abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58065147
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 12:37 schreef Branieschopper het volgende:
Ik ben vóór dienst. Tegen plicht, maar vóór invoering van een keuze. Op dit moment kun je niet 1 jaar in het leger gaan om harder/gedisciplineerder/algemeen ontwikkelder te worden.. Ik had dit graag gewilt, maar omdat je in het leger meteen een vast dienstverband moet tekenen én je in een peloton mensen terecht komt die allen beroepsmilitair willen worden, is het geen ideale optie.

Dus ik ben vóór de Dienstkeuze
Denk dat je niet weet hoe het zit. Je hebt Beroeps bepaalde tijd (BBT) en beroeps onbepaalde tijd. (BOT) BBT is voorheen ook wel KVV genoemd (kort verband vrijwilliger)

Ik geloof dat het kortste contract op het moment bij de bewaking is voor 18 maanden. Zij vertegenwoordigen 80% van de krijgsmacht. De langste periode is op het moment 12 jaar meen ik voor officieren in BBT. Pin me niet vast op de exacte periodes tegenwoordig.

Met dit principe heb je een getrainde groep achter de hand en blijf je mensen opleiden zodat bij nood er een grotere groep snel inzetbaar is. De sleutelposities voor beleid bijvoorbeeld zijn wel voor de lange termijn aangenomen (BOT) Je moet eerst BBT-er zijn om in aanmerking te komen voor een BOT positie zover ik weet.

Ik ben er al weer 10 jaar uit dus het kan nu alweer wat anders liggen.
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:13:39 #177
141900 Mr_Baus
Sexy PKM hoer!
pi_58073106
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef jpjedi het volgende:

Ik geloof dat het kortste contract op het moment bij de bewaking is voor 18 maanden.
Volgens mij, bij de KLu dan, is dat tegenwoordig 4 jaar. BBT kan je voor 2,5 jaar tekenen.

OT; ik zou niet weigeren, ik zou vooraan staan
I'd rather be whacking Tango's
HK 416 D - In a world of compromise, some men don't..
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:57:25 #178
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_58074122
Ik ga niet in dienst. Ongeacht de straf die ik er voor krijg.
pi_58075225
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 20:57 schreef Ixnay het volgende:
Ik ga niet in dienst. Ongeacht de straf die ik er voor krijg.
Wat houdt zo'n dienst, welke jij weigert, in volgens jou?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 15 april 2008 @ 22:21:51 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58076223
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 13:04 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Denk dat je niet weet hoe het zit. Je hebt Beroeps bepaalde tijd (BBT) en beroeps onbepaalde tijd. (BOT) BBT is voorheen ook wel KVV genoemd (kort verband vrijwilliger)

Ik geloof dat het kortste contract op het moment bij de bewaking is voor 18 maanden. Zij vertegenwoordigen 80% van de krijgsmacht. De langste periode is op het moment 12 jaar meen ik voor officieren in BBT. Pin me niet vast op de exacte periodes tegenwoordig.

Met dit principe heb je een getrainde groep achter de hand en blijf je mensen opleiden zodat bij nood er een grotere groep snel inzetbaar is. De sleutelposities voor beleid bijvoorbeeld zijn wel voor de lange termijn aangenomen (BOT) Je moet eerst BBT-er zijn om in aanmerking te komen voor een BOT positie zover ik weet.

Ik ben er al weer 10 jaar uit dus het kan nu alweer wat anders liggen.
Is idd allemaal alweer veranderd met het nieuwe FPS, het verschil BOT/BBT kennen we niet meer. Je krijgt een contract en je dient minimaal de tijd die in je contract staat vermeld. Vervolgens kun je rustig bijtekenen en doorgaan tot je 35e. Daar ligt het meetmoment waar men gaat kijken of je geschikt bent om een leidinggevende functie te bekleden. Zo ja, dan kun je naar de KMS/KMA (eerder kan natuurlijk altijd) en dan ga je eigenlijk het "oude BOT" traject in, dienen tot je pensioen. Maar als de baas denkt dat je niet geschikt bent, dan vlieg je er op je 35e uit.
pi_58076304
Ze spreken maar mooi mijn voicemail in als het zover is
pi_58077325
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 22:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is idd allemaal alweer veranderd met het nieuwe FPS, het verschil BOT/BBT kennen we niet meer. Je krijgt een contract en je dient minimaal de tijd die in je contract staat vermeld. Vervolgens kun je rustig bijtekenen en doorgaan tot je 35e. Daar ligt het meetmoment waar men gaat kijken of je geschikt bent om een leidinggevende functie te bekleden. Zo ja, dan kun je naar de KMS/KMA (eerder kan natuurlijk altijd) en dan ga je eigenlijk het "oude BOT" traject in, dienen tot je pensioen. Maar als de baas denkt dat je niet geschikt bent, dan vlieg je er op je 35e uit.
Maar dat contract is zo beklemmend. Zeker voor iemand als ik die graag een baan in het bedrijfsleven wil bekleden en opleidingen wil volgen. Dienst tussen de middelbare school en opleiding zou ideaal zijn.. Ik denk aan een tussenjaar, waarin je de fijne kneepjes van het militaire bestaan leert kennen. Zo ontwikkel je jezelf wat breder en kun je rustig (nouja rustig..) nadenken over je toekomst (lees: opleidingen etc, niet de toekomst in het leger). Voor defensie zou dit zelfs ook ideaal zijn!! Ik las vandaag dat ze 6000 vacatures open hebben staan. Middels dit tussenjaar kun je goodwill kweken en mensen enthousiasmeren over een baan in het leger... Daarnaast is er een grotere groep mensen beschikbaar en onderlegd voor eventuele crisis-situaties. WIN WIN MENSEN!
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:20:27 #183
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58077784
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:04 schreef Branieschopper het volgende:

[..]

Maar dat contract is zo beklemmend. Zeker voor iemand als ik die graag een baan in het bedrijfsleven wil bekleden en opleidingen wil volgen. Dienst tussen de middelbare school en opleiding zou ideaal zijn.. Ik denk aan een tussenjaar, waarin je de fijne kneepjes van het militaire bestaan leert kennen. Zo ontwikkel je jezelf wat breder en kun je rustig (nouja rustig..) nadenken over je toekomst (lees: opleidingen etc, niet de toekomst in het leger). Voor defensie zou dit zelfs ook ideaal zijn!! Ik las vandaag dat ze 6000 vacatures open hebben staan. Middels dit tussenjaar kun je goodwill kweken en mensen enthousiasmeren over een baan in het leger... Daarnaast is er een grotere groep mensen beschikbaar en onderlegd voor eventuele crisis-situaties. WIN WIN MENSEN!
Defensie heeft helemaal niets aan mensen die maar een jaartje blijven, die kun je namelijk niet inzetten in de huidige conflicten. Tegen de tijd dat ze voldoende voorbereid zijn gaan ze alweer uit dienst. Bovendien kost het nogal wat geld en mankracht om die opleidingen te verzorgen, en dat is nou niet iets wat defensie tegenwoordig te over heeft.
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:45:15 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_58078402
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 23:04 schreef Branieschopper het volgende:

[..]

Het probleem is dat een jaartje tegenwoordig met de huidige inzet van het leger niet genoeg is. Voor de reguliere beroepsmilitair is de gemiddelde opwerkperiode naar een uitzending toe al ongeveer een half jaar. Dat red je niet als je als burger binnenkomt en nog moet leren hoe je wapen werkt.
pi_58078942
Ik zei dat vanmiddag ook al tegen hem maar hij wilde niet luisteren !
  woensdag 16 april 2008 @ 00:16:10 #186
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_58078971
Bij mijn keuring heb ik aangegeven absoluut niet in militaire dienst te gaan. Vervangende dienstplicht, prima, maar als dat niet kon zou ik weigeren.

Bleek irrelevant, want ik werd afgekeurd

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_58084019
Wat ik zo grappig vind aan Fok is dat mensen totaal niet naar je luisteren. Je gooit een balletje op en meteen wordt alles afgekraakt, naar mijn mening púúr om het afkraken.. Pessimisten, dat zijn jullie. Wat ik hierboven heb geschreven is in essentie een verschrikkelijk goed plan, maar de meesten van jullie zijn zo inflexibel, dat enige inleving jullie vreemd is.
* Schopt
pi_58084069
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:03 schreef Branieschopper het volgende:
Wat ik zo grappig vind aan Fok is dat mensen totaal niet naar je luisteren. Je gooit een balletje op en meteen wordt alles afgekraakt, naar mijn mening púúr om het afkraken.. Pessimisten, dat zijn jullie. Wat ik hierboven heb geschreven is in essentie een verschrikkelijk goed plan, maar de meesten van jullie zijn zo inflexibel, dat enige inleving jullie vreemd is.
Welkom op fok.
  woensdag 16 april 2008 @ 11:15:38 #189
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_58084269
Wat ik me afvraag, hoe denken de echt grote dienstplicht-voorstanders over sociale dienstplicht? Ben je een echte man als je besluit niet voor Nederland te vechten maar wel in een bejaardentehuis gaat werken?
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_58084290
Ik zit er al langer.. Maar Fok laat me zeker inzien hoe belangrijk een positieve instelling wel niet is.
* Schopt
pi_58085560
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:16 schreef Branieschopper het volgende:
Ik zit er al langer.. Maar Fok laat me zeker inzien hoe belangrijk een positieve instelling wel niet is.
Ik vind het wel een goed idee
pi_58085782
quote:
Wat ik zo grappig vind aan Fok is dat mensen totaal niet naar je luisteren. Je gooit een balletje op en meteen wordt alles afgekraakt, naar mijn mening púúr om het afkraken.. Pessimisten, dat zijn jullie.
Afkraken? Pessismisten?

Eén jaar is te weinig om een burger tot militair op te leiden én uit te zenden. En een van de weinige dingen die voor élke militair moet gelden is dat deze uitgezonden kan worden. Wat is hier afkraken/pessimistisch aan? Wat is er gek aan dat defensie alleen contracten aanbied waarin jij defensie wat kan bieden?

Wat jij voorstelt zou wellicht kunnen werken als ze een dergelijk jaar bij de Nationale Reserve aanbieden waar je toch al niet hoeft worden uitgezonden. Maar een contract bij de Natres duurt op dit moment ook 4 jaar.
  woensdag 16 april 2008 @ 12:29:51 #193
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_58085899
quote:
Kerel, je gooit een plan op dat op papier prima werkt, ware het niet dat je in de huidige conflicten veel meer hebt aan een kleine groep goed getrainde militairen dan aan een grote groep slecht getrainde militairen die maar een jaar in dienst blijven. Ga je eens in de huidige conflicten op de wereld verdiepen, die zijn veel ingewikkelder dan je je (denk ik) realiseert. Daar gaat veel meer werk in zitten dan je in een jaar kan leren. Bovendien werkt het niet echt goed voor de groepsbinding als er de hele tijd mensen vertrekken uit je peloton omdat ze uit dienst treden (omdat hun jaar er immers op zit).

Dus om mensen die er iets realistischer dan jij naar kijken meteen pessimistisch en afzeikerts te noemen is onzin.

Voor de rest klopt je analyse van Fok! prima hoor Er wordt toch nooit naar mensen die echt iets te melden hebben geluisterd hier. Maar boeien, het is een internetforum...
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_58085956
quote:
Op woensdag 16 april 2008 11:15 schreef Strani het volgende:
Ben je een echte man als je besluit niet voor Nederland te vechten maar wel in een bejaardentehuis gaat werken?
Wat mij betreft niet. Mannen zijn er voor het agressieve vecht-werk, vrouwen voor het liefhebbende verzorg-werk. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar ik zou het liefste zien dat iedereen kiest wat hij/zij wil. Ik gok er namelijk op dat de meeste mannen toch wel het vecht-werk willen doen en de meeste vrouwen het verzorg-werk.

Dit natuurlijk afgezien van het feit dat het helemaal fantastisch is dat je überhaupt mee wil doen aan een dienst- of sociale-plicht.
pi_58086419
dit bedoel ik dus
* Schopt
pi_58086532
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:53 schreef Branieschopper het volgende:
dit bedoel ik dus
Huillie alert
pi_58086622
quote:
Op woensdag 16 april 2008 12:53 schreef Branieschopper het volgende:
dit bedoel ik dus
Ja en ga er nou eens inhoudelijk op in.

1 jaar is te weinig om te worden opgeleid en te worden uitgezonden, waarom zou defensie iemand betalen die ze opleiden maar waar ze zelf niks aan hebben?
  woensdag 16 april 2008 @ 14:19:13 #198
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_58088222
quote:
Je bedoelt dat jij niet wilt inzien dat je plan wel eens niet zo perfect zou kunnen zijn als je zelf denkt.
pi_58088304
Ik zorg ervoor dat ik afgekeurd wordt.
pi_58088349
Ik vond toevallig een paar dagen geleden mijn militaire paspoort, - rijbewijs en een lastgeving. Hoe lang na uitdiensttreden kon je ook alweer worden opgeroepen? Deze is gedagtekend op 26/01/1996.

Ik was een van de laatste dienstplichtigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')