abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 april 2008 @ 04:04:43 #26
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58059193
Bureaucratie is wel een probleem. Ze hebben teveel ambtenaren en managers in Nederland. Daardoor kost alles zoveel. Het wegennet kan ik me niet aan storen hier in Thailand en zeker om Bangkok heen is het erger.

Het weer is zeker erg, dat wil niet zeggen dat ik blij ben met elke dag zon overigens. Dat is ook zwaar.

Nederland heeft teveel regels en je wordt constant door een overheid genaait, of het nu een lagere hogere of weet ik wat is je wordt gepakt. Hier heb je veel minder last van de overheid, die laten het wel uit hun hoofd om allerlei rare belastingen in te voeren. Je betaald wat voor je afval and that is it. Denk aan Nederland waterschap OZB rioolrecht ect en dat gaat maar omhoog en omhoog. Moeten steeds meer ambtenaren werken dus betaal je steeds meer.

Hier zijn dingen goedkoper maar niet veiliger. Dus moet je veel meer zelf nadenken. De overheid denkt niet voor je na je moet hier zelfstandig zijn. Dat gehaaste van Nederland is hier ook niet echt.
mai pen rai
  dinsdag 15 april 2008 @ 04:10:06 #27
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_58059200
Alles is superdruk (ik woonde in Rotterdam, nu in een gat ).
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_58061038
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 04:04 schreef niet_links het volgende:
...
Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
Danmark: more usefull every day!
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:16:02 #29
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_58063955
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:39 schreef Keksi het volgende:

[..]

Dit is echt de grootst mogelijke onzin die ik in lange tijd heb gezien. Als je over Duitse, Deense of Zweedse wegen rijdt en je komt daarna in Nederland, dan is het een genot.
<..>
Ik vind het juist super het Nederlandse wegdek, er zijn voldoende snelwegen, en hoewel het er vaak vol staat zijn er tenminste snelwegen.
<..>
Wat ik niet mis aan Nederland is het drukke op de weg en de ochtendspits, verder mis ik bjina alles.
Sorry, maar misschien een cursus begrijpend lezen wat voor je? heb ik dan ooit gepraat over de kwaliteit van het wegdek..? Nee. Primair over het feit dat oevral nog steeds 2 baans de norm is, terwijl dit niets in verhouding is met de hoeveelheid verkeer. Er hoeft maar 1 ongeluk te gebeuren, er wordt 1 rijbaan afgesloten, en het is gewoon 10 kilometer file.
Feit dat er geen treinen rijden als het winter is, omdat er sneeuw op het spoor ligt. Dat er geen treinen rijden in de herfst, omdat er dan blaadjes liggen. Dat soort dingen. Ik heb het dus NIET over putten in het wegdek.
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef Keksi het volgende:

[..]

Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
In de overige europese landen houdt je per hoofd van de bevolking netto echt meer over hoor..!

Overigens vind ik Nederland steeds minder en minder een "verzorgingsstaat" worden. bejaarden laat men al sinds jaar en dag verrekken in de "verzorgings"huizen, en om nu te zeggen dat de zorg zo goed is..? Wachtlijsten van heb ik jou daar is ibnmiddels in Nederland meer regel dan uitzondering.

[ Bericht 24% gewijzigd door neo2000 op 15-04-2008 12:33:41 ]
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:20:27 #30
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  dinsdag 15 april 2008 @ 12:28:20 #31
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_58064245
- Teveel regeltjes
- Te hoge belastingen
- Sociale stelsel wordt uitgehold, met name in de gezondheidszorg erg zorgwekkend
- Veel en veel te veel mensen op een klein stukje grond
- Onvriendelijke en asociale mentaliteit van de mensen
- Weinig natuur, veel asfalt

Dat is zo wat er als eerste in me opkomt
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_58068110
-buitenlanders die geen moeite doen om te integreren en de politiek die daar niets aan doet
-veel te veel gristenen, alhoewel dat steeds minder zal worden naarmate ouderen sterven
-pro-amerikaanse onzin zowel in de politiek als onder de bevolking zelf
-vrouwen vertikken het om te werken in dit land
-kilometers aan nutteloze "natuur". omploegen die bende en huizen/fabrieken etc. neerzetten.
-dienstplicht is niet afgeschaft
-overheid doet er alles aan om winkels minder lang open te laten zijn
-nederland in top 5 van landen qua geld besteding aan ontwikkelingshulp
-NSB'er Tim Kuik mag hier nog steeds wonen
-nauwelijks winter en als het even koud is dan gaat de complete bevolking zeiken en zeuren over het weer omdat het blijkbaar elke dag stikheet moet zijn
-het is legaal om een hond als huisdier te hebben

al met al genoeg te kankeren over dit land.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:54:02 #33
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_58070303
all of the above
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_58072114
Het flutklimaat. Nooit echt heet. Teveel regen en wind.
 FR
  woensdag 16 april 2008 @ 03:41:52 #35
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_58080173
Okee wacht nadelen aan Nederland? Nou ja zo'n beetje alles, zeker als je uit Japan komt. Het eerste wat je denkt is: godsamme wat is het hier smerig! Je moet in Japan echt naar vuil gaan zoeken. Het klimaat kan er wat heftiger zijn, maar ik heb toch liever dat dan 4 maanden aan een stuk grijs grauw deprimerend weer. Praat verder ook niet over btw, die zijn daar maar 5%.

[ Bericht 33% gewijzigd door Brett-Anderson op 16-04-2008 03:48:42 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 16 april 2008 @ 05:05:58 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_58080258
- Betalen voor water in een restaurant. En dan ook meteen verplicht spa blauw van 25cl voor 2 euro. ZONDER ijs. Sowieso is ijs in drankjes weinig te vinden, of het is twee ijsklontjes ofzo. Heeft er misschien ook wel mee te maken dat de Nederlander niet wil betalen voor ijs, en dat de "refill" niet mogelijk is.

- Het ontbreken van goede service in winkels, en dan met name de ketens. Bijvoorbeeld dat je kapotte TV die je TWEE maanden geleden hebt gekocht opeens 6 weken naar "de fabriek" moet voor reparatie. Een goede winkel neemt de TV in, geeft je eenzelfde TV terug, en neemt het probleem van je over. In Nederland blijft het probleem veel vaker bij de klant.

- Compleet door Verdonk vernaggeld inburgeringstraject. Bedoeld om Turken en Marokkanen buiten te houden, maar Nederlanders met een Braziliaanse, Zuid-Afrikaanse of Indiase partner die hen naar Nederland willen halen worden geconfronteerd met een verplicht examen Nederlands voor ze het land in mogen, terwijl het veel beter leren is zodra je al in Nederland bent.

- Op het bovenstaande verdergaand, ik heb de immigratie van twee kanten meegemaakt.... mijn vrouw naar Nederland halen, en ik naar de VS. En van alle keren dat ik bij de gemeente, en de IND in Nederland, het Amerikaans consulaat en de INS in de VS heb ik toch wel meegekregen dat de Nederlandse mentaliteit meer van "DIT en DAT mag je niet doen!" is, terwijl het in de VS "dit en dat zijn je mogelijkheden als nieuwe immigrant". is. Mijn vrouw is meerdere keren betutteld door een ambtenaar (1 keer letterlijk met een zwaaiende vinger) met wat ze NIET mocht doen.

- Als je net buiten de grote steden woont, is er op zondag echt helemaal niets open. En buiten de randstad kun je zelfs in de grotere steden hooguit 1 koopzondag per maand verwachten. Ook s'avonds zijn veel winkels nog steeds om 18:00 dicht. En zo staan op zaterdagmiddag en de ene koopavond de parkeergarages en parkeerplaatsen nabij je favoriete binnenstad propvol, terwijl het veel beter is om dat te verspreiden over bijv. 3 koopavonden en zowel zaterdag en zondag. Desnoods op Maandag dicht, en op de koopavond-dagen pas om 11:00 open, maar het is veel beter te spreiden.

- Slecht weggedrag. Veel plakkers, afsnijders en ander asociaal weggedrag. Tevens een "jij komt er niet tussen" mentaliteit als men volgens de regels invoegt, of toevallig wat langer doorrijdt op de rechterrijstrook omdat die verdulleme vrij is en jij daar toch al reed.

- Hoge prijs voor elektronica, en sowieso een hoge BTW en belasting. Ik heb mijn computer bijvoorbeeld zelf samengesteld, en ik heb de onderdelen die ik gekocht heb destijds via de pricewatch van tweakers.net vergeleken met de prijs die ik er voor betaald heb, en voor de $1100 die ik hier kwijt was, was ik ong. EUR 1350 kwijt. Dat is nogal een verschil, als je de koersen meerekent. En als je dan als Nederlander iets in de VS zou willen bestellen, dan wordt je alsnog genaaid door de douane.

- En om even in te haken op een bovengenoemde klacht over het wegennet: De kwaliteit van het asfalt is goed, die is hier in California een stuk beroerder. Maar als je dan kijkt dat men al 40 jaar aan het bakkeleien is om een stukje A4 tussen Delft en Schiedam te trekken, en dat de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht letterlijk 9 jaar lang in de politiek is blijven steken, en vervolgens 11 jaar duurt (gestart in 2000, klaar in 2011) om het af te krijgen, dan zakt je broek toch af. Ter vergelijking, hier hebben ze een stuk snelweg van 25 kilometer verbreed van 3 naar 5 rijstroken (4 + 1 carpool), dus ongeveer even lang als die A2 tussen Amsterdam en Utrecht.... alleen is hier het besluit in 2002 genomen, in 2004 mochten we middels een referendum besluiten hoe er voor betaald zal worden (de optie 0.25% sales tax increase won het), in 2005 zijn ze begonnen met bouwen, en 2 jaar later, halverwege 2007, is de weg opgeleverd. En dit is inclusief het afbreken en herbouwen van diverse viaducten, en het onteigenen van grond, afbreken van gebouwen, etc.... want niet zoals de A2, liep deze weg voor 90% door stedelijk gebied, waar het met de A2 net andersom is. En de Nederlandse oplossing? "Spitsstroken" op de vluchtstrook, omdat ze te beroerd zijn de snelweg fatsoenlijk te verbreden. "Benutting" noemden ze dat.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 april 2008 @ 05:25:43 #37
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_58080292
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 09:47 schreef Keksi het volgende:

[..]

Noem me eens 1 land waar je door de overheid niet genaaid wordt? Nu heb ik geen idee maar ik denk niet dat je het nederlandse verzorgingsmodel in Thailand echt terug gaat vinden.
Dat is ook het grote voordeel van het land ik betaal niet mee voor al die idioten die niet willen werken. Het verzorgingsmodel is achterhaald. Als mensen echt willen werken gaat het wel maar zolang dat niet het geval is is de verleiding te groot om er beroep op te doen.

In Thailand wordt je ook genaaid door de overheid alleen wordt je niet steeds geld afhandig gemaakt zoals in Nederland. Nederland heeft zeker voordelen op Thailand geen corruptie, veiliger. Vraag is alleen of je dat de prijs waard vind of niet. Ik geloof meer in voor jezelf zorgen en je eigen hersenen te gebruiken.

In Nederland wordt alles 100x gecontroleerd en dat kost bergen met geld mensen denken zelf niet meer na. Ook is de ambtenaren / manager druk veel ste groot waardoor Nederland te duur is.
mai pen rai
  woensdag 16 april 2008 @ 05:50:00 #38
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_58080338
@maartena, echt een interessante post, bedankt.

Toen ik in Japan voor het eerst het wegennet zag viel mijn mond open van verbazing. Het lijkt als een soort Sim-City. Alsof er eerst de huizen zijn gebouwd en daarna pas mensen zijn komen wonen. Er ziten haast 2 a 3 4-baans snelwegen boven en dwars door de stad. Autorijden is daar wel duur en alle mensen worden gemotiveert om met het openbaar vervoer te gaan. Dat is daar prima geregeld, de ov chipkaart werkt daar uitmuntend in diverse steden, maar als ik bepaalde dingen met Nederland vergelijk dan is het hier om te huilen. Het centraal station van rotterdam is bijvoorbeeld een ramp. Waarom moeten ze dat nou allemaal in 1x gaan verbouwen? Waarom moet dat zo'n bouwput worden? Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak? Dat doen ze in Japan ook, je hebt shin-kobe, shin-osaka, shin-sapporo etc. Ze bouwen een heel nieuw station en het oude komt te vervallen of wordt een klein station, het is soms zo simpel.


Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg... wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.

Dit moet er ook nog even bij. Voor dat er iemand gaat zeggen dat er in Japan veel meer mensen wonen. Ja dat klopt, maar dit is met het oog op bevolkingsdichtheid. En daarin komen we zelfs nog boven Japan..

[ Bericht 4% gewijzigd door Brett-Anderson op 16-04-2008 06:14:05 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 16 april 2008 @ 05:55:36 #39
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_58080346
quote:
Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Het centraal station van rotterdam is bijvoorbeeld een ramp. Waarom moeten ze dat nou allemaal in 1x gaan verbouwen? Waarom moet dat zo'n bouwput worden? Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak? Dat doen ze in Japan ook, je hebt shin-kobe, shin-osaka, shin-sapporo etc. Ze bouwen een heel nieuw station en het oude komt te vervallen of wordt een klein station, het is soms zo simpel.
Dat doen ze zelfs in Helmond...
Helmond-'t Hout, werd ondertussen nieuw station gebouwd Helmond-Brandevoort. Toen Helmond-Brandevoort geopend is, waren ze een paar weken beide open. En ik geloof dat nu alleen Helmond-Brandevoort open is en Helmond-'t Hout gesloten is. correct me if i'm wrong
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_58081908
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:16 schreef neo2000 het volgende:
....
Jij had het over het "wegennet" dat betekent dus het geheel van wegen waarover je rijdt, niet de drukte erop. Dus ik kan best begrijpend lezen. Waar jij over moppert is de bevolkingsdichtheid en de daarbijkomende problemen. Ja, daar kan ik je best in volgen. Vind ook het eindeloze geprocedeer in Nederland, niet echt iets om over naar huis te schrijven.

Maar denk dat je zowel de verzorgingsproblemen als het geprocedeer wel in meer landen hebt. De scandinavische verzorgingstaten gaan gebukt onder dezeflde problemen als in Nederland dus daar is niks nieuws, het Franse model werkt eveneens niet echt. Een recent onderzoek wees uit dat de snelste hulp te vinden is op Malta en Cyprus!
Danmark: more usefull every day!
pi_58082278
Oh ja.. de OV chipkaart . In Zweden werkt het perfect, als een prepaidkaart.. Je ging naar een oplaadpunt, betaalde per creditcard of gewoon met geld en je kon het ov weer in.. en soms kon je gewoon opladen in de bus zelf.

In Nederland wordt er weer geklaagd over de beveiliging.. kom op zeg, alles met een chip er in kan vroeg of laat gekraakt worden. Ik ga de IBG-groep maar eens bellen, wanneer ik die foto eens terug krijg. Als het nog langer duurt, dan ben ik al klaar met mijn studie.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  woensdag 16 april 2008 @ 10:05:46 #42
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_58082710
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:41 schreef PieterBas het volgende:
Oh ja.. de OV chipkaart . In Zweden werkt het perfect, als een prepaidkaart.. Je ging naar een oplaadpunt, betaalde per creditcard of gewoon met geld en je kon het ov weer in.. en soms kon je gewoon opladen in de bus zelf.
Haha ja idd. In London werkt het ook perfect en dat is hetzelfde systeem als het gekraakte systeem van NL. Alles wat is gemaakt kan toch worden nagemaakt en/of gekraakt? Het is alleen verboden en er staan straffen op documentfraude. Meer kan je er niet tegen doen imho.

Hetzelfde met de NL paspoorten die om de zoveel jaar na een 'schandaal' weer worden vervangen omdat ze na te maken zijn. Nee? Echt? (ik wil dat paspoort met de NL geschiedenis weer terug trouwens)

Soms zou je denken dat landen wat meer van elkaar zouden kunnen leren: best practice oid.
reset
pi_58084540
quote:
Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg... wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.

Dit moet er ook nog even bij. Voor dat er iemand gaat zeggen dat er in Japan veel meer mensen wonen. Ja dat klopt, maar dit is met het oog op bevolkingsdichtheid. En daarin komen we zelfs nog boven Japan..
Zal wel aan mij liggen dan maar zelfs in dit grafdorpje (ede) hangt er gewoon een groot lcd scherm met aankomende vertek- en aankomsttijden. die hangen hier zelfs bij sommige bushaltes.
  Moderator woensdag 16 april 2008 @ 13:12:37 #44
45833 crew  Fogel
pi_58086816
Voornamelijk de constante stress voor vanalles en nog wat en de bevolkingsdichtheid zijn twee nadelen van Nederland.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 16 april 2008 @ 14:31:00 #45
97934 ASroma
Flamboyant
pi_58088455
er is vrij weinig mis met Nederland, het enige wat je kan noemen is de betutteling ( boete voor 4km te hard etc) en de klaagcultuur (nooit is het goed en tevreden zijn met wat je hebt is al helemaal uit den boze ) maar aan de andere kant kun je de daar ook wel weer de humor van in zien. Gillend naar huis met Gordon bijvoorbeeld, alleen maar klagen gewoon omdat het kan

Nederland
  woensdag 16 april 2008 @ 16:10:22 #46
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_58090343
Oh nog iets irritants.... Nederland moet weer haar EIGEN systeem hebben voor online betaling. Ik snap best dat dat ideaal is voor Nederlanders, dat iDeal, maar als je als emigrant net zoals de rest van de wereld een credit card in handen hebt voor je online transacties, dan is het enorm irritant als een webshop dus gewoon geen credit card accepteert... erg onhandig
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 april 2008 @ 17:27:48 #47
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_58091724
Nadelen zijn voor mij:

- Het negatieve doemdenken, waaronder alles maar bashen wat Moslim is.
- Het 9 tot 5 mentaliteit van werken.
- Sukkels die denken dat een 32 of zelfs een 36 urig werkweek NORMAAL is.
- Moeilijk om meedere banen tegelijkertijd te kunnen combineren.
- Dat winkels op zondag gesloten moeten zijn. WAAROM?????
- Het grijze druil weer.
- Het zonodig beschermen van het groene hart. Wat nou groene hart? Het is gewoon een groot stuk grasland!!! Gewoon volbouwen..Randstad tot een grote gemeente/stad maken en de rest van het land lekker groen houden. Wel mooie parken aanleggen natuurlijk.

Voordelen zijn er natuurlijk ook:
- Het makkelijk alles kunnen regelen van een heleboel dingen.
- Goed openbaar vervoer.
- Vrij grote keuze in producten en diensten
- Goed onderhouden historische winkelcentra wat ik soms een verademing van na de zoveelste mall in het buitenland.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_58099110
quote:
Op woensdag 16 april 2008 05:05 schreef maartena het volgende:
- Betalen voor water in een restaurant. En dan ook meteen verplicht spa blauw van 25cl voor 2 euro. ZONDER ijs. Sowieso is ijs in drankjes weinig te vinden, of het is twee ijsklontjes ofzo. Heeft er misschien ook wel mee te maken dat de Nederlander niet wil betalen voor ijs, en dat de "refill" niet mogelijk is.
Gewoon kraanwater bestellen en het is in 99% vna de gevallen gewoon gratis
quote:
- Het ontbreken van goede service in winkels, en dan met name de ketens. Bijvoorbeeld dat je kapotte TV die je TWEE maanden geleden hebt gekocht opeens 6 weken naar "de fabriek" moet voor reparatie. Een goede winkel neemt de TV in, geeft je eenzelfde TV terug, en neemt het probleem van je over. In Nederland blijft het probleem veel vaker bij de klant.
quote:
- Als je net buiten de grote steden woont, is er op zondag echt helemaal niets open. En buiten de randstad kun je zelfs in de grotere steden hooguit 1 koopzondag per maand verwachten. Ook s'avonds zijn veel winkels nog steeds om 18:00 dicht. En zo staan op zaterdagmiddag en de ene koopavond de parkeergarages en parkeerplaatsen nabij je favoriete binnenstad propvol, terwijl het veel beter is om dat te verspreiden over bijv. 3 koopavonden en zowel zaterdag en zondag. Desnoods op Maandag dicht, en op de koopavond-dagen pas om 11:00 open, maar het is veel beter te spreiden.
Wat is het verschil tussen zondag en maandag dicht?
quote:
- Slecht weggedrag. Veel plakkers, afsnijders en ander asociaal weggedrag. Tevens een "jij komt er niet tussen" mentaliteit als men volgens de regels invoegt, of toevallig wat langer doorrijdt op de rechterrijstrook omdat die verdulleme vrij is en jij daar toch al reed.
Vergleken met de rest van Europa rijdt men in Nederland over het algemene zeer goed.
Die asociale mentaliteit heb je soms in de spits en is inderdaad vervelend.
quote:
- En om even in te haken op een bovengenoemde klacht over het wegennet: De kwaliteit van het asfalt is goed, die is hier in California een stuk beroerder. Maar als je dan kijkt dat men al 40 jaar aan het bakkeleien is om een stukje A4 tussen Delft en Schiedam te trekken, en dat de verbreding van de A2 tussen Amsterdam en Utrecht letterlijk 9 jaar lang in de politiek is blijven steken, en vervolgens 11 jaar duurt (gestart in 2000, klaar in 2011) om het af te krijgen, dan zakt je broek toch af. Ter vergelijking, hier hebben ze een stuk snelweg van 25 kilometer verbreed van 3 naar 5 rijstroken (4 + 1 carpool), dus ongeveer even lang als die A2 tussen Amsterdam en Utrecht.... alleen is hier het besluit in 2002 genomen, in 2004 mochten we middels een referendum besluiten hoe er voor betaald zal worden (de optie 0.25% sales tax increase won het), in 2005 zijn ze begonnen met bouwen, en 2 jaar later, halverwege 2007, is de weg opgeleverd. En dit is inclusief het afbreken en herbouwen van diverse viaducten, en het onteigenen van grond, afbreken van gebouwen, etc.... want niet zoals de A2, liep deze weg voor 90% door stedelijk gebied, waar het met de A2 net andersom is. En de Nederlandse oplossing? "Spitsstroken" op de vluchtstrook, omdat ze te beroerd zijn de snelweg fatsoenlijk te verbreden. "Benutting" noemden ze dat.
Dat soort stukjes als de A4 is inderdaad absurd, overigens heb je die ook in vrijwel elk land.
Dat het bouwen van de snelweg daar sneller gaat heeft met de grond te maken, de kwaliteit van de grond is zeer slecht, de A2 bij Amsterdam bijvoorbeeld duurt zo lang omdat de grond eerst 5 jaar in moet klinken voordat er ook maar iets van een weg opgelegd kan worden. Spitsstroken kunnen echter sneller klaar zijn en worden ook vooral gezien als tijdelijk oplossing.
In Nederland is het bouwen van een km snelweg bijvoorbeeld daardoor ook vele malen duurder als in zeer bergachtig gebied. een km snelweg kost vaak al tientallen miljoenen euro's.

Een A2 bij eindhoven met betere grond ligt er overigens ook in 3 jaar met knooppunten, en andere kunstwerken en al.

Dat het belsuit tot aanleggen zo lang duurt is inderdaad vervelend en hebben we te danken aan fijna clubjes als milieudefensie. Overigens ook wel weer goed dat niet overal een snelweg neergepleud kan worden want niemand wil van de een op andere dag zonder bezwaarmogelijkheden horen dat er een snelweg door zijn achtertuin komt.
pi_58100317
quote:
Op woensdag 16 april 2008 14:31 schreef ASroma het volgende:
er is vrij weinig mis met Nederland, het enige wat je kan noemen is de betutteling ( boete voor 4km te hard etc) en de klaagcultuur (nooit is het goed en tevreden zijn met wat je hebt is al helemaal uit den boze ) maar aan de andere kant kun je de daar ook wel weer de humor van in zien. Gillend naar huis met Gordon bijvoorbeeld, alleen maar klagen gewoon omdat het kan

Nederland
Nederlanders zijn notoire klagers, maar goed wij hebben altijd wel ergens een mening over. Over die 4km te hard boetes ga ik echt niet meer klagen. Vergeleken met Noorwegen en Zweden is het hier spotgoedkoop om te hard te rijden..
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_58100955
Kaas blijft baas.
Roken is lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')