Zoiets moet toch ondertekend worden?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:28 schreef AchJa het volgende:
Stel dat ze Wilders verkeerd geciteerd hebben of passages weggelaten hebben. Wat gaat er dan gebeuren?
Allicht, maar door wie? Door alle aanwezigen?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:31 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Zoiets moet toch ondertekend worden?
Selectief, heel selectief. De media heult met Wilders.quote:Wilders wilde soera's uit Koran scheuren
DEN HAAG - Geert Wilders heeft het kabinet in november laten weten dat hij van plan was in zijn film Fitna een aantal pagina's uit de Koran te scheuren en te verbranden. Dat blijkt uit aantekeningen van het gesprek die minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie dinsdag heeft vrijgegeven.
„De minister van Justitie maakt zich met name zorgen over de slotpassage van de film waarin de heer Wilders voornemens is een aantal soera's uit de Koran te scheuren en in de open haard te verbranden”, staat er letterlijk. De minister „houdt er zeer ernstig rekening mee dat de beleving van deze beelden voor gelovige moslims zo hevig kan zijn, dat dit kan leiden tot gewelddadige reacties”, aldus de tekst.
Minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst, die ook bij het gesprek zat, had bij het horen van Wilders' plannen „een associatie met de heer van Gogh”, de vermoorde filmmaker. Zij liet Wilders weten dat „zij absoluut niet zou willen dat iets dergelijks de heer Wilders of zijn omgeving zou overkomen”.
De aantekeningen bevatten alleen de reacties van de bewindslieden op wat Wilders tijdens het gesprek zei. Zijn eigen woorden staan er niet in vermeld. Volgens het verslag gaf Wilders tijdens het onderhoud „een nadere toelichting op de beoogde opbouw van de film en de beelden die daarin mogelijk getoond” zouden worden.
Wilders ontkende dinsdag tijdens het Tweede Kamerdebat over Fitna dat hij de ministers iets inhoudelijks over zijn film zou hebben verteld. „Ik heb niets, maar dan ook niets gezegd over de inhoud van de film”. Wilders zei zelfs dat Hirsch Ballin het „100 procent stond te verzinnen”. Hij is woedend over het verslag dat het kabinet openbaar heeft gemaakt van een gesprek tussen hem en de ministers van Justitie en Binnenlandse Zaken over de komst van zijn anti-Koranfilm. Hij sprak dinsdagavond van „een vod van een verklaring” dat volstaat met „leugens”.
„Ik word hier belazerd door de minister van Justitie. Het kabinet veegt zijn eigen straatje schoon. Dit is een grote ongekende schande”, aldus Wilders.
Ja, lijkt mij logisch. Ik vind het ook vreemd dat Wilders zelf niet in het verslag staat, alleen zogenaamde reakties. Het deugt van geen kanten.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Allicht, maar door wie? Door alle aanwezigen?
Nee, deze ambtenaar had glashelder kunnen vertellen wie van de 2 hier loopt te liegen. Het valt mij op dat de regeringspartijen er als de kippen bij zijn om dat plan te torpederen wat me bijna zou doen geloven dat hirsch ballin de boel belazert. Maar ik ben toch nog wel geneigd om hem net ff wat meer krediet te geven dan die blonde blaaskaak.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, ze is heel verstandig. Als je ambtenaren gaat betrekken bij de politiek zit er ook het risico aan vast dat het prestige van de ambtenaren op het spel staat. Bijv. het onstaan van roddels over dat de Islam al in het ambtenarenkorps is binnengedrongen. dat soort leugens.
Onderschat het ondermijnende PVV virus niet.
De Telegraaf heult met Wilders...quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:35 schreef Klopkoek het volgende:
Telegraaf (geen ANP) is mild in z'n berichtgeving:
[..]
Selectief, heel selectief. De media heult met Wilders.
Tja, waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:36 schreef -jos- het volgende:
Ben benieuwd of die zogenaamde uitspraken van Wilders echt kloppen, geloof er eigenlijk weinig van...
Donder eens op met je crosspostsquote:
Maakt toch geen ruk uit, Wilders zal die ambtenaar dan net zo makkelijk uitmaken voor leugenaar.quote:Op dinsdag 1 april 2008 22:37 schreef Sora het volgende:
[..]
Nee, deze ambtenaar had glashelder kunnen vertellen wie van de 2 hier loopt te liegen. Het valt mij op dat de regeringspartijen er als de kippen bij zijn om dat plan te torpederen wat me bijna zou doen geloven dat hirsch ballin de boel belazert. Maar ik ben toch nog wel geneigd om hem net ff wat meer krediet te geven dan die blonde blaaskaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |