abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58474851
quote:
Op zondag 4 mei 2008 15:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik las het ook zojuist. Erg jammer. Maar wel begrijpelijk vanuit Honda. Ze kunnen niet geld blijven steken in SA. Ze hebben nooit twee teams gebudgetteerd. SA in leven houden, zou ten koste gaan van het eigen team. Daarbij moet SA een onafhankelijk team zijn, waarbij ze zelf zorgen voor financieële steun. Als dit ze dit niet kunnen, tsja, dan houdt het op.
Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.

Op deze manier draai je moedwillig een team de nek om (en niet alleen vanwege de financien). Ik denk dat imagoschade (zowel vorig jaar toen ze sneller bleken als Honda, als dit jaar nu ze helemaal achteraan rijden) een grotere rol speelt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zondag 4 mei 2008 @ 18:04:13 #155
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58475319
Maar kennelijk heeft Honda een dermate groot belang in SA dat ze deze macht wel degelijk hebben. En zij dus een garantie willen hebben dat de Weigl-deal een degelijke is. Maar goed, aan de andere kant kun je je inderdaad ook afvragen in hoeverre het hun geld kost om SA gewoon te laten racen, deze race. Volgens mij niets meer dan verzonken kosten. Lijkt me sterk dat voor het racen in Turkije nu nog extra geld nodig is. Honda zou dus als het ware SA straffen, terwijl het er niets bij wint.
pi_58477678
quote:
Op zondag 4 mei 2008 17:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.
Ik las op het forum van Autosport.com dat Honda nog $100 miljoen van Super Aguri tegoed heeft. Iets wat ze logischerwijs terug willen. En als Weigl of welke andere investeerder dan ook geen manier heeft om dat geld op termijn terug te betalen, kunnen ze het team net zo goed de nek omdraaien.
  maandag 5 mei 2008 @ 01:56:00 #157
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_58484581
Natuurlijk is het logisch dat Honda investeringen geld terugwil. In welke vorm dan ook. Maar krijgen zij hun geld dan eerder terug wanneer ze SA nu niet laten racen? Voor alles voor Turkije is immers toch al betaald? SA maakt toch niet meer schulden door te racen in Turkije? Daarom konden ze ook richting het circuit vertrekken, dunkt me. Wanneer de schulden aan Honda ten grondslag liggen aan dit gegeven, waarom ze dan wel richting Turkije laten vertrekken?
  maandag 5 mei 2008 @ 06:07:41 #158
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58485099
quote:
Op maandag 5 mei 2008 01:56 schreef Xaobotnik het volgende:
Natuurlijk is het logisch dat Honda investeringen geld terugwil. In welke vorm dan ook. Maar krijgen zij hun geld dan eerder terug wanneer ze SA nu niet laten racen? Voor alles voor Turkije is immers toch al betaald? SA maakt toch niet meer schulden door te racen in Turkije?
Iets simpels als brandstof kost ook geld. En de kans op schade aan de auto is in een raceweekend zeker niet uit te sluiten.., en dat kost pas echt goudgeld
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58488336
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.

Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58489212
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.

Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
pi_58489431
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
zegt de man die op plaats 670 staat
pi_58489475
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
Ach soms maak je verkeerde keuzes maar het enige wat ik nog heb is een coureur , die zou ik kunnen wisselen alleen de verwisselbare opties vind ik niet veel beter
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58492253
quote:
Scuderia Toro Rosso stelt debuut STR3 uit
05 mei 2008

Scuderia Toro Rosso rijdt komend weekend niet met de nieuwe STR3-bolide in de Grand Prix van Turkije. Zo heeft een woordvoerster van het team bevestigd tegenover GPUpdate.net. Het team heeft besloten het debuut van de wagen uit te stellen tot de Grand Prix van Monaco, omdat er nog te weinig met de auto is getest.

Tijdens de test in Barcelona was het de bedoeling dat Sebastien Bourdais en Sebastian Vettel uitgebreid met de nieuwe wagen zouden testen, maar een vroege crash van Bourdais zorgde ervoor dat er niet verder kon worden gereden met de STR3. Het team test volgende week verder met de nieuwe auto, op Paul Ricard.

De woordvoerster van Scuderia Toro Rosso liet weten: "We zijn er nog niet klaar voor om met de nieuwe auto te gaan racen. We zijn nu van plan om de wagen in de Grand Prix van Monaco te laten debuteren. Dit geeft ons de kans om volgende week nog een paar dagen met de STR3-wagen te testen, op het circuit van Paul Ricard."

De Grand Prix van Monaco wordt verreden op 23 mei.
pi_58493096
quote:
Op maandag 5 mei 2008 12:58 schreef Ared het volgende:

[..]

zegt de man die op plaats 670 staat
ssst....
pi_58495228
quote:
Toekomst Super Aguri dinsdagochtend bekend
05 mei 2008

Super Aguri belegt dinsdagochtend een persconferentie waarin zeer waarschijnlijk bekend zal worden gemaakt hoe de toekomst van het Japanse team er na dinsdag uit zal zien. Eind vorige week werd bekend dat het Duitse industrieconcern Weigl Group bereid is om een groot deel van de aandelen van de renstal over te nemen. Het is echter onzeker of Honda wel akkoord gaat met het voorstel van Weigl.

Afgelopen weekend werden de trucks van Super Aguri niet toegelaten op de paddock van Istanbul Park, waar komend weekend de Grand Prix van Turkije wordt gehouden. Volgens verschillende berichten zou dit in opdracht van Honda zijn gebeurd. De Japanse autofabrikant zou het team op deze manier een pijnlijke aftocht willen besparen. "Ik kan het haast niet geloven maar het klopt dat onze vrachtwagens niet op het circuit zijn toegelaten", vertelde teambaas Aguri Suzuki tegen een Japanse sportkrant. "Ik weet niet wat er precies is gebeurd en begrijp ook niet waarom het is gebeurd, aangezien we in Spanje nog normaal aan het racen waren."

Super Aguri kampt al maanden met grote financiële problemen.
  maandag 5 mei 2008 @ 22:13:13 #166
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58500772
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben

N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 07:44:02 #167
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58505510
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben

[ afbeelding ]
Voor de televisie??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_58505991
d-day
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_58506681
quote:
Super Aguri withdraws from Formula 1

The Formula 1 circus will have to continue the season with just ten teams in the paddock. Aguri Suzuki has announced the team is unable to continue in Formula One and will have to withdraw with immediate effect.

Aguri Suzuki entered Formula One with the Super Aguri team in the 2006 season.The team scored its first championship points in 2007 and finished ninth overall in the 2007 constructors' championship.

Speaking about the difficult decision team boss Aguri Suzuki had to make he said at a press conference in Tokyo: "In order to realize my dream to become an owner of a Formula One Team, I applied for a grid position in the FIA Formula One World Championship in November 2005. Since then, I have participated in the championship for 2 years and 4 months as the Super Aguri F1 team, but regretfully I must inform you that the team will be ceasing its racing activities as of today."
*bron*

Dat was het dan voor Super Aguri...
pi_58506702
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:43 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

*bron*

Dat was het dan voor Super Aguri...
Met dank aan Honda
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58506740
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dank aan Honda
Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.

Ik begijp Honda volkomen. Ze hebben miljoenen in een team gepompt wat verder helemaal niks opleverde.
Tja, dan houdt het een keer op. Jammer maar helaas
pi_58506816
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Met dank aan Honda
Nouja, ik kan Honda niet echt ongelijk geven hoor.
Ze presteren zelf amper en dan maar geld blijven steken in een team wat naar alle verwachtingen toch nooit op eigen benen kan staan en waarvan het maar de vraag is of je je geld uberhaupt ooit nog eens terug krijgt?

Ik heb geen idee hoeveel geld ze erin gepompt hebben, maar dat dat in de vele miljoenen loopt lijkt me wel duidelijk.

Bovendien moet Honda zelf echt gaan presteren. Als zij nog 2 jaar in de achterhoede meerijden en geen steek verder komen dan is dat misschien het volgende team wat er mee stopt, wie weet.

En daar komt nog bij dat ze uiteraard al dat geld zelf ook prima kunnen gebruiken.

Nee, ik neem Honda niets kwalijk
pi_58507012
Uit een bericht van een dag eerder:
quote:
Het enige waar Sato nu op hoopt is de goedkeuring van Honda zelf. "We hebben Honda nu meer dan ooit nodig en ik hoop enkel dat er een bevredigende oplossing wordt gezocht. Honda staat bekend om haar racing spirit en ik ben er zeker van dat ze ons niet in de steek zullen laten," besloot hij.
Guess again Takuma

OT: toch jammer, een team minder
pi_58507599
Altijd zonde dat een team er mee stopt, ongeacht welk team.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_58510111
Jammer van Super Aguri
Toch hebben ze vorig jaar ook wat mooie dingen laten zien; Canada 2007 toen Sato Alonso inhaalde was een mooi moment
pi_58510126
quote:
Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.

Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
Je team is compleet met SA-onderdelen. Dat je geen punten ervoor haalt, moge duidelijk zijn. Maar een volledig team heb je dan wel!

Het kan zelfs een strategische keuze zijn om voor de goedkoopste onderdelen te kiezen, als je dan een duurder (en beter) onderdeel terug kunt kopen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_58510178
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_58510512
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 10:39 schreef Bruce117 het volgende:
Altijd zonde dat een team er mee stopt, ongeacht welk team.
Absoluut! SA kon af en toe voor leuke acties zorgen (Sato in Canada), en zulke eindes zie je liever niet.

BTW, geldt de deelname van SA nog voor dit seizoen? Zou je door het team te kopen dus de "48 miljoen borg" regel kunnen omzeilen? Mooie kans om eventueel de F1 in te stappen!
VW, David Richards, doe je voordeel ermee!
pi_58511341
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 09:46 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.

Ik begijp Honda volkomen. Ze hebben miljoenen in een team gepompt wat verder helemaal niks opleverde.
Tja, dan houdt het een keer op. Jammer maar helaas
Door Honda is de deal met Weigl niet doorgegaan. Dus dankzij Honda is er nu geen SA meer.
Er was al een overeenkomst tussen SA en Weigl, maar Honda wilde daar geen goedkeuring aan verlenen. Ze hadden ook hun goedkeuring kunnen verlenen met de restrictie dat zij er geen geld meer in zouden stoppen, dan hadden ze gehad wat ze uiteindelijk wilden, nl. dat SA op eigen benen zou staan.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58511398
Heb jij die deal gezien dan? For all we know stond daar gewoon keihard in dat Honda ook nog een deel zou betalen.
pi_58511436
Er moest iemand garant staan, dus dan kan je wel roepen dat je er geen geld in wil steken, maar dan sta je dus niet garant. Beetje paradox

Ik vind het niet vreemd dat Honda geen geld in een bodemloze put wil stoppen, en ook niet garant wil staan voor een bedrijf wat duidelijk de financieele middelen niet heeft. Super Aguri kon de boeken niet rond krijgen, dikke pech. Me respect voor Stoddart, die het toch jaar achter jaar vol kon houden met een laag budget.
Where facts are few, experts are many.
pi_58511872
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Super Aguri kon de boeken niet rond krijgen, dikke pech. Me respect voor Stoddart, die het toch jaar achter jaar vol kon houden met een laag budget.
sja, als SS United zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er weinig probleem voor Aguri, al zal de restrictie in het nieuwe CA dat ieder team z'n eigen auto moet bouwen ook niet geholpen hebben in de pogingen om de toekomst stabiel te krijgen. Als je er van uit gaat dat je alleen budget nodig hebt voor het racen, maar niet voor R&D, en je moet uiteindelijk toch zelf een auto ontwerpen, kan ik me voorstellen dat ze ook zeggen: "Ja, met Weigl kunnen we 2008 wel afmaken, maar dan zijn we in 2009 alsnog de lul. Dan kunnen we beter nu stoppen."

Zelfde verhaal met Arrows, die hadden tot en met de miskleun met Prins Malik een redelijk team. Maar die charmante prins bleek een prinselijke charlatan, en dan zit je opeens met een gat van tig miljoen. Daarna hebben ze het nog jaren uitgezongen door de ene schuld af te betalen met de andere, maar achteraf gezien is dat gewoon uitstel van executie en kapitaalvernietiging geweest. Dan heb ik toch meer respect voor Aguri-san - ophouden voor je nog meer schade aanricht. Maar het blijft zonde.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 13:08 schreef LeXX het volgende:
BTW, geldt de deelname van SA nog voor dit seizoen? Zou je door het team te kopen dus de "48 miljoen borg" regel kunnen omzeilen? Mooie kans om eventueel de F1 in te stappen!
VW, David Richards, doe je voordeel ermee!
volgens mij verspeel je je starbewijs als je niet op komt dagen tijdens een race, dus vanaf Turkije is het startbewijs van Aguri waardeloos. Overigens is die borg van $48m sinds de Sporting Regulations van 2008 geschrapt, om in aanmerking te komen moet er een plaats over zijn (max 12 teams) en hoef je "alleen" nog maar een realistisch bedrijfsplan bij de FIA neer te leggen. Er zijn nu twee slots open - dat van Prodrive en dat van Aguri. Volgens mij mag iedereen die kan aantonen dat 'ie een miljoentje of 50 per jaar op tafel kan leggen, een motorleverancier heeft en de technische kennis om een team te runnen zo instappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ared op 06-05-2008 14:19:23 ]
pi_58512314
Zullen we een Fok!F1-team starten?
  dinsdag 6 mei 2008 @ 14:36:03 #184
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58512411
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:31 schreef NED het volgende:
Zullen we een Fok!F1-team starten?
Dan hebben we ineens 200.000 geregistreerde teambazen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58512923
whehehe
pi_58515380
quote:
Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben

[ afbeelding ]
Daar ben ik afgelopen jaar ook geweest icm een weekje Istanbul stad. Vergeet je paraplu niet!
  dinsdag 6 mei 2008 @ 17:48:33 #187
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58515563
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Daar ben ik afgelopen jaar ook geweest icm een weekje Istanbul stad. Vergeet je paraplu niet!
Inderdaad vorig weekend ben ik al zeikesnat geworden
En nee niet achter de televisie

Weet alleen nog niet waar ik zit... krijg dat van het weekend te horen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_58515751
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:48 schreef nils7 het volgende:

[..]

Inderdaad vorig weekend ben ik al zeikesnat geworden
En nee niet achter de televisie

Weet alleen nog niet waar ik zit... krijg dat van het weekend te horen
De plu moet je tegen de zon gebruiken, afgelopen jaar was het 46 graden en in de zon is dat niet te harden. Ik hoop voor jou dat je op de hoofdtribune zit aangezien alleen die overdekt is.
pi_58517749
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

........ aangezien alleen die overdekt is.
Overdekt bij een F1 race is niet aan te raden.... Of je moet erg goede oordoppen meenemen. Ik heb (half) overdekt gezeten tijdens Hockenheim, uiteraard met oordoppen:
Ronde 1: wat een geluid!
Ronde 5: Gaaf, al die wagens bij elkaar
Ronde 15: mmmh, ik begin het geluid via mijn kaken te horen/voelen....
Ronde 35: Mijn hele hoofd fungeert als klankbord!

In Frankrijk zitten we lekker in de open lucht
  dinsdag 6 mei 2008 @ 21:57:12 #190
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_58520186
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 17:59 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De plu moet je tegen de zon gebruiken, afgelopen jaar was het 46 graden en in de zon is dat niet te harden. Ik hoop voor jou dat je op de hoofdtribune zit aangezien alleen die overdekt is.
Aah maar toen was de race in augustus. En nu is die in mei. Ik mag as. zondag in mijn handjes klappen als de temperatuur boven de 19 graden uit komt.

Ik krijg de kaartjes van een vriend (en hij via zijn oom, welke de manager van het circuit kent), hij vertelde mij dat ik op een tribune zit maar in ieder geval NIET de hoofdtribune. Gelukkig wordt dit mijn 5de F1 race waar ik heen ga dus ik weet wat ik kan verwachten qua geluid.
Ik hoop alleen dat ik in een leuke bocht zit (de laatste zou leuk zijn).

En als het hem niet lukt, zijn staankaarten maar 50 euro (alhoewel ik staankaarten niet zo ideaal vind)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 6 mei 2008 @ 22:00:12 #191
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_58520246
Jammer, hoe meer rijders, hoe leuker.

Had gister nog de F1 van barcelona gekeken, heb al zin in zondag
pi_58525276
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef nils7 het volgende:

[..]

Aah maar toen was de race in augustus. En nu is die in mei. Ik mag as. zondag in mijn handjes klappen als de temperatuur boven de 19 graden uit komt.

Ik krijg de kaartjes van een vriend (en hij via zijn oom, welke de manager van het circuit kent), hij vertelde mij dat ik op een tribune zit maar in ieder geval NIET de hoofdtribune. Gelukkig wordt dit mijn 5de F1 race waar ik heen ga dus ik weet wat ik kan verwachten qua geluid.
Ik hoop alleen dat ik in een leuke bocht zit (de laatste zou leuk zijn).

En als het hem niet lukt, zijn staankaarten maar 50 euro (alhoewel ik staankaarten niet zo ideaal vind)
Ik heb bij de laaste bocht gezeten in Augustus. Daar is helaas niet zoveel actie, wel is het leuk dat je pitstraat in kan kijken.(vergeet je verekijker niet) 3 bochten voor het einde is een aanrader aangezien ze daar de veel en lang g-krachten te verwerken krijgen.
pi_58528232
quote:
Op dinsdag 6 mei 2008 14:11 schreef Ared het volgende:

..

Er zijn nu twee slots open - dat van Prodrive en dat van Aguri. Volgens mij mag iedereen die kan aantonen dat 'ie een miljoentje of 50 per jaar op tafel kan leggen, een motorleverancier heeft en de technische kennis om een team te runnen zo instappen.
In de tijd dat het laatste slot aan Prodrive werd gegeven waren er genoeg gegadigden. Het is alweer een tijdje duidelijk dat Prodrive niet meedoet en ik heb nog niets gehoord van andere gegadigden. Verder heb ik ook niet gehoord dat Prodrive zijn startbewijs heeft teruggegeven. Dus ofwel de F1 is niet zo populair meer ofwel Prodrive heeft zijn startbewijs nog.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58528320
Het laatste wat ik hoorde was dat Prodrive wellicht samen met Aston Martin in wilde gaan stappen.

Daar kan ik helaas geen bron meer van vinden zo 123, maar hoe het in het artikel stond klonk het heel aannemelijk
pi_58528621
volgens mij waren de meeste serieuze gegedagden van plan om een customer team op te zetten, zoals Direxiv en Prodrive. Wie waren er nog meer serieus? Arden wilde, maar sinds Horner teambaas van Red Bull is verwacht ik niet dat die nog een eigen team wil (misschien nog een optie voor Toro Rosso?). Stoddart wilde Minardi nieuw leven inblazen, maar of die nou zo'n aanwinst is? En Carlin wilde van Brits F3 naar F1 overstappen. Maar laten we eerlijk zijn - als Aguri het ondanks de veelbelovende resultaten van 2007 en de steun van Honda niet eens redt als customer team, wat voor kans heeft een andere privateer dan in de toekomst als klantenchassis uitdrukkelijk verboden zijn?
  woensdag 7 mei 2008 @ 12:33:12 #196
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_58530240
Volkswagen en Porsche waren de meest hardnekkige geruchten vanuit de fabrikanten hoek. Jaren terug zat ook Hyundai daartussen. Echter zie ik momenteel ook geen fabrikanten instappen in F1.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_58533009
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef Ared het volgende:
volgens mij waren de meeste serieuze gegedagden van plan om een customer team op te zetten, zoals Direxiv en Prodrive. Wie waren er nog meer serieus? Arden wilde, maar sinds Horner teambaas van Red Bull is verwacht ik niet dat die nog een eigen team wil (misschien nog een optie voor Toro Rosso?). Stoddart wilde Minardi nieuw leven inblazen, maar of die nou zo'n aanwinst is? En Carlin wilde van Brits F3 naar F1 overstappen. Maar laten we eerlijk zijn - als Aguri het ondanks de veelbelovende resultaten van 2007 en de steun van Honda niet eens redt als customer team, wat voor kans heeft een andere privateer dan in de toekomst als klantenchassis uitdrukkelijk verboden zijn?
Force India, Red Bull, Williams en McLaren zijn ook privateers, die aardige successen boeken. En iedere privateer met goede mensen en genoeg geld (sponsoren !!!) kan het aardig doen in de Formule 1. Het probleem lijkt me bij SA ook geld en voor het bouwen van een eigen wagen is meer geld nodig dan voor het gebruik van een klantenchassis.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58534302
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Force India, Red Bull, Williams en McLaren zijn ook privateers, die aardige successen boeken. En iedere privateer met goede mensen en genoeg geld (sponsoren !!!) kan het aardig doen in de Formule 1. Het probleem lijkt me bij SA ook geld en voor het bouwen van een eigen wagen is meer geld nodig dan voor het gebruik van een klantenchassis.
McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.
Williams is in staat al jaren mee te draaien in het wereldje, al vanaf de jaren 70. Het is de laatst overgebleven privateer (naast Mclaren dan) die het wereldje overleeft heeft. Er zijn tientallen teams kopje onder gegaan, waaronder grote namen zoals Lotus, Brabham, March, Tyrrell, e.d.
Force India moet mijns inziens zich nog bewijzen, en tel ik gemakshalve nog ff niet mee. Wat blijft er dan over?
Bar ( ) weinig. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat het voor een renstal niet meer mogelijk is de F1 te halen, zoals Jordan het destijds deed in 1991 (overstap van F3 (geloof ik) naar F1). Je moet flink ondersteund, danwel overgenomen worden door een fabrikant. Ook dat geeft geen garantie (toyota).
het blijft lastige materie, aangezien de F1 het hoogste is en moet blijven in de autosport. Alleen, op deze manier, blijft er weinig over. De FIA worstelt ook al jaren met dit probleem.
is er een oplossing? Altijd, maar dit gaat altijd ten koste van of techniek, of teams, of spektakel. Ik vrees dat F1 door een aantal moeilijke jaren moet gaan, alvorens het weer het niveau gaat krijgen van de hoogtijdagen, mijns inziens van halverwege jaren 80 t/m halverwege jaren 90... Als dit al terugkomt...
pi_58536493
Force India kon natuurlijk ook al verder bouwen op de basis die door Jordan al was gelegd. Zo hadden ze al een windtunnel. Iets wat Super Aguri niet had. En ook iets wat het voor een nieuwe privateer een stuk moeilijker maakt. De investering om vanaf nul te beginnen is best groot. De laatste die dat gedaan heeft is Toyota en die hebben ook nog genoeg moeite om de stap richting de top te maken.
pi_58538769
Speciale livery voor record Barrichello

Een speciaal F1-weekend voor de Braziliaan Rubens Barrichello, de Honda rijder komt namelijk voor de 257e keer aan de start van een Grote Prijs en verbetert daarmee het vijftien jaar oude record van Ricardo Patrese.

Om deze gebeurtenis extra in de bloemetjes te zetten zal Barrichello met een speciale wagenlivery rijden, ook z'n helm zal in een speciaal ontwerp gekleurd zijn.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2107

Tsja, lelijker dan de livery nu is kan bijna niet!

Ferrari zonder nieuwe neus naar Turkije

Ferrari zal haar innovatieve neus niet gebruiken tijdens de Grote Prijs van Turkije. Het Italiaanse team gebruikte de nieuwe neus voor het eerst in Barcelona, maar liet toen meteen weten dat deze niet voor alle wedstrijden zal gebruikt worden.

In Turkije rijdt Ferrari dus zonder opening in de neus, niet omdat de resultaten in Spanje tegenvielen, maar omdat Turkije een circuit is waar met weinig downforce wordt gereden.

De Grote Prijs na die van Turkije is die van Monaco, een circuit waar veel downforce nodig is. Daar zien we de nieuwe neus waarschijnlijk terug.

BRON: http://www.f1journaal.be/f1_nieuws.aspx?34_5=2102
pi_58540599
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 15:39 schreef LeXX het volgende:

[..]

McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.
Williams is in staat al jaren mee te draaien in het wereldje, al vanaf de jaren 70. Het is de laatst overgebleven privateer (naast Mclaren dan) die het wereldje overleeft heeft. Er zijn tientallen teams kopje onder gegaan, waaronder grote namen zoals Lotus, Brabham, March, Tyrrell, e.d.
Force India moet mijns inziens zich nog bewijzen, en tel ik gemakshalve nog ff niet mee. Wat blijft er dan over?
Bar ( ) weinig. Als je naar de cijfers kijkt, zie je dat het voor een renstal niet meer mogelijk is de F1 te halen, zoals Jordan het destijds deed in 1991 (overstap van F3 (geloof ik) naar F1). Je moet flink ondersteund, danwel overgenomen worden door een fabrikant. Ook dat geeft geen garantie (toyota).
het blijft lastige materie, aangezien de F1 het hoogste is en moet blijven in de autosport. Alleen, op deze manier, blijft er weinig over. De FIA worstelt ook al jaren met dit probleem.
Het is en blijft een kwestie van geld en dan met name (voor de privateers) het vinden van goede partners en sponsoren die willen betalen (in tegenstelling tot SS United bij SA en in het verleden Superfund bij Minard). De teams (met uitzondering van Lotus, die de dood van Chapman nooit echt te boven is gekomen) die je noemt zijn ook overgenomen door andere eigenaren, die vervolgens de boel flesten (Brabham, March) of ook werden overgenomen door hun partner (Tyrrell -> Bar -> Honda).

Als je genoeg geld hebt, kun je een eigen auto (laten) ontwikkelen en een motor aankopen (of laten ontwikkelen).
quote:
is er een oplossing? Altijd, maar dit gaat altijd ten koste van of techniek, of teams, of spektakel. Ik vrees dat F1 door een aantal moeilijke jaren moet gaan, alvorens het weer het niveau gaat krijgen van de hoogtijdagen, mijns inziens van halverwege jaren 80 t/m halverwege jaren 90... Als dit al terugkomt...
Maar toen had je ook 30+ coureurs en van het kaliber Lauda, Prost, Senna, Mansell, Piquet. Die ook bij hetzlefde team tegen elkaar konden racen (McLaren, Williams, Ferrari). Zoveel coureurs van dat kailber zijn er niet meer en tegen elkaar racen ook al bijna niet meer. Al kwam vorig jaar aardig in de buurt met Alonso, Hamilton, Raikkonen en Massa, maar die konden elkaar weer niet of nauwelijks inhalen (door de aerodynamica en het racen op de slaapverwekkende circuits van Tilke).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_58541488
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
pi_58550883
quote:
Op woensdag 7 mei 2008 21:29 schreef HPoi het volgende:
Juist, kunnen ze niet eens een ander persoon aannemen die circuits ontwerpt. Die van Tilke zijn dodelijk voor de Formule 1. Tilke-circuits ->
Terwijl men een aantal jaren geleden nog zo lyrisch was over Der Hermann....
Misschien moeten ze weer gaan racen op de Nordschleife... Het zou knap zijn als ze met hedendaagse F1 auto's ook 4 wielen van de grond zouden krijgen...



[ Bericht 4% gewijzigd door LeXX op 08-05-2008 12:35:14 ]
  donderdag 8 mei 2008 @ 11:35:02 #204
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_58550977
Een plaatje in je post zou ik dan weer knap vinden
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')