Kaasquote:Op woensdag 16 april 2008 23:25 schreef Mr.Cooper het volgende:
Kaas blijft baas.
Nope, 100% autochtoon.quote:
Ook 100% autochtoon en kaas heb ik nooit lekker gevonden!quote:
Je moet dan inderdaad duidelijk om KRAANwater vragen, en ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ze dan zeggen dat ze alleen flesjes water verkopen.... :/quote:Op woensdag 16 april 2008 22:22 schreef -0- het volgende:
Gewoon kraanwater bestellen en het is in 99% vna de gevallen gewoon gratis
Dat het gros van de mensen op Maandag gewoon werkt. Ik weet niet of jij wel eens op een zaterdagmiddag naar Utrecht bent geweest, maar je staat gewoon in de rij bij de parkeergarages als je niet op tijd bent s'ochtends.... en al helemaal op een lekker zomerse dag. En op donderdagavond zelfde verhaal. Dat kan VEEL beter verspreid worden met zondags ook open en vaker s'avonds. De winkelier moet zoiets gewoon verder ZELF kunnen beslissen, en niet gehouden worden aan een door de regering opgelegde tijd. Maar daar mogen we Den Uyl van de PvdA voor bedanken....quote:Wat is het verschil tussen zondag en maandag dicht?
Vergeleken met Italië en Griekenland heb je gelijk. Maar ook buiten de spits rijden Nederlanders asociaal hoor...zeker met dat geplak enzo. De "jij komt er niet tussen" mentaliteit heerst.quote:Vergleken met de rest van Europa rijdt men in Nederland over het algemene zeer goed.
Die asociale mentaliteit heb je soms in de spits en is inderdaad vervelend.
Het ligt er maar net aan waar je woont. Als blanke, blonde, blauwogige Nederlander in het buitenland ben je gewoon allochtoon natuurlijk.quote:Op donderdag 17 april 2008 20:31 schreef Quacker het volgende:
Nope, 100% autochtoon.
hmmja, heb je gelijk in. Maar als ik in NL zou zijn, ben ik 100% autochtoon.quote:Op vrijdag 18 april 2008 04:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan waar je woont. Als blanke, blonde, blauwogige Nederlander in het buitenland ben je gewoon allochtoon natuurlijk.
Hier in Australië kunnen de mensen serieus echt niet rijdenquote:Op vrijdag 18 april 2008 04:40 schreef maartena het volgende:
Vergeleken met Italië en Griekenland heb je gelijk. Maar ook buiten de spits rijden Nederlanders asociaal hoor...zeker met dat geplak enzo. De "jij komt er niet tussen" mentaliteit heerst.
Je hoeft hier niet verplicht links (rechts) te blijven rijden, vandaar dus. Overigens zijn het inderdaad slechte chauffeurs, vooral de taxi's hier zijn echt idioten.quote:Op vrijdag 18 april 2008 05:34 schreef cheukert het volgende:
Hier in Australië kunnen de mensen serieus echt niet rijdenop een weg waar 90 wordt gereden, snijden ze overal tussendoor
echt niet te zuinig
Ik ben trouwens alleen maar allochtoon, waar ook ter wereld
Ik heb ook een tijd in Adelaide gezeten maar kon nergens wegen vinden waar je 80 mag (op Grand Junction Road na dan). zo'n beetje alles in en rond de stad is 60 en daar rijden ze dan het liefst 55.quote:Op vrijdag 18 april 2008 07:40 schreef cheukert het volgende:
Links/rechts inhalen vind ik wel ok, het irritante is dat er van die apen je altijd inhalen/snijden, terwijl dat onnodig en gevaarlijk is... Je rijdt met 90km/h met weetikveel anderhalf 2 seconden afstand achter iemand, komt er zo'n idioot tussen
Het invoegen hier (Adelaide) vind ik trouwens vaak slecht geregeld. Veel wegen waar 80-90 wordt gereden en je moet invoegen hebben geen invoegstrook, als het wat drukker is kom je er dus echt niet meer uit..
In Nederland doe je dan ook uitsluitend nog aangifte voor de statistieken, bij voorkeur via internet zodat ze er geen werk aan hebben...quote:Op dinsdag 15 april 2008 01:25 schreef erikkll het volgende:
Ik vind de bureaucratie in nederland best meevallen. In spanje zat ik 4 uur op het politiebureau voor het invullen van 1 aangifte van verlies van mijn portemonnee. In Nederland hoefde ik geen ingewikkelde formulieren in te vullen/lang te wachten, en was ik in 10 minuten weer buiten.
Dat je zo'n kreng mag hebben vind ik prima, maar dat het legaal (of in ieder geval gedoogd!) is om zo'n overbevolkt land dagelijks met miljoenen honden tegelijk op straat vol stront te gooien is gewoon belachelijk! Iets waar ik Australiers in Australie nog over hoorde klagen nadat ze een keer in Nederland waren geweest...quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:49 schreef thedude0 het volgende:
-het is legaal om een hond als huisdier te hebben
Tja honden moeten nu eenmaal ergens hun behoefte doen. Wat men meer moet doen is dat men zelf de poep opruimt van hun eigen hond. Destijds in Amersfoort moest dat al. Hier in Laos zie je vooral meer loslopende honden...wat soms heel gevaarlijk kan zijn in het verkeer. Heb al een paar keer bijna een aangereden.quote:Op vrijdag 18 april 2008 09:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat je zo'n kreng mag hebben vind ik prima, maar dat het legaal (of in ieder geval gedoogd!) is om zo'n overbevolkt land dagelijks met miljoenen honden tegelijk op straat vol stront te gooien is gewoon belachelijk! Iets waar ik Australiers in Australie nog over hoorde klagen nadat ze een keer in Nederland waren geweest...
Misschien omdat Blaak maar 4 sporen heeft en Rotterdam CS 14quote:Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Waarom kunnen ze niet tijdelijk een ander station als CS gebruiken als hoofdstation, zoals station Blaak?
Amsterdam CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Delft en Leiden zijn stations waarvan ik weet dat er LCD schermen hangen met vertrektijden. Zullen vast niet de enige zijn. Bij de perrons hebben ze wel klapborden, maar dat is juist handig, vooral omdat die bijna altijd buiten staan en de leesbaarheid van digitale schermen flink achteruit gaat in de zon.quote:Op woensdag 16 april 2008 05:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
Bewerking: ik zat er van de week nog aan te denken, al die klapborden met vetrek en aankomstijden bij de NS, dat kan toch niet meer zeg...wanneer krijgen ze eens digitale lcd schermen.
Ik zit dan ook niet in Adelaide CBD, buiten CBD zijn er genoeg wegen waar dat zo isquote:Op vrijdag 18 april 2008 08:27 schreef TheChemeng het volgende:
[..]
Ik heb ook een tijd in Adelaide gezeten maar kon nergens wegen vinden waar je 80 mag (op Grand Junction Road na dan). zo'n beetje alles in en rond de stad is 60 en daar rijden ze dan het liefst 55.
Maar vanaf Tea tree plaza naar het centrum van de stad is al 40 minuten rijden dus dat hoeft voor mij echt niet. Overigens is het met de O bahn 15 minuten (als je dat nog niet gedaan hebt moet je het echt eens proberen).quote:Op zondag 20 april 2008 09:28 schreef cheukert het volgende:
Ik zit dan ook niet in Adelaide CBD, buiten CBD zijn er genoeg wegen waar dat zo ispsst grand junction road, daarnaast heb je Main North om maar een voorbeeld te noemen wat 80 is
Tsjah, daar had ik niet bij stil gestaan. Wat dat betreft hebbie een punt. Mijn nederige excuses.quote:Op woensdag 16 april 2008 09:20 schreef Keksi het volgende:
[..]
Jij had het over het "wegennet" dat betekent dus het geheel van wegen waarover je rijdt, niet de drukte erop. Dus ik kan best begrijpend lezen.
Dat maakt toch niet uit, het gaat toch om de intercities? Er is voor zover ik weet maar 1 richting door rotterdam en die gaan allemaal door Blaak.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:09 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien omdat Blaak maar 4 sporen heeft en Rotterdam CS 14?
[..]
Amsterdam CS, Utrecht CS, Rotterdam CS, Delft en Leiden zijn stations waarvan ik weet dat er LCD schermen hangen met vertrektijden. Zullen vast niet de enige zijn. Bij de perrons hebben ze wel klapborden, maar dat is juist handig, vooral omdat die bijna altijd buiten staan en de leesbaarheid van digitale schermen flink achteruit gaat in de zon.
Waarom gaat het om de intercities? Vanaf welk spoor moet de stoptrein naar Amsterdam CS dan vertrekken, vanaf spoor 1 waarde internationale trein staat? Vanaf spoor 2 de internationale trein de andere kant opstaat? Of vanaf spoor 3 en 4 waar de intercities naar Utrecht en Den Haag staan te wachten? 14 sporen kan je niet in 4 sporen proppen.quote:Op maandag 21 april 2008 03:47 schreef Brett-Anderson het volgende:
[..]
Dat maakt toch niet uit, het gaat toch om de intercities? Er is voor zover ik weet maar 1 richting door rotterdam en die gaan allemaal door Blaak.
maar vergeleken met de meeste buitenlanden is er totaal geen reden tot klagenquote:Op zondag 13 april 2008 20:16 schreef neo2000 het volgende:
Ja, ach, het wegennet in Nederland is natuurlijk al sinds jaar en dag een droevige teringbende. Openbaar vervoer even goed.
Dat zie je natuurlijk ook weer aan dit topic, hč...quote:Op maandag 21 april 2008 08:03 schreef -Jay-20- het volgende:
De belangrijkste nadelen voor mij:
3. Klaagcultuur
Inderdaad.... er zijn ontzettend veel Amerikanen met honden, maar je vindt geen hondepoep in de parken en perkjes. Het is hier namelijk wettelijk verplicht om de hondepoep mee te nemen, of weg te gooien in een publieke vuilnisbak ofzo..... iedereen heeft dus een "pooper scooper".quote:
Ben al jaren niet meer op straat in de hondenpoep gaan staan. wel een paar keer tijdens het hardlopen in het bos.. Bij ons in de gemeente is nog al een streng hondenpoepbeleid.. en er zijn voldoende uitlaatplaatsen.quote:Op woensdag 23 april 2008 05:19 schreef cheukert het volgende:
hondenpoep zie je in Nederland trouwens wel steeds minder...
dat wist iedereen op het moment dat je schreef "Te pro america"quote:Op zondag 13 april 2008 19:33 schreef Koffielurk01 het volgende:
[..]
Ik wist dat ik het verkeerde gespeld had hehehe... nee ik woon gewoon in Nederland.
Is dat niet zo dan?quote:Op woensdag 23 april 2008 11:33 schreef CANARIS het volgende:
aka Nederlands zijn is het hoogste goed wat men op deze planet kan bereiken
nein Natürlich nicht! Es gibt nur eine Herrenrassequote:
Lol, dat viel me ook op in Australie. Je ziet meer vlaggen in de supermarkt dan hier in Nederland op Koninginnedag. Zelfs op pakjes melk promoten ze hun land (al is de concurrentie tussen staten onderling ook wel grappig).quote:Op woensdag 23 april 2008 12:26 schreef cheukert het volgende:
hier staat op alles wat maar niet buitenlands is "proudly south australian owned company" / "proudly made in australia" of iets in die richting...
Dat is in Amerika ook zo. En in Canada, daar zie je ook overal de Maple Leaf zwaaien. En in Frankrijk en Engeland trouwens ook...... in Nederland mag je niet trots zijn op je land ofzo, dat is vanuit de calvinistische hoek gezien te uitbundig, en tegenwoordig wordt het geassocieerd met extreem rechts.quote:Op donderdag 24 april 2008 00:35 schreef Kontiki het volgende:
Lol, dat viel me ook op in Australie. Je ziet meer vlaggen in de supermarkt dan hier in Nederland op Koninginnedag. Zelfs op pakjes melk promoten ze hun land (al is de concurrentie tussen staten onderling ook wel grappig).
en omdat het niet echt mag , doet men het veel irritanter , namenlijk Nederland altijd groter schrijven als het is .quote:Op donderdag 24 april 2008 10:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat is in Amerika ook zo. En in Canada, daar zie je ook overal de Maple Leaf zwaaien. En in Frankrijk en Engeland trouwens ook...... in Nederland mag je niet trots zijn op je land ofzo, dat is vanuit de calvinistische hoek gezien te uitbundig, en tegenwoordig wordt het geassocieerd met extreem rechts.
Je zit hier in een Expat of Geemigreerden forum. Dus allemaal mensen die WETEN hoe het leven in andere landen isquote:Op donderdag 24 april 2008 11:26 schreef Lyzio het volgende:
Ik moet zeggen dat het leven me goed bevalt hier in Nederlands als Italiaanse Limburger. Alhoewel de bekrompenheid en bureaucratie (vooral boven de rivieren) af en toe best hinderlijk kan zijn. Ohja, en het weer natuurlijkVan de andere kant moeten we ons eens bedenken hoe goed we het hebben t.o.v. andere landen.
NEDERLAND EN ITALIË FTW!
Wth..?quote:Op donderdag 24 april 2008 11:59 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Je zit hier in een Expat of Geemigreerden forum. Dus allemaal mensen die WETEN hoe het leven in andere landen is
Het kan enigszins nog als je alleen met andere Nederlanders ben, maar o wee als er een buitenlander bij komt staat die dan vrolijk probeert mee te lachen!quote:Op donderdag 24 april 2008 11:19 schreef CANARIS het volgende:
We kunnen overigens , net als Duitsers , niet om onszelf lachen.
Dat is inderdaad erg leuk hierquote:Op donderdag 24 april 2008 12:13 schreef Individual het volgende:
Dan kunnen we nog wat van de Britten leren! Zelfspot is zowat door hun uitgevonden.
Je vergeet het toegeven aan extremistenquote:Op zondag 13 april 2008 19:15 schreef Koffielurk01 het volgende:
Nadelen Nederland?
De eeuwige bureaucratie... de mietjes in de politiek... de pro-amerika houding... uhh uhh vanalles.
Ow en niet vergeten de bevolkingdichtheid... de venixwijken... de bewoners van desbetreffende wijken... de arrogantie...
nederlandse vrouwen .. zucht...quote:Op donderdag 24 april 2008 12:22 schreef SeLang het volgende:
Nog iets:
Nederlanders zijn ongelofelijk lomp in gedrag, en dat valt vooral op als ze in het buitenland zijn. Maar Nederlanders hebben dat zelf niet door. Zij vinden zichzelf juist cool, goed gebekt, direct en recht door zee
Nederlandse vrouwen zijn ook vreselijk. Ook dat valt vooral op als je een tijd in het buitenland hebt gewoond en je komt na een paar jaar weer eens terug in Nederland. Nederlandse vrouwen gedragen zich als bouwvakkers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |