quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Je moet niet zeiken, als je via de posterijen besteld kun je zoiets verwachten.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:31 schreef Gokhan03 het volgende:
lol ik werk bij dhl
En je krijgt als t goed is max 100 euro maar weet niet zeker
Ga jezelf schamenquote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Oja smijtwerk is standaard bij DHLWe gingen er soms zelfs mee voetballen
Waarom zou je voetballen met andermans post?quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]welke vestiging?
Goeie woordspelingquote:Op dinsdag 8 april 2008 23:11 schreef Red_85 het volgende:
ballentent dat dhl.
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waarom is die pakket dienst er dan als we er maar vanuit moeten gaan dat alles kapot gaat?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.![]()
Naïeve paupers zijn het!
Je betaald er toch voor?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Sowieso, mensen die goedkoop via de post willen bestellen en dan ook nog serieus verwachten dat hun pakketje snel en schadevrij aan de deur wordt afgeleverd.![]()
Naïeve paupers zijn het!
Ik zeik lang niet iedereen af, maar wel met name pakketbestellers en patatvreters, gun mij ook m'n pleziertje.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:37 schreef Trannellius het volgende:
[..]
Je betaald er toch voor?
Je kunt op een gegeven moment wel proberen iédereen af te zeiken in KBL, maar dit gaat echt te ver.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:32 schreef nattermann het volgende:
Dat is klote ja. Welke plaatjes had je gekocht?
DHL is niet "de posterijen". Met TNT heb ik nog nooit dit gezeik gehad (wel met GLS en SelektVracht trouwens). En dat terwijl DHL verreweg de duurste is van de 3. Voor $ 60 aan portokosten mag je toch een betere service verwachten!quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Ik moest gniffelenquote:De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL
Jij gaat er bij alles wat je koopt bij voorbaat van uit dat het stuk is? Ik vraag me af wie hier nu eigenlijk de naieve pauper is?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naïeve paupers zijn het!
Daar heb ik net een laptop heen gebracht om te versturenquote:Op woensdag 9 april 2008 05:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
De betreffende DHL vestiging was trouwens Laan van Waalhaven 10 in Den Haag.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb op Ebay een paar platen gekocht, van een Amerikaan. Totale waarde $ 40. Wordt vandaag aangeboden door DHL kerel die eist dat ik eerst EUR 40 (!!) aan invoerrechten betaal. Op de kwitantie staat niet uitgelegd hoe ze aan dit bedrag komen. De DHL helpdesk zegt dat dit bedrag best kan kloppen. Onzin, natuurlijk. USD 40 staat gelijk aan EUR 25 en het btw-tarief is 19%, dus dan kom ik op EUR 4,75 excl. evt. inklaringskosten. Volgens DHL is het btw-tarief kennelijk 116%! DHL berekent de invoerrechten zelf, in opdracht van de douane. DHL-muts verwijst mij door naar de helpdesk van de douane. De dienstdoende douaneambtenaar begint zachtjes te huilen bij het horen van de naam DHL en begint een klaagzang over de fouten van de inklaarders. In mijn geval zal er wel een fout met de komma gemaakt zijn, maar ik moet toch echt bij DHL zijn.
En het ergste komt nog. Vervolgens wil ik het, enigszins gedeukte pakket openen: platen in scherven! Ze waren goed verpakt met veel karton en piepschuim bolletjes, maar kennelijk niet opgewassen tegen het gooi- en smijtwerk van die DHL apen. Nu weet ik zeker dat ik teveel invoerrechten betaald heb, dankzij DHL is de douanewaarde van mijn pakket gereduceerd tot nul komma nul. Dus ik heb maar een klacht ingediend om in elk geval de betaalde btw terug te krijgen, voor de aankoopprijs moet de verkoper maar in actie komen.
Het waren 78-toerenplaten uit de jaren ´20. Aan deze specifieke exemplaren is niet zo makkelijk te komen, zeker niet in nagenoeg nieuwe conditie. Dus het is niet een kwestie van gewoon even nieuwe bestellen.quote:Op woensdag 9 april 2008 10:10 schreef error32 het volgende:
TNT (voor .nl) of Fed-ex (voor de rest) nooit geen gedonder mee gehad.
Welke platen waren het trouwens, want het moet wel erg speciaal zijn als het uit de VS naar hier moet komen lijkt me.
Volgens mij ben jij nog te dom om het verschil tussen post en koerier te zien.quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naïeve paupers zijn het!
De fout ligt ook bij de verzender. Ik had hem betaald voor registered airmail, maar in plaats daarvan stuurt hij het met DHL, zonder dat ik hem daarom gevraagd had. Mocht DHL niet over de brug komen dan kan ik dat nog als wapen inzetten, en evt. via de kopersbescherming van PayPal schadevergoeding krijgen.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:31 schreef fathank het volgende:
Schadevergoeding eisen. En voortaan verzekerd versturen.
Ik werk niet meer bij DHL hoor maar geloof me dat ze daar een handje van hebben om vooral niet voorzichtig om te gaan met je spullen, (spreek ik voor de Den Haag vestiging dan hequote:Op woensdag 9 april 2008 05:36 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De betreffende DHL vestiging was trouwens Laan van Waalhaven 10 in Den Haag.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 22:24 schreef Rosbief het volgende:
Verder gaat alles nog goed met jou?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:19 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Naïeve paupers zijn het!
Je zegt zelf dat de afdeling het zo druk heeft met alle afhandelingen dat jij zo lang moet wachten. Misschien is het dus wel een Kassa/Radar-achtig probleem? Je moet al die mensen alleen even mobiliserenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het gezeik is nog niet voorbij. De Ebay-verkoper heeft mij na het zien van de foto´s van de ravage m´n geld terugbetaald, inclusief verzendkosten. Die EUR 40 die ik hier in NL aan die DHL-schooier heb betaald heb ik echter nog steeds niet terug. Ik heb al meermalen gebeld met hun "customer retention advisor" maar daar heb je ook geen zak aan, want zijn reactie is toch iedere keer hetzelfde. "Ja, achterstand op de afdeling, hopelijk volgende maand ingelopen". Op mijn laatste mailtjes is zelfs helemaal niet meer gereageerd. Ik wacht gvd nu al meer dan 3 maanden op m´n geld. Kennelijk veroorzaakt DHL zoveel schade dat hun afdeling claims het werk niet meer aankan!
Dood aan DHL, DHL, brand in de hel!
Weet iemand trouwens of ik nog wat kan ondernemen om deze ten onrechte betaalde bttw terug te krijgen? Ik had al eerder gebeld met de belastingdienst afdeling Inklaringen, maar die kwamen ook niet verder dan dat ik het maar met DHL moest afhandelen. Aangifte van diefstal wordt wat moeilijk, Radar of Kassa zijn alleen geinteresseerd als het iets is wat heel veel mensen overkomt, wellicht de Nationale ombudsman?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |