abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2008 @ 16:10:31 #1
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_57959649
Welkom bij deel negen van het topic 'Studentenkamers'
Dit topic betreft informatie en foto\'s van voormalige studenten. Studenten variëren nogal qua inrichting van hun eigen studentenkamer. In dit topic wordt een vervolg aangeboden op de vorige twee gaande delen. Men kan hier goed een beeld krijgen wat een gemiddelde student qua kosten kwijt is en hoe een studentenkamer eruit kan zien.

Samenvatting uit Deel #8

Messenga:

Zwahiel

Jay-T

Koentjuh18

lovegrrl

Borne

Ewelina

Stargazer

Sadar

ForumGek

Xarjan

Enkele voorgaande topics:
Deel 1: Studentenkamers
Deel 2: Studentenkamers #2
Deel 3: Studentenkamers #3
Deel 4: Studentenkamers #4
Deel 5: Studentenkamers #5
Deel 6: Studentenkamers #6
Deel 7: Studentenkamers #7
Deel 8: Studentenkamers #8

[ Bericht 0% gewijzigd door Borne op 10-04-2008 18:21:14 ]
pi_57959715
Tvp
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_57959840
quote:
Op donderdag 10 april 2008 16:10 schreef Borne het volgende:
Welkom bij deel acht negen van het topic 'Studentenkamers'
pi_57959999
Mooie OP .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_57960589
Jezus man, anders maak je even een OP zo lang als een gemiddelde WC-rol..

Haha!!
pi_57960846
Jesus komop, maak die OP 's wat kleiner.. niet alle kamers hoeven erin en al helemaal niet alle foto's van zo'n kamer. Beetje belachelijk dit.

Deeltje 9 alweer: tijd voor nieuwe kamers . Zaten er alweer een stuk of twee, drie aan te komen als ik me goed herinner uit het vorige topic ^^. Ben erg benieuwd.
pi_57960972
Wat kunnen mensen heerlijk zeuren

Prima OP hoor
Porcupine Tee - Normal
pi_57961078
Mm, zal ik dan ook maar eens (na drie delen meelezen )

Info:
Eenkamerappartement in Arnhem, achter de Velperweg (ca. 5 minuten fietsen van centrum). Huur inclusief G/W/L en huursubsidie (=180 euro ruim ): ongeveer 300 euro, opp: woon/slaapkamer 28,9 m2, gang 6,8 m2.

Het woongedeelte (en de kat wilde ook op de foto ):

En nog een keer, met stukje boekenkast

En eettafel/bureau

In close-up (omdat ik zo blij ben met mijn blauw druifjes )

Keuken (ja, ik verzamel Grolsch-glazen, maar inmiddels is mijn kast vol, dus zoek nog een oplossing... en ik was te lui om die paar glazen af te wassen voor de foto ja ). Keuken zit trouwens achter de bank.

Slaapgedeelte (rechts vanuit foto 1 gezien)...

... met frans balkon (had ik maar een écht balkon! )

En de gang (recht tov slaapgedeelte, en rechts van deze foto is de keuken)

De douche en wc zitten allebei in de gang, maar die kon ik niet fatsoenlijk op de foto krijgen omdat mijn gang daarvoor te smal was Ik ben een enorm buitenmens, dus ik mis tuin/balkon, maar op zich mag ik als student zeker niet klagen, dus dat doen we dan maar niet
pi_57961126
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:22 schreef Nietzz het volgende:
Mm, zal ik dan ook maar eens (na drie delen meelezen )

Info:
Eenkamerappartement in Arnhem, achter de Velperweg (ca. 5 minuten fietsen van centrum). Huur inclusief G/W/L en huursubsidie (=180 euro ruim ): ongeveer 300 euro, opp: woon/slaapkamer 28,9 m2, gang 6,8 m2.

Het woongedeelte (en de kat wilde ook op de foto ):

[ afbeelding ]

En nog een keer, met stukje boekenkast

[ afbeelding ]

En eettafel/bureau

[ afbeelding ]

In close-up (omdat ik zo blij ben met mijn blauw druifjes )

[ afbeelding ]

Keuken (ja, ik verzamel Grolsch-glazen, maar inmiddels is mijn kast vol, dus zoek nog een oplossing... en ik was te lui om die paar glazen af te wassen voor de foto ja ). Keuken zit trouwens achter de bank.

[ afbeelding ]

Slaapgedeelte (rechts vanuit foto 1 gezien)...

[ afbeelding ]

... met frans balkon (had ik maar een écht balkon! )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De douche en wc zitten allebei in de gang, maar die kon ik niet fatsoenlijk op de foto krijgen omdat mijn gang daarvoor te smal was Ik ben een enorm buitenmens, dus ik mis tuin/balkon, maar op zich mag ik als student zeker niet klagen, dus dat doen we dan maar niet
Oeh nice! Je bureautafel is ook echt apart, heel leuk! Jee die bank . Totaal niet mijn smaak (de bank dan hè), maar verder erg leuk .
pi_57961208
Hehe, kan t me voorstellen van de bank. Op zich wil ik ooit wel een andere, een zwart-leren of grijze, maar kvind deze wel geinig en hij is zwart-wit, wat mijn ding is
pi_57961287
quote:
Op donderdag 10 april 2008 17:30 schreef Nietzz het volgende:
Hehe, kan t me voorstellen van de bank. Op zich wil ik ooit wel een andere, een zwart-leren of grijze, maar kvind deze wel geinig en hij is zwart-wit, wat mijn ding is
Uhu ja ik vind het heel leuk ook, maar ik zou 'm zelf nooit in m'n kamer zetten, gewoon puur om het feit dat ik zulke printen niet mooi vind, tijgerprint ofzo.. niet mijn ding . Maar je hebt het verder idd heel mooi zwart wit. Ga je nog iets op de muren hangen misschien? Je slaapkamer oogt zo een tikkeltje kaal, met die hele grote witte muur zo .
pi_57961653
Ik lees nu bijna 3 topics mee, maar wat wonen de meeste studenten relaxed . Had het zelf nooit verwacht
  donderdag 10 april 2008 @ 18:27:23 #13
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_57962335
OP is wat lang, maar nu hoeven de mensen niet heel deel 8 door te lezen, maar zien in 1x alles. (leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker )

mensen hebben moeite gedaan om hun foto's up te loaden en te laten zien (het gaat in deze topic juist om te foto's toch ?) waarom zouden deze kamers dan niet in een overzicht mogen komen.

p.s. had eerst 1 foto willen plaatsen en de rest onder een spoiler per persoon, maar dan gaat de lay-out kapot
pi_57962610
Prima OP zo toch, tof dat ik er ook in sta

M'n kamer is verder nog hetzelfde. Wil alleen nog iets voor aan de muur, maar kan niet echt iets vinden wat naar mijn smaak is.. Misschien dat ik iets laat maken op canvas ofzo
pi_57962982
Hoe groot was iedereen zijn 1e kamer? Ik zie prachtige studio's en appartementen langskomen die 5000 euro koste om in te richten.

Ik zelf heb misschien net 300 euro uitgegeven en kamer is 18m2.
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 10 april 2008 @ 18:59:37 #16
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_57963034
quote:

afbeelding ]

* Borne zingt

Er staat een paard in de gang jaja een paard in de gang....
pi_57963408
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:57 schreef MaxC het volgende:
Hoe groot was iedereen zijn 1e kamer? Ik zie prachtige studio's en appartementen langskomen die 5000 euro koste om in te richten.

Dit vroeg ik mij dus ook al af, wat kost nou zo'n inrichting ongeveer?
pi_57963879
TVP. Hoop binnenkort een kamer te hebben van iets meer dan 13m2, maar zou dan wel eigen badkamer hebben.
pi_57964583
quote:
Op donderdag 10 april 2008 19:17 schreef koene het volgende:

[..]

Dit vroeg ik mij dus ook al af, wat kost nou zo'n inrichting ongeveer?
Mwah mijn inrichting is voornamelijk Ikea hoor

Bank komt bij de kringloopwinkel vandaan, eettafel overgekocht van de vorige bewoner.

TV was ook vrij goedkoop, en mijn stereoset is nog van voor dat ik op kamers ging.

Computer was een cadeau, alleen het beeldscherm heb ik betaald.

Dus het valt allemaal wel mee
Porcupine Tee - Normal
pi_57965012
@ hetzusjevan:
Ja, ik heb pas mijn indeling weer iets veranderd, daarvoor stond daar mijn boekenkast. In mijn wc staan nog twee witte planken die ik al een jaar lang moet ophangen Daar wil ik de flessen whisky van mijn kast op zetten, vind mijn boekenkast nu te druk. Ik denk dat die planken daar komen, en ik heb nog een hele mooie foto op poster, is een zwart-wit foto met het silhouet van een vrouw. Die wil ik idd boven het bed hangen. Maar meer niet, ik hou van rustige inrichtingen en anders vind ik het te vol

Over die kosten, míjn inrichting was iig absoluut niet duur. Mijn appartement was nieuwbouw, dus moest echt alles doen, van muren in voorstrijk en daarna schilderen tot de vloer, en ik had in totaal 300 a 350 euro te besteden. Heb vrij goedkope vloerbedekking en tja, als je van zwart-wit houdt dan maak je de muren dus maar wit Fornuis op marktplaats (35 e), koelkast marktplaats (80 e), wasmachien 2e hands (ik geloof 50 e); ik woonde al 3 jaar op mezelf dus bed (krijgertje), tafeltje waarop stereo staat, en de eettafel had ik al. Boekenkasten waren 15 euro per stuk bank en zitzak later nog gekocht (beiden 80 e). Tv en stereo had ik al voor ik op kamers ging, evenals kastje in de gang - en het hobbelpaard die heb ik ooit voor mijn 2e verjaardag gekregen! En een paar dingen heb ik gekregen toen ik op mezelf ging wonen.

Het is een combi van dingen krijgen, ikea en langzaam opbouwen, steeds meer ontbrekende dingen kopen/lelijke dingen vervangen, denk ik
pi_57965108
quote:
Op donderdag 10 april 2008 18:57 schreef MaxC het volgende:

Mijn 1e kamer was trouwens 250 vierkante meter Maar dat was antikraak. En aan die inrichting heb ik geloof ik 0 euro uitgegeven, allemaal krijgertjes en schilderen mocht toch niet
  donderdag 10 april 2008 @ 20:48:57 #22
208901 Borne
Ook wat bijverdienen ?
pi_57965351
Aan de inrichting en "verbouwing" was ik +/- ¤ 4500,- kwijt schat ik zo.

Dat is inclusief de douchecabine, laminaat en vloerbedekking, structuurverf, verf op kozijnen enz enz. De stereoinstallatie en pc e.d. had ik al.

Wat me vooral opviel is dat de kleine dingen verschrikkelijk veel geld kosten zoals lampen, pannen, bestekset, bedrading enz. daar ga je je op verkijken. Ook als je er gaat wonen heb je een dweil, zeem, trekker, stofzuiger, onderzetters, schoonmaakmiddelen nodig, dat zijn de dingen waar je 1,2,3 niet aan denkt en toch opgeteld een beste investering zijn.

Je kunt natuurlijk van familie en vrienden dingen overnemen dan scheeld dat in de kosten maar ik wou het zelf niet, alles moet voor mijn idee wel bij elkaar passen om er comfortabel te wonen. Koelkast en wasmachine heb ik wel gekregen (zover reikte mijn budget niet meer)
pi_57970941
Jezus, 4500 euro vind ik wel érg veel hoor.

Ik heb net mijn eerste kijkavond achter de rug, maar heb de kamer helaas niet gekregen, dus mijn bijdrage hier laat nog even op zich wachten.
It Ain't Necessarily So
pi_57971148
quote:
Op donderdag 10 april 2008 23:35 schreef Sann het volgende:
Jezus, 4500 euro vind ik wel érg veel hoor.

Ik heb net mijn eerste kijkavond achter de rug, maar heb de kamer helaas niet gekregen, dus mijn bijdrage hier laat nog even op zich wachten.
Naar wat ben je op zoek? En waar?
  vrijdag 11 april 2008 @ 01:08:44 #25
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_57972810
TVP!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: