abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 april 2008 @ 14:50:30 #26
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_57957900
quote:
Op donderdag 10 april 2008 11:36 schreef Pheno het volgende:
Tweede worksheet maken? Of een worksheet per maand met max 31 rijen , zodat je naast een jaaroverzicht (die dan in 12 rijen nodig heeft) ook een prima maandoverzicht hebt? Of als je het een beetje slim aanpakt uit de maandoverzichten, ook een jaaroverzicht kan genereren?
Ja, ik snap ook wel dat er alternatieven zijn, maar een goed overzicht over een jaar voor mij was toch echt het makkelijkst met 1 jaar per sheet. Heb het nu per kwartaal gedaan, maar vond één sheet toch mooier.
pi_58052696
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:

1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.

Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.

2) Op m'n 16e tabblad wil ik eigenlijk dat in een bepaalde cel de datum komt te staan waarin het Excel bestand voor het laatst is opgeslagen. Een soort version control, maar dan wat simpeler. Op dit moment update ik het steeds handmatig, maar dat begint wat vervelend te worden en ik had eigenlijk gehoopt dat het automatisch kon.

Alvast bedankt voor jullie kennis
pi_58054790
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:

1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.

Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.

Is dit niet gewoon op te lossen met de bladen beveiligen met een wachtwoord en dan te verbergen?

[ Bericht 21% gewijzigd door Thrilled op 14-04-2008 22:33:25 ]
  maandag 14 april 2008 @ 23:16:32 #29
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58056620
quote:
Op maandag 14 april 2008 22:27 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Is dit niet gewoon op te lossen met de bladen beveiligen met een wachtwoord en dan te verbergen?
dan kan je alsnog de data uit kunnen lezen door bijvoorbeeld in A1 "=J1" etc. te zetten
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 14 april 2008 @ 23:16:52 #30
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_58056628
quote:
Op maandag 14 april 2008 21:30 schreef G-Mart het volgende:
Okay, ik heb eigenlijk 2 vraagjes:

1) Ik heb een Excel bestand met zo'n 14 tabbladen met allerlei projectinfo. Het 1e tabblad is een verzameling van de info op de andere sheets, tabblad 2 - 15 bevat project info, en tabblad 16 is hidden maar bevat wat aantekeningen die ik nodig heb.

Op tabblad 2-15 staat op elke pagina in kolom J, K en L allerlei budgetinfo. Niet handig natuurlijk als ik het sheet naar iemand wil sturen die die informatie helemaal niks aangaat. Daarom vroeg ik me af of ik met een button misschien makkelijk een commando kan geven waarmee in tabblad 2-15 kolom J, K en L automatisch verwijderd worden.

2) Op m'n 16e tabblad wil ik eigenlijk dat in een bepaalde cel de datum komt te staan waarin het Excel bestand voor het laatst is opgeslagen. Een soort version control, maar dan wat simpeler. Op dit moment update ik het steeds handmatig, maar dat begint wat vervelend te worden en ik had eigenlijk gehoopt dat het automatisch kon.

Alvast bedankt voor jullie kennis :)
1)
1
2
3
4
5
Private Sub delete_zooi()
    For Each sh In Array("Blad 1", "blad 2", "pagina zoveel", "etc")
        Sheets(sh).Columns("J:L").Delete
    Next sh
End Sub

2)
1
2
3
Private Sub Workbook_BeforeSave(ByVal SaveAsUI As Boolean, Cancel As Boolean)
    Sheets("16e sheet").Range("Bepaalde cel").Value = date
End Sub

zoiets?
  dinsdag 15 april 2008 @ 07:55:35 #31
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_58059621
Ah, eindelijk een reeks waar je wat aan hebt.

Ik ben al aan het zoeken in de vorige topics maar ik kan zo gauw niet vinden wat ik zoek...

Ik wil uit verschillende werkbladen steeds 2 dezellfde kolommen kopieren naar een nieuw werkblad.
Hoe is dit het beste aan te pakken?


Collega had het verkeerd omschreven;

In blad1 heb ik een kolom "Groepen" met daarin 1.18, 1.19, 1.20 etc...

In blad2 heb ik een kolom "Subgroepen" met daarin 1.18.1, 1.18.2, 1.19.1 etc...

Hoe kan ik het beste die subgroepen onder die groepen krijgen, zodat je het volgende krijgt:

Groep | Subgroep
1.18__ | 1.18.1
______| 1.18.2
1.19__ | 1.19.1
etc

[ Bericht 22% gewijzigd door DeTolk op 15-04-2008 08:16:00 ]
pi_58060143
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:16 schreef ralfie het volgende:

[..]

2)
[ code verwijderd ]

zoiets?
Nummer 2 werkt wel, alleen hij laat echt alleen de datum zien (duh, Date ) maar hoe gooi ik er ook de tijd bji? DateTime werkt niet ..
pi_58060325
Kijk even bij de tijdsfuncties. Er zal vast iets van timestamp bij staan. Ik heb excel even niet bij de hand, vandaar
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_58060336
Oh, "=Now()" natuurlijk.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_58060931
dat ondersteund ie niet, alleen 'Now' is voldoende.. try & error
pi_58061508
quote:
Op maandag 14 april 2008 23:16 schreef ralfie het volgende:

[..]

1)
[ code verwijderd ]

2)
[ code verwijderd ]

zoiets?
Thanks, misschien wat stom maar ik had me bedacht dat 1) misschien niet de handigste optie is om mee te werken. Ik denk dat dit niet mogelijk is, maar zou ik een knop kunnen hebben dat een kopie van mijn complete Excel bestand maakt, waarbij dus diezelfde kolommen verwijderd zijn?
pi_58061922
Moet geen probleem zijn, je 'verwijderd' eerst de inhoud, slaat dan een kopie op..

zoek hier even tussen
http://www.rondebruin.nl/tips.htm
pi_58062129
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 10:42 schreef Thrilled het volgende:
Moet geen probleem zijn, je 'verwijderd' eerst de inhoud, slaat dan een kopie op..

zoek hier even tussen
http://www.rondebruin.nl/tips.htm
Okay, en misschien een stomme vraag, maar ik weet hoe ik code aan een button kan hangen, maar in het geval van die datum automatisch opslaan .. hoe voer ik dat in?

Edit: Okay, ik heb op die site gekeken maar ik snap er niks van! . Sorry, Excel is niet m'n beste vaardigheid.

[ Bericht 12% gewijzigd door G-Mart op 15-04-2008 11:01:01 ]
  dinsdag 15 april 2008 @ 11:15:47 #39
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_58062558
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 10:53 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Okay, en misschien een stomme vraag, maar ik weet hoe ik code aan een button kan hangen, maar in het geval van die datum automatisch opslaan .. hoe voer ik dat in?

Edit: Okay, ik heb op die site gekeken maar ik snap er niks van! . Sorry, Excel is niet m'n beste vaardigheid.
als je mijn code in ThisWorkbook opslaat (extra->macro->visual basic editor) gaat dit automatisch...
pi_58065622
Hoi,

Hoe link je vanuit het ene werkblad naar het andere werkblad binnen 1 excel bestand?

Ik heb bijvoorbeeld blad1 met allemaal namen en daarachter cijfers (resultaten), deze cijfers heb ik verwerkt in een grafiek die op een ander werkblad staat.

Hoe kan ik nu er voor zorgen dat wanneer iemand op een naam klikt in werkblad1 dat deze direct naar het werkblad gaat met de grafiek? Wanneer ik de cel 'hyperlink' naar iets in hetzelfde bestand kan ik alleen kiezen uit de standaard bladen 1, 2, 3 maar niet de werkbladen (grafieken) die ik zelf heb aangemaakt.

Iemand een idee?
BF2: Diamond3d
pi_58066536
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 11:15 schreef ralfie het volgende:

[..]

als je mijn code in ThisWorkbook opslaat (extra->macro->visual basic editor) gaat dit automatisch...
Thanks . Heb je misschien ook een oplossing voor m'n andere vraag? (mbt het eerst kopieeren en vervolgens verwijderen van een paar kolommen)
  dinsdag 15 april 2008 @ 14:27:45 #42
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_58066728
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:29 schreef diamondvoodoo het volgende:
Hoi,

Hoe link je vanuit het ene werkblad naar het andere werkblad binnen 1 excel bestand?

Ik heb bijvoorbeeld blad1 met allemaal namen en daarachter cijfers (resultaten), deze cijfers heb ik verwerkt in een grafiek die op een ander werkblad staat.

Hoe kan ik nu er voor zorgen dat wanneer iemand op een naam klikt in werkblad1 dat deze direct naar het werkblad gaat met de grafiek? Wanneer ik de cel 'hyperlink' naar iets in hetzelfde bestand kan ik alleen kiezen uit de standaard bladen 1, 2, 3 maar niet de werkbladen (grafieken) die ik zelf heb aangemaakt.

Iemand een idee?
=!NAAMVANWERKBLAD:CELNR
=!Grafiek1:A1

bijvoorbeeld
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 15 april 2008 @ 18:24:39 #43
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_58070803
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 14:16 schreef G-Mart het volgende:

[..]

Thanks :). Heb je misschien ook een oplossing voor m'n andere vraag? (mbt het eerst kopieeren en vervolgens verwijderen van een paar kolommen)
tuurlijk. Pak je dezelfde code, alleen dan geef je de opdracht het werkblad eerst op te slaan:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub saveVeilig()
    Dim naamVanKopie As String
    'dit maakt een nieuwe naam aan als in Map1.xls -> Map1_kopie.xls
    naamVanKopie = Left$(ActiveWorkbook.FullName, Len(ActiveWorkbook.FullName) - 4) & "_kopie.xls"
    ActiveWorkbook.SaveCopyAs (naamVanKopie)
    Workbooks.Open (naamVanKopie)
    For Each sh In Array("Blad1", "Blad2", "Blad3")
        Sheets(sh).Columns("J:L").Delete
    Next sh
    ActiveWorkbook.Close (True)
    MsgBox "Een kopie is aangemaakt", vbInformation, "Klaar"
End Sub
pi_58071908
Simpele vraag: ik wil een formule kopieren (slepen) naar een stel andere cellen waarbij de argumenten (verwijzingen naar andere cellen) netjes mee verspringen. In Excel 2003 is dat geen probleem, in Excel 2007 doet 'ie dat niet, houdt de originele verwijzing aan.

Er zal best ergens een optie zijn, maar ik kan het niet vinden ... help?


Ignore the idiot, move along folks.

[ Bericht 4% gewijzigd door EvL. op 15-04-2008 19:41:56 ]
pi_58083914
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 19:21 schreef EvL. het volgende:
Simpele vraag: ik wil een formule kopieren (slepen) naar een stel andere cellen waarbij de argumenten (verwijzingen naar andere cellen) netjes mee verspringen. In Excel 2003 is dat geen probleem, in Excel 2007 doet 'ie dat niet, houdt de originele verwijzing aan.

Er zal best ergens een optie zijn, maar ik kan het niet vinden ... help?


Ignore the idiot, move along folks.
Ah, je hebt hem gevonden
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_58106253
Waar kan je in de nieuwste excelversie zorgen dat 0 waardes niet weergegeven worden en waar kan je dat ook weer opheffen??

alvast bedankt.
pi_58108408
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
pi_58108677
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef Thrilled het volgende:
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
Heb hem al gevonden.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 17 april 2008 @ 17:14:39 #49
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58115731
Ik heb een vraag over excel. Ik heb een aantal kolommen. In kolom M staat b.v. de medewerker en in kolom S de status van een bepaald ingelegd incident.

Voorbeeld:
Jan Open
Piet Gesloten
Jan Gesloten
Kees Open
Karel Gesloten
Kees Open
Piet Open
enz.

Nu wil ik graag een formule waarmee ik kan zien hoeveel open en gesloten calls een persoon heeft. Waarbij ik moet opmerken dat er tussen kolom M en S andere data staan, maar dat terzijde.

Ik heb twee reeksen die ik dus wil vergelijken. Dus ik wil een dergelijke uitvoer krijgen:

Jan Open: 2 Gesloten: 4
Piet Open: 3 Gesloten: 1
Kees Open: 2 Gesloten: 1

Hoe kan ik dat het beste regelen?

edit: Nederlandse taal en versie 2003

[ Bericht 9% gewijzigd door vogeltjesdans op 17-04-2008 17:30:07 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 17 april 2008 @ 17:32:10 #50
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_58116175
quote:
Op donderdag 17 april 2008 11:57 schreef Thrilled het volgende:
Extra > Opties > Nulwaarden (aan of uitvinken)
Ik had daar altijd een =als(a1=0;"";"iets anders") formule voor
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')