Ja, ik snap ook wel dat er alternatieven zijn, maar een goed overzicht over een jaar voor mij was toch echt het makkelijkst met 1 jaar per sheet. Heb het nu per kwartaal gedaan, maar vond één sheet toch mooier.quote:Op donderdag 10 april 2008 11:36 schreef Pheno het volgende:
Tweede worksheet maken? Of een worksheet per maand met max 31 rijen , zodat je naast een jaaroverzicht (die dan in 12 rijen nodig heeft) ook een prima maandoverzicht hebt? Of als je het een beetje slim aanpakt uit de maandoverzichten, ook een jaaroverzicht kan genereren?
Is dit niet gewoon op te lossen met de bladen beveiligen met een wachtwoord en dan te verbergen?quote:Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.
Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.
dan kan je alsnog de data uit kunnen lezen door bijvoorbeeld in A1 "=J1" etc. te zettenquote:Op maandag 14 april 2008 22:27 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Is dit niet gewoon op te lossen met de bladen beveiligen met een wachtwoord en dan te verbergen?
1)quote:Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:
1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.
Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.
2) Op m'n 16e tabblad wil ik eigenlijk dat in een bepaalde cel de datum komt te staan waarin het Excel bestand voor het laatst is opgeslagen. Een soort version control, maar dan wat simpeler. Op dit moment update ik het steeds handmatig, maar dat begint wat vervelend te worden en ik had eigenlijk gehoopt dat het automatisch kon.
Alvast bedankt voor jullie kennis :)
1 2 3 4 5 | For Each sh In Array("Blad 1", "blad 2", "pagina zoveel", "etc") Sheets(sh).Columns("J:L").Delete Next sh End Sub |
1 2 3 | Sheets("16e sheet").Range("Bepaalde cel").Value = date End Sub |
Nummer 2 werkt wel, alleen hij laat echt alleen de datum zien (duh, Date ) maar hoe gooi ik er ook de tijd bji? DateTime werkt niet ..quote:
Thanks, misschien wat stom maar ik had me bedacht dat 1) misschien niet de handigste optie is om mee te werken. Ik denk dat dit niet mogelijk is, maar zou ik een knop kunnen hebben dat een kopie van mijn complete Excel bestand maakt, waarbij dus diezelfde kolommen verwijderd zijn?quote:Op maandag 14 april 2008 23:16 schreef ralfie het volgende:
[..]
1)
[ code verwijderd ]
2)
[ code verwijderd ]
zoiets?
Okay, en misschien een stomme vraag, maar ik weet hoe ik code aan een button kan hangen, maar in het geval van die datum automatisch opslaan .. hoe voer ik dat in?quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:42 schreef Thrilled het volgende:
Moet geen probleem zijn, je 'verwijderd' eerst de inhoud, slaat dan een kopie op..
zoek hier even tussen
http://www.rondebruin.nl/tips.htm
als je mijn code in ThisWorkbook opslaat (extra->macro->visual basic editor) gaat dit automatisch...quote:Op dinsdag 15 april 2008 10:53 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Okay, en misschien een stomme vraag, maar ik weet hoe ik code aan een button kan hangen, maar in het geval van die datum automatisch opslaan .. hoe voer ik dat in?
Edit: Okay, ik heb op die site gekeken maar ik snap er niks van! . Sorry, Excel is niet m'n beste vaardigheid.
Thanks . Heb je misschien ook een oplossing voor m'n andere vraag? (mbt het eerst kopieeren en vervolgens verwijderen van een paar kolommen)quote:Op dinsdag 15 april 2008 11:15 schreef ralfie het volgende:
[..]
als je mijn code in ThisWorkbook opslaat (extra->macro->visual basic editor) gaat dit automatisch...
=!NAAMVANWERKBLAD:CELNRquote:Op dinsdag 15 april 2008 13:29 schreef diamondvoodoo het volgende:
Hoi,
Hoe link je vanuit het ene werkblad naar het andere werkblad binnen 1 excel bestand?
Ik heb bijvoorbeeld blad1 met allemaal namen en daarachter cijfers (resultaten), deze cijfers heb ik verwerkt in een grafiek die op een ander werkblad staat.
Hoe kan ik nu er voor zorgen dat wanneer iemand op een naam klikt in werkblad1 dat deze direct naar het werkblad gaat met de grafiek? Wanneer ik de cel 'hyperlink' naar iets in hetzelfde bestand kan ik alleen kiezen uit de standaard bladen 1, 2, 3 maar niet de werkbladen (grafieken) die ik zelf heb aangemaakt.
Iemand een idee?
tuurlijk. Pak je dezelfde code, alleen dan geef je de opdracht het werkblad eerst op te slaan:quote:Op dinsdag 15 april 2008 14:16 schreef G-Mart het volgende:
[..]
Thanks :). Heb je misschien ook een oplossing voor m'n andere vraag? (mbt het eerst kopieeren en vervolgens verwijderen van een paar kolommen)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Dim naamVanKopie As String 'dit maakt een nieuwe naam aan als in Map1.xls -> Map1_kopie.xls naamVanKopie = Left$(ActiveWorkbook.FullName, Len(ActiveWorkbook.FullName) - 4) & "_kopie.xls" ActiveWorkbook.SaveCopyAs (naamVanKopie) Workbooks.Open (naamVanKopie) For Each sh In Array("Blad1", "Blad2", "Blad3") Sheets(sh).Columns("J:L").Delete Next sh ActiveWorkbook.Close (True) MsgBox "Een kopie is aangemaakt", vbInformation, "Klaar" End Sub |
Ah, je hebt hem gevondenquote:Op dinsdag 15 april 2008 19:21 schreef EvL. het volgende:
Simpele vraag: ik wil een formule kopieren (slepen) naar een stel andere cellen waarbij de argumenten (verwijzingen naar andere cellen) netjes mee verspringen. In Excel 2003 is dat geen probleem, in Excel 2007 doet 'ie dat niet, houdt de originele verwijzing aan.
Er zal best ergens een optie zijn, maar ik kan het niet vinden ... help?
Ignore the idiot, move along folks.
Heb hem al gevonden.quote:Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef Thrilled het volgende:
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
Ik had daar altijd een =als(a1=0;"";"iets anders") formule voorquote:Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef Thrilled het volgende:
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |