quote:
Op zondag 6 april 2008 14:52 schreef Dagonet het volgende:Pedofiele kinderverkrachtende priesters die door de kerk in bescherming worden genomen, een terugblik op de slachtpartijen en stelselmatige discriminatie van joden en negers door de eeuwen heen, een best of zeg maar, terreuraanslagen door Christenen over de hele wereld, indoctrinatie van kinderen. Er valt genoeg te vinden hoor.
Ik snap niet waar ze dat vanuit de Bijbel rechtvaardigen. Ik zie nergens staan waardoor dat gerechtvaardigd kan worden. Daar is geen excuses voor vanuit de bijbel, dus moet gewoon bestraft worden.
Ik vind trouwens veel verschil in het oude en nieuwe testament. Ja in het oude vooral, staan gruwelijke dingen..zoals het vermoorden van alle inwoners van een stad. de steden Sodom en Gommora die met alle inwoners verbrand zijn omdat er geen enkel rechtvaardig en liefdevol mens meer in zou wonen. Het geven van de dochters van Lot aan een meute die de engelen wil verkrachten.
Ja, er staan in het oude testament net zulke gruwelijkheden als ook in de Koran. Ik vind ze ook heel erg op elkaar lijken, maar er staan ook veel mooie dingen in.
En even over de kruistochten. In feite gebeurde het al eerder. Jeruzalem is door vele volken ingenomen. Wat ik van die geschiedenis kan vinden? Zou het oorspronkelijk van Egypte zijn
quote:
Archeologische vondsten ten zuiden van de Gihonbron in de Kidronvallei leveren de bewijzen van de aanwezigheid van een nederzetting. Dit gebied valt onder het Egyptische Rijk.
Deze nederzetting werd waarschijnlijk bewoond door herders.
Daarna werd het veroverd door het Hyksosvolk. en ga zo maar door...
Het werden kruistochten genoemd, maar in feite was het heroveren van gebieden die waren veroverd door weer anderen nadat hun het veroverd hadden....
quote:
De kruistochten (in engere zin) waren een serie militaire campagnes die plaatsvonden tijdens de 11e, 12e en 13e eeuw. Ze begonnen als een poging van de christenen om Jeruzalem, de heiligste plaats in het christendom, op de moslims te heroveren.
En ook de Joden werden dus vermoord in die tijd. Ja, gruwelijke daden, maar niet minder gruwelijk dan wat er al plaats heeft gevonden..
Denk dat de mannen vroeger niet ver van beesten verwijderd waren. (de vrouwen hadden in die tijd nergens rechten ook niet van ongelovige stammen, daarom benoem ik de mannen) Het was de zucht naar macht en jaloersheid op bezittingen welvaart van je buurman. (denk dat het nog steeds aan de gang is)
Die kruistochten zijn net zo min te rechtvaardigen als dat de toenmalige bezitters van het land dit ook met een oorlog hebben veroverd het land Neem aan dat er toen ook heel veel mensen vermoord zijn. En nee, ik praat die gruwelijke/beestachtige praktijken niet goed.Maar inderdaad...het is zo dat bepaalde zaken (net als sommige teksten in de Koran) als oproep tot haat gezien kan worden. Ik ontken dat niet.....Ik zie in het nieuwe testament andere teksten, maar die zullen ze wel niet voor de film gebruiken

En nu maar hopen op rellen zeker

Die komen in Nederland net zo min als dat de moslims zich er toe lieten verleiden. Hooguit een paar ettertjes die überhaupt wel van plan waren de boel af te breken. Wanneer komt de film uit van Atheïsten? Die roepen toch ook al aardig op tot geweld. .....posts als: deporteren dat volk.. er moet etnisch gezuiverd worden.. enz enz..zie ik toch ook regelmatig staan. En juist van een anti-gelovige. Hele volken moeten een bom op gegooid worden....steden waar gelovigen wonen moeten zinken in de Noordzee enz Alleen heb je dan wel een probleem. er is geen boek waar ze hun daden tot uitvoer in schrijven.. Maar ze roepen wel op tot haat. En dan hebben we het niet eens over een boek van duizenden jaren oud.