quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
iemand met 2 linkerhanden
quote:en die geen zin heeft dat ie meer bij de garage staat dan aan huis
Jij krijgt een moeilijke toekomst.quote:ben overigens over het algemeen Alfa-fan.
Precies. Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar echt een goede naam hebben ze niet al is het tegenwoordig stukken beter.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij krijgt een moeilijke toekomst.
mwoah.. dat is niet helemaal waar.. de 323 estate uit 1992 van mijn ouders doet het nog steeds prima en zo handig zijn mijn ouders niet. om over de 106 van mijn - met alle respect - a-technische tante nog maar te zwijgen. alleen tja.. dat zijn allemaal geen alfa's.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
Laatste generatie 155 is van onderen gewoon een 156, maar dan vierkant.
Als zo'n ding een beetje goed onderhouden is, kan het best. Alleen iedere auto (behalve de Starslet van je Oma) van 10 jaar en ouder is niet echt handig voor iemand met 2 linkerhanden. En zekers geen Alfa.
Ik bedoelde dat de laatste 155 modellen technisch nogal lijken op de latere 156. Ik zie meer 156's rondrijden dan op de vluchtstrook staan; zal het met de betrouwbaarheid wel meevallen dus. Maar met een 10 jaar oude auto moet je altijd wat geluk hebben; met een Alfa nog iets meer!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
mwoah.. dat is niet helemaal waar.. de 323 estate uit 1992 van mijn ouders doet het nog steeds prima en zo handig zijn mijn ouders niet. om over de 106 van mijn - met alle respect - a-technische tante nog maar te zwijgen. alleen tja.. dat zijn allemaal geen alfa's.
maar een 156 betaalbaar? heb wel gehoord dat het blok van de 156 zelfde is als van de 155.. de V6 2.5 schijnt heel goed te zijn, maar weet niet hoeveel duurder ie in verzekering en belasting is. om nog maar even over onderhoud en verbruik te zwijgen. maar dat is sowieso een droom...
Een 156 rijd je omdat je hem mooi vindt. Niet omdat ie zo betrouwbaar en goedkoop in onderhoud is. Want dat is ie simpelweg niet. De mijne heb ik dan ook maar weggedaan na de zoveelste dure reparatie. (met pijn in m'n hart, want het rijdt fantastisch)quote:Op woensdag 2 april 2008 11:08 schreef KhaZ het volgende:
Alfa 156 rijden is duur. Ik twijfel er enorm aan, wil ook een mooie auto : (
Probleem is: je betaal minstens ¤100 voor de verzekering in de maand als je jong bent, ¤50 wegenbelasting, een volle tank gaat richting de ¤100 en je moet met een Alfa van een jaar of 8 rekening houden met circa ¤100 aan onderhoud in de maand, zo'n 1200 per jaar. Alfa is mooi, alleen niet gebouwd van de beste onderdelen, en na zo'n 8 jaar gaan er natuurlijk wat meer dingen stuk..
Let erop welke onderhoud is gedaan door de vorige eigenaar..
Het zijn wel dikke auto's! Persoonlijk, koop ik zo'n type auto pas als ik netto ¤400 echt over heb in de maand, anders is het niet te doen.
Eventjes over het roest: Roest op 155's duidt ten alle tijden op een eerdere (slecht) gerepareerde schade. Af fabriek zijn ze namelijk zodanig beschermd dat ze niet roesten.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:08 schreef xFriendx het volgende:
Ik heb er nu 1 als eerste auto![]()
Onderhoudskosten zijn wel aardig opgelopen.
Waarom?
Ten eerste had ik een lekke koppakking. Shit happens, maar dat is niet voorbehouden aan de 155 of aan Alfa Romeo. Had mij in een Mercedes, Seat of Volkswagen ook kunnen gebeuren. Meteen nokkenas ook maar meegenomen, wat dingen opnieuw afstellen (bij elkaar zo'n 900-1000 euro).
Daarnaast had mijne roest op die wielkasten (ook een welbekend probleem bij veel oudere auto's in het algemeen) wat ik onlangs heb laten repareren (bij elkaar zo'n 650 euro).
Al met al zit er bij elkaar best wat geld in, maar ben er erg aan gehecht en wil mijne graag houden ipv het wagentje op de sloop te gooien. (ik gok na aanschaf zo'n 2000 euro alles bij elkaar in 1 jaar....ik weet het, ik ben gek)
Naast deze dure dingen heb ik weinig bijzonders gehad aan onderhoud. Schokbrekers achter vervangen, 2 bandjes voor.
Bij aanschaf nog wel kunnen ritselen dat ze de koppelingsplaten hebben vervangen voor een iets hogere aanschafprijs, maar nogmaals, dit waren allemaal dingen die bij mij bekend waren en niet voorbehouden zijn aan dit type.
Zwakke plekken zijn vaak wel de draagarmen, die slijten vaak vrij rap, maar dat zijn dan de kosten weer niet. En oliegebruik ligt inderdaad wat hoger.
Je krijgt er wel een sportieve doch luxe bak voor terug waar je veel plezier aan hebt![]()
Sowieso kan je altijd ronddwalen op het Alfa 155 forum voor meer info. Staan vaak ook leuke auto's in het te koop gedeelte.
Maarten (artc377)
Yep, mijne zoop ook erg veel olie, ik heb de bovenste pakking (niet koppakking) vervangen, en nu is het echt bijna helemaal weg. ZO'n pakking kostte me maar 5 euro, en de reparatie 90 euro (inclusief nieuwe olie + filter en nieuwe thermostaat). Ik heb geen Alfa, maar zo gaat dat bij de meeste auto's.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:16 schreef PeuRac het volgende:
Mijn olie verbruik ligt zeer laag, mn vorige vebruikte ook niet veel olie. Het is trouwens vrij simpel op te lossen voor niet teveel geld.
Volle tank is echt geen 100 euro, ik heb een 73 liter tank en zit net niet aan de honder, een alfa heeft een 55 liter tank ofzo.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:08 schreef KhaZ het volgende:
Alfa 156 rijden is duur. Ik twijfel er enorm aan, wil ook een mooie auto : (
Probleem is: je betaal minstens ¤100 voor de verzekering in de maand als je jong bent, ¤50 wegenbelasting, een volle tank gaat richting de ¤100 en je moet met een Alfa van een jaar of 8 rekening houden met circa ¤100 aan onderhoud in de maand, zo'n 1200 per jaar. Alfa is mooi, alleen niet gebouwd van de beste onderdelen, en na zo'n 8 jaar gaan er natuurlijk wat meer dingen stuk..
Let erop welke onderhoud is gedaan door de vorige eigenaar..
Het zijn wel dikke auto's! Persoonlijk, koop ik zo'n type auto pas als ik netto ¤400 echt over heb in de maand, anders is het niet te doen.
De 155 heeft een 63 liter tank. En voor 3750 euro zit je aan de dure kant voor 155's, voor iets meer als de helft koop je ook al een goede.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:22 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Volle tank is echt geen 100 euro, ik heb een 73 liter tank en zit net niet aan de honder, een alfa heeft een 55 liter tank ofzo.
En het belangrijkste is zoals al vaker genoemd, het ligt eraan van wie je de auto koopt, maar ik denk dat je toch niet redelijk veel betaalt voor een goede 155.
Staat eentje op www.rijtex.nl voor 3750, goed onderhouden en goed in de lak.
3750 is veel zoals jij al zegt, of je moet er 1 hebben met ander uitlaatsysteem, verlaagd met 1e klas veren etc etc.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:37 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De 155 heeft een 63 liter tank. En voor 3750 euro zit je aan de dure kant voor 155's, voor iets meer als de helft koop je ook al een goede.
Ik reed van olie-wissel naar olie-wissel zonder bi j te hoeven vullen. Inclusief circuitdagen en autobahn. 20.000km. per jaar.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mijn olie verbruik ligt zeer laag, mn vorige vebruikte ook niet veel olie. Het is trouwens vrij simpel op te lossen voor niet teveel geld.
Trek eens heel snel die handrem op je fantasie!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:38 schreef ghizzer het volgende:
okido thanx. en iemand ervaringen met een V6 2.5 (156)? is dat echt kansloos om als eerste auto aan te schaffen en vooral in te blijven rijden (in de zin van.. niet een al te belachelijk hoge verzekering, duur in belasting en onderhoud)? thanx alvast voor reacties!
Vanuit de advertentie:quote:Op woensdag 2 april 2008 12:39 schreef xFriendx het volgende:
[..]
3750 is veel zoals jij al zegt, of je moet er 1 hebben met ander uitlaatsysteem, verlaagd met 1e klas veren etc etc.
Voor een normale in goede staat ben je voor omme en nabij de 2000-2500 wel klaar.
(overigens had mijne op die roest op de wielkasten na nergens anders roest)
http://link.marktplaats.nl/159143167
Deze staat bijv te koop binnen onze club. Leuke auto en de vraagprijs is ver weg van de 3750.
Dat weten wij ook wel, maar ook dat nemen we dus op de koop toequote:Op woensdag 2 april 2008 16:43 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Vanuit de advertentie:
De combinatie van 17" velgen met de 40 mm verlaging zorgt voor een hele stugge vering. Comfort is iets minder, wegligging des te beter.
Comfort iets minder..... Zeg maar gerust geen comfort meer.... Veel pleziet met drempels en klinkerwegen. Ik vind zelf dat als een auto meer dan 2,5 cm verlaagd is dat je er niet meer lekker mee kan rijden, alles voelt aan als een kartbaan... Leuk voor een dagje op het circuit maar daar buiten is het gewoon ronduit klote.
Daarom moet je ook regelmatig de aardcontacten en stekkers onder de motorkap controleren/schoonmaken.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:06 schreef Basp1 het volgende:
Afgelopen week met wintersport nog met een 155 naar frankrijk toe gereden, we hoefden alleen maar de ventilator op een gegeven moment kort te sluiten want die wou niet meer aan springen. En de koelvloeistof was >100 graden.
Ow ja en ook ongeveer 1.5 liter olie bijgevuld, want daarop moet je bij alfa's ook altijd letten.
Ik kan met je meepraten, ik heb een Mazda MX-3 gehad. Die dingen zijn zo gigantisch stug daar kan de 155 nog wat van leren.quote:Op woensdag 2 april 2008 16:49 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat weten wij ook wel, maar ook dat nemen we dus op de koop toe![]()
Zelfs zonder de verlaging heeft een 155 al een erg stug onderstel. Rijd wel uit de kunst met scherpe bochten, klinkerwegen zijn inderdaad wat minder prettigWegen met een beetje knap asfalt is echter goed te doen.
Het ding betalen is niet moeilijk, het onderhouden ervan wel. Je moet gewoon met een Alfa niet gaan zeuren dat je weer iets moet vervangen wat hoog in de kosten gaat lopen.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:13 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een 156 rijd je omdat je hem mooi vindt. Niet omdat ie zo betrouwbaar en goedkoop in onderhoud is. Want dat is ie simpelweg niet. De mijne heb ik dan ook maar weggedaan na de zoveelste dure reparatie. (met pijn in m'n hart, want het rijdt fantastisch)
M'n pa heeft een 1.8 156, alleen wel op LPG. Goedkoop tanken dus.quote:Op woensdag 2 april 2008 19:36 schreef ghizzer het volgende:
hmmmmmmmmmmmz.. een 1.8 156 ook niet betaalbaar..? ;X
Die 3 voorbeelden betreft 3 keer een exemplaar uit 1998.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:10 schreef retuow82 het volgende:
Ik wil je geen angst aanjagen maar kijk eens naar het volgende:
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=15195
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=6352
http://www.autoweek.nl/myreviewautodata.php?id=3307
....
Sowieso zijn een hoop van die 1998 exemplaren flink afgeragd door lease-rijders die geen Alfa-gevoel hebben en zo'n beetje alles doen wat de Alfa-God verboden heeft, om het zo maar even uit te drukkenquote:Op woensdag 2 april 2008 20:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Die 3 voorbeelden betreft 3 keer een exemplaar uit 1998.
Als je een beetje slim bent koop je dus geen auto uit het eerste model jaar. Over aanloopproblemen kan je genoeg vinden als je een beetje rondkijkt. BMW E36 uit 1991 moet je ook niet kopen; zo zijn er veel meer voorbeelden.
TS kan beter beginnen met een nette low-budget 155; 1.7 of 1.8 8v is een prima beginnersbak.
crashtests zijn voor mietjesquote:Op woensdag 2 april 2008 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
Ga in iedergeval niet kijken op Youtube naar de 155 of 156 crashtest.
Het zou je zomaar tegen kunnen houden om er één aan te schaffen.
Haha. Ik heb een 156, maar ga morgen inderdaad iets voorzichtiger de bocht om...quote:Op woensdag 2 april 2008 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
Ga in iedergeval niet zoeken op Youtube naar een 155 of 156 crashtest.
Het zou je zomaar tegen kunnen houden om er één aan te schaffen.
156 crash test gezien.. ziet er niet best uit. 155 niet gevonden. (jaja, weet dat het niet mocht van je, maar kon het niet laten). was wel even schrikken overigens!quote:Op woensdag 2 april 2008 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
Ga in iedergeval niet zoeken op Youtube naar een 155 of 156 crashtest.
Het zou je zomaar tegen kunnen houden om er één aan te schaffen.
Wat is je budget eigenlijk?quote:Op woensdag 2 april 2008 20:36 schreef ghizzer het volgende:
[..]
156 crash test gezien.. ziet er niet best uit. 155 niet gevonden. (jaja, weet dat het niet mocht van je, maar kon het niet laten). was wel even schrikken overigens!
oh ja @diegene die t had over 1.7 / 1.8 155 goeie beginnersbak.. maar euh.. daarmee bedoel je dat ie ook nog wel redelijk betrouwbaar zijn en niet belachelijk duur in onderhoud zijn?
mwoah.. zo om en nabij 3.000 euro denk ik dan. rustig aan beginnen he.. want gaat dan tegen die tijd om m'n eerste auto.quote:
Als je een 8v neemt (heb zelf een 2.0 8v) heb je in ieder geval al een ketting ipv een riem. Scheelt je weer je riem vervangen om de x kilometer.quote:Op woensdag 2 april 2008 20:36 schreef ghizzer het volgende:
[..]
156 crash test gezien.. ziet er niet best uit. 155 niet gevonden. (jaja, weet dat het niet mocht van je, maar kon het niet laten). was wel even schrikken overigens!
oh ja @diegene die t had over 1.7 / 1.8 155 goeie beginnersbak.. maar euh.. daarmee bedoel je dat ie ook nog wel redelijk betrouwbaar zijn en niet belachelijk duur in onderhoud zijn?
Hmm ik heb toch echt voor 43 euro m'n vectra 2.5 V6 (wa) verzekert als 21 jarige..met 1 schadevrij jaarquote:Op woensdag 2 april 2008 16:37 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Trek eens heel snel die handrem op je fantasie!
2,5 liter v6 als 23 jarige op je naam? Waarschijnlijk dat sommige verzekeringsmaatschappijen er niet eens aan willen beginnen en degene die het wel doen hebben daar ook hun prijs voor...
En dat het een goede motor is dat geloof ik best, maar onderhoud aan zo'n motor is ook zeker niet mis hoor... Denk ook aan je wegenbelasting (¤ 134 - ¤ 148 per 3 maanden) en het verbruik (energielabel G 1 op 8,8 gemiddeld...). Zeg nu eerlijk, denk je dat het je lukt?
Mijn ervaring met Alfa is niet slecht, ik heb een Alfa 33 gehad en heb genoeg in de 156 gereden maar als je iemand bent die twee linker handen heeft dan wens ik je veel succes. Een Alfa rijder is iemand die trouwens ook niet kijkt naar kleinigheidjes zoals slechte aansluitingen op je dashboard, kraakjes, piepjes en lichtjes die spontaan weigeren. Dat neem je allemaal op de koop toe
Een 155 is ruimer dan een 156. Mijn pa heeft een 156 en ik een 155 dus we kunnen dat aardig vergelijken.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:00 schreef 3p0x het volgende:
[..]
Hmm ik heb toch echt voor 43 euro m'n vectra 2.5 V6 (wa) verzekert als 21 jarige..met 1 schadevrij jaardus het kan wel redelijk goedkoop, je moet alleen goed zoeken
(kan nog wel goedkoper maar dan moet ik weer overstappen
)
Hoe ruim (of krap) is zo'n 155 eigenlijk van binnen? Ik heb een paar keer in een 156 gezeten en daar word ik niet echt blij van met m'n 2m, in een 155 zal het nog wel erger zijn? Ik vind alfa's wel super mooie auto's, vooral een 166 (v6)
Ja alsof die modellen van na 2000 niet door lease rijders gekocht zijn....quote:Op woensdag 2 april 2008 20:29 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Sowieso zijn een hoop van die 1998 exemplaren flink afgeragd door lease-rijders die geen Alfa-gevoel hebben en zo'n beetje alles doen wat de Alfa-God verboden heeft, om het zo maar even uit te drukken![]()
Daarnaast zoals jij al zegt, dit waren de 1e modellen. Vaak zijn 1e modellen niet geheel foutvrij, ongeacht het automerk.
Een 156 kan best, kijk dan naar een 156 van zeg medio 2000 bijvoorbeeld.
Uiteraardquote:Op donderdag 3 april 2008 11:49 schreef BoJo het volgende:
Hey ik ken die straat
Lekker laten poetsen door Boyd?
Heb je voor jezelf een voorkeur voor 1 van de 2 types als je even het budget zou weglaten? Bedoel dan uiteraard niet dat je meteen even een 156 GTA er bij mag betrekken, maar een 'normale' 156 met het standaardpakket en geen megaluxe dingen (stoelverwarming, leren bekleding wellicht) er op.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
thanx voor de reacties. euh over lengte.. ik ben zelf 2.05 m en heb zowel in een 155 en 156 gereden. in de 155 heb je wat meer ruimte, maar in beide auto's is het redelijk goed te doen.
qua looks vind ik een 155 mooier dan een 156, maar qua kwaliteit lijkt me een 156 over het algemeen beter.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Heb je voor jezelf een voorkeur voor 1 van de 2 types als je even het budget zou weglaten? Bedoel dan uiteraard niet dat je meteen even een 156 GTA er bij mag betrekken, maar een 'normale' 156 met het standaardpakket en geen megaluxe dingen (stoelverwarming, leren bekleding wellicht) er op.
Tis overigens een vraag die wel vaker terugkomt, 155 of 156. Bij de 156 moeten mensen vaak toch iets langer doorsparen. Aanschafprijs ligt iets hoger, dat is soms nog meteen te betalen, maar ook bij die 156 krijg je onderhoud, al waren het alleen maar de bandjes. Je moet dus wel een potje overhouden voor je onderhoud, ongeacht of je een 155 of 156 koopt (bij elke auto zo natuurlijk).
En? vond je het waard om comfort in te ruilen voor looks?quote:Op donderdag 3 april 2008 00:47 schreef NoComment het volgende:
155![]()
156![]()
Ik vind het twee geweldige modellen.. Heb zelf een jaar geleden een 156 gekocht, 2.4JTD uit 2001 met alle opties die ik wilde hebben. Maar zoals hier al gemeld is: kijk goed uit met wat je koopt, dat zou mij behoorlijk wat gescheeld hebben..
Als je voor een 155 gaat zou ik gezien het budget gaan zoeken naar een 2.0 16v widebody. Verbruik is te overzien en met wat zoeken zal de verzekering ook nog wel meevallen. Let er wel op dat de distributieriem om de 60.000km (!) of 3 jaar vervangen moet worden, maar het voordeel bij de 2.0 16v is dat dat een heel wat makkelijkere (dus goedkopere) klus is dan bij een v6.
Bij een proefrit even genoeg slechte wegen uitzoeken, hoeven niet echt putten te zijn ofzo maar een matige klinkerweg is genoeg om problemen in de ophanging te horen. Let ook op de watertemperatuur (thermostaat) en de intervalstand van de ruitenwissers. Dit natuurlijk naast de normale punten waar je bij een proefrit op let, vooral die ruitenwissers zul je vergeten te checken als het droog isAls je gaat kijken bij een 16v ook zorgen dat je een koude start meemaakt, een 'diesel' geluid duidt op een nokkenasversteller die aan vervanging toe is.
Voor een 156 komt het ver overeen, alleen is de 2.0 16v dan meestal met een selespeedbak. Rijdt schijnbaar leuk maar die bak gaat je gegarandeerd een keer geld kosten, zeker bij een model die de modificatie nog niet hebben gehad (voor 2000 dacht ik). v6 is is weer lastig met onderhoud (distributieriem) dus dan blijft over de 1.8 en 1.6. En die lijken me dan eigenlijk weer minder boeiend..
Bij een proefrit eigenlijk dezelfde punten extra aandacht geven als bij de 155, alleen de intervalstand van de ruitenwissers hebben ze hier wél goed voor elkaar.
Als ik nu zou moeten gaan shoppen voor 3k zou ik gaan voor de 155 2.0 16v, aangezien een mooie 156 een stukje duurder zal zijn. Die 2-liter in een 155 lijkt me geweldig rijden, je hoort ook vaak dat een 155 v6 te zwaar gevonden wordt in de neus.
Plaatje bij het praatje: mijn 2.4 JTD (180pk dankzij Squadra Tuning) die nu overigens nog een flink stuk lager ligt zonder dat het comfort eronder te lijden heeft gehad
[ afbeelding ]
Over het gekloot met drempels moet ik het helaas wél eens zijn, wat een drama zeg..
nou ja.. wat ik al stel.. ben nog steeds dol op de sound (en vaak ook van design). en ik kan niet in de toekomst kijken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:08 schreef Den_Haag het volgende:gelukkig koop jij geen Alfa. iemand die zich nog steeds baseert op achterhaalde gegevens en borrelpraat.
Is de super-uitvoering niet naar je smaak en is er dus weinig keuze? Heb je zelf een voorkeur voor een andere uitvoering?quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:22 schreef ghizzer het volgende:
hmmm.. heb gegoogled maar die 2.0's zijn vooral in de super-uitvoering. denk dat ik toch maar van een alfa-idee af moet stappen. ik vind de sound erg cool, maar van de onderhoudskosten, mankementen en stuff word ik niet bepaald vrolijk van. het is toch wel heel erg van wat ik in de afgelopen maanden heb gelezen.
misschien maar me verdiepen in een volvo 960 of een s90![]()
Zeker wetenquote:Op dinsdag 8 april 2008 13:49 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
En? vond je het waard om comfort in te ruilen voor looks?
De 960 is een limousine, die zijn over het algemeen niet sportief.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:54 schreef Luxxious het volgende:
ja stuurt dan wel alleen beter als hij is voorzien van een quick rack stuur (oiidt), welke ook op de 8v te krijgen was (zeldzaam)
maar niets tegen volvo, behalve dat je het onderstel van de 960 niet bepaalt sportief kan noemen
1 keer 300 euro op 60.000km of 1 keer 500 euro op 110.000km.. Das bijna hetzelfdequote:Op woensdag 9 april 2008 01:37 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
De 960 is een limousine, die zijn over het algemeen niet sportief.
En onderhoud is duur, maar je hoeft dingen minder vaak te vervangen
D-riem bij alfa ligt tussen de 60 a 80 duizend kilometer, bij de volvo is dat 110 tot 130 duizend kilometer.
Dan moet je wel een goede hebben, de 33 en 75 zie ik heel vaak roestend voorbij rijden, bij de 155 valt het nog wel mee.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goede budget alfa is de 33, veel leuker en vooral goedkoper in met name wegenbelasting en onderhoud. de leukste zijn de 33's met carburateurs van 1989 of eerder. ipv een 155 zou ik naar een 75 2.0 twinspark zoeken, acherwielaandrijving en stukken meer alfa en minder fiat. (een 155 is gewoon een fiat tempra met wat aangepaste motoren)
Feitelijk zie je ze nog heel weinig voorbij komenquote:Op woensdag 9 april 2008 23:39 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Dan moet je wel een goede hebben, de 33 en 75 zie ik heel vaak roestend voorbij rijden, bij de 155 valt het nog wel mee.
Ja idd, ik ben er veel tegengekomen op de sloop samen met eugoets citroens en fiats.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Feitelijk zie je ze nog heel weinig voorbij komen
De meeste liggen al op de sloop.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |