abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2008 @ 23:04:59 #1
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61633885
Wat is nu eigenlijk Usenet

Usenet (ook bekend als 'News' of 'Newsnet') is een netwerk voor de verspreiding van tekstberichten of binaire bestanden (zoals audio, video, software, enz.) via zogeheten nieuwsgroepen (ook wel discussiegroepen genoemd). Usenet wordt gebruikt voor verschillende doeleinden:

het discussiëren over onderwerpen (dikwijls met mensen die elkaar niet kennen)
het stellen en beantwoorden van vragen over allerlei onderwerpen
het verspreiden van bestanden zoals afbeeldingen, muziek, en software (dit kan soms illegaal zijn als het copyright geschonden wordt)

Bron : Wikipedia

Wat heb ik nodig om te kunnen beginnen met downloaden

• Het liefst een betaalde usenet account. (zie overzicht betaalde Usenetaccounts)
  • Newsleecher (handleiding) of Grabbit (handleiding).
  • Winrar en Quickpar heb je ook nodig.

Hoezo een betaald Usenet account ik kan die van mijn provider toch gebruiken

Ja dat klopt. De nadelen zijn als je die van je Provider gebruikt dat meestal je snelheid behoorlijk geknepen wordt. En dat de retentie behoorlijk laag is meestal iets van 2 a 3 dagen.
    Hier zie je een overzicht van de retenties / snelheden bij je Provider. (kan zijn dat deze pagina inmiddels niet meer helemaal up to date is.

Retentie : Het aantal dagen dat de bestanden te benaderen zijn op een bepaalde server.
    Als jij een post ziet die ongeveer 20 dagen geleden is gepost kun je deze meestal niet meer binnenhalen of hij is meestal incompleet. Met een betaalde usenet account kan dat wel omdat daar de retentie min. 30 dagen tot 100 dagen is. Dit is afhankelijk bij wie je zit natuurlijk.

Ok ik doe mij dan maar een betaald usenet account waar kan ik deze krijgen

Eweka
    Giganews
    NewsXS
    XSNews (gratis 5 dagen proef)
    XLNed (gratis 7 dagen op proef)
    Tweaknews (vooral handig als je bij Tele2 zit ivm korting enz.) alleen het duurt een aantal dagen voordat je je login gegevens ontvangt.
    Easyusenet
    Download2day
    Powernews
    SMSusenet (betalen met sms)

Opmerking je kunt nooit een sneller usenet account nemen dan dat jouw abbo aankan.
    Dus heb je maar een abbo van 10 MB , dan heeft het geen zin om een usenetaccount van 20MB te nemen.

Aanvullingen zijn altijd welkom, maar met bovenstaande heb ik persoonlijk zeer goede ervaringen

Ok ik heb alles ingesteld en ik wil beginnen met downloaden hoe wat waar

www.yabse.com
    www.ftn2day.nl

Heb je een post gevonden dan is het gewoon een kwestie om het .nzb bestand te openen in Grabbit / Newsleecher

Als je het goed gedaan hebt zie je waarschijnlijk iets dat op onderstaand screenshot lijkt :

Bij dit screenshot zie je toevallig dat er 2 bestanden rood aangeduid zijn dat betekend over het algemeen dat deze beschadigd zijn. En daarvoor heb je dus Quickpar nodig.

Ok alles is binnen heb nu iets van 90 rar bestanden en 10 par bestanden en nu

Ga nu in de map waar alle bestanden staan en open een Par bestand. Als je Quickpar al hebt geinstalleerd opent het volgende venster :

Zorg er wel voor dat : Monitor / Automatic repair aangevinkt staan

Nu zul je zien dat Quickpar de missende / incomplete bestanden gaat repareren. Dit lukt alleen als er nog genoeg Par bestanden zijn. Maar over het algemeen zitten erbij een post altijd wel genoeg bij.
    De reparatie kan soms even duren laat Quickpar lekker zijn werk doen. Als hij klaar is kun je de bestanden uitpakken.

Meestal als alles uitgepakt is krijg je of een IMG / ISO bestand deze kun je mounten met Daemon Tools. De rest gaat wel lukken spreek voor zich.

Of het kan zijn dat dat je 2 mappen te zien krijgt : audio_ts en video_ts over het algemeen is de audio TS bijna altijd leeg dit maakt niet uit. Nu kun je met Nero als je voor de optie DVD - Video kiezen en je ziet onderstaand scherm :

Aan de rechterkant zoek je de map op waar de film in staat, en nu sleep je de inhoud van de videoTS map naar de linkerkant ook naar videoTS en branden maar

Nog een opmerking het is trouwens binnen Nero ook mogelijk om een : IMG / ISO bestand te openen en rechtstreeks te branden. Ga hiervoor naar bestand en kies Open Image de rest gaat vanzelf.

Ik snap er nu echt de ballen niet meer van

http://www.binaries4all.nl/ hier staat echt alles punt voor punt uitgelegd.

Voordelen usenet

Ten opzichte van Torrents je shared niets je haalt enkel binnen en dat is legaal in Nederland.
    Je hebt geen baggersnelheden zoals torrents dat je rond de 90 a 100 KB zit.
    Snelheid is constant meestal zit ik zelf rond de 1.50 MB per seconde
    DVD film is nu binnen 1 uur binnen ipv dag.
    Echt waar als je door hebt hoe het allemaal werkt dan gaat er een wereld voor je open

Vorige delen

Deel 1: Usenet payserver?
    Deel 2: Usenet #2
    Deel 3: Usenet #3
    Deel 4: Usenet #4
    Deel 5: Usenet #5
    Deel 6: Usenet #6
    Deel 7: Usenet #7: Waar we Brein ver achter ons laten!
    Deel 8: Usenet #8
    Deel 9: Usenet #9
    Deel 10: Usenet #10

Later op de dag zal ik hem nog wat verder uitbreiden, maar hiermee moeten jullie al een heel eind komen.

OP is gemaakt door Razor21
    Op is te vinden op de wiki
  • pi_61634357
    TVP
      zondag 14 september 2008 @ 23:29:30 #3
    176873 marcel-o
    ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
    pi_61634578
    tvp

ben er zo nu en dan ook ff mee bezig.
    had een keer wat "nodig" en ging handig via SMSusenet in combi met Yabsearch en FTD.
    UPC kneep t dicht tot 500 Kb/s
    Huidige Telfort haal k 1670 / 1700 mee
    | Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
    pi_61634797
    Ik gebruik sabnzbd, vind het een goed programma. Wie gebruikt het nog meer?
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      zondag 14 september 2008 @ 23:41:53 #5
    136730 PiRANiA
    pi_61634893
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Ik
    Ik heb er niets te klagen over. Zeker met de regelmatige updates is het leuk als er weer nieuwe feeatures in zitten, terwijl het gewoon een overzichtelijk programma blijft
    pi_61635002
    Ik vind het gewoon geweldig dat je een nzb in een bepaalde map zet en dat daarna alles voor je gedaan wordt
    Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
      Donald Duck held maandag 15 september 2008 @ 00:09:17 #7
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_61635517
    Sinds een tijdje heb ik dit ook helemaal ontdekt. Daarvoor downloadde ik veel van een leuke private tracker. Prima snelheid, maar dat terugseeden is nogal een karweitje altijd. Maar usenet vind ik nu echt veel toffer. Constant op maximale snelheid downloaden is echt heerlijk.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_61635691
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 @ 23:29 schreef marcel-o het volgende:
    tvp

ben er zo nu en dan ook ff mee bezig.
    had een keer wat "nodig" en ging handig via SMSusenet in combi met Yabsearch en FTD.
    UPC kneep t dicht tot 500 Kb/s
    Huidige Telfort haal k 1670 / 1700 mee
    Ik 1950
    pi_61636188
    tvp
      maandag 15 september 2008 @ 06:52:29 #10
    52753 Sjowhan
    ex-mod DIG. Watskebeurt?
    pi_61637194
    Gebruik sinds een tijdje altbinz, en vind dat ook wel heerlijk.
    pi_61638360
    Het enige nadeel van nzb zoekmachines is dat je nooit precies weet wat je binnenhaalt. Heeft een film bijvoorbeeld wel Nederlandse ondertitels, dat kan je nergens aan zien. Je moet al FTD gebruiken wil je meer te weten komen over de post.
    pi_61638398
    Jaaaaaaaaaaa, ik ben blij! Voor degenen die denken 'vanwaar dit enthousiasme': in Usenet #10 had ik gisteren verteld dat ik permanent gebanned was van Easynews vanwege het noemen van een bandnaam waarvan ik een bootleg wilde downloaden. Na een paar keer heen en weer gemail ben ik erachter gekomen dat ze zulde drastische maatregelen nemen i.v.m. eventuele juridische gevolgen. Ze doen dus 'tough' maar uiteindelijk, zo blijkt, valt het wel mee. Ik had nog een keer gemailed of het nou echt permanent was en zo en toen kreeg ik, in plaats van een nogal officiële mail zoals eerder, een hele korte mail als antwoord:

'Hello,
    This is unfortunately a permanent ban.'

Daarna heb ik mijn ontzetting geuit dat ik als jarenlange vaste en goede klant dit toch wel erg schokkend en bruut vond en zo. En toen kreeg ik zowat dezelfde mail retour, met een kleine toevoeging:

'Hello,

Yes, unfortunately the username ,knip mijn inlognaam' is permanently banned.'

Aha... dacht ik toen...! Dus ze bannen hard en meedogenloos maar in feite... blokken ze alleen de username?!?!?!?
    Dus... heb ik me aangemeld met exact dezelfde gegevens als voorheen, alléén met een ándere username... en ik werd zonder problemen geaccepteerd! Vandaar mijn enthousiaste 'Jaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!'

In topic #10 vroegen een paar lui wat er dan wel zo makkelijk was aan de webinterface van Easynews. Ik zal vandaag even een post in elkaar zetten met een zo kort (oei, daar heb ik altijd moeite mee...) mogelijke uitleg, zodat iedereen kan zien dat Easynews echt ideaal is. In ieder geval sowieso voor mensen die Usenet nog niet kennen, maar eigenlijk ook voor die-hards. Makkelijker bestaat er volgens mij echt niet! Wordt dus vervolgd...
      maandag 15 september 2008 @ 09:35:26 #13
    191846 makkie88
    Zo moeilijk is het niet
    pi_61638676
    tvp es kijke wat dit topic mij brengt

momenteel heb ik ook payed server,

grabit draait, download met 2000 kb/s

ftd: makkie88 , ik upload niet
    pi_61639066
    Mn Eweka is verlopen
    pi_61639083
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 09:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:
    Mn Eweka is verlopen
    Een nieuw abonnement kopen is niet verboden hoor .
    sig verwijderd door FA
    pi_61639125
    Nog altijd tevreden met mijn HellaNZB/Zussaweb op Ubuntu i.c.m. een YabNews abonnement.
    Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
    Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
      maandag 15 september 2008 @ 10:20:54 #17
    136730 PiRANiA
    pi_61639460
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 10:02 schreef SlaggY het volgende:
    Nog altijd tevreden met mijn HellaNZB/Zussaweb op Ubuntu i.c.m. een YabNews abonnement.
    Ik draai sabnzbd op ubuntu Works like a chram (met SSL)
      maandag 15 september 2008 @ 11:31:08 #18
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_61640797
    Ik ben een tijdje geleden van Newsleecher overgestapt naar Alt.Binz. Geen gedoe meer met cracks en serials, en toch nog een zeer fijn programma kunnen gebruiken Ik pleur een nzb in een map op mn media center, en even later kan ik ' em al op de tv kijken
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
    pi_61640898
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 09:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
    Het enige nadeel van nzb zoekmachines is dat je nooit precies weet wat je binnenhaalt. Heeft een film bijvoorbeeld wel Nederlandse ondertitels, dat kan je nergens aan zien. Je moet al FTD gebruiken wil je meer te weten komen over de post.
    9 van de 10 keer staat er wel een NFO bestand bij hoor!

Vroeger, toen je nog headers moest downloaden... Dát waren tijden!
    pi_61641274
    Easynews voor newbies

Enkele voordelen van Easynews:

- Easynews werkt via een zeer makkelijke webinterface.

- Je kan dus op élke computer die op internet kan via Easynews downloaden. Thuis, op je werk, bij je vriendin, in een internetcafé, Windows of OS X, het maakt niet: je gaat naar de Easynewssite, logt in en klaar.

- je hoeft dus ook niets te installeren, configureren en/of in te stellen. Enige wat je (wellicht!) nodig hebt is Winrar (of UnRar X op de Apple). Maar als je bijvoorbeeld alleen muziek download is dat ook niet nodig: dat soort bestanden kan je direct als mp3 of flac of wat dan ook downloaden.

- ‘unrarren’ gebeurt in veel gevallen al online, afhankelijk van het soort bestand. Je kan bijvoorbeeld rechtstreeks mp3’s van een cd downloaden, maar ook complete divx bestanden. Je hoeft dus niet per se 60 rar files te downloaden en die uit te pakken op je computer: je download simpelweg de complete divx die ‘in’ die rar files zit.

- meer ingewikkelde bestanden (bijv. rars van een complete video_ts map van een dvd) worden niet online geunrarred. Je kan er echter wel voor kiezen om de rar files 1 voor 1 te downloaden óf om alle rar files online te zippen en daarna als 1 file te downloaden. Je kan meerdere zips aanmaken en die vervolgens online zelfs weer inzien om te bewerken voordat je ze download.

- ‘parren’ gebeurt online. Als er een dvd van 8 Gb online staat, kan je in 1 oogopslag zien of: 1. alle benodigde rar files er zijn, en 2. eventuele ontbrekende rar files staan al gerepareerd en al in de lijst (als er tenminste par files zijn, natuurlijk)! Mochten er niet genoeg par files zijn, of mocht een rar simpelweg ontbreken vanwege te weinig of geen par files, dan zie je dat dus ook meteen en hoef je niet aan een uiteindelijk nutteloze download te beginnen.

En dan zal ik nu even laten zien hoe ik meestal ‘werk’ en hoe makkelijk dat dan gaat. Als eerste een los muzieknummer.

Je gaat naar de site: ik ga gewoonlijk direct naar de search pagina. Als je nog niet ingelogd ben, moet je dat even doen (die inlog info kan je natuurlijk bewaren, als je wilt).

Zo ziet de (geavanceerde) Search eruit:

Ik zoek vervolgens op (bijvoorbeeld) Taxman van The Beatles (met ‘Remove duplicates’ aan) en krijg dan deze resultaten:

En dat is het. De links die je ziet zijn direct downloadbare links. Zoals je ziet zie je her en der Autounrar staan: die bestanden zijn dus online uitgepakt, zodat je niet een complete cd hoeft te downloaden voor 1 liedje. Een kind kan de was doen. Deze zoekopdracht geeft ook meer resultaten dan bijv. Binsearch, omdat je dus ook in feite ín rar files kijkt. Je kan ook een sample beluisteren: je krijgt dan een paar seconden te horen, zodat je kan checken of het het juiste liedje is, zonder het hele nummer te downloaden.

Nu even een iets ingewikkelder voorbeeld om te laten zien hoe makkelijk je via par files dingen kan downloaden. Als voorbeeld een film. Ik heb gezocht op ‘kung fu panda’. Er zij veel resultaten:

Je ziet hier bijv. een dvd iso. Maar ja, je wilt graag weten of die compleet is of niet. Op de zevende regel van boven die je een par2 file met daar achter ‘par viewer’. Als je daarop klikt kan je ín de par kijken. En dat niet alleen: alles wat in de par zit, is meteen beschikbaar om te downloaden! Je kan ook heel snel zien of alle files aanwezig en in orde zijn (ik heb even een stuk naar beneden gescrolled). In dit geval is alles okay (jammergenoeg, anders had je goed kunnen zien hoe dat werkt, maar ja...).

Zoals ik al zei, zijn sommige bestanden online geunrarred via ‘autounrar’. Een dvd als deze is dat niet, maar een divx wel. Wat je dus kan doen is zoeken op ‘kung fu panda autounrar’: je krijgt dan alléén de geunrarde versies te zien die er zijn van deze film! je kan vervolgens aan de bestandsgrootte al gauw zien, welk bestand wellicht interessant voor je is. Dat bestand, bijvoorbeeld de complete avi, kan je dan gewoon downloaden door er rechts op te klikken. Nogmaal: alle search results zijn directe links naar de bestanden!

Nou, ik weet niet wat jullie ervan vinden (en of iemand het nog kan volgen) maar persoonlijk vind ik dit ERG simpel en HEEL makkelijk!

Je kan trouwens, als je wilt, natuurlijk ook alles via Usenetprogramma’s en NZB’s doen... Maar ik gebruik al jaren Easynews en heb al jaren geen Usenetprogramma op m’n computer staan!

Mocht iemand nog vragen hebben of een ander voorbeeld, dan hoor ik het wel!

EDIT:
    Voor alle volledigheid nog even wat nadelen... Easynews is gelimiteerd. Goedkoopste optie is 10 dollar voor 20 Gb voor een maand met een retentie van 100 dagen. Alles wat je niet opmaakt, neem je gewoon mee naar de volgende maand. Als alles op is voordat de maand voorbij is, kan je (zo je wilt automatisch) voor een nieuwe maand betalen. Voor mij is die 20 Gb meer dan voldoende, omdat ik alleen muziek en zo nu en dan een divx download. Duurste optie is 30 dollar voor 150 Gb per 30 dagen met 200 dagen retentie.
    Meer (prijs)info vind je op easynews.com

[ Bericht 1% gewijzigd door hello_goodbye op 15-09-2008 12:00:26 ]
    pi_61641916
    Is er ook een ander programma of webpagina die de functie van FTD heeft ?
      maandag 15 september 2008 @ 12:26:02 #22
    136730 PiRANiA
    pi_61641984
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 12:22 schreef Edwinuss het volgende:
    Is er ook een ander programma of webpagina die de functie van FTD heeft ?
    ftn...
    http://www.ftn2day.nl/
    pi_61642377
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 12:26 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

ftn...
    http://www.ftn2day.nl/
    Ah, prima.

Ik zit nu op school maar ik zal het thuis even bekijken.
    pi_61642501
    quote:
    Op zondag 14 september 2008 23:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
    yep hier ook, heerlijk met de NZB scan dir en turn off computer after jobs are finished
    pi_61643789
    quote:
    Op maandag 15 september 2008 @ 11:51 schreef hello_goodbye het volgende:

EDIT:
    Voor alle volledigheid nog even wat nadelen... Easynews is gelimiteerd. Goedkoopste optie is 10 dollar voor 20 Gb voor een maand met een retentie van 100 dagen. Alles wat je niet opmaakt, neem je gewoon mee naar de volgende maand. Als alles op is voordat de maand voorbij is, kan je (zo je wilt automatisch) voor een nieuwe maand betalen. Voor mij is die 20 Gb meer dan voldoende, omdat ik alleen muziek en zo nu en dan een divx download. Duurste optie is 30 dollar voor 150 Gb per 30 dagen met 200 dagen retentie.
    Meer (prijs)info vind je op easynews.com
    20GB... dat download ik wel eens op één dag!

Wel raar dat verschillende abonnementen verschillende retentie hebben. Wat win je daar nou mee als je die bestanden toch allemaal 200 dagen bewaart?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')