Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik las het ook zojuist. Erg jammer. Maar wel begrijpelijk vanuit Honda. Ze kunnen niet geld blijven steken in SA. Ze hebben nooit twee teams gebudgetteerd. SA in leven houden, zou ten koste gaan van het eigen team. Daarbij moet SA een onafhankelijk team zijn, waarbij ze zelf zorgen voor financieële steun. Als dit ze dit niet kunnen, tsja, dan houdt het op.
Ik las op het forum van Autosport.com dat Honda nog $100 miljoen van Super Aguri tegoed heeft. Iets wat ze logischerwijs terug willen. En als Weigl of welke andere investeerder dan ook geen manier heeft om dat geld op termijn terug te betalen, kunnen ze het team net zo goed de nek omdraaien.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.
Iets simpels als brandstof kost ook geld. En de kans op schade aan de auto is in een raceweekend zeker niet uit te sluiten.., en dat kost pas echt goudgeldquote:Op maandag 5 mei 2008 01:56 schreef Xaobotnik het volgende:
Natuurlijk is het logisch dat Honda investeringen geld terugwil. In welke vorm dan ook. Maar krijgen zij hun geld dan eerder terug wanneer ze SA nu niet laten racen? Voor alles voor Turkije is immers toch al betaald? SA maakt toch niet meer schulden door te racen in Turkije?
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!quote:Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.
Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
zegt de man die op plaats 670 staatquote:Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
Ach soms maak je verkeerde keuzes maar het enige wat ik nog heb is een coureur , die zou ik kunnen wisselen alleen de verwisselbare opties vind ik niet veel beterquote:Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
[..]
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
quote:Scuderia Toro Rosso stelt debuut STR3 uit
05 mei 2008
Scuderia Toro Rosso rijdt komend weekend niet met de nieuwe STR3-bolide in de Grand Prix van Turkije. Zo heeft een woordvoerster van het team bevestigd tegenover GPUpdate.net. Het team heeft besloten het debuut van de wagen uit te stellen tot de Grand Prix van Monaco, omdat er nog te weinig met de auto is getest.
Tijdens de test in Barcelona was het de bedoeling dat Sebastien Bourdais en Sebastian Vettel uitgebreid met de nieuwe wagen zouden testen, maar een vroege crash van Bourdais zorgde ervoor dat er niet verder kon worden gereden met de STR3. Het team test volgende week verder met de nieuwe auto, op Paul Ricard.
De woordvoerster van Scuderia Toro Rosso liet weten: "We zijn er nog niet klaar voor om met de nieuwe auto te gaan racen. We zijn nu van plan om de wagen in de Grand Prix van Monaco te laten debuteren. Dit geeft ons de kans om volgende week nog een paar dagen met de STR3-wagen te testen, op het circuit van Paul Ricard."
De Grand Prix van Monaco wordt verreden op 23 mei.
quote:Toekomst Super Aguri dinsdagochtend bekend
05 mei 2008
Super Aguri belegt dinsdagochtend een persconferentie waarin zeer waarschijnlijk bekend zal worden gemaakt hoe de toekomst van het Japanse team er na dinsdag uit zal zien. Eind vorige week werd bekend dat het Duitse industrieconcern Weigl Group bereid is om een groot deel van de aandelen van de renstal over te nemen. Het is echter onzeker of Honda wel akkoord gaat met het voorstel van Weigl.
Afgelopen weekend werden de trucks van Super Aguri niet toegelaten op de paddock van Istanbul Park, waar komend weekend de Grand Prix van Turkije wordt gehouden. Volgens verschillende berichten zou dit in opdracht van Honda zijn gebeurd. De Japanse autofabrikant zou het team op deze manier een pijnlijke aftocht willen besparen. "Ik kan het haast niet geloven maar het klopt dat onze vrachtwagens niet op het circuit zijn toegelaten", vertelde teambaas Aguri Suzuki tegen een Japanse sportkrant. "Ik weet niet wat er precies is gebeurd en begrijp ook niet waarom het is gebeurd, aangezien we in Spanje nog normaal aan het racen waren."
Super Aguri kampt al maanden met grote financiële problemen.
Voor de televisie??quote:Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben![]()
[ afbeelding ]
*bron*quote:Super Aguri withdraws from Formula 1
The Formula 1 circus will have to continue the season with just ten teams in the paddock. Aguri Suzuki has announced the team is unable to continue in Formula One and will have to withdraw with immediate effect.
Aguri Suzuki entered Formula One with the Super Aguri team in the 2006 season.The team scored its first championship points in 2007 and finished ninth overall in the 2007 constructors' championship.
Speaking about the difficult decision team boss Aguri Suzuki had to make he said at a press conference in Tokyo: "In order to realize my dream to become an owner of a Formula One Team, I applied for a grid position in the FIA Formula One World Championship in November 2005. Since then, I have participated in the championship for 2 years and 4 months as the Super Aguri F1 team, but regretfully I must inform you that the team will be ceasing its racing activities as of today."
Met dank aan Hondaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:43 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
*bron*
Dat was het dan voor Super Aguri...
Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.quote:
Nouja, ik kan Honda niet echt ongelijk geven hoor.quote:
Guess again Takumaquote:Het enige waar Sato nu op hoopt is de goedkeuring van Honda zelf. "We hebben Honda nu meer dan ooit nodig en ik hoop enkel dat er een bevredigende oplossing wordt gezocht. Honda staat bekend om haar racing spirit en ik ben er zeker van dat ze ons niet in de steek zullen laten," besloot hij.
Je team is compleet met SA-onderdelen. Dat je geen punten ervoor haalt, moge duidelijk zijn. Maar een volledig team heb je dan wel!quote:Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.
Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
Absoluut! SA kon af en toe voor leuke acties zorgen (Sato in Canada), en zulke eindes zie je liever niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:39 schreef Bruce117 het volgende:
Altijd zonde dat een team er mee stopt, ongeacht welk team.
Door Honda is de deal met Weigl niet doorgegaan. Dus dankzij Honda is er nu geen SA meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:46 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.
Ik begijp Honda volkomen. Ze hebben miljoenen in een team gepompt wat verder helemaal niks opleverde.
Tja, dan houdt het een keer op. Jammer maar helaas
sja, als SS United zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er weinig probleem voor Aguri, al zal de restrictie in het nieuwe CA dat ieder team z'n eigen auto moet bouwen ook niet geholpen hebben in de pogingen om de toekomst stabiel te krijgen. Als je er van uit gaat dat je alleen budget nodig hebt voor het racen, maar niet voor R&D, en je moet uiteindelijk toch zelf een auto ontwerpen, kan ik me voorstellen dat ze ook zeggen: "Ja, met Weigl kunnen we 2008 wel afmaken, maar dan zijn we in 2009 alsnog de lul. Dan kunnen we beter nu stoppen."quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Super Aguri kon de boeken niet rond krijgen, dikke pech. Me respect voor Stoddart, die het toch jaar achter jaar vol kon houden met een laag budget.
volgens mij verspeel je je starbewijs als je niet op komt dagen tijdens een race, dus vanaf Turkije is het startbewijs van Aguri waardeloos. Overigens is die borg van $48m sinds de Sporting Regulations van 2008 geschrapt, om in aanmerking te komen moet er een plaats over zijn (max 12 teams) en hoef je "alleen" nog maar een realistisch bedrijfsplan bij de FIA neer te leggen. Er zijn nu twee slots open - dat van Prodrive en dat van Aguri. Volgens mij mag iedereen die kan aantonen dat 'ie een miljoentje of 50 per jaar op tafel kan leggen, een motorleverancier heeft en de technische kennis om een team te runnen zo instappen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:08 schreef LeXX het volgende:
BTW, geldt de deelname van SA nog voor dit seizoen? Zou je door het team te kopen dus de "48 miljoen borg" regel kunnen omzeilen? Mooie kans om eventueel de F1 in te stappen!
VW, David Richards, doe je voordeel ermee!
Dan hebben we ineens 200.000 geregistreerde teambazenquote:
Daar ben ik afgelopen jaar ook geweest icm een weekje Istanbul stad. Vergeet je paraplu niet!quote:Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad vorig weekend ben ik al zeikesnat gewordenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar ben ik afgelopen jaar ook geweest icm een weekje Istanbul stad. Vergeet je paraplu niet!
De plu moet je tegen de zon gebruiken, afgelopen jaar was het 46 graden en in de zon is dat niet te harden. Ik hoop voor jou dat je op de hoofdtribune zit aangezien alleen die overdekt is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad vorig weekend ben ik al zeikesnat geworden![]()
En nee niet achter de televisie
Weet alleen nog niet waar ik zit... krijg dat van het weekend te horen
Overdekt bij een F1 race is niet aan te raden.... Of je moet erg goede oordoppen meenemen. Ik heb (half) overdekt gezeten tijdens Hockenheim, uiteraard met oordoppen:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
........ aangezien alleen die overdekt is.
Aah maar toen was de race in augustus. En nu is die in mei. Ik mag as. zondag in mijn handjes klappen als de temperatuur boven de 19 graden uit komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De plu moet je tegen de zon gebruiken, afgelopen jaar was het 46 graden en in de zon is dat niet te harden. Ik hoop voor jou dat je op de hoofdtribune zit aangezien alleen die overdekt is.
Ik heb bij de laaste bocht gezeten in Augustus. Daar is helaas niet zoveel actie, wel is het leuk dat je pitstraat in kan kijken.(vergeet je verekijker niet) 3 bochten voor het einde is een aanrader aangezien ze daar de veel en lang g-krachten te verwerken krijgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Aah maar toen was de race in augustus. En nu is die in mei. Ik mag as. zondag in mijn handjes klappen als de temperatuur boven de 19 graden uit komt.
Ik krijg de kaartjes van een vriend (en hij via zijn oom, welke de manager van het circuit kent), hij vertelde mij dat ik op een tribune zit maar in ieder geval NIET de hoofdtribune. Gelukkig wordt dit mijn 5de F1 race waar ik heen ga dus ik weet wat ik kan verwachten qua geluid.
Ik hoop alleen dat ik in een leuke bocht zit (de laatste zou leuk zijn).
En als het hem niet lukt, zijn staankaarten maar 50 euro(alhoewel ik staankaarten niet zo ideaal vind)
In de tijd dat het laatste slot aan Prodrive werd gegeven waren er genoeg gegadigden. Het is alweer een tijdje duidelijk dat Prodrive niet meedoet en ik heb nog niets gehoord van andere gegadigden. Verder heb ik ook niet gehoord dat Prodrive zijn startbewijs heeft teruggegeven. Dus ofwel de F1 is niet zo populair meer ofwel Prodrive heeft zijn startbewijs nog.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:11 schreef Ared het volgende:
..
Er zijn nu twee slots open - dat van Prodrive en dat van Aguri. Volgens mij mag iedereen die kan aantonen dat 'ie een miljoentje of 50 per jaar op tafel kan leggen, een motorleverancier heeft en de technische kennis om een team te runnen zo instappen.
Force India, Red Bull, Williams en McLaren zijn ook privateers, die aardige successen boeken. En iedere privateer met goede mensen en genoeg geld (sponsoren !!!) kan het aardig doen in de Formule 1. Het probleem lijkt me bij SA ook geld en voor het bouwen van een eigen wagen is meer geld nodig dan voor het gebruik van een klantenchassis.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef Ared het volgende:
volgens mij waren de meeste serieuze gegedagden van plan om een customer team op te zetten, zoals Direxiv en Prodrive. Wie waren er nog meer serieus? Arden wilde, maar sinds Horner teambaas van Red Bull is verwacht ik niet dat die nog een eigen team wil (misschien nog een optie voor Toro Rosso?). Stoddart wilde Minardi nieuw leven inblazen, maar of die nou zo'n aanwinst is? En Carlin wilde van Brits F3 naar F1 overstappen. Maar laten we eerlijk zijn - als Aguri het ondanks de veelbelovende resultaten van 2007 en de steun van Honda niet eens redt als customer team, wat voor kans heeft een andere privateer dan in de toekomst als klantenchassis uitdrukkelijk verboden zijn?
McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Force India, Red Bull, Williams en McLaren zijn ook privateers, die aardige successen boeken. En iedere privateer met goede mensen en genoeg geld (sponsoren !!!) kan het aardig doen in de Formule 1. Het probleem lijkt me bij SA ook geld en voor het bouwen van een eigen wagen is meer geld nodig dan voor het gebruik van een klantenchassis.
Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).quote:Op woensdag 7 mei 2008 15:39 schreef LeXX het volgende:
[..]
McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.
Williams is in staat al jaren mee te draaien in het wereldje, al vanaf de jaren 70. Het is de laatst overgebleven privateer (naast Mclaren dan) die het wereldje overleeft heeft. Er zijn tientallen teams kopje onder gegaan, waaronder grote namen zoals Lotus, Brabham, March, Tyrrell, e.d.
Force India moet mijns inziens zich nog bewijzen, en tel ik gemakshalve nog ff niet mee. Wat blijft er dan over?
Bar () weinig. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat het voor een renstal niet meer mogelijk is de F1 te halen, zoals Jordan het destijds deed in 1991 (overstap van F3 (geloof ik) naar F1). Je moet flink ondersteund, danwel overgenomen worden door een fabrikant. Ook dat geeft geen garantie (toyota).
het blijft lastige materie, aangezien de F1 het hoogste is en moet blijven in de autosport. Alleen, op deze manier, blijft er weinig over. De FIA worstelt ook al jaren met dit probleem.
Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).quote:is er een oplossing? Altijd, maar dit gaat altijd ten koste van of techniek, of teams, of spektakel. Ik vrees dat F1 door een aantal moeilijke jaren moet gaan, alvorens het weer het niveau gaat krijgen van de hoogtijdagen, mijns inziens van halverwege jaren 80 t/m halverwege jaren 90... Als dit al terugkomt...
Terwijl men een aantal jaren geleden nog zo lyrisch was over Der Hermann....quote:Op woensdag 7 mei 2008 21:29 schreef HPoi het volgende:
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |