abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 mei 2008 @ 01:40:52 #81
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58567776
Hmzz. om even ontopic te blijven nog een paar van 5 mei (Zwolle) genomen met de Fuji F30 of Fuji S100 FS:

Alain Clark:

Di-Rect:

Di-rect 2:

Leaf:

Leaf 2:

Krezip:

2:

3.

4 Heay Bram . ok deze is gewoon fun (niet goed).
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 9 mei 2008 @ 08:58:30 #82
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_58569117
Zag ik jou gisteren nou bij Room Eleven in Eindhoven?
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:41:08 #83
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58569776
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 08:58 schreef didotcicero het volgende:
Zag ik jou gisteren nou bij Room Eleven in Eindhoven?
Moi? Uhmm nee. Ik kom niet zo snel meer in Eindhoven. überhaupt de laatste keer dat ik in Brabant was was met Cult & Tumult, maar dat terzijde ..
  vrijdag 9 mei 2008 @ 09:55:08 #84
164300 didotcicero
de korte lenzen man
pi_58570025
Dan is het maar goed dat ik je niet aangesproken heb
pi_58587079
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 00:04 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik kan me vergissen, maar is het niet wat makkelijker om dichtbij het podium te mogen komen om foto's te maken bij de kleinere bandjes en zaaltjes? Ik kan me zo voorstellen dat in de HMH niet zomaar elke hobbyfotograaf bij iemand als Marco of Kane of wie dan ook die daar speelt mag fotograferen.

En die kleine bandjes lijken mij ook prima om op te oefenen , voor die keer dat je dan wel bij een bekende band mag fotograferen dat het dan ook goed gaat.
Ik ben ooit begonnen met een bevriende coverband op de foto te zetten in de meest trieste zaaltjes qua licht (en ruimte), je leert het er wel door iig.

De grotere zalen laten zowieso geen mensen toe met professionele camera's, soms zijn zelfs compact camera's verboden (overigens zijn die nog veel storender omdat iedereen die boven het hoofd houdt) en ik weet dat er bij een concert van Bauhaus in Haarlem zelfs mobieltjes met camera zijn ingenomen bij de ingang.

Hoe kom je dan toch aan die felbegeerde fotopassen? Tsja, vaak een kwestie van geluk. Bij een webzine of magazine werken, een band zelf kennen, mensen bij een zaal overtuigen dat je voor hun foto's moet maken. Soms gebeurt dat heel snel soms duurt het heel lang. En helaas heeft kwaliteit er weinig mee te maken... je kan nog zo goed zijn, als niemand je een kans wil geven heb je pech.

Ik mag inmiddels regelmatig naar grotere bands, maarhet gaat ook nog regelmatig niet door. Gelukkig maar dat ik reletief vaak geluk heb bij artiesten die ik zelf graag zie Dus aanstaande zondag maar weer afreizen naar Landgraaf voor Roger Waters. Als ik de foto's heb zal ik weleens wat posten hier.
pi_58589774
Coverbands.
I'm cleaning out today, now you can buy my soul. Everything must go!
  zaterdag 10 mei 2008 @ 11:19:38 #87
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58591248
als ze met coverband nu eens een band bedoelen die veel op magazine-covers staat ...
pi_58596848
In dit geval was de benaming tribute band meer op zijn plaats geweest trouwens... alleen maar Bryan Ferry en Roxy Music nummers en dan akelig in de buurt komend van het origineel.

Van die bruiloft en partijbandjes loop ik ook niet echt warm moet ik zeggen, en de meeste tribute bands doen me ook niet zo veel. Maar deze was erg goed en het waren al snel vrienden van me dus, dan blijf je meer voor de gezelligheid gaan.
pi_58614925
De bands uit het voorprogramma van Danko Jones:

Die Mannequin

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

El Guapo Stuntteam

1.

2.

3.

4.

5.
  zondag 11 mei 2008 @ 22:19:13 #90
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_58617035
nr 6 is mooi!
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_58670442
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 14:26 schreef Photodude het volgende:

[..]

Ergens hoop je natuurlijk ooit zo'n klein bandje in hun beginperiode op de foto te zetten waarna ze enorm groot worden

Ik heb het al wel meegemaakt dat een band steeds groter werd en dat er geboden werd op mijn archief van die band. Alleen voor de prijs die ze ervoor wilden betalen en welke rechten ze allemaal wilden voor dat geld.... no way!
Nee dat niet maar ik vind het gewoon leuk om te oefenen..Ooit wil ik wel eens naar grotere zalen gaan(013 bijv) maar dat zie ik allemaal nog wel.
Cupid shot me..
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:57:09 #92
109106 umberrella
pi_58674916
Ik heb eens ff mn 85mm uitgetest...

Artistic Fusion

Natha Lee

Dark Roses

I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
pi_58676916
Nice Sabine!

Artistic Fusion heb ik ook nog onbewerkte foto's van liggen. Which reminds me dat ik nog 16gb aan foto's van de popacademie-bandjes heb liggen die ik moet uitzoeken en bewerken. Of naja.. Ik ben al halverwege
pi_58677727
de 85mm is altijd een fijne lens om te hebben bij alle zalen, behalve misschien de HMH en de stadions. Die lens van Nikon die ik heb is onovetroffen qua scherpte en je kan bij slecht licht vaak net even wat meer.

De foto's zelf zijn helaas niet echt heel bijzonder vind ik, maar ja het is moeilijk te zeggen of je er überhaupt iets beters van had kunnen maken natuurlijk. Zo te zien was het licht iig zwaar kl*te, beetje wit licht van voren en dan wat kleur dat op het podium schijnt, daar kun je ook niet veel mee beginnen op zich...
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:04:14 #95
109106 umberrella
pi_58680868
lokale bandwedstrijd... ik kan er niet onderuit om daar te fotograveren... :p Voor wie de zaal kent... het is De gooth in Ridderkerk
maar die lens ben ik wel helemaal dol op Lekker snel en precies goed voor mijn helsinki en göteborg avonturen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:46:35 #96
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58689133
lol. de Gooth . Over donkere gaten gesproken
  donderdag 15 mei 2008 @ 18:50:05 #97
109106 umberrella
pi_58689222
Ik kom er ook echt 2 keer per jaar.. LOL met grote prijs en met goothstock... (daar heb ik jou toen ooit eens gezien met Gre Li geloof ik...)
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
  donderdag 15 mei 2008 @ 19:03:55 #98
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58689487
zeker wel. en 88 circles above en san andreas
pi_58698777
Eigenlijk is dat natuurlijk geen excuus voor zo'n zaaltje ... een beetje dmx aangestuurde verlichting met LED par lampen is tegenwoordig helemaal niet zo duur meer (vanaf 60 euro per stuk, 16mio kleuren). Dus koop er een stuk of 10 en voor 600 euro hebben ze zelfs in zo'n klein hol een bak met licht. Ik heb thuis twee van die lampen hangen en ik kan ermee 1 kamer helemaal volgooien met een kleur.

Maar ja, veel van dat soort zaaltjes willen graag donker en smoezelig zijn, anders zijn ze dalijk niet meer genoeg underground ofzo
  vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:00 #100
109106 umberrella
pi_58708415
Nou... in het geval van de gooth kan ik me de situatie voorstellen. In principe is de zaal geen eigendom van hun, het is soort van bruikleen. en 600 euro is al een hoop geld die ze liever besteden aan leuke bandjes voor goothstock...

hoewel men daar toch meestal meer belangstelling heeft voor kleine bands.... Ik kan me Gorefest herinneren die toch voor een eng lege zaal stond, terwijl de kleine zaal helemaal uitpuilde :p
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
pi_58721047
Hier drie fotootjes van eergisteren in Waterfront (geweldig die kleine zaal trouwens! Leuke lokatie voor kleine, intieme concertjes ).

Austin Lucas:

Chuck Ragan:
1:

2:
pi_58722099
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 16:14 schreef umberrella het volgende:
Nou... in het geval van de gooth kan ik me de situatie voorstellen. In principe is de zaal geen eigendom van hun, het is soort van bruikleen. en 600 euro is al een hoop geld die ze liever besteden aan leuke bandjes voor goothstock...

hoewel men daar toch meestal meer belangstelling heeft voor kleine bands.... Ik kan me Gorefest herinneren die toch voor een eng lege zaal stond, terwijl de kleine zaal helemaal uitpuilde :p
Tsja dan denk ik niet dat ze daar echt goed financieel beleid voeren Je moet de investering en afschrijving in het hele verhaal meenemen natuurlijk en vergeleken bij alle andere spullen in zo'n zaal is 600 euro überhaupt niks. Ach gelukkig snappen de meeste zalen niks van financiën, anders hadden er niet zo vreselijk veel bijna failliet geweest.

Belangstelling voor een band hangt van veel dingen af. Meestal hebben kleinere bands wel een bepaalde vaste kern om zich heen die heel trouw mee gaat naar concerten. Dus ik kan me goed voorstellen dat wanneer een zaal redelijk bereikbaar is dat kleine bands best veel mensen naar binnen kunnen krijgen. Gelukkig maar anders zou idere zaal alleen maar gevestigde namen boeken en kun je elke week 5 dagen op andere plaatsen dezelfde bands zien, week in week uit. Is ook niet echt leuk, zo kom je nooit iets verrassends tegen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:45:03 #103
109106 umberrella
pi_58723443
De Gooth is een jongeren societeit, geen concertzaal.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 03:24 schreef hydraulix het volgende:
Hier drie fotootjes van eergisteren in Waterfront (geweldig die kleine zaal trouwens! Leuke lokatie voor kleine, intieme concertjes ).
[grumpy mode] Ik HAAT waterfront[/grumpy mode]
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
  zaterdag 17 mei 2008 @ 12:34:38 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_58724249
ik wou net zeggen. Jongeren societeit idd. Andere regels .
en rotterdam gaat het sowieso moeilijk krijgen. zie 3voor12.

en waterfront is juist leuk! Naja behalve dan dat je tas niet naar binnen mag, maar goed. dan maar me riem met lenskokers meenemen of een broek met grote zakken .
pi_58724918
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 12:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik wou net zeggen. Jongeren societeit idd. Andere regels .
en rotterdam gaat het sowieso moeilijk krijgen. zie 3voor12.

en waterfront is juist leuk! Naja behalve dan dat je tas niet naar binnen mag, maar goed. dan maar me riem met lenskokers meenemen of een broek met grote zakken .
Daar kwam ik een tijdje terug ook achter ja... ik zag daar wel mensen met tassen binnen... vrouwen die dan zo'n onopvallende tas hebben met hun spullen erin... toch Umberrella?
  zaterdag 17 mei 2008 @ 13:55:39 #106
109106 umberrella
pi_58725475
haha Ik ben onschuldig... Ja... bij waterfront neem ik meestal een gewone tas mee. en dan met beetje attitude doorlopen...
maar ach.. ik mag waterfront gewoon niet vanwege de menthaliteit van het personeel daar... de sfeer is ook niet echt de mijne... Ik reis liever naar amsterdam dan dat ik naar waterfront ga.
Ik had nou niet een klein tasje ofzo... dus die regels van hun lappen ze zo aan de laars als het hun zo uitkomt.
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
pi_58726608
Ja ik mocht inderdaad niet met mijn tas naar binnen (baalde enorm van). Maar binnen zag ik genoeg mensen met een tas (mijn vriendin kon ook doorlopen met haar handtasje). Volgende keer gewoon een kwestie van stoïcijns doorlopen, want qua beveiliging viel het mee. Qua concerten heb ik ook liever Amsterdam, maar dat komt gewoon doordat ik afhankelijk ben van reistijden (was echt ontzettend jammer dat ik de laatste nummers van Chuck Ragan met Digger Barnes en Austin Lucas gemist had omdat ik moest rennen naar mijn laatste trein >_<) Vind het wel relaxed daar dat ze Palm bier hebben en dat de garderobe gratis is
pi_58795177
Face Tomorrow in het Paard:

"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_58800723
He, dan stonden we zowat naast elkaar te fotograferen

Toffe foto's man!
pi_58800934
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:02 schreef Siegfried het volgende:
He, dan stonden we zowat naast elkaar te fotograferen

Toffe foto's man!
Cool Ik stond helemaal in de rechterhoek van het podium.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_58801022
quote:
Op woensdag 21 mei 2008 13:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Cool Ik stond helemaal in de rechterhoek van het podium.
Ik liep veel rond. Heb nog even op het balkon gestaan, maar zeker ook in de hoek waar jouw foto's vandaan komen
pi_58801094
De daadwerkelijke concert-foto's moet ik nog bewerken. Heb nu enkel 2 foto's van de Dikke Vandalen, tijdens de prijs uitreiking:

Publieksprijs

Tweede prijs
pi_58872046
Nette foto's "D

Heb zelf deze gemaakt vandaag:

Eric Truffaz
pi_59062501
Jan Akkerman @ Paard van Troje:

maandag 2 juni 2008 @ 09:14:07 #115
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59062517
2 met die kleurtjes .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_59062974
quote:
Op maandag 2 juni 2008 09:14 schreef Tha_Erik het volgende:
2 met die kleurtjes .
Vond ik ook ja Had hem eerst zwartwit maar dit zag er zo lekker uit uiteindelijk
pi_59071443
2e foto vind ik inderdaad erg vet!
  dinsdag 3 juni 2008 @ 08:51:56 #118
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_59083151
ff een paar met de F30 van de Pinkpop 2008 serie:
sat2d - kelly

sat2d kelly & marlouk

metallica - BOE!

nice lens

respect voor die kerel. overigens alle fotografen gingen de frontstage pitt in toen ze weg moesten. ach ja. ik ben er ook voor verzekerd, dus waarom niet.

Laura Mary

beetje gejat van Rammstein, maar best leuk

Justice. geen briljante foto ofzo, maar t licht is zo lekker. Justice was gewoon HEEL erg goed bezig.

[ Bericht 10% gewijzigd door ebeaydojraes op 04-06-2008 01:31:23 ]
  woensdag 4 juni 2008 @ 01:29:34 #119
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_59106579
Zie hier wel wat foto's van optredens waar ik ook ben geweest
Even een tvp'tje voor de toekomstige pics. Leuk om terug te zien
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_59106893
Gave serie hoor ebeaydojraes! Die van Justice vind ik cool! Hopelijk komt hij ook op Lowlands!

Hier enkele foto's van mijn laatste concerten:
Castanets (Paradiso, 27-08-2008)

The Loved Ones (Bitterzoet, 24-03-2008)

Frontkick (Bitterzoet, 24-03-2008)

Kimya Dawson (Paradiso, 23-05-2008)
Vind deze wel leuk geworden qua licht, ook al zaten we op het balkon. Grote versie kun je hier vinden.
1.

2.

Oeh en nog een vraagje aan de rest hier: hoe makkelijk kom je de Melkweg binnen met een camera? Doet de beveiliging moeilijk (als je geen perspas hebt oid )? Wil morgen voor het eerst mijn camera meenemen naar de Melkweg namelijk.

[ Bericht 10% gewijzigd door hydraulix op 04-06-2008 02:15:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')