV die je TWEE maanden geleden hebt gekocht opeens 6 weken naar "de fabriek" moet voor reparatie. Een goede winkel neemt de TV in, geeft je eenzelfde TV terug, en neemt het probleem van je over. In Nederland blijft het probleem veel vaker bij de klant.

- Compleet door Verdonk vernaggeld inburgeringstraject. Bedoeld om Turken en Marokkanen buiten te houden, maar Nederlanders met een Braziliaanse, Zuid-Afrikaanse of Indiase partner die hen naar Nederland willen halen worden geconfronteerd met een verplicht examen Nederlands voor ze het land in mogen, terwijl het veel beter leren is zodra je al in Nederland bent.

- Op het bovenstaande verdergaand, ik heb de immigratie van twee kanten meegemaakt.... mijn vrouw naar Nederland halen, en ik naar de VS. En van alle keren dat ik bij de gemeente, en de IND in Nederland, het Amerikaans consulaat en de INS in de VS heb ik toch wel meegekregen dat de Nederlandse mentaliteit meer van "DIT en DAT mag je niet doen!" is, terwijl het in de VS "dit en dat zijn je mogelijkheden als nieuwe immigrant". is. Mijn vrouw is meerdere keren betutteld door een ambtenaar (1 keer letterlijk met een zwaaiende vinger) met wat ze NIET mocht doen.

- Als je net buiten de grote steden woont, is er op zondag echt helemaal niets open. En buiten de randstad kun je zelfs in de grotere steden hooguit 1 koopzondag per maand verwachten. Ook s'avonds zijn veel winkels nog steeds om 18:00 dicht. En zo staan op zaterdagmiddag en de ene koopavond de parkeergarages en parkeerplaatsen nabij je favoriete binnenstad propvol, terwijl het veel beter is om dat te verspreiden over bijv. 3 koopavonden en zowel zaterdag en zondag. Desnoods op Maandag dicht, en op de koopavond-dagen pas om 11:00 open, maar het is veel beter te spreiden.

- Slecht weggedrag. Veel plakkers, afsnijders en ander asociaal weggedrag. Tevens een "jij komt er niet tussen" mentaliteit als men volgens de regels invoegt, of toevallig wat langer doorrijdt op de rechterrijstrook omdat die verdulleme vrij is en jij daar toch al reed.

- Hoge prijs voor elektronica, en sowieso een hoge BTW en belasting. Ik heb mijn computer bijvoorbeeld zelf samengesteld, en ik heb de onderdelen die ik gekocht heb destijds via de pricewatch van tweakers.net vergeleken met de prijs die ik er voor betaald heb, en voor de $1100 die ik hier kwijt was, was ik ong. EUR 1350 kwijt. Dat is nogal een verschil, als je de koersen meerekent. En als je dan als Nederlander iets in de VS zou willen bestellen, dan wordt je alsnog genaaid door de douane.

- En om even in te haken op een bovengenoemde klacht over het wegennet: De kwaliteit van het asfalt is goed, die is hier in California een stuk beroerder. Maar als je dan kijkt dat men al 40 jaar aan het bakkeleien is om een stukje A4 tussen Delft en Schiedam te trekken, en dat de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht letterlijk 9 jaar lang in de politiek is blijven steken, en vervolgens 11 jaar duurt (gestart in 2000, klaar in 2011) om het af te krijgen, dan zakt je broek toch af. Ter vergelijking, hier hebben ze een stuk snelweg van 25 kilometer verbreed van 3 naar 5 rijstroken (4 + 1 carpool), dus ongeveer even lang als die A2 tussen Amsterdam en Utrecht.... alleen is hier het besluit in 2002 genomen, in 2004 mochten we middels een referendum besluiten hoe er voor betaald zal worden (de optie 0.25% sales tax increase won het), in 2005 zijn ze begonnen met bouwen, en 2 jaar later, halverwege 2007, is de weg opgeleverd. En dit is inclusief het afbreken en herbouwen van diverse viaducten, en het onteigenen van grond, afbreken van gebouwen, etc.... want niet zoals de A2, liep deze weg voor 90% door stedelijk gebied, waar het met de A2 net andersom is. En de Nederlandse oplossing? "Spitsstroken" op de vluchtstrook, omdat ze te beroerd zijn de snelweg fatsoenlijk te verbreden. "Benutting" noemden ze dat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 april 2008 @ 05:25:43 #37
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58080292
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef Keksi het volgende:

[..]

Dat is ook het grote voordeel van het land ik betaal niet mee voor al die idioten die niet willen werken. Het verzorgingsmodel is achterhaald. Als mensen echt willen werken gaat het wel maar zolang dat niet het geval is is de verleiding te groot om er beroep op te doen.

In Thailand wordt je ook genaaid door de overheid alleen wordt je niet steeds geld afhandig gemaakt zoals in Nederland. Nederland heeft zeker voordelen op Thailand geen corruptie, veiliger. Vraag is alleen of je dat de prijs waard vind of niet. Ik geloof meer in voor jezelf zorgen en je eigen hersenen te gebruiken.

In Nederland wordt alles 100x gecontroleerd en dat kost bergen met geld mensen denken zelf niet meer na. Ook is de ambtenaren / manager druk veel ste groot waardoor Nederland te duur is.
mai pen rai
  woensdag 16 april 2008 @ 05:50:00 #38
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_58080338
@maartena, echt een interessante post, bedankt.

Toen ik in Japan voor het eerst het wegennet zag viel mijn mond open van verbazing. Het lijkt als een soort Sim-City. Alsof er eerst de huizen zijn gebouwd en daarna pas mensen zijn komen wonen. Er ziten haast 2 a 3 4-baans snelwegen boven en dwars door de stad. Autorijden is daar wel duur en alle mensen worden gemotiveert om met het openbaar vervoer te gaan. Dat is daar prima geregeld, de ov chipkaart werkt daar uitmuntend in diverse steden, maar als ik bepaalde dingen met Nederland vergelijk dan is het hier om te huilen. Het centraal station van rotterdam is bijvoorbeeld een ramp. Waarom moeten ze dat nou allemaal in 1x gaan verbouwen? Waarom moet dat zo'n bouwput worden? Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak? Dat doen ze in Japan ook, je hebt shin-kobe, shin-osaka, shin-sapporo etc. Ze bouwen een heel nieuw station en het oude komt te vervallen of wordt een klein station, het is soms zo simpel.

Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg... wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.

Dit moet er ook nog even bij. Voor dat er iemand gaat zeggen dat er in Japan veel meer mensen wonen. Ja dat klopt, maar dit is met het oog op bevolkingsdichtheid. En daarin komen we zelfs nog boven Japan..

[ Bericht 4% gewijzigd door Brett-Anderson op 16-04-2008 06:14:05 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 16 april 2008 @ 05:55:36 #39
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58080346
quote:
Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Het centraal station van rotterdam is bijvoorbeeld een ramp. Waarom moeten ze dat nou allemaal in 1x gaan verbouwen? Waarom moet dat zo'n bouwput worden? Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak? Dat doen ze in Japan ook, je hebt shin-kobe, shin-osaka, shin-sapporo etc. Ze bouwen een heel nieuw station en het oude komt te vervallen of wordt een klein station, het is soms zo simpel.
Dat doen ze zelfs in Helmond...
Helmond-'t Hout, werd ondertussen nieuw station gebouwd Helmond-Brandevoort. Toen Helmond-Brandevoort geopend is, waren ze een paar weken beide open. En ik geloof dat nu alleen Helmond-Brandevoort open is en Helmond-'t Hout gesloten is. correct me if i'm wrong
pi_58081908
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:16 schreef neo2000 het volgende:
....
Jij had het over het "wegennet" dat betekent dus het geheel van wegen waarover je rijdt, niet de drukte erop. Dus ik kan best begrijpend lezen. Waar jij over moppert is de bevolkingsdichtheid en de daarbijkomende problemen. Ja, daar kan ik je best in volgen. Vind ook het eindeloze geprocedeer in Nederland, niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Maar denk dat je zowel de verzorgingsproblemen als het geprocedeer wel in meer landen hebt. De scandinavische verzorgingstaten gaan gebukt onder dezeflde problemen als in Nederland dus daar is niks nieuws, het Franse model werkt eveneens niet echt. Een recent onderzoek wees uit dat de snelste hulp te vinden is op Malta en Cyprus!
pi_58082278
Oh ja.. de OV chipkaart . In Zweden werkt het perfect, als een prepaidkaart.. Je ging naar een oplaadpunt, betaalde per creditcard of gewoon met geld en je kon het ov weer in.. en soms kon je gewoon opladen in de bus zelf.

In Nederland wordt er weer geklaagd over de beveiliging.. kom op zeg, alles met een chip er in kan vroeg of laat gekraakt worden. Ik ga de IBG-groep maar eens bellen, wanneer ik die foto eens terug krijg. Als het nog langer duurt, dan ben ik al klaar met mijn studie.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:05:46 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58082710
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:41 schreef PieterBas het volgende:
Oh ja.. de OV chipkaart . In Zweden werkt het perfect, als een prepaidkaart.. Je ging naar een oplaadpunt, betaalde per creditcard of gewoon met geld en je kon het ov weer in.. en soms kon je gewoon opladen in de bus zelf.
Haha ja idd. In London werkt het ook perfect en dat is hetzelfde systeem als het gekraakte systeem van NL. Alles wat is gemaakt kan toch worden nagemaakt en/of gekraakt? Het is alleen verboden en er staan straffen op documentfraude. Meer kan je er niet tegen doen imho.

Hetzelfde met de NL paspoorten die om de zoveel jaar na een 'schandaal' weer worden vervangen omdat ze na te maken zijn. Nee? Echt? (ik wil dat paspoort met de NL geschiedenis weer terug trouwens)

Soms zou je denken dat landen wat meer van elkaar zouden kunnen leren: best practice oid.
reset
pi_58084540
quote:
Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg... wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.

Dit moet er ook nog even bij. Voor dat er iemand gaat zeggen dat er in Japan veel meer mensen wonen. Ja dat klopt, maar dit is met het oog op bevolkingsdichtheid. En daarin komen we zelfs nog boven Japan..
Zal wel aan mij liggen dan maar zelfs in dit grafdorpje (ede) hangt er gewoon een groot lcd scherm met aankomende vertek- en aankomsttijden. die hangen hier zelfs bij sommige bushaltes.
  Moderator woensdag 16 april 2008 @ 13:12:37 #44
45833 crew  Fogel
pi_58086816
Voornamelijk de constante stress voor vanalles en nog wat en de bevolkingsdichtheid zijn twee nadelen van Nederland.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 16 april 2008 @ 14:31:00 #45
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58088455
er is vrij weinig mis met Nederland, het enige wat je kan noemen is de betutteling ( boete voor 4km te hard etc) en de klaagcultuur (nooit is het goed en tevreden zijn met wat je hebt is al helemaal uit den boze ) maar aan de andere kant kun je de daar ook wel weer de humor van in zien. Gillend naar huis met Gordon bijvoorbeeld, alleen maar klagen gewoon omdat het kan

Nederland
  woensdag 16 april 2008 @ 16:10:22 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_58090343
Oh nog iets irritants.... Nederland moet weer haar EIGEN systeem hebben voor online betaling. Ik snap best dat dat ideaal is voor Nederlanders, dat iDeal, maar als je als emigrant net zoals de rest van de wereld een credit card in handen hebt voor je online transacties, dan is het enorm irritant als een webshop dus gewoon geen credit card accepteert... erg onhandig
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 april 2008 @ 17:27:48 #47
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_58091724
Nadelen zijn voor mij:

- Het negatieve doemdenken, waaronder alles maar bashen wat Moslim is.
- Het 9 tot 5 mentaliteit van werken.
- Sukkels die denken dat een 32 of zelfs een 36 urig werkweek NORMAAL is.
- Moeilijk om meedere banen tegelijkertijd te kunnen combineren.
- Dat winkels op zondag gesloten moeten zijn. WAAROM?????
- Het grijze druil weer.
- Het zonodig beschermen van het groene hart. Wat nou groene hart? Het is gewoon een groot stuk grasland!!! Gewoon volbouwen..Randstad tot een grote gemeente/stad maken en de rest van het land lekker groen houden. Wel mooie parken aanleggen natuurlijk.

Voordelen zijn er natuurlijk ook:
- Het makkelijk alles kunnen regelen van een heleboel dingen.
- Goed openbaar vervoer.
- Vrij grote keuze in producten en diensten
- Goed onderhouden historische winkelcentra wat ik soms een verademing van na de zoveelste mall in het buitenland.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_58099110
quote:
Op woensdag 16 april 2008 05:05 schreef maartena het volgende:
- Betalen voor water in een restaurant. En dan ook meteen verplicht spa blauw van 25cl voor 2 euro. ZONDER ijs. Sowieso is ijs in drankjes weinig te vinden, of het is twee ijsklontjes ofzo. Heeft er misschien ook wel mee te maken dat de Nederlander niet wil betalen voor ijs, en dat de "refill" niet mogelijk is.
Gewoon kraanwater bestellen en het is in 99% vna de gevallen gewoon gratis
quote:
- Het ontbreken van goede service in winkels, en dan met name de ketens. Bijvoorbeeld dat je kapotte TV die je TWEE maanden geleden hebt gekocht opeens 6 weken naar "de fabriek" moet voor reparatie. Een goede winkel neemt de TV in, geeft je eenzelfde TV terug, en neemt het probleem van je over. In Nederland blijft het probleem veel vaker bij de klant.
quote:
- Als je net buiten de grote steden woont, is er op zondag echt helemaal niets open. En buiten de randstad kun je zelfs in de grotere steden hooguit 1 koopzondag per maand verwachten. Ook s'avonds zijn veel winkels nog steeds om 18:00 dicht. En zo staan op zaterdagmiddag en de ene koopavond de parkeergarages en parkeerplaatsen nabij je favoriete binnenstad propvol, terwijl het veel beter is om dat te verspreiden over bijv. 3 koopavonden en zowel zaterdag en zondag. Desnoods op Maandag dicht, en op de koopavond-dagen pas om 11:00 open, maar het is veel beter te spreiden.
Wat is het verschil tussen zondag en maandag dicht?
quote:
- Slecht weggedrag. Veel plakkers, afsnijders en ander asociaal weggedrag. Tevens een "jij komt er niet tussen" mentaliteit als men volgens de regels invoegt, of toevallig wat langer doorrijdt op de rechterrijstrook omdat die verdulleme vrij is en jij daar toch al reed.
Vergleken met de rest van Europa rijdt men in Nederland over het algemene zeer goed.
Die asociale mentaliteit heb je soms in de spits en is inderdaad vervelend.
quote:
- En om even in te haken op een bovengenoemde klacht over het wegennet: De kwaliteit van het asfalt is goed, die is hier in California een stuk beroerder. Maar als je dan kijkt dat men al 40 jaar aan het bakkeleien is om een stukje A4 tussen Delft en Schiedam te trekken, en dat de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht letterlijk 9 jaar lang in de politiek is blijven steken, en vervolgens 11 jaar duurt (gestart in 2000, klaar in 2011) om het af te krijgen, dan zakt je broek toch af. Ter vergelijking, hier hebben ze een stuk snelweg van 25 kilometer verbreed van 3 naar 5 rijstroken (4 + 1 carpool), dus ongeveer even lang als die A2 tussen Amsterdam en Utrecht.... alleen is hier het besluit in 2002 genomen, in 2004 mochten we middels een referendum besluiten hoe er voor betaald zal worden (de optie 0.25% sales tax increase won het), in 2005 zijn ze begonnen met bouwen, en 2 jaar later, halverwege 2007, is de weg opgeleverd. En dit is inclusief het afbreken en herbouwen van diverse viaducten, en het onteigenen van grond, afbreken van gebouwen, etc.... want niet zoals de A2, liep deze weg voor 90% door stedelijk gebied, waar het met de A2 net andersom is. En de Nederlandse oplossing? "Spitsstroken" op de vluchtstrook, omdat ze te beroerd zijn de snelweg fatsoenlijk te verbreden. "Benutting" noemden ze dat.
Dat soort stukjes als de A4 is inderdaad absurd, overigens heb je die ook in vrijwel elk land.
Dat het bouwen van de snelweg daar sneller gaat heeft met de grond te maken, de kwaliteit van de grond is zeer slecht, de A2 bij Amsterdam bijvoorbeeld duurt zo lang omdat de grond eerst 5 jaar in moet klinken voordat er ook maar iets van een weg opgelegd kan worden. Spitsstroken kunnen echter sneller klaar zijn en worden ook vooral gezien als tijdelijk oplossing.
In Nederland is het bouwen van een km snelweg bijvoorbeeld daardoor ook vele malen duurder als in zeer bergachtig gebied. een km snelweg kost vaak al tientallen miljoenen euro's.

Een A2 bij eindhoven met betere grond ligt er overigens ook in 3 jaar met knooppunten, en andere kunstwerken en al.

Dat het belsuit tot aanleggen zo lang duurt is inderdaad vervelend en hebben we te danken aan fijna clubjes als milieudefensie. Overigens ook wel weer goed dat niet overal een snelweg neergepleud kan worden want niemand wil van de een op andere dag zonder bezwaarmogelijkheden horen dat er een snelweg door zijn achtertuin komt.
pi_58100317
quote:
Op woensdag 16 april 2008 14:31 schreef ASroma het volgende:
er is vrij weinig mis met Nederland, het enige wat je kan noemen is de betutteling ( boete voor 4km te hard etc) en de klaagcultuur (nooit is het goed en tevreden zijn met wat je hebt is al helemaal uit den boze ) maar aan de andere kant kun je de daar ook wel weer de humor van in zien. Gillend naar huis met Gordon bijvoorbeeld, alleen maar klagen gewoon omdat het kan

Nederland
Nederlanders zijn notoire klagers, maar goed wij hebben altijd wel ergens een mening over. Over die 4km te hard boetes ga ik echt niet meer klagen. Vergeleken met Noorwegen en Zweden is het hier spotgoedkoop om te hard te rijden..
pi_58100955
Kaas blijft baas.
Roken is lekker
  woensdag 16 april 2008 @ 23:55:21 #51
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58101741
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:25 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kaas blijft baas.
Kaas
pi_58114104
De Nederlandsche taal
pi_58120041
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:55 schreef Quacker het volgende:

[..]

Kaas
Allochtoon.
Roken is lekker
  donderdag 17 april 2008 @ 20:31:18 #54
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58120617
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:11 schreef Mr.Cooper het volgende:

[..]

Allochtoon.
Nope, 100% autochtoon.
pi_58123269
O.
Roken is lekker
  vrijdag 18 april 2008 @ 00:01:25 #56
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_58126378
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:31 schreef Quacker het volgende:

[..]

Nope, 100% autochtoon.
Ook 100% autochtoon en kaas heb ik nooit lekker gevonden!
Modus Vivendi!
  vrijdag 18 april 2008 @ 04:40:56 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_58128238
quote:
Op woensdag 16 april 2008 22:22 schreef -0- het volgende:
Gewoon kraanwater bestellen en het is in 99% vna de gevallen gewoon gratis
Je moet dan inderdaad duidelijk om KRAANwater vragen, en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ze dan zeggen dat ze alleen flesjes water verkopen.... :/
quote:
Wat is het verschil tussen zondag en maandag dicht?
Dat het gros van de mensen op Maandag gewoon werkt. Ik weet niet of jij wel eens op een zaterdagmiddag naar Utrecht bent geweest, maar je staat gewoon in de rij bij de parkeergarages als je niet op tijd bent s'ochtends.... en al helemaal op een lekker zomerse dag. En op donderdagavond zelfde verhaal. Dat kan VEEL beter verspreid worden met zondags ook open en vaker s'avonds. De winkelier moet zoiets gewoon verder ZELF kunnen beslissen, en niet gehouden worden aan een door de regering opgelegde tijd. Maar daar mogen we Den Uyl van de PvdA voor bedanken....
quote:
Vergleken met de rest van Europa rijdt men in Nederland over het algemene zeer goed.
Die asociale mentaliteit heb je soms in de spits en is inderdaad vervelend.
Vergeleken met Italië en Griekenland heb je gelijk. Maar ook buiten de spits rijden Nederlanders asociaal hoor...zeker met dat geplak enzo. De "jij komt er niet tussen" mentaliteit heerst.
-
  vrijdag 18 april 2008 @ 04:42:03 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_58128243
quote:
Op donderdag 17 april 2008 20:31 schreef Quacker het volgende:
Nope, 100% autochtoon.
Het ligt er maar net aan waar je woont. Als blanke, blonde, blauwogige Nederlander in het buitenland ben je gewoon allochtoon natuurlijk.
-
  vrijdag 18 april 2008 @ 05:18:40 #59
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58128286
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 04:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Het ligt er maar net aan waar je woont. Als blanke, blonde, blauwogige Nederlander in het buitenland ben je gewoon allochtoon natuurlijk.
hmmja, heb je gelijk in. Maar als ik in NL zou zijn, ben ik 100% autochtoon.
Blank: Ja
Blond: Nee
Blauwoogig: Nee
In het buitenland: Ja...
pi_58128304
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 04:40 schreef maartena het volgende:
Vergeleken met Italië en Griekenland heb je gelijk. Maar ook buiten de spits rijden Nederlanders asociaal hoor...zeker met dat geplak enzo. De "jij komt er niet tussen" mentaliteit heerst.
Hier in Australië kunnen de mensen serieus echt niet rijden op een weg waar 90 wordt gereden, snijden ze overal tussendoor echt niet te zuinig

Ik ben trouwens alleen maar allochtoon, waar ook ter wereld
  vrijdag 18 april 2008 @ 06:13:24 #61
179752 TheChemeng
['ćbsin&#;] Ikea boy
pi_58128348
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 05:34 schreef cheukert het volgende:
Hier in Australië kunnen de mensen serieus echt niet rijden op een weg waar 90 wordt gereden, snijden ze overal tussendoor echt niet te zuinig

Ik ben trouwens alleen maar allochtoon, waar ook ter wereld
Je hoeft hier niet verplicht links (rechts) te blijven rijden, vandaar dus. Overigens zijn het inderdaad slechte chauffeurs, vooral de taxi's hier zijn echt idioten.

Wat me dan wel weer opvalt is dat ze slechte chauffeurs zijn maar wel een stuk minder asociaal als Nederlanders, je kunt hier over het algemeen wel redelijk invoegen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_58128599
Links/rechts inhalen vind ik wel ok, het irritante is dat er van die apen je altijd inhalen/snijden, terwijl dat onnodig en gevaarlijk is... Je rijdt met 90km/h met weetikveel anderhalf 2 seconden afstand achter iemand, komt er zo'n idioot tussen
Het invoegen hier (Adelaide) vind ik trouwens vaak slecht geregeld. Veel wegen waar 80-90 wordt gereden en je moet invoegen hebben geen invoegstrook, als het wat drukker is kom je er dus echt niet meer uit..
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:27:23 #63
179752 TheChemeng
['ćbsin&#;] Ikea boy
pi_58128954
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 07:40 schreef cheukert het volgende:
Links/rechts inhalen vind ik wel ok, het irritante is dat er van die apen je altijd inhalen/snijden, terwijl dat onnodig en gevaarlijk is... Je rijdt met 90km/h met weetikveel anderhalf 2 seconden afstand achter iemand, komt er zo'n idioot tussen
Het invoegen hier (Adelaide) vind ik trouwens vaak slecht geregeld. Veel wegen waar 80-90 wordt gereden en je moet invoegen hebben geen invoegstrook, als het wat drukker is kom je er dus echt niet meer uit..
Ik heb ook een tijd in Adelaide gezeten maar kon nergens wegen vinden waar je 80 mag (op Grand Junction Road na dan). zo'n beetje alles in en rond de stad is 60 en daar rijden ze dan het liefst 55.
  vrijdag 18 april 2008 @ 08:57:35 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58129341
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 01:25 schreef erikkll het volgende:
Ik vind de bureaucratie in nederland best meevallen. In spanje zat ik 4 uur op het politiebureau voor het invullen van 1 aangifte van verlies van mijn portemonnee. In Nederland hoefde ik geen ingewikkelde formulieren in te vullen/lang te wachten, en was ik in 10 minuten weer buiten.
In Nederland doe je dan ook uitsluitend nog aangifte voor de statistieken, bij voorkeur via internet zodat ze er geen werk aan hebben...
censuur :O
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:00:33 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_58129387
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 15:49 schreef thedude0 het volgende:
-het is legaal om een hond als huisdier te hebben
Dat je zo'n kreng mag hebben vind ik prima, maar dat het legaal (of in ieder geval gedoogd!) is om zo'n overbevolkt land dagelijks met miljoenen honden tegelijk op straat vol stront te gooien is gewoon belachelijk! Iets waar ik Australiers in Australie nog over hoorde klagen nadat ze een keer in Nederland waren geweest...
censuur :O
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:20:42 #66
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_58129688
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 09:00 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat je zo'n kreng mag hebben vind ik prima, maar dat het legaal (of in ieder geval gedoogd!) is om zo'n overbevolkt land dagelijks met miljoenen honden tegelijk op straat vol stront te gooien is gewoon belachelijk! Iets waar ik Australiers in Australie nog over hoorde klagen nadat ze een keer in Nederland waren geweest...
Tja honden moeten nu eenmaal ergens hun behoefte doen. Wat men meer moet doen is dat men zelf de poep opruimt van hun eigen hond. Destijds in Amersfoort moest dat al. Hier in Laos zie je vooral meer loslopende honden...wat soms heel gevaarlijk kan zijn in het verkeer. Heb al een paar keer bijna een aangereden.
Modus Vivendi!
  vrijdag 18 april 2008 @ 09:37:08 #67
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_58129923
kutweer, veel betalen weinig krijgen, Telegraaf en Elsevier, oppervlakkigheid van Nederlanders, wereldvreemdheid van Nederlanders, kutweer
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:02:12 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_58157249
- Vermogensbelasting
- Hypotheekrenteaftrek
- Hondepoep op straat

Afgezien daarvan is NL een uitstekend land
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_58157681
16 miljoen mensen op een blubberig treurig grauw stukje land zonder enige variatie (plat plat, nergens een berg of een mooi natuurgebied).
rotweer
Nederlanders zijn gewoon niet zo heel aardig

Verder is alles wel puik geregeld in Nederland.
  zaterdag 19 april 2008 @ 21:09:12 #70
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58166100
quote:
Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak?
Misschien omdat Blaak maar 4 sporen heeft en Rotterdam CS 14 ?
quote:
Amsterdam CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Delft en Leiden zijn stations waarvan ik weet dat er LCD schermen hangen met vertrektijden. Zullen vast niet de enige zijn. Bij de perrons hebben ze wel klapborden, maar dat is juist handig, vooral omdat die bijna altijd buiten staan en de leesbaarheid van digitale schermen flink achteruit gaat in de zon.
2000 light years from home
pi_58172667
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 08:27 schreef TheChemeng het volgende:

[..]

Ik heb ook een tijd in Adelaide gezeten maar kon nergens wegen vinden waar je 80 mag (op Grand Junction Road na dan). zo'n beetje alles in en rond de stad is 60 en daar rijden ze dan het liefst 55.
Ik zit dan ook niet in Adelaide CBD, buiten CBD zijn er genoeg wegen waar dat zo is psst grand junction road, daarnaast heb je Main North om maar een voorbeeld te noemen wat 80 is
  zondag 20 april 2008 @ 11:54:01 #72
179752 TheChemeng
['ćbsin&#;] Ikea boy
pi_58174599
quote:
Op zondag 20 april 2008 09:28 schreef cheukert het volgende:
Ik zit dan ook niet in Adelaide CBD, buiten CBD zijn er genoeg wegen waar dat zo is psst grand junction road, daarnaast heb je Main North om maar een voorbeeld te noemen wat 80 is
Maar vanaf Tea tree plaza naar het centrum van de stad is al 40 minuten rijden dus dat hoeft voor mij echt niet. Overigens is het met de O bahn 15 minuten (als je dat nog niet gedaan hebt moet je het echt eens proberen).

Nee ik heb het echt gehad met Zuid Australië, ik heb hier al meer dan 1200 dollar aan verkeersboetes mogen betalen (waarvan het merendeel echt van mijn significant other is).
  zondag 20 april 2008 @ 14:09:06 #73
48067 neo2000
pi_58177363
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:20 schreef Keksi het volgende:

[..]

Jij had het over het "wegennet" dat betekent dus het geheel van wegen waarover je rijdt, niet de drukte erop. Dus ik kan best begrijpend lezen.
Tsjah, daar had ik niet bij stil gestaan. Wat dat betreft hebbie een punt. Mijn nederige excuses.

Verder weet Maartena in mijn optiek steeds de zere plek aan te wijzen. Maartena for president?
  maandag 21 april 2008 @ 03:47:47 #74
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_58195310
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 21:09 schreef Merkie het volgende:

[..]

Misschien omdat Blaak maar 4 sporen heeft en Rotterdam CS 14 ?
[..]

Amsterdam CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Delft en Leiden zijn stations waarvan ik weet dat er LCD schermen hangen met vertrektijden. Zullen vast niet de enige zijn. Bij de perrons hebben ze wel klapborden, maar dat is juist handig, vooral omdat die bijna altijd buiten staan en de leesbaarheid van digitale schermen flink achteruit gaat in de zon.
Dat maakt toch niet uit, het gaat toch om de intercities? Er is voor zover ik weet maar 1 richting door rotterdam en die gaan allemaal door Blaak.

Oh ja wacht dat is waar ook.. ik had ook digitale borden gezien in Amersfoort. Mijn fout.
pi_58195982
De belangrijkste nadelen voor mij:

1. De arrogantie en het superieuriteitsgevoel van de meeste autochtonen, met name in de Randstad (wij zijn het 'beste' land/volk ter wereld. Iedereen moet zich naar ons aanpassen en ondertussen kunnen wij onze oogkleppen mooi op blijven houden).

2. Het asociale gedrag van probleemjongeren van voornamelijk Noord-Afrikaanse afkomst.

3. Klaagcultuur

En toch kom ik van de zomer weer terug en ben ik van plan in ieder geval een aantal jaren te blijven.

[ Bericht 8% gewijzigd door -Jay-20- op 21-04-2008 08:49:47 ]
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')