abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58009496
Er wordt over Wilders ook wel beweerd dat hij 'een punt' heeft. Ik ben niet direct onder de indruk.
The real is always way ahead of what we can imagine.
pi_58009646
Ik was trouwens naar Coorte geweest, Mane, het was leuk maar wel veel van hetzelfde.
Aldus.
pi_58009698
quote:
Honderden demonstranten hebben zaterdag in het kader van de actiedagen kraken op meerdere plekken in de binnenstad geprotesteerd tegen de steeds grotere controle door de overheid. Ze wilden onder andere langs de ambtswoning van burgemeester Cohen, maar de politie belette dat.
De actievoerders eisten tijdens het protest de straat terug. Ze willen de vrijheid terug om daar te doen wat je wil doen. De demonstranten maakten onder andere duidelijk dat ze het belachelijk vinden dat je niet eens meer een biertje op straat mag drinken.
De actiedagen worden zondag afgesloten. (AT5)
Ik ben ook niet zo onder de indruk van de schokkende onrechtvaardigheden waar de hedendaagse kraker de openbare ruimte voor opeist.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:41:02 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58009738
Als ik het allemaal zo lees zijn het eigenlijk een soort liberalen, die krakers. Maar dan mét een uitkering natuurlijk. Ze zijn niet gek.

Maar goed, jullie komt uit de grote stad en hebt er meer kijk op natuurlijk.
The End Times are wild
pi_58009828
We wachten even het oordeel van onze libertarische schutspatrones af.
  zaterdag 12 april 2008 @ 20:50:35 #156
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58009912
Ik denk dat deze het niet zo op heeft met krakers. Daar is te véél te netjes en conformistisch voor.
The End Times are wild
pi_58009993
Ik vond voorheen in Den Haag het krakerspand de Blauwe Aanslag wel erg leuk. Goede feesten en goede sfeer. Eén van de oudste 'kraakpanden' van Nederland. Ze hebben zich nu verplaatst naar een ander gebouw, maar nog vind ik het uitgangspunt daar erg oké. Ze hebben ook een prima restaurantje.

http://www.grotepyr.nl/onstaan/index.html

Dat is wel andere koek dan de gelegenheidsrelzoekers in A'dam nu.
pi_58010108
Ik hou gewoon niet van een iets gewijzigde vorm van consumentisme gepresenteerd als revolutie.
pi_58010473
Nette krakers spreken Nederlands.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_58010541
Tsja, de meeste recreatiekrakers in Amsterdam zijn Spaans of Portugees, heb ik wel eens gehoord.
pi_58010719
Vroeger was alles beter.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:34:43 #162
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58010804
Als dat 1980 was herinner ik me dat nog!
Juliana was voor mij altijd de Koningin geweest. Dat Zij nu zomaar vervangen kon worden door Beatrix vond ik heel raar. Een koningin zag er immers uit zoals dé Koningin.
Daarom dacht ik dat de krakers dáár tegen protesteerden, dat zij het ook maar niks vonden dat Juliana aftradt.
The End Times are wild
pi_58010991
Oh, dat van die koningin kreeg ik niet zo mee.
Wel dat je moest zorgen dat je altijd een flesje citroensap bij je had, en een sjaal.

En dat zeep je haar zo mooi kon maken, maar ten eerste had niemand me erbij verteld hoe, dus ik heb nog jaren mijn haar gewassen met zeep zonder enig effect (en ten tweede werkt dat niet bij krullen).
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:48:01 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58011078
Dat wij bij zulk verschillende achtergronden toch nog vaak zo een overeenstemmende gedachtenwijze kunnen hebben mag gerust een wonder heten.
The End Times are wild
pi_58011199
Wat zal ik er eens van zeggen?
Vrijheid, blijheid en gelijkheid.

!
  zaterdag 12 april 2008 @ 21:55:16 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58011218
The End Times are wild
pi_58011309
Ik was pas vijf toen Beatrix koningin werd, maar ik weet het nog wel en ik vond haar juist veel mooier dan Juliana. Juliana leek een lieve oma, maar Beatrix. Tja, die had het wel, vond ik.

zaterdag 12 april 2008 @ 22:01:09 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58011354
Ik was negen. Maar vond dat Beatrix dus véél te jong was om koningin te kunnen zijn. Een koningin was voor mij juist een soort lieve oma voor alle mensen.
Oh, en in mijn eerste postje over de krakersrellen was ik de pointé vergeten in te passen. Die krakers riepen dus "Trix is nix" en daarom dacht ik dus op hun hand te zijn.
The End Times are wild
pi_58011492
En destijds was de partij van de arbeid ook nog de beste, nietwaar? Een partij die arbeiden voorop stelt..

'80. Toen woonde ik in Deventer. Montessorischool, jeugdjournaal was nieuw, Lennon dood. Geen brede maatschappelijke discussie maar een maatschappelijk brede discussie. Of andersom, ik begreep 'm niet. Chilicomite, demonstreren tegen de uraniumverrijkingsfabriek in Almelo(?), van die dingen.

'trusten !
pi_58011737
En kwik in de sinaasappelen!
pi_58011902
Ik knipte kranteartikelen uit over krakersrellen. Waarom? Omdat voor mij als kind het een verre verboden wereld vertegenwoordigde denk ik. Een verbod op kraken lijkt me nu overigens wel een goed idee.
anonieme razernist
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:32:09 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58011989
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:28 schreef NoCigar het volgende:
Ik knipte kranteartikelen uit over krakersrellen. Waarom? Omdat voor mij als kind het een verre verboden wereld vertegenwoordigde denk ik. Een verbod op kraken lijkt me nu overigens wel een goed idee.
Dan moet daar wel een leegstandsbelasting voor in de plaats komen.

Ik vond die rellen altijd wel spannend om te zien. Ik dacht ook dat men het vooral voor de lol deed, en misschien was dat ook wel zo.

Wie ben jij verder eigenlijk, NoCigar? Ik zie je wel in TTK maar weet nog niets van je.
The End Times are wild
pi_58012411
In Nijmegen zijn de krakers van tegenwoordig wel leuk hoor. Brave borsten die een aftands oud fort helemaal opknappen en er rondleidingen in geven. Idealisten die een biologisch-hysterisch-veganistisch restaurant hebben opgezet waar je op zaterdag en zondag kunt eten.....en zo af en toe geven ze een heel tof feest
pi_58012456
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 19:37 schreef sigme het volgende:
Beterschap gewenst. En warmte.
Dank
Ik heb net met twee vriendinnen een vlucht geboekt naar Ierland, dat verzacht mijn treurnis.

Oh en mane, geschiedenis is het leukste vak om te geven op een na he
pi_58012580
Vervelend. Ik heb dit jaar al drie (of twee, en waren het die ene keer wat verlate symptomen) keer griep gehad. De dokter haalde zijn schouders op. Ellendig jaar.
anonieme razernist
pi_58012869
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:57 schreef thaleia het volgende:

Oh en mane, geschiedenis is het leukste vak om te geven op een na he
Toen ik het schreef, ging al even door me heen dat jij daar wel op zou gaan reageren. .

Ik heb trouwens een probleempje met een leerlinge aangekaart in het 'aanstaande docenten'topic. Heb jij misschien nog tips?
pi_58013176
Ja ik heb het gelezen, maar wilde er niet op reageren omdat ik dan met een voorbeeld zou komen dat actueel is en misschien ervoor zorgt dat leerlingen zichzelf erin herkennen PM je morgen wel, kan nu in al mijn brakheid het beste maar gaan slapen
  zondag 13 april 2008 @ 00:39:49 #178
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58014217
Wat me vooral verbaasde aan de krakers, die vanmiddag ook bij mijn huis langskwamen, was dat ze allerlei leuzen riepen die duidelijk tegen het government gericht waren, terwijl ze ondertussen omringd werden door een politiecordon dat ervoor zorgde dat ze uberhaupt konden marcheren. Ik werd vervuld door een mengeling van vertedering maar vooral ook ergernis.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_58016360
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 20:25 schreef Gellius het volgende:
Laat ze kraken waar ernstige woningnood gepaard gaat met cynische woningspeculatie. Daar heb ik geen bezwaar tegen. Maar dit is absurd.
Die worden er bij ons gelukkig ook één voor één uitgegooid. Dan krijg je nog wat boehoe-verhalen door je brievenbus met 500 spelfouten, geproduceerd met een typemachine. Erg vermakelijk.

"Op 3 januari diende de eerste zitting van het kortgeding dat de geldwolven hebben aangespannen om zich van de woonstrijders in PS28 te kunnen ontdoen."

Ze strijden voor een "sociaal aanvaardbare invulling van de Pretoriusstraat" (bron). Ik vind het sociaal onaanvaardbaar om daar krakers te laten zitten, zodat de overige woonruimte die toch al zo schaars is alleen maar nog duurder wordt.

De krakers proberen hun bezetting te vergoeilijken door initiatieven als 'de weggeefwinkel'. De idiotie. Ze zetten wat meuk op de stoep waarvoor ze eigenlijk geld toe zouden moeten geven om die aan het publieke oog te onttrekken. Ik lach er wel om, maar eigenlijk is het heel treurig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 13 april 2008 @ 09:34:23 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_58016645
quote:
Op zondag 13 april 2008 00:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat me vooral verbaasde aan de krakers, die vanmiddag ook bij mijn huis langskwamen, was dat ze allerlei leuzen riepen die duidelijk tegen het government gericht waren, terwijl ze ondertussen omringd werden door een politiecordon dat ervoor zorgde dat ze uberhaupt konden marcheren. Ik werd vervuld door een mengeling van vertedering maar vooral ook ergernis.
Idem in Bergen op Zoom met de NVU
The End Times are wild
pi_58016986
Aparte visie Claudia. Ik zou juist denken dat de huizen in de omgeving van een kraakpand minder waard worden.

Mijn broer krijgt die briefjes trouwens ook. Jullie zijn bijna buren geloof ik.
pi_58017684
Ik kreeg gisteren een melding dat er updates waren voor mijn Windows Media Player, dus ik denk "okee prima, klik ik wel even op". Nu heb ik een geupdate, slimmere versie, die wel beseft wat mijn vorige versie niet besefte: dat ik geen echte officiele Windows heb. En die dus weigert iets te doen.

Ziek zijn zonder muziek
  Moderator zondag 13 april 2008 @ 11:23:26 #183
42184 crew  DaMart
pi_58017790
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:16 schreef thaleia het volgende:
Ik kreeg gisteren een melding dat er updates waren voor mijn Windows Media Player, dus ik denk "okee prima, klik ik wel even op". Nu heb ik een geupdate, slimmere versie, die wel beseft wat mijn vorige versie niet besefte: dat ik geen echte officiele Windows heb. En die dus weigert iets te doen.

Ziek zijn zonder muziek
Ik gebruik voor muziekbestanden de gratis versie van Winamp, werkt ook goed en ik vind het in gebruik zelf nog iets praktischer dan Mediaplayer .
pi_58018029
Maar die werkt weer niet met Lastfm, of wel?

Ik ga als totale digibeet een gewaagde poging doen om met System Restore gewoon terug te gaan naar voor de gewraakte update. Als u hierna niets meer van mij verneemt, is het niet gelukt.
  zondag 13 april 2008 @ 11:38:45 #185
11923 I.R.Baboon
pi_58018032
Ja, je moet gewoon Winamp gebruiken. Of desnoods Media Player Classic.

Ik voelde me vannacht trouwens beroerd, maar ben nu weer topfit en ruim op terwijl ik naar de marathon kijk. .
  Moderator zondag 13 april 2008 @ 11:44:22 #186
42184 crew  DaMart
pi_58018115
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:38 schreef thaleia het volgende:
Maar die werkt weer niet met Lastfm, of wel?
Dat durf ik niet te zeggen .
quote:
Ik ga als totale digibeet een gewaagde poging doen om met System Restore gewoon terug te gaan naar voor de gewraakte update. Als u hierna niets meer van mij verneemt, is het niet gelukt.
Succes en tot straks!
pi_58018304
Het is al gelukt. Leve Bill Gates
pi_58018757
quote:
Op zondag 13 april 2008 11:38 schreef I.R.Baboon het volgende:

Ik voelde me vannacht trouwens beroerd, maar ben nu weer topfit en ruim op terwijl ik naar de marathon kijk. .
De marathon, bijna vergeten.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_58020059
Winamp doet het prima met Last FM hoor. Gewoon de Winamp plugin downloaden.
Aldus.
  zondag 13 april 2008 @ 15:47:20 #190
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_58021477
Aaah. Het gaat weer over computers. Is dit stiekem TOCH de verkapte DIG SC?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_58021521
Maar bij WMP kun je zo handig links bovenin een zoekterm typen en dan in je totale muzikale brij, die volledig in 1 mapje 'mp3' staat, heel eenvoudig vinden wat je zoekt.

(sorry, MPG)
  zondag 13 april 2008 @ 15:54:24 #192
11923 I.R.Baboon
pi_58021577
Bij Winamp kan je mooi in je playlist zoeken als je op j drukt.
  zondag 13 april 2008 @ 16:27:08 #193
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_58021989
quote:
Op zondag 13 april 2008 15:50 schreef thaleia het volgende:
Maar bij WMP kun je zo handig links bovenin een zoekterm typen en dan in je totale muzikale brij, die volledig in 1 mapje 'mp3' staat, heel eenvoudig vinden wat je zoekt.

(sorry, MPG)
Geeft niet, sterker nog, ik ben hier binnen komen waaien door het videokaartprobleem van DaMart (discussie maar voortgezet op MSN), waarna ik ben blijven plakken
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_58037225
Maar je bent een 'Wikimaster'. .
pi_58037644
Hoe doet de nieuwe koelkast het?
Aldus.
pi_58037860
Nog niet gekocht. Ik moet nog iemand optrommelen om me te helpen de oude naar beneden te brengen en de nieuwe naar boven.
pi_58038759
Afijn, afgelopen zaterdag ter oriëntatie voor het nieuwe huisje weer eens een bezoekje aan IKEA gebracht. Wat een deceptie. De laatste keer dat ik er was, was alweer jaren terug en toen hadden ze best aardige dingen. Nu viel het nogal tegen.

Ik heb alleen een bed gezien dat me wel aansprak, maar de bijbehorende kasten hebben ze dan weer niet in de kleur waarin ik het bed zou willen. Wie bedenkt er nou dat een bed in vijf kleuren leverbaar is, maar dat de kasten uit dezelfde lijn slechts in vier kleuren leverbaar zijn?

Om het nog maar niet te hebben over de kwaliteit van het meeste spul. Het moet toch mogelijk zijn om een kaslade dicht te duwen met één hand die je niet precies in het midden van de lade plaatst? En als je een kastdeurtje dichtdoet moet je niet het geluid horen van hout op hout, daar hoort een rubbertje oid tussen te zitten. Sowieso kun je twijfelen aan de kwaliteit van meubels in een zaak waar aan elk showroommodel al wel een beschadiging te vinden is.
pi_58040917
Ik ga zaterdag
pi_58041413
Naar IKEA? Of in ondertrouw?
pi_58041824
Naar Ikea. Ik herken je verhalen trouwens wel, we hebben hier een kastje slechts met de grootste moeite in elkaar kunnen zetten omdat dingen gewoon niet op maat waren gemaakt, gaten niet op de juiste plek waren geboord etc. Dan moet je een hendel met twee uiteinden die 8,3 cm uit elkaar zitten, stoppen in twee gaten die 8,1 cm uit elkaar zitten. Dat wordt forceren, met als gevolg laatjes die niet al te soepel open gaan en dingen die maar half vast zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')