abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:10:29 #51
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_57997918
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 01:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

leuke rok
pi_58017003
tvp
Fingerspitzgefühl
  maandag 14 april 2008 @ 21:20:48 #53
136780 Nosh
hurpdurp
pi_58052374
De dingen en bedragen die hier voorbij komen, jezus.

Betrek vanaf mei eindelijk iets vasts (nu onderhuur, inclusief andermans meubels), tegen die tijd maak ik wel foto's. Hoop deze week nog de afmetingen te hebben, en te kijken hoezeer schilderen nodig is. Maar in totaal gaat er niet meer dan enkele honderden euro's uitgegeven worden, en zelfs dan is het niet veel meer dan een slaapbank, een paar boekenplanken, en iets van een bureau. De rest gaat vrolijk mee.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_58056859
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:20 schreef Nosh het volgende:

Betrek vanaf mei eindelijk iets vasts (nu onderhuur, inclusief andermans meubels), tegen die tijd maak ik wel foto's. Hoop deze week nog de afmetingen te hebben, en te kijken hoezeer schilderen nodig is. Maar in totaal gaat er niet meer dan enkele honderden euro's uitgegeven worden, en zelfs dan is het niet veel meer dan een slaapbank, een paar boekenplanken, en iets van een bureau. De rest gaat vrolijk mee.
Mijn kamer thuis is nog zo goed als intakt, behalve de audio/video spullen dan, die zijn eruit. Dus dan moet je wel alles nieuw(er) hebben. Je kan natuurlijk ook hier en daar wat bij elkaar halen, maar de ikea is wel makkelijk en dan heb je alles van een plek. Ik denk dat het interieur van mijn kamer ongeveer ¤1200 bij elkaar was. Dat is dan excl. pc / tv/ dvd en al die shit.

Gelukkig hebben wij in het huis alles gedeeld zoals potten, pannen, borden, bestek, stofzuiger enzo. Dat scheelt wel heel veel kosten en ook ruimte in je kamer
Fingerspitzgefühl
pi_58058253
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:20 schreef Nosh het volgende:

Vergeet ook niet dat Klussen&Wonen al meer het type student aantrekt die meer geld uittrekt voor zijn woning. Bovendien als je echt shabby woont ga je dat niet op de foto zetten
pi_58063167
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:25 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Mijn kamer thuis is nog zo goed als intakt, behalve de audio/video spullen dan, die zijn eruit. Dus dan moet je wel alles nieuw(er) hebben. Je kan natuurlijk ook hier en daar wat bij elkaar halen, maar de ikea is wel makkelijk en dan heb je alles van een plek. Ik denk dat het interieur van mijn kamer ongeveer ¤1200 bij elkaar was. Dat is dan excl. pc / tv/ dvd en al die shit.

Gelukkig hebben wij in het huis alles gedeeld zoals potten, pannen, borden, bestek, stofzuiger enzo. Dat scheelt wel heel veel kosten en ook ruimte in je kamer
Het meeste koop je ook niet in 1x. Ik had idd tv, radio etc van thuis mee genomen, oude tafel ergens vandaan, stoelen idem. Kocht wel gelijk een nieuw bed/bank en wat kastjes. Na een paar maanden nog extra kasten, etc.
pi_58063514
Ik ben 6 maanden verder, maar heb nog steeds mijn kamer niet af

Wel:
* Tafel
* 2 Eetkamerstoelen
* Bed
* Kastje
* 3 zits Bank
* TV
* Tv meubel
* Salontafel
* Radio/Stereo
* Vuilnisbin
* Vloerkleed
* Senseo
* Lampen

Niet:
* Gordijnen
* Planken aan de wand
* Kledingkast
* Iets voor aan de wand

Ben dus nog niet helemaal klaar
pi_58064371
Ik kan een kamer krijgen van 13m2, maar met mijn bed erin is er niet veel ruimte meer over Die kamer heeft wel een eigen badkamer.
pi_58064930
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:32 schreef tevebe het volgende:
Ik kan een kamer krijgen van 13m2, maar met mijn bed erin is er niet veel ruimte meer over Die kamer heeft wel een eigen badkamer.
Ik heb 1,5 jaar lang op 11m2 gewoond! . Vriend van me had 9m2, daar stond een bed + bureau in en dat was het .
pi_58065089
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:54 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb 1,5 jaar lang op 11m2 gewoond! . Vriend van me had 9m2, daar stond een bed + bureau in en dat was het .
Haha de kamer is 4,3 x 3,1 en alleen het bed is al 2,36x1,96 En dan moet er nog een kast en bureau in. Het zal wel passen maar dan staat het wel erg vol.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:07:27 #61
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_58072969
ik heb ook anderhalf jaar lang op iets van 8m2 gewoond, bureau + bed + inbouwkast en dat was het. maar ik vond het een heerlijk kamertje, haha! zit nu wat groter maar mis m'n oude hokje. ik houd van kleine ruimtes, i guess.
pi_58073273
TVP
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:57 schreef MaxC het volgende:
Hoe groot was iedereen zijn 1e kamer? Ik zie prachtige studio's en appartementen langskomen die 5000 euro koste om in te richten.

Ik zelf heb misschien net 300 euro uitgegeven en kamer is 18m2.
Woon nu nog in mn eerste kamer, 20m2. Moet de keuken, badkamer, wc en gang delen met 3 anderen.
Qua kosten van de inrichting: Zo'n 2000 euro wat ik na anderhalf jaar nog steeds moet terugbetalen aan mijn ouders . Daar zit bij in: 1 maand huur en voorschot, nieuwe computer, nieuwe vloer en verf op de muren, en boodschappen bij Ikea, rond de 200 euro maar
Meeste spullen had ik al. Staan ook nog een bank, kastje en nog wat prul bij ouders, want dat paste er niet meer in....

Geen foto's, want uhm.... hoe plaats je die hier? Moeten zeker eerst ergens anders online staan?

Het plan is te gaan verhuizen in de zomervakantie, mits er genoeg woonpunten zijn. Samen met een vriendin een huisje/appartementje/flatje lijkt ons veel beter en goedkoper (dan wel huursubsidie enzo).
pi_58073339
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef Kekaa het volgende:
TVP
[..]

Het plan is te gaan verhuizen in de zomervakantie, mits er genoeg woonpunten zijn. Samen met een vriendin een huisje/appartementje/flatje lijkt ons veel beter en goedkoper (dan wel huursubsidie enzo).
valt tegen hoor... Via een bemiddelingskantoor/makelaar is het niet te doen (dan betaal je eerste 3x de huur voor je er in mag). Particulier moet je een beetje mazzel hebben en dan zit je vaak zonder huurtoeslag.
Of je moet je inschrijven bij de gemeente als woningzoekende, dan heb je na 2 jaar wachten iets leuks
pi_58073377
Kben natuurlijk al lang ingeschreven enzo. Zit nu op 212 punten...
pi_58073419
oke dan is het anders .
pi_58073770
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef Kekaa het volgende:
TVP
[..]

Geen foto's, want uhm.... hoe plaats je die hier? Moeten zeker eerst ergens anders online staan?
http://xs.to/ kan je ze uploaden en dan de link hier in je post zetten .
pi_58073904
Thanx. Net zoals photobucket ofzo... Vrijdag maar even naar mn ouders dan, digitale camera lenen, want foonfoto's zijn lelijk.
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:00:43 #68
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58074193
Mijn kamertje

Keuken, achter keuken is badkamertje

klein overzichtje

zithoekje

werktafel

nogmaals keuken vanaf zithoekje

badkamertje, toilet in het hoekje rechts

er zijn wel wat dingetjes veranderd.. deze fotos zijn oktober
dat beertjes behang is nog van de vorige bewoonster, deze hebben ze niet weggehaald voordat ik erin kwam
pi_58074749
Haha dat beertjesbehang idd!
  dinsdag 15 april 2008 @ 21:49:42 #70
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58075376
heb t geprobeert eraf te trekken maar dan word t nog lelijker, dus laat t maar zo.. er zit nog behang onder en dat trek je ook mee.. laat maar dus.. maar verder ben ik wel tevreden met mijn kamertje
pi_58075388
quote:
dat beertjes behang is nog van de vorige bewoonster, deze hebben ze niet weggehaald voordat ik erin kwam
De meeste mensen behangen of schilderen dan ook zelf een ruimte die ze betrekken

Verder leuk kamertje, tenminste niet zo showroom-klinisch
pi_58079923
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 21:49 schreef Xennia het volgende:

[..]

De meeste mensen behangen of schilderen dan ook zelf een ruimte die ze betrekken

Verder leuk kamertje, tenminste niet zo showroom-klinisch
Ik dacht dat het vrij normaal was dat je een kamer gewoon wit afleverde. Dat is bij ons tenminste wel zo. Wil je dan een beertjesbehand, prima. Als je het maar weer wit aflevert
Fingerspitzgefühl
  woensdag 16 april 2008 @ 07:47:53 #73
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58080729
ik zit in belgie, dus is daar anders geregeld.. haar contract liep afgelopen 14 september af en de mijne ging 15 september in (zondags) zij was er die donderdag ofzo volledig uitgegaan en ik wilde zaterdag over gaan huizen omdat ik maandags naar school moest (kan anders niet op tijd op school komen vandaar).
Dacht ook dat het eraf was, maar ik heb foto's dat het er al op zat voordat ik erin kwam..
Zo voor niks een leuke versiering
pi_58082370
Ach, 't ziet er wel grappig uit. Wel luxe zeg, een zolderkamer maar dan wel compleet met badkamer en keuken . Heeft iedereen dat in jouw huis of ben jij de enige die alles voor zichzelf heeft?
pi_58087322
Allereerst; hoewel de naam anders doet vermoeden, ik ben een meisje. Dus nee, geen jongen met een wel erg extreme afwijking naar roze en girly shit.
En nu mijn kamer:

inbouwkast en bureau

Kast met heel erg veel zooi

Bed

Bankje

Heel klein dus, maar ik vind het voorlopig wel prima.
pi_58089467
Leuk hoor ^^! Die bloemen op je inbouwkast zijn tof!
  woensdag 16 april 2008 @ 16:34:30 #77
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58090800
quote:
Op woensdag 16 april 2008 09:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Ach, 't ziet er wel grappig uit. Wel luxe zeg, een zolderkamer maar dan wel compleet met badkamer en keuken . Heeft iedereen dat in jouw huis of ben jij de enige die alles voor zichzelf heeft?
Iedereen hier in huis heeft alles voor zichzelf..
er wonen in totaal 8 personen, zoals ik weet dan.. Maar er woont ook een moeder met haar kindjes die voor de 'huisbaas' (is een hele organisatie waar ik het van huur) werkt, verder nog een paar jongens en nog een meid geloof ik..
Maar denk dat hier 2 stelletjes wonen, zie ze eigenlijk nooit, leven allemaal erg langs elkaar heen.
Zit hier met 3 personen op de verdieping, hieronder 2 en daaronder ook. Verder helemaal op de begane grond zit een uitzendburo.

Ja woon 4 hoog, heb geteld moet 77 tredes omhoog iedere dag
Goed voor me conditie

Heb eerst in rotterdam op kamers gezeten, hier moest ik wel de keuken, toilet en douche delen. moet zeggen dat dit me beter bevalt.
  woensdag 16 april 2008 @ 16:36:36 #78
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58090833
Die bloemen heb ik ook op me slaapkamer bij me ouders in het zwart..
Die zijn kei tof
pi_58091483
Tsja, Ikea he. Ik geloof dat half Nederland ze heeft.
  woensdag 16 april 2008 @ 17:18:08 #80
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58091541
de gamma of de praxis heeft ze ook hoor.. Ikea heeft ze later gekregen
pi_58091661
Sorrie dat ik mijn foto opnieuw spam, maar hij blijft toch eigenlijk wel fantastisch en ergens ook wel zielig hoe ik heb moeten leven. En tevens een tvp(tje).

woensdag 16 april 2008 @ 17:44:31 #82
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58092068
Toen ik hier kamers ging kijken zag het er bij de eerste ook zo uit..
zei tegen me moeder; over mijn lijk dat ik hier ga wonen was toen ook 18m2 met keuken, stapelbed en badkamertje met toilet

De kamers erna werden beter, die ik nu heb zag ik als laatste
pi_58093161
quote:
Op woensdag 16 april 2008 17:23 schreef skiczukie het volgende:
Sorrie dat ik mijn foto opnieuw spam, maar hij blijft toch eigenlijk wel fantastisch en ergens ook wel zielig hoe ik heb moeten leven. En tevens een tvp(tje).

[ link | afbeelding ]
ZO! Gezellig hee!
  woensdag 16 april 2008 @ 18:45:13 #84
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58093223
Whehe, ik weet nog dat ik die foto een paar jaar geleden zag, en m'n eigen krot op dat moment zo instant +25 waarderingspunten kreeg.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_58093343

Maar deze ken je niet. Met de nieuwe huissleutels op 'tafel'.
  woensdag 16 april 2008 @ 19:05:20 #86
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58093670
nee die lagen er toen niet, was maar goed ook.. misschien had ik ze dag stiekem in me zak gestoken
  woensdag 16 april 2008 @ 19:07:05 #87
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58093712
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:51 schreef skiczukie het volgende:
[ link | afbeelding ]

Goeieouwetijd.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_58094042
Hollandia. Volgens mij heb ik er nog eentje in de koelkast liggen!
  woensdag 16 april 2008 @ 20:23:12 #89
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_58095658
quote:
Op woensdag 16 april 2008 18:51 schreef skiczukie het volgende:
[ link | afbeelding ]

Als ik zo moest leven, bleef ik bij mijn ouders wonen

Blikbier en zo'n bende
  woensdag 16 april 2008 @ 21:07:19 #90
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58096954
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:23 schreef Borne het volgende:

[..]

Als ik zo moest leven, bleef ik bij mijn ouders wonen

Blikbier en zo'n bende
Lekker de hele dag je IKEA-cataloguskamer afstoffen
  woensdag 16 april 2008 @ 21:40:10 #91
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_58097928
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:07 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Lekker de hele dag je IKEA-cataloguskamer afstoffen
Als de inrichting daar weg zou komen had je een dikke pluim verdiend

Het verschil tussen een cataloguskamer, of een bende waar je nog geen voet kunt verzetten is nog wel een verschil Deze reactie van jou zegt des te meer over de bende die jij in huis hebt.
  woensdag 16 april 2008 @ 21:52:04 #92
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58098303
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:40 schreef Borne het volgende:

[..]

Als de inrichting daar weg zou komen had je een dikke pluim verdiend

Het verschil tussen een cataloguskamer, of een bende waar je nog geen voet kunt verzetten is nog wel een verschil Deze reactie van jou zegt des te meer over de bende die jij in huis hebt.
Nee, maar als je dit topic zo eens doorneemt dan krijg je toch wel een vertekend beeld van een studentenkamer. De eerste paar jaar van m'n studie had ik echt geen cent te makken, en dan ga je keuzes maken. Toen woode ik ik liever in een afgeleefde grot, met 3e hands meubels.
And I loved every minute of it. Dat hoort er ook gewoon bij, vind ik. Als je op een kleine kut kamer zit, dan blijf je tenminste niet binnen voor de buis of achter de pc plakken.

Maar goed, ik woon al een tijdje niet meer op een studentenkamer, dus de takkezooi heb ik ook van de hand moeten doen
  woensdag 16 april 2008 @ 22:12:15 #93
95927 Fancy_Me
Nu mèt colaflesje!
pi_58098808
me ouders hadden nog wat dingen staan, zoals een bank, salontafel werktafel en dat soort dingen. die hebben ook op me kamer in rotterdam gestaan. Toen ik hier na toe ging heb ik getekend voor een gemeubileerde studio. Een hangkast (bij tv), een mega bureau, eettafeltje, 2 plastic tuinstoelen (staan op de gang) klerenkast en een bed (lelijk rood gevangenisbed en staat ook op de gang) verder lag er nog een tapijt maar die staat ook op de gang, dat was echt een vies ding.
Op me vorige school heb ik een tafeltje, voetenbankje en poefje gemaakt, dit staat nu ook hier en is dus ook voor niks. (nja buiten de 'emotionele' waarde dan )

enigste wat echt nieuw is, is me complete bed en nog wat dingetjes voor de versiering.. Ook veel voor verjaardag gehad etc.. Ik heb zelfs een kerstboompje die vroeger toen ik klein was op de slaapkamer stond
Zo alles wel een beetje bij elkaar gesprokkeld..
  woensdag 16 april 2008 @ 23:16:00 #94
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_58100676
sja, een "studentenkamer" is iets waar een student woont...

kijk ik snap ook wel dat niet iedereen het financieel ruim heeft, maar om er dan zo'n teringbende van te maken begrijp ik ook niet...
pi_58101365
quote:
Op woensdag 16 april 2008 21:52 schreef Sjoewe het volgende:

[..]

Nee, maar als je dit topic zo eens doorneemt dan krijg je toch wel een vertekend beeld van een studentenkamer. De eerste paar jaar van m'n studie had ik echt geen cent te makken, en dan ga je keuzes maken. Toen woode ik ik liever in een afgeleefde grot, met 3e hands meubels.
And I loved every minute of it. Dat hoort er ook gewoon bij, vind ik. Als je op een kleine kut kamer zit, dan blijf je tenminste niet binnen voor de buis of achter de pc plakken.

Maar goed, ik woon al een tijdje niet meer op een studentenkamer, dus de takkezooi heb ik ook van de hand moeten doen
Maar dat hoeft niet altijd zo, mijn 1e studenten kamer was ook strak ingericht met hoofdzakelijk nieuwe (niet van de Ikea) spullen. Voor een groot gedeelte zelf gespaard, mn ouders droegen ook wat bij, de kamer was niet reuze groot, maar met 11m2 en dubbele deur naar eigen tuin van 20m2 ruim voldoende.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  woensdag 16 april 2008 @ 23:43:48 #96
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58101458
Je hoeft er ook geen teringbende van te maken, je moet alleen waarderen dat het kan.
Ieder voor zich hoor trouwens. Ik was ook blij toen ik uiteindelijk uit de pokkezooi vertrok.
pi_58101719
Wat Sjoewe bedoeld is dat de meeste studentenkamers er zo uitzien, als een teringbende, klein, hok. Stereotype beeld misschien, maar het is nog wel veel. Als je ziet in wat voor huizen ik kom met kijkavonden, dan denk ik zelf ook wel "damn wat een klerebende", maar dat is de realiteit in veel van de gevallen. In de echte studentenhuizen.

Die studiootjes en appartementjes zijn heel mooi, daar niet van, maar echt het studentenkamertje-idee zit er niet meer in. Veel mensen hebben 't geld er ook niet voor en dan kom je dus wel in smerige of smoezelige huizen terecht met vrij kleine kamertjes. Natuurlijk kan je je eigen kamer een beetje netjes houden, doe ik ook, maar er zijn ook zat mensen die dat een worst zal wezen .

Ik wilde in het begin ook heel graag een studiootje, lekker alles voor mezelf, maar ik merk nu wel dat ik 't contact met anderen dan mis. Ik vind het fijn dat ik mensen hoor rommelen beneden, dat ik niet alleen ben. Ik vind het fijn om ff een praatje te maken met de anderen en samen te eten .
pi_58101733
Waar het vooral fout gaat voor mijn gevoel; is voldoende kast ruimte. Dat was in elk geval het probleem bij mij, ik kon mn zooi niet voldoende kwijt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_58102306
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:54 schreef PeuRac het volgende:
Waar het vooral fout gaat voor mijn gevoel; is voldoende kast ruimte. Dat was in elk geval het probleem bij mij, ik kon mn zooi niet voldoende kwijt.
Ik had op mijn kleine kamertje paar jaar geleden een paar van die Ikea boven-keukenkasten boven mn bed geplaatst. Was ideaal voor extra ruimte en kost weinig (nou ja als student is alles duur. ).

Heb geluk dat in t nieuwe huis 3 mega grote inloopkasten staan.
  donderdag 17 april 2008 @ 00:36:19 #100
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_58102593
Als je kastruimte te kort komt heb je gewoon spullen teveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')