vorige deeltje, 4 dusquote:er is geen OP want de titel spreekt voor zich, duh
Geloof ik graagquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:02 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dat bierglas is reuze scherp.
Maar serieus, manual focus met dit soort licht en dan van die bewegende gasten op het podium, da's behoorlijk wennen voor me. En dan luistert f/1.4 behoorlijk nauw
mmmja, dat is idd een les voor de volgende keerquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Geloof ik graagMaar waarom dan 1.4:?
Dan wordt de korrel me te dominant, ik vind het nu al op het randjequote:En waarom niet een 1600 iso-filmpje
quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:31 schreef Vliegvrager het volgende:
Nou als zelfs 'Sim' concerten gaat doen, moet ik ook maar eens
Op Fuji blablabla800-film, de eerste met een 28/2.8, de tweede met een 50/1.4, beide op mijn 'nieuwe' fullframe, want de oude is ingestort.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:19 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
mmmja, dat is idd een les voor de volgende keer
Ok. Daar zit wat inquote:Dan wordt de korrel me te dominant, ik vind het nu al op het randje
Coolquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:25 schreef PankPinther het volgende:
Telt dit ook als 'concert' fotografie?
Gisteravond, jamsessie in huize PankPinther![]()
[ afbeelding ]
Ik moest naar de Grote Prijs van Zuid-Holland, anders was ik ook wel ff langsgekomenquote:Op zondag 13 april 2008 02:45 schreef umberrella het volgende:
too loud for granny was ik ook... heb alleen nog niet mn fotos online gezet... (iets met voorrang geven aan school enzo)
dat zal ik morgen eens gaan doen
tevens tvp
Lekker sfeertje!quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:25 schreef PankPinther het volgende:
Telt dit ook als 'concert' fotografie?
Gisteravond, jamsessie in huize PankPinther![]()
[ afbeelding ]
Ik was er alleen omdat ik bij t emergenza interieur hoor... ofzo ^_^quote:Op zondag 13 april 2008 09:31 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik moest naar de Grote Prijs van Zuid-Holland, anders was ik ook wel ff langsgekomen
Zou je me willen laten weten als je nog leuke foto's hebt ?quote:Op zondag 13 april 2008 02:45 schreef umberrella het volgende:
too loud for granny was ik ook... heb alleen nog niet mn fotos online gezet... (iets met voorrang geven aan school enzo)
dat zal ik morgen eens gaan doen
tevens tvp
quote:Op vrijdag 18 april 2008 10:30 schreef didotcicero het volgende:
Op 10 april gaf Intheshade (een project van Destine-bandleden Hubrecht en Laurens) een eenmalig concert in 013/Tilburg.
Voor dit unieke project hadden ze voor elk nummer een andere artiest gevraagd om het in te zingen. Het werd boven alles een ongelofelijk feest.
[DC02]
Ook lekker, alleen vind ik het een beetje jammer dat die persoon erachter zo achter de trompet zit. maar dat is wellicht iets waar je niks aan had kunnen doen. Wel lekker scherpquote:Op zondag 20 april 2008 18:44 schreef Simulacrum het volgende:
didot, ik vind het licht van de 2e foto zo gave kleur hebben
top pics
ik heb eindelijk de foto's van de studentenjazz uitgezocht.
[ afbeelding ]
the Young Sinatras: D300+85mm @ f/2.8 @ iso 1600 ; clarity slider @ 60, saturation +20, hue van blauw aangepast want de transformatie van 14 bits RAW naar sRGB ging niet vlekkeloos.
iedereen maakt foto's...quote:
Ergernis nummer 1 bij elk concert..quote:Op zondag 20 april 2008 20:53 schreef grif het volgende:
Een beetje photoshoppen om het BNN en Ned3 logo weg te krijgen: blijkt ineens Armin's Armin Only 2008 een heel fraai plaatje op te leveren. Iedereen is fotograaf...
[ afbeelding ]
die laatste is topquote:Op maandag 21 april 2008 23:18 schreef TrentReznor het volgende:
Wiew, vorige week naar dEUS geweest in de Melkweg. Blijft toch lastig met een 17-85 lens in een uitverkochte zaal
[ afbeelding ]
Nette seriequote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:32 schreef Siegfried het volgende:
Danko Jones, Paradiso vorige week.
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
6.
[ afbeelding ]
7.
[ afbeelding ]
8.
[ afbeelding ]
9.
[ afbeelding ]
10.
[ afbeelding ]
11.
[ afbeelding ]
12.
[ afbeelding ]
13.
[ afbeelding ]
14.
[ afbeelding ]
15.
[ afbeelding ]
16.
[ afbeelding ]
De hele set in groot formaat: klik
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 00:12 schreef Siegfried het volgende:
En een paar van de acoustische set in FAME:
3.
[ afbeelding ]
Whaa, dank je!quote:Op maandag 5 mei 2008 11:34 schreef freud het volgende:
Nette foto's allemaal hoor!! Zeker die serie van Siegfried is.
Deze is zwaar afdrukwaardig, heer DCquote:Op woensdag 7 mei 2008 15:58 schreef didotcicero het volgende:
Wat foto's geschoten tijdens het bevrijdingsfestival in Utrecht
Benjamin Herman van New Cool Collective
[ afbeelding ]
Nee juist helemaal niet! De meeste mensen zullen in eerste instantie grote namen willen doen waar ze fan van zijn natuurlijk. Maar als het je om de waardering voor je foto's gaat ben je iig veel beter af bij kleinere bands. Daarnaast is het bij die kleinere bands vaak een veel grotere uitdaging iets moois te maken: klein podium, veel zooi in het beeld, geen fotopit, slecht licht. Kun je het in kleinere zaaltjes dan zijn de grote bands een eitjequote:Op donderdag 8 mei 2008 13:32 schreef nimarad het volgende:
Ik doe zowel grotere concerten als kleine bandjes. Is daar wat mis mee?
Ergens hoop je natuurlijk ooit zo'n klein bandje in hun beginperiode op de foto te zetten waarna ze enorm groot wordenquote:Op donderdag 8 mei 2008 13:32 schreef didotcicero het volgende:
Paradiso ben ik nog niet geweest hoor, wel Melkweg
Onbekende bands zijn wat mij betreft niet minder interessant dan de Bekende, hoor. En onbekende bands kunnen ook bekend(er) worden. Denk maar eens aan een bandje als Leaf.
Volgens mij weet ik wel wie jij bent :pquote:Op donderdag 8 mei 2008 12:54 schreef Photodude het volgende:
niet dat ik enig idee heb wie jullie zijn maar dat is weer een andere zaak.
Moi? Uhmm nee. Ik kom niet zo snel meer in Eindhoven. überhaupt de laatste keer dat ik in Brabant was was met Cult & Tumult, maar dat terzijde ..quote:Op vrijdag 9 mei 2008 08:58 schreef didotcicero het volgende:
Zag ik jou gisteren nou bij Room Eleven in Eindhoven?
Ik ben ooit begonnen met een bevriende coverband op de foto te zetten in de meest trieste zaaltjes qua licht (en ruimte), je leert het er wel door iig.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik kan me vergissen, maar is het niet wat makkelijker om dichtbij het podium te mogen komen om foto's te maken bij de kleinere bandjes en zaaltjes? Ik kan me zo voorstellen dat in de HMH niet zomaar elke hobbyfotograaf bij iemand als Marco of Kane of wie dan ook die daar speelt mag fotograferen.
En die kleine bandjes lijken mij ook prima om op te oefenen, voor die keer dat je dan wel bij een bekende band mag fotograferen dat het dan ook goed gaat.
Nee dat niet maar ik vind het gewoon leuk om te oefenen..Ooit wil ik wel eens naar grotere zalen gaan(013 bijv) maar dat zie ik allemaal nog wel.quote:Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef Photodude het volgende:
[..]
Ergens hoop je natuurlijk ooit zo'n klein bandje in hun beginperiode op de foto te zetten waarna ze enorm groot worden
Ik heb het al wel meegemaakt dat een band steeds groter werd en dat er geboden werd op mijn archief van die band. Alleen voor de prijs die ze ervoor wilden betalen en welke rechten ze allemaal wilden voor dat geld.... no way!
Tsja dan denk ik niet dat ze daar echt goed financieel beleid voerenquote:Op vrijdag 16 mei 2008 16:14 schreef umberrella het volgende:
Nou... in het geval van de gooth kan ik me de situatie voorstellen. In principe is de zaal geen eigendom van hun, het is soort van bruikleen. en 600 euro is al een hoop geld die ze liever besteden aan leuke bandjes voor goothstock...
hoewel men daar toch meestal meer belangstelling heeft voor kleine bands.... Ik kan me Gorefest herinneren die toch voor een eng lege zaal stond, terwijl de kleine zaal helemaal uitpuilde :p
[grumpy mode] Ik HAAT waterfront[/grumpy mode]quote:Op zaterdag 17 mei 2008 03:24 schreef hydraulix het volgende:
Hier drie fotootjes van eergisteren in Waterfront (geweldig die kleine zaal trouwens! Leuke lokatie voor kleine, intieme concertjes).
Daar kwam ik een tijdje terug ook achter ja... ik zag daar wel mensen met tassen binnen... vrouwen die dan zo'n onopvallende tas hebben met hun spullen erin... toch Umberrella?quote:Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik wou net zeggen. Jongeren societeit idd. Andere regels.
en rotterdam gaat het sowieso moeilijk krijgen. zie 3voor12.
en waterfront is juist leuk! Naja behalve dan dat je tas niet naar binnen mag, maar goed. dan maar me riem met lenskokers meenemen of een broek met grote zakken.
quote:Op woensdag 21 mei 2008 13:02 schreef Siegfried het volgende:
He, dan stonden we zowat naast elkaar te fotograferen
Toffe foto's man!
Ik liep veel rond. Heb nog even op het balkon gestaan, maar zeker ook in de hoek waar jouw foto's vandaan komenquote:Op woensdag 21 mei 2008 13:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Cool
Ik stond helemaal in de rechterhoek van het podium.
Vond ik ook jaquote:
owwww foto 2.. damn.. wou dat ik er bij had kunnen zijn, mar ik kon nietquote:Op woensdag 4 juni 2008 11:01 schreef godigita het volgende:
Kaki King, een tijdje geleden in de Bitterzoet.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die eerstequote:Op woensdag 4 juni 2008 14:32 schreef didotcicero het volgende:
the Hot Stewards @ Festival a/d Werf
[DC01]
[ afbeelding ]
[DC02]
[ afbeelding ]
[DC03]
[ afbeelding ]
ja , hey, zo kan ik t ook ... :S. I need to get me some credentials ..quote:Op donderdag 5 juni 2008 23:48 schreef Tunerd het volgende:
Dan kom ik ook met wat Pinkpop fotografie
[ afbeelding ]
Metallica - Pinkpop 2008
klik hier voor meer Pinkpop foto's
Gast, stond jij niet voor me in de rij, met die verdomde steekwagen van je?quote:Op vrijdag 6 juni 2008 14:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
ja , hey, zo kan ik t ook ... :S. I need to get me some credentials ..
me nieuwe site is btw online en werkt vooralsnog goedal zit ik nog steeds over de layout te denken ..
Ja, en ook Amsterdammers die daar problemen mee hebben. Ofwel, ja.. Waarschijnlijk stond jij voor me. Ik had Giel aan de lijn toen ik in de rij stond.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 19:05 schreef ebeaydojraes het volgende:
er zijn meer mensen met steekwagens... en ook idioten met bolderkarren ...
Het is niet echt de bedoeling om hier je fotosite te dumpen. Daarvoor is dit topic: Post hier je eigen fotowebsite (niet commercieel) deel 3quote:Op zaterdag 7 juni 2008 16:54 schreef Juicyhil het volgende:
http://www.jimmyalter.nl/(...)%27s_van_dot_concert
Hier zijn een aantal foto`s die ik gemaakt heb bij de Fratellis in Paradiso afgelopen woensdag.
quote:
En die bassiste kan goed spelenquote:
quote:Op maandag 9 juni 2008 07:26 schreef didotcicero het volgende:
Het was me het weekendje wel...
[ afbeelding ]
#1 en #2 manquote:Op maandag 9 juni 2008 16:52 schreef didotcicero het volgende:
Kleine sfeerimpressie KadeRock Den Haag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Niet mijn hand trouwens, op plaatje 2)
Jorn Lande... DE sensatie voor je afterparty ^_^quote:Op zondag 8 juni 2008 22:56 schreef Tokus het volgende:
Het is natuurlijk geweldig als een zanger je camera recht in kijkt, en er ook nog in wijst, zoals Jorn Lande hier doet op het Rock Hard festival.
Jammer alleen dat hij dat bij ongeveer elke fotograaf deed.
Mooie foto's en met name deze 2 vind ik gaaf (met de tekst op achtergrond)quote:Op dinsdag 10 juni 2008 00:02 schreef PdeHoog het volgende:
The Hague Jazz 2008
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Thnxquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:50 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Mooie foto's en met name deze 2 vind ik gaaf (met de tekst op achtergrond)
Die eerste is best vetquote:Op woensdag 11 juni 2008 11:07 schreef umberrella het volgende:
Hier wat foto's van Velvet69. gemaakt in club liberte, Helsinki
[ afbeelding ]
Deze is tof. Ik zou hem alleen wat krapper maken. Probeer wat meer ruimte ervanaf te croppen.quote:Op zondag 15 juni 2008 02:36 schreef hydraulix het volgende:
Deerhunter (Paradiso, 12-06)
1.
[ afbeelding ]
Misschien iets meer selectie toepassen in je serie? Ik vind van die 7 foto's van de zangeres dat #4 en #6 er voor mij uitspringen. #3 past niet helemaal bij de serie. Jammer is ook dat je daar het contact met de zangeres eigenlijk kwijt bent als kijker zijnde.quote:Op zondag 15 juni 2008 09:46 schreef Siegfried het volgende:
Botlap (voorprogramma VanKatoen)
1.
[ afbeelding ] - (link)
2.
[ afbeelding ] - (link)
3.
[ afbeelding ] - (link)
4.
[ afbeelding ] - (link)
5.
[ afbeelding ] - (link)
6.
[ afbeelding ] - (link)
7.
[ afbeelding ] - (link)
8.
[ afbeelding ] - (link)
9.
[ afbeelding ] - (link)
Haha de foto's zijn wel erg gaaf, maar voor de muziek hoef je het niet te doen. Met name de publieksfoto's geven mij rillingenquote:Op maandag 16 juni 2008 09:18 schreef punkr1 het volgende:
idd, Tokio HotelMaar goed dat ik m'n oordoppen niet vergeten was..
Bedankt voor de tip, ga hem straks wel even bewerken.quote:Op zondag 15 juni 2008 10:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Deze is tof. Ik zou hem alleen wat krapper maken. Probeer wat meer ruimte ervanaf te croppen.
Als je aanwezig was geweest zou het voornamelijk het constante gegil (van vóór het eerste voorprogramma naar SAT2D naar Tokio Hotel) zijn geweestquote:Op maandag 16 juni 2008 11:03 schreef hydraulix het volgende:
[..]
Haha de foto's zijn wel erg gaaf, maar voor de muziek hoef je het niet te doen. Met name de publieksfoto's geven mij rillingen
Staat er toch onder?quote:Op maandag 23 juni 2008 00:30 schreef Siegfried het volgende:
Rinus en Cesar
Waarom heb je eigenlijk geen naam staan onder Cesar's foto?
Zitten leuke tussen! Let wel op de ondertitels dat deze op dezelfde manier opgesteld zijn, dat ziet wat netter uitquote:Op zondag 22 juni 2008 23:45 schreef CompuMess het volgende:
Ik was gisteren fijn een stukje aan het fotograferen op het Indian Summer Festival...
[ afbeelding ]
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
6. deze woesteling hoort daar ook bij...
[ afbeelding ]
7.
Thanx, ondertiteling is bij de definitieve versies wel correct geplaatst.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 15:17 schreef punkr1 het volgende:
[..]
Zitten leuke tussen! Let wel op de ondertitels dat deze op dezelfde manier opgesteld zijn, dat ziet wat netter uit
strakke foto's man!quote:Op zondag 29 juni 2008 17:19 schreef punkr1 het volgende:
De plaatjes van Bevrijdingsfestival Wageningen maar eens bewerkt en toegevoegd:
Electric Eel Shock @ Bevrijdingsfestival Wageningen 05/05/2008
http://www.flickr.com/photos/erikluytenphotography/2617237433/
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/erikluytenphotography/2618060250/
[ afbeelding ]
VanVelzen @ Bevrijdingsfestival Wageningen 05/05/2008
http://www.flickr.com/photos/erikluytenphotography/2617237251/
[ afbeelding ]
Superbutt @ Bevrijdingsfestival Wageningen 05/05/2008
http://www.flickr.com/photos/erikluytenphotography/2615907842/
[ afbeelding ]
"YOU BASTARD! YOU BASTARD!"quote:Op zondag 29 juni 2008 17:19 schreef punkr1 het volgende:
De dame rechts is geen FOK-ker volgens mijquote:
quote:Copyright = © Jeroen Pauwels 2007
quote:Kan ik mijn fotocamera / filmcamera meenemen naar het festival?
Je mag een kleinbeeldcamera mee naar binnen nemen. Alleen geaccrediteerde persfotografen mogen professionele camera’s meenemen en foto of film opnamen maken tijdens het festival. Opname apparatuur met afneembare lens is niet toegestaan.
Ik was slechts gastenlijst, maar geen probleem...quote:Op zaterdag 12 juli 2008 05:34 schreef didotcicero het volgende:
Iemand al geschoten op North Sea Jazz dit jaar met dSLR (zijnde niet geaccrediteerd) en daar problemen mee gehad?
Mooiquote:Op maandag 14 juli 2008 21:27 schreef punkr1 het volgende:
Naar Bospop geweest dus, en heel wat foto's geschoten. 15 bands, dus ik post van elke band één foto. Ik zet er ook de Flickr Set bij voor de geïnteresseerden :-)
Alle foto's: http://www.flickr.com/pho(...)s/72157606163028019/
Thanks! (Nog) een 350d en afwisselend met een 28-75 Tamron f/2.8 en een 75-300 Canon f/4.0-5.6 USM IIIquote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:16 schreef An24 het volgende:
[..]
Mooije foto's zijn echt ragscherp. Waar schiet jij mee?
Het geeft vaak een extra kracht mee aan de foto's, maar dat is inderdaad een kwestie van smaak. Bij jou foto's vind ik bij #2 bijvoorbeeld de lege ruimte rechts boven veel storender dan bijvoorbeeld de Typhoon foto van ebeaydojraes.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 19:35 schreef nimarad het volgende:
Ah, nu zie ik ze wel. Nummer 3 en 4 vind ik tof, maar ik ben geen fan van zoveel 'zinloze' ruimte.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:56 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmzz.. Suzanne ziet er normaal toch wel wat .. uhmm ... intenser uit ...
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 19:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik weet het niet. Was de eerste keer dat ik haar zag optreden
Ja idd... helaas...quote:Op woensdag 23 juli 2008 22:32 schreef PdeHoog het volgende:
Bij 3 een tikkie meer gitaar erop en hij was super geweest UmberellaVerder errug fijne plaatjes weer
Interessant!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:23 schreef ebeaydojraes het volgende:
misschien ook leuk om te doen, alleen wel jammer dat je moet betalen per foto .. maja, hoe anders laten ze het aantal foto's handelbaar
http://www.billboardphotocontest.com/help.shtml
tsja.. ik zit er nog over na te denken... moet eerst nog een keuze maken uit 42000 foto's ... :Squote:Op zaterdag 26 juli 2008 15:11 schreef umberrella het volgende:
[..]
Interessant!Ik ga wel meedoen... gewoon voor de lol alleen al
![]()
doe ik normaal ook, alleen degene aan wie ik het zou willen vragen zijn momenteel niet bereikbaar (zuid frankrijk/spanje, ghana voor half jaar, etc.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:13 schreef umberrella het volgende:
Ik zou die keuze niet helemaal zelf maken... dat doe ik zelden... vraag at random gewoon wat mensen wat ze nou de mooiste vinden... kun je daarna altijd nog uit een paar diegene kiezen die je wilt insturen.
Fijne plaatjes, Tokusquote:Op zondag 27 juli 2008 16:07 schreef Tokus het volgende:
nog wat foto's van eerder deze maand op Wâldrock:
Life Of Agony:
[ afbeelding ]
Death Angel:
[ afbeelding ]
Hollenthon:
[ afbeelding ]
Biohazard:
[ afbeelding ]
Nicequote:Op maandag 28 juli 2008 02:59 schreef Mr_Dopehat het volgende:
Hier enkele foto's van mij van de Vierdaagse feesten in Nijmegen van Moke en Voicst op de waalkade![]()
Voicst
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
5.
[ afbeelding ]
6.
[ afbeelding ]
Moke
1.
[ afbeelding ]
2.
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
lol. en ik ben gespotquote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:36 schreef Xilantof het volgende:
(Nog een) voorproefje van Pleinopen, afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
Haha!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:53 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
lol. en ik ben gespot
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vette foto van Ki & Ahab! Ik vind 'm erg vet!quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:36 schreef Xilantof het volgende:
(Nog een) voorproefje van Pleinopen, afgelopen zaterdag:
[ afbeelding ]
Ik ga met hem meequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
7 & 8 !!! Die reflectie!!!! Heerlijk
quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:23 schreef Marty26 het volgende:
@prupke
Je scherpte zit op zijn shirt.....
Weet niet of je dit in een tent of ergens binnen geschoten hebt?
Mij verbaast het niet, de oude Jupiter J9 is mijn favoriete lens voor concerten. Schitterende bokeh.quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:54 schreef MonoSynth het volgende:
Als je op die foto klikt en de scherpte, het contrast en het detailniveau ziet dan geloof je haast niet dat de gebruikte lens uit Rusland komt, 33 jaar oud is, het ontwerp van voor de oorlog komt (CZ Sonnar) en ik het geval voor twee Euro uit een schuur ergens in Friesland heb gevist.
Die had ik liever ook meegehad, ware het niet dat ik hem vandaag pas op kon halen... Zaterdag mijn eerste show ermee fotograferenquote:Op maandag 18 augustus 2008 10:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mij verbaast het niet, de oude Jupiter J9 is mijn favoriete lens voor concerten. Schitterende bokeh.
Mooie strakke plaat, mooi moment. Gevoelsmatig iets teveel witruimte rechts, maar dat zal wel niet anders hebben gekund.quote:Op maandag 18 augustus 2008 17:55 schreef Marty26 het volgende:
1tje van mij dan van lowlands de zanger van The Hives.
Heb er nog wel meer maar ff geen tijd voor dus ff snel 1tje
[ afbeelding ]
Ik vind dit er eentje voor aan de muurquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:51 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Mooie strakke plaat, mooi moment. Gevoelsmatig iets teveel witruimte rechts, maar dat zal wel niet anders hebben gekund.
Sfeermomentje van mij:
[ afbeelding ]
niet gecropped, geschoten met nikkor 85mm/1.8
Ditoquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 13:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind dit er eentje voor aan de muur
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:47 schreef Joannie88 het volgende:
Een klein redelijk groot vraagje aan de concertfotografen hier:
Aanstaande zaterdag ga ik met mijn nieuwe dslr (canon 450d) mijn eerste concert fotograferen. Het is een metalfestival, binnen, dus erg weinig licht en veel beweging (dat headbangen ook altijd). Met mijn vorige camera, compact, was ik veel met verschillende instellingen bezig, maar heb eigenlijk nooit de juiste gevonden.
Nu vraag ik me af in welke instelling ik de camera het beste kan zetten om te oefenen. Ik schiet met de kitlens, dus heb helaas nog geen f/2.8. Moet ik hem op Av zetten met het hoogste diafragma en hopen op een goede sluitertijd of kan ik het beter andersom doen? Of moet ik mezelf meteen maar in het diepe gooien en alles handmatig instellen..? Ik weet al wel enigszins waar alle instellingen voor staan (diafragma, sluitertijd, belichtingscompensatie, met dank aan het boekje, internet en heel veel proeffoto's)
Ik las ooit de tip om de camera op auto te zetten en van daaruit te kijken wat je mist etc. alleen volgens mij kan ik de flitser niet uitschakelen in de automatische stand, dus dat is ook niet echt wat ik wil.
Ik zou graag wat tips krijgen..
laat me raden: Symforce... ?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:47 schreef Joannie88 het volgende:
Een klein redelijk groot vraagje aan de concertfotografen hier:
Aanstaande zaterdag ga ik met mijn nieuwe dslr (canon 450d) mijn eerste concert fotograferen. Het is een metalfestival, binnen, dus erg weinig licht en veel beweging (dat headbangen ook altijd).
Nopes, het Springstof Festival in Kampen.Stukje kleiner, maar wel heel erg gezelligquote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
laat me raden: Symforce... ?
Misschien dat ik ook nog even ga, voor Opeth.
- Vooraan staan (1, 3). Of betrek het publiek er in (mosphit, stagedive, overzicht). Het publiek op jouw foto's is storend in de compositie, blijkbaar weet de zanger zijn dynamiek niet op het publiek over te brengen. Dat is normaal bij metalconcerten, weet ik, maar op de foto komt het ongeïnteresseerd over. Daarnaast heeft het publiek geen persoonlijkheid, het zijn storende schouders en hoofden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:20 schreef Joannie88 het volgende:
Zoals beloofd hier een paar foto's van mijn allereerste concert/festival met m'n nieuwe camera.
1. Gottlieb
[ afbeelding ]
2. Dictated
[ afbeelding ]
3.
[ afbeelding ]
4.
[ afbeelding ]
Feedback is zeer welkom
Maestro, vind je 22 foto's niet een beetje veel om in een keer in een verzameltopic te dumpen? Daar is toch niet meer op te reageren?quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:28 schreef Pink_Floyd het volgende:
deBeschaving
1.<center>Year Long Disaster</center>[ afbeelding ]
2&3<center>Voicst</center>[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
4<center>Nneka</center>[ afbeelding ]
5<center>Adam Green</center>[ afbeelding ]
6<center>Pete Philly & Perquisite</center>[ afbeelding ]
7&8<center>Angus & Julia Stone</center>[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
9<center>Kate Nash</center>[ afbeelding ]
10<center>Kaizers Orchestra</center>[ afbeelding ]
11<center>The Cribs</center>[ afbeelding ]
12&13<center>Babyshambles</center>[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
14&15<center>I Am Kloot</center>[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
16<center>Mogwai</center>[ afbeelding ]
17,8,19<center>Oi Va Voi</center>[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
20&21<center>Kubus & BangBang</center>[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
22<center>Shout Out Louds</center>[ afbeelding ]
Tis wat veel idd, maar het is een hele festivaldag in één vandaarquote:Op zondag 31 augustus 2008 15:42 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maestro, vind je 22 foto's niet een beetje veel om in een keer in een verzameltopic te dumpen? Daar is toch niet meer op te reageren?
Enneh....HTML-tags werken hier niet
Ok, maar kun je niet wat selectiever zijn? Je kan ook de beste laten zien. Als je bijv. 2,4,6,8, 12, 17 en 21 pakt heb je een veel interessantere serie naar mijn idee. Daar zou je zelfs een showcaseje van kunnen maken.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:53 schreef Pink_Floyd het volgende:
[..]
Tis wat veel idd, maar het is een hele festivaldag in één vandaar
ja dank je. Open een showcase.quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:50 schreef Pink_Floyd het volgende:
Om dan 3 plaatjes oid neer te zetten is ook zo kaal.
Ikquote:Op zondag 31 augustus 2008 21:52 schreef ebeaydojraes het volgende:
iemand nog op westerpop geweest?
zie 3v12 DH :pquote:
quote:Op zondag 31 augustus 2008 21:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
IkZonder cam
Maar volgens heeft didotcicero daar nog wel wat plaatjes van. Anneke was iig weer tof die laatste 20 minuten dat ik het gezien heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |