quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Je moet niet zeiken, als je via de posterijen besteld kun je zoiets verwachten.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
lol ik werk bij dhl
En je krijgt als t goed is max 100 euro maar weet niet zeker
Ga jezelf schamenquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oja smijtwerk is standaard bij DHLWe gingen er soms zelfs mee voetballen
Waarom zou je voetballen met andermans post?quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]welke vestiging?
Goeie woordspelingquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:11 schreef Red_85 het volgende:
ballentent dat dhl.
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom is die pakket dienst er dan als we er maar vanuit moeten gaan dat alles kapot gaat?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.![]()
Naïeve paupers zijn het!
Je betaald er toch voor?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.![]()
Naïeve paupers zijn het!
Ik zeik lang niet iedereen af, maar wel met name pakketbestellers en patatvreters, gun mij ook m'n pleziertje.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:37 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je betaald er toch voor?
Je kunt op een gegeven moment wel proberen iédereen af te zeiken in KBL, maar dit gaat echt te ver.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:32 schreef nattermann het volgende:
Dat is klote ja. Welke plaatjes had je gekocht?
DHL is niet "de posterijen". Met TNT heb ik nog nooit dit gezeik gehad (wel met GLS en SelektVracht trouwens). En dat terwijl DHL verreweg de duurste is van de 3. Voor $ 60 aan portokosten mag je toch een betere service verwachten!quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Ik moest gniffelenquote:De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL
Jij gaat er bij alles wat je koopt bij voorbaat van uit dat het stuk is? Ik vraag me af wie hier nu eigenlijk de naieve pauper is?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naïeve paupers zijn het!
Daar heb ik net een laptop heen gebracht om te versturenquote:Op woensdag 9 april 2008 05:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De betreffende DHL vestiging was trouwens Laan van Waalhaven 10 in Den Haag.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb op Ebay een paar platen gekocht, van een Amerikaan. Totale waarde $ 40. Wordt vandaag aangeboden door DHL kerel die eist dat ik eerst EUR 40 (!!) aan invoerrechten betaal. Op de kwitantie staat niet uitgelegd hoe ze aan dit bedrag komen. De DHL helpdesk zegt dat dit bedrag best kan kloppen. Onzin, natuurlijk. USD 40 staat gelijk aan EUR 25 en het btw-tarief is 19%, dus dan kom ik op EUR 4,75 excl. evt. inklaringskosten. Volgens DHL is het btw-tarief kennelijk 116%! DHL berekent de invoerrechten zelf, in opdracht van de douane. DHL-muts verwijst mij door naar de helpdesk van de douane. De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL en begint een klaagzang over de fouten van de inklaarders. In mijn geval zal er wel een fout met de komma gemaakt zijn, maar ik moet toch echt bij DHL zijn.
En het ergste komt nog. Vervolgens wil ik het, enigszins gedeukte pakket openen: platen in scherven! Ze waren goed verpakt met veel karton en piepschuim bolletjes, maar kennelijk niet opgewassen tegen het gooi- en smijtwerk van die DHL apen. Nu weet ik zeker dat ik teveel invoerrechten betaald heb, dankzij DHL is de douanewaarde van mijn pakket gereduceerd tot nul komma nul. Dus ik heb maar een klacht ingediend om in elk geval de betaalde btw terug te krijgen, voor de aankoopprijs moet de verkoper maar in actie komen.
Het waren 78-toerenplaten uit de jaren ´20. Aan deze specifieke exemplaren is niet zo makkelijk te komen, zeker niet in nagenoeg nieuwe conditie. Dus het is niet een kwestie van gewoon even nieuwe bestellen.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:10 schreef error32 het volgende:
TNT (voor .nl) of Fed-ex (voor de rest) nooit geen gedonder mee gehad.
Welke platen waren het trouwens, want het moet wel erg speciaal zijn als het uit de VS naar hier moet komen lijkt me.
Volgens mij ben jij nog te dom om het verschil tussen post en koerier te zien.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naïeve paupers zijn het!
De fout ligt ook bij de verzender. Ik had hem betaald voor registered airmail, maar in plaats daarvan stuurt hij het met DHL, zonder dat ik hem daarom gevraagd had. Mocht DHL niet over de brug komen dan kan ik dat nog als wapen inzetten, en evt. via de kopersbescherming van PayPal schadevergoeding krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:31 schreef fathank het volgende:
Schadevergoeding eisen. En voortaan verzekerd versturen.
Ik werk niet meer bij DHL hoor maar geloof me dat ze daar een handje van hebben om vooral niet voorzichtig om te gaan met je spullen, (spreek ik voor de Den Haag vestiging dan hequote:Op woensdag 9 april 2008 05:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De betreffende DHL vestiging was trouwens Laan van Waalhaven 10 in Den Haag.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Verder gaat alles nog goed met jou?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naïeve paupers zijn het!
Je zegt zelf dat de afdeling het zo druk heeft met alle afhandelingen dat jij zo lang moet wachten. Misschien is het dus wel een Kassa/Radar-achtig probleem? Je moet al die mensen alleen even mobiliserenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het gezeik is nog niet voorbij. De Ebay-verkoper heeft mij na het zien van de foto´s van de ravage m´n geld terugbetaald, inclusief verzendkosten. Die EUR 40 die ik hier in NL aan die DHL-schooier heb betaald heb ik echter nog steeds niet terug. Ik heb al meermalen gebeld met hun "customer retention advisor" maar daar heb je ook geen zak aan, want zijn reactie is toch iedere keer hetzelfde. "Ja, achterstand op de afdeling, hopelijk volgende maand ingelopen". Op mijn laatste mailtjes is zelfs helemaal niet meer gereageerd. Ik wacht gvd nu al meer dan 3 maanden op m´n geld. Kennelijk veroorzaakt DHL zoveel schade dat hun afdeling claims het werk niet meer aankan!
Dood aan DHL, DHL, brand in de hel!
Weet iemand trouwens of ik nog wat kan ondernemen om deze ten onrechte betaalde bttw terug te krijgen? Ik had al eerder gebeld met de belastingdienst afdeling Inklaringen, maar die kwamen ook niet verder dan dat ik het maar met DHL moest afhandelen. Aangifte van diefstal wordt wat moeilijk, Radar of Kassa zijn alleen geinteresseerd als het iets is wat heel veel mensen overkomt, wellicht de Nationale ombudsman?
Daar denkt die kutdouane jammer genoeg vaak anders overquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef McKillem het volgende:
Hoezo überhaupt invoerkosten voor iets dat je particulier van een Amerikaan koopt. Dat slaat nergens op.
De douane doet ook alleen maar wat ze volgens de wet moeten doen hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:06 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Daar denkt die kutdouane jammer genoeg vaak anders over
Ja nogmaals dat is natuurlijk een beredenering van lik me de kut.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef Klapjostie het volgende:
DHL is gewoon kut je bent naïef als je bij DHL iets besteld en verwacht dat het heel aankomt of überhaupt aan komt. Bij mijn ouwe stage kregen ze het voor elkaar om een pallet in zijn geheel kwijt te raken.....
Ja dat blijkt inderdaad uit de OPquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:11 schreef ijsklont het volgende:
[..]
De douane doet ook alleen maar wat ze volgens de wet moeten doen hoor.
Die zal natuurlijk ook wel balen ,platen kwijt en geen geldquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:29 schreef Kudtstudent het volgende:
Idd ik hoop dat je de verkoper heeeel erg bedankt hebt
Heb jij werkelijk het lef gehad om je geld terug te vragen? Hoe haal je het in je hoofd? Dat jij aan de andere kant van de oceaan woont en per se iets in de VS wil bestellen is je eigen risico en ik zou je met die opmerking het uit laten zoeken als verkoper zijnde.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het gezeik is nog niet voorbij. De Ebay-verkoper heeft mij na het zien van de foto´s van de ravage m´n geld terugbetaald, inclusief verzendkosten.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heb jij werkelijk het lef gehad om je geld terug te vragen? Hoe haal je het in je hoofd? Dat jij aan de andere kant van de oceaan woont en per se iets in de VS wil bestellen is je eigen risico en ik zou je met die opmerking het uit laten zoeken als verkoper zijnde.
Tja, om precies die reden denk ik dat ook niemand het in zijn hoofd zou halen om bij jou iets te bestellenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
Heb jij werkelijk het lef gehad om je geld terug te vragen? Hoe haal je het in je hoofd? Dat jij aan de andere kant van de oceaan woont en per se iets in de VS wil bestellen is je eigen risico en ik zou je met die opmerking het uit laten zoeken als verkoper zijnde.
Hoofddorp. Onze vestiging is ook nr1 van heel NL(daar gaan we ook goed om met zendingen) Ik heb ook een tijdje gewerkt bij DHL schiphol en daar was het om te huilen.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]welke vestiging?
Jij moet dan ook echt een schop op je muil hebben als je bij zulke idiotie betrokken was. Ik zal straks even naar die vestiging in hoofddorp bellen en een mailtje sturen naar jullie hoofdkantoor. Misschien ben je wel dom genoeg om je echte naam hier te gebruiken en anders kunnen ze vast wel kijken welke onopgeleide knuppel van vestiging schiphol wegkomt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 07:15 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hoofddorp. Onze vestiging is ook nr1 van heel NL(daar gaan we ook goed om met zendingen) Ik heb ook een tijdje gewerkt bij DHL schiphol en daar was het om te huilen.
Als de lading 1 cm uitsteekt dan gaan ze er tegen aan rammen met een heftruck![]()
Of dat we chemische zendingen in dezelfde container zetten als gewone zendingen. Zo n gozer van KLM zei nog: "Als het begint te lekken dan moet je het even doorgeven"
Maarja OT:
Hoe heb jij de factuur ingevuld? Soms hebben we van die debielen die een heel motorblok van een auto als een document willen versturen met een waarde van 3 euro -.-
En vervolgens betaal je na het zien van de foto's van de ravage het geld terug aan de koper?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:26 schreef Devlinsect het volgende:
Ik koop wel eens (beschadigde) platen die ik jarenlang heb opgehangen in het huis als decoratie. De kartonnen hoezen bewaar ik dan. Na een x-aantal jaar verkoop ik ze op E-bay als collectors item. Kijken welke sukkel erin trapt.![]()
En vraag 40 dollar voor 2 lp's.![]()
Dan stop ik ze netjes in plastic en karton enzo zodat de koper denkt dat het goed verpakt is. Dat kan wel van die 40 dollar vanaf.
Vervolgens pak ik een hamer en ga keihard op het pakket zitten rammen. Tjah, ik heb het al verkocht hè.![]()
De koper natuurlijk helemaal pissed off als hij dat pakket krijgt. Maar jah, er werken een boel apen bij DHL en die geef ik dan de schuld.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:59 schreef Quannum het volgende:
Heb twee jaar bij de hoofdvestiging van DHL (in Zaventem) gewerkt, aan de primary-afdeling waar alle internationale pakjes onder de 40 kilo op de juiste band moesten komen. De eerste dagen ga je nog omzichtig te werk met de pakjes, maar dat leer je al snel af. Het gaat zo gewoon niet snel genoeg en het is te belastend voor de rug. Tijd is er alles, dus we kregen bijna het bevel om te gooien of stampen, ipv je bijv. te bukken om een pakje netjes op de band te zetten. Ik had soms ook medelijden met de ontvangers/verzenders.
Doe ff normaal anders.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:15 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Jij moet dan ook echt een schop op je muil hebben als je bij zulke idiotie betrokken was. Ik zal straks even naar die vestiging in hoofddorp bellen en een mailtje sturen naar jullie hoofdkantoor. Misschien ben je wel dom genoeg om je echte naam hier te gebruiken en anders kunnen ze vast wel kijken welke onopgeleide knuppel van vestiging schiphol wegkomt.
Heldquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:15 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Jij moet dan ook echt een schop op je muil hebben als je bij zulke idiotie betrokken was. Ik zal straks even naar die vestiging in hoofddorp bellen en een mailtje sturen naar jullie hoofdkantoor. Misschien ben je wel dom genoeg om je echte naam hier te gebruiken en anders kunnen ze vast wel kijken welke onopgeleide knuppel van vestiging schiphol wegkomt.
TS heeft niet bij DHL besteld, DHL verkoopt geen LP'squote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:16 schreef Klapjostie het volgende:
DHL is gewoon kut je bent naïef als je bij DHL iets besteld en verwacht dat het heel aankomt of überhaupt aan komt.
Anders lees je eerst even het hele topic door, dan had je kunnen lezen waarom ik dit gedaan heb:quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 03:39 schreef StefanP het volgende:
[..]
De verkoper had op mijn verzoek de platen verzekerd verstuurd, dus hij kan gaan claimen bij DHL. En aangezien hij een Power Seller was op Ebay en veel zaken deed met DHL ga ik er vanuit dat hij z´n geld eerder terugkrijgt (terugkreeg?) dan ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:50 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Die zal natuurlijk ook wel balen ,platen kwijt en geen geld
T
De verkoper had er als waarde $ 50 opgezet. Echter was DHL hier niet mee akkoord gegaan, omdat zij redeneren dat alleen de verzendkosten al meer dan $ 50 waren, aangezien het verzenden van een soortgelijk pakket van Nederland naar Amerika meer dan $ 50 kost. Dat het pakket echter precies de andere kant op ging, en dat het verzenden in DIE richting aanmerkelijk goedkoper is deed er in hun ogen echter niet toe. Als de douane zelf het pakket had ingeklaard hadden ze er waarschijnlijk een stempel "vrij van belasting" op gezet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:45 schreef vingerplant het volgende:
Welke waarde had de verkoper op het pakket gezet? Over het algemeen kom je er makkelijk mee weg als ze 2 dollar per plaat rekenen, zeker als ze 2e hands zijn. Dat invoerrechtengezeik heb je dan al geen last van.
Zelf al zo'n 50 zendingen met platen uit de VS gehad, tot nu toe is het altijd heel goed gegaan. Soms pakketje eruit gepikt door de douane of DHL maar nooit hoeven bijbetalen, zelfs niet bij pakketten met 10 LP's. Overigens zou ik het niet in m'n hoofd halen bakkelieten platen daar vandaan te halen. Hoe goed verpakt ook, die breken me veel te snel.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 09:15 schreef Kudtstudent het volgende:
[..]
Ik zal het uitleggen: invoerrechten betaal je over de waarde van het product en over de waarde van de geleverde service. Doordat DHL mijn pakket & inhoud geruineerd heeft is de waarde gereduceerd tot NUL. En 19% btw van NUL is NUL. Ook zijn ze er niet in geslaagd de gewenste service te leveren, namelijk het heelhuids transporteren van mijn pakket van A naar B. Conclusie: Over waardeloze spullen en waardeloze service ben ik geen invoerrechten verschuldigd!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef miodzio het volgende:
Terechte klacht dat het pakket kapot is. Maar je vergelijking met invoerrechten - BTW ontgaat mij totaal, dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen. Iets wat je wel moet weten als je vaker producten invoert van buiten de EU.
http://www.kvk.nl/belasti(...)rrechten/default.asp
Nog afgezien van mijn vorige post klopte het door DHL geheven bedrag aan invoerrechten niet. Het btwtarief is 19% en daar komen dan nog evt. inklaringskosten bovenop. Maar bij een pakket met een gedeclareerde waarde van $ 50 incl. porto kan je nooit op een dikke EUR 40 aan btw uitkomen!quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:31 schreef miodzio het volgende:
Terechte klacht dat het pakket kapot is. Maar je vergelijking met invoerrechten - BTW ontgaat mij totaal, dat zijn namelijk twee totaal verschillende dingen. Iets wat je wel moet weten als je vaker producten invoert van buiten de EU.
http://www.kvk.nl/belasti(...)rrechten/default.asp
Daar heb je gelijk in, maar DHL berekend niet de invoerheffing nadat ze het pakket kapot hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zal het uitleggen: invoerrechten betaal je over de waarde van het product en over de waarde van de geleverde service. Doordat DHL mijn pakket & inhoud geruineerd heeft is de waarde gereduceerd tot NUL. En 19% btw van NUL is NUL. Ook zijn ze er niet in geslaagd de gewenste service te leveren, namelijk het heelhuids transporteren van mijn pakket van A naar B. Conclusie: Over waardeloze spullen en waardeloze service ben ik geen invoerrechten verschuldigd!
Jij zal het wel weten, maar als je bijvoorbeeld elektronica importeert uit een land waar dat goedkoop is kunnen de invoerrechten soms hoger uitvallen dan de waarde van de elektronica. Je praat over BTW en inklaringskosten, daarnaast kan het extra bedrag (naast vervoerskosten) ook bestaan uit invoerrechten ,accijnzen, enz. enz.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nog afgezien van mijn vorige post klopte het door DHL geheven bedrag aan invoerrechten niet. Het btwtarief is 19% en daar komen dan nog evt. inklaringskosten bovenop. Maar bij een pakket met een gedeclareerde waarde van $ 50 incl. porto kan je nooit op een dikke EUR 40 aan btw uitkomen!
Het pakket is door DHL vervoert van Uruguay naar Nederland. De inklaring heeft in Nederland, op Schiphol, plaatsgevonden. Statistisch gezien is het uitermate waarschijnlijk dat de inhoud van het pakket dus al kapot was voordat de inklaring plaatsvond.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 14:31 schreef miodzio het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar DHL berekend niet de invoerheffing nadat ze het pakket kapot hebben gemaakt.
[..]
Jij zal het wel weten, maar als je bijvoorbeeld elektronica importeert uit een land waar dat goedkoop is kunnen de invoerrechten soms hoger uitvallen dan de waarde van de elektronica. Je praat over BTW en inklaringskosten, daarnaast kan het extra bedrag (naast vervoerskosten) ook bestaan uit invoerrechten ,accijnzen, enz. enz.
Gecondoleerd. de DHL is namelijk echt een kut bedrijf.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
lol ik werk bij dhl
En je krijgt als t goed is max 100 euro maar weet niet zeker
KLOOTZAKKEN!quote:Op woensdag 9 april 2008 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het waren 78-toerenplaten uit de jaren ´20. Aan deze specifieke exemplaren is niet zo makkelijk te komen, zeker niet in nagenoeg nieuwe conditie. Dus het is niet een kwestie van gewoon even nieuwe bestellen.
quote:Op woensdag 9 april 2008 00:14 schreef DSonnema het volgende:
Ik zeg volgende keer bestellen bij UPS, betere ervaringen mee iig.
Hahah ik heb in ieder geval niet gezegd dat je niet via DHL moet versturenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:35 schreef Roi het volgende:
Na het lezen van dit topic (en dan vooral de post van mensen die bij DHL werken) is mijn vertrouwen in dat bedrijf echt naar 0% gezakt...
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:04 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Hahah ik heb in ieder geval niet gezegd dat je niet via DHL moet versturen
Maar bij DHL hoofddorp krijgen wij op onze kop als wij ook maar 1x een zending gooien. Het stapelen van zendingen gaat ook op een bepaald systeem(grote zware dozen beneden en kleine lichte dozen bovenop)
Waar heb ik dat geschreven, dan?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:40 schreef Zenon het volgende:
Mensen die niet weten dat je invoerrechten moet betalen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |