1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | AK Internet Spaarrekening 4,55% ATB Internet Spaarrekening 4,50% Geen eigen rekeningnummer Credit Europe Top-Interest 4,50% Wekelijks papieren afschriften YKB Euro-Plus Spaarrekening 4,43%* AK Spaarrekening 4,50% DHB Bank Save online 4,25% GarantiBank Gouden internet Rekening 4,10% Argenta internet spaarrekening 4,00% (Was 4,25%) Let op: andere garantieregeling: http://www.dividendpagina.nl/sparen/argenta-internet-spaarrekening.asp DHB VoorSpoedrekening 4,00% Gouden Klaver Rekening 4,00% Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00% |
1 2 3 4 5 | AEGON Bank Spaarcomfort 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen ASN Bank ideaalsparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen REAAL LoyaalSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen Regio Bank SnelSparen 4,25% Maandelijks ¤ 50 tot en met ¤ 250 sparen |
1 2 3 4 5 6 7 | DSB Bank Vaste Termijn Deposito 4,00% (1 maand) 4,15% (3,6 maand, 1-5 jaar) 4,50% (10 jaar) SNS Keuzedeposito 4,00% (1 t/m 5 jaar) 4,25% (6 t/m 9 jaar) 4,50% (10 jaar) |
1 2 3 4 5 6 7 | AK Plus spaarrekening 4,45% (Was 4,20%) Minimum saldo 1000 euro, maximaal twee opnames per maand. Rentebijschrijving per kwartaal. Postbank Toprekening 4,00% Eerste 3 maanden 4,50%, minimum saldo 20.000 ASN Bank optimaalplusrekening 4,00% 1% opnamekosten OHRA Extra Spaarrekening 4,00% 2% opnamekosten DSB Bank Internetsparen Extra 4,00% Minimum saldo 25000 euro, daaronder 2% rente Regio Bank Spaarplus 3,75% 1% opnamekosten Saldo boven de 1.500.000 2,25% |
1 2 3 4 5 | ING Eurospaarrekening 0,50%* Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,50% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat Postbank Kapitaalrekening 1,00%* Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer ASN Sparen 1,25% Triodos Bank Spaar Vrij Rekening 1,75% |
omdat ze daar geen euro's hebben, maar lira's en die hebben een hogere inflatie dan euro's, dus krijg je ook een hogere (inflatie)compensatie. + je loopt nog eens valutarisico als je het weer terug wilt wisselen naar eurootjes.quote:Op donderdag 10 april 2008 07:03 schreef Bijsmaak het volgende:
Waarom geven die turkse banken hogere rentes dan de Nederlandse banken?
je 'geeft' je geld dan niet aan een bank voor een vergoeding, maar aan de staat voor een vooraf vastgestelde vergoeding (percentage). Het risico dat je het geld kwijt bent, is gelijk aan het risico dat de Staat failliet gaat. (verwaarloosbaar klein tenzij je in zimbabwe woont)quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:25 schreef W00fer het volgende:
Hoe werkt dat eigenlijk met die staatsobligaties ?
Ja, de rente staat vast. Verschil met een deposito is dat een obligatie van eigenaar kan wisselen.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:55 schreef Wexy het volgende:
Die staatsobligaties zijn dus eigenlijk net als het vastzetten in een desposito als ik het goed begrijp.
Staat de rente ook vast net als bij een desposito?
Waarom niet? 1 of 2 jaar vastzetten geeft een aanzienlijk hogere rente en echt lang staat 't dan ook niet vast. Wel alleen doen met geld waar je ook 1 of 2 jaar niet aan hoeft te komen natuurlijk, maar da's logisch.quote:Op zondag 13 april 2008 00:25 schreef Wexy het volgende:
nou ja heb toch niets op met bedragen die voor lang vast staan..
Dan hadden ze wel flink campagnes gemaakt om ervoor te zorgen dat iedereen overstapt. Als ze duidelijk aangeven hoeveel rente die andere spaarrekeningen hebben en hoeveel het ineternetsparen, dan was iedereen sneller overgestapt (naar een andere bank)quote:Op zondag 13 april 2008 00:59 schreef elkravo het volgende:
De Postbank wil gewoon iedereen aan het internetsparen... daarom zijn de rentes op plus- en kapitaalrekening zo laag. Scheelt ze weer afschriften drukken/versturen...
De vraag ging natuurlijk over Turkse banken in Nederland, dan heb je niets met lires te maken... De reden lijkt me dan ook dat ze hogere rente de enige manier is waarop deze banken klanten krijgen in Nederland.quote:Op zaterdag 12 april 2008 18:57 schreef GForceT1 het volgende:
mijn laatste post
[..]
omdat ze daar geen euro's hebben, maar lira's en die hebben een hogere inflatie dan euro's, dus krijg je ook een hogere (inflatie)compensatie. + je loopt nog eens valutarisico als je het weer terug wilt wisselen naar eurootjes.
Nou, het is in iedergeval een manier om zieltjes te winnen. Gezien de hoge positie in de lijst met hoge rentes, is dit blijkbaar de manier waarop ze dat denken te bereiken.quote:Op zondag 13 april 2008 16:09 schreef Bijsmaak het volgende:
Die turkse banken zijn toch niet zo actief in Nederland? Is nederlands spaargeld "goedkoper" tov van onze buurlanden?
als ik met de schuifjes speel op http://www.crediteurope.n(...)medeposit/index.html kom ik bij 12 maanden nog steeds is 5,00% Die 5,4% geldt blijkbaar alleen bij 5 jaar???quote:Credit Europe Termijndeposito 5,40% (Was 5,00%) 1 jaar
En niet te vergeten clusterbommen en ander wapentuig! Als er iets rendement oplevert is dat het welquote:Op maandag 14 april 2008 14:29 schreef W00fer het volgende:
Mijn geld zit dus veilig in slechte milieushit zoals olie, steenkool, havens, luxe jachten, vastgoed en meer van dat soort spul
grijnz dat is pech hebbenquote:Op maandag 14 april 2008 19:02 schreef hupsakee het volgende:
nou dat begint al goed bij de AK.
de buren van verderop kwamen met mijn welkomsenvelop in de hand aanlopen.
Het huisnummer is nl verkeerdEn ik wist niet dat ik onlangs een sexoperatie ondergaan heb. Gelukkig dat ak me daarvan op de hoogte heeft gesteld
Erg zorgvuldig allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |