abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 april 2008 @ 12:17:56 #1
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57954578
Welkom in het derde Geurtjes Discussie & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 20

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
skins.nl
thedifferentscent.de

Eerdere deeltjes:
Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic

[ Bericht 1% gewijzigd door Mylene op 18-04-2008 19:09:44 ]
Confidence through competence
  donderdag 10 april 2008 @ 12:19:49 #2
55709 Stereotomy
pi_57954623
quote:
Ik hou van interpretaties van Sandelhout, niet direct van het spul zelf.

Net zoals in de Bulgari au The Vert, daar is ook geen thee aan te pas gekomen. Wel vaker niet hoor, en dat vind ik ook niet erg. Sommige mensen voelen zich prettiger als ze iets dragen wat blijkbaar op natuurlijke wijze is geextraheerd, uitgeperst of in mootjes gehakt is, maar daar schaar ik me niet onder.
pi_57955139
Ik houd ook wel van interpretaties maar wel met het originele spul erin, graag Zoals dus bij Original Santal. Máár er zijn natuurlijk ook geuren die iets leveren dat niet geëxtraheerd kan worden zoals viooltjes. Ik heb sowieso niets tegen synthetisch zolang het maar wel natuurlijk ruikt
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  donderdag 10 april 2008 @ 12:45:32 #5
55709 Stereotomy
pi_57955230
Precies, dat tracht ik ook al maanden te zeggen op Basenotes, maar er zitten van die verstokte lui tussen zitten die per se 'all natural' willen hebben en denken dat er maar 6 ingredienten in een geurtje met een geurpiramide van 6 'notes' zitten. Idioten.

Dan denken ze dat dit het is:

Terwijl in werkelijkheid het nog veel ingewikkelder is dan dit:

Ook een gast die sandelhoutstof heeft geprobeerd te mengen met alcohol en heel teleurgesteld was dat hij niks rook achteraf. Mensen met 2000+ posts he.

Perceptie jongens, daar draait het om.
pi_57955388
haha, ja idd perceptie... Ik denk eerlijk gezegd dat ze voornamelijk all-naturals willen hebben omdat ze het gevoel hebben dat ze dan meer waar voor hun geld krijgen ofzo. Als je waar voor je geld wilt moet je een andere hobby zoeken

EDIT: Grappige plaatjes trouwens!
  donderdag 10 april 2008 @ 12:56:18 #7
55709 Stereotomy
pi_57955459
Komt van deze uitstekende blog van een Nederlandse:

http://perfumemaking.blog(...)create-perfumes.html

Zij is dikke vriendjes met Michael Storer (of Il Giardino fame ), blijkbaar.
pi_57955544
Zijn er eigenlijk nog grote modehuizen zonder geurtje?

Mij schiet eigenlijk alleen Louis Vuitton te binnen?
  donderdag 10 april 2008 @ 13:04:08 #9
55709 Stereotomy
pi_57955622
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:

Mij schiet eigenlijk alleen Louis Vuitton te binnen?
De ironie
pi_57955681
Heh ja idd! Misschien komen Moët en Hennessy binnenkort wél met een geurtje

Maar mij schiet verder ook niets binnen. Ja, een hoop Italiaanse kledingmerken die ik ken hebben het niet maar die zijn kleiner dan wat jij bedoelt, meer categorie Pal Zileri in grootte.
pi_57955697
Bottega Veneta ook nog misschien, maar dat vind ik er om de een of andere reden niet echt het type merk voor. Van LV zie ik zo al een goed verkopend flesje voor me.

Oh en John Galliano, maar ik google net even en dit komt dit najaar met z'n eerste geurtje
  donderdag 10 april 2008 @ 13:10:47 #12
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_57955753
TVP, ik ga binnenkort ook weer op ontdekkingstocht naar een nieuw geurtje
pi_57955784
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:08 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Oh en John Galliano, maar ik google net even en dit komt dit najaar met z'n eerste geurtje
Die heeft toch al dingen? Ik zie iig bij Skins altijd wel een geurkaars of zoiets met zijn naam erop.
pi_57955820
Een geurkaars wel idd, maar verder niks toch? Kan me voorstellen dat hij wel voor Dior wat damesgeurtjes heeft gedaan.
pi_57955946
Corneliani heeft geen parfums, maar dat is ook een Italiaans niche merk.
pi_57955954
Nou ik weet niet of hij ze echt zelf heeft gemaakt. Dat viel me vooral bij Serge Lutens zo tegen: je zou denken dat als Shiseido onder de naam van één persoon geuren gaat uitbrengen dat hij ze dan maakt maar niets is minder waar. De echte sterspeler van Serge Lutens is Christopher Sheldrake.

Wat dat betreft kun je veel over Creed zeggen maar het is wel écht een familiebedrijf, de geuren worden allemaal wel echt door meneer Creed gemaakt.
pi_57956002
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:20 schreef Mr.G het volgende:
Corneliani heeft geen parfums, maar dat is ook een Italiaans niche merk.
Hmm ik wilde aan komen zetten met Barba, Borrelli, Attolini enzo. Maar als Corneliani al een nichemerk is

Trouwens, Marinella heeft wel een geur
  donderdag 10 april 2008 @ 13:27:48 #18
55709 Stereotomy
pi_57956134
I'm lost
pi_57956183
Allemaal merken van Italiaanse handgemaakte pakken (behalve Marinella, die maken alleen dassen).

donderdag 10 april 2008 @ 13:35:16 #20
55709 Stereotomy
pi_57956284
Kom ik aan met mijn Pal Zileri.
pi_57956321
Brioni...

Het begint wel een beetje in een opsomtopic te ontaarden nu
  donderdag 10 april 2008 @ 13:38:02 #22
55709 Stereotomy
pi_57956357
Wibrace
pi_57956433
Okee, ontopic dan

Heeft iemand weleens toevallig White Linen van Estée Lauder geprobeerd? Dat moet een damesgeur zijn maar ik heb 'm stiekem gisteren even opgespoten (fles van m'n moeder). Het begin was inderdaad behoorlijk vrouwelijk maar de drydown was woody en kruidig. Net even opgezocht en in de basenoten zitten ceder, amber, civet (musk) en sandelhout Voor de drydown zou ik 'm best kunnen dragen.

http://www.basenotes.net/ID10211306.html
pi_57979031
Oooops Stereo, ik was helemaal vergeten je Manfred Muglier Pure Coffee op te sturen! Hij gaat *nu* op de bus!
  vrijdag 11 april 2008 @ 12:11:35 #25
55709 Stereotomy
pi_57979079
Manfred

Bedankt
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:04:12 #26
55709 Stereotomy
pi_57981731

Had ik mijn Floris nu ook maar. De laatste missende schakel in mijn collectie.
pi_57982552
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:04 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Had ik mijn Floris nu ook maar. De laatste missende schakel in mijn collectie.
Samples
BlaBlaBla
  vrijdag 11 april 2008 @ 14:45:50 #28
55709 Stereotomy
pi_57982816
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 14:34 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Samples
Oh ja, jij wilde de M7 he?

Ik ben op dit moment erg LOW in piefjes. Ik zal er eerst eentje moeten opmaken voordat ik er een naar jou op kan sturen, maar ik denk er wel aan.
pi_57987849
Vanmiddag de pelgrimstocht naar Skins in Groningen gemaakt. Wat een leuk klein winkeltje met vriendelijk personeel

Onder andere geroken aan Musc Ravageur (lag toevallig een testertje van), Carthusia Uomo, Rose d'Homme van Les Parfums de Rosine en Creed Virgin Island Water, Original Vetiver en Néroli Sauvage (mijn favoriet tot nu toe).

Later wat uitgebreidere reactie, nu eerst eten
  vrijdag 11 april 2008 @ 19:52:57 #30
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57989086
Ik heb mijn 100 ml M7 dinsdag gekocht. Geweldig

Als testers had ik JPG fleur du male (ofzo). bvlgari aqva en een nieuwe Armani geur.

De armani moet je er uit trekken ofzo? iemand bekend met dat systeem?

Hoe bevalt de M7 fresh Stereo? want die heb ik dus niet kunnen ruiken ...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_57990817
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 19:52 schreef One_conundrum het volgende:

De armani moet je er uit trekken ofzo? iemand bekend met dat systeem?
Eruit trekken en dan het 'zakje' indrukken.

Ik had gister nog M7 op
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:28:42 #32
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57991067
en hoe vaak kun je dat gebruiken?
pi_57991139
Tsja, tot ie op is he. Staat er niet op hoeveel er in zit? Ik kreeg er een van Armani Black Code, maar die heb ik direct weggegeven. Niet echt mijn ding.
  vrijdag 11 april 2008 @ 21:39:13 #34
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_57991314
goeie tip idd. Ik verwachte dat het een eenmalig dingetjes was ofzo
pi_57993012
1ml is meestal ongeveer 3x proberen.

M'n Creed Royal English Leather samples waren nog niet opgestuurd. Maar als 't goed is krijg ik ze nu morgen met als compensatie ook nog wat Santal Imperial (ook Creed) erbij
pi_57993102
Royal English Leather ben ik ook wel benieuwd naar. Klinkt niet heel erg als een geur die me zou aanspreken, maar op de een of andere manier vind ik dat soort heel oude geuren wel interessant.
pi_57993125
Ja ik wil 'm ook alleen maar testen omdat 'ie uit 1780 is

Vandaag trouwens Santal de Mysore van Serge Lutens op, is wel lekker maar geen echte topper. Geen Muscs Koublaï Khan iig.
pi_57993166
Heb je die testers trouwens online bij skins aangevraagd o.i.d.?
pi_57993387
Skins A'dam (aka het hoofdkantoor), gewoon bellen en brutaal vragen. Ze moeten ook wel want ze hebben ook een webshop en wie gaat er nu ongetest geurtjes bestellen (ja, okee al die malle BN'ers even negerend )?

http://www.skins.nl/skinsamsterdam.htm
pi_57993495
Jean Paul Gaultier heeft een nieuwe beauty-lijn voor mannen op de markt gebracht, inclusief geurtje:
quote:
Jean Paul Gaultier Monsieur Eau du Matin (2008) {New Cologne} + Monsieur Beauty Products {Beauty Notes}

Jean Paul Gaultier is preparing to launch a beauty care line for men called simply and explicitly Monsieur as well as a fragrance that is part of it called Monsieur: Eau du Matin (the aesthetics of the ad look quite a bit like those of Antidote). It will be commercialized from April 1st 2008. Like his previous beauty line Le Beau Mâle it is destined to men who feel free from conventions and love grooming....

The line goes a step further than the now more common skin care lines for men by including products such as a bronzer and even a Brow Definer Pencil and Brow Groomer.
bron
quote:
After publishing a previous post on the new Jean Paul Gaultier Monsieur Eau du Matin and beauty care line, here is more information regarding them. The ad copy is fun, saying,

"Forty-something, high-flying executive, fashion-conscious, sporty, eco-friendly; metro-sexual, a bighearted softy or a seducer…every man is different and expresses his own way of being a “Monsieur”."

The Eau du Matin is described as an invigorating fragrance which can be used in friction as well as simply sprayed on...

The scent is fresh, both woody and hesperidic and features cedar and citrus essential oils as well as bergamot, petit grain, and gaïac wood,

"This invigorating rub boosts the morale and prolongs the reviving effects of the morning shower. Spray onto the body and rub vigorously. This “green frisson” water with spicy, masculine notes reveals the freshness of bergamot and petitgrain, followed by woody accents of cedar and gaiac."

The Monsieur beauty care line includes special ingredients that turn it into a beauty love line,

"All of the skincare products combine the same unique plant complex, which helps to ensure the protection* and well-being of the skin:

A desert micro-alga capable of with standing the most extreme climate conditions lends
its strength to resist harsh everyday factors such as pollution, smoke and UV rays.

An extract of Tephrosia stimulates the synthesis of beta-endorphins*.

These feel-good molecules production is boosted by exercise or love and contribute to a sense of euphoria. Each product delivers on its promises. With formula, application and presentation tips that meet specifically masculine needs and wishes."

(Source: Jean Paul Gaultier press release)
bron

vrijdag 11 april 2008 @ 23:20:13 #41
55709 Stereotomy
pi_57993538
Oh, jaaaaa, daar hadden ze de HULK torso van moeten maken.

Jean-Paul Gaultier HULK du Male
pi_57993618
Haha ik denk dat dat meer iets is voor Thierry Mugler v2.0

Ik vind het leuk om te horen dat JPG weer een nieuw geurtje heeft gemaakt. Ik ben niet altijd even te spreken over hun geuren hoewel Le Male als je maar 1x sprayt best okee is. Jammer dat alle Mocro's anderen hem ook dragen. Maargoed zijn geuren zijn iig wel altijd apart, niet doorsnee iig. Maar die mannen make-up kan ie lekker sticken where the sun don't shine.
pi_57994168
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 23:12 schreef W1ZZ het volgende:
Skins A'dam (aka het hoofdkantoor), gewoon bellen en brutaal vragen. Ze moeten ook wel want ze hebben ook een webshop en wie gaat er nu ongetest geurtjes bestellen (ja, okee al die malle BN'ers even negerend )?

http://www.skins.nl/skinsamsterdam.htm
Ik had ze eerder vanavond al een mailtje gestuurd voor enkele geuren die niet aanwezig waren in grunn
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 23:24 schreef W1ZZ het volgende:
Haha ik denk dat dat meer iets is voor Thierry Mugler v2.0
Hey! Hij wenst nu Manfred genoemd te worden, een beetje respect graag
pi_57994281
Dat model in die JPG reclame doet me denken aan Patrick Bateman.
pi_57994397
Snap wat je bedoelt ja! Enne, Manfred kan 't mooi vergeten P. Diddlysquat noem ik ook nog steeds Puff Daddy met z'n rare Unforgivable.
pi_57997842
LKS: Neroli Sauvage op eBay $69,95 (incl verz.kosten $84,90 first class of $94,90 priority class)

Hier heb ik ook m'n Original Santal vandaan. Perfect verpakt en binnen 5 dagen binnen uit de States.

[ Bericht 7% gewijzigd door W1ZZ op 12-04-2008 10:09:36 ]
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:59:11 #47
55709 Stereotomy
pi_57998651
Bij dezelfde store heb ik ook mijn M7 Fresh en L'Instant vandaan.

Gisteren de hele avond M7 Fresh opgehad en naar een upscale restaurant en een voetbalwedstrijd geweest. Ik wéét het niet hoor, hij viel me in vergelijking met het testen op de hand meer tegen dan mee. En dat heeft niet zozeer met het karakter van de geur te maken - M7 Fresh is *precies* wat het is, een frisse variant van M7, zeer mooi uitgevoerd - maar echt met de aoud en met mijn achtergrond. Ik ruik precies hoe ik vroeger rook toen ik als klein kind ziek was en medicijnen van mijn moeder toegediend kreeg Die associatie heb ik en gaat er (helaas) niet meer uit ben ik bang, en dat terwijl het zo'n mooie geur is. Als je van M7 houdt, ook in de lente of zomer, maar je merkt dat de originele te zwaar is voor het weer, dan is M7 Fresh eigenlijk wat je zoekt. Ik wil het nog wel een paar keer testen, maar ik ben bang dat het marktplaats wordt en dat ik mijn verdere leven ver van de aoud blijf.

Vandaag: L'Instant de Guerlain.
pi_57999162
Jij bent gelukkig ook niet moeilijk met geurtjes Vandaag ga ik naar m'n werk óf Blenheim Bouquet óf Gucci Envy dragen, ik moet nog even beslissen
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:34:04 #49
55709 Stereotomy
pi_57999309
Ik heb een erg associerend gevoel, met name bij geur. Als ik persoonlijke trauma's heb van een bepaalde geur dan heb ik daar inderdaad echt problemen mee.

Maar zonder de discussie naar een bepaalde hoek te willen drijven: vroegah, toen ik (nog) kleiner was, zat ik met allochtone kindertjes in de schoolklas, en die werden soms gepest omdat ze zo raar roken van thuis uit. Maar precies dat soort geuren komen in orientaalse varianten van geurtjes weer naar boven drijven. Als een westerse persoon dit dus op doet, is het mysterieus en sophisticated, terwijl een van zichzelf orientaals persoon gewoon 'raar van huis uit ruikt'.

Tenminste, dat is het gevoel wat ik erbij heb.
pi_57999407
Bedankt voor de link W1ZZ, maar hoe zit dat met invoerrechten? Ik moest vorige week ineens 50 euro aan de postbode betalen voor een paar schoenen van ebay dat ongeveer evenveel had gekost. Of laten jullie erop zetten dat het een cadeau is ofzo?

Kreeg gisteren bij Skins trouwens nog wel een complimentje over die schoenen, kennelijk dezelfde als de eigenaar van Skins in A'dam draagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')