Goed man!quote:Op woensdag 16 april 2008 14:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik zorg ervoor dat ik afgekeurd wordt.
Ik dacht dat je tot je 45ste opgeroepen kon worden. Iemand die dit kan bevestigen?quote:Op woensdag 16 april 2008 14:26 schreef Flounder het volgende:
Ik vond toevallig een paar dagen geleden mijn militaire paspoort, - rijbewijs en een lastgeving. Hoe lang na uitdiensttreden kon je ook alweer worden opgeroepen?
Tering, mazzel dat ik die papieren nog heb dan.quote:Op woensdag 16 april 2008 15:26 schreef waht het volgende:
[..]
Ik dacht dat je tot je 45ste opgeroepen kon worden. Iemand die dit kan bevestigen?
Hmm ja..ik ben het daar toch niet zo mee eens. Een èchte man gebruikt kalmte en overredingskracht om te krijgen wat hij wilt. Als er gevochten gaat worden is de zaak in weze al verloren. Agressiviteit is volgens mij niet natuurlijk voor elke man. Als je wordt aangevallen moet er natuurlijk worden teruggevocht, dat snap ik ook wel, maar de één kan dat beter dan de ander.quote:Op woensdag 16 april 2008 12:31 schreef waht het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Mannen zijn er voor het agressieve vecht-werk, vrouwen voor het liefhebbende verzorg-werk. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Maar ik zou het liefste zien dat iedereen kiest wat hij/zij wil. Ik gok er namelijk op dat de meeste mannen toch wel het vecht-werk willen doen en de meeste vrouwen het verzorg-werk.
Dit natuurlijk afgezien van het feit dat het helemaal fantastisch is dat je überhaupt mee wil doen aan een dienst- of sociale-plicht.
Mee eens.. uiteraard moet er eerst gesproken worden.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:54 schreef Strani het volgende:
[..]
Hmm ja..ik ben het daar toch niet zo mee eens. Een èchte man gebruikt kalmte en overredingskracht om te krijgen wat hij wilt. Als er gevochten gaat worden is de zaak in weze al verloren. Agressiviteit is volgens mij niet natuurlijk voor elke man. Als je wordt aangevallen moet er natuurlijk worden teruggevocht, dat snap ik ook wel, maar de één kan dat beter dan de ander.
Laten we maar hopen dat onze politici, en politici van landen waar we mee te maken hebben, èchte mannen zijn voorlopig.
Op een andere noot: Pumatje, je bent nu moderator en ik denk dat het wenselijk is als je je minder direct zou uitlaten.
quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:06 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Laat me raden, jij doet liever de groenlinks aanpak, "nee we moeten niet vechten, we moeten onderhandelen.Kom we geven ze bloemetjes en een kopje thee en dan laten ze ons vast wel met rust! Wie wil er nou oorlog voeren?"
[ afbeelding ]
Groenlinks in actie
als ik thuiszou komen met de boodschap dat ik expres me ging laten afkeuren voor de Dienstplicht zou ik de spreekwoordelijke "Foot in my ass" krijgen van mijn vader..Wat ik nu ook van het leger vondquote:Op woensdag 16 april 2008 20:00 schreef Strani het volgende:
Pumatje, je hebt wel makkelijk praten voor iemand die het leger toch al als hobby heeft, denk je niet? Verplaats je ook in iemand die misschien wel een gloeiende pesthekel heeft aan alles wat met defensie te maken heeft. Interesses zijn in principe aangeboren.
Overigens is dienstplicht weigeren niet per sé laf. Misschien wel naar de rest van de bevolking maar niet naar jezelf. Een lange trip naar de gevangenis is ook zo plezierig niet.
Defensie is nou eenmaal zo'n onderwerp dat de gemoederen ook hoog laat oplopen, en zeker op een forum als FOK!.quote:Op woensdag 16 april 2008 20:12 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als ik thuiszou komen met de boodschap dat ik expres me ging laten afkeuren voor de Dienstplicht zou ik de spreekwoordelijke "Foot in my ass" krijgen van mijn vader..Wat ik nu ook van het leger vond
Daarnaast, buiten alle plichten... is dit er ook gewoon 1. Als we allemaal plichten in dit land niet gingen naleven werd het 1 groot zooitje.
Als iemand een pesthekel heeft aan Defensie moet hij zulke fora niet opzoeken in my opinion.
Je kunt dan verwachten dat er mensen zitten die er wel om geven.
Alles dat te maken heeft met defensie.quote:Op dinsdag 15 april 2008 21:44 schreef waht het volgende:
[..]
Wat houdt zo'n dienst, welke jij weigert, in volgens jou?
In relaties tussen individuele mensen ben ik het helemaal met je eens. In relaties tussen landen echter niet. Er spelen dan totaal andere regels en belangen. Begrijp me niet verkeerd, ik walg over het algemeen van geweld, maar er zijn wel degelijk zaken die het waard zijn voor te vechten.quote:Op woensdag 16 april 2008 18:54 schreef Strani het volgende:
Hmm ja..ik ben het daar toch niet zo mee eens. Een èchte man gebruikt kalmte en overredingskracht om te krijgen wat hij wilt. Als er gevochten gaat worden is de zaak in weze al verloren. Agressiviteit is volgens mij niet natuurlijk voor elke man. Als je wordt aangevallen moet er natuurlijk worden teruggevocht, dat snap ik ook wel, maar de één kan dat beter dan de ander.
Dat hoop ik met je mee.quote:Laten we maar hopen dat onze politici, en politici van landen waar we mee te maken hebben, èchte mannen zijn voorlopig.
Dus jij wilt alleen maar ja-knikkers in dit forumquote:Op woensdag 16 april 2008 20:12 schreef Pumatje het volgende:
Als iemand een pesthekel heeft aan Defensie moet hij zulke fora niet opzoeken in my opinion.
Je kunt dan verwachten dat er mensen zitten die er wel om geven.
Er zullen misschien wel mensen zijn die dit kneuzige gechargeer serieus nemen, maar die zullen dan nog minder slim zijn dan jij...quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:06 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Laat me raden, jij doet liever de groenlinks aanpak, "nee we moeten niet vechten, we moeten onderhandelen.Kom we geven ze bloemetjes en een kopje thee en dan laten ze ons vast wel met rust! Wie wil er nou oorlog voeren?"
[ afbeelding ]
Groenlinks in actie
quote:Op woensdag 16 april 2008 20:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Defensie is nou eenmaal zo'n onderwerp dat de gemoederen ook hoog laat oplopen, en zeker op een forum als FOK!.
Jij bent opgevoed op de manier waarop jouw vader dat deed. Mijn vader heeft ook in dienst gezeten maar had daar blijkbaar een aanzienlijk minder goeie tijd dan de jouwe.
Ik denk dat je houding naar plichten ook erg afhankelijk is van hoe je bent als persoon en hoe sterk je gelooft in de samenleving boven het individu. Ik denk dat jij erg groeps-gericht bent. De natie boven alles, zogezegd. Niet iedereen is zo.
Begrijp me niet verkeerd, ik denk niet dat ik zou weigeren in oorlogstijd (in vredestijd misschien sociale dienstplicht), maar ik zie de plicht ook niet als heilig.
Kneuzige gechargeer?... Jij vind die" groenlinks" aanpak dan ok, dat werkt niet.. maar tegen de tijd dat jij dat gaat inzien is het al geen ver-van-je-bedshow meer. Dank god dat er gelukkig wel veel mensen inzien dat het idd onzin is om die figuren met thee en bloemen en lieve woordjes te bevredigen.quote:Op woensdag 16 april 2008 22:43 schreef Verbal het volgende:
[..]
Er zullen misschien wel mensen zijn die dit kneuzige gechargeer serieus nemen, maar die zullen dan nog minder slim zijn dan jij...
Mijn god, FOK! heeft wel een paar "THANK YOU SIR CAN I HAVE ANOTHER!!!!"-apparachiks gevonden voor dit forum, zeg
V.
dan denk ik dat je niet goed gelezen hebt.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Gelukkig is de 2e kamer wel zo slim om het niet terug in te voeren, daar is ook geen enkele noodzaak voor op dit moment, laten we hoppen dat die er ook niet komt.
Hier onderstreep je precies waarom ik zou weigeren. Defensie is de uitvoerder van politiek. Uitvoeren en niet zelf denken.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:36 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Kneuzige gechargeer?... Jij vind die" groenlinks" aanpak dan ok, dat werkt niet.. maar tegen de tijd dat jij dat gaat inzien is het al geen ver-van-je-bedshow meer. Dank god dat er gelukkig wel veel mensen inzien dat het idd onzin is om die figuren met thee en bloemen en lieve woordjes te bevredigen.
Zolang het elke keer ellende is in gebieden met Islam invloed vind ik het zo'n rare uitspraak niet.
En ik wil niet enkel ja knikkers hier, maar dit is een Defensie fora.. Gek he.. dat er nogal wat defensie minded people posten. Geklaag en gebash willen we hier niet, wil je dat wel, vragen we je vriendelijk een ander topic uit te kiezen om te posten. Niet hier.
Ik dacht dat heel dit topic daar over gaatquote:Op donderdag 17 april 2008 00:16 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Hier onderstreep je precies waarom ik zou weigeren. Defensie is de uitvoerder van politiek. Uitvoeren en niet zelf denken.
Ik ga toch niet kritiekloos sterven voor de politiek van een ander?
Als je eigen rechtstaat en veilgheid concreet wordt bedreigd (dus dat we echt aangevallen worden) dan wordt het een ander verhaal.
Oh sorry, heb alleen de OP gelezen en daar werd dat nog in open gelaten.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:18 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik dacht dat heel dit topic daar over gaat
Waarom zou er anders diensplicht komen
Ik weet niet of ik het goed heb hoorquote:Op donderdag 17 april 2008 00:22 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Oh sorry, heb alleen de OP gelezen en daar werd dat nog in open gelaten.
Er kan toch ook dienstplicht komen omdat de regering vindt dat Iran zo bedreigend is voor Nl dat we daar preventief moeten invallen ofzo![]()
quote:Op donderdag 17 april 2008 00:16 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
tenzij die nieuwe veroveraars hele goede ideeën met NL hebben die meer aansluiten bij mijn idee van een ideale samenleving
quote:Op donderdag 17 april 2008 00:28 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik het goed heb hoor
Maar dienstplicht om een ander land aan te vallen zal er niet komen, dan weiger ik ook. Tenzij het Duitsland/Belgie is
en als nu blijkt dat Iran plannen op korte termijn heeft om een bom te planten in Rotterdam..Amsterdam.etc? Wat dan? In verband met onze film van Wilders? Helemaal niet zo'n vreemd scenario.. een atoombommetje ofzo? Stel dat is overduidelijk, een Nederlandse spion levert gedetailleerde informatie hierover, het staat 100% vast.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:22 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Oh sorry, heb alleen de OP gelezen en daar werd dat nog in open gelaten.
Er kan toch ook dienstplicht komen omdat de regering vindt dat Iran zo bedreigend is voor Nl dat we daar preventief moeten invallen ofzo![]()
Ach kijk, Godwins Law komt weer om de hoek kijken. Duurde nog lang.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:29 schreef Pumatje het volgende:
[..]
vonden de NSBérs ook..
en dan beschouw ik je ook als een landsverrader, de staat ook.
als je daarmee kunt leven.
Niet zo'n vreemd scenario?! Een atoombommetje planten?!quote:Op donderdag 17 april 2008 00:35 schreef Pumatje het volgende:
[..]
en als nu blijkt dat Iran plannen op korte termijn heeft om een bom te planten in Rotterdam..Amsterdam.etc? Wat dan? In verband met onze film van Wilders? Helemaal niet zo'n vreemd scenario.. een atoombommetje ofzo? Stel dat is overduidelijk, een Nederlandse spion levert gedetailleerde informatie hierover, het staat 100% vast.
Weiger je dan ook?
Er zijn echt heul erg weinig dingen belangrijker dan primair zelfbehoud.quote:Op woensdag 16 april 2008 19:05 schreef Pumatje het volgende:
[..]
je bent dan echt nodig voor een groter belang dan jij zelf.
Anders verdraai je de realiteit evenquote:Op donderdag 17 april 2008 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ach kijk, Godwins Law komt weer om de hoek kijken. Duurde nog lang.![]()
En ja hoor, daar kan ik prima mee leven. Ik volg mijn eigen eer en geweten, niet die van een ander. Net als de meeste verzetsstrijders, om je maar even van je eigen argumenten te bedienen.
Daar kan de dienstplichtige niks doen, de VN/NAVO doet dat.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:35 schreef Pumatje het volgende:
[..]
en als nu blijkt dat Iran plannen op korte termijn heeft om een bom te planten in Rotterdam..Amsterdam.etc? Wat dan? In verband met onze film van Wilders? Helemaal niet zo'n vreemd scenario.. een atoombommetje ofzo? Stel dat is overduidelijk, een Nederlandse spion levert gedetailleerde informatie hierover, het staat 100% vast.
Weiger je dan ook?
Ten eerste is dat wel degelijk een heel vreemd scenario maar dat is een andere discussie en hier niet ontopic.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:35 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Weiger je dan ook?
dat waren Amerikaanse inlichtingen en ik vertrouw Mr.Macky nog meer...quote:Op donderdag 17 april 2008 00:42 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ten eerste is dat wel degelijk een heel vreemd scenario maar dat is een andere discussie en hier niet ontopic.
Maar als het zo zou zijn. Die informatie over dat er een aanval gepland is komt vanuit de media en politiek. Op basis daarvan moet ik de keuze maken om in dienst te gaan. En ik vertrouw onze huidige politiek niet.
Mede door het verleden (remember de massavernietigingswapens in Irak).
Het duitse leger voerde ook Hitlers bevelen uit. Het nederlandse leger voerde ook "politionele acties" uit in Indonesië die alles behalve schoon en gerechtvaardigd waren. Dus doe nou niet alsof het leger zo kritisch is naar de regering waar ze voor vechten.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Anders verdraai je de realiteit even![]()
Feit is en blijft , NSBérs geloofden ook in Hilters positive invloed in Europa en vormden zo een prachtig5e colonne die de Duitsers vrolijk vertelden wat alle Nederlandse posities waren.
Je bent dan simpelweg een landsverrader, hoe jij het ook wend of keert.
gelukkig is de staat het dan met me eens en mag je uit Nederland vertrekken
Ja jij weet het altijd mooi te zeggen. Ik ben tenminste de enige in deze hele discussie die nog enigszins probeert de boel van twee kanten te bekijken, hoewel mijn hart ligt bij de weigeraars, en m'n verstand bij de niet-weigeraars.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:49 schreef Pumatje het volgende:
ben benieuwd wat je beslissing zou zijn als je vrouw en kinderen sterven omdat de "vijand" ze heeft uitgeroeid voordat jij eraan te pas kwam.
Dat komt in de buurt van mijn standpunt dat er zijn weinig dingen waard zijn om voor te vechten. Eigenlijk alleen directe fysieke bedreiging van mezelf of familie.quote:Op donderdag 17 april 2008 00:47 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
Laat ik het zo zeggen, ik weiger te vechten voor een zaak waar ikzelf niet in geloof, danwel aan het front of logistiek.
Beetje raar dat je eerst jan en alleman waaronder mij, uitmaakt voor NSBer en landverrader en dan een beetje terugkrabbelen.quote:Op donderdag 17 april 2008 01:00 schreef Pumatje het volgende:
nou ja, ik bekijk het ook van jullie kant.
En snap het ook wel in veel gevallen, maar jullie kennen Nederland.
er gebeurd enkel wat als het al ver heen is en er is scheit aan de knikker..
ik heb mijn punt betreft dienstplicht wel gemaakt.
en ik vind het prima wanneer je dienstplicht niet helemaal goedkeurd, of athans in meeste gevallen.
maar dat je je expres gaat laten afkeuren..
beetje crap
Inderdaad. Ik ben benieuwd wat hij nog meer gaat roepen nu hij afzwaait.quote:Op donderdag 17 april 2008 01:03 schreef remlof het volgende:
Heh, grappig dat deze discussie opeens weer actueel dreigt te worden door wat uitlatingen van Berlijn.
quote:Op donderdag 17 april 2008 01:03 schreef remlof het volgende:
Heh, grappig dat deze discussie opeens weer actueel dreigt te worden door wat uitlatingen van Berlijn.
Ja, ze kunnen geen mensen meer krijgen.quote:Een nieuwe dienstplicht kan ervoor zorgen dat meer jongeren hun weg vinden naar Defensie, zoals vroeger, zei Berlijn disndag tegen het ANP. [bron]
De Iraki's die voor de Amerikanen werken? Tolken en dergelijke?quote:Op donderdag 17 april 2008 01:11 schreef Pumatje het volgende:
maar het is gewoon zo, dat je een landverrader bent, als je de invallende partij helpt.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |