Ikquote:Op zondag 14 september 2008 23:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik gebruik sabnzbd, vind het een goed programma. Wie gebruikt het nog meer?
Ik 1950quote:Op zondag 14 september 2008 @ 23:29 schreef marcel-o het volgende:
tvp
ben er zo nu en dan ook ff mee bezig.
had een keer wat "nodig" en ging handig via SMSusenet in combi met Yabsearch en FTD.
UPC kneep t dicht tot 500 Kb/s
Huidige Telfort haal k 1670 / 1700 mee
Ik draai sabnzbd op ubuntuquote:Op maandag 15 september 2008 10:02 schreef SlaggY het volgende:
Nog altijd tevreden met mijn HellaNZB/Zussaweb op Ubuntu i.c.m. een YabNews abonnement.
9 van de 10 keer staat er wel een NFO bestand bij hoor!quote:Op maandag 15 september 2008 @ 09:17 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het enige nadeel van nzb zoekmachines is dat je nooit precies weet wat je binnenhaalt. Heeft een film bijvoorbeeld wel Nederlandse ondertitels, dat kan je nergens aan zien. Je moet al FTD gebruiken wil je meer te weten komen over de post.
ftn...quote:Op maandag 15 september 2008 12:22 schreef Edwinuss het volgende:
Is er ook een ander programma of webpagina die de functie van FTD heeft ?
yep hier ook, heerlijk met de NZB scan dirquote:Op zondag 14 september 2008 23:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik gebruik sabnzbd, vind het een goed programma. Wie gebruikt het nog meer?
20GB... dat download ik wel eens op één dag!quote:Op maandag 15 september 2008 @ 11:51 schreef hello_goodbye het volgende:
EDIT:
Voor alle volledigheid nog even wat nadelen...Easynews is gelimiteerd. Goedkoopste optie is 10 dollar voor 20 Gb voor een maand met een retentie van 100 dagen. Alles wat je niet opmaakt, neem je gewoon mee naar de volgende maand. Als alles op is voordat de maand voorbij is, kan je (zo je wilt automatisch) voor een nieuwe maand betalen. Voor mij is die 20 Gb meer dan voldoende, omdat ik alleen muziek en zo nu en dan een divx download. Duurste optie is 30 dollar voor 150 Gb per 30 dagen met 200 dagen retentie.
Meer (prijs)info vind je op easynews.com
Tja, daarom leek het me goed dit te vermelden.quote:Op maandag 15 september 2008 13:42 schreef mcDavid het volgende:
[..]
20GB... dat download ik wel eens op één dag!
Daar win je geld mee!quote:Op maandag 15 september 2008 13:42 schreef mcDavid het volgende:
Wel raar dat verschillende abonnementen verschillende retentie hebben. Wat win je daar nou mee als je die bestanden toch allemaal 200 dagen bewaart?
Ja, da's op m'n werk, hoor: thuis zal ik dat niet halen!quote:Op maandag 15 september 2008 14:46 schreef mcDavid het volgende:
10 MB?Dan heb je een forse internetverbinding! Glasvezel?
-edit-
oh en ik dacht eigenlijk dat giganews nogsteeds de enige was die richting de 200 dagen retentie heeft...
Maar dan moet ik dus eerst dat nfo bestand downloaden? Erg handig is het niet, geef mij FTD maar.quote:Op maandag 15 september 2008 11:35 schreef mcDavid het volgende:
[..]
9 van de 10 keer staat er wel een NFO bestand bij hoor!
Vroeger, toen je nog headers moest downloaden... Dát waren tijden!
Helaas staat daar maar weinig op in vergelijking met FTD. Maar liefst 3 hele posts over pda over de hele maand septemberquote:
ja das wel kut ja.quote:Op maandag 15 september 2008 @ 15:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar dan moet ik dus eerst dat nfo bestand downloaden? Erg handig is het niet, geef mij FTD maar.
[..]
Helaas staat daar maar weinig op in vergelijking met FTD. Maar liefst 3 hele posts over pda over de hele maand september
Maar dan weet je dus niet welke ondertitels er bij een film horen bijvoorbeeld. Of moet je dan eerst de nfo downloaden en die dan bekijken?quote:Op maandag 15 september 2008 15:52 schreef mcDavid het volgende:
maar ff zoeken op de bestandsnaam werkt ook altijd
Jawel, je krijgt gewoon de post met alle info e.d. te zien, maar geen linkje naar een NZBquote:Op maandag 15 september 2008 @ 16:51 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Maar dan weet je dus niet welke ondertitels er bij een film horen bijvoorbeeld. Of moet je dan eerst de nfo downloaden en die dan bekijken?
Ik snap er geen hol vanquote:Op maandag 15 september 2008 18:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Jawel, je krijgt gewoon de post met alle info e.d. te zien, maar geen linkje naar een NZB
Als je alleen met een NZB zoekmachine zoekt, dán moet je de nfo downloaden (bij binsearch kun je die direct bekijken) om te weten wat er in staat. Als je het niet aan de titel kunt zien. Als je via communities zoekt staat de info er wel bij...quote:Op maandag 15 september 2008 @ 19:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik snap er geen hol vanJe moet toch eerst een nfo downloaden voor je hem in kunt zien?
FTD gebruik ik ook al maanden, alleen let ik echt niet op de comments, wat een tjappies daaro, inc de moderators. dikke waarschuwing als je wat zegt over de 10e upload van dezelfde dark knight camquote:Op maandag 15 september 2008 15:52 schreef mcDavid het volgende:
[..]
ja das wel kut ja.
FTD gebruik ik ook, FTN heel soms. Maar eigenlijk zuigen ze allebei. FTD is fucking traag en op FTN moet je posten om een NZB te krijgenDat vertik ik, maar ff zoeken op de bestandsnaam werkt ook altijd
post eens een screenshot als je er aan gaat beginnenquote:Op dinsdag 16 september 2008 01:18 schreef Dribbel_ het volgende:
tvp dan maarDenk dat het wel relax is
heb een 100MB verbinding dus dat zou lekker snel moeten gaan
Nee die comments slaan idd nergens op..quote:Op dinsdag 16 september 2008 @ 01:22 schreef Potjandorie het volgende:
[..]
FTD gebruik ik ook al maanden, alleen let ik echt niet op de comments, wat een tjappies daaro, inc de moderators. dikke waarschuwing als je wat zegt over de 10e upload van dezelfde dark knight cam
Ja, een veel betere: alt.binz.. Doet alles wat nl ook doet maar is een stuk lichter en overzichtelijker en is gratis!quote:Op woensdag 17 september 2008 20:07 schreef feelsgoodman het volgende:
Zijn er naast grabit/newsleecher nog degelijke newsreaders? (windows)
Op binaries4all staat een heel overzicht.quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 20:07 schreef feelsgoodman het volgende:
Vind ik niet. Qua functionaliteit komt het behoorlijk overeen, maar ik vind newsleecher toch overzichtelijker. En een behoorlijk stuk sneller nog.quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 20:13 schreef GieJay het volgende:
[..]
Ja, een veel betere: alt.binz.. Doet alles wat nl ook doet maar is een stuk lichter en overzichtelijker en is gratis!
En met sneller moet je wel sneller downloaden bedoelen want echt snel in het opstarten etc is newsleecher zeker nietquote:Op woensdag 17 september 2008 20:38 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Op binaries4all staat een heel overzicht.
http://www.binaries4all.nl/nieuwsreaders/overzicht.php
Grabit, newsleecher, alt.binz en sabnzbd zijn wel de meest bekende. Die laatste is overigens browser-based.
[..]
Vind ik niet. Qua functionaliteit komt het behoorlijk overeen, maar ik vind newsleecher toch overzichtelijker. En een behoorlijk stuk sneller nog.
Mwa, ik vind het er niet makkelijker uitzien dan de standaard manier, en het is nog duurder ookquote:Op woensdag 17 september 2008 21:37 schreef hello_goodbye het volgende:
Of je gebruikt geen newsreader maar neemt een abo op Easynews.Mijn 'artikel' heeft geen hordes enthousiast gemaakt, lijkt het...
Ik vind sabnzbd heel goed. Dat programma downloadt, unrart en controleert alles voor je in een keer. Je kunt het zelfs zo instellen dat als je een nzb in een map zet, je daarna niets meer hoeft te doen.quote:Op woensdag 17 september 2008 20:07 schreef feelsgoodman het volgende:
Dat kan met iedere newsreader tegenwoordig.quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 22:35 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind sabnzbd heel goed. Dat programma downloadt, unrart en controleert alles voor je in een keer. Je kunt het zelfs zo instellen dat als je een nzb in een map zet, je daarna niets meer hoeft te doen.
Daarmee bedoel ik voornamelijk het converteren van downloads.quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 21:22 schreef GieJay het volgende:
[..]
En met sneller moet je wel sneller downloaden bedoelen want echt snel in het opstarten etc is newsleecher zeker nietMet alt.binz haal ik altijd een keurige max (1500kbs)
quote:Op woensdag 17 september 2008 @ 22:55 schreef Antony1989 het volgende:
Ik zoek nu alles bij FTD, maar weten jullie nog wat meer programma's?
Daar staat alleen FTN...quote:Op woensdag 17 september 2008 23:23 schreef mcDavid het volgende:
[..].
Anders lees je de vorige pagina nog even door?
Hier en hier staat dat uitgelegd.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe functioneren die PAR bestanden eigenlijk? Ik weet welk doel ze dienen, maar vraag me af hoe het werkt.
Die bestanden bij elkaar zijn een stuk kleiner dan de eigenlijke download zelf. Maar toch kunnen ze gebruikt worden elk willekeurig beschadigd deel te repareren. Hoe werkt dat mechanisme?
kort samengevatquote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 17:28 schreef __Saviour__ het volgende:
Hoe functioneren die PAR bestanden eigenlijk? Ik weet welk doel ze dienen, maar vraag me af hoe het werkt.
Die bestanden bij elkaar zijn een stuk kleiner dan de eigenlijke download zelf. Maar toch kunnen ze gebruikt worden elk willekeurig beschadigd deel te repareren. Hoe werkt dat mechanisme?
1 2 3 4 | 1 + 1 + 1 = 3 1 + 0 + 1 = 2 1 + 0 + 0 = 1 |
1 2 3 4 | 3 - 1 - 1 = 1 2 - 1 - 0 = 1 1 - 1 - 0 = 0 |
top uitgelegd !!quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
kort samengevat
zo wordt een parbestand gemaakt:
[ code verwijderd ]
als bijv. bestand 3 kwijtraakt wordt het volgende sommetje uitgevoerd:
[ code verwijderd ]
Op dezelfde manier worden bijvoorbeeld bij RAID5 je gegevens teruggetovert als er een harddisk stuk gaat.
@Home heeft een limiet?quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:43 schreef Sanderrrr het volgende:
Ik heb een klein probleempje, ik was vandaag wat aan het downloaden, verschillende films, lukte gewoon. Maar na een paar films stond er ineens "Article not found" in GrabIt, halverwege een film. Ook de andere films kan hij ineens niet meer vinden. Ik gebruik de nieuwsserver van @home en er staat dat ik pas halverwege mijn limiet zit (en dat is ook zo, hij loopt niet achter). Iemand een idee hoe dit komt?
Met een gratis provider-newssever? Dik kans dat de bestanden gewoon incompleet overgenomen zijn, of over de retentie zitten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 @ 17:43 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik heb een klein probleempje, ik was vandaag wat aan het downloaden, verschillende films, lukte gewoon. Maar na een paar films stond er ineens "Article not found" in GrabIt, halverwege een film. Ook de andere films kan hij ineens niet meer vinden. Ik gebruik de nieuwsserver van @home en er staat dat ik pas halverwege mijn limiet zit (en dat is ook zo, hij loopt niet achter). Iemand een idee hoe dit komt?
Aha, da's een mooie duidelijke uitleg. Bedankt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:36 schreef mcDavid het volgende:
[..]
kort samengevat
zo wordt een parbestand gemaakt:
[ code verwijderd ]
als bijv. bestand 3 kwijtraakt wordt het volgende sommetje uitgevoerd:
[ code verwijderd ]
Op dezelfde manier worden bijvoorbeeld bij RAID5 je gegevens teruggetovert als er een harddisk stuk gaat.
Ja, 100 GB per maand, goed te doen dus wel.quote:Op woensdag 24 september 2008 00:58 schreef Prior het volgende:
[..]
@Home heeft een limiet?
Ik heb dat ook (nou ja, ziggo dan tegenwoordig he) en download regelmatig iets, maar ben nog nooit iets van een limiet tegenkomen. Waar is dan te zien op welk dataverbruik je zit?
Ze waren niet over de retentie maar waarschijnlijk niet goed overgenomen, toevallig net al die films die ik probeerde. Nu probeer ik weer 5 andere films en die werken wel allemaal gelukkig.quote:Op woensdag 24 september 2008 01:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Met een gratis provider-newssever? Dik kans dat de bestanden gewoon incompleet overgenomen zijn, of over de retentie zitten.
Quota en downloadsnelheden bij Ziggo zijn afhankelijk van het abonnement dat je hebt. Voor de retentie van binaries specificeren ze maar 30 dagen, en dat is erg weinig als je bedenkt dat de meeste NZB indexing sites 120 dagen of meer retentie hebben. De kans dat je dingen ziet staan die je niet via Ziggo kunt downloaden is dan ook heel groot.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:20 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ja, 100 GB per maand, goed te doen dus wel.http://www.home.nl/mijnhome/nieuwsgroepen/verbruik
En waarschijnlijk kan je als je aan de 100 GB zit gewoon een ander email adres aanmaken en daarmee downloaden.
[..]
Ze waren niet over de retentie maar waarschijnlijk niet goed overgenomen, toevallig net al die films die ik probeerde. Nu probeer ik weer 5 andere films en die werken wel allemaal gelukkig.
1 van de weinige positieve dingen van @home vind ik het, bijna nooit problemen met nieuwsgroepen, retentie is lang genoeg en snelheid snel genoeg (1-1.4 MB/s)
Voor een ISP is 30 dgen retentie een mooie lengte hoor. Een tijd geleden, toen ik nog niet bij Tweaknews zat, had @home dacht ik een retentie van slechts een dag of 5..quote:Op woensdag 24 september 2008 19:07 schreef Riparius het volgende:
[..]
Quota en downloadsnelheden bij Ziggo zijn afhankelijk van het abonnement dat je hebt. Voor de retentie van binaries specificeren ze maar 30 dagen, en dat is erg weinig als je bedenkt dat de meeste NZB indexing sites 120 dagen of meer retentie hebben. De kans dat je dingen ziet staan die je niet via Ziggo kunt downloaden is dan ook heel groot.
Ik weet nog wel dat ik op de tiscali-niewsserver iedere dag de headers ophaalde om te kijken of er wat leuks tussen zat.quote:Op woensdag 24 september 2008 @ 20:47 schreef Devolution het volgende:
[..]
Voor een ISP is 30 dgen retentie een mooie lengte hoor. Een tijd geleden, toen ik nog niet bij Tweaknews zat, had @home dacht ik een retentie van slechts een dag of 5..
Klopt eerst was het echt bagger, maar sinds een jaartje ofzo? hebben ze newnews.home.nl en die werkt voor mij goed genoeg om geen payserver te kaufen. 30 dagen retentie kan ik mee leven, ik kijk op FTD of er nog iets leuks is en die paar keren dat ze te oud zijn pak ik hem wel met bittorrent (is wel echt sloom geworden voor mijn gevoel sinds ik nieuwsgroepen heb ontdekt).quote:Op woensdag 24 september 2008 20:47 schreef Devolution het volgende:
[..]
Voor een ISP is 30 dgen retentie een mooie lengte hoor. Een tijd geleden, toen ik nog niet bij Tweaknews zat, had @home dacht ik een retentie van slechts een dag of 5..
MB gedownload: 125.000quote:Op woensdag 24 september 2008 18:59 schreef PiRANiA het volgende:
Bytes Downloaded: 767.23 GB - Bytes in History: 336.83 GB![]()
Afgelopen 1,5 maand
Hey heb je een NZB link van die Godfather 1080p versie?quote:Op donderdag 25 september 2008 13:36 schreef GieJay het volgende:
[..]
MB gedownload: 125.000
Afgelopen 4 dagen
Vooral de godfather heeft daaraan meegeholpen, daar is nu een betere versie van uit, 1080p, en die is zon 22 gig.. Maar wel goeie kwaliteit!En verder geef ik al die series die vanaf vorige week zijn begonnen (
) de schuld
Auw 22 GBquote:Op donderdag 25 september 2008 13:36 schreef GieJay het volgende:
[..]
MB gedownload: 125.000
Afgelopen 4 dagen
Vooral de godfather heeft daaraan meegeholpen, daar is nu een betere versie van uit, 1080p, en die is zon 22 gig.. Maar wel goeie kwaliteit!En verder geef ik al die series die vanaf vorige week zijn begonnen (
) de schuld
Tja het blijft toch maar een remastering van oud materiaal, dus dan zou ik ook eerder voor DVD gaanquote:Op donderdag 25 september 2008 15:50 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Auw 22 GB4GB vind ik goed genoeg.
Geen problemenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:46 schreef Riparius het volgende:
Heeft iemand anders ook problemen met Newzleech.com? Die is hier uit de DNS gedonderd en dus alleen nog rechtstreeks via het ip adres te bereiken.
Dat doe ik liever niet. Ik heb eigenlijk nooit DNS problemen en als ik een andere DNS server neem weet ik niet wat die weer voor problemen zou kunnen hebben. Ik meld het wel even bij m'n ISP.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:49 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Geen problemen
Dan stel je toch gewoon een andere DNS server in ben je daar ook were vanaf.
Je kan er twee instellen dus hele grote problemen zal je denk ik niet krijgen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:55 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat doe ik liever niet. Ik heb eigenlijk nooit DNS problemen en als ik een andere DNS server neem weet ik niet wat die weer voor problemen zou kunnen hebben. Ik meld het wel even bij m'n ISP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |