abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57920945
Ik heb op Ebay een paar platen gekocht, van een Amerikaan. Totale waarde $ 40. Wordt vandaag aangeboden door DHL kerel die eist dat ik eerst EUR 40 (!!) aan invoerrechten betaal. Op de kwitantie staat niet uitgelegd hoe ze aan dit bedrag komen. De DHL helpdesk zegt dat dit bedrag best kan kloppen. Onzin, natuurlijk. USD 40 staat gelijk aan EUR 25 en het btw-tarief is 19%, dus dan kom ik op EUR 4,75 excl. evt. inklaringskosten. Volgens DHL is het btw-tarief kennelijk 116%! DHL berekent de invoerrechten zelf, in opdracht van de douane. DHL-muts verwijst mij door naar de helpdesk van de douane. De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL en begint een klaagzang over de fouten van de inklaarders. In mijn geval zal er wel een fout met de komma gemaakt zijn, maar ik moet toch echt bij DHL zijn.

En het ergste komt nog. Vervolgens wil ik het, enigszins gedeukte pakket openen: platen in scherven! Ze waren goed verpakt met veel karton en piepschuim bolletjes, maar kennelijk niet opgewassen tegen het gooi- en smijtwerk van die DHL apen. Nu weet ik zeker dat ik teveel invoerrechten betaald heb, dankzij DHL is de douanewaarde van mijn pakket gereduceerd tot nul komma nul. Dus ik heb maar een klacht ingediend om in elk geval de betaalde btw terug te krijgen, voor de aankoopprijs moet de verkoper maar in actie komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:24:14 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57921048
Je moet niet zeiken, als je via de posterijen besteld kun je zoiets verwachten.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:25:05 #3
155616 Proximo
For god, king & country
pi_57921072
Tja volgende keer toch maar UPS
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:30:24 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57921337
PWND
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57921384
lol ik werk bij dhl

En je krijgt als t goed is max 100 euro maar weet niet zeker
  dinsdag 8 april 2008 @ 22:43:39 #6
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_57921810
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_57922320
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
lol ik werk bij dhl

welke vestiging?

Oja smijtwerk is standaard bij DHL We gingen er soms zelfs mee voetballen
pi_57922522
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ga jezelf schamen . LBO-zwakstroom figuur
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_57922820
quote:

[..]

welke vestiging?

Waarom zou je voetballen met andermans post?
Jou zouden ze meteen moeten ontslaan.
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:11:50 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_57922849
ballentent dat dhl.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_57922913
DHL is zo mogelijk nog erger dan GLS
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:15:16 #12
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57922986
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:11 schreef Red_85 het volgende:
ballentent dat dhl.
Goeie woordspeling
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:19:48 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57923138
quote:

[..]
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.
Naïeve paupers zijn het!
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:32:05 #14
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_57923546
Dat is klote ja. Welke plaatjes had je gekocht ?
Tics van je petten.
pi_57923665
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.
Naïeve paupers zijn het!
Waarom is die pakket dienst er dan als we er maar vanuit moeten gaan dat alles kapot gaat?
Dat is toch te belachelijk voor woorden wat je daar zegt?
pi_57923696
quote:

[..]

Naïeve paupers zijn het!
Je betaald er toch voor?
Je kunt op een gegeven moment wel proberen iédereen af te zeiken in KBL, maar dit gaat echt te ver.
Hoera! Weer een kuttopic!
  dinsdag 8 april 2008 @ 23:41:26 #17
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_57923828
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:37 schreef Trannellius het volgende:

[..]

Je betaald er toch voor?
Je kunt op een gegeven moment wel proberen iédereen af te zeiken in KBL, maar dit gaat echt te ver.
Ik zeik lang niet iedereen af, maar wel met name pakketbestellers en patatvreters, gun mij ook m'n pleziertje.
pi_57924174
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 23:32 schreef nattermann het volgende:
Dat is klote ja. Welke plaatjes had je gekocht ?
  woensdag 9 april 2008 @ 00:00:33 #19
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57924394
vergeet het maar. Die klootzakken hebben mijn verzekerde neon niet kunnen bezorgen (buitenland) teruggestuurd en ongevraagt bij de buren afgeleverd. KAPOT.

reactie -> als het aangekomen was was je verzekerd. Maar wij zijn niet verantwoordelijk voor geretourneerde post.

@ admiraal_anaal Bad karma. Ooit zul je wel denken kut man al die pakketten vernield
pi_57924751
Tsja... DHL.. Voor 9 uur voor 12 uur ofzo staat er op die vrachtwagens... geen wonder dus dat ze alles zo snel kunnen afleveren... ze smijten pakketjes zo hard overal te neer.. dat t wel snel geleverd kan worden.
Ik zeg volgende keer bestellen bij UPS, betere ervaringen mee iig.
"Rest in pieces.."
pi_57926041
Damage it, Hide it, Lose it

D.H.L

woensdag 9 april 2008 @ 03:40:49 #22
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_57926470
Tja, luchtvracht

Gooien, smijten, vallen, stuiteren. Alles maakt zo'n pakketje mee onderweg
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_57926483
Je weet zeker dat er geen invoerheffingen rusten op het type goed dat je wil invoeren? BTW wordt geheven over de waarde van het goed inclusief invoerheffing (dus dat is heffing op heffing).
pi_57926492
Waren het nieuwe of 2e handse langspeelplaten?
pi_57926626
quote:
DHL is niet "de posterijen". Met TNT heb ik nog nooit dit gezeik gehad (wel met GLS en SelektVracht trouwens). En dat terwijl DHL verreweg de duurste is van de 3. Voor $ 60 aan portokosten mag je toch een betere service verwachten!

De betreffende DHL vestiging was trouwens Laan van Waalhaven 10 in Den Haag.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
  woensdag 9 april 2008 @ 10:10:50 #26
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_57928706
TNT (voor .nl) of Fed-ex (voor de rest) nooit geen gedonder mee gehad.
Welke platen waren het trouwens, want het moet wel erg speciaal zijn als het uit de VS naar hier moet komen lijkt me.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
  woensdag 9 april 2008 @ 10:18:09 #27
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_57928857
quote:
De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL
Ik moest gniffelen
pi_57929857
quote:

[..]

Naïeve paupers zijn het!
Jij gaat er bij alles wat je koopt bij voorbaat van uit dat het stuk is? Ik vraag me af wie hier nu eigenlijk de naieve pauper is?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_57930071
Het ligt er gewoon aan waar je woont. In de ene Plaats levert tnt kut en dhl goed, en in de andere plaats is het weer precies andersom.
No bitch to me
pi_57930144
quote:
Op woensdag 9 april 2008 05:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Daar heb ik net een laptop heen gebracht om te versturen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57930222
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb op Ebay een paar platen gekocht, van een Amerikaan. Totale waarde $ 40. Wordt vandaag aangeboden door DHL kerel die eist dat ik eerst EUR 40 (!!) aan invoerrechten betaal. Op de kwitantie staat niet uitgelegd hoe ze aan dit bedrag komen. De DHL helpdesk zegt dat dit bedrag best kan kloppen. Onzin, natuurlijk. USD 40 staat gelijk aan EUR 25 en het btw-tarief is 19%, dus dan kom ik op EUR 4,75 excl. evt. inklaringskosten. Volgens DHL is het btw-tarief kennelijk 116%! DHL berekent de invoerrechten zelf, in opdracht van de douane. DHL-muts verwijst mij door naar de helpdesk van de douane. De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL en begint een klaagzang over de fouten van de inklaarders. In mijn geval zal er wel een fout met de komma gemaakt zijn, maar ik moet toch echt bij DHL zijn.

En het ergste komt nog. Vervolgens wil ik het, enigszins gedeukte pakket openen: platen in scherven! Ze waren goed verpakt met veel karton en piepschuim bolletjes, maar kennelijk niet opgewassen tegen het gooi- en smijtwerk van die DHL apen. Nu weet ik zeker dat ik teveel invoerrechten betaald heb, dankzij DHL is de douanewaarde van mijn pakket gereduceerd tot nul komma nul. Dus ik heb maar een klacht ingediend om in elk geval de betaalde btw terug te krijgen, voor de aankoopprijs moet de verkoper maar in actie komen.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
pi_57930385
Belachelijk van DHL.
pi_57938117
quote:
Op woensdag 9 april 2008 10:10 schreef error32 het volgende:
TNT (voor .nl) of Fed-ex (voor de rest) nooit geen gedonder mee gehad.
Welke platen waren het trouwens, want het moet wel erg speciaal zijn als het uit de VS naar hier moet komen lijkt me.
Het waren 78-toerenplaten uit de jaren ´20. Aan deze specifieke exemplaren is niet zo makkelijk te komen, zeker niet in nagenoeg nieuwe conditie. Dus het is niet een kwestie van gewoon even nieuwe bestellen.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:31:54 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57938229
Schadevergoeding eisen. En voortaan verzekerd versturen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_57939714
DHL?
Dat noemen wij hier "DrugsHandel Leeuwarden".
  woensdag 9 april 2008 @ 18:50:49 #36
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57939777
quote:

[..]

Naïeve paupers zijn het!
Volgens mij ben jij nog te dom om het verschil tussen post en koerier te zien.
Geeft niets, maar houd dan hier je bek gewoon .
-
pi_57939929
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:31 schreef fathank het volgende:
Schadevergoeding eisen. En voortaan verzekerd versturen.
De fout ligt ook bij de verzender. Ik had hem betaald voor registered airmail, maar in plaats daarvan stuurt hij het met DHL, zonder dat ik hem daarom gevraagd had. Mocht DHL niet over de brug komen dan kan ik dat nog als wapen inzetten, en evt. via de kopersbescherming van PayPal schadevergoeding krijgen.
  woensdag 9 april 2008 @ 19:00:25 #38
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_57940010
Hmm, ik heb ooit best veel pakketjes voor mijn werk laten DHLen, en dat ging altijd goed. Maar dat kwamen ze dan ophalen en ging in 1x door naar Frankrijk.
[KNE]-Mod
  woensdag 9 april 2008 @ 20:41:43 #39
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_57942522
Bah wat een traject om je geld terug te moeten krijgen. Enorm balen.
How can I make this topic about me?
  Redactie Frontpage woensdag 9 april 2008 @ 22:30:43 #40
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_57945179
DHL is echt een kutbedrijf. Ik werk bij een bedrijf waar kostbare meetapparatuur (bouwlasers e.d.) word verkocht en gerepareerd. Worden allemaal geijkt enzo. Maar omdat DHL met die dozen smijt, kunnen ze gelijk weer gekalibreerd worden. En geregeld raken die apparaten van vele duizenden euro's zoek bij DHL. Daarom worden de duurste exemplaren (toch zo'n 30.000 euro) voortaan via UPS verstuurd. Want UPS is , Dell vervoert niet voor niets al jaren alles via hen.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_57945433
deeeemn, des zweer ket men!
pi_57945643
quote:
Op woensdag 9 april 2008 05:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik werk niet meer bij DHL hoor maar geloof me dat ze daar een handje van hebben om vooral niet voorzichtig om te gaan met je spullen, (spreek ik voor de Den Haag vestiging dan he ) heb er gewerkt, heb het meegemaakt en daarom kan je beter UPS doen
Oja ik was pickup and delivery coordinator daar maar 't was een te triest zooitje
  woensdag 9 april 2008 @ 23:46:54 #43
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_57947238
Portokosten e.d. worden gewoon bij het totaalbedrag gezet, en daar wordt die 19% douanekosten over berekent. Daar komt nog eens een bedrag bij van DHL zelf, die die kosten voorschiet (en waarschijnlijk een groot gedeelte van dat bedrag in eigen zak steekt). Zo zal je dus uitkomen op die 40 euro. Wel zwaar kut van die platen.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_61018932
Het gezeik is nog niet voorbij. De Ebay-verkoper heeft mij na het zien van de foto´s van de ravage m´n geld terugbetaald, inclusief verzendkosten. Die EUR 40 die ik hier in NL aan die DHL-schooier heb betaald heb ik echter nog steeds niet terug. Ik heb al meermalen gebeld met hun "customer retention advisor" maar daar heb je ook geen zak aan, want zijn reactie is toch iedere keer hetzelfde. "Ja, achterstand op de afdeling, hopelijk volgende maand ingelopen". Op mijn laatste mailtjes is zelfs helemaal niet meer gereageerd. Ik wacht gvd nu al meer dan 3 maanden op m´n geld. Kennelijk veroorzaakt DHL zoveel schade dat hun afdeling claims het werk niet meer aankan!

Dood aan DHL, DHL, brand in de hel!

Weet iemand trouwens of ik nog wat kan ondernemen om deze ten onrechte betaalde bttw terug te krijgen? Ik had al eerder gebeld met de belastingdienst afdeling Inklaringen, maar die kwamen ook niet verder dan dat ik het maar met DHL moest afhandelen. Aangifte van diefstal wordt wat moeilijk, Radar of Kassa zijn alleen geinteresseerd als het iets is wat heel veel mensen overkomt, wellicht de Nationale ombudsman?
pi_61019005
quote:
quote:

[..]

Naïeve paupers zijn het!
Verder gaat alles nog goed met jou?

Het is gewoon belachelijk dat er zo met pakketten wordt omgegaan. Of je het nu duur of goedkoop besteld maakt geen flikker uit, elk poststuk dient met zorgvuldigheid behandeld te worden.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:27:13 #46
94609 TheVotary
Let's go Apeshit!
pi_61019095
Goed te weten dat DHL dit in opdracht doet. Kan ik die maar beter vermijden, want met gewone luchtpakketten geloof ik dat de douane onder een bepaald bedrag nieteens kijkt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:33:00 #48
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61019189
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het gezeik is nog niet voorbij. De Ebay-verkoper heeft mij na het zien van de foto´s van de ravage m´n geld terugbetaald, inclusief verzendkosten. Die EUR 40 die ik hier in NL aan die DHL-schooier heb betaald heb ik echter nog steeds niet terug. Ik heb al meermalen gebeld met hun "customer retention advisor" maar daar heb je ook geen zak aan, want zijn reactie is toch iedere keer hetzelfde. "Ja, achterstand op de afdeling, hopelijk volgende maand ingelopen". Op mijn laatste mailtjes is zelfs helemaal niet meer gereageerd. Ik wacht gvd nu al meer dan 3 maanden op m´n geld. Kennelijk veroorzaakt DHL zoveel schade dat hun afdeling claims het werk niet meer aankan!

Dood aan DHL, DHL, brand in de hel!

Weet iemand trouwens of ik nog wat kan ondernemen om deze ten onrechte betaalde bttw terug te krijgen? Ik had al eerder gebeld met de belastingdienst afdeling Inklaringen, maar die kwamen ook niet verder dan dat ik het maar met DHL moest afhandelen. Aangifte van diefstal wordt wat moeilijk, Radar of Kassa zijn alleen geinteresseerd als het iets is wat heel veel mensen overkomt, wellicht de Nationale ombudsman?
Je zegt zelf dat de afdeling het zo druk heeft met alle afhandelingen dat jij zo lang moet wachten. Misschien is het dus wel een Kassa/Radar-achtig probleem? Je moet al die mensen alleen even mobiliseren
pi_61019238
-oud nieuws-
pi_61019981
Hoezo überhaupt invoerkosten voor iets dat je particulier van een Amerikaan koopt. Dat slaat nergens op.
pi_61020212
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef McKillem het volgende:
Hoezo überhaupt invoerkosten voor iets dat je particulier van een Amerikaan koopt. Dat slaat nergens op.
Daar denkt die kutdouane jammer genoeg vaak anders over
Toegang is geen open deur.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:11:30 #52
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_61022413
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:06 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Daar denkt die kutdouane jammer genoeg vaak anders over
De douane doet ook alleen maar wat ze volgens de wet moeten doen hoor .
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
pi_61024810
DHL is gewoon kut je bent naïef als je bij DHL iets besteld en verwacht dat het heel aankomt of überhaupt aan komt. Bij mijn ouwe stage kregen ze het voor elkaar om een pallet in zijn geheel kwijt te raken.....
pi_61025469
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef Klapjostie het volgende:
DHL is gewoon kut je bent naïef als je bij DHL iets besteld en verwacht dat het heel aankomt of überhaupt aan komt. Bij mijn ouwe stage kregen ze het voor elkaar om een pallet in zijn geheel kwijt te raken.....
Ja nogmaals dat is natuurlijk een beredenering van lik me de kut.
Het is een pakketdienst. Niet een sloperij.
Dus er van uit moeten gaan dat je pakket daar gesloopt gaat worden slaat 3x nergens op.
pi_61025526
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:11 schreef ijsklont het volgende:

[..]

De douane doet ook alleen maar wat ze volgens de wet moeten doen hoor .
Ja dat blijkt inderdaad uit de OP
Toegang is geen open deur.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 23:39:18 #56
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_61025579
Met dozen smijten doen ze ook bij TNT dus dat scheelt weer
pi_61025879
Netjes dat de verkoper je terugbetaald heeft
Zie eigenlijk niet per se waarom hij dat zou moeten doen.. tenzij hij het per se op een bepaalde manier wilde verzenden oid.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_61026964
Idd ik hoop dat je de verkoper heeeel erg bedankt hebt
pi_61027543
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:29 schreef Kudtstudent het volgende:
Idd ik hoop dat je de verkoper heeeel erg bedankt hebt
Die zal natuurlijk ook wel balen ,platen kwijt en geen geld

T
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_61027708
Ja inderdaad. Daarom is het ook zo vriendelijk van de beste man/vrouw. Het is niet alsof hij bang hoeft te zijn dat TS ineens met een knokploeg voor de deur staat ofzo. Als ik de verkoper was had ik de kosten gesplit MITS ik in een goede bui was.
pi_61028460
Hoe liep het af, je hebt et betaald?
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_61029355
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het gezeik is nog niet voorbij. De Ebay-verkoper heeft mij na het zien van de foto´s van de ravage m´n geld terugbetaald, inclusief verzendkosten.
Heb jij werkelijk het lef gehad om je geld terug te vragen? Hoe haal je het in je hoofd? Dat jij aan de andere kant van de oceaan woont en per se iets in de VS wil bestellen is je eigen risico en ik zou je met die opmerking het uit laten zoeken als verkoper zijnde.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_61029607
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 03:39 schreef StefanP het volgende:

[..]

Heb jij werkelijk het lef gehad om je geld terug te vragen? Hoe haal je het in je hoofd? Dat jij aan de andere kant van de oceaan woont en per se iets in de VS wil bestellen is je eigen risico en ik zou je met die opmerking het uit laten zoeken als verkoper zijnde.

Is de verkoper niet verantwoordelijk voor de verzending en dus ook de verpakking ervan?
pi_61029764
quote:

[..]

Tja, om precies die reden denk ik dat ook niemand het in zijn hoofd zou halen om bij jou iets te bestellen
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_61029988
quote:

[..]

welke vestiging?

Hoofddorp. Onze vestiging is ook nr1 van heel NL(daar gaan we ook goed om met zendingen) Ik heb ook een tijdje gewerkt bij DHL schiphol en daar was het om te huilen.
Als de lading 1 cm uitsteekt dan gaan ze er tegen aan rammen met een heftruck
Of dat we chemische zendingen in dezelfde container zetten als gewone zendingen. Zo n gozer van KLM zei nog: "Als het begint te lekken dan moet je het even doorgeven"

Maarja OT:
Hoe heb jij de factuur ingevuld? Soms hebben we van die debielen die een heel motorblok van een auto als een document willen versturen met een waarde van 3 euro -.-
pi_61029993
<whoops>
pi_61031011
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 07:15 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Hoofddorp. Onze vestiging is ook nr1 van heel NL(daar gaan we ook goed om met zendingen) Ik heb ook een tijdje gewerkt bij DHL schiphol en daar was het om te huilen.
Als de lading 1 cm uitsteekt dan gaan ze er tegen aan rammen met een heftruck
Of dat we chemische zendingen in dezelfde container zetten als gewone zendingen. Zo n gozer van KLM zei nog: "Als het begint te lekken dan moet je het even doorgeven"

Maarja OT:
Hoe heb jij de factuur ingevuld? Soms hebben we van die debielen die een heel motorblok van een auto als een document willen versturen met een waarde van 3 euro -.-
Jij moet dan ook echt een schop op je muil hebben als je bij zulke idiotie betrokken was. Ik zal straks even naar die vestiging in hoofddorp bellen en een mailtje sturen naar jullie hoofdkantoor. Misschien ben je wel dom genoeg om je echte naam hier te gebruiken en anders kunnen ze vast wel kijken welke onopgeleide knuppel van vestiging schiphol wegkomt.
pi_61031200
Ik koop wel eens (beschadigde) platen die ik jarenlang heb opgehangen in het huis als decoratie. De kartonnen hoezen bewaar ik dan. Na een x-aantal jaar verkoop ik ze op E-bay als collectors item. Kijken welke sukkel erin trapt.

En vraag 40 dollar voor 2 lp's.

Dan stop ik ze netjes in plastic en karton enzo zodat de koper denkt dat het goed verpakt is. Dat kan wel van die 40 dollar vanaf.

Vervolgens pak ik een hamer en ga keihard op het pakket zitten rammen. Tjah, ik heb het al verkocht hè.

De koper natuurlijk helemaal pissed off als hij dat pakket krijgt. Maar jah, er werken een boel apen bij DHL en die geef ik dan de schuld.
pi_61031290
Whehehe
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_61031592
Welke waarde had de verkoper op het pakket gezet? Over het algemeen kom je er makkelijk mee weg als ze 2 dollar per plaat rekenen, zeker als ze 2e hands zijn. Dat invoerrechtengezeik heb je dan al geen last van.

Zelf al zo'n 50 zendingen met platen uit de VS gehad, tot nu toe is het altijd heel goed gegaan. Soms pakketje eruit gepikt door de douane of DHL maar nooit hoeven bijbetalen, zelfs niet bij pakketten met 10 LP's. Overigens zou ik het niet in m'n hoofd halen bakkelieten platen daar vandaan te halen. Hoe goed verpakt ook, die breken me veel te snel.
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_61031970
DHL
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_61032158
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:26 schreef Devlinsect het volgende:
Ik koop wel eens (beschadigde) platen die ik jarenlang heb opgehangen in het huis als decoratie. De kartonnen hoezen bewaar ik dan. Na een x-aantal jaar verkoop ik ze op E-bay als collectors item. Kijken welke sukkel erin trapt.

En vraag 40 dollar voor 2 lp's.

Dan stop ik ze netjes in plastic en karton enzo zodat de koper denkt dat het goed verpakt is. Dat kan wel van die 40 dollar vanaf.

Vervolgens pak ik een hamer en ga keihard op het pakket zitten rammen. Tjah, ik heb het al verkocht hè.

De koper natuurlijk helemaal pissed off als hij dat pakket krijgt. Maar jah, er werken een boel apen bij DHL en die geef ik dan de schuld.
En vervolgens betaal je na het zien van de foto's van de ravage het geld terug aan de koper?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:59:23 #73
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_61033373
Heb twee jaar bij de hoofdvestiging van DHL (in Zaventem) gewerkt, aan de primary-afdeling waar alle internationale pakjes onder de 40 kilo op de juiste band moesten komen. De eerste dagen ga je nog omzichtig te werk met de pakjes, maar dat leer je al snel af. Het gaat zo gewoon niet snel genoeg en het is te belastend voor de rug. Tijd is er alles, dus we kregen bijna het bevel om te gooien of stampen, ipv je bijv. te bukken om een pakje netjes op de band te zetten. Ik had soms ook medelijden met de ontvangers/verzenders.
Jusqu'ici tout va bien
pi_61033391
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 10:59 schreef Quannum het volgende:
Heb twee jaar bij de hoofdvestiging van DHL (in Zaventem) gewerkt, aan de primary-afdeling waar alle internationale pakjes onder de 40 kilo op de juiste band moesten komen. De eerste dagen ga je nog omzichtig te werk met de pakjes, maar dat leer je al snel af. Het gaat zo gewoon niet snel genoeg en het is te belastend voor de rug. Tijd is er alles, dus we kregen bijna het bevel om te gooien of stampen, ipv je bijv. te bukken om een pakje netjes op de band te zetten. Ik had soms ook medelijden met de ontvangers/verzenders.
.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61033463
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:15 schreef Kudtstudent het volgende:

[..]

Jij moet dan ook echt een schop op je muil hebben als je bij zulke idiotie betrokken was. Ik zal straks even naar die vestiging in hoofddorp bellen en een mailtje sturen naar jullie hoofdkantoor. Misschien ben je wel dom genoeg om je echte naam hier te gebruiken en anders kunnen ze vast wel kijken welke onopgeleide knuppel van vestiging schiphol wegkomt.
Doe ff normaal anders.
pi_61033537
Ga de McDonalds oplichten voor mayo anders.
pi_61033609
quote:

[..]

Held
pi_61034403
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef Klapjostie het volgende:
DHL is gewoon kut je bent naïef als je bij DHL iets besteld en verwacht dat het heel aankomt of überhaupt aan komt.
TS heeft niet bij DHL besteld, DHL verkoopt geen LP's
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_61035225
quote:

[..]

Anders lees je eerst even het hele topic door, dan had je kunnen lezen waarom ik dit gedaan heb:

A) Ik had de verkoper gevraagd het pakket verzekerd te versturen. Dus schade is niet voor eigen risico, maar voor rekening van DHL! Omdat hij in feite de klant is bij DHL en ik bij hem is de normale gang van zaken dat ik bij hem reclameer (ik ben zijn klant) en hij vervolgens een claim bij DHL neerlegt. Overigens gaat de verkoper ook niet geheel vrijuit. Hij bood verschillende verzendmogelijkheden aan waaronder DHL en Insured Airmail, en ik had gekozen voor de laatste. Ik koop namelijk heel vaak 78 toerenplaten op deze wijze, en bij Insured Airmail wordt het door TNT bezorgd. Die gaan ook niet altijd even zachtzinnig met pakjes om, maar dit zag eruit alsof een olifant er een trampoline-act mee had uitgevoerd. De enige andere keer dat platen beschadigd aankwamen (en dat was toen maar 1 plaat met een barst in een doos van 10, dus niet alles kapot) was toen USPS nog zaken deed met dat opgeschoten Marokkaanse petjesvolk van GLS.
pi_61035346
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:50 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Die zal natuurlijk ook wel balen ,platen kwijt en geen geld

T
De verkoper had op mijn verzoek de platen verzekerd verstuurd, dus hij kan gaan claimen bij DHL. En aangezien hij een Power Seller was op Ebay en veel zaken deed met DHL ga ik er vanuit dat hij z´n geld eerder terugkrijgt (terugkreeg?) dan ik.

Ik heb hem wel hartelijk bedankt, want hij heeft met het aan mij terugbetalen van het geld niet gewacht tot hij z´n geld van DHL terugkreeg. Aan de andere kant was het ook wel een beetje zijn schuld, want ik had hem uitdrukkelijk gevraagd niet met DHL te verzenden!

[ Bericht 0% gewijzigd door Kramerica-Industries op 22-08-2008 18:46:14 ]
pi_61035444
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef vingerplant het volgende:
Welke waarde had de verkoper op het pakket gezet? Over het algemeen kom je er makkelijk mee weg als ze 2 dollar per plaat rekenen, zeker als ze 2e hands zijn. Dat invoerrechtengezeik heb je dan al geen last van.

Zelf al zo'n 50 zendingen met platen uit de VS gehad, tot nu toe is het altijd heel goed gegaan. Soms pakketje eruit gepikt door de douane of DHL maar nooit hoeven bijbetalen, zelfs niet bij pakketten met 10 LP's. Overigens zou ik het niet in m'n hoofd halen bakkelieten platen daar vandaan te halen. Hoe goed verpakt ook, die breken me veel te snel.
De verkoper had er als waarde $ 50 opgezet. Echter was DHL hier niet mee akkoord gegaan, omdat zij redeneren dat alleen de verzendkosten al meer dan $ 50 waren, aangezien het verzenden van een soortgelijk pakket van Nederland naar Amerika meer dan $ 50 kost. Dat het pakket echter precies de andere kant op ging, en dat het verzenden in DIE richting aanmerkelijk goedkoper is deed er in hun ogen echter niet toe. Als de douane zelf het pakket had ingeklaard hadden ze er waarschijnlijk een stempel "vrij van belasting" op gezet.
pi_61036355
quote:

[..]

pi_61037487
Terechte klacht dat het pakket kapot is. Maar je vergelijking met invoerrechten - BTW ontgaat mij totaal, dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen. Iets wat je wel moet weten als je vaker producten invoert van buiten de EU.

http://www.kvk.nl/belasti(...)rrechten/default.asp
---
pi_61038854
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef miodzio het volgende:
Terechte klacht dat het pakket kapot is. Maar je vergelijking met invoerrechten - BTW ontgaat mij totaal, dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen. Iets wat je wel moet weten als je vaker producten invoert van buiten de EU.

Ik zal het uitleggen: invoerrechten betaal je over de waarde van het product en over de waarde van de geleverde service. Doordat DHL mijn pakket & inhoud geruineerd heeft is de waarde gereduceerd tot NUL. En 19% btw van NUL is NUL. Ook zijn ze er niet in geslaagd de gewenste service te leveren, namelijk het heelhuids transporteren van mijn pakket van A naar B. Conclusie: Over waardeloze spullen en waardeloze service ben ik geen invoerrechten verschuldigd!
pi_61038932
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef miodzio het volgende:

Nog afgezien van mijn vorige post klopte het door DHL geheven bedrag aan invoerrechten niet. Het btwtarief is 19% en daar komen dan nog evt. inklaringskosten bovenop. Maar bij een pakket met een gedeclareerde waarde van $ 50 incl. porto kan je nooit op een dikke EUR 40 aan btw uitkomen!
pi_61039293
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zal het uitleggen: invoerrechten betaal je over de waarde van het product en over de waarde van de geleverde service. Doordat DHL mijn pakket & inhoud geruineerd heeft is de waarde gereduceerd tot NUL. En 19% btw van NUL is NUL. Ook zijn ze er niet in geslaagd de gewenste service te leveren, namelijk het heelhuids transporteren van mijn pakket van A naar B. Conclusie: Over waardeloze spullen en waardeloze service ben ik geen invoerrechten verschuldigd!
Daar heb je gelijk in, maar DHL berekend niet de invoerheffing nadat ze het pakket kapot hebben gemaakt.
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nog afgezien van mijn vorige post klopte het door DHL geheven bedrag aan invoerrechten niet. Het btwtarief is 19% en daar komen dan nog evt. inklaringskosten bovenop. Maar bij een pakket met een gedeclareerde waarde van $ 50 incl. porto kan je nooit op een dikke EUR 40 aan btw uitkomen!
Jij zal het wel weten, maar als je bijvoorbeeld elektronica importeert uit een land waar dat goedkoop is kunnen de invoerrechten soms hoger uitvallen dan de waarde van de elektronica. Je praat over BTW en inklaringskosten, daarnaast kan het extra bedrag (naast vervoerskosten) ook bestaan uit invoerrechten ,accijnzen, enz. enz.
---
pi_61039893
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 14:31 schreef miodzio het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar DHL berekend niet de invoerheffing nadat ze het pakket kapot hebben gemaakt.
[..]

Jij zal het wel weten, maar als je bijvoorbeeld elektronica importeert uit een land waar dat goedkoop is kunnen de invoerrechten soms hoger uitvallen dan de waarde van de elektronica. Je praat over BTW en inklaringskosten, daarnaast kan het extra bedrag (naast vervoerskosten) ook bestaan uit invoerrechten ,accijnzen, enz. enz.
Het pakket is door DHL vervoert van Uruguay naar Nederland. De inklaring heeft in Nederland, op Schiphol, plaatsgevonden. Statistisch gezien is het uitermate waarschijnlijk dat de inhoud van het pakket dus al kapot was voordat de inklaring plaatsvond.

Ik heb al vaak genoeg met inklaren te maken gehad. Zo´n factuur bestaat in de regel uit een bedrag aan invoerrechten/btw van 19% over het totaalbedrag van de waarde van het pakket (inclusief porto) in EURO´s. Vervolgens rolt daar een bedrag uit en de hoogte daarvan bepaalt tevens hoeveel inklaringskosten er verschuldigd zijn. Dat is dan meestal iets van EUR 10 bij een douanewaarde tot EUR 80, EUR 15 bij een douanewaarde van EUR 80-100, die orde van grootte.

$ 50 is ongeveer EUR 35, 19% daarvan is EUR 6,65, inklaringskosten nog iets van een tientje, kom ik op ongeveer EUR 16 uit.
pi_61042524
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
lol ik werk bij dhl

Gecondoleerd. de DHL is namelijk echt een kut bedrijf.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:31:30 #89
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_61045123
Hmz dit moet ik maar onthouden voor als ik weer van Ebay bestel
pi_61047130
Ik bestel altijd via TNT (internationaal of niet) nog NOOIT problemen mee gehad,zelfs nooit invoerrechten hoeven te betalen!!
Bij DHL weet je standaard dat je ruim 40 euro extra kosten moet betalen over je pakketje, daarom bestel ik ook nooit via DHL.
pi_61058265
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het waren 78-toerenplaten uit de jaren ´20. Aan deze specifieke exemplaren is niet zo makkelijk te komen, zeker niet in nagenoeg nieuwe conditie. Dus het is niet een kwestie van gewoon even nieuwe bestellen.
KLOOTZAKKEN! .

Daar gaat een stuk historie .
Ich bin der Führer.
pi_61060852
Mensen die niet weten dat je invoerrechten moet betalen
pi_61063796
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:14 schreef DSonnema het volgende:

Ik zeg volgende keer bestellen bij UPS, betere ervaringen mee iig.

Op mijn vorige werk reden wij ook voor UPS en toen ik zag hoe er omgegaan werd met Dell computers heb ik gelijk besloten geen Dell te bestellen.
pi_61064092
Na het lezen van dit topic (en dan vooral de post van mensen die bij DHL werken) is mijn vertrouwen in dat bedrijf echt naar 0% gezakt...
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 15:17:02 #95
199787 Schatgraver
The Ice Cream Man
pi_61064914
DHL _!
I'm down for you so ride with me
My enemies your enemies
Cause you ain't never had a friend like me
pi_61065784
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:35 schreef Roi het volgende:
Na het lezen van dit topic (en dan vooral de post van mensen die bij DHL werken) is mijn vertrouwen in dat bedrijf echt naar 0% gezakt...
Hahah ik heb in ieder geval niet gezegd dat je niet via DHL moet versturen
Maar bij DHL hoofddorp krijgen wij op onze kop als wij ook maar 1x een zending gooien. Het stapelen van zendingen gaat ook op een bepaald systeem(grote zware dozen beneden en kleine lichte dozen bovenop)

Ook gaan bij ons de Flyers(brieven) apart in een zak en worden die als laatst in de container gezet zodat kleine zendingen niet beschadigd raken.

Maar in Schiphol gaat het weer andersom. Daar stapelen ze van alles erin en als laatst bovenop alle zendingen een zware houten kist van 80 kilo .
Mischien dat het nu veranderd is maar ik werk al sinds april niet meer bij DHL schiphol. Ze waren in ieder geval druk bezig met een nieuw sorteer systeem.

DHL is eigelijk(ook naar mijn mening) meer bedoeld voor grotere zendingen of voor bedrijven die constant een aantal pallets per dag versturen.
Dat TNT beter is klopt ook voor geen meter. Ik heb ergere verhalen gehoord
pi_61065951
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:04 schreef Gokhan03 het volgende:

[..]

Hahah ik heb in ieder geval niet gezegd dat je niet via DHL moet versturen
Maar bij DHL hoofddorp krijgen wij op onze kop als wij ook maar 1x een zending gooien. Het stapelen van zendingen gaat ook op een bepaald systeem(grote zware dozen beneden en kleine lichte dozen bovenop)
Dat verschilt dan wel per vestiging. Het bedrijf waar ik werk chartert voor DHL en wij rijden ook lijndiensten 's nachts.

Als in een bepaalde vestiging de kooien op zijn stapelen ze de dozen op pallets. Dat is allemaal prima maar ik moet wel een hobbeltje over en het gebeurt vaak genoeg dat de zwaardere dozen bovenop staan en dus dat hele pallet omflikkert.
pi_61066020
DHL zuigt zwaar. Vooral die invoerrechten slaan nergens op
pi_61066711
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:40 schreef Zenon het volgende:
Mensen die niet weten dat je invoerrechten moet betalen
Waar heb ik dat geschreven, dan?

Mensen die topics niet goed lezen maar wel al een mening paraat hebben
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')