Werkt niet ;(quote:Op dinsdag 8 april 2008 21:24 schreef Deetch het volgende:
als je de regels 2 tm 10 van je bericht van maandag 7 april 2008 @ 09:31 steeds direct boven de end sub kopieert en dan de celverwijzingen aanpast zou het goed moeten gaan.
Kan vast mooier maar het zou wel moeten werken.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | If Not Application.Intersect(Target, Me.Range("L3")) Is Nothing Then If Range("L3").Value > Date - 1 And Range("L3").Value < Date + 14 Then MsgBox "De aanvraag vindt plaats binnen 2 weken voor de ingangsdatum. Hiervoor gaarne de reden opgeven onder het kopje 'Toelichtingen' onderaan de pagina. Daarnaast wordt u verzocht contact op te nemen met 9876-123456", vbMsgBoxSetForeground, "FOUT BIJ INGEVOERDE DATUM!" End If Else Exit Sub End If If Not Application.Intersect(Target, Me.Range("L5")) Is Nothing Then If Range("L5").Value > Date - 1 And Range("L5").Value < Date + 14 Then MsgBox "1De aanvraag vindt plaats binnen 2 weken voor de ingangsdatum. Hiervoor gaarne de reden opgeven onder het kopje 'Toelichtingen' onderaan de pagina. Daarnaast wordt u verzocht contact op te nemen met 9876-123456", vbMsgBoxSetForeground, "FOUT BIJ INGEVOERDE DATUM!" End If Else Exit Sub End If End Sub |
Je hebt gelijk, maar in een andere macro werkt het wel, op dezelfde manier. Maar ik ben es gaan kijken naar wat je zegt, en inderdaad.. door de 'end sub' eruit te slopen werkt het wel:quote:Op woensdag 9 april 2008 09:22 schreef Pheno het volgende:
Uhm, als je eerste if niet geldt dan gaat hij uit de sub (in die else) toch? Dus je onderliggende code is onbereikbaar in dat geval. Als beide ifs tegelijk kunnen (ik ken de context van dit geval niet), dan heb ik niets gezegd :)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | If Not Application.Intersect(Target, Me.Range("L3")) Is Nothing Then If Range("L3").Value > Date - 1 And Range("L3").Value < Date + 14 Then MsgBox "De aanvraag vindt plaats binnen 2 weken voor de ingangsdatum. Hiervoor gaarne de reden opgeven onder het kopje 'Toelichtingen' onderaan de pagina. Daarnaast wordt u verzocht contact op te nemen met 9876-123456", vbMsgBoxSetForeground, "FOUT BIJ INGEVOERDE DATUM!" End If Else End If If Not Application.Intersect(Target, Me.Range("L5")) Is Nothing Then If Range("L5").Value > Date - 1 And Range("L5").Value < Date + 14 Then MsgBox "1De aanvraag vindt plaats binnen 2 weken voor de ingangsdatum. Hiervoor gaarne de reden opgeven onder het kopje 'Toelichtingen' onderaan de pagina. Daarnaast wordt u verzocht contact op te nemen met 9876-123456", vbMsgBoxSetForeground, "FOUT BIJ INGEVOERDE DATUM!" End If Else End If End Sub |
Tnx, wist even niet waar ik op moest zoeken en heb weer alles op moeten spitten omdat ik een nederlandse excel heb.quote:Op woensdag 9 april 2008 00:05 schreef DaFan het volgende:
Tweede rij selecteren, Window -> Freeze panes
Ik heb hem in het nederlands, en met vertalen/fantasie kom ik nergens waar dat op lijkt..?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:08 schreef DaFan het volgende:
Options -> Display options -> Show zero in cells that have a zero value.
quote:Op donderdag 10 april 2008 10:57 schreef Pheno het volgende:
Dat dacht ik al, daarom altijd naar de versie vragen
Waarom MS altijd die menustructuur moet aanpassen is me een raadsel, maar goed.
Laat ze maar eens eerst meer rijen dan 65636 ondersteunen in Excel 2003, daar erger ik me dan weer dood aan
Tja, als je een tekstlogging hebt van 160 mb die je eens netjes doorzoekbaar wilt makenquote:Op donderdag 10 april 2008 10:59 schreef Thrilled het volgende:
[..]Horror als je ze inderdaad allemaal nodig hebt
vind de max van 256 rijen erger (althans voor office 97). Kan geneens een jaaroverzicht maken voor alle dagen van een jaar...quote:Op donderdag 10 april 2008 10:57 schreef Pheno het volgende:
Dat dacht ik al, daarom altijd naar de versie vragen
Waarom MS altijd die menustructuur moet aanpassen is me een raadsel, maar goed.
Laat ze maar eens eerst meer rijen dan 65636 ondersteunen in Excel 2003, daar erger ik me dan weer dood aan
Ja, ik snap ook wel dat er alternatieven zijn, maar een goed overzicht over een jaar voor mij was toch echt het makkelijkst met 1 jaar per sheet. Heb het nu per kwartaal gedaan, maar vond één sheet toch mooier.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:36 schreef Pheno het volgende:
Tweede worksheet maken? Of een worksheet per maand met max 31 rijen , zodat je naast een jaaroverzicht (die dan in 12 rijen nodig heeft) ook een prima maandoverzicht hebt? Of als je het een beetje slim aanpakt uit de maandoverzichten, ook een jaaroverzicht kan genereren?
Is dit niet gewoon op te lossen met de bladen beveiligen met een wachtwoord en dan te verbergen?quote:Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.
Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.
dan kan je alsnog de data uit kunnen lezen door bijvoorbeeld in A1 "=J1" etc. te zettenquote:Op maandag 14 april 2008 22:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon op te lossen met de bladen beveiligen met een wachtwoord en dan te verbergen?
1)quote:Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.
Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.
2) Op m'n 16e tabblad wil ik eigenlijk dat in een bepaalde cel de datum komt te staan waarin het Excel bestand voor het laatst is opgeslagen. Een soort version control, maar dan wat simpeler. Op dit moment update ik het steeds handmatig, maar dat begint wat vervelend te worden en ik had eigenlijk gehoopt dat het automatisch kon.
Alvast bedankt voor jullie kennis :)
1 2 3 4 5 | For Each sh In Array("Blad 1", "blad 2", "pagina zoveel", "etc") Sheets(sh).Columns("J:L").Delete Next sh End Sub |
1 2 3 | Sheets("16e sheet").Range("Bepaalde cel").Value = date End Sub |
Nummer 2 werkt wel, alleen hij laat echt alleen de datum zien (duh, Datequote:
Thanks, misschien wat stom maar ik had me bedacht dat 1) misschien niet de handigste optie is om mee te werken. Ik denk dat dit niet mogelijk is, maar zou ik een knop kunnen hebben dat een kopie van mijn complete Excel bestand maakt, waarbij dus diezelfde kolommen verwijderd zijn?quote:Op maandag 14 april 2008 23:16 schreef ralfie het volgende:
[..]
1)
[ code verwijderd ]
2)
[ code verwijderd ]
zoiets?
Okay, en misschien een stomme vraag, maar ik weet hoe ik code aan een button kan hangen, maar in het geval van die datum automatisch opslaan .. hoe voer ik dat in?quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:42 schreef Thrilled het volgende:
Moet geen probleem zijn, je 'verwijderd' eerst de inhoud, slaat dan een kopie op..
zoek hier even tussen
http://www.rondebruin.nl/tips.htm
als je mijn code in ThisWorkbook opslaat (extra->macro->visual basic editor) gaat dit automatisch...quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:53 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Okay, en misschien een stomme vraag, maar ik weet hoe ik code aan een button kan hangen, maar in het geval van die datum automatisch opslaan .. hoe voer ik dat in?
Edit: Okay, ik heb op die site gekeken maar ik snap er niks van!. Sorry, Excel is niet m'n beste vaardigheid.
Thanksquote:Op dinsdag 15 april 2008 11:15 schreef ralfie het volgende:
[..]
als je mijn code in ThisWorkbook opslaat (extra->macro->visual basic editor) gaat dit automatisch...
=!NAAMVANWERKBLAD:CELNRquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:29 schreef diamondvoodoo het volgende:
Hoi,
Hoe link je vanuit het ene werkblad naar het andere werkblad binnen 1 excel bestand?
Ik heb bijvoorbeeld blad1 met allemaal namen en daarachter cijfers (resultaten), deze cijfers heb ik verwerkt in een grafiek die op een ander werkblad staat.
Hoe kan ik nu er voor zorgen dat wanneer iemand op een naam klikt in werkblad1 dat deze direct naar het werkblad gaat met de grafiek? Wanneer ik de cel 'hyperlink' naar iets in hetzelfde bestand kan ik alleen kiezen uit de standaard bladen 1, 2, 3 maar niet de werkbladen (grafieken) die ik zelf heb aangemaakt.
Iemand een idee?
tuurlijk. Pak je dezelfde code, alleen dan geef je de opdracht het werkblad eerst op te slaan:quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:16 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Thanks :). Heb je misschien ook een oplossing voor m'n andere vraag? (mbt het eerst kopieeren en vervolgens verwijderen van een paar kolommen)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Dim naamVanKopie As String 'dit maakt een nieuwe naam aan als in Map1.xls -> Map1_kopie.xls naamVanKopie = Left$(ActiveWorkbook.FullName, Len(ActiveWorkbook.FullName) - 4) & "_kopie.xls" ActiveWorkbook.SaveCopyAs (naamVanKopie) Workbooks.Open (naamVanKopie) For Each sh In Array("Blad1", "Blad2", "Blad3") Sheets(sh).Columns("J:L").Delete Next sh ActiveWorkbook.Close (True) MsgBox "Een kopie is aangemaakt", vbInformation, "Klaar" End Sub |
Ah, je hebt hem gevondenquote:Op dinsdag 15 april 2008 19:21 schreef EvL. het volgende:
Simpele vraag: ik wil een formule kopieren (slepen) naar een stel andere cellen waarbij de argumenten (verwijzingen naar andere cellen) netjes mee verspringen. In Excel 2003 is dat geen probleem, in Excel 2007 doet 'ie dat niet, houdt de originele verwijzing aan.
Er zal best ergens een optie zijn, maar ik kan het niet vinden ... help?
Ignore the idiot, move along folks.
Heb hem al gevonden.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef Thrilled het volgende:
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
Ik had daar altijd een =als(a1=0;"";"iets anders") formule voorquote:Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef Thrilled het volgende:
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
Dat is het makkelijkste te doen dmv een hulpkolom. Maak ergens (desnoods onzichtbaar) een kolom waaar de celformule "=M1 & S1" is (waar 1 de rij is).quote:Op donderdag 17 april 2008 17:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb een vraag over excel. Ik heb een aantal kolommen. In kolom M staat b.v. de medewerker en in kolom S de status van een bepaald ingelegd incident.
Voorbeeld:
Jan Open
Piet Gesloten
Jan Gesloten
Kees Open
Karel Gesloten
Kees Open
Piet Open
enz.
Nu wil ik graag een formule waarmee ik kan zien hoeveel open en gesloten calls een persoon heeft. Waarbij ik moet opmerken dat er tussen kolom M en S andere data staan, maar dat terzijde.
Ik heb twee reeksen die ik dus wil vergelijken. Dus ik wil een dergelijke uitvoer krijgen:
Jan Open: 2 Gesloten: 4
Piet Open: 3 Gesloten: 1
Kees Open: 2 Gesloten: 1
Hoe kan ik dat het beste regelen?
edit: Nederlandse taal en versie 2003![]()
Hij doet hetquote:Op vrijdag 18 april 2008 09:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dus JanOpen en JanGesloten creeer je door feitelijk twee waarden samen te voegen met het & teken? En dan kan je zoeken op de samengevoegde waarde, is dat wat je bedoelt?
Ik ga het proberen. Zometeen meer.
dan moet je CEL vervangen door de code die er al staatquote:Op zaterdag 19 april 2008 12:20 schreef Wexy het volgende:
Kan die met een ; achter de code die er al in staat?
Als je onafgeronde rente in cel A5 staat (bijvoorbeeld) kun je deze in bijv. A6 laten afronden door in A6 te tikken:quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:20 schreef Wexy het volgende:
Kan die met een ; achter de code die er al in staat?
- nee dus
Hoe krijg ik die in de berekening die ik al heb staan?
=H343+J344
=afronden(H343+J344;2) dus?quote:Op zaterdag 19 april 2008 12:20 schreef Wexy het volgende:
Kan die met een ; achter de code die er al in staat?
- nee dus
Hoe krijg ik die in de berekening die ik al heb staan?
=H343+J344
Het werktquote:
office 2007 heeft geen venster......quote:Op zaterdag 19 april 2008 13:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Titelblokkerihng. Selecteer eerst de laatste cel waarvan je wilt dat die niet meescrolt en vink dan venster > tilelblokkering aan. Titelblokkering werkt zowel verticaal als horizontaal.
Toch raar, geen venster hebben terwijl je toch draait op windowsquote:
Ha Ha ben blij dat ik mezelf wel snapquote:Op zondag 20 april 2008 13:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Toch raar, geen venster hebben terwijl je toch draait op windowsDan klinkt een term als "outlook" ook niet meer zo geloofwaardig
1 2 3 4 5 6 | Ali, Glazenwasser Bob, HR manager Project leider Gert, Directeur |
1 2 3 4 5 6 | Gert, Directeur Bob, HR manager Ali, Glazenwasser Project leider |
Je kunt altijd de verschillende posities van dezelfde persoon in één cel zetten. ik meen ctrl+enter geeft een nieuwe regel in een celquote:Op maandag 21 april 2008 13:43 schreef Xith het volgende:
Ik wil bij Excel iets gaan sorteren, maar stuit er op problemen:
[ afbeelding ]
Ik wil (bijvoorbeeld) sorteren op naam, maar als ik dit doe dan pakt hij (bijvoorbeeld) 'deur opener' voor 'Guusje Hendriksen' niet, omdat Excel horizontaal sorteert. Wat ik zou kunnen doen is om de namen door te trekken naar 'Deur opener' maar dan krijg je problemen met verdere berekeningen, zoals in dit voorbeeld het aantal mannen in de organizatie (ik zie nu dat ik 50% heb maar dit is natuurlijk 75%) .
Het handigst zou zijn als ik alles dat onder Guusje valt kon groeperen, maar dat kan geloof ik niet (niet kunnen uitvinden iig).
Wat kan ik doen?![]()
Even in text :
[ code verwijderd ]
Als ik nu ga sorteren op Alfabet Z->A dan krijg ik dit:
[ code verwijderd ]
Terwijl Bob de Project leider is!
En normaals 'Bob' voor Project leider zetter zal dit wel verhelpen, maar misvormt volgende berekeningen (bijv. totaal aantal medewerkers).
Een (microsoft access) database maken is geen optie.
alt+enter werkt beter. Dan kun je alleen niet alle losse posities van 1 persoon gebruiken omdat hij die als 1 lap tekst ziet.quote:Op maandag 21 april 2008 15:01 schreef ralfie het volgende:
[..]
Je kunt altijd de verschillende posities van dezelfde persoon in één cel zetten. ik meen ctrl+enter geeft een nieuwe regel in een cel
Niemand.. :quote:Op woensdag 23 april 2008 10:43 schreef Folkwin het volgende:
Ik heb een vraagje aangaande Active-X.
Ik heb zojuist een 'voeg afbeelding toe' Active-X element toegevoegd.
Maar deze wil niet werken.
Ook als ik de ontwerpmodus uitzet, dan krijg ik niet het boxje waarin ik een foto kan selecteren om toe te voegen.
Moet ik toch nog een macro opnemen en deze eraan koppelen?
Ik gebruik Office 2007.
maar waarom mag er dan geen formule in C3?quote:Op zaterdag 26 april 2008 18:07 schreef Xith het volgende:
Het probleem bij mij is juist dat ik in C3 geen formules mag schrijven, het moet er dus vanuit een andere cel erin gezet worden, of door mij met de hand (maar wil het juist automatisch laten gebeuren)
Omdat deze sheet naar een externe software communiceert, en het getal dat ik wil invullen een commando zal zijn, welke door het andere software na 1 seconden automatisch gewist zal worden...quote:Op zaterdag 26 april 2008 19:40 schreef Wexy het volgende:
[..]
maar waarom mag er dan geen formule in C3?
oquote:Op zaterdag 26 april 2008 20:41 schreef Xith het volgende:
[..]
Omdat deze sheet naar een externe software communiceert, en het getal dat ik wil invullen een commando zal zijn, welke door het andere software na 1 seconden automatisch gewist zal worden...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ' ' Xith ' Macro recorded 2008-04-27 by Deetch ' ' If Range("B2") = True Then Range("C3").Value = "X" End Sub |
Ik heb van alles geprobeerd, maar het is me niet gelukt.quote:Op woensdag 23 april 2008 10:43 schreef Folkwin het volgende:
Ik heb een vraagje aangaande Active-X.
Ik heb zojuist een 'voeg afbeelding toe' Active-X element toegevoegd.
Maar deze wil niet werken.
Ook als ik de ontwerpmodus uitzet, dan krijg ik niet het boxje waarin ik een foto kan selecteren om toe te voegen.
Moet ik toch nog een macro opnemen en deze eraan koppelen?
Ik gebruik Office 2007.
hoe is het beveilgdquote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:38 schreef sanger het volgende:
Ik heb een Excelsheetje welke is beveiligd. Echter is de persoon die dat beveiligd heeft uit dienst (en de verhouding is niet dusdanig dat hij de beveiliging eraf zal halen). En je raadt het al, ik wil die beveiliging er af hebben
Weet iemand hoe je dit kunt "kraken"? Of kan ik op 1 of andere manier de sheet kopieeren zodat ik deze wel kan bewerken enzo?
Je laat een formule bekijken welke waarde in kolom A ook in kolom B voorkomt. Let daarbij wel op dat de celeigenschappen gelijk zijn, dat kan verschillen geven. Ik gebruik het bijvoorbeeld om intercompanysaldi tussen de financiele administraties af te stemmen (met de vlookup op het factuurnummer).quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:04 schreef Cuegirllie het volgende:
De layout is idd hetzelfde.
Maar heb nog nooit met vlookup gewerkt, hoe werkt dat een beetje?
Voor zover ik kan zien via Extra --> beveiliging.quote:
Met de formule =VERT.ZOEKEN(A:A;B:B;1;ONWAAR)quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:04 schreef Cuegirllie het volgende:
De layout is idd hetzelfde.
Maar heb nog nooit met vlookup gewerkt, hoe werkt dat een beetje?
De rijen hoeven trouwen niet perse op aparte tabbladen te staan, mag ook ophetzelfde blad als twee kolommen. Wordt toch gekopieerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |