Mijn kamer thuis is nog zo goed als intakt, behalve de audio/video spullen dan, die zijn eruit. Dus dan moet je wel alles nieuw(er) hebben. Je kan natuurlijk ook hier en daar wat bij elkaar halen, maar de ikea is wel makkelijk en dan heb je alles van een plek. Ik denk dat het interieur van mijn kamer ongeveer ¤1200 bij elkaar was. Dat is dan excl. pc / tv/ dvd en al die shit.quote:Op maandag 14 april 2008 21:20 schreef Nosh het volgende:
De dingen en bedragen die hier voorbij komen, jezus.
Betrek vanaf mei eindelijk iets vasts (nu onderhuur, inclusief andermans meubels), tegen die tijd maak ik wel foto's. Hoop deze week nog de afmetingen te hebben, en te kijken hoezeer schilderen nodig is. Maar in totaal gaat er niet meer dan enkele honderden euro's uitgegeven worden, en zelfs dan is het niet veel meer dan een slaapbank, een paar boekenplanken, en iets van een bureau. De rest gaat vrolijk mee.
Vergeet ook niet dat Klussen&Wonen al meer het type student aantrekt die meer geld uittrekt voor zijn woning. Bovendien als je echt shabby woont ga je dat niet op de foto zettenquote:Op maandag 14 april 2008 21:20 schreef Nosh het volgende:
De dingen en bedragen die hier voorbij komen, jezus.
Betrek vanaf mei eindelijk iets vasts (nu onderhuur, inclusief andermans meubels), tegen die tijd maak ik wel foto's. Hoop deze week nog de afmetingen te hebben, en te kijken hoezeer schilderen nodig is. Maar in totaal gaat er niet meer dan enkele honderden euro's uitgegeven worden, en zelfs dan is het niet veel meer dan een slaapbank, een paar boekenplanken, en iets van een bureau. De rest gaat vrolijk mee.
Het meeste koop je ook niet in 1x. Ik had idd tv, radio etc van thuis mee genomen, oude tafel ergens vandaan, stoelen idem. Kocht wel gelijk een nieuw bed/bank en wat kastjes. Na een paar maanden nog extra kasten, etc.quote:Op maandag 14 april 2008 23:25 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Mijn kamer thuis is nog zo goed als intakt, behalve de audio/video spullen dan, die zijn eruit. Dus dan moet je wel alles nieuw(er) hebben. Je kan natuurlijk ook hier en daar wat bij elkaar halen, maar de ikea is wel makkelijk en dan heb je alles van een plek. Ik denk dat het interieur van mijn kamer ongeveer ¤1200 bij elkaar was. Dat is dan excl. pc / tv/ dvd en al die shit.
Gelukkig hebben wij in het huis alles gedeeld zoals potten, pannen, borden, bestek, stofzuiger enzo. Dat scheelt wel heel veel kosten en ook ruimte in je kamer
Ik heb 1,5 jaar lang op 11m2 gewoond!quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:32 schreef tevebe het volgende:
Ik kan een kamer krijgen van 13m2, maar met mijn bed erin is er niet veel ruimte meer overDie kamer heeft wel een eigen badkamer.
Haha de kamer is 4,3 x 3,1 en alleen het bed is al 2,36x1,96quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:54 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb 1,5 jaar lang op 11m2 gewoond!. Vriend van me had 9m2, daar stond een bed + bureau in en dat was het
.
Woon nu nog in mn eerste kamer, 20m2. Moet de keuken, badkamer, wc en gang delen met 3 anderen.quote:Op donderdag 10 april 2008 18:57 schreef MaxC het volgende:
Hoe groot was iedereen zijn 1e kamer? Ik zie prachtige studio's en appartementen langskomen die 5000 euro koste om in te richten.
Ik zelf heb misschien net 300 euro uitgegeven en kamer is 18m2.
valt tegen hoor... Via een bemiddelingskantoor/makelaar is het niet te doen (dan betaal je eerste 3x de huur voor je er in mag). Particulier moet je een beetje mazzel hebben en dan zit je vaak zonder huurtoeslag.quote:Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef Kekaa het volgende:
TVP
[..]
Het plan is te gaan verhuizen in de zomervakantie, mits er genoeg woonpunten zijn. Samen met een vriendin een huisje/appartementje/flatje lijkt ons veel beter en goedkoper (dan wel huursubsidie enzo).
http://xs.to/ kan je ze uploaden en dan de link hier in je post zettenquote:Op dinsdag 15 april 2008 20:21 schreef Kekaa het volgende:
TVP
[..]
Geen foto's, want uhm.... hoe plaats je die hier? Moeten zeker eerst ergens anders online staan?
De meeste mensen behangen of schilderen dan ook zelf een ruimte die ze betrekkenquote:dat beertjes behang is nog van de vorige bewoonster, deze hebben ze niet weggehaald voordat ik erin kwam
Ik dacht dat het vrij normaal was dat je een kamer gewoon wit afleverde. Dat is bij ons tenminste wel zo. Wil je dan een beertjesbehand, prima. Als je het maar weer wit aflevertquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:49 schreef Xennia het volgende:
[..]
De meeste mensen behangen of schilderen dan ook zelf een ruimte die ze betrekken
Verder leuk kamertje, tenminste niet zo showroom-klinisch
Iedereen hier in huis heeft alles voor zichzelf..quote:Op woensdag 16 april 2008 09:46 schreef hetzusjevan het volgende:
Ach, 't ziet er wel grappig uit. Wel luxe zeg, een zolderkamer maar dan wel compleet met badkamer en keuken. Heeft iedereen dat in jouw huis of ben jij de enige die alles voor zichzelf heeft?
ZO! Gezellig hee!quote:Op woensdag 16 april 2008 17:23 schreef skiczukie het volgende:
Sorrie dat ik mijn foto opnieuw spam, maar hij blijft toch eigenlijk wel fantastisch en ergens ook wel zielig hoe ik heb moeten leven. En tevens een tvp(tje).
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 april 2008 18:51 schreef skiczukie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Maar deze ken je niet.Met de nieuwe huissleutels op 'tafel'.
Als ik zo moest leven, bleef ik bij mijn ouders wonenquote:Op woensdag 16 april 2008 18:51 schreef skiczukie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Maar deze ken je niet.Met de nieuwe huissleutels op 'tafel'.
Lekker de hele dag je IKEA-cataloguskamer afstoffenquote:Op woensdag 16 april 2008 20:23 schreef Borne het volgende:
[..]
Als ik zo moest leven, bleef ik bij mijn ouders wonen![]()
Blikbieren zo'n bende
![]()
Als de inrichting daar weg zou komen had je een dikke pluim verdiendquote:Op woensdag 16 april 2008 21:07 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Lekker de hele dag je IKEA-cataloguskamer afstoffen
Nee, maar als je dit topic zo eens doorneemt dan krijg je toch wel een vertekend beeld van een studentenkamer. De eerste paar jaar van m'n studie had ik echt geen cent te makken, en dan ga je keuzes maken. Toen woode ik ik liever in een afgeleefde grot, met 3e hands meubels.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:40 schreef Borne het volgende:
[..]
Als de inrichting daar weg zou komen had je een dikke pluim verdiend![]()
Het verschil tussen een cataloguskamer, of een bende waar je nog geen voet kunt verzetten is nog wel een verschilDeze reactie van jou zegt des te meer over de bende die jij in huis hebt.
Maar dat hoeft niet altijd zo, mijn 1e studenten kamer was ook strak ingericht met hoofdzakelijk nieuwe (niet van de Ikea) spullen. Voor een groot gedeelte zelf gespaard, mn ouders droegen ook wat bij, de kamer was niet reuze groot, maar met 11m2 en dubbele deur naar eigen tuin van 20m2 ruim voldoende.quote:Op woensdag 16 april 2008 21:52 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee, maar als je dit topic zo eens doorneemt dan krijg je toch wel een vertekend beeld van een studentenkamer. De eerste paar jaar van m'n studie had ik echt geen cent te makken, en dan ga je keuzes maken. Toen woode ik ik liever in een afgeleefde grot, met 3e hands meubels.
And I loved every minute of it. Dat hoort er ook gewoon bij, vind ik. Als je op een kleine kut kamer zit, dan blijf je tenminste niet binnen voor de buis of achter de pc plakken.
Maar goed, ik woon al een tijdje niet meer op een studentenkamer, dus de takkezooi heb ik ook van de hand moeten doen
Ik had op mijn kleine kamertje paar jaar geleden een paar van die Ikea boven-keukenkasten boven mn bed geplaatst. Was ideaal voor extra ruimte en kost weinig (nou ja als student is alles duur.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:54 schreef PeuRac het volgende:
Waar het vooral fout gaat voor mijn gevoel; is voldoende kast ruimte. Dat was in elk geval het probleem bij mij, ik kon mn zooi niet voldoende kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |