quote:Ik hou van interpretaties van Sandelhout, niet direct van het spul zelf.
Net zoals in de Bulgari au The Vert, daar is ook geen thee aan te pas gekomen. Wel vaker niet hoor, en dat vind ik ook niet erg. Sommige mensen voelen zich prettiger als ze iets dragen wat blijkbaar op natuurlijke wijze is geextraheerd, uitgeperst of in mootjes gehakt is, maar daar schaar ik me niet onder.
De ironiequote:Op donderdag 10 april 2008 12:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Mij schiet eigenlijk alleen Louis Vuitton te binnen?
Die heeft toch al dingen? Ik zie iig bij Skins altijd wel een geurkaars of zoiets met zijn naam erop.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oh en John Galliano, maar ik google net even en dit komt dit najaar met z'n eerste geurtje![]()
Hmm ik wilde aan komen zetten met Barba, Borrelli, Attolini enzo. Maar als Corneliani al een nichemerk isquote:Op donderdag 10 april 2008 13:20 schreef Mr.G het volgende:
Corneliani heeft geen parfums, maar dat is ook een Italiaans niche merk.
Samplesquote:Op vrijdag 11 april 2008 14:04 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Had ik mijn Floris nu ook maar. De laatste missende schakel in mijn collectie.
Oh ja, jij wilde de M7 he?quote:
Eruit trekken en dan het 'zakje' indrukken.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:52 schreef One_conundrum het volgende:
De armani moet je er uit trekken ofzo? iemand bekend met dat systeem?
bronquote:Jean Paul Gaultier Monsieur Eau du Matin (2008) {New Cologne} + Monsieur Beauty Products {Beauty Notes}
Jean Paul Gaultier is preparing to launch a beauty care line for men called simply and explicitly Monsieur as well as a fragrance that is part of it called Monsieur: Eau du Matin (the aesthetics of the ad look quite a bit like those of Antidote). It will be commercialized from April 1st 2008. Like his previous beauty line Le Beau Mâle it is destined to men who feel free from conventions and love grooming....![]()
The line goes a step further than the now more common skin care lines for men by including products such as a bronzer and even a Brow Definer Pencil and Brow Groomer.
bronquote:After publishing a previous post on the new Jean Paul Gaultier Monsieur Eau du Matin and beauty care line, here is more information regarding them. The ad copy is fun, saying,
"Forty-something, high-flying executive, fashion-conscious, sporty, eco-friendly; metro-sexual, a bighearted softy or a seducer…every man is different and expresses his own way of being a “Monsieur”."
The Eau du Matin is described as an invigorating fragrance which can be used in friction as well as simply sprayed on...
The scent is fresh, both woody and hesperidic and features cedar and citrus essential oils as well as bergamot, petit grain, and gaïac wood,
"This invigorating rub boosts the morale and prolongs the reviving effects of the morning shower. Spray onto the body and rub vigorously. This “green frisson” water with spicy, masculine notes reveals the freshness of bergamot and petitgrain, followed by woody accents of cedar and gaiac."
The Monsieur beauty care line includes special ingredients that turn it into a beauty love line,
"All of the skincare products combine the same unique plant complex, which helps to ensure the protection* and well-being of the skin:
A desert micro-alga capable of with standing the most extreme climate conditions lends
its strength to resist harsh everyday factors such as pollution, smoke and UV rays.
An extract of Tephrosia stimulates the synthesis of beta-endorphins*.
These feel-good molecules production is boosted by exercise or love and contribute to a sense of euphoria. Each product delivers on its promises. With formula, application and presentation tips that meet specifically masculine needs and wishes."
(Source: Jean Paul Gaultier press release)
Ik had ze eerder vanavond al een mailtje gestuurd voor enkele geuren die niet aanwezig waren in grunnquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:12 schreef W1ZZ het volgende:
Skins A'dam (aka het hoofdkantoor), gewoon bellen en brutaal vragen. Ze moeten ook wel want ze hebben ook een webshop en wie gaat er nu ongetest geurtjes bestellen (ja, okee al die malle BN'ers even negerend)?
http://www.skins.nl/skinsamsterdam.htm
Hey! Hij wenst nu Manfred genoemd te worden, een beetje respect graagquote:Op vrijdag 11 april 2008 23:24 schreef W1ZZ het volgende:
Haha ik denk dat dat meer iets is voor Thierry Mugler v2.0![]()
Doen ze standaard, denk ik. Ze hebben mijn mailtjes/opmerkingen namelijk niet beantwoord, en dit kreeg ik thuisgestuurd:quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Dit willen ze dus ook wel doen bij deze ebay-winkel?
Van UPS weet ik dat ze pakketjes standaard aan de douane aanbieden omdat ze veel zakelijke klanten hebben en bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om illegaal dingen het land in te smokkelen (want dat is het gewoon, in feite). UPS noemt dat een 'service'. Dus de pakkans bij UPS is nagenoeg 100%.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:40 schreef Stereotomy het volgende:
terwijl ik slechte dingen hoor van duurdere koeriers als DHL, FedEx, UPS etc.
Ik moet alleen nog wel ff uitzoeken of het een mannen-, vrouwen- of unisex geurtje is.quote:Eau de Parfum
by biehl parfumkunstwerke
the scoop
Arturetto Landi’s al02 is full of Italian drama and makes a beautifully stylish entrance, striding in with fresh fruits and gorgeous spices that call to mind fire lit rooms and something exotic simmering nearby. On a marble table is a vase of new blooms of jasmine, carnation and roses, while the undercurrent of simmering cinnamon and vanilla are never far away. Super soft and enveloping, this spicy concoction is positively squishy yet has an undeniable aphrodisiac quality with its sexy and spicy exterior and warm vanilla, sandalwood and tonka bean interior.
al02 notes
Mandarin, lemon, bergamot, peach, plum, jasmine, rose, carnation, cardamom, cinnamon, incense, labdanum, tonka bean, vanilla, vetiver, patchouli, sandalwood, white musk
Daarom koos ik precies die uit als voorbeeld, omdat die alléén in de Serge Lutens boetiek in Parijs te verkrijgen is en alle die op eBay aangeboden worden dúúrder zijn dan in de winkel.quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, maar zo werk ik niet.Stel dat ik Koublai Khan errrrg graag zou willen hebben, zou ik nooit naar Skins gaan om het te kopen maar ergens online bestellen waar het goedkoper zou zijn.
¤79,-quote:Ik heb echter nog geen (duur) spul geroken die ik meer graag zou hebben dan een willekeurige fles in mijn huidige collectie. Als het echt moest, zou ik mijn collectie uit kunnen dunnen tot Bulgari PH, Bulgari Black, Floris Santal (jaja, die ga ik ooit nog hebben) en die Tom Ford for Men. Maar ik heb nog niets duurs geroken die ik ook echt zou willen hebben maar dat op de een of andere manier niet wil betalen. En soms loont geduld ook. Floris Santal is > 100 EUR voor 100 ml in de winkel, maar door lang te loeren kun je het voor minder krijgen.
Had er al wat over gelezen op BN ja, ook nogal prijzig toch? Moet zeggen dat het complete circus aan notes me niet zo aanspreekt.quote:Ik heb net trouwens een atomizer gevuld met een sample van Biehl Parfumkunstwerke - al02.. Morgen met ouders uit eten, ben benieuwd.
Genoeg andere geurtjes die wel van eBay te kopen zijn, herinner me eraan nooit Koublai Kahn te ruiken.quote:Op zaterdag 12 april 2008 23:02 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Daarom koos ik precies die uit als voorbeeld, omdat die alléén in de Serge Lutens boetiek in Parijs te verkrijgen is en alle die op eBay aangeboden worden dúúrder zijn dan in de winkel.
Bij Skins, 100ml?quote:¤79,-
[..]
Notes worden door de marketingafdeling opgepend, wel vaak aan het handje van de parfumeur, maar aangezien er honderden verschillende moleculen, voor het grootste deel synthetisch, in parfums gaan beslist de marketingafdeling altijd welke notes in de marketing gebruikt worden. Het gaat toch om perceptie.quote:Had er al wat over gelezen op BN ja, ook nogal prijzig toch? Moet zeggen dat het complete circus aan notes me niet zo aanspreekt.
Ja gelezen ja. The Kiehl's effectquote:Op zaterdag 12 april 2008 23:40 schreef Stereotomy het volgende:
Had je die thread op BN gelezen over zo'n wijf dat übergeil was geworden van Kiehl's Musk? Schijnt op Koublai Khan te lijken.
Volgens mij iedereen hier welquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ja ik ben erg vatbaar voor verslavingen!
Stereo aan de Tom Ford!quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:06 schreef Stereotomy het volgende:
help ik heb een Tom Ford for Men gekocht van eBay het was te goedkoop om hem te laten liggen help ik moet weer wat flessen gaan verkopen ik ben verslaafd
quote:Cereus has launched Cereus Pour Homme, a series of four fragrances for men targeting "affluent men aged 35 and older":![]()
Cereus Pour Homme No. 5 has notes of fennel, cardamom, spider orchid, licorice, vetiver and coral amber.
Mwoah, moet zaterdag ook nog kaartjes voor Erykah Badu halen voor ¤45 p/squote:Op zondag 13 april 2008 13:55 schreef W1ZZ het volgende:
Mocht je nog geld in een oude sok hebben liggen, zowel de Erolfa (75ml en 120ml) als Green Valley (120ml) zijn ook te koop bij dezelfde verkoper als waar ik je die neroli sauvage link van gaf.
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopicquote:Op dinsdag 15 april 2008 00:08 schreef Stereotomy het volgende:
Waar heb je de testers besteld, lks?
Jij let blijkbaar ook niet zo goed op Soldierquote:Op zaterdag 12 april 2008 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
Helaas, ik vrees echt dat die M7 Fresh de deur uit gaat.... ik krijg hoofdpijn van de aoud.Goed dat ik niet de originele M7 heb.
Hij heeft gisteren al een PM gekregen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:06 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Jij let blijkbaar ook niet zo goed op Soldier
Ik heb niet echt ervaring met de geuren die jij noemt dus daar zal ik geen commentaar op geven. Maar ik ben wel benieuwd wat je reden is om zoveel mogelijk geurtjes te hebben. Ik heb dat zelf namelijk helemaal niet, ik heb liever een paar aparte geurtjes waarbij mensen zeggen: hee, da's echt W1ZZ. Ik heb een klein aantal geuren die ik voor verschillende situaties gebruik en dan koop ik pas weer een nieuwe geur in die categorie wanneer de vorige fles op is. Althans, dat probeer ik tenminstequote:Op dinsdag 15 april 2008 15:18 schreef Birdy4 het volgende:
De collectie kan tenslotte niet groot genoeg zijn!
Nou, ja.quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:03 schreef W1ZZ het volgende:
@Stereotomy: Envy seksualiteit in een flesje? Ik doe 'm altijd op naar m'n werkHeb er eigenlijk totaal geen seksuele associaties mee.
WAAROM moest je dit nou posten, nu voel ik de drang om naar de Douglas te gaan.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:33 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens heb ik vandaag in de Douglas ook D&G The One for mengeprobeerd. Zoet zoet zoet vanille en nog zoeter. Absoluut geen mannen-mannengeur.
En de YSL Rive Gauche pour Homme was in de aanbieding, 75 ml voor 25 EUR. Bijna een gekocht.
Ik heb niet noodzakelijk seksuele associaties met Envy, maar ik zou 'm zelf zeker niet overdag opdoen of naar 't werk. Ik vind het echt een geurtje voor bij het uitgaan.quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:03 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
@Stereotomy: Envy seksualiteit in een flesje? Ik doe 'm altijd op naar m'n werkHeb er eigenlijk totaal geen seksuele associaties mee.
REL is alleen Skins A'dam, vandaar dat ik er ook voor moest bellen.quote:Op dinsdag 15 april 2008 18:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ik word nu ook wel wat benieuwder naar REL, binnenkort maar weer een keer terug naar Skins![]()
quote:After reading your questionnaire, I think you could love NOIR EPICES.
Nevertheless, if you were to pay us a visit, I would also show you FRENCH LOVER.
Kun je een beetje aangeven waar het naar ruikt? Als ik de reviews bekijk, lijkt het op Bulgari PH (mijn favoriete overdag-geur). Lichte citrusopening, en dan vrij snel en lineair naar een woody-musk base toe. Heerlijk, als ik dit opheb vind ik mezelf naar 100.000 EUR ruiken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 17:11 schreef Mr.G het volgende:
Ik kan Declaration van Cartier overigens echt van harte aanraden aan iedereen in dit topic om een keer te samplen.
... is het echt een love/hate-geur, want echt populaire geuren krijgen nooit zoveel negatieve reviews. Heel veel mensen spreken ook over een 'aardse' geur (earthy), maar dat is ook alleen maar omdat het spul 'Terre' heet.quote:70 positive | 16 neutral | 16 negative
Dat zegt ook niet alles hoorquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
't is wel een Jean-Claude Ellena geurtje, dus wie weet.
Dit gaat inderdaad wel op voor Déclaration. Inclusief je omschrijving van hoe je je erbij kan voelen. Door de kardemom in het midden kan het soms op de een of andere manier een beetje zweterig ruikenquote:Op dinsdag 15 april 2008 21:00 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kun je een beetje aangeven waar het naar ruikt? Als ik de reviews bekijk, lijkt het op Bulgari PH (mijn favoriete overdag-geur). Lichte citrusopening, en dan vrij snel en lineair naar een woody-musk base toe. Heerlijk, als ik dit opheb vind ik mezelf naar 100.000 EUR ruiken.
En op slechte dagen vind ik mezelf als een gesjeesde manager ruiken die een uur op het vliegveld op zijn vertraagde vlucht aan het wachten is.
Als je van zippo-style houdt, kun je Paco Rabanne XS ook eens proberen.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:17 schreef men_in_red het volgende:
Al mensen Armani Attitude geprobeerd?
Als de geur net zo goed is als de verpakking moet ik hem echt hebben.
[ afbeelding ]
Polo Black is tot nu toe wel mn favoriet, ik ga daar van binnenkort maar eens een grote fles van kopen
Deal. Ik zal zo een sampletje maken.quote:Op woensdag 16 april 2008 13:55 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hey Stereo, kun je me een sampletje L'instant de Guerlain opsturen? Kan ik jou nog wel een Cartier Déclaration sampletje opsturen. Het is wel de deo versie, maar je krijgt iig een beetje indruk van de geur.
Oh en Manfred's koffiegeurtje al geprobeerd?
M7 Fresh is binnen, very very very thanks!!quote:Op woensdag 16 april 2008 20:56 schreef Stereotomy het volgende:
Net Tom Ford for Men naar een 'speeddate'opgedaan. Mja. Toch wel erg lekker. L'Instant of Tom Ford. Waarom lijken ze zo op elkaar.
![]()
![]()
LKS, ben benieuwd naar je mening als de sample morgen bij je aankomt.
Ik zie net bij thuiskomst dat Musc Ravageur en Acqua di Genova binnen zijn gekomen, dus ik weet niet of ik er morgen nog plek voor hebquote:Op woensdag 16 april 2008 20:56 schreef Stereotomy het volgende:
LKS, ben benieuwd naar je mening als de sample morgen bij je aankomt.
quote:Op woensdag 16 april 2008 23:49 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik zie net bij thuiskomst dat Musc Ravageur en Acqua di Genova binnen zijn gekomen, dus ik weet niet of ik er morgen nog plek voor heb![]()
quote:Vieze Geur
In woonruimten, auto's en boten in heel Nederland
quote:Hello xxxxx,
I am glad you contacted us. This is most bizarre. Our records at Paypal indicate that we shipped your package, but the website indicates that we may have not. This has been a very busy time for us plus it was tax time and I had to devote much of my time to that.
In any case, we are going to send you another package today via priority mail -- so you may get two packages. It normally takes 1 to 2 weeks for mail to reach Europe, but occasionally takes much longer in some countries -- mainly the U.K., France and Italy. We believe that customs gets backed up, but they seem to always arrive. The only way to get a tracking number is to use express mail which is extremely expensive.
If we didn't ship it, I am sorry about the mixup.
Other than this, we hope you had a pleasant day.
Thank you -- xxxxx
Ik koop liever bij "gewone winkels". Maar de laatste keren heb ik het daar niet kunnen vinden.quote:Op zaterdag 19 april 2008 21:51 schreef W1ZZ het volgende:
Ik denk wel dat ze betrouwbaar zijn. Echter, ik vraag me wel af of ze relatief goedkoper zijn dan bijvoorbeeld de Douglas. Heb een paar prijzen vergeleken met de Douglassite en soms wint de Douglas, soms winnen zij.
Als je het aandurft moet je eens op eBay gaan kijken, en dan met name in de US en de UK. Met de lage dollar (en zo mogelijk nog lagere pond) loont het om in die contreien te shoppen. Vooral in de UK, omdat je dan ook geen invoerbelasting hoeft te betalen. Verzenden naar Nederland is voor consumenten iets van 6-12 EUR, en meestal kun je dan meer besparen op het geurtje.quote:Op zondag 20 april 2008 21:30 schreef -Trinity- het volgende:
Iemand enig idee waar ik (online of in een gewone winkel) een beetje goedkoop Jil Sander Sport Fitness kan krijgen? In de meeste online shops hebben ze de normale sportversie wel maar fitness niet en die vind ik net iets lekkerder ruiken. Iemand tips?
quote:What's Going On?
Currently Active Users: 133 (24 members and 109 guests)
Most users ever online was 635, 30th August 2007 at 05:06 PM.
Stereotomy, Merlino,
bronquote:Sinds de opening in 1893 is Galeries Lafayette in Parijs uitgegroeid tot één van de meest prestigieuze warenhuizen ter wereld. 21 april betekent een nieuwe mijlpaal in de lange geschiedenis van het luxe warenhuis, want dan gaat de webshop in de lucht.
La Fayette heeft er altijd naar gestreefd om een platform te bieden aan jonge getalenteerde designers. Zo presenteerde het warenhuis als een van de eersten de collecties van de toen nog onbekende ontwerpers als Sonia Rykiel, Daniel Hechter en Pierre Cardin. Tegenwoordig hangen de creaties van grote modehuizen als Christian Lacroix, Jean-Paul Gaultier en Chanel naast nieuwe, jonge, trendy labels.
Vanaf nu kun je een retourtje Parijs besparen door online te shoppen bij Galeries Lafayette. Is Frans niet je sterkste punt, geen nood: je kunt de site ook bezichtigen in het Engels, om moeiteloos te navigeren tussen de 3000 luxe accessoires en fashionitems. Galeries Lafayette wil zich onderscheiden van de concurrentie door een zeer snelle levertijd: bestellingen in Europa worden binnen 24 uur afgekeverd en in Parijs zelfs in drie uur. Surf dus naar galerieslafayette.com.
Ik heb laatst mn geurtjes besteld bij Parfumania.. Persoonlijk was ik erg tevdreden. Goeie service, niet duur en vooral snel in huis! Misschien kun je er wat meequote:Op zaterdag 19 april 2008 21:34 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Ik wil graag een edt bestellen via internet, maar heb totaal geen idee of de webshop wel te vertrouwen is. Misschien kunnen jullie me advies geven hierbij.
http://www.parfumerieshop(...)tte-100ml-p-852.html
Betrouwbaar of niet?
PM werkt nog gewoon, je moet iemand een PM sturen en dan word het icoontje ineens zichtbaar.quote:
Geen idee, maar ondertussen heeft hij al 2x z'n mobiele nummer naar me gestuurd terwijl ik hem toch al duidelijk heb gemaakt dat ik hetero ben.quote:
Ik denk dat ik het contact toch maar langzaam ga afbouwen.quote:Op dinsdag 22 april 2008 17:12 schreef W1ZZ het volgende:
Oh sorry, je bedoelde de welbekende ass-scam. My bad
Hij is Portugees toch? Ik zou in ruil voor dat pakketje Hollandse snacks een paar flessen Mateus rosé en een zak Pastéis de Belém vragen en dan het contact verbrekenquote:Op dinsdag 22 april 2008 17:27 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het contact toch maar langzaam ga afbouwen.
Ik wil hem je ook wel gewoon opsturen hoor, het is maar zo'n mini sample van Skins en ik heb 'm ook al een keertje getest. PM (werkt het nou wel of nietquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:20 schreef W1ZZ het volgende:
Josja ruilen tegen een sample Penhaligon's Bluebell?
Ik vrees van nietquote:Op dinsdag 22 april 2008 10:55 schreef Stereotomy het volgende:
Hee Soldier, wil je mijn M7 Fresh al overnemen, ja?
Zegt iemand die regelmatig M7 opdoet?quote:Op woensdag 23 april 2008 16:44 schreef Soldier2000 het volgende:
Mja mja hij ruikt niet onaardig maar om nu heel de dag die geur aan te moeten ruiken, nee liever niet
Boeie, een compliment blijft een compliment, toch?quote:Op vrijdag 25 april 2008 22:26 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oh en stereo, als je dacht dat jij een probleem hebt met die Portugees, ik kreeg gister doodleuk in de pauze te horen van een meisje op m'n werk dat een mannelijke collega mij een lekker ding vindt![]()
Één à twee sprays kan niet zo'n kwaad denk ik, maar hij's wel redelijk aanwezig. Ik zou zelf bij die geur maar één spray opdoen tenzij ik naar een rokerige kroeg ofzo ga, dan wel meer. Zeker tijdens het eten maar één spray, lijkt me echt genoeg.quote:Op maandag 28 april 2008 18:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
BeterIk ga zo wat eten in de stad met een vriendin, wat zeg jij, Musc Ravageur opdoen een goed idee of is dat 'n beetje teveel love it or hate it geurtje? Ik vind 'm zelf erg lekker, maar ik wil ook weer geen eetlust van iemand anders weghalen
Er zijn een aantal waar ik eerst testers van wil proberen, maar die me goed in de oren klinken:quote:Op maandag 28 april 2008 23:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ohh daar ga ik even over nadenken, kom er morgen op terug!
Ja, ik heb net 50ml Terre gekocht voor 30 EUR incl. verzenden. Normaal zou ik 100 ml kopen, maar op de een of andere manier koop ik geurtjes die ik echt echt echt lekker vind (zoals Bulgari Black) in kleinere verpakkingen. Waarschijnlijk omdat ik die toch nooit halverwege zal verkopen.quote:Op dinsdag 29 april 2008 23:51 schreef W1ZZ het volgende:
Terre d'Hermès moet je met gemak op eBay kunnen vinden, toch? Gefeliciteerd met je geslaagde etentje! Wat vind je trouwens van het idee dat ik opperde een paar posts naar boven? Om op Basenotes een wanted te plaatsen voor monsters van Serge Lutens - Muscs Koublai Khan en Parfums de Nicolaï - New York. Liefst van een Europese bron natuurlijk
Vandaag Frederic Malle - French Lover opgehad. Absoluut een kwaliteitsgeur maar zoals met tot nu toe alle Frederic Malles vind ik 'm niet de centen waard. Het moet een sexy, animalic geur zijn maar ik vind het vooral een droge cederhout en vetivergeur die pas aan het einde van de draagtijd wat romiger wordt door musk. Misschien is dit wel een French Lover, maar dan wel één in pak op kantoor.
Jammer eigenlijk, met uitzondering van Une Rose (een vrouwengeur dus hoewel de roos ook droog en niet zoet is, ik durf 'm op zich wel te dragen) vind ik Frederic Malle tot nu toe niet bijster impressive...
Logischquote:Op dinsdag 29 april 2008 23:58 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Ja, ik heb net 50ml Terre gekocht voor 30 EUR incl. verzenden. Normaal zou ik 100 ml kopen, maar op de een of andere manier koop ik geurtjes die ik echt echt echt lekker vind (zoals Bulgari Black) in kleinere verpakkingen. Waarschijnlijk omdat ik die toch nooit halverwege zal verkopen.
Top! Valt het jullie trouwens ook op dat we dit topic meestal alleen zo rond middernacht bevolken?quote:Maar ik zal eens iets op de marktplaats van Basenotes gaan zetten voor je. Ik mag trouwens ook al gaan verkopen zie ik. Zal die M7 Fresh er eens op knallen.
Ik dacht tot gisteren dat ik morgen moest werken (en dus vroeg eruit), maar ik blijk vrij te hebben. Beetje te laat alleen om nog plannen te maken, iedereen heeft al kaarten voor een of ander feest dus ik zit thuis over parfum te postenquote:Op woensdag 30 april 2008 00:01 schreef W1ZZ het volgende:
Top! Valt het jullie trouwens ook op dat we dit topic meestal alleen zo rond middernacht bevolken?
Ik moet morgen ook werken idd... Horeca he, blijft doorgaan (quote:Op woensdag 30 april 2008 00:04 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik dacht tot gisteren dat ik morgen moest werken (en dus vroeg eruit), maar ik blijk vrij te hebben. Beetje te laat alleen om nog plannen te maken, iedereen heeft al kaarten voor een of ander feest dus ik zit thuis over parfum te posten
Kom maar op, 't is gratis.quote:Op woensdag 30 april 2008 00:10 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Zeg Stereo, je kan een en ander van mijn sample wishlist zeker niet toevoegen?
Zal zo een stukje schrijven over Bigarade Concentrée.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 22:30 schreef W1ZZ het volgende:
Penhaligon's Blenheim Bouquet
[ afbeelding ][ link | afbeelding ]
Head Notes
Lemon, Lime en Lavender
Heart Notes
GEEN
Base Notes
Pine, Musk en Black pepper
Wanneer je 'm opspuit krijg je in eerste instantie een enorme walm limoen, echt net een fles limoensiroop (zoals op dit plaatje waar je wodka-lime mee maakt). Scherp, weinig zoet. Na een paar minuten begint dat ietsje weg te zakken en dan komt er iets zachters en bloemigs doorheen, dat zal wel de lavendel zijn hoewel ik niet echt heel erg veel specifiek lavendel ruik.
Na een tijdje verandert de geur heel erg en dan komt er een lekkere frisse dennengeur naar boven, echt een bos waarop het net geregend heeft! Dit nog i.c.m. de limoen (dat zal wel voor het frisse regengevoel zorgen). Heel af en toe komt er nog een walmpje citroen omhoog maar die vind ik weinig aanwezig, erg ondergesneeuwd door de limoen.
Na nog een tijd komt er wat warmers en licht zoetigs naar boven, dat is de eerste keer dat deze geur ook maar iets aan warmte uitstraalt. Ik denk dat dit de combo musk/zwarte peper is. Het is wel erg weinig warmte. Voordeel van dit gebrek aan warmte is wel de crispheid (helderheid) van de geur, hij wordt nooit misselijkmakend of bedwelmend.
Deze geur is in 1902 ontwikkeld voor de Hertog van Marlborough en genoemd naar het paleis waar de Hertog woonde (Blenheim Palace). Dat dit een geur is gemaakt voor de adel ruik je meteen wanneer je 'm opspuit. Niet omdat ie zo duur ruikt ofzo (dat doettie wel trouwens) maar omdat ie heel erg..uhhm, bijna hautain ruikt. Er straalt weinig gezelligs van af, deze geur heeft bijna zelf een stiff upperlip i.p.v. degene die 'm draagt. Zelfs de aristocraten van tegenwoordig zijn gezelliger dan deze geur.
Ik vind 'm zelf heel erg lekker maar wel bijna als iets om van een afstandje van te genieten, vol bewondering en tegelijkertijd een beetje bang voor straf van de geur. Deze geur heeft een hele sterke persoonlijkheid. Ik stel me voor dat dit gedragen wordt door Londense bankiers van middelbare leeftijd, geen jongens van 20.
Proberen als je houdt van scherpe, helder geuren en uitgekeken bent op Acqua di Parma.
Proberen 2 als je deze klassieker (een keerpunt) in de geurenwereld wilt hebben geprobeerd.
Niet proberen als je veel waarde hecht aan warme, kruidige geuren zoals Kouros van YSL of Le Male van JPG.
Niet proberen 2 als je ook maar enigszins de behoefte voelt dat vrouwen je geurtje aantrekkelijk vinden.
Deel 4 komt errug dichtbijquote:Op vrijdag 2 mei 2008 00:11 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Hebben we dit gesprek niet al eens gehad?
Ach, in grote lijnen is deze hele topicreeks een herhaling van zetten, maar toch verveelt het nooit. Wat meer regulars zou wel leuk zijn natuurlijk.quote:
quote:M7 Fresh, Kouros, Rive Gauche, L'Homme, Jazz (Yves Saint Laurent)
Nog even hier op inspringend, check ditquote:Op donderdag 1 mei 2008 23:39 schreef Stereotomy het volgende:
Okee, ik gebruik de sensitive Body Lotion van Etos, ongeparfumeerd
Daarnaast gebruik ik de Wella Sensitive Mousse en Haarspray producten, ook ongeparfumeerd
Hey, ik stuur de sample nog wel op, vergeet het alleen steedsquote:Op vrijdag 2 mei 2008 22:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
In het boek omschrijft Patrick Bateman naast de kleding ook vaak de geurtjes die z'n collega's ophebben tijdens vergaderingen. In die bewuste scene spotte ik trouwens YSL Pour Homme![]()
* le_knightclub_soda is Bret Easton Ellis fan
Just checking: was het de dame van het etentje van laatst?quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:23 schreef Stereotomy het volgende:
want het meisje naast me gunde me geen blik waardig.
Eh nee, daar heb ik helemaal niets meer van teruggehoord, maar ze is vandaag pas teruggekomen van vakantie.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:37 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Just checking: was het de dame van het etentje van laatst?
Mja dat zal het zijn: de floral component. Ik vind Eau Sauvage niet meer van deze tijd. Het ruikt heel oud, in mijn ogen (neus).quote:Wat ik mooi vind aan ES is dat het begint als een flinke citrusgeur (en you gotta love those in the summertime) maar doorontwikkelt tot een subtiele maar interessante musky en floral geur. Complexer dan bijvoorbeeld de citrus die ik nu heb, de Hugh Parsons - die ik nu ik me ook meer met geuren bezighoud een beetje saai vind eigenlijk.
Dat was ik, maar daar sta ik redelijk alleen in geloof ik. Ik ben zowel over de Extreme als gewone versie wel enthousiast, maar heb ze beiden (nog) nooit gekocht.quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
Was jij nou ook niet enthousiast over Eau Sauvage Extreme? (zwarte fles)
Jaquote:Op zondag 4 mei 2008 00:54 schreef le_knightclub_soda het volgende:![]()
Heeft een van jullie de Extreme wel eens geprobeerd?
quote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
De enige floral die ik trek is Bulgari The Vert. Sterker nog, morgen ga ik de St. Pietersberg op. Denk dat ik die maar op doe, lekker zonnig morgen.
Het jammere van de normale The Vert is dat je je neus in iemand's nek moet proppen om die ook echt goed te ruiken. Dat durfde ik vandaag bij jou niet.quote:Op zondag 4 mei 2008 01:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Die had ik vandaag opEigenlijk wilde ik iets heftigers, maar ze hadden geen Armani White bij de Bijenkorf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |