abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 5 april 2008 @ 15:07:44 #1
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_57849884
Wat is nu eigenlijk Usenet

Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussi�ren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia

Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden


  • Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

    Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

    Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

    Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.


    Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

    Eweka
    Giganews
    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews
    SMSusenet (betalen met sms)

    Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

    Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

    Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

    www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

    Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

    Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :



    Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

    Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

    Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :



    Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

    Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

    Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

    Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :



    Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

    Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

    Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

    http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

    Voordelen usenet

    Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

    Vorige delen

    Deel 1: Usenet payserver?
    Deel 2: Usenet #2
    Deel 3: Usenet #3
    Deel 4: Usenet #4
    Deel 5: Usenet #5
    Deel 6: Usenet #6
    Deel 7: Usenet #7: Waar we Brein ver achter ons laten!
    Deel 8: Usenet #8
    Deel 9: Usenet #9

    Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

    OP is gemaakt door Razor21
    Op is te vinden op de wiki
  • Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
      zaterdag 5 april 2008 @ 15:10:49 #2
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_57849937
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 13:59 schreef Intergalactrick het volgende:
    Hey!

    Ik heb het geluk dat ik over een 100 mbit verbinding beschik, maar helaas heb ik de pech dat mijn payserver van 7.95 in de maand(tweaknews) maar tot 20 mbit gaat.. en dat is best frustrerend als je 5 keer zo snel kan downloaden!

    Iemand een suggestie voor een payserver met een goede retentie, een grotere snelheid, en voor 8 euro per maand? Heb namelijk geen zin om 15 euro per maand te gaan dokken..
    Dus, iemand nog meer antwoorden op mijn vraag?

    Ik heb namelijk ook geen zin om gelijk 12 maanden vooruit te betalen eigenlijk.
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    pi_57850066
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:10 schreef Intergalactrick het volgende:

    [..]

    Dus, iemand nog meer antwoorden op mijn vraag?

    Ik heb namelijk ook geen zin om gelijk 12 maanden vooruit te betalen eigenlijk.
    20mbit lijkt me meer dan zat
    volgens mij gaan de meeste servers niet hoger dan 20mbit ook bij mijn weten.
      zaterdag 5 april 2008 @ 15:19:41 #4
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_57850081
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    20mbit lijkt me meer dan zat
    volgens mij gaan de meeste servers niet hoger dan 20mbit ook bij mijn weten.
    Als je dan maar op 20 % van je snelheid download, dan is dat best frustrerend kan ik je vertellen!
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    pi_57850153
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:19 schreef Intergalactrick het volgende:

    [..]

    Als je dan maar op 20 % van je snelheid download, dan is dat best frustrerend kan ik je vertellen!
    Tweaknews biedt 60mbit voor ¤14,95, voor 8 euro ga je niks beters vinden denk ik.
    Powered by JanetjeŽ
    pi_57850535
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:25 schreef Dubbeldrank het volgende:

    [..]

    Tweaknews biedt 60mbit voor ¤14,95, voor 8 euro ga je niks beters vinden denk ik.
    Newscacher.com biedt onbeperkte snelheid aan.
    Je betaalt dan wel per x aantal GB
    pi_57850817
    begrijp ik het goed dat je met elke server (xlned, ewake e.d) dezelfde data kan bereiken en dus het enigste verschil tussen de aanbieders is:
    snelheid, dagen dat je iets kan downloaden en het aantal connecties.
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_57850940
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:10 schreef Intergalactrick het volgende:

    [..]

    Dus, iemand nog meer antwoorden op mijn vraag?

    Ik heb namelijk ook geen zin om gelijk 12 maanden vooruit te betalen eigenlijk.
    Ik heb je antwoord gegeven.
    Kijk in deel 9 zou ik zeggen, en denk logisch na.
    pi_57850963
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 16:13 schreef roburt het volgende:
    begrijp ik het goed dat je met elke server (xlned, ewake e.d) dezelfde data kan bereiken en dus het enigste verschil tussen de aanbieders is:
    snelheid, dagen dat je iets kan downloaden en het aantal connecties.
    Nee, als je lid bent van een usenet payserver kun je als ook uploaden naar dit netwerk.
    pi_57851005
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 16:24 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Nee, als je lid bent van een usenet payserver kun je als ook uploaden naar dit netwerk.
    ok maar dit klopt wel toch?
    "begrijp ik het goed dat je met elke server (xlned, ewake e.d) dezelfde data kan bereiken."

    ik werk nu een paar dagen met usenet en torrents bevallen mij toch net iets beter.
    al zitten er ook heel veel voordelen aan usenet.
    groot nadeel vind ik dat je films maar een paar maanden kan downloaden en anders ben je telaat.
    en ik vind het zoeken door de verschillende community's ook niet echt handig.
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_57851051
    Zo dit is wel interessant Ik wist niet dat er een Usenet-topic was hier
    Coolest trailer ever
    Cafeīne is the shoehorn to my colon!
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_57851227
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 16:27 schreef roburt het volgende:

    [..]

    ok maar dit klopt wel toch?
    "begrijp ik het goed dat je met elke server (xlned, ewake e.d) dezelfde data kan bereiken."
    Nee, ook dit klopt niet, want niet elke usenet provider biedt dezelfde groepen aan. En als de retentie van twee usenet providers verschilt, dan kunnen ze natuurlijk ook niet beide op eenzelfde tijdstip dezelfde data hebben.
    quote:
    ik werk nu een paar dagen met usenet en torrents bevallen mij toch net iets beter.
    al zitten er ook heel veel voordelen aan usenet.
    groot nadeel vind ik dat je films maar een paar maanden kan downloaden en anders ben je telaat.
    en ik vind het zoeken door de verschillende community's ook niet echt handig.
    Communities? Gebruik gewoon een paar NZB index sites. Werkt prima, maar mijn ervaring is wel dat het altijd lonend is om op enkele verschillende indexsites te zoeken.
      zaterdag 5 april 2008 @ 16:52:35 #13
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_57851751
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 16:42 schreef Riparius het volgende:

    [..]
    En als de retentie van twee usenet providers verschilt, dan kunnen ze natuurlijk ook niet beide op eenzelfde tijdstip dezelfde data hebben.
    [..]

    Geloof je het zelf?
    pi_57851836
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 16:30 schreef vrolijke-frits het volgende:
    Zo dit is wel interessant Ik wist niet dat er een Usenet-topic was hier
    Is er.
    Zo ook een breezah topic
    Br33z4H t0p!qUe#108: Ik dOe hEt vOor tWee BrEeZaH'S
      zaterdag 5 april 2008 @ 17:39:33 #16
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57852188
    Goed topic!
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      zaterdag 5 april 2008 @ 18:09:22 #17
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_57852751
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 16:27 schreef roburt het volgende:
    groot nadeel vind ik dat je films maar een paar maanden kan downloaden en anders ben je telaat.
    Dat is met torrents eigenlijk ook wel. Torrents van een paar maanden oud zijn vaak niet slim om te downloaden, want dan moet je maandenlang uploaden om aan een positief ratio te komen (aangezien er naar een torrent van maanden oud niet veel vraag meer is)
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_57852974
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 17:19 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Is er.
    Zo ook een breezah topic
    Br33z4H t0p!qUe#108: Ik dOe hEt vOor tWee BrEeZaH'S
    Van het bestaan van dat topic wist ik af
    Coolest trailer ever
    Cafeīne is the shoehorn to my colon!
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_57855233
    quote:
    Op zaterdag 5 april 200816:27 schreef roburt het volgende:

    [..]

    ok maar dit klopt wel toch?
    "begrijp ik het goed dat je met elke server (xlned, ewake e.d) dezelfde data kan bereiken."
    Usenetproviders wisselen de bestanden met elkaar uit. Dus zodra je iets post bij eweka, stuurt die het door naar giganews, die weer naar xlned, enz enz. Het kan dus een beetje verschillen maar uiteindelijk komt alles wat je post binnen een dag ook wel bij alle andere (fatsoenlijke) providers terecht.
    Uitzondering zijn natuurlijk bestanden die over de retentie heen zijn, en idd de minder populaire groepen worden niet door alle providers ge'synchroniseerd'.
    quote:
    ik werk nu een paar dagen met usenet en torrents bevallen mij toch net iets beter.
    al zitten er ook heel veel voordelen aan usenet.
    groot nadeel vind ik dat je films maar een paar maanden kan downloaden en anders ben je telaat.
    en ik vind het zoeken door de verschillende community's ook niet echt handig.
    Paar maanden zegtie dan. Als je een keer een film tegenkomt die niet jonger dan 120 dagen op Usenet staat, moet je het maar melden!
    En die community's zijn leuk om in te snuffelen, maar als je echt iets zoekt pak je gewoon een NZB zoekmachine.
    Groot nadeel van torrents vind ik zelf dat zodra je die cliënt opstart, je nauwelijks meer kunt internetten. Terwijl je nog nieteens aant downloaden bent
    pi_57859050
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 20:20 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Groot nadeel van torrents vind ik zelf dat zodra je die cliënt opstart, je nauwelijks meer kunt internetten. Terwijl je nog nieteens aant downloaden bent
    Dat ligt dan toch echt aan je client of aan de instellingen ervan. Als je de upload beperkt tot ca. 80% van je maximaal mogelijke unploadsnelheid dan kun je nog prima normaal surfen, terwijl het downloaden van je torrent ook nog eens beter gaat. Maar goed, het gaat hier over Usenet ...
    pi_57864703
    tijdelijke usenet-loze meldt zich..

    Vanmiddag even usenet providers gaan vergelijken
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_57864791
    Iemand nog wat leuke adresjes voor een proefaccount? Ik heb XSnews en Yabnews al geprobeerd.
    Tweaknews stuurt gegevens naar je toe per post(!) en dan moet je vervolgens die zooi ook weer terug gaan sturen per post.
    pi_57865120
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 10:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    Iemand nog wat leuke adresjes voor een proefaccount? Ik heb XSnews en Yabnews al geprobeerd.
    Tweaknews stuurt gegevens naar je toe per post(!) en dan moet je vervolgens die zooi ook weer terug gaan sturen per post.
    XLned.
      zondag 6 april 2008 @ 11:28:41 #24
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_57865290
    Ik dacht usenet even uit te proberen, m'n torrents schoten niet op (stuk of 15 films), @home heeft een nieuwe usenet server, en boem de eerste keer al meteen 1.8 mbp/s itt 150 kb/s met torrents. Wel jammer dat @home een retentie heeft van 14 dagen (dacht ik, maar op binaries4all staat 30?) dus echt veel is er niet te vinden maar ik ben er blij mee.
    pi_57865350
    A weer een nieuw topic, ik heb naar volle tevredenheid Eweka.
      zondag 6 april 2008 @ 13:15:51 #26
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57867263
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 10:52 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    Iemand nog wat leuke adresjes voor een proefaccount? Ik heb XSnews en Yabnews al geprobeerd.
    Tweaknews stuurt gegevens naar je toe per post(!) en dan moet je vervolgens die zooi ook weer terug gaan sturen per post.
    Je hoeft TweakNews niets terug te sturen hoor. Wat ze d'r bij sturen is een contract voor als je tevreden bent en bij ze wilt blijven. Da's gewoon een extra service. Je hebt in ieder geval geen extra verplichtingen. Je vult dat formuliertje op hun site in, en 2 dagen later heb je de inlogcodes + een kant en klaar contract voor als je tevreden bent. En dat contract is per maand opzegbaar.

    Zodra je die inlogcodes van TweakNews hebt kan je 10 dagen lang leechen tot je scheel ziet.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_57867293
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 13:15 schreef Xebber het volgende:

    [..]

    Je hoeft TweakNews niets terug te sturen hoor. Wat ze d'r bij sturen is een contract voor als je tevreden bent en bij ze wilt blijven. Da's gewoon een extra service. Je hebt in ieder geval geen extra verplichtingen. Je vult dat formuliertje op hun site in, en 2 dagen later heb je de inlogcodes + een kant en klaar contract voor als je tevreden bent. En dat contract is per maand opzegbaar.

    Zodra je die inlogcodes van TweakNews hebt kan je 10 dagen lang leechen tot je scheel ziet.
    Ok, dan wordt dat de volgende. XLned had ik geprobeert, maar het aanmelden gaat niet goed. Wanneer ik bij stap 2 de gegevens heb ingevuld, gaat 'ie terug naar stap 1.
    pi_57874144
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:19 schreef Intergalactrick het volgende:

    [..]

    Als je dan maar op 20 % van je snelheid download, dan is dat best frustrerend kan ik je vertellen!
    verkapt kijk mij 100mbit hebben post
    Beep beep beep beep beep beep beep
    go the horns in the cars in the street
      zondag 6 april 2008 @ 22:26:03 #29
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_57878697
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 18:55 schreef juztin_time het volgende:

    [..]

    verkapt kijk mij 100mbit hebben post
    Niets verkapts aan hoor.
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    pi_57878940
    Yabnews bevalt me toch iets minder dat Xsnews. Ik heb met Yabnews regelmatig timeouts, dat had ik met XSnews nooit.

    Op welke manier downloaden jullie eigenlijk? Ik gebruik eigenlijk alleen newzleecher. Het enige waar ik soms tegenaan hik is de cryptische namen van sommige bestanden.
    pi_57879168
    Misschien een dom vraagje hoor, waar wat precies doet het 'monitor' als ik deze aanvink bij het controleren van de .par bestanden met QuickPar?
    Coolest trailer ever
    Cafeīne is the shoehorn to my colon!
    Rock, paper, scissors
    Mijn Reviews
    pi_57880067
    Jooh
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_57880130
    ben van eweka naar hitnews gegaan, als je per xx aantal maanden betaald krijg je korting, en zijn ze dus goedkoper. bovendien hebben ze SSL support dus met upc lekker savonds en in het weekend met 2,8 mbps.
    super usenet provider verder, snel reactie op support vragen en account is direct actief na betalen (met ideal iig)
    pi_57880805
    quote:
    Op zondag 6 april 200823:25 schreef MrDrako het volgende:
    ben van eweka naar hitnews gegaan, als je per xx aantal maanden betaald krijg je korting, en zijn ze dus goedkoper. bovendien hebben ze SSL support dus met upc lekker savonds en in het weekend met 2,8 mbps.
    super usenet provider verder, snel reactie op support vragen en account is direct actief na betalen (met ideal iig)
    Alleen de retentie is ongeveer de helft van wat ze zeggen.
    pi_57881341
    ik heb nog een vraagje.
    wat heb je aan meer Connecties?
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
      maandag 7 april 2008 @ 01:04:40 #36
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_57881661
    quote:
    Op zondag 6 april 2008 22:44 schreef vrolijke-frits het volgende:
    Misschien een dom vraagje hoor, waar wat precies doet het 'monitor' als ik deze aanvink bij het controleren van de .par bestanden met QuickPar?
    Dan blijft ie checken of er ondertussen meer parbestanden in de map bij gekomen zijn
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 00:36 schreef roburt het volgende:
    ik heb nog een vraagje.
    wat heb je aan meer Connecties?
    Bij veel usenet providers zit er een limiet op elke connectie (bijv. 2.5MBit/s). Hoe meer connecties je mag, hoe sneller je verbinding dus zal zijn (tot je op de max van je internetverbinding zit).
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_57884407
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 01:04 schreef Devolution het volgende:


    Bij veel usenet providers zit er een limiet op elke connectie (bijv. 2.5MBit/s). Hoe meer connecties je mag, hoe sneller je verbinding dus zal zijn (tot je op de max van je internetverbinding zit).
    Op zich haalt het niets uit 1 of 4 draadjes het gaat evensnel of je moet een brakke verbinding hebben.
    Misschien dat er een paar usenet providers lijntjes knijpen maar zeker niet veel.
      maandag 7 april 2008 @ 13:10:25 #38
    108864 rudedeltadude
    Rue de la Tude
    pi_57887746
    tauvaupau
    Op dinsdag 13 maart 2007 15:37 schreef Tha-CheF het volgende:
    rudedeltadude, wie heeft nou zo'n nickname !
    Op vrijdag 6 maart 2009 00:34 schreef Gabbylicious het volgende:
    Rudedeltatoedeloe :W
      maandag 7 april 2008 @ 14:11:23 #39
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_57888818
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 10:20 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Op zich haalt het niets uit 1 of 4 draadjes het gaat evensnel of je moet een brakke verbinding hebben.
    Misschien dat er een paar usenet providers lijntjes knijpen maar zeker niet veel.
    Het maakt wel degelijk uit. Zoals ik al zei, veel usenet providers hebben een maximumsnelheid per draad. Bij Tweaknews bijvoorbeeld:
    quote:
    Threads 8 threads van 2.5 Mbit/sec
    Dus als jij een internetverbinding hebt van 10Mbit/s en je zet maar 3 threads open, kun je dus maar met 3x2.5MBit/s = 7.5Mbit/s = 75% van je internetsnelheid downloaden.

    Als je meer threads openzet dan je maximale internetsnelheid, dan maakt het inderdaad niets uit nee (bijv. 8x2.5Mbit/s als je een max hebt van 10Mbit/s).
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      maandag 7 april 2008 @ 14:15:32 #40
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_57888895
    Te veel lijntjes zorgen er volgens mij ook voor dat je internet dichtslibt door een overload aan dikke verbindingen wat je maakt.

    Dus als je een 10 mbit verbinding hebt, zou ik 't max op 4 lijntjes zetten. Heb je een 24 mbit, dan zou ik 10 lijntjes instellen, etc.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
      maandag 7 april 2008 @ 14:45:15 #41
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_57889406
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 15:18 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    20mbit lijkt me meer dan zat
    volgens mij gaan de meeste servers niet hoger dan 20mbit ook bij mijn weten.
    met QNews of QFast ofzoiets halen wij op school met 1 lijntje zo'n 6 á 7 Megabyte per seconde...dat is met overhead enzo erbij toch al snel zo'n Mbitje of 60/65
    pi_57889918
    quote:
    Op maandag 7 april 200814:15 schreef Xebber het volgende:
    Te veel lijntjes zorgen er volgens mij ook voor dat je internet dichtslibt door een overload aan dikke verbindingen wat je maakt.

    Dus als je een 10 mbit verbinding hebt, zou ik 't max op 4 lijntjes zetten. Heb je een 24 mbit, dan zou ik 10 lijntjes instellen, etc.
    dan loopt je snelheid met 4 lijntjes alle kanten op te stuiteren.

    Wat je zegt klopt opzich wel. Als je zoals bij torrents 500 verbindingen tegelijk open hebt staan verneuk je je verbinding.

    8 is echt niks hoor

    -edit-
    ohja verder knijpt vrijwel íédere usenetprovider de snelheid per lijntje, op de onbeperkte-snelheid providers na.
    En meerdere lijntjes zorgt voor een stabielere snelheid, aangezien er als er één lijntje gaat zoeken naar het volgende bestand, er nog altijd een paar andere lijntjes gewoon doordownloaden.
    pi_57890077
    quote:
    Op maandag 7 april 200814:45 schreef wobbel het volgende:

    [..]

    met QNews of QFast ofzoiets halen wij op school met 1 lijntje zo'n 6 á 7 Megabyte per seconde...dat is met overhead enzo erbij toch al snel zo'n Mbitje of 60/65
    van de site:
    quote:
    Qfast biedt u de snelste en meest betrouwbare oprit tot Usenet. Op ons usenet platform krijgt u de hoogst mogelijke kwaliteit aan nieuwsgroepen en 1 van de langste retentie tijden
    quote:
    - Tot 28 dagen retentie voor binaries groepen
    _!!
      maandag 7 april 2008 @ 15:35:40 #44
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_57890307
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 18:09 schreef Devolution het volgende:

    [..]

    Dat is met torrents eigenlijk ook wel. Torrents van een paar maanden oud zijn vaak niet slim om te downloaden, want dan moet je maandenlang uploaden om aan een positief ratio te komen (aangezien er naar een torrent van maanden oud niet veel vraag meer is)
    Ben ik het niet helemaal mee eens. Via Torrent sites kan ik makkelijk een film van 15jaar oud downloaden, iets wat vaak bij newsgroepen niet geheel zo makkelijk kan.

    Newgroepen daarentegen, zoals vermeld, download je wel ontzettend snel. En ben je geen dag (weken) bezig.
      maandag 7 april 2008 @ 16:08:18 #45
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_57890941
    Nieuwsgroepen kan ik altijd genoeg oud spul vinden hoor, en anders doe je gewoon een request..
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_57891630
    quote:
    Op maandag 7 april 200815:35 schreef TheThirdMark het volgende:

    [..]

    Ben ik het niet helemaal mee eens. Via Torrent sites kan ik makkelijk een film van 15jaar oud downloaden, iets wat vaak bij newsgroepen niet geheel zo makkelijk kan.

    Newgroepen daarentegen, zoals vermeld, download je wel ontzettend snel. En ben je geen dag (weken) bezig.
    Op één of andere manier heb ik altijd het idee dat torrent-fans in de veronderstelling zijn dat materiaal dat ouder is dan de max retentie op usenet niet te downloaden is.
    Dat slaat nergens op, het is te downloaden als het recent (binnen de retentie) gepost is. Wat dat betreft zijn bestanden op usenet misschien nog wel langer houdbaar dan torrents. Want geen hond is zo gek om een torrent 15 jaar te blijven seeden.

    Het enige voordeel van torrents tov usenet is dat het meer gebruikt wordt, waardoor de 'database' gewoon een stuk groter is. De kans dat je een zeldzame download op een torrentnetwerk tegen komt is dus wel groter dan op usenet. Maar met tijd heeft het niets te maken.
    pi_57892321
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 16:42 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Op één of andere manier heb ik altijd het idee dat torrent-fans in de veronderstelling zijn dat materiaal dat ouder is dan de max retentie op usenet niet te downloaden is.
    Dat slaat nergens op, het is te downloaden als het recent (binnen de retentie) gepost is. Wat dat betreft zijn bestanden op usenet misschien nog wel langer houdbaar dan torrents. Want geen hond is zo gek om een torrent 15 jaar te blijven seeden.

    Het enige voordeel van torrents tov usenet is dat het meer gebruikt wordt, waardoor de 'database' gewoon een stuk groter is. De kans dat je een zeldzame download op een torrentnetwerk tegen komt is dus wel groter dan op usenet. Maar met tijd heeft het niets te maken.
    ja ik ben een usenet beginner.
    en ik begin steeds meer voordelen te zien.
    maar wat bedoel je met binnen de retentie gepost?

    als je vandaag een film post kan je hem bv. 100 dagen downloaden.
    teminste dat dacht ik.
    maar zoals jij het beschrijft klopt dit dus niet.
    ik snap niet wat je bedoeld met 100 dagen downloaden maar toch langer houdbaar als torrents

    er zijn trouwens grotere nederlandse community's met usenet dan nederlandse torrent sites. die zijn bijna allemaal uitgestorven en die zijn toch wel makkelijker omdat buitenlandse invite only sites vaak geen nederlandse ondertiteling op dvd's hebben.

    [ Bericht 1% gewijzigd door roburt op 07-04-2008 17:25:29 ]
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_57892808
    Idd als je vandaag een film post, kun je hem 100 dagen (of hoelang je retentie is) downloaden.

    Torrents doen volgens mij ook zoiets. Een torrent van 100 dagen oud wordt door niemand meer geseed en is dus vrijwel niet te downloaden.

    Wat wellicht wel een voordeel is, is dat minder populaire torrents langer geseed worden, omdat het langer duurt voordat je op een sociale up/download ratio zit. Dat onderscheid wordt op usenet niet gemaakt, waardoor populaire bestanden minder populaire bestanden verdringen.
    pi_57904537
    Kun je eigenlijk al beginnen met het downloaden wanneer datgene nog geupload wordt, of moet je eerst wachten totdat het 100% compleet is?
    pi_57907672
    tvp
      dinsdag 8 april 2008 @ 12:22:48 #51
    130298 TheThirdMark
    To what Purpose!
    pi_57907704
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 09:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    Kun je eigenlijk al beginnen met het downloaden wanneer datgene nog geupload wordt, of moet je eerst wachten totdat het 100% compleet is?
    Als je zeker weet dat de file ook daadwerkelijk geupload wordt (druk na een paar minuten even op F5 en kijk of er files bij komen) dan kan je die rustig in de lijst zetten.
    Ik ben nu bezig om daar Titus te downloaden en de eerste 2DVD's werden nog geupload. En die zijn vanacht binnen gekomen
    pi_57907761
    quote:
    Op dinsdag 8 april 200809:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    Kun je eigenlijk al beginnen met het downloaden wanneer datgene nog geupload wordt, of moet je eerst wachten totdat het 100% compleet is?
    Dan moet je denk ik je newsreader even zo instellen dattie bestanden die hij niet kan vinden automatisch opnieuw probeert na x minuten.
    pi_57913566
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 09:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    Kun je eigenlijk al beginnen met het downloaden wanneer datgene nog geupload wordt, of moet je eerst wachten totdat het 100% compleet is?
    Bij torrents kun je inderdaad al beginnen met downloaden als de upload van de oorspronkelijke seeder nog niet compleet is. Sterker nog, je kunt een torrent zelfs compleet krijgen als er geen seeders meer zijn en al je peers de torrent ook niet compleet hebben! Maar dan moet het wel zo zijn dat elk stukje van de torrent bij tenminste één peer al aanwezig is.

    Usenet binaries werken compleet anders. De (pay)server waarvan je zelf downloadt wisselt data uit met andere usenet servers, en die op hun beurt weer met andere usenet servers enzovoort. Uiteindelijk verspreidt materiaal dat door een user naar één server wordt geupload zich in principe zo naar alle servers die de betreffende groep(en) voeren. Maar hoe snel die verspreiding gaat is niet te zeggen, dat kan een kwestie zijn van minuten, uren of dagen, afhankelijk van de server van de uploader en het aantal etappes dat de data heeft afgelegd op weg naar de server die je zelf gebruikt. Een usenet server is in feite niet meer dan een enorme datacache. In principe is het mogelijk al te beginnen met downloaden van jouw server terwijl de oorspronkelijke uploader nog bezig is te uploaden naar zijn of haar server. Maar in de praktijk zal dat meestal niet gebeuren omdat je doorgaans via een NZB bestand binaries binnenhaalt, en NZB indexsites indexeren alleen complete uploads. Alleen als je nog op de 'ouderwetse' manier eerst alle (nieuwe) headers binnenhaalt kan het zo zijn dat je bestanden downloadt van een set waarvan de upload nog niet compleet is.
    pi_57913616
    quote:
    Op dinsdag 8 april 200816:54 schreef Riparius het volgende:

    -knip-
    Het kan ook zijn dat je een meegepostte NZB probeert te downloaden waarvan nog niet alle bestanden erop staan.
      dinsdag 8 april 2008 @ 17:00:26 #55
    195027 D.Licious
    Ik heb geen ondertitel
    pi_57913682
    Ik gebruik grabit 1.7.1 beta om uit usenet te downloaden. Nu heb ik ineens dat hij steeds maar een paar seconden downloadt, om vervolgens een paar seconden op een snelheid van 0,0 te staan. Heel storend! Het is niet dat ik te weinig ruimte heb op de harde schijf, zoals de faq suggereert. Weet iemand waardoor dit komt? Alvast bedankt.
    Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
    Iedereen heeft recht op mijn mening.
    pi_57913803
    Ik zou zeggen, meldt het ergens bij de developers van grabit.
    pi_57913900
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 17:00 schreef D.Licious het volgende:
    Ik gebruik grabit 1.7.1 beta om uit usenet te downloaden. Nu heb ik ineens dat hij steeds maar een paar seconden downloadt, om vervolgens een paar seconden op een snelheid van 0,0 te staan. Heel storend! Het is niet dat ik te weinig ruimte heb op de harde schijf, zoals de faq suggereert. Weet iemand waardoor dit komt? Alvast bedankt.
    Installeer de laatste goeie versie, geen beta.
      dinsdag 8 april 2008 @ 17:18:59 #58
    195027 D.Licious
    Ik heb geen ondertitel
    pi_57914090
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 17:10 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Installeer de laatste goeie versie, geen beta.
    Daar had ik ook al naar gekeken, maar alle vorige releases zijn ook beta's.
    Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
    Iedereen heeft recht op mijn mening.
      dinsdag 8 april 2008 @ 17:47:15 #59
    195027 D.Licious
    Ik heb geen ondertitel
    pi_57914569
    Ik denk dat het aan m'n provider ligt, heb net een ander programma geprobeerd en daar heb ik het ook...
    Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
    Iedereen heeft recht op mijn mening.
    pi_57914722
    Kijk eens bij je provider dan hoe je instellingen moeten staan.

    Aantal lijntjes en de connection time-out bijv.
      dinsdag 8 april 2008 @ 18:03:57 #61
    195027 D.Licious
    Ik heb geen ondertitel
    pi_57914860
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 17:55 schreef mcDavid het volgende:
    Kijk eens bij je provider dan hoe je instellingen moeten staan.

    Aantal lijntjes en de connection time-out bijv.
    Max. aantal lijntjes is 4, verder wordt er niets vermeld. Ik had die 4 lijntjes ook zo ingesteld in grabit, en de overige instellingen op de standaardinstelling laten staan.
    Wie altijd achter de kudde aanloopt, staat altijd in de stront.
    Iedereen heeft recht op mijn mening.
      vrijdag 11 april 2008 @ 17:57:25 #62
    129759 poohy
    gelegenheidsfokster
    pi_57986973
    -edit-
    Heb het zelf opgelost

    [ Bericht 64% gewijzigd door poohy op 11-04-2008 18:19:25 ]
    pi_57992432
    Beetje offtopic maar heeft er iemand internet plusbellen van Planet? Ik haalde i.c.m. Eweka voorheen 630 KB/s nu slechts 450 KB/s.
    Speedtest geeft overigens hetzelfde.
    pi_57993152
    Weet iemand een goede Usenetprovider voor 1/2 dagen met 20Mbit?
    Het liefst wil ik betalen met Paypal/iDeal (geen sms en zo...).
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
    pi_57993205
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 23:00 schreef yosander het volgende:
    Weet iemand een goede Usenetprovider voor 1/2 dagen met 20Mbit?
    Het liefst wil ik betalen met Paypal/iDeal (geen sms en zo...).
    Je hoeft maar 1-2 dagen en je wilt betalen?
    XSnews, Tweaknews en Yabnews hebben proefabo's. Ik was het meest tevreden over XSnews. Goede support, al doen ze een beetjue naaierig met dat opzeggedoe (je moet dus zelf na 42 uur voordat het proefabo afloopt opzeggen)
      vrijdag 11 april 2008 @ 23:25:48 #66
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_57993659
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 22:27 schreef Rejected het volgende:
    Beetje offtopic maar heeft er iemand internet plusbellen van Planet? Ik haalde i.c.m. Eweka voorheen 630 KB/s nu slechts 450 KB/s.
    Speedtest geeft overigens hetzelfde.
    Dan is je internetverbinding dus gewoon niet sneller, heeft niks met Eweka te maken dus (als ik je verhaal goed begrijp)
    quote:
    Hartelijk bedankt voor het gebruik maken van de Eweka Internet Services Usenet Dienst!
    Dit is een reminder email dat uw account over 14 dagen afloopt..
    pi_57996340
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 12 april 2008 @ 02:08:43 #68
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.3
    pi_57996528
    tvpeetje
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_58001600
    quote:
    Op vrijdag 11 april 2008 23:02 schreef DoorgestokenKaart het volgende:

    [..]

    Je hoeft maar 1-2 dagen en je wilt betalen?
    XSnews, Tweaknews en Yabnews hebben proefabo's. Ik was het meest tevreden over XSnews. Goede support, al doen ze een beetjue naaierig met dat opzeggedoe (je moet dus zelf na 42 uur voordat het proefabo afloopt opzeggen)
    Ik heb al die proefabo's al een keer gehad.
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
      zaterdag 12 april 2008 @ 13:22:16 #70
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58001635
    Iemand nog ¤7,50 over voor mij?
    pi_58001816
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 13:22 schreef wobbel het volgende:
    Iemand nog ¤7,50 over voor mij?
    HitNews?
    Ik heb daar toch maar voor gekozen, t/m 30Mbit en 100 dagen retentie.
    Heb ¤2,95 betaald voor een week downloaden en kon al meteen beginnen na het betalen!
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
    pi_58003982
    heb ik weer, had nog 1 rar nodig van 50 mb voor dat mijn account afliep
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_58030193
    tvp
    pi_58236513
    Kort geleden dan maar een jaar abonnement genomen op XLned
    pi_58729241
    Eweka heb ik nu een tijdje Bevalt prima
    Meteen even een vraagje.. Heb hier een ISO bestand, als ik het wilt openen, geeft ie aan dat ik het moet branden Kan ik niet gewoon het uitvoeren op de pc?
      zaterdag 17 mei 2008 @ 17:49:17 #76
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_58729325
    Met DaemonTools of Alcohol 120% kan je het mounten, dan behandelt ie het alsof het een CD is (dus al gebrand). Of je kan het uitpakken met WinRAR (duurt wel iets langer)
    pi_58730331
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 17:49 schreef Sanderrrr het volgende:
    Met DaemonTools of Alcohol 120% kan je het mounten, dan behandelt ie het alsof het een CD is (dus al gebrand). Of je kan het uitpakken met WinRAR (duurt wel iets langer)
    Thanks Het is heel vaak nog steeds kijken hoe alles nu precies werkt Eerder gooide ik ook nog weleens dingen weg want wist niet wat ik aanmoest met de PAR-bestanden
      zaterdag 17 mei 2008 @ 19:04:52 #78
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_58730373
    Zo is iedereen begonnen. Na een tijdje stelt het niks meer voor en pik je zo de juiste bestanden eruit.
      zaterdag 17 mei 2008 @ 20:27:41 #79
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_58731774
    quote:
    Op zaterdag 12 april 2008 15:25 schreef roburt het volgende:
    heb ik weer, had nog 1 rar nodig van 50 mb voor dat mijn account afliep
    Al binnen gekregen via iemand? zonee; pm me maar met de gegevens.
      zaterdag 17 mei 2008 @ 21:29:18 #80
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58733022
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 19:04 schreef Sanderrrr het volgende:
    Zo is iedereen begonnen. Na een tijdje stelt het niks meer voor en pik je zo de juiste bestanden eruit.
    Haha eensch...ik allemaal iso's van 5 gb downen maar dan waren ze corrupt en dus ik weer wissen...en die PAR bestandjes snapte ik al helemaal niks van

    Inmiddels al ruim een jaar verslaafd aan Eweka
    pi_58733275
    Ik heb hier internet via Surfnet, redelijke verbinding van 10mbit alleen een retentie van slechts 7dagen op news.surfnet.nl. Zou er een andere server zijn van Surfnet waarbij de retentie wat hoger is?
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      zaterdag 17 mei 2008 @ 22:42:48 #82
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_58734347
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 21:43 schreef thomasss het volgende:
    Ik heb hier internet via Surfnet, redelijke verbinding van 10mbit alleen een retentie van slechts 7dagen op news.surfnet.nl. Zou er een andere server zijn van Surfnet waarbij de retentie wat hoger is?
    Als surfnet het zelf onderhoud (wat blijkbaar het geval is) verwacht ik het niet; hoe hoger de retentie, destemeer apparatuur/opslag moeten ze hebben, destemeer geld kosten de systemen.
      Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 17 mei 2008 @ 23:57:09 #83
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.3
    pi_58735690
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 21:29 schreef wobbel het volgende:

    [..]

    Haha eensch...ik allemaal iso's van 5 gb downen maar dan waren ze corrupt en dus ik weer wissen...en die PAR bestandjes snapte ik al helemaal niks van

    Inmiddels al ruim een jaar verslaafd aan Eweka
    waar zijn die PARbestanden voor dan?


    grapje natuurlijk

    Baal er wel van dat mn verbinding niet snel genoeg is om een snelabo te nemen van usenet....
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      zondag 18 mei 2008 @ 02:18:13 #84
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_58737352
    quote:
    Op zaterdag 17 mei 2008 21:43 schreef thomasss het volgende:
    Ik heb hier internet via Surfnet, redelijke verbinding van 10mbit alleen een retentie van slechts 7dagen op news.surfnet.nl. Zou er een andere server zijn van Surfnet waarbij de retentie wat hoger is?
    Internet providers hebben vaak een lage retentie. Als je je er echt aan stoort zou je kunnen kiezen voor een payserver zoals eweka.nl of Tweaknews.nl Kost een paar euro per maand extra, maar daar krijg je wel een enorme retentie (100+ dagen) voor terug
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_58741952
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 09:31 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
    Kun je eigenlijk al beginnen met het downloaden wanneer datgene nog geupload wordt, of moet je eerst wachten totdat het 100% compleet is?
    Ik denk dit: Voggesmij zit in een nzb links naar waar de bestanden staan, en als die links er zijn probeert ie ze te downloaden maar kan ie ze niet vinden.
      maandag 19 mei 2008 @ 09:02:28 #86
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58756082
    quote:
    Op zondag 18 mei 2008 13:54 schreef Flaccid het volgende:

    [..]

    Ik denk dit: Voggesmij zit in een nzb links naar waar de bestanden staan, en als die links er zijn probeert ie ze te downloaden maar kan ie ze niet vinden.
    Klopt, newsleecher probeer het, merkt dat het niet kan en wist ze vervolgens uit de queue
      maandag 19 mei 2008 @ 12:14:13 #87
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_58759240
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 09:02 schreef wobbel het volgende:

    [..]

    Klopt, newsleecher probeer het, merkt dat het niet kan en wist ze vervolgens uit de queue
    Volgens mij kun je in Newsleecher ook instellen dat ie deze bestanden blijft proberen (dat ie ze dus niet wist als ie ze niet kan vinden).
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_58759299
    Ik wacht altijd totdat ie er helemaal opstaat, meeste uploaders hebben zouzo een dikke upload snelheid
    pi_58759626
    Ik raad iedereen giganews aan. Kost niet veel in de maand (17,-) en 200 dagen retentie en gewoon PERFECT.
    pi_58759627
    .

    [ Bericht 98% gewijzigd door Lassekjus op 19-05-2008 12:37:34 ]
    pi_58759863
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 12:36 schreef Lassekjus het volgende:
    Ik raad iedereen giganews aan. Kost niet veel in de maand (17,-) en 200 dagen retentie en gewoon PERFECT.
    17 euro! Dat is een flinke bom duiten! Hoewel ik af en toe wel nét de boot misloop als ik iets zie wat 130 dagen oud is bij Eweka. Maar goed. Daar wil ik dan ook weer geen tientje per maand meer aan uitgeven

    Maar sowieso heb ik de laatste tijd weinig aan usenet. Op de een of andere manier wordt het hier geknepen of is er iets anders mis. Sinds mijn snelheidsverhoging van Orange naar 8mbit is de usenet snelheid gewoon diep triest. 450kB/s moet ik m'n handen voor dichtknijpen en dan ook nog eens onwijs onstabiel. Zwaar klote

    Andere newsservers (heb Eweka, Yabnews en Newscacher geprobeerd) en readers (Newsleecher, AltBinz) maakte geen verschil. Ook heb ik van al die servers de SSL mogelijkheid geprobeerd en zelfs andere poorten (zo kon ik bij Newscacher of Yabnews het via poort 80 laten lopen), maar het veranderde niks.
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
    pi_58760869
    Ik gebruik XLned voor 2,21 per maand
      maandag 19 mei 2008 @ 14:07:21 #93
    132098 Xebber
    Immer Intelligent
    pi_58761289
    Ik gebruik Tweaknews voor niets.
    Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
    Xeb heeft altijd gelijk, Staal
    pi_58799066
    Vorige topics niet gelezen, maar ik kon in dit topic niks vinden over SABNZBD.

    Terwijl dit juist het meest relaxde programma is om mee te downloaden. Neemt minder cpu in beslag dan newsleecher & grabit, part en rart automatisch en is een heel licht programmatje.
    Let wel even op hoe je dit programma instelt. de par & unpack functie staat volgens mij niet standaard aan.
    Zeker als je je download folder hetzelfde maakt als de nzb-blackhole houd je het allemaal heel overzichtelijk voor jezelf.

    Het enige nadeel van sabnzbd is dat ALS er complicaties voordoen (te weinig pars oid) je zelf weer ff handmatig de ontbrekende bestanden toe moet voegen, of opnieuw downloaden. Dit loopt iig niet altijd even soepel, maar een ervaren usenet gebruiker heeft dit zo opgelost.
    Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
      donderdag 22 mei 2008 @ 15:08:01 #95
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_58825569
    Jahahaaa.. Unbanned tvp dus
    Ik ben het eensch met de user boven me sab <3
    pi_58826607
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 11:38 schreef kippiej het volgende:
    Vorige topics niet gelezen, maar ik kon in dit topic niks vinden over SABNZBD.

    Terwijl dit juist het meest relaxde programma is om mee te downloaden. Neemt minder cpu in beslag dan newsleecher & grabit, part en rart automatisch en is een heel licht programmatje.
    Let wel even op hoe je dit programma instelt. de par & unpack functie staat volgens mij niet standaard aan.
    Zeker als je je download folder hetzelfde maakt als de nzb-blackhole houd je het allemaal heel overzichtelijk voor jezelf.

    Het enige nadeel van sabnzbd is dat ALS er complicaties voordoen (te weinig pars oid) je zelf weer ff handmatig de ontbrekende bestanden toe moet voegen, of opnieuw downloaden. Dit loopt iig niet altijd even soepel, maar een ervaren usenet gebruiker heeft dit zo opgelost.
    Het unrarrer neemt wat cpu, maar valt mee
      donderdag 22 mei 2008 @ 15:52:06 #97
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_58826839
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 15:44 schreef Flaccid het volgende:

    [..]

    Het unrarrer neemt wat cpu, maar valt mee
    ga je niet merken op een quadcore
    pi_58833497
    Ik zie bij mijn netwerk dat als ik download er een standaard upload is van 25kb/s . Hoe komt dat? Ik gebruik SABnzbd!
    pi_58850588
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 15:52 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    ga je niet merken op een quadcore
    Wel, want je hdd is denk je bottleneck...
      vrijdag 23 mei 2008 @ 13:53:26 #100
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_58855313
    quote:
    Op donderdag 22 mei 2008 20:29 schreef Flaccid het volgende:
    Ik zie bij mijn netwerk dat als ik download er een standaard upload is van 25kb/s . Hoe komt dat? Ik gebruik SABnzbd!
    Hoe weet je zo zeker dat dat van SabNzbd afkomt? En btw, jouw pc moet ook communiceren met de nieuwsserver, al is 25kbs standaard wel veel..
    pi_58878693
    quote:
    Op maandag 19 mei 2008 13:42 schreef ScarFace- het volgende:
    Ik gebruik XLned voor 2,21 per maand
    XLned heeft toch geen datalimiet? Feitelijk is er met een bepaalde snelheid natuurlijk wel een datalimiet maar dat bedoel ik nu even niet.
      zaterdag 24 mei 2008 @ 16:16:29 #102
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_58878710
    Wie heeft ervaring met het downloaden met RSS?
    Hoe werkt het?
    pi_58881148
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 16:15 schreef Remote het volgende:

    [..]

    XLned heeft toch geen datalimiet? Feitelijk is er met een bepaalde snelheid natuurlijk wel een datalimiet maar dat bedoel ik nu even niet.
    Nee geen limieten, je mag ook met meerdere ip`s tegelijkertijd downloaden.
    2 Verbindingen tegelijkertijd maximaal met dat(goedkoopste ) abo dat wel.
    2.5 Mbit staat op de site dat is dus 312kb/s.
    Ik haal ruim 400
    pi_58901596
    Ik kreeg een foutmelding met FTD (iets met cache), dus ik opnieuw FTD installeren. Na nieuwe installatie kan ik bepaalde bestanden niet vinden als ik zoek. Bijvoorbeeld bij The Simpsons Movie kreeg ik vanochtend iets van tien resultaten, maar bij de opnieuw geīnstalleerde FTD krijg ik helemaal niets. Hetzelfde geldt voor Lois & Clark.

    Iemand die weet hoe dit kan? Ik heb al het maximaal aantal posts in de database op 2000 gezet en posts verwijderen indien ouder dan 365 dagen ingesteld. Beetje jammer als ik minder resultaten krijg.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_58901806
    quote:
    Op zaterdag 24 mei 2008 18:43 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Nee geen limieten, je mag ook met meerdere ip`s tegelijkertijd downloaden.
    2 Verbindingen tegelijkertijd maximaal met dat(goedkoopste ) abo dat wel.
    2.5 Mbit staat op de site dat is dus 312kb/s.
    Ik haal ruim 400
    Als test even een abonnementje genomen. Werkt goed inderdaad
    pi_58901888
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 17:07 schreef RayMania het volgende:
    Ik kreeg een foutmelding met FTD (iets met cache), dus ik opnieuw FTD installeren. Na nieuwe installatie kan ik bepaalde bestanden niet vinden als ik zoek. Bijvoorbeeld bij The Simpsons Movie kreeg ik vanochtend iets van tien resultaten, maar bij de opnieuw geīnstalleerde FTD krijg ik helemaal niets. Hetzelfde geldt voor Lois & Clark.

    Iemand die weet hoe dit kan? Ik heb al het maximaal aantal posts in de database op 2000 gezet en posts verwijderen indien ouder dan 365 dagen ingesteld. Beetje jammer als ik minder resultaten krijg.
    Gokje:
    Bij een nieuwe installatie haalt hij bijvoorbeeld alleen posts binnen van de afgelopen 7 dagen.
    En bij je eerdere versie onthield hij post die je ook al eerder binnen gehaald had.
    pi_58901919
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 17:23 schreef Thieske het volgende:

    [..]

    Gokje:
    Bij een nieuwe installatie haalt hij bijvoorbeeld alleen posts binnen van de afgelopen 7 dagen.
    En bij je eerdere versie onthield hij post die je ook al eerder binnen gehaald had.
    Hmm, dat zit wel wat in ja. Maakt niet zo heel veel uit, heb alles gelukkig al in Newsleecher toegevoegd.
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
      zondag 1 juni 2008 @ 15:10:11 #108
    152953 Sanderrrr
    De r bleef hangen
    pi_59048969
    Weet iemand wat de nieuws server is van Ziggo? newnews.home.nl werkt bij mij niet meer nu..
    Foutje, door de rare wachtwoordeisen van @home was ik de mijne vergeten.

    [ Bericht 49% gewijzigd door Sanderrrr op 01-06-2008 15:15:34 ]
    pi_59315170
    We hadden voor een jaar betaald bij Eweka, en dat is bijna op. Welke nemen? Eweka? Of toch een andere?
    pi_59315322
    Eweka !!

    Heeft een hoop voordelen, zo mag je je 8 lijnen delen met vrienden (andere computers)
    Je hebt zo`n beetje onbeperkte snelheid (ik haal zelf 2000k p/s met 4 lijntjes)
    en je hebt 120 dagen retentie, dit houdt in dat de bestanden ongeveer 120 dagen blijven staan.

    + voor de kosten van 7,50 per maand (te betalen via bijvoorbeeld telefoon/ideal) hoef je het niet te laten.
    Greetz Atjepatatje
    Klik hier voor G15 resources
    pi_59316010
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:12 schreef atjepatatje het volgende:
    Eweka !!

    Heeft een hoop voordelen, zo mag je je 8 lijnen delen met vrienden (andere computers)
    Je hebt zo`n beetje onbeperkte snelheid (ik haal zelf 2000k p/s met 4 lijntjes)
    en je hebt 120 dagen retentie, dit houdt in dat de bestanden ongeveer 120 dagen blijven staan.

    + voor de kosten van 7,50 per maand (te betalen via bijvoorbeeld telefoon/ideal) hoef je het niet te laten.
    Duidelijk
    pi_59316189
    Als je weer een jaar gaat nemen kan je beter bij andere providers kijken.
    Er zijn veel providers waarbij je voor dezelfde snelheid en retentie gewoon korting krijgt per maand
      woensdag 11 juni 2008 @ 21:40:34 #113
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_59318697
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:12 schreef atjepatatje het volgende:
    Eweka !!

    Heeft een hoop voordelen, zo mag je je 8 lijnen delen met vrienden (andere computers)
    Je hebt zo`n beetje onbeperkte snelheid (ik haal zelf 2000k p/s met 4 lijntjes)
    en je hebt 120 dagen retentie, dit houdt in dat de bestanden ongeveer 120 dagen blijven staan.

    + voor de kosten van 7,50 per maand (te betalen via bijvoorbeeld telefoon/ideal) hoef je het niet te laten.
    Snelheid is niet bepaald onbeperkt. Max. 20Mbit. Voor mensen met glas lang niet de max.
    pi_59318951
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:40 schreef Stinosss het volgende:

    [..]

    Snelheid is niet bepaald onbeperkt. Max. 20Mbit. Voor mensen met glas lang niet de max.
    Snelheid is bij Eweka "onbeperkt" (Oftewel..zoveel als de server trekt)
      woensdag 11 juni 2008 @ 22:04:43 #115
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_59319537
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 21:50 schreef Devrim_ het volgende:

    [..]

    Snelheid is bij Eweka "onbeperkt" (Oftewel..zoveel als de server trekt)
    Je kan lezen?

    Eweka Specs.
    quote:
    - Supersnelle download snelheid tot 20 Mbit/s
    pi_59322438
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 22:04 schreef Stinosss het volgende:

    [..]

    Je kan lezen?

    Eweka Specs.
    [..]
    We krijgen binnenkort Telfort 20mbit (we zaten op speedlinq) dus dat moet voldoen. Being curious: Wat is de beste voor glasvezel?
      woensdag 11 juni 2008 @ 23:26:19 #117
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_59322664
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 23:19 schreef Flaccid het volgende:

    [..]

    We krijgen binnenkort Telfort 20mbit (we zaten op speedlinq) dus dat moet voldoen. Being curious: Wat is de beste voor glasvezel?
    Wanneer je een20mbit lijntje hebt voldoet Eweka zeker. Voor glas is XS News wel een leuke.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 11:11:47 #118
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59573260
    Vandaag staat er een groot artikel over usenet in het AD.

    Hij staat in het deel 'weekend' op pagina 30
    pi_59574716
    hey mensen,
    als ik bij de status van mijn draadloze netwerkverbinding kijk, dan staat er bij snelheid: 54,0 Mbps, maar wat zegt dit dan precies?
    ik haal met Usenet (xs4all) "slechts" 500kb/s maximaal..
    is het zo dat als ik overstap op een andere usenet server sneller kan downloaden??
    4 8 15 16 23 42
    pi_59574896
    Wat er bij je draadloze verbinding staat is wat dat apparaat maximaal kan halen.
    Je moet naar de snelheid kijken die je provider je geeft (waarschijnlijk is dat 500kb/s?)
    Als het hoger is kan je gewoon een abbo nemen (neemt niet weg dat 500kb/s erg netjes is met de server van een provider )
      zaterdag 21 juni 2008 @ 19:37:30 #121
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59583987
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 12:41 schreef Han-Pekel het volgende:
    hey mensen,
    als ik bij de status van mijn draadloze netwerkverbinding kijk, dan staat er bij snelheid: 54,0 Mbps, maar wat zegt dit dan precies?
    ik haal met Usenet (xs4all) "slechts" 500kb/s maximaal..
    is het zo dat als ik overstap op een andere usenet server sneller kan downloaden??
    zoals Devrim al zegt, het is de snelheid die ja naar je apparaat kan halen.
    Als je dus 2 PC's hebt staan op je netwerkje, zou je tussen deze twee PC's met 54 Mbps bestanden kunnen versturen.
    Je internet daarentegen zal die 54 Mbps nooit halen
    pi_59660735
    Iemand ervaringen trouwens met TweakNews. Vanmiddag even uitgeprobeerd, en gelijk één incompleet, maar verder perfect!

    Ben alleen nog aan het twijfelen tussen eweka tweak en hitnews
      dinsdag 24 juni 2008 @ 21:29:29 #123
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_59661257
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 21:13 schreef F04 het volgende:
    Iemand ervaringen trouwens met TweakNews. Vanmiddag even uitgeprobeerd, en gelijk één incompleet, maar verder perfect!

    Ben alleen nog aan het twijfelen tussen eweka tweak en hitnews
    Tweaknews vind ik zelf heerlijk, maar je moet houden van de automatische incasso . Eweka heeft bv een "prepaid" systeem, dus moet je zelf je account opwaarderen. Ik hoef me geen zorgen te maken over het account, tot wederopzegging heb ik een account bij TN
      dinsdag 24 juni 2008 @ 21:34:38 #124
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_59661402
    Net m'n vanmiddag gekochte 1 TB schijf ingebouwd. Dat wordt weer lekker hd-films downloaden
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_59662323
    quote:
    Op zaterdag 21 juni 2008 12:41 schreef Han-Pekel het volgende:
    hey mensen,
    als ik bij de status van mijn draadloze netwerkverbinding kijk, dan staat er bij snelheid: 54,0 Mbps, maar wat zegt dit dan precies?
    ik haal met Usenet (xs4all) "slechts" 500kb/s maximaal..
    is het zo dat als ik overstap op een andere usenet server sneller kan downloaden??
    Wat voor XS4ALL abo heb je?
      dinsdag 24 juni 2008 @ 22:48:01 #126
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_59663643
    He, er wordt wel over usenet gepraat op FOK! Goed!
    !!! Go 49-ers !!!
      woensdag 25 juni 2008 @ 00:39:58 #127
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_59666383
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 21:29 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Tweaknews vind ik zelf heerlijk, maar je moet houden van de automatische incasso .
    Dat was voor mij juist de reden dat ik Tweaknews nam. Geen omkijken meer naar het elke keer weer overboeken. Gewoon alles automatisch.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      woensdag 25 juni 2008 @ 09:46:40 #128
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59669308
    heeft iemand ssl al draaien op eweka?
      woensdag 25 juni 2008 @ 10:25:18 #129
    160953 Ezechielk
    Ezechiel 25:17
    pi_59670131
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 21:29 schreef Sjowhan het volgende:

    [..]

    Tweaknews vind ik zelf heerlijk, maar je moet houden van de automatische incasso . Eweka heeft bv een "prepaid" systeem, dus moet je zelf je account opwaarderen. Ik hoef me geen zorgen te maken over het account, tot wederopzegging heb ik een account bij TN
    Same here. Haal de volle snelheid, geen omkijken naar overboeken e.d., geen incomplete dingen.
    Kortom perfect!
    En, omdat ik bij tele2 zit, nog korting ook (ja, ik ben en blijf een nederlander )
    There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
    No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
    Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
      donderdag 26 juni 2008 @ 13:33:11 #130
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_59703881
    Bij eweka kunnen we ondertussen tot 40Mbit downloaden.

    http://eweka.nl/nl/usenet_toegang/specificaties/

    Nice
    pi_59704861
    Hmm..Ik had liever meer retentie
      vrijdag 27 juni 2008 @ 07:09:33 #132
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_59723156
    quote:
    Op woensdag 25 juni 2008 09:46 schreef PiRANiA het volgende:
    heeft iemand ssl al draaien op eweka?
    Ja hier, werkt prima. Merk geen performance verschil eigenlijk. Heb een Tele2 20 Mbit abo, maar kom niet hoger als 780 Kb met dank aan de afstand tot de telefooncentrale .

    Iemand trouwens nog een goede bron voor NL-subbed HD materiaal? Het aanbod is wel een beetje karig op FTD

    [ Bericht 0% gewijzigd door fathank op 27-06-2008 07:25:23 ]
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_59725851
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 07:09 schreef fathank het volgende:

    [..]

    Ja hier, werkt prima. Merk geen performance verschil eigenlijk. Heb een Tele2 20 Mbit abo, maar kom niet hoger als 780 Kb met dank aan de afstand tot de telefooncentrale .

    Iemand trouwens nog een goede bron voor NL-subbed HD materiaal? Het aanbod is wel een beetje karig op FTD
    Ik heb Tele2 4Mbit abbo maar ik haal 1Mbyte/s (1000KB/s )
    pi_59725880
    Oh en voor NL subbed HD materiaal kan je naar Visualscumbagz zoeken of de subs apart downloaden van www.ondertitel.com
      vrijdag 27 juni 2008 @ 14:01:48 #135
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_59731228
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 10:36 schreef Devrim_ het volgende:
    Oh en voor NL subbed HD materiaal kan je naar Visualscumbagz zoeken of de subs apart downloaden van www.ondertitel.com
    Liefst wel retail subs, want af en toe die zelfgemaakte subs zijn nog slechter als het taalgebruik van de gemiddelde haagse sjonnie
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
      vrijdag 27 juni 2008 @ 14:02:36 #136
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_59731244
    visualscumbagz heeft btw wel nice releases ja. meestal 1080p
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_59731909
    Adsl is kut haal 2,8 mb per seconde met upc & hitnews, de hele dag door met ssl.
      vrijdag 27 juni 2008 @ 14:44:42 #138
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_59732149
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 14:34 schreef MrDrako het volgende:
    Adsl is kut haal 2,8 mb per seconde met upc & hitnews, de hele dag door met ssl.
    Het downloaden gaat voorlopig nog altijd harder dan het kijken (200 gig in 4 dagen sinds k m'n nieuwe 1 tb schijf heb )
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
      vrijdag 27 juni 2008 @ 16:25:35 #139
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59734350
    Ik gebruik nu ook ssl, ik vind het maar niets met die nieuwe wetten
      vrijdag 27 juni 2008 @ 21:16:44 #140
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_59740425
    quote:
    Op vrijdag 27 juni 2008 14:02 schreef fathank het volgende:
    visualscumbagz heeft btw wel nice releases ja. meestal 1080p
    Ondertiteling is alleen wel erg klein .
    2000 light years from home
    pi_59740513
    Ik zelf vind visualscumbagz niet zo goed.
    Ondertitelingen zijn vaak niet erg goed en kwaliteit van de video's zijn ook vrij laag (re-encodes )
      zaterdag 28 juni 2008 @ 15:58:10 #142
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_59754788
    Heb er hier een hoop van visualscumbagz, en de meeste ben ik ff snel doorheen gebladerd. Heb dr nu 2 gezien en er zijn me nog geen ernstige fouten opgevallen. Maar heb de rest nog niet gezien, maar dat komt vanzelf wel.
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
      woensdag 2 juli 2008 @ 10:49:17 #143
    201614 Doc.Brown
    Great Scott!
    pi_59836492
    Hier ervaringen met 4usenet? Heb een gratis abonnement gekregen en op zich ben ik er wel tevreden over, alleen kwam ik er net achter dat je volgens mij niet kan posten

    Retentie wordt langzaam uitgebreid zo te zien. De site vermeld 100+ dagen, nu haal ik iets binnen van 145 dagen. Uit a.b.boneless notabene, de grootste dumpgroep.

    De site ziet er voor de rest nog een beetje amateuristisch uit, ik zou er zeker niet zo snel mee in zee gaan om eerlijk te zijn. Maar tot nu toe is mijn ervering er best goed mee
    You have to come back with me! Back to the Future!
    pi_59872769
    Hmm, kreeg vanmiddag opeen de 502 error toen ik probeerde te verbinden, terwijl alle inloggegevens klopten.
    Na wat gemail met Hitnews ( ) bleek dat het aan Avast! lag.

    Zo meteen dus maar ff NOD32 installeren net zoals op mijn laptop waar alles wel gewoon werkt.
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
    pi_59873024
    Wij gaan hier thuis binnenkort Orange adsl nemen van 20 mbit,
    een vriend van mij heeft dat ook al, en heeft een dvd binnen een uur binnen.
    Is het mogelijk om bijv. terwijl je bezig bent met downloaden van een dvd die dvd ook al te kijken, terwijl er eigenlijk nog maar een stukje is.
    En is het standaard goed via orange, of kan ik beter TweakDsl ofzo nemen? Als abbo voor het de .nzb's enzo.
    Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
    pi_59873255
    Heb hier zelf ook Orange (Online tegenwoordig ) en heb een dvd zelfs al binnen drie kwartier binnen!
    Dus wel een aanrader, maar snelheid is ook afhankelijk van de afstand tussen de aansluiting en de centrale.

    Maar nee, het is niet mogelijk om een dvd die gedeeltelijk binnen is al te bekijken, omdat je natuurlijk eerst alle rar's binnen moet hebben voordat je 'm kunt uitpakken.

    [ Bericht 9% gewijzigd door yosander op 03-07-2008 20:06:26 ]
    Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
    bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
    pi_59878439
    Newsleecher
    Heb een tijdje Grabit gebruikt maar Newsleecher is echt een stuk beter
    pi_59882683
    quote:
    Op donderdag 3 juli 2008 23:44 schreef ScarFace- het volgende:
    Newsleecher
    Heb een tijdje Grabit gebruikt maar Newsleecher is echt een stuk beter
    + punten?
    en
    - punten?
    KLAAS JAN HUNTELAAR
    pi_59882955
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:01 schreef Badabingea het volgende:

    [..]

    + punten?
    en
    - punten?
    Newsleecher

    +SSL
    +Overzichtelijker
    +Uitgebreider(hier valt ssl ook onder in feite ook kan Newsleecher meerdere lijntjes voor 1 download gebruiken heb je een grafiekje met snelheid e.d)
    Grabit heb je een paar lompe knoppen bovenin dat het gratis is is er echt wel aan te zien.
    Ook gebruikt Grabit meer cpu load en is ook langer bezig na het downen met verwerken@cpu.
    pi_59884214
    Oh ja, Newsleecher is ook een fijn programma

    Al gebruik ik de laatste tijd vooral Alt.Binz, met vrijwel dezelfde functies als Newsleecher maar dan met ingebouwde NZB zoekmachine (die op de bekende sites zoekt, binsearch, newzleech enz.) i.p.v. de supersearch. Ook heeft hij automatische PAR check, al gebruik ik niet de repareer en extract functie Dat doe ik toch liever zelf.
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 11:14:15 #151
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59884223
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 10:16 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Newsleecher

    +SSL
    +Overzichtelijker
    +Uitgebreider(hier valt ssl ook onder in feite ook kan Newsleecher meerdere lijntjes voor 1 download gebruiken heb je een grafiekje met snelheid e.d)
    Grabit heb je een paar lompe knoppen bovenin dat het gratis is is er echt wel aan te zien.
    Ook gebruikt Grabit meer cpu load en is ook langer bezig na het downen met verwerken@cpu.
    Heb je sabnzbd al eens geprobeerd? Dan kan je het vergelijken.
    Ik ben al een tijd blij met sabnzbd+.
    pi_59885443
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 11:14 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Heb je sabnzbd al eens geprobeerd? Dan kan je het vergelijken.
    Ik ben al een tijd blij met sabnzbd+.
    Nee ik blijf voorlopig Newsleecher gebruiken.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 13:13:14 #153
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_59887552
    Mensen, ik heb een vraagje: hoe vraag ik een repost aan? Ik kan op Alt.Binaries.WMVHD een bepaald iets niet meer downloaden... Hij is 118 dagen oud en ik heb maar 100 dagen retentie... Een giganews accountproef heeft geen zin aangezien deze maar 25gb toelaat en het bepaalde iets is samen zo een 45gb...
    pi_59887611
    O ik kom er nooit uit hoe ik moet downloaden via Usnet, handige OP
    Jusqu'ici tout va bien...
      vrijdag 4 juli 2008 @ 13:17:48 #155
    81418 vanke014
    Tha Geezer
    pi_59887682
    Iemand ervaring met Gigaflat.com? Lijkt nogal beetje op huis-tuin-keuken usenet, vooral met hun eigen downloader erbij.
    Als je wat doet, doe het dan meteen voor 200% goed!
    pi_59887721
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 13:13 schreef RudyCarell het volgende:
    Mensen, ik heb een vraagje: hoe vraag ik een repost aan? Ik kan op Alt.Binaries.WMVHD een bepaald iets niet meer downloaden... Hij is 118 dagen oud en ik heb maar 100 dagen retentie... Een giganews accountproef heeft geen zin aangezien deze maar 25gb toelaat en het bepaalde iets is samen zo een 45gb...
    Een berichtje plaatsen in die groep? Zo doe ik het altijd in de soundtracks groep. Gewoon iets van: REQ: <wat je zoekt> - TIA (thanks in advance)
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 13:40:13 #157
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_59888259
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 13:19 schreef DaFrenk het volgende:

    [..]

    Een berichtje plaatsen in die groep? Zo doe ik het altijd in de soundtracks groep. Gewoon iets van: REQ: <wat je zoekt> - TIA (thanks in advance)
    Ok thanks, maar dat kan zeker niet in FTD of Grabit... Maar waar wel? Gewoon me outlook?
    pi_59889122
    Uhm, ik plaats altijd een berichtje met Newsleecher. Heb je die niet?
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 14:34:48 #159
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_59889620
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 14:17 schreef DaFrenk het volgende:
    Uhm, ik plaats altijd een berichtje met Newsleecher. Heb je die niet?
    Had ik... Zal hem weer downen... Grabit is denk ik te basic...
    quote:
    Post articles
    Want to request a repost or thank somebody for their great post? With GrabIt running you don't have to start another newsreader to post a message. Just hit the post button, type your message and GrabIt takes care of the rest!
    pi_59889661
    Ow

    Kijk eens aan
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      vrijdag 4 juli 2008 @ 14:42:57 #161
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_59889804
    EN heb net even een abbo van NewsXS aangevraagd, die heeft 160 dagen... Misschien lukt het met deze...
      vrijdag 4 juli 2008 @ 15:43:44 #162
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_59891438
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 14:42 schreef RudyCarell het volgende:
    EN heb net even een abbo van NewsXS aangevraagd, die heeft 160 dagen... Misschien lukt het met deze...
    48 GB to go!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 15:47:52 #163
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_59891559
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 13:40 schreef RudyCarell het volgende:

    [..]

    Ok thanks, maar dat kan zeker niet in FTD of Grabit... Maar waar wel? Gewoon me outlook?
    In het forum van FTD
    !!! Go 49-ers !!!
      vrijdag 4 juli 2008 @ 16:14:53 #164
    204633 Fred2
    Kritisch
    pi_59892303
    quote:
    Op vrijdag 4 juli 2008 15:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
    In het forum van FTD
    Dan vraag je alleen een request binnen de gebruikersgroep van FTD en daar hoeft de originele poster natuurlijk niet bij te zitten.
    So we just called him Fred too
      vrijdag 4 juli 2008 @ 16:32:11 #165
    129576 RudyCarell
    rudycarell
    pi_59892777
    Het is gelukt zonder repost, heb nu provider met 160 dagen retentie. Dank aan allen voor de tips, die kan ik zeker nog gebruiken!
    pi_59910281
    Heeft er iemand internet via Surfnet? Sinds kort werken de nieuwsgroepen ervan niet meer echt :S
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      zaterdag 5 juli 2008 @ 19:43:40 #167
    75265 Intergalactrick
    Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
    pi_59913286
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 16:46 schreef thomasss het volgende:
    Heeft er iemand internet via Surfnet? Sinds kort werken de nieuwsgroepen ervan niet meer echt :S
    Die zijn opgeheven.
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    ____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
    Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
    pi_59914599
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 19:43 schreef Intergalactrick het volgende:

    [..]

    Die zijn opgeheven.
    Is daar nog ergens een bericht van gekomen?
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
      zondag 6 juli 2008 @ 02:27:01 #169
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59919859
    quote:
    Op zaterdag 5 juli 2008 21:08 schreef thomasss het volgende:

    [..]

    Is daar nog ergens een bericht van gekomen?
    ja, op usenet staat het
    pi_59923108
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 02:27 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    ja, op usenet staat het


    Het is een serieuze zaak. Ik kan er namelijk niet zo snel wat over vinden.
    "If the last Pope was called JOHN PAUL, the new one shoulda been called GEORGE RINGO."
    - Noel Gallagher
    pi_59923241
    Ik zit bij Zeelandnet, dus dat werkt fantastisch, zowat de beste provider die usenet aanbied.
      zondag 6 juli 2008 @ 16:36:51 #172
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_59928069
    Sinds ik een 100 mbit glasvezelverbinding ( )naar mijn huis heb ben ik ook maar eens gaan kijken naar Usenet.

    TVP dus
      zondag 6 juli 2008 @ 17:07:27 #173
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59928807
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 16:36 schreef leolinedance het volgende:
    Sinds ik een 100 mbit glasvezelverbinding ( )naar mijn huis heb ben ik ook maar eens gaan kijken naar Usenet.

    TVP dus
    Lucky B
      maandag 7 juli 2008 @ 09:58:24 #174
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_59942305
    quote:
    Op zondag 6 juli 2008 17:07 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Lucky B
    Zit ik hier te up en downloaden met 8 mb/s En ik kwam van het goedkoopste Internetplusbellen abonnement..haalde max 150 kb/s ofzo. Dit is wel wat anders!
    Die harde schijf ook ratelen als een idioot
      maandag 7 juli 2008 @ 10:13:05 #175
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59942532
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 09:58 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Zit ik hier te up en downloaden met 8 mb/s En ik kwam van het goedkoopste Internetplusbellen abonnement..haalde max 150 kb/s ofzo. Dit is wel wat anders!
    Die harde schijf ook ratelen als een idioot
    provider? stad?
      maandag 7 juli 2008 @ 10:34:40 #176
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_59942877
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 10:13 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    provider? stad?
    OnsBrabantnet

    http://www.onsbrabantnet.nl
    pi_59991298
    Ik heb nu de nieuwe Newsleecher in gebruik, alleen dat Repair and Extract werkt niet naar behoren. Als een file klaar is met downloaden, staat er bij R&E 'idle'. Alles staat op enabled, maar er gebeurt gewoon niets, hij ziet dat er gerepareerd moet worden, maar verder niets. Wie biedt hulp?
      woensdag 9 juli 2008 @ 14:05:32 #178
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_59995320
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 11:18 schreef WolfsNL het volgende:
    Ik heb nu de nieuwe Newsleecher in gebruik, alleen dat Repair and Extract werkt niet naar behoren. Als een file klaar is met downloaden, staat er bij R&E 'idle'. Alles staat op enabled, maar er gebeurt gewoon niets, hij ziet dat er gerepareerd moet worden, maar verder niets. Wie biedt hulp?
    Als je niet genoeg harddiskruimte hebt, schakelt die zich vanzelf uit..
    !!! Go 49-ers !!!
    pi_59998437
    quote:
    Op maandag 7 juli 2008 10:34 schreef leolinedance het volgende:
    OnsBrabantnet
    oh hebben we er zo eentje. tyfuslijer met je goedkope glasvezelverbinding
    pi_59999765
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 14:05 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Als je niet genoeg harddiskruimte hebt, schakelt die zich vanzelf uit..
    Kan het niet zijn, want ik heb genoeg ruimte. Iemand anders een idee?
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:03:27 #181
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_60000086
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:54 schreef WolfsNL het volgende:

    [..]

    Kan het niet zijn, want ik heb genoeg ruimte. Iemand anders een idee?
    Is dit nou echt een usenet topic zonder alternatieve download programma's dan newsleecher? Zonder de sabnzbd-jehova uit te hangen (er zijn vast argumenten om newsleecher te gebruiken... headers downloaden ofzo ) maar met sabnzbd kun je downloaden, parren en unrarren zonder ge-ukkel, via een simpele webinterface en een groot bijkomend voordeel is dat je cpu overuren draait op newsleecher, en sabnzbd is iets efficienter in elkaar gezet. Bovendien hoef je het niet te kraken, je draait het als een service, en je flikkert je nzb bestanden in een map en ze worden automatisch gedownload...

    Maar goed, dat lost jouw probleem verder niet op, het is zoals gezegd een alternatief dat wel werkt.
      woensdag 9 juli 2008 @ 17:05:53 #182
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60000145
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 16:10 schreef thedude0 het volgende:

    [..]

    oh hebben we er zo eentje. tyfuslijer met je goedkope glasvezelverbinding
    Kan deze 'tyfuslijer' toch niks aan doen dat ze dat hier aanleggen Zal ik het maar weer opzeggen dan?
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:04:12 #183
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_60001304
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 17:03 schreef Visitor.Q het volgende:

    [..]

    Is dit nou echt een usenet topic zonder alternatieve download programma's dan newsleecher? Zonder de sabnzbd-jehova uit te hangen (er zijn vast argumenten om newsleecher te gebruiken... headers downloaden ofzo ) maar met sabnzbd kun je downloaden, parren en unrarren zonder ge-ukkel, via een simpele webinterface en een groot bijkomend voordeel is dat je cpu overuren draait op newsleecher, en sabnzbd is iets efficienter in elkaar gezet. Bovendien hoef je het niet te kraken, je draait het als een service, en je flikkert je nzb bestanden in een map en ze worden automatisch gedownload...

    Maar goed, dat lost jouw probleem verder niet op, het is zoals gezegd een alternatief dat wel werkt.
    Nou, op jouw advies heb ik het proggie sabnzbd geprobeerd, maar hij wil niet dl-en. Zal wel komen doordat ik x64 heb en de nieuwste versie alleen voor 32 bits is...
    !!! Go 49-ers !!!
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:53:59 #184
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_60002202
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 18:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Nou, op jouw advies heb ik het proggie sabnzbd geprobeerd, maar hij wil niet dl-en. Zal wel komen doordat ik x64 heb en de nieuwste versie alleen voor 32 bits is...
    Hmm, ja klopt ik zie het ook Nou succes verder he
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:55:39 #185
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_60002243
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 18:53 schreef Visitor.Q het volgende:

    [..]

    Hmm, ja klopt ik zie het ook Nou succes verder he
    Bedankt voor je advies... matig progje, dat Sabnczedfg
    !!! Go 49-ers !!!
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:55:57 #186
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_60002248
    edit: 1 reactie is wel weer voldoende

    [ Bericht 40% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-07-2008 11:16:14 ]
    !!! Go 49-ers !!!
      woensdag 9 juli 2008 @ 18:59:33 #187
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_60002305
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 18:55 schreef RobertoCarlos het volgende:

    [..]

    Bedankt voor je reactie...... matig progje, dat Sabnczedfg
    Probeer het eens op een 32 bit systeem...

    Nog iets, ik begreep uit je eerdere reactie dat het wel installeert en draait, maar alleen niet downloadt?
      woensdag 9 juli 2008 @ 19:41:01 #188
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_60003342
    quote:
    Op woensdag 9 juli 2008 18:59 schreef Visitor.Q het volgende:

    [..]

    Probeer het eens op een 32 bit systeem...

    Nog iets, ik begreep uit je eerdere reactie dat het wel installeert en draait, maar alleen niet downloadt?
    Klopt. Ik zal het eens op een 32 bits proberen. Zag er op zich aardig uit, dus ik ben nog steeds benieuwd
    !!! Go 49-ers !!!
      woensdag 9 juli 2008 @ 20:03:30 #189
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_60003895
    Ik gebruik Alt.Binz. Werkt ideaal. De tijd van headers downloaden enzo heb ik wel gehad, ik heb wel wat beters te doen.
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_60005144
    Headers downloaden doe ik niet. Maargoed het probleem bleef zich voordoen en heb de oude Newsleecher er weer opgezet, maar die gebruik ik nu niet. Ik had al even gespeeld met SabnzbdPlus en dat bevalt prima, doet alles wat ik wil, ik gebruik tocha alleen maar nzb'tjes .
    pi_60013890
    Grabit is gratis en heeft ook unpar/rar...
      donderdag 10 juli 2008 @ 15:17:48 #192
    206640 Beelzebufo
    All my vices are devices!
    pi_60020832
    Kent iemand UsenetXtreme? Ervaringen?

    Heb nu een 'prepaid' bij Usenet4U, maar voor dezelfde prijs kan ik een jaar terecht bij UsenetXtreme.

    Is dat wat?
    Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
    pi_60021815
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 15:17 schreef Beelzebufo het volgende:
    Kent iemand UsenetXtreme? Ervaringen?

    Heb nu een 'prepaid' bij Usenet4U, maar voor dezelfde prijs kan ik een jaar terecht bij UsenetXtreme.

    Is dat wat?
    200 dagen is erg veel, voor 4,16 per maand, 99,5% completeheid heb ik niet vaak geszien, vaak adverteren ze met 99,9. Verder vind ik het er nogal raar uitzien. Ik gebruik Eweka, is super!
    pi_60023981
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 15:17 schreef Beelzebufo het volgende:
    Kent iemand UsenetXtreme? Ervaringen?

    Heb nu een 'prepaid' bij Usenet4U, maar voor dezelfde prijs kan ik een jaar terecht bij UsenetXtreme.

    Is dat wat?
    Maakt geen goede indruk. Gelijk op de homepage wemelt het al van de taalfouten. Misschien dat dat de gemiddelde FOKker niet stoort, maar mij wél, omdat het een indicatie is dat het met de betrouwbaarheid en zorgvuldigheid ook niet zo nauw wordt genomen. Overigens staat er niet dat ze 200 dagen retentie bieden, maar dat ze binnenkort 200 dagen retentie zullen bieden. Er wordt dus iets beloofd wat (nog) niet wordt waargemaakt, en dat alleen is al een reden om op je hoede te zijn. De prijs voor 30 dagen ligt effectief ook een stuk hoger dan bij bijv. Eweka: voor 30 dagen met 20 Mbps willen ze maar liefst ¤ 10,75 hebben, terwijl Eweka ¤ 7,50 rekent. Tel uit je winst ...
      donderdag 10 juli 2008 @ 19:15:09 #195
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60025789
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 17:27 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Maakt geen goede indruk. Gelijk op de homepage wemelt het al van de taalfouten. Misschien dat dat de gemiddelde FOKker niet stoort, maar mij wél, omdat het een indicatie is dat het met de betrouwbaarheid en zorgvuldigheid ook niet zo nauw wordt genomen. Overigens staat er niet dat ze 200 dagen retentie bieden, maar dat ze binnenkort 200 dagen retentie zullen bieden. Er wordt dus iets beloofd wat (nog) niet wordt waargemaakt, en dat alleen is al een reden om op je hoede te zijn. De prijs voor 30 dagen ligt effectief ook een stuk hoger dan bij bijv. Eweka: voor 30 dagen met 20 Mbps willen ze maar liefst ¤ 10,75 hebben, terwijl Eweka ¤ 7,50 rekent. Tel uit je winst ...
    pi_60026194
    quote:
    Op donderdag 10 juli 2008 17:27 schreef Riparius het volgende:

    [..]

    Maakt geen goede indruk. Gelijk op de homepage wemelt het al van de taalfouten. Misschien dat dat de gemiddelde FOKker niet stoort, maar mij wél, omdat het een indicatie is dat het met de betrouwbaarheid en zorgvuldigheid ook niet zo nauw wordt genomen. Overigens staat er niet dat ze 200 dagen retentie bieden, maar dat ze binnenkort 200 dagen retentie zullen bieden. Er wordt dus iets beloofd wat (nog) niet wordt waargemaakt, en dat alleen is al een reden om op je hoede te zijn. De prijs voor 30 dagen ligt effectief ook een stuk hoger dan bij bijv. Eweka: voor 30 dagen met 20 Mbps willen ze maar liefst ¤ 10,75 hebben, terwijl Eweka ¤ 7,50 rekent. Tel uit je winst ...
    De site van 4usenet maakt ook niet echt een geweldige indruk, maar toch vind ik de geleverde dienst niet slecht. Heb een gratis jaarabonnement gekregen en het loopt eigenlijk best goed. Hoewel ze 100+ dagen op de site vermelden zit de retentie al boven de 145 dagen (zo'n oude DVD had ik laatst nog compleet binnen kunnen halen, ouder heb ik (nog) niet geprobeerd).

    Maar het is inderdaad niet echt een bedrijf waar ik zelf snel mee in zee zou gaan, puur afgaande op de website. Net zoals bij UsenetXtreme.
    Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
    Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
      vrijdag 25 juli 2008 @ 12:49:21 #197
    10710 gday
    propria cures
    pi_60339739
    Ik wilde weer eens inloggen op NewZbin, maar blijkbaar is m'n account te lang inactief geweest zonder premium credit en is het verwijderd. Blijkbaar kun je ook sinds een maand niet meer als nieuwe user registreren en ben je tegenwoordig afhankelijk van invites.

    Is er iemand die een invite heeft voor me ...?
    A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
    Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
      vrijdag 25 juli 2008 @ 14:45:33 #198
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60342621
    quote:
    Op vrijdag 25 juli 2008 12:49 schreef gday het volgende:
    Ik wilde weer eens inloggen op NewZbin, maar blijkbaar is m'n account te lang inactief geweest zonder premium credit en is het verwijderd. Blijkbaar kun je ook sinds een maand niet meer als nieuwe user registreren en ben je tegenwoordig afhankelijk van invites.

    Is er iemand die een invite heeft voor me ...?
    En nog een voor mij

    pi_60388453
    Newzbin ken ik niet. Maar klinkt wel interessant .
    pi_60388524
    tja betalen voor een zoekmachine waarvan er al tig andere zijn.... als het van dezelfde kwaliteit als de zoekmachine van newsleecher zou zijn dan kan ik het nog wel begrijpen maar anders zou het echt nergens op slaan.
      maandag 28 juli 2008 @ 08:30:11 #201
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_60389832
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 01:12 schreef thedude0 het volgende:
    tja betalen voor een zoekmachine waarvan er al tig andere zijn.... als het van dezelfde kwaliteit als de zoekmachine van newsleecher zou zijn dan kan ik het nog wel begrijpen maar anders zou het echt nergens op slaan.
    Precies. Je hebt zat gratis zoekmachines (binsearch, yabseach etc) die vaak ook aan de eisen voldoen
    pi_60397514
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 20:12 schreef atjepatatje het volgende:
    Eweka !!

    Heeft een hoop voordelen, zo mag je je 8 lijnen delen met vrienden (andere computers)
    Je hebt zo`n beetje onbeperkte snelheid (ik haal zelf 2000k p/s met 4 lijntjes)
    en je hebt 120 dagen retentie, dit houdt in dat de bestanden ongeveer 120 dagen blijven staan.

    + voor de kosten van 7,50 per maand (te betalen via bijvoorbeeld telefoon/ideal) hoef je het niet te laten.
    Bij mij is de retentie toch eerder 90 dagen, daarna krijg ik onvolledige bestanden of "article not found".
    pi_60399403
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 15:44 schreef Haijo het volgende:

    [..]

    Bij mij is de retentie toch eerder 90 dagen, daarna krijg ik onvolledige bestanden of "article not found".
    NewsXS:
    - Geen datalimiet
    - 99,8% compleetheid
    - 160 dagen retentie
    - 10-12 connecties
    - 12 mbit (8,95)
    - 50 mbit (12.95)
    pi_60400606
    FTD is trouwens ook bagger, vind je ook vrijwel niks mee
      maandag 28 juli 2008 @ 18:15:17 #205
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_60400718
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 18:09 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    FTD is trouwens ook bagger, vind je ook vrijwel niks mee
    FTD is een tool om gepostte items te kunnen spotten/vinden en evt de poster te bedanken.
    Geen zoekmachine dus
    pi_60401737
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 18:09 schreef HeaRt_woRm het volgende:
    FTD is trouwens ook bagger, vind je ook vrijwel niks mee
    Nee, met bijvoorbeeld Binsearch vind je snel dingen met al die vage bestandsnamen en codes.

    FTD .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    [b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
    Ray's Statshoekje - 2009/2010.
    pi_60403882
    Ik zoek altijd gewoon via sites Maar komende weken wordt het toch niks voor mij(pc weken kwijt )en deze pc trekt het allemaal niet
      maandag 28 juli 2008 @ 21:02:00 #208
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_60404448
    Binsearch, Newzleech, Yabse, FTD, forums, genoeg keus .
      maandag 28 juli 2008 @ 21:48:18 #210
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_60405486
    Die kon wist ik nog niet, bedankt! Altijd handig .

    Jij je zin .

    [ Bericht 18% gewijzigd door Stinosss op 28-07-2008 22:31:45 ]
      maandag 28 juli 2008 @ 22:05:26 #211
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_60405957
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 21:48 schreef Stinosss het volgende:
    Die kon ik nog niet, bedankt! Altijd handig .
    Kon?
    2000 light years from home
    pi_60413696
    quote:
    Op maandag 28 juli 2008 21:48 schreef Stinosss het volgende:
    Die kon wist ik nog niet, bedankt! Altijd handig .

    Jij je zin .
    wat about 'kende'?
      dinsdag 29 juli 2008 @ 10:44:35 #213
    170462 Stinosss
    You can see a lot by just look
    pi_60414473
    zo kan het ook
      dinsdag 29 juli 2008 @ 23:26:13 #214
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_60432091
    Haha, Eweka is lekker bezig

    Mijn account is nu al 48 uur verlopen, maar op de SSL reader kan ik nog steeds inloggen
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:22:43 #215
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_60659275
    Wie wil mij een invite sturen voor newzbin?
    Zonder newzbin doet fatfeckers Leet Tv pagina het niet...

    Iemand?
    pi_60660286
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 16:22 schreef PiRANiA het volgende:
    Wie wil mij een invite sturen voor newzbin?
    Zonder newzbin doet fatfeckers Leet Tv pagina het niet...

    Iemand?
    Met de wat en de hoe... QUE?
    pi_60660958
    quote:
    Op dinsdag 29 juli 2008 23:26 schreef wobbel het volgende:
    Haha, Eweka is lekker bezig

    Mijn account is nu al 48 uur verlopen, maar op de SSL reader kan ik nog steeds inloggen
    Ik kon 2 weken lang doorknallen dmv SSL
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:14:06 #218
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_60661247
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 16:44 schreef RudyCarell het volgende:

    [..]

    Met de wat en de hoe... QUE?
    http://irc.newzbin.com/~fatfecker/TV/
    Maar de vraag was: een invite voor newzbin
    mijn mailadres is karlo1 apenstaart gmail punt com
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:37:13 #219
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_60670522
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 17:03 schreef Ranja_Ranja het volgende:

    [..]

    Ik kon 2 weken lang doorknallen dmv SSL
    die van mij is sinds gister niet meer actief, maar nu heb ik geen geld meer op m'n rekening
    dus leen ik ff het accountje van m'n collega
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:42:54 #220
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_60670746
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 17:14 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    http://irc.newzbin.com/~fatfecker/TV/
    Maar de vraag was: een invite voor newzbin
    mijn mailadres is karlo1 apenstaart gmail punt com
    Ah van iemand heb ik een account gekregen ^^
    maar hoe kan ik nou betalen :s
    pi_60670788
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 22:42 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Ah van iemand heb ik een account gekregen ^^
    maar hoe kan ik nou betalen :s
    :s :s
    pi_60671061
    Voor de IPv6-ers onder ons

    Eweka
    Adres: news.ipv6.eweka.nl
    Port: 119
    Connecties: 4
    Speed: 20mbit
    username: geen
    Pass: geen
    retentie en compleetheid: Zelfde als eweka


    Xnews
    Adres: reader.ipv6.xsnews.nl
    Port: 119
    Username: http://www.xsnews.com/ipv6/
    Pass: http://www.xsnews.com/ipv6/
    Retentie en compleetheid: ?


    newszilla
    Adres: newszilla6.xs4all.nl
    Port: 119
    Connecties: 4
    Speed: ?
    username: geen
    Pass: geen
    retentie en compleetheid: ?

    Eweka > Xsnews > Newszilla

    Allemaal graties
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:55:02 #223
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60673108
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 22:42 schreef PiRANiA het volgende:

    [..]

    Ah van iemand heb ik een account gekregen ^^
    maar hoe kan ik nou betalen :s
    Wat zijn al die rare tekentjes?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:58:48 #224
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60673228
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 22:50 schreef Devrim_ het volgende:
    Voor de IPv6-ers onder ons

    Eweka
    Adres: news.ipv6.eweka.nl
    Port: 119
    Connecties: 4
    Speed: 20mbit
    username: geen
    Pass: geen
    retentie en compleetheid: Zelfde als eweka


    Xnews
    Adres: reader.ipv6.xsnews.nl
    Port: 119
    Username: http://www.xsnews.com/ipv6/
    Pass: http://www.xsnews.com/ipv6/
    Retentie en compleetheid: ?


    newszilla
    Adres: newszilla6.xs4all.nl
    Port: 119
    Connecties: 4
    Speed: ?
    username: geen
    Pass: geen
    retentie en compleetheid: ?

    Eweka > Xsnews > Newszilla

    Allemaal graties
    Hoe krijg ik IPv6?
    pi_60704981
    Ik heb nu voor een maandje xsnews elite maar de aangegeven retentie wordt niet gehaald.
    Nu zie ik hier newsXS voorbij komen en wil evt overstappen. Wie heeft ervaring met deze aanbieder?
    IPv6 wil ik ook wel weten hoe dit precies in z'n werk gaat>
    pi_60705107
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 23:58 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Hoe krijg ik IPv6?
    http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785

    Als je niet goed met computers om kan gaan begin er dan niet aan
    pi_60705540
    http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=386308 mooi topic! vraag me alleen af of deze mogelijkheden wel in verhouding staan tot de betere betaalde servers?
    pi_60705614
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 14:44 schreef Prisonbreaker het volgende:
    http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=386308 mooi topic! vraag me alleen af of deze mogelijkheden wel in verhouding staan tot de betere betaalde servers?
    Ik gebruik die van Eweka en die geeft gewoon 20Mbit met volledige Eweka retentie
      zondag 10 augustus 2008 @ 14:57:22 #229
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_60705942
    wie heeft hier een newzbin account?
    en hoe betaald?
    pi_60706158
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 14:46 schreef Devrim_ het volgende:
    [..]
    Ik gebruik die van Eweka en die geeft gewoon 20Mbit met volledige Eweka retentie
    Klinkt niet slecht. Toch eens uit gaan proberen
    pi_60706313
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 15:04 schreef Prisonbreaker het volgende:

    [..]

    Klinkt niet slecht. Toch eens uit gaan proberen
    Het is gewoon Eweka maar dan gratis en maakt gebruik van IPv6
      zondag 10 augustus 2008 @ 16:19:29 #232
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60708550
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 14:29 schreef Devrim_ het volgende:

    [..]

    http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=56785

    Als je niet goed met computers om kan gaan begin er dan niet aan
    Ik kan wel aardig met computers omgaan. Ik gebruik de verbinding van de buren (draadloos). Kan ik het dan ook werkend krijgen? En heb je ook een link naar een forum waar ik niet hoef te registreren?
    pi_60709116
    Sommige routers willen niet werken met de methodes die in dat topic gegeven word.
      zondag 10 augustus 2008 @ 20:24:56 #234
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_60714184
    Wie weet btw iets van de censuur bij binsearch?
    pi_60717018
    censuur op binsearch zou wel erg hypocriet zijn zolang ze die banner aan de onderkant van de pagina online hebben staan
      zondag 10 augustus 2008 @ 22:43:55 #236
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_60718528
    kpn usenet is momenteel retetraag (ik gok een drukke server)

    hebben er meer dit probleem?
    anders steek je gewoon even je tong erin
      Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 10 augustus 2008 @ 23:33:46 #237
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.3
    pi_60720174
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 22:43 schreef Casino.Bob het volgende:
    kpn usenet is momenteel retetraag (ik gok een drukke server)

    hebben er meer dit probleem?
    Ik heb hem altijd rond de 100 KB/s
    de rest trek ik van mijn abo van d2d

    Hij is nu bij mij ook gewoon rond de 100
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
    pi_60721344
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 20:24 schreef PiRANiA het volgende:
    Wie weet btw iets van de censuur bij binsearch?
    Censuur is hoogstens met kiddyporn (en andere extreme zooi) als ze weten waar het vandaan komt
    pi_60734284
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef Wexy het volgende:

    [..]

    Ik heb hem altijd rond de 100 KB/s
    de rest trek ik van mijn abo van d2d

    Hij is nu bij mij ook gewoon rond de 100
    100? Das echt sloom
      Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 11 augustus 2008 @ 15:32:00 #240
    29278 crew  Nizno
    Versie 4.3
    pi_60734347
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 15:30 schreef Flaccid het volgende:

    [..]

    100? Das echt sloom
    mijn d2d staat als hoofd dus ja dat merk ik niet
    Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
      maandag 11 augustus 2008 @ 16:55:28 #241
    151340 Casino.Bob
    level 100 paladin
    pi_60736508
    kpn is trouwens weer op volle snelheid bij mij
    anders steek je gewoon even je tong erin
      maandag 11 augustus 2008 @ 17:18:23 #242
    189961 ex
    aperture science
    pi_60737001
    Grabbit ondersteunt eindelijk SSL sinds de laatste beta!
    Ik gebruik ook Eweka, en nu dus SSL.

    Wat is nou het precieze voordeel van SSL? Dat het niet te monitoren is?
    The cake is a lie!
    pi_60738454
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 17:18 schreef ex het volgende:
    Grabbit ondersteunt eindelijk SSL sinds de laatste beta!
    Ik gebruik ook Eweka, en nu dus SSL.

    Wat is nou het precieze voordeel van SSL? Dat het niet te monitoren is?
    Het is echt wel te monitoren echter minder makkelijk.
    pi_60738772
    volkomen nutteloos dus, tenzij je chello als provider hebt
    pi_60739904
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 18:41 schreef thedude0 het volgende:
    volkomen nutteloos dus, tenzij je chello als provider hebt
    Tuurlijk niet.
    Zonder SSL heb je niks, lutser
      maandag 11 augustus 2008 @ 20:42:54 #246
    189961 ex
    aperture science
    pi_60742520
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 18:25 schreef ScarFace- het volgende:

    [..]

    Het is echt wel te monitoren echter minder makkelijk.
    dat dacht ik al
    werkt goed, zit gewoon weer aan me max van me verbinding!
    The cake is a lie!
      maandag 11 augustus 2008 @ 22:02:56 #247
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60745539
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 17:18 schreef ex het volgende:
    Grabbit ondersteunt eindelijk SSL sinds de laatste beta!
    Ik gebruik ook Eweka, en nu dus SSL.

    Wat is nou het precieze voordeel van SSL? Dat het niet te monitoren is?
    Jeuj Grabit ondersteunt SSL!!!11!! Wat is het eigenlijk?
      maandag 11 augustus 2008 @ 22:03:49 #248
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_60745576
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 22:02 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Jeuj Grabit ondersteunt SSL!!!11!! Wat is het eigenlijk?
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Secure_Sockets_Layer

    Dan kunnen ze je internet verkeer tussen jouw PC en de Usenet server niet meer zo goed afluisteren heel kort door de bocht.
      maandag 11 augustus 2008 @ 23:32:01 #249
    189961 ex
    aperture science
    pi_60748760
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 22:02 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Jeuj Grabit ondersteunt SSL!!!11!! Wat is het eigenlijk?
    ik vroeg niet wat het was, maar wat nou precies het voordeel was op het gebied van usenet, ik kan ook googlen dus ik was er al achter wat het was, toch bedankt voor je bijdrage
    The cake is a lie!
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:01:03 #250
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_60749538
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 23:32 schreef ex het volgende:

    [..]

    ik vroeg niet wat het was, maar wat nou precies het voordeel was op het gebied van usenet, ik kan ook googlen dus ik was er al achter wat het was, toch bedankt voor je bijdrage
    Jij ook bedankt he! Helemaal toppie
    pi_61252022
    Ik schop deze weer terug in het zicht. Levert SSL nu snelheidswinst op of integendeel?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
    pi_61253026
    als je geen upc als internet provider hebt dan maakt het geen reet uit voor de snelheid
    pi_61253661
    Maar enkel voor je privacy?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
      zondag 31 augustus 2008 @ 15:22:52 #254
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61266275
    dubbel
      zondag 31 augustus 2008 @ 15:23:43 #255
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61266295
    Ik heb nu dus een 100 mbit verbinding bij OnsNet (OnsBrabantnet). Ik heb al wel wat gedownload maar ik vind usenet best omslachtig. Misschien doe ik iets niet goed? Ik heb geen zin om te gaan betalen voor mijn downloads. Mijn nieuwsserver (giganews meen ik) schijnt best goed te zijn alleen is die gelimiteerd tot 250 kb/s.

    Wat kan ik het beste gebruiken en hoe zoek ik het makkelijkste naar bestanden (muziek, films)?

    Ik zoek trouwens ook de nieuwste navigatie cd voor Audi, Travelpilot. Is deze al te vinden?
    pi_61267354
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 21:14 schreef thedude0 het volgende:
    als je geen upc als internet provider hebt dan maakt het geen reet uit voor de snelheid
    Ook SSL word gelimiteerd door UPC heb ik gelezen op FTD (Of Eweka)
    pi_61291464
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 @ 15:23 schreef leolinedance het volgende:
    Ik heb nu dus een 100 mbit verbinding bij OnsNet (OnsBrabantnet). Ik heb al wel wat gedownload maar ik vind usenet best omslachtig. Misschien doe ik iets niet goed? Ik heb geen zin om te gaan betalen voor mijn downloads. Mijn nieuwsserver (giganews meen ik) schijnt best goed te zijn alleen is die gelimiteerd tot 250 kb/s.

    Wat kan ik het beste gebruiken en hoe zoek ik het makkelijkste naar bestanden (muziek, films)?

    Ik zoek trouwens ook de nieuwste navigatie cd voor Audi, Travelpilot. Is deze al te vinden?
    Giganews is zo'n beetje de top van de usenet providers inderdaad, maar als je max 250kb/s gaat heb je waarschijnlijk een goedkoop abonnement. Ben je waarschijnlijk beter af met eweka ofzo, dan ga je 20+ Mbit.

    En met de nieuwste versies van ongeveer alle newsreaders is er niets omslachtig meer aan. Bestanden worden automatisch gerepareerd en uitgepakt. Gewoon de NZB erin zetten en wachten dus. Nog makkelijker dan torrents.
    pi_61291567
    quote:
    Op zaterdag 30 augustus 2008 @ 20:36 schreef nicolasvermeersch het volgende:
    Ik schop deze weer terug in het zicht. Levert SSL nu snelheidswinst op of integendeel?
    Levert vooral een hoop extra benodigde rekencapaciteit op.
    Het idee van SSL is dat internetproviders die usenet verkeer knijpen dan niet zien dat het usenet verkeer is. Dat is ook zo, maar de enige provider die dat doet is UPC en die knijpt tegenwoordig ook SSL verkeer, dus je schiet er niets mee op.
    En echelon weet je SSL vast ook wel te kraken dus voor de aluminium-hoedjes-brigade heeft het ook weinig voordelen.
    pi_61354268
    Ik kan op school ook downloaden met Eweka. Alleen haal ik nooit de snelheid die we op school hebben. Als ik gewoon wat download van een site, dan kan het zo zijn dat ik 4 mb per seconden download. Maar als ik dingen van usenet afhaal dan begint hij op 1600kb, en dan zakt hij af naar een snelheid tussen de 720 en de 740. Iemand een idee hoe dat kan, en of er een oplossing voor is?
    pi_61354379
    Ik zit btw op de HAN
    pi_61358584
    Misschien knijpt je school verkeer op poort 118?
    pi_61383392
    Ik heb Newsleecher (en Quickpar) geinstalleerd, via een news-site gezocht naar bestanden en die gevonden, via de site een .NZB gemaakt en die geopend in Newsleecher, alleen hij download hem niet. Ik moet volgens mij servergegevens invoeren, weet alleen niet wat voor gegevens. Gebruik overigens Hetnet.
      donderdag 4 september 2008 @ 20:18:42 #263
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61383842
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 19:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Ik zit btw op de HAN
    Wat de fuck is HAN.

    mensen die afkortingen gebruiken die niemand kent..
    pi_61383879
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:18 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Wat de fuck is HAN.

    mensen die afkortingen gebruiken die niemand kent..
    Ik denk eerder dat het jouw gebrek is want de HAN is heel bekend.

    Ik verbaas me trouwens echt UPC in sommige plaatsen usenet afknijpt en hier niet (Rotterdam).
    ijs_beer fan!
      donderdag 4 september 2008 @ 20:24:35 #265
    73683 leolinedance
    Voor Rood-Wit gezongen
    pi_61384008
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:19 schreef NanKing het volgende:

    [..]

    Ik denk eerder dat het jouw gebrek is want de HAN is heel bekend.

    Ik verbaas me trouwens echt UPC in sommige plaatsen usenet afknijpt en hier niet (Rotterdam).
    Op de WUR en HAS kunnen we geen Usenet gebruiken volgens mij
    pi_61384047
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:18 schreef leolinedance het volgende:

    [..]

    Wat de fuck is HAN.

    mensen die afkortingen gebruiken die niemand kent..
    Hogeschool Arnhem Nijmegen
    pi_61384686
    WUR??
    pi_61384915
    GOOGLE?
    pi_61385041
      donderdag 4 september 2008 @ 21:13:03 #270
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61385398
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 20:19 schreef NanKing het volgende:

    [..]

    Ik denk eerder dat het jouw gebrek is want de HAN is heel bekend.

    Ik verbaas me trouwens echt UPC in sommige plaatsen usenet afknijpt en hier niet (Rotterdam).
    nog nooit van gehoord... Anyway, usenet downloaden op hogeschool leiden wil bij mij ook niet werken..
    pi_61385566
    Bij ons op school wel, alleen als ik dan net een film binnen heb van 4 GB, @ 1400kb/s. Dan vliegt het internet eruit, en moet de stekker van de router er eerst 5 minuten uit en dan weer in.

    Waar zou dat aan kunnen liggen?
    Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
      vrijdag 5 september 2008 @ 14:55:25 #272
    157922 fathank
    Wie baas is bakt koekjes.
    pi_61402857
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 19:00 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
    Ik zit btw op de HAN
    Poort 119 wordt gecapped op de HAN.
    Behulpzaam als een waterkraan.
    Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
    als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
    pi_61403248
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 @ 14:55 schreef fathank het volgende:

    [..]

    Poort 119 wordt gecapped op de HAN.
    Wat ik al dacht dus.
    Bij veel usenet providers is het overigens ook mogelijk over poort 80 verbinding te maken. O.a. bij Eweka dacht ik. Dat zou dan wel moeten werken.
    quote:
    Op donderdag 4 september 2008 @ 20:01 schreef Opperkwal het volgende:
    Ik heb Newsleecher (en Quickpar) geinstalleerd, via een news-site gezocht naar bestanden en die gevonden, via de site een .NZB gemaakt en die geopend in Newsleecher, alleen hij download hem niet. Ik moet volgens mij servergegevens invoeren, weet alleen niet wat voor gegevens. Gebruik overigens Hetnet.
    Je hebt wel een usenet account nodig.
    http://binaries4all.nl/serveradressen/ hier vind je serveradressen van de usenet-server van je internetprovider. Maar usenet wordt al snel een heel stuk leuker als je een payserver neemt.
    pi_61404349
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:09 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Wat ik al dacht dus.
    Bij veel usenet providers is het overigens ook mogelijk over poort 80 verbinding te maken. O.a. bij Eweka dacht ik. Dat zou dan wel moeten werken.
    [..]
    Dus als ik poort 80 instel dan zou het sneller moeten gaan? Of zouden ze poort 80 ook hebben gecapped.
    pi_61404453
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 @ 15:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

    [..]

    Dus als ik poort 80 instel dan zou het sneller moeten gaan? Of zouden ze poort 80 ook hebben gecapped.
    Poort 80 is de algemene internet poort, dus dat lijkt me niet. Dan zou niemand meer kunnen internetten.
    pi_61408222
    Port 80 zal ook heus wel gecapped zijn en het lijkt me niet dat je op port 80 verbinding kan maken.
      vrijdag 5 september 2008 @ 19:10:14 #277
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61409888
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 15:49 schreef mcDavid het volgende:

    [..]

    Poort 80 is de algemene internet poort, dus dat lijkt me niet. Dan zou niemand meer kunnen internetten.
    Kan wel, alleen niet met volle snelheid.
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_61410035
    Moet jij eens opletten wat er gebeurt als je grabit aanzet, mochten ze die poort gecapped hebben op 1MBit ofzo!
    (hoewel dat meer aan grabit ligt maargoed)
      vrijdag 5 september 2008 @ 23:03:46 #279
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61416928
    anders ssl?
    pi_61416988
    quote:
    Op vrijdag 5 september 2008 23:03 schreef PiRANiA het volgende:
    anders ssl?
    Ik denk niet dat een school daadwerkelijk scant waar het verkeer precies vandaan komt.
      donderdag 11 september 2008 @ 17:00:48 #281
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61554679
    Wie gebruikt RSS om te downloaden?
    Ik wil wel wat meer rss gebruiken, het is best handig

    Ik gebruik nu alleen www.tvnzb.com ..
      zondag 14 september 2008 @ 12:40:56 #282
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61617924
    iemand?
    pi_61617989
    Nee ik download niet met RSS. Heb wel sinds kort NZB-portal.nl ontdekt, best handige website.
    pi_61625375
    Ik vraag me af hoe het komt dat ondertitels die sync zijn met de dvdrip van een film dat niet zijn met de bluray rip. Je zou toch verwachten dat het net dezelfde film is, alleen in hogere kwaliteit?
    op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
    pi_61625428
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 18:20 schreef nicolasvermeersch het volgende:
    Ik vraag me af hoe het komt dat ondertitels die sync zijn met de dvdrip van een film dat niet zijn met de bluray rip. Je zou toch verwachten dat het net dezelfde film is, alleen in hogere kwaliteit?
    nope.

    Je hebt te maken met FPS (Frames per second oftewel plaatjes per seconde), verschillende knip en plak lengtes (scenes die faden kunnen soms langer zwart zijn dan bij een andere versie), verschillende lengtes dus.
    pi_61632114
    Potverdepotverdepotverdepotver... Ik ben al JAAAAARENLANG lid van Easynews. Ideale Usenet provider omdat die een superieure webinterface heeft via welke alles doodsimpel te downloaden, kant en klaar, dus unrarred en alles. Ook kan je heel simpel online allerlei files zippen om die in 1 keer te downloaden. Schitterend. Ik heb altijd zitten lachen om die ingewikkelde usenetprogramma's en het gedoe met NZB's.

    Maar nu lach ik niet meer.... Ik heb voor het EERST in al die jaren vandaag een vraagje gesteld op hun forum. Het ging over een duurder abonnement dat ik wellicht wilde afsluiten. In de loop van het topic, helemaal onnodig, vertelde ik waarom ik een duurder abonnement wil, nl. om twee bepaalde bootleg cd's te downloaden, waarbij ik de naam van de band noemde.

    En hopla, ik ben gebanned. Kansloos. Permanent.

    Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe usenet provider en eigenlijk het liefst eentje met een gelijkwaardige webinterface. Maar... die kan ik niet vinden! Het lijkt dat alle betere providers gewoon verwachten dat je een usenetprogramma installeert en met NZB's en zo gaat werken... Balen...

    Weet iemand toevallig nog een usenet provider die een goede webinterface heeft? Zo niet... HELP!!! Dat wordt lang zoeken dan naar een nieuwe provider en gedoe met programma's, Potverdorie, en altijd zal ik blijven aan het gemak van Easynews... Echt, daar kon ik een nummer zoeken en met 1 klik downloaden, klaar! Nu moet ik ik zoeken via zo'n baggersite als binsearch, vervolgens NZB's aanmaken, via een ander programma downloaden... Ik baal stevig, kan ik je wel zeggen...
      zondag 14 september 2008 @ 22:35:50 #288
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61632939
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 22:10 schreef hello_goodbye het volgende:
    Potverdepotverdepotverdepotver... Ik ben al JAAAAARENLANG lid van Easynews. Ideale Usenet provider omdat die een superieure webinterface heeft via welke alles doodsimpel te downloaden, kant en klaar, dus unrarred en alles. Ook kan je heel simpel online allerlei files zippen om die in 1 keer te downloaden. Schitterend. Ik heb altijd zitten lachen om die ingewikkelde usenetprogramma's en het gedoe met NZB's.

    Maar nu lach ik niet meer.... Ik heb voor het EERST in al die jaren vandaag een vraagje gesteld op hun forum. Het ging over een duurder abonnement dat ik wellicht wilde afsluiten. In de loop van het topic, helemaal onnodig, vertelde ik waarom ik een duurder abonnement wil, nl. om twee bepaalde bootleg cd's te downloaden, waarbij ik de naam van de band noemde.

    En hopla, ik ben gebanned. Kansloos. Permanent.

    Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe usenet provider en eigenlijk het liefst eentje met een gelijkwaardige webinterface. Maar... die kan ik niet vinden! Het lijkt dat alle betere providers gewoon verwachten dat je een usenetprogramma installeert en met NZB's en zo gaat werken... Balen...

    Weet iemand toevallig nog een usenet provider die een goede webinterface heeft? Zo niet... HELP!!! Dat wordt lang zoeken dan naar een nieuwe provider en gedoe met programma's, Potverdorie, en altijd zal ik blijven aan het gemak van Easynews... Echt, daar kon ik een nummer zoeken en met 1 klik downloaden, klaar! Nu moet ik ik zoeken via zo'n baggersite als binsearch, vervolgens NZB's aanmaken, via een ander programma downloaden... Ik baal stevig, kan ik je wel zeggen...
    Stuur ditzelfde verhaal op naar easynews zou ik zeggen. Misschien kijken ze er naar.
    Ik heb verder geen ervaring met webinterfaces die jij noemt, het klinkt wel interressant...
    pi_61633164
    Ik heb (natuurlijk) al contact gehad met Easynews! Ik heb alles geprobeerd en gezegd maar een ban is een ban. Permanent en de groeten,

    Ja, die webinterface is HEEL interessant. Zit nu te kijken bij UseNext: totaal anders (werkt met software die geinstalleerd moet worden) maar wellicht ook makkelijk. Maar zo makkelijk als Easynews wordt het voor mij nooit meer. Je kan gewoon complete divx'films downloaden: geen gedoe met rar en weet ik veel. Zo simpel... Ik vind het ook een *&!@#*idee dat het echt permanent is... al vraag ik me wel af waar ze dan op letten: IP of creditcard info of naam...?
      zondag 14 september 2008 @ 22:47:27 #290
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61633290
    Nou nou, zoveel werk is het nou ook weer niet. Je zoekt gewoon op binsearch (of FTD en dan via binsearch) en vinkt aan wat je wil hebben. Vervolgens klik je op de nzb-knop en kies je voor openen, waardoor automatisch je NZB ingeladen wordt in het programma. Alles bij elkaar 4 klikken (een om FTD of Binsearch te openen, een voor het vinkje, een voor de NZB-knop en een voor het openen)
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      Grootste baggeraar 2022 zondag 14 september 2008 @ 22:53:04 #291
    112333 vogeltjesdans
    cry me a river
    pi_61633488
    quote:
    Op maandag 7 april 2008 15:35 schreef TheThirdMark het volgende:

    [..]

    Ben ik het niet helemaal mee eens. Via Torrent sites kan ik makkelijk een film van 15jaar oud downloaden, iets wat vaak bij newsgroepen niet geheel zo makkelijk kan.

    Newgroepen daarentegen, zoals vermeld, download je wel ontzettend snel. En ben je geen dag (weken) bezig.
    15 jaar geleden hadden we nog geen torrents.

    Het gaat er natuurlijk om wat iemand post of repost
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      zondag 14 september 2008 @ 22:56:54 #292
    97643 misteriks
    finest in cool since 1977
    pi_61633629
    ik moet dit toch nog effe doorlezen aka tvp
    misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
      zondag 14 september 2008 @ 22:59:50 #293
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61633712
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 22:43 schreef hello_goodbye het volgende:
    Ik heb (natuurlijk) al contact gehad met Easynews! Ik heb alles geprobeerd en gezegd maar een ban is een ban. Permanent en de groeten,

    Ja, die webinterface is HEEL interessant. Zit nu te kijken bij UseNext: totaal anders (werkt met software die geinstalleerd moet worden) maar wellicht ook makkelijk. Maar zo makkelijk als Easynews wordt het voor mij nooit meer. Je kan gewoon complete divx'films downloaden: geen gedoe met rar en weet ik veel. Zo simpel... Ik vind het ook een *&!@#*idee dat het echt permanent is... al vraag ik me wel af waar ze dan op letten: IP of creditcard info of naam...?
    Enlighten me wat de interface doet? Het word me neit echt duidelijk
      zondag 14 september 2008 @ 23:03:36 #294
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      zondag 14 september 2008 @ 23:03:46 #295
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      zondag 14 september 2008 @ 23:04:01 #296
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      zondag 14 september 2008 @ 23:04:31 #297
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_61633870
    4 ...
      zondag 14 september 2008 @ 23:04:42 #298
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      zondag 14 september 2008 @ 23:05:12 #299
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      zondag 14 september 2008 @ 23:05:27 #300
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
      zondag 14 september 2008 @ 23:05:39 #301
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')