quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:25 schreef ghizzer het volgende:
iemand met 2 linkerhanden
quote:en die geen zin heeft dat ie meer bij de garage staat dan aan huis
Jij krijgt een moeilijke toekomst.quote:ben overigens over het algemeen Alfa-fan.
Precies. Je kunt natuurlijk geluk hebben, maar echt een goede naam hebben ze niet al is het tegenwoordig stukken beter.quote:Op dinsdag 1 april 2008 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jij krijgt een moeilijke toekomst.
mwoah.. dat is niet helemaal waar.. de 323 estate uit 1992 van mijn ouders doet het nog steeds prima en zo handig zijn mijn ouders niet. om over de 106 van mijn - met alle respect - a-technische tante nog maar te zwijgen. alleen tja.. dat zijn allemaal geen alfa's.quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:06 schreef Hyperdude het volgende:
Laatste generatie 155 is van onderen gewoon een 156, maar dan vierkant.
Als zo'n ding een beetje goed onderhouden is, kan het best. Alleen iedere auto (behalve de Starslet van je Oma) van 10 jaar en ouder is niet echt handig voor iemand met 2 linkerhanden. En zekers geen Alfa.
Ik bedoelde dat de laatste 155 modellen technisch nogal lijken op de latere 156. Ik zie meer 156's rondrijden dan op de vluchtstrook staan; zal het met de betrouwbaarheid wel meevallen dus. Maar met een 10 jaar oude auto moet je altijd wat geluk hebben; met een Alfa nog iets meer!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
mwoah.. dat is niet helemaal waar.. de 323 estate uit 1992 van mijn ouders doet het nog steeds prima en zo handig zijn mijn ouders niet. om over de 106 van mijn - met alle respect - a-technische tante nog maar te zwijgen. alleen tja.. dat zijn allemaal geen alfa's.
maar een 156 betaalbaar? heb wel gehoord dat het blok van de 156 zelfde is als van de 155.. de V6 2.5 schijnt heel goed te zijn, maar weet niet hoeveel duurder ie in verzekering en belasting is. om nog maar even over onderhoud en verbruik te zwijgen. maar dat is sowieso een droom...
Een 156 rijd je omdat je hem mooi vindt. Niet omdat ie zo betrouwbaar en goedkoop in onderhoud is. Want dat is ie simpelweg niet. De mijne heb ik dan ook maar weggedaan na de zoveelste dure reparatie. (met pijn in m'n hart, want het rijdt fantastisch)quote:Op woensdag 2 april 2008 11:08 schreef KhaZ het volgende:
Alfa 156 rijden is duur. Ik twijfel er enorm aan, wil ook een mooie auto : (
Probleem is: je betaal minstens ¤100 voor de verzekering in de maand als je jong bent, ¤50 wegenbelasting, een volle tank gaat richting de ¤100 en je moet met een Alfa van een jaar of 8 rekening houden met circa ¤100 aan onderhoud in de maand, zo'n 1200 per jaar. Alfa is mooi, alleen niet gebouwd van de beste onderdelen, en na zo'n 8 jaar gaan er natuurlijk wat meer dingen stuk..
Let erop welke onderhoud is gedaan door de vorige eigenaar..
Het zijn wel dikke auto's! Persoonlijk, koop ik zo'n type auto pas als ik netto ¤400 echt over heb in de maand, anders is het niet te doen.
Eventjes over het roest: Roest op 155's duidt ten alle tijden op een eerdere (slecht) gerepareerde schade. Af fabriek zijn ze namelijk zodanig beschermd dat ze niet roesten.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:08 schreef xFriendx het volgende:
Ik heb er nu 1 als eerste auto![]()
Onderhoudskosten zijn wel aardig opgelopen.
Waarom?
Ten eerste had ik een lekke koppakking. Shit happens, maar dat is niet voorbehouden aan de 155 of aan Alfa Romeo. Had mij in een Mercedes, Seat of Volkswagen ook kunnen gebeuren. Meteen nokkenas ook maar meegenomen, wat dingen opnieuw afstellen (bij elkaar zo'n 900-1000 euro).
Daarnaast had mijne roest op die wielkasten (ook een welbekend probleem bij veel oudere auto's in het algemeen) wat ik onlangs heb laten repareren (bij elkaar zo'n 650 euro).
Al met al zit er bij elkaar best wat geld in, maar ben er erg aan gehecht en wil mijne graag houden ipv het wagentje op de sloop te gooien. (ik gok na aanschaf zo'n 2000 euro alles bij elkaar in 1 jaar....ik weet het, ik ben gek)
Naast deze dure dingen heb ik weinig bijzonders gehad aan onderhoud. Schokbrekers achter vervangen, 2 bandjes voor.
Bij aanschaf nog wel kunnen ritselen dat ze de koppelingsplaten hebben vervangen voor een iets hogere aanschafprijs, maar nogmaals, dit waren allemaal dingen die bij mij bekend waren en niet voorbehouden zijn aan dit type.
Zwakke plekken zijn vaak wel de draagarmen, die slijten vaak vrij rap, maar dat zijn dan de kosten weer niet. En oliegebruik ligt inderdaad wat hoger.
Je krijgt er wel een sportieve doch luxe bak voor terug waar je veel plezier aan hebt![]()
Sowieso kan je altijd ronddwalen op het Alfa 155 forum voor meer info. Staan vaak ook leuke auto's in het te koop gedeelte.
Maarten (artc377)
Yep, mijne zoop ook erg veel olie, ik heb de bovenste pakking (niet koppakking) vervangen, en nu is het echt bijna helemaal weg. ZO'n pakking kostte me maar 5 euro, en de reparatie 90 euro (inclusief nieuwe olie + filter en nieuwe thermostaat). Ik heb geen Alfa, maar zo gaat dat bij de meeste auto's.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:16 schreef PeuRac het volgende:
Mijn olie verbruik ligt zeer laag, mn vorige vebruikte ook niet veel olie. Het is trouwens vrij simpel op te lossen voor niet teveel geld.
Volle tank is echt geen 100 euro, ik heb een 73 liter tank en zit net niet aan de honder, een alfa heeft een 55 liter tank ofzo.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:08 schreef KhaZ het volgende:
Alfa 156 rijden is duur. Ik twijfel er enorm aan, wil ook een mooie auto : (
Probleem is: je betaal minstens ¤100 voor de verzekering in de maand als je jong bent, ¤50 wegenbelasting, een volle tank gaat richting de ¤100 en je moet met een Alfa van een jaar of 8 rekening houden met circa ¤100 aan onderhoud in de maand, zo'n 1200 per jaar. Alfa is mooi, alleen niet gebouwd van de beste onderdelen, en na zo'n 8 jaar gaan er natuurlijk wat meer dingen stuk..
Let erop welke onderhoud is gedaan door de vorige eigenaar..
Het zijn wel dikke auto's! Persoonlijk, koop ik zo'n type auto pas als ik netto ¤400 echt over heb in de maand, anders is het niet te doen.
De 155 heeft een 63 liter tank. En voor 3750 euro zit je aan de dure kant voor 155's, voor iets meer als de helft koop je ook al een goede.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:22 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Volle tank is echt geen 100 euro, ik heb een 73 liter tank en zit net niet aan de honder, een alfa heeft een 55 liter tank ofzo.
En het belangrijkste is zoals al vaker genoemd, het ligt eraan van wie je de auto koopt, maar ik denk dat je toch niet redelijk veel betaalt voor een goede 155.
Staat eentje op www.rijtex.nl voor 3750, goed onderhouden en goed in de lak.
3750 is veel zoals jij al zegt, of je moet er 1 hebben met ander uitlaatsysteem, verlaagd met 1e klas veren etc etc.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:37 schreef PeuRac het volgende:
[..]
De 155 heeft een 63 liter tank. En voor 3750 euro zit je aan de dure kant voor 155's, voor iets meer als de helft koop je ook al een goede.
Ik reed van olie-wissel naar olie-wissel zonder bi j te hoeven vullen. Inclusief circuitdagen en autobahn. 20.000km. per jaar.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:16 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Mijn olie verbruik ligt zeer laag, mn vorige vebruikte ook niet veel olie. Het is trouwens vrij simpel op te lossen voor niet teveel geld.
Trek eens heel snel die handrem op je fantasie!quote:Op dinsdag 1 april 2008 20:38 schreef ghizzer het volgende:
okido thanx. en iemand ervaringen met een V6 2.5 (156)? is dat echt kansloos om als eerste auto aan te schaffen en vooral in te blijven rijden (in de zin van.. niet een al te belachelijk hoge verzekering, duur in belasting en onderhoud)? thanx alvast voor reacties!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |