abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:40:54 #51
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_57999475
Ja, *altijd* expliciet vragen 'to mark the parcel as a gift' en als het even kan de beschrijving naar iets onschuldigs aanpassen zoals 'cosmetics - lotion' ofzoiets. Vaak geeft de seller al aan of hij dit wil of niet,

*Mijn* persoonlijke ervaring is dat het met USPS Priority Mail (5-10 dagen overeenkomstduur) nooit fout is gegaan, terwijl ik slechte dingen hoor van duurdere koeriers als DHL, FedEx, UPS etc.
Confidence through competence
pi_57999583
Dit willen ze dus ook wel doen bij deze ebay-winkel?
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:47:08 #53
55709 Stereotomy
pi_57999614
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:45 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Dit willen ze dus ook wel doen bij deze ebay-winkel?
Doen ze standaard, denk ik. Ze hebben mijn mailtjes/opmerkingen namelijk niet beantwoord, en dit kreeg ik thuisgestuurd:

Met USPS Priority Mail.
pi_57999637
Prima
pi_57999723
Bij geurtjes versturen moeten ze sowieso liegen over wat er in 't pakje zit want die mag je eigenlijk niet uitvoeren voor zover ik weet. Ik heb het nog voor de zekerheid gevraagd of ze er gift op wilden zetten en dat was geen probleem. Máár je loopt altijd de kleine kans dat de douane bij wijze van steekproef je pakje alsnog openmaakt en dan ben je wel het bokje. Maar dat is mij bij de nu +/- 15 pakketjes uit de VS nog niet één keer overkomen.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_57999784
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:40 schreef Stereotomy het volgende:
terwijl ik slechte dingen hoor van duurdere koeriers als DHL, FedEx, UPS etc.
Van UPS weet ik dat ze pakketjes standaard aan de douane aanbieden omdat ze veel zakelijke klanten hebben en bedrijven kunnen het zich niet veroorloven om illegaal dingen het land in te smokkelen (want dat is het gewoon, in feite). UPS noemt dat een 'service'. Dus de pakkans bij UPS is nagenoeg 100%.
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:54:14 #57
55709 Stereotomy
pi_57999813
pi_58000209
Het irritantste is dat je er niets aan kunt doen. Zelfs al geef je negatieve feedback dan doet ie dat ook meteen bij jou. Daar is eBay erg kut in.
pi_58000296
Negatieve feedback zou ik ook alleen in het alleruiterste geval geven. In het geval van Stereo is 't wel irritant, maar toch enigszins een gegronde reden en bleef de verkoper ook gewoon communiceren.

W1ZZ, heb je Erolfa van Creed wel eens geporbeerd? Ik was van plan 'm gister te proberen, maar ben 't helemaal vergeten, terwijl de omschrijving me wel aanspreekt.
pi_58000393
Ik wil je wel het restant van mijn proefje opsturen, ben toch niet van plan 'm op te maken. Op mijn huid issie iets teveel Polo Blue naar mijn smaak.
pi_58000468
prima!
pi_58001845
Leuk item waarin Frédéric Malle de filosofie achter z'n parfumhuis uitlegt:

Die smelling booths Leuk idee.
  zaterdag 12 april 2008 @ 13:36:15 #63
55709 Stereotomy
pi_58001913
Ja, geinige kabines, maar toch, iedereen weet dat geuren op je huid heel anders verlopen na verloop van tijd, en zeker anders dan de topnotes die je dan alleen maar ruikt in zo'n booth.

Ze hadden beter een organische tijdmachine kunnen maken.
pi_58007291
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 12:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[ afbeelding ] prima!
Posted.
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:41:03 #65
55709 Stereotomy
pi_58007311
LKS, de A*Men Pure Coffee is aangekomen

Die ga ik volgende week donderdag testen.
  zaterdag 12 april 2008 @ 19:51:27 #66
55709 Stereotomy
pi_58008703
L'Instant de Guerlain pour Homme

Een momentje met Guerlain, gecreëerd door Maurice Roucel. Sinds Jean Paul Guerlain ermee gaat kappen en hij geen opvolger heeft, ziet het ernaar uit dat het legendarische huis van Guerlain geen opvolger vanuit de familie gaat krijgen. Het zal LVMH ook niet heel veel schelen: de naam Guerlain hebben ze gewoon gekocht om Chanel te kunnen verslaan.

Maurice Roucel is natuurlijk een zwaargewicht in parfumland. Niet alleen dankzij nicheproducten bij bijvoorbeeld Malle, maar ook commerciële hits zoals Gucci Envy heeft hij op zijn naam staan. L'Instant de Guerlain is een lichtvoetige oriëntaalse geur.

Topnotes
Mijn minst favoriete gedeelte van veel geuren, en zeker bij L'Instant. Ik ruik citronellal (de aldehyde die citroen zijn gedefiniëerde geur geeft) en niet op een prettige manier. Daarnaast komt een anijsnoot opzetten, en geven de vrij bittere cacaobonen alvast een teaser van wat er komen gaat in de basenotes

Middle notes
Wanneer de topnotes na 2-5 minuten verdwenen zijn, sluipt het anijs langzaam maar zeker weg. Ook de bitterheid verdwijnt, en maakt plaats voor iets houtachtigs en zoets, met een lichte vanillegeur. Wat L'instant nu is, is een soort mix tussen een eetbare gourmand en een kruidige geur. Niet geheel verschillend van Tom Ford for Men, maar dan wat zachter, en met minder

Basenotes
Mijn favoriete gedeelte van L'Instant, waarbij een lichte tabaksgeur met cacaobonen zich gaat mengen met de middlenotes. De geur straalt klasse uit, is niet overweldigend, maar heeft wel een aanwezigheid. Het is zeker licht genoeg om naar werk/school gedragen te worden, en het zou als romantisch date-geurtje ook niet misstaan. Geen geur voor mietjes, maar ook niet voor schreeuwers.

Ergo: Heel aardige geur, behalve de topnotes. Dat anijs hadden ze er lekker uit mogen laten.
pi_58011332
Leuke review! Klinkt alsof ik het lekker zou moeten vinden maar toch vond ik er niet veel aan toen ik 'm eens probeerde.

Ik heb toevallig vandaag ook Maurice Roucel op, namelijk Envy Hij heeft trouwens voor Malle maar één geur gecreëerd maar da's dan wel meteen de klapper Musc Ravageur.
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:06:37 #68
55709 Stereotomy
pi_58011476
help ik heb een Tom Ford for Men gekocht van eBay het was te goedkoop om hem te laten liggen help ik moet weer wat flessen gaan verkopen ik ben verslaafd
pi_58011543
Heh dat had ik ook een tijdje lang met Illy collection kopjes, dat ik als een soort dwangneurose ging bieden.

zaterdag 12 april 2008 @ 22:14:35 #70
55709 Stereotomy
pi_58011626
Dude, too much info

Ik heb 18 handhelds/smartphones in 3 jaar gehad. Wel allemaal weer doorverkocht. En dat ben ik ook van plan te doen met de geurtjes. Op Marktplaats tegen een lichte winst of quitte, of hier tegen een vriendenprijsje.

Helaas, ik vrees echt dat die M7 Fresh de deur uit gaat.... ik krijg hoofdpijn van de aoud. Goed dat ik niet de originele M7 heb.
pi_58011696
Dat zal mij dan weer nooit overkomen, ik maak altijd eerst minimaal twee piefjes op ofzo voor ik een geur echt koop . Volgens mij ben jij gewoon lekker vatbaar voor verslavingen maar als je ze weer door kunt verkopen, prima hoor!
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:19:51 #72
55709 Stereotomy
pi_58011723
Ja ik ben erg vatbaar voor verslavingen! Maar ik pas wel goed op dat ik niet alteveel verlies maak bij het doorverkopen. Daarom koop ik uitsluitend van eBay. Ik kán simpelweg niet de prijzen betalen hier in de winkel, en voor de geuren zelf maakt het geen verschil. Als ik alles in de winkel had gekocht, had ik hier voor zo'n 700 EUR aan geuren staan.

Over 2 weken mag ik ook gaan verkopen op Basenotes, hopen dat er veel EU kopers zijn daar.
pi_58012149
Toch koop ik echt liever in de winkel één fles Serge Lutens Muscs Koublaï Khan (¤105 voor 75ml) dan op eBay 3 'wel lekkere' geurtjes voor hetzelfde geld.
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:48:42 #74
55709 Stereotomy
pi_58012293
Ah, maar zo werk ik niet. Stel dat ik Koublai Khan errrrg graag zou willen hebben, zou ik nooit naar Skins gaan om het te kopen maar ergens online bestellen waar het goedkoper zou zijn.

Ik heb echter nog geen (duur) spul geroken die ik meer graag zou hebben dan een willekeurige fles in mijn huidige collectie. Als het echt moest, zou ik mijn collectie uit kunnen dunnen tot Bulgari PH, Bulgari Black, Floris Santal (jaja, die ga ik ooit nog hebben) en die Tom Ford for Men. Maar ik heb nog niets duurs geroken die ik ook echt zou willen hebben maar dat op de een of andere manier niet wil betalen. En soms loont geduld ook. Floris Santal is > 100 EUR voor 100 ml in de winkel, maar door lang te loeren kun je het voor minder krijgen.

Houden zo, zou ik zeggen.

Ik heb net trouwens een atomizer gevuld met een sample van Biehl Parfumkunstwerke - al02.. Morgen met ouders uit eten, ben benieuwd.

Soort Frederic Malle, allemaal verschillende parfumeurs die zich uit mogen leven.
quote:
Eau de Parfum
by biehl parfumkunstwerke

the scoop
Arturetto Landi’s al02 is full of Italian drama and makes a beautifully stylish entrance, striding in with fresh fruits and gorgeous spices that call to mind fire lit rooms and something exotic simmering nearby. On a marble table is a vase of new blooms of jasmine, carnation and roses, while the undercurrent of simmering cinnamon and vanilla are never far away. Super soft and enveloping, this spicy concoction is positively squishy yet has an undeniable aphrodisiac quality with its sexy and spicy exterior and warm vanilla, sandalwood and tonka bean interior.

al02 notes
Mandarin, lemon, bergamot, peach, plum, jasmine, rose, carnation, cardamom, cinnamon, incense, labdanum, tonka bean, vanilla, vetiver, patchouli, sandalwood, white musk
Ik moet alleen nog wel ff uitzoeken of het een mannen-, vrouwen- of unisex geurtje is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 12-04-2008 23:03:02 ]
pi_58012531
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, maar zo werk ik niet. Stel dat ik Koublai Khan errrrg graag zou willen hebben, zou ik nooit naar Skins gaan om het te kopen maar ergens online bestellen waar het goedkoper zou zijn.
Daarom koos ik precies die uit als voorbeeld, omdat die alléén in de Serge Lutens boetiek in Parijs te verkrijgen is en alle die op eBay aangeboden worden dúúrder zijn dan in de winkel.
quote:
Ik heb echter nog geen (duur) spul geroken die ik meer graag zou hebben dan een willekeurige fles in mijn huidige collectie. Als het echt moest, zou ik mijn collectie uit kunnen dunnen tot Bulgari PH, Bulgari Black, Floris Santal (jaja, die ga ik ooit nog hebben) en die Tom Ford for Men. Maar ik heb nog niets duurs geroken die ik ook echt zou willen hebben maar dat op de een of andere manier niet wil betalen. En soms loont geduld ook. Floris Santal is > 100 EUR voor 100 ml in de winkel, maar door lang te loeren kun je het voor minder krijgen.
¤79,-
quote:
Ik heb net trouwens een atomizer gevuld met een sample van Biehl Parfumkunstwerke - al02.. Morgen met ouders uit eten, ben benieuwd.
Had er al wat over gelezen op BN ja, ook nogal prijzig toch? Moet zeggen dat het complete circus aan notes me niet zo aanspreekt.
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:07:54 #76
55709 Stereotomy
pi_58012624
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:02 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Daarom koos ik precies die uit als voorbeeld, omdat die alléén in de Serge Lutens boetiek in Parijs te verkrijgen is en alle die op eBay aangeboden worden dúúrder zijn dan in de winkel.
Genoeg andere geurtjes die wel van eBay te kopen zijn, herinner me eraan nooit Koublai Kahn te ruiken.
quote:
¤79,-
[..]
Bij Skins, 100ml? De online prijzen die ik voor Floris Santal zag lagen veel hoger. Als dit zo is, is Floris Santal even duur als M7 Fresh bij de Bijenkorf. Maargoed, ik had hem bijna voor 35 EUR als het opgestuurd was. Alleen daarom al zal ik voorlopig niets in een echte winkel lopen.
quote:
Had er al wat over gelezen op BN ja, ook nogal prijzig toch? Moet zeggen dat het complete circus aan notes me niet zo aanspreekt.
Notes worden door de marketingafdeling opgepend, wel vaak aan het handje van de parfumeur, maar aangezien er honderden verschillende moleculen, voor het grootste deel synthetisch, in parfums gaan beslist de marketingafdeling altijd welke notes in de marketing gebruikt worden. Het gaat toch om perceptie.

Spul is $164 / 100ml bij luckyscent. 't zal wel eenmalig worden.
pi_58012730
Ach is altijd nog cheaper dan Creed Ik heb nog een keer gekeken en Floris is zelfs ¤72,- per 100ml, als dit tenminste de goede is: http://webshop.skins.nl/xcart/product.php?productid=176925&cat=0&page=1

Wat vind je van Musc Ravageur? Koublaï Khan is daar zeg maar het geperfectioneerde broertje van
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:19:20 #78
55709 Stereotomy
pi_58012833
Hee weet je wat, ik heb dat Biehl nu een tijdje aangeroken en ik denk dat ik hem naar jou opstuur. Teveel bloemetjes voor mij.

Morgen doe ik wel iets normalers op.
pi_58012852
Zal ik jou dan in afwachting van je Floris Santal Original Santal sturen?
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:29:32 #80
55709 Stereotomy
pi_58013026
Prima
pi_58013153
Zo het zit in een enveloppe. Dan komt die Floris Santal nog wel een keer.

Oh man ik heb echt zin om die Koublaï Khan te gaan kopen
  zaterdag 12 april 2008 @ 23:40:53 #82
55709 Stereotomy
pi_58013204
Had je die thread op BN gelezen over zo'n wijf dat übergeil was geworden van Kiehl's Musk? Schijnt op Koublai Khan te lijken.
pi_58013254
Ik heb trouwens hier in Groningen ook nog wel een zootje samples die ik niet meer van plan ben op te gaan maken.

Penhaligon's Bluebell (F)
Penhaligon's Quercus (U)
Penhaligon's Racquets (M)
Creed Original Vetiver (M S)
Carthusia Uomo (M S)
Serge Lutens Clair de Musc (F officieel, ik vond m prima kunnen op een man S)
Serge Lutens Daim Blond (U S)
Acqua di Parma Blue Mediterraneo Arancia di Capri (U)
Acqua di Parma Blue Mediterraneo Cipresso di Toscana (U)
Pal Zileri Sartoriale (sorry Steer, sprak me niet zo aan S)

Wederom alles tegen een leuke ruil liefst niche natuurlijk

EDIT: Een S tussen haakjes betekent dat het zo'n 1ml Skins monster is, anders origineel.
pi_58013281
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 23:40 schreef Stereotomy het volgende:
Had je die thread op BN gelezen over zo'n wijf dat übergeil was geworden van Kiehl's Musk? Schijnt op Koublai Khan te lijken.
Ja gelezen ja. The Kiehl's effect Man wat fijn zal het trouwens worden als we per 1 juli niet meer een halve fles leeg hoeven te spuiten om in de horeca een beetje geroken te worden!
  zondag 13 april 2008 @ 00:30:19 #85
16715 Mylene
*schatje*
pi_58014087

"Davidoff Game for him 50 ml EDT + 75 ml showergel"

De lente is weer begonnen! En daarmee is ook weer een periode van flirten, verleiden en vlinders in de buik begonnen. Bij de lente, met lange strandwandelingen en drankjes op een terrasje hoort natuurlijk een passende geur, en dan is Davidoff Cool Water Game voor mannen de perfecte geur. Deze verfrissende en energieke geur straalt warmte en aantrekkingskracht uit aan iedereen die de geur ruikt. Davidoff Cool Water Game is een lichte geur met een combinatie van een coole frisse zeelucht, frisse citrusvruchten, basilicum, zwarte aalbes, viool blaadjes, lavendel, hout, vochtige mosbodem en witte muskus. Naast de Davidoff Eau de Toilette krijg je bij deze Set ook nog eens een heerlijke verfrissende douchegel, waardoor je elke morgen energievol de douche uitstapt. Dus met deze Davidoff Cool Water Game for Men ben je helemaal klaar voor een nieuwe lentedag!

# Merk: Davidoff
# Type: Davidoff Cool Water Game
# Inhoud Set: 50 ml eau de toillete en 75 ml showergel
# Topnoten: frisse zeelucht / citrus vruchten / crispy basilicum
# Hartnoten: Vochtige vioolblaadjes na een frisse regenbui / exotische zwarte aalbes / bevroren lavendel
# Basisnoot: Warme houtsoorten / Vochtig mos / Witte musk
# Levertijd: 5 tot 8 werkdagen

Prijs: ¤ 23,95

ibood

Ik vind het eigenlijk niet zoveel schelen met de normale prijs. Bij Reddingfield kost zo'n setje 9 euro duurder. Daarnaast komen er ook nog verzendkosten bij a ¤ 4,95.
  zondag 13 april 2008 @ 01:05:22 #86
55709 Stereotomy
pi_58014537
Cool Water is verreweg de *meest* hergebruikte merknaam in de parfumindustrie.
pi_58017270
Sappige roddel over Cool Water en GIT: Ik las net op basenotes dat het bij Creed een goed bewaard geheim is dat GIT niet door Olivier Creed maar door Pierre Bourdon gemaakt is. Jawel dames en heren: dat is inderdaad ook de maker van Cool Water (en Kouros en twee geuren voor Frederic Malle en nog een hele hoop andere geuren).

!
pi_58019601
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:19 schreef Stereotomy het volgende:
Ja ik ben erg vatbaar voor verslavingen!
Volgens mij iedereen hier wel Heb nog iets van 1000 soul, bossanova, jazz etc. platen hier staan. Verder nog een veeeel te volle kledingkast.
pi_58019664
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:06 schreef Stereotomy het volgende:
help ik heb een Tom Ford for Men gekocht van eBay het was te goedkoop om hem te laten liggen help ik moet weer wat flessen gaan verkopen ik ben verslaafd
Stereo aan de Tom Ford!

Ik ben van plan de 12 tester set van Private Blend te kopen op the perfumed court en er dan eentje uit te kiezen. Als ze allemaal zo lekker zijn als Japon Noir wordt dat nog een hele opgave.

Ohja W1ZZ gister je Creed Green Valley tester opgedaan die ik nog had liggen en die is nu ook chick approved.
pi_58019961
Mocht je nog geld in een oude sok hebben liggen, zowel de Erolfa (75ml en 120ml) als Green Valley (120ml) zijn ook te koop bij dezelfde verkoper als waar ik je die neroli sauvage link van gaf.

Ik ga met +/- een maand naar Parijs en dan wil ik iig de volgende winkels aandoen:

Guerlain, Parfums de Nicolaï, Serge Lutens, Creed en misschien de Frederic Malle en Chanel winkels (maar daar is niets te vinden dat hier in NL niet te koop is). Nog suggesties?

Waarschijnlijk koop ik dan New York van Parfums de Nicolaï (volgens BN'ers een verbeterde versie van Bois du Portugal en ¤59 voor 100ml ipv ¤105 voor 75ml ) en Serge Lutens' Muscs Koublaï Khan.
  maandag 14 april 2008 @ 12:58:52 #91
55709 Stereotomy
pi_58041351
Hm, die New York is dan best goedkoop. 59 EUR voor 100 ml!

Vandaag heb ik een niche sample in een atomizer overgegoten: Cereus no. 5.

quote:
Cereus has launched Cereus Pour Homme, a series of four fragrances for men targeting "affluent men aged 35 and older":

Cereus Pour Homme No. 5 has notes of fennel, cardamom, spider orchid, licorice, vetiver and coral amber.
pi_58043209
Viel mij ook op ja dat ie zo goedkoop is. Kwestie van andere marketingstrategie denk ik. Ik had al een "sample gezocht" advertentie op MP gezet (omdat ik nog niet op BN mag requesten) maar daar is helaas pindakaas niet op gereageerd.
  maandag 14 april 2008 @ 15:19:46 #93
55709 Stereotomy
pi_58043932
Cereus no 5. *is* Dior Eau Sauvage

Next!

Vandaag Creed Original Santal van W1ZZ binnengekregen, waarvoor dank. Ik heb Biehl's Parfumwerke al02 opgestuurd. Denk dat die je wel kan bekoren, zitten veel bloemetjes in en is vrij sterk.
pi_58056193
quote:
Op zondag 13 april 2008 13:55 schreef W1ZZ het volgende:
Mocht je nog geld in een oude sok hebben liggen, zowel de Erolfa (75ml en 120ml) als Green Valley (120ml) zijn ook te koop bij dezelfde verkoper als waar ik je die neroli sauvage link van gaf.
Mwoah, moet zaterdag ook nog kaartjes voor Erykah Badu halen voor ¤45 p/s Ga hier wel bestellen binnenkort denk ik, maar weet nog niet welke

Vandaag Creed Erolfa binnengekregen

Morgen even proberen. Als het goed is zijn Musc Ravageur en Acqua di Genova testertjes ook onderweg
pi_58056371
Iemand bekend met Acqua di Biella trouwens? Klinkt wel als een leuk parfumhuis met geurtjes geïnspireerd op Piemonte. M'n moeder gaat deze zomer waarschijnlijk naar Biella om wat stoffen te kopen, misschien maar even vragen of ze nog wat geurtjes in de koffer meeneemt
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:08:15 #96
55709 Stereotomy
pi_58057748
Waar heb je de testers besteld, lks?
pi_58058227
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:08 schreef Stereotomy het volgende:
Waar heb je de testers besteld, lks?
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
  dinsdag 15 april 2008 @ 00:38:40 #98
55709 Stereotomy
pi_58058293
Ah, ik zit weer niet op te letten
pi_58065049
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 00:38 schreef Stereotomy het volgende:
Ah, ik zit weer niet op te letten
Hoe bevalt de M7 Fresh
BlaBlaBla
pi_58065189
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:14 schreef Stereotomy het volgende:
Helaas, ik vrees echt dat die M7 Fresh de deur uit gaat.... ik krijg hoofdpijn van de aoud. Goed dat ik niet de originele M7 heb.
Jij let blijkbaar ook niet zo goed op Soldier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')