dan moet je ook vooruit stekende punten op de voorvleugel monteren - als iemand je er niet langs laat tik je Hamilton-style tegen de achterbanden van de ander aan, en ze gaan aan het einde van de ronde vanzelf de pits inquote:Op vrijdag 18 april 2008 12:17 schreef NED het volgende:
Het zou de spanning iig ten goede komen denk ik!
Alhoewel, dan durft op de duur niemand meer in te halen en dan word het weer een lange optocht.
Hmmzzz, ik ben er nog neit helemaal uit geloof ik
quote:Porsche say Mosley scandal makes F1 unattractive
Fri Apr 18, 2008 2:21pm BST
BERLIN (Reuters) - Car makers Porsche and Volkswagen have ruled out entering Formula One, saying high costs and a sex scandal involving motorsport chief Max Mosley made the sport unattractive to them.
"300 million euros a year -- that is just burning money," Volkswagen chairman Ferdinand Piech told German news magazine Stern on Friday.
"And after the affair with Max Mosley and the women it would not be very savoury to get involved (in Formula One) now," added his Porsche counterpart Wolfgang Porsche.
Porsche are in the process of acquiring a majority shareholding in Volkswagen and both German companies have been seen as potential Formula One entrants in the past.
Photographs and a video of Mosley involved in what British Sunday newspaper News of the World described as a Nazi-style orgy with prostitutes have led to strong criticism of the International Automobile Federation (FIA) boss, particularly in Germany.
German Formula One car makers BMW and Mercedes, which owns 40 percent of McLaren, issued a joint statement this month questioning the 68-year-old Englishman's future at the helm of the sport's governing body.
Mosley has denied any Nazi connotations and is claiming unlimited damages against the News of the World. He has resisted calls to resign.
The Briton has also filed legal action in Paris to prevent the News of the World video being accessed from France via the Internet.
Judicial sources said on Friday that a ruling was expected on April 29 after the French judge considered the request.
quote:Ferrari heeft geen behoefte aan Fernando Alonso
Fernando Alonso als teamgenoot van regerend wereldkampioen Kimi Raikkonen is niet iets waar Ferrari-directeur Luca di Montezemolo op zit te wachten. Alonso heeft nooit een geheim van zijn wens om ooit voor de Italiaanse renstal uit te komen gemaakt, alleen zitten ze in Maranello niet om de Spanjaard te springen. Met Raikkonen en Felipe Massa is het duo goed genoeg om voor de wereldtitels te gaan.
Di Montezemolo: “Raikkonen en Alonso naast elkaar zetten betekent dat je jezelf in je voet wil schieten. Ik heb liever twee gelijke coureurs die samen kunnen werken.” Daarnaast hebben zowel Raikkonen als Massa ook voor na dit seizoen een contract bij Ferrari. De Italiaanse renstal heeft na een mislukte openingsrace in Melbourne de topvorm weer helemaal te pakken. Raikkonen won in Maleisië en Massa deed dat in Bahrein.
Net wat de Formule 1 nodig heeft; milieu-hippies.quote:
EU onderzoekt contracten circuit Valencia
22 april 2008
Stavros Dimas, Europees Commissaris van milieu, zal onderzoeken of er misschien regels van de Europese Unie zijn verbroken bij het aanleggen van het nieuwe stratencircuit in Valencia, waar later dit jaar de Europese Grand Prix zal worden gehouden.
Tegen het Spaanse nieuwsagentschap EFE meldde de Griek: "Ik zal onderzoeken of er bij het aanbieden van het contract misschien regels van de EU zijn verbroken." Er volgt mogelijk ook een onderzoek naar het geluidsniveau tijdens de race, om uit te zoeken of hierbij geen regels worden verbroken.
Het onderzoek komt na klachten van David Hammerstein, Raul Romeva en Monica Frassoni, die allen lid zijn van de Groene Partij. Hammerstein liet weten: "Het is mogelijk dat de regering van Valencia haar huiswerk niet goed heeft gedaan als het gaat om de transparantie bij de aanbiedingen van de contracten en het geluidsniveau. Het is goed mogelijk dat de snelheid van de Formule 1 serieuze problemen oplevert voor de Europese wet."
quote:Motregen verwacht voor Spaanse Grand Prix
23 april 2008
Zaterdag en zondag kan het gaan motregenen in Barcelona, waar dit weekend de Grand Prix van Spanje wordt verreden. Zo blijkt uit de laatste weersvoorspellingen.
Voor vrijdag wordt wel zonnig weer verwacht, al wordt het vermoedelijk niet warmer dan een graad of negentien. De dagen daarna zal het weer verslechteren en de temperatuur iets dalen. Vorige week donderdag waren er ook regenbuien boven het Circuit de Catalunya, toen de teams bezig waren aan hun laatste testdag.
Opnemen, radio uit op de terugweg, en kijk het 's avonds alsof het live isquote:Op woensdag 23 april 2008 11:16 schreef Atreidez het volgende:
Ah joh, Digitenne mee en je kan t zien waar je maar wilt, toch?
Ik op 1 handquote:Op woensdag 23 april 2008 11:07 schreef LeXX het volgende:
[..]
![]()
Overigens kan ik deze race niet live zien, ga naar het WSBK in Assen. Voor mij uitzonderlijk, ik denk dat ik in 15 jaar volledige seizoenen de gemiste live races op twee handen kan tellen...
Zullen we daarvoor ook de 75% regel toepassen?quote:Op woensdag 23 april 2008 16:31 schreef Atreidez het volgende:
Telt in slaap vallen bij Japan/Australie als wel of niet gezien?
Nee, gebeurt ook niet meer gok ik. Ze waren voor de eerste race al beschikbaar dus lijkt me niet een kwestie van tijd te zijnquote:Op donderdag 24 april 2008 15:08 schreef MaximusF1 het volgende:
Staan die nieuwe rijdersfoto's nu nog altijd niet in de manager ???
Bronquote:Force India blikvanger in paddock Barcelona
Het team van Force India heeft in de paddock van Barcelona flink uitgepakt met een enorm motorhome. Het is ieder jaar traditie dat de teams elkaar de loef afsteken als het gaat om het mooiste onderkomen achter de pits, maar Vijay Mallya heeft duidelijk diep in de buidel getast.
Dat de Indiase eigenaar van het voormalige Spyker geld heeft, is wel bekend, maar dat dat geld blijkbaar ook moeiteloos in een futuristisch motorhome gestoken kan worden, is nieuw. Waar je vorig seizoen bij Spyker niet veel meer dan een dak boven je hoofd had, staat er in Barcelona een gebouw dat zonder problemen kan concurreren met de absurd grote en ongetwijfeld extreem dure onderkomens van McLaren en Red Bull.
Mede-achterhoedeklant Super Aguri is ook aanwezig en heeft een aanzienlijk bescheidener motorhome meegebracht. Zij kunnen het zich immers niet veroorloven om geld te verkwisten aan een wedstrijdje 'motorhomes showen'...
Dat motorhome van Super Aguri komt me bekend voor.... Oh, ik weet het al! Dat is de oude kar van de visboer die hier iedere zaterdag op de markt staat!quote:Op donderdag 24 april 2008 17:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Bron
[ afbeelding ]
En ter vergelijking het hutje van Super Aguri:
[ afbeelding ]
@ Sanger, PM nog ontvangen?
quote:Op donderdag 24 april 2008 18:07 schreef LeXX het volgende:
[..]
Dat motorhome van Super Aguri komt me bekend voor.... Oh, ik weet het al! Dat is de oude kar van de visboer die hier iedere zaterdag op de markt staat!
Bij dat McLaren motorhome zie je nog iets terug van 2 trailers aan weerszijden. En tussen die 2 trailers in wordt dan die hele constructie opgebouwd denk ik, in principe dus eenzelfde constructie als de andere teams, maar dan 3 verdiepingen hoog en indrukwekkender als de gemiddelde wolkenkrabber.quote:Op donderdag 24 april 2008 18:56 schreef NED het volgende:
Hoe bouwen ze zo een ding eik op elke race? Dit zijn toch geen vrachtwagens meer die her en der een beetje uit elkaar klappen of wel?![]()
Tsja, het blijft krap natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:40 schreef sanger het volgende:
Over filmpjes gesproken
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gW0IHJdlH-4&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed data-src="http://www.youtube.com/v/gW0IHJdlH-4&hl=en" style="visibility:hidden;" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Altijd lullig die muurtjes.quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:40 schreef sanger het volgende:
Over filmpjes gesproken
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gW0IHJdlH-4&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed data-src="http://www.youtube.com/v/gW0IHJdlH-4&hl=en" style="visibility:hidden;" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
Nope, Heidfeld als het goed is.quote:
Bronquote:Weigl Group in last-minute Super Aguri bid
German automotive company Weigl Group is poised to make a last-minute bid to try and save Super Aguri from collapse, autosport.com has learned, as the team face a critical few days to try and secure their future.
With Super Aguri's deal with the Magma Group and Dubai International Capital (DIC) having collapsed recently, and little chance of them putting together a fresh offer, Aguri have been working hard on finding alternative investors.
Sources have told autosport.com that Weigl chief Franz Josef Weigl was at last weekend's Spanish Grand Prix for talks with Super Aguri.
It is believed that he has been offered a deal to get involved in the outfit as long as he is willing to bankroll the team for the rest of the season, a figure believed to be around £6.5 million.
Such a deal would provide the outfit with enough breathing space to try and sort out a more secure longer-term plan over the remainder of the season.
Super Aguri owner Aguri Suzuki has flown to Japan for discussions with senior Honda management tomorrow, and it is understood that he will propose Honda accept the Weigl offer so his team can continue.
Suzuki told autosport.com at the Spanish Grand Prix that the meeting with Honda would be vital to keeping his team in F1.
"It's very important in the next week," Suzuki said. "I have a meeting with Honda next Wednesday and it's a key point to the future of our team.
"Now, we don't have any development of the car and this is very serious. Anyway, we try to find some solutions to help us continue."
Zou mij niets verbazen als die test al heel snel werkelijkheid wordt.quote:
Patrick geïnteresseerd in Formule 1-test
Danica Patrick, die twee weken geleden in Motegi nog als eerste vrouw ooit een IndyCar-race won, staat niet onwelwillend tegen een Formule 1-test. Deze zou dan plaats moeten vinden bij Honda, dat ook de motoren aan de IndyCar-teams levert. Volgens directeur Nick Fry van het F1-team zou Patrick die kans wel kunnen krijgen.
"Elke coureur droomt ervan om ergens in zijn of haar leven een Formule 1-auto te besturen. Ik denk dan ook niets dat er iets op tegen zou zijn om een goede test te doen", vertelde de Amerikaanse coureur aan Autosport. "Ik had al wel de kans om in 2005 een demonstratierondje bij de Grand Prix op Indy te geven, maar daar had ik geen zin. Dan zou ik gewoon een show zijn en dat zou een beschamende vertoning zijn. Een echte test zou ik echter wel ja tegen zeggen."
Nick Fry liet weten: "We hebben het er nog niet over gehad, maar als Danica een test zou willen doen, dan zouden we daar graag over willen praten."
quote:Op vrijdag 2 mei 2008 21:22 schreef HPoi het volgende:
DANICA Patrick for WC!!![]()
Als Danica een goede test heeft, zie ik zeker een kans voor haar om Formule 1 te gaan rijden.
Bronquote:Super Aguri denied access to Istanbul
Super Aguri's trucks and motorhome have been refused access to the paddock at Istanbul ahead of next week's Turkish Grand Prix, autosport.com has learned, as the saga surrounding their future took a fresh twist on Sunday.
With the team hoping that a meeting with the Honda board this week will see a rescue package put forward by German automotive company the Weigl Group accepted, the outfit have been left baffled by events developing in Turkey.
Although the team's cars are currently in Britain pending the outcome of the talks with Honda, they had dispatched their spares trucks and motorhome to Turkey to prepare for the next race.
However, sources have revealed to autosport.com that neither the motorhome nor the trucks were allowed into the paddock where teams have begun setting up ahead of the next round of the world championship.
When asked for an explanation from officials about why they were not allowed access to the paddock, sources claim the reason was that Honda Racing CEO Nick Fry had informed Formula One management that Super Aguri would not be racing in Turkey.
The development comes just 24 hours after Fry made it clear that he did not believe the rescue package from Weigl was good enough to secure Super Aguri's future.
He said "It would appear unlikely that a company the size of Weigl is able to support a competitive Formula One team, unless of course there are other partners of which we have not been made aware."
Weigl himself hit back at those claims, revealing to autosport.com on Saturday that he did indeed have investment partners and a long-term plan for the team, and that he was confident of a positive outcome from the Honda board meeting.
Fry has made no secret of the fact that he does not want Super Aguri to continue being a drain on the resources of the Honda Racing F1 team. Speaking to autosport.com at the Spanish Grand Prix, Fry said he believed Honda had already supported Super Aguri far beyond what was originally intended.
"Our position is that Honda have given Super Aguri every available bit of support over and above what was anticipated," said Fry in Barcelona. "We tried to help as much as possible and Honda never intended to fund two F1 teams. We've gone way beyond what was ever originally anticipated. Now Aguri has got to find some money."
With no access to the paddock, Super Aguri's trucks and motorhome are parked outside the track waiting for further news from the team management. Team personnel have already begun travelling to the race.
Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.quote:Op zondag 4 mei 2008 15:53 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik las het ook zojuist. Erg jammer. Maar wel begrijpelijk vanuit Honda. Ze kunnen niet geld blijven steken in SA. Ze hebben nooit twee teams gebudgetteerd. SA in leven houden, zou ten koste gaan van het eigen team. Daarbij moet SA een onafhankelijk team zijn, waarbij ze zelf zorgen voor financieële steun. Als dit ze dit niet kunnen, tsja, dan houdt het op.
Ik las op het forum van Autosport.com dat Honda nog $100 miljoen van Super Aguri tegoed heeft. Iets wat ze logischerwijs terug willen. En als Weigl of welke andere investeerder dan ook geen manier heeft om dat geld op termijn terug te betalen, kunnen ze het team net zo goed de nek omdraaien.quote:Op zondag 4 mei 2008 17:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat geeft ze nog niet het recht om het team de deelname aan de race te ontzeggen. Weigl heeft al toegezegd een meerjaren plan te hebben met meerdere financiers en als Honda daar geen vertrouwen in heeft, moeten ze zich uit SA terugtrekken en SA gewoon hun deal met Weigl laten maken.
Iets simpels als brandstof kost ook geld. En de kans op schade aan de auto is in een raceweekend zeker niet uit te sluiten.., en dat kost pas echt goudgeldquote:Op maandag 5 mei 2008 01:56 schreef Xaobotnik het volgende:
Natuurlijk is het logisch dat Honda investeringen geld terugwil. In welke vorm dan ook. Maar krijgen zij hun geld dan eerder terug wanneer ze SA nu niet laten racen? Voor alles voor Turkije is immers toch al betaald? SA maakt toch niet meer schulden door te racen in Turkije?
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!quote:Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.
Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
zegt de man die op plaats 670 staatquote:Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
Ach soms maak je verkeerde keuzes maar het enige wat ik nog heb is een coureur , die zou ik kunnen wisselen alleen de verwisselbare opties vind ik niet veel beterquote:Op maandag 5 mei 2008 12:46 schreef HPoi het volgende:
[..]
Als je nu nog iets van SA hebt doe je het toch al niet goed!
quote:Scuderia Toro Rosso stelt debuut STR3 uit
05 mei 2008
Scuderia Toro Rosso rijdt komend weekend niet met de nieuwe STR3-bolide in de Grand Prix van Turkije. Zo heeft een woordvoerster van het team bevestigd tegenover GPUpdate.net. Het team heeft besloten het debuut van de wagen uit te stellen tot de Grand Prix van Monaco, omdat er nog te weinig met de auto is getest.
Tijdens de test in Barcelona was het de bedoeling dat Sebastien Bourdais en Sebastian Vettel uitgebreid met de nieuwe wagen zouden testen, maar een vroege crash van Bourdais zorgde ervoor dat er niet verder kon worden gereden met de STR3. Het team test volgende week verder met de nieuwe auto, op Paul Ricard.
De woordvoerster van Scuderia Toro Rosso liet weten: "We zijn er nog niet klaar voor om met de nieuwe auto te gaan racen. We zijn nu van plan om de wagen in de Grand Prix van Monaco te laten debuteren. Dit geeft ons de kans om volgende week nog een paar dagen met de STR3-wagen te testen, op het circuit van Paul Ricard."
De Grand Prix van Monaco wordt verreden op 23 mei.
quote:Toekomst Super Aguri dinsdagochtend bekend
05 mei 2008
Super Aguri belegt dinsdagochtend een persconferentie waarin zeer waarschijnlijk bekend zal worden gemaakt hoe de toekomst van het Japanse team er na dinsdag uit zal zien. Eind vorige week werd bekend dat het Duitse industrieconcern Weigl Group bereid is om een groot deel van de aandelen van de renstal over te nemen. Het is echter onzeker of Honda wel akkoord gaat met het voorstel van Weigl.
Afgelopen weekend werden de trucks van Super Aguri niet toegelaten op de paddock van Istanbul Park, waar komend weekend de Grand Prix van Turkije wordt gehouden. Volgens verschillende berichten zou dit in opdracht van Honda zijn gebeurd. De Japanse autofabrikant zou het team op deze manier een pijnlijke aftocht willen besparen. "Ik kan het haast niet geloven maar het klopt dat onze vrachtwagens niet op het circuit zijn toegelaten", vertelde teambaas Aguri Suzuki tegen een Japanse sportkrant. "Ik weet niet wat er precies is gebeurd en begrijp ook niet waarom het is gebeurd, aangezien we in Spanje nog normaal aan het racen waren."
Super Aguri kampt al maanden met grote financiële problemen.
Voor de televisie??quote:Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben![]()
[ afbeelding ]
*bron*quote:Super Aguri withdraws from Formula 1
The Formula 1 circus will have to continue the season with just ten teams in the paddock. Aguri Suzuki has announced the team is unable to continue in Formula One and will have to withdraw with immediate effect.
Aguri Suzuki entered Formula One with the Super Aguri team in the 2006 season.The team scored its first championship points in 2007 and finished ninth overall in the 2007 constructors' championship.
Speaking about the difficult decision team boss Aguri Suzuki had to make he said at a press conference in Tokyo: "In order to realize my dream to become an owner of a Formula One Team, I applied for a grid position in the FIA Formula One World Championship in November 2005. Since then, I have participated in the championship for 2 years and 4 months as the Super Aguri F1 team, but regretfully I must inform you that the team will be ceasing its racing activities as of today."
Met dank aan Hondaquote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:43 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
*bron*
Dat was het dan voor Super Aguri...
Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.quote:
Nouja, ik kan Honda niet echt ongelijk geven hoor.quote:
Guess again Takumaquote:Het enige waar Sato nu op hoopt is de goedkeuring van Honda zelf. "We hebben Honda nu meer dan ooit nodig en ik hoop enkel dat er een bevredigende oplossing wordt gezocht. Honda staat bekend om haar racing spirit en ik ben er zeker van dat ze ons niet in de steek zullen laten," besloot hij.
Je team is compleet met SA-onderdelen. Dat je geen punten ervoor haalt, moge duidelijk zijn. Maar een volledig team heb je dan wel!quote:Op maandag 5 mei 2008 11:58 schreef Joene het volgende:
Gaat leuk worden voor de f1manager als super aguri niet meer mee doet.
Kan iedereen met super aguri onderdelen voor vrijdagavond zn team gaan lopen wijzigen.
Absoluut! SA kon af en toe voor leuke acties zorgen (Sato in Canada), en zulke eindes zie je liever niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 10:39 schreef Bruce117 het volgende:
Altijd zonde dat een team er mee stopt, ongeacht welk team.
Door Honda is de deal met Weigl niet doorgegaan. Dus dankzij Honda is er nu geen SA meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 09:46 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Nee, met dank aan Honda hebben ze het nog zolang uitgehouden.
Ik begijp Honda volkomen. Ze hebben miljoenen in een team gepompt wat verder helemaal niks opleverde.
Tja, dan houdt het een keer op. Jammer maar helaas
sja, als SS United zich gewoon aan de afspraken had gehouden was er weinig probleem voor Aguri, al zal de restrictie in het nieuwe CA dat ieder team z'n eigen auto moet bouwen ook niet geholpen hebben in de pogingen om de toekomst stabiel te krijgen. Als je er van uit gaat dat je alleen budget nodig hebt voor het racen, maar niet voor R&D, en je moet uiteindelijk toch zelf een auto ontwerpen, kan ik me voorstellen dat ze ook zeggen: "Ja, met Weigl kunnen we 2008 wel afmaken, maar dan zijn we in 2009 alsnog de lul. Dan kunnen we beter nu stoppen."quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:51 schreef Atreidez het volgende:
Super Aguri kon de boeken niet rond krijgen, dikke pech. Me respect voor Stoddart, die het toch jaar achter jaar vol kon houden met een laag budget.
volgens mij verspeel je je starbewijs als je niet op komt dagen tijdens een race, dus vanaf Turkije is het startbewijs van Aguri waardeloos. Overigens is die borg van $48m sinds de Sporting Regulations van 2008 geschrapt, om in aanmerking te komen moet er een plaats over zijn (max 12 teams) en hoef je "alleen" nog maar een realistisch bedrijfsplan bij de FIA neer te leggen. Er zijn nu twee slots open - dat van Prodrive en dat van Aguri. Volgens mij mag iedereen die kan aantonen dat 'ie een miljoentje of 50 per jaar op tafel kan leggen, een motorleverancier heeft en de technische kennis om een team te runnen zo instappen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 13:08 schreef LeXX het volgende:
BTW, geldt de deelname van SA nog voor dit seizoen? Zou je door het team te kopen dus de "48 miljoen borg" regel kunnen omzeilen? Mooie kans om eventueel de F1 in te stappen!
VW, David Richards, doe je voordeel ermee!
Dan hebben we ineens 200.000 geregistreerde teambazenquote:
Daar ben ik afgelopen jaar ook geweest icm een weekje Istanbul stad. Vergeet je paraplu niet!quote:Op maandag 5 mei 2008 22:13 schreef nils7 het volgende:
Alvast een preview voor waar ik van het weekend ben![]()
[ afbeelding ]
Inderdaad vorig weekend ben ik al zeikesnat gewordenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:38 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Daar ben ik afgelopen jaar ook geweest icm een weekje Istanbul stad. Vergeet je paraplu niet!
De plu moet je tegen de zon gebruiken, afgelopen jaar was het 46 graden en in de zon is dat niet te harden. Ik hoop voor jou dat je op de hoofdtribune zit aangezien alleen die overdekt is.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Inderdaad vorig weekend ben ik al zeikesnat geworden![]()
En nee niet achter de televisie
Weet alleen nog niet waar ik zit... krijg dat van het weekend te horen
Overdekt bij een F1 race is niet aan te raden.... Of je moet erg goede oordoppen meenemen. Ik heb (half) overdekt gezeten tijdens Hockenheim, uiteraard met oordoppen:quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
........ aangezien alleen die overdekt is.
Aah maar toen was de race in augustus. En nu is die in mei. Ik mag as. zondag in mijn handjes klappen als de temperatuur boven de 19 graden uit komt.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:59 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De plu moet je tegen de zon gebruiken, afgelopen jaar was het 46 graden en in de zon is dat niet te harden. Ik hoop voor jou dat je op de hoofdtribune zit aangezien alleen die overdekt is.
Ik heb bij de laaste bocht gezeten in Augustus. Daar is helaas niet zoveel actie, wel is het leuk dat je pitstraat in kan kijken.(vergeet je verekijker niet) 3 bochten voor het einde is een aanrader aangezien ze daar de veel en lang g-krachten te verwerken krijgen.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 21:57 schreef nils7 het volgende:
[..]
Aah maar toen was de race in augustus. En nu is die in mei. Ik mag as. zondag in mijn handjes klappen als de temperatuur boven de 19 graden uit komt.
Ik krijg de kaartjes van een vriend (en hij via zijn oom, welke de manager van het circuit kent), hij vertelde mij dat ik op een tribune zit maar in ieder geval NIET de hoofdtribune. Gelukkig wordt dit mijn 5de F1 race waar ik heen ga dus ik weet wat ik kan verwachten qua geluid.
Ik hoop alleen dat ik in een leuke bocht zit (de laatste zou leuk zijn).
En als het hem niet lukt, zijn staankaarten maar 50 euro(alhoewel ik staankaarten niet zo ideaal vind)
In de tijd dat het laatste slot aan Prodrive werd gegeven waren er genoeg gegadigden. Het is alweer een tijdje duidelijk dat Prodrive niet meedoet en ik heb nog niets gehoord van andere gegadigden. Verder heb ik ook niet gehoord dat Prodrive zijn startbewijs heeft teruggegeven. Dus ofwel de F1 is niet zo populair meer ofwel Prodrive heeft zijn startbewijs nog.quote:Op dinsdag 6 mei 2008 14:11 schreef Ared het volgende:
..
Er zijn nu twee slots open - dat van Prodrive en dat van Aguri. Volgens mij mag iedereen die kan aantonen dat 'ie een miljoentje of 50 per jaar op tafel kan leggen, een motorleverancier heeft en de technische kennis om een team te runnen zo instappen.
Force India, Red Bull, Williams en McLaren zijn ook privateers, die aardige successen boeken. En iedere privateer met goede mensen en genoeg geld (sponsoren !!!) kan het aardig doen in de Formule 1. Het probleem lijkt me bij SA ook geld en voor het bouwen van een eigen wagen is meer geld nodig dan voor het gebruik van een klantenchassis.quote:Op woensdag 7 mei 2008 11:25 schreef Ared het volgende:
volgens mij waren de meeste serieuze gegedagden van plan om een customer team op te zetten, zoals Direxiv en Prodrive. Wie waren er nog meer serieus? Arden wilde, maar sinds Horner teambaas van Red Bull is verwacht ik niet dat die nog een eigen team wil (misschien nog een optie voor Toro Rosso?). Stoddart wilde Minardi nieuw leven inblazen, maar of die nou zo'n aanwinst is? En Carlin wilde van Brits F3 naar F1 overstappen. Maar laten we eerlijk zijn - als Aguri het ondanks de veelbelovende resultaten van 2007 en de steun van Honda niet eens redt als customer team, wat voor kans heeft een andere privateer dan in de toekomst als klantenchassis uitdrukkelijk verboden zijn?
McLaren is officieel een privateer, maar in de praktijk een fabrieksteam van Mercedes.quote:Op woensdag 7 mei 2008 14:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Force India, Red Bull, Williams en McLaren zijn ook privateers, die aardige successen boeken. En iedere privateer met goede mensen en genoeg geld (sponsoren !!!) kan het aardig doen in de Formule 1. Het probleem lijkt me bij SA ook geld en voor het bouwen van een eigen wagen is meer geld nodig dan voor het gebruik van een klantenchassis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |