Ja alsof die modellen van na 2000 niet door lease rijders gekocht zijn....quote:Op woensdag 2 april 2008 20:29 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Sowieso zijn een hoop van die 1998 exemplaren flink afgeragd door lease-rijders die geen Alfa-gevoel hebben en zo'n beetje alles doen wat de Alfa-God verboden heeft, om het zo maar even uit te drukken![]()
Daarnaast zoals jij al zegt, dit waren de 1e modellen. Vaak zijn 1e modellen niet geheel foutvrij, ongeacht het automerk.
Een 156 kan best, kijk dan naar een 156 van zeg medio 2000 bijvoorbeeld.
Uiteraardquote:Op donderdag 3 april 2008 11:49 schreef BoJo het volgende:
Hey ik ken die straat
Lekker laten poetsen door Boyd?
Heb je voor jezelf een voorkeur voor 1 van de 2 types als je even het budget zou weglaten? Bedoel dan uiteraard niet dat je meteen even een 156 GTA er bij mag betrekken, maar een 'normale' 156 met het standaardpakket en geen megaluxe dingen (stoelverwarming, leren bekleding wellicht) er op.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:08 schreef ghizzer het volgende:
thanx voor de reacties. euh over lengte.. ik ben zelf 2.05 m en heb zowel in een 155 en 156 gereden. in de 155 heb je wat meer ruimte, maar in beide auto's is het redelijk goed te doen.
qua looks vind ik een 155 mooier dan een 156, maar qua kwaliteit lijkt me een 156 over het algemeen beter.quote:Op donderdag 3 april 2008 16:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Heb je voor jezelf een voorkeur voor 1 van de 2 types als je even het budget zou weglaten? Bedoel dan uiteraard niet dat je meteen even een 156 GTA er bij mag betrekken, maar een 'normale' 156 met het standaardpakket en geen megaluxe dingen (stoelverwarming, leren bekleding wellicht) er op.
Tis overigens een vraag die wel vaker terugkomt, 155 of 156. Bij de 156 moeten mensen vaak toch iets langer doorsparen. Aanschafprijs ligt iets hoger, dat is soms nog meteen te betalen, maar ook bij die 156 krijg je onderhoud, al waren het alleen maar de bandjes. Je moet dus wel een potje overhouden voor je onderhoud, ongeacht of je een 155 of 156 koopt (bij elke auto zo natuurlijk).
En? vond je het waard om comfort in te ruilen voor looks?quote:Op donderdag 3 april 2008 00:47 schreef NoComment het volgende:
155![]()
156![]()
Ik vind het twee geweldige modellen.. Heb zelf een jaar geleden een 156 gekocht, 2.4JTD uit 2001 met alle opties die ik wilde hebben. Maar zoals hier al gemeld is: kijk goed uit met wat je koopt, dat zou mij behoorlijk wat gescheeld hebben..
Als je voor een 155 gaat zou ik gezien het budget gaan zoeken naar een 2.0 16v widebody. Verbruik is te overzien en met wat zoeken zal de verzekering ook nog wel meevallen. Let er wel op dat de distributieriem om de 60.000km (!) of 3 jaar vervangen moet worden, maar het voordeel bij de 2.0 16v is dat dat een heel wat makkelijkere (dus goedkopere) klus is dan bij een v6.
Bij een proefrit even genoeg slechte wegen uitzoeken, hoeven niet echt putten te zijn ofzo maar een matige klinkerweg is genoeg om problemen in de ophanging te horen. Let ook op de watertemperatuur (thermostaat) en de intervalstand van de ruitenwissers. Dit natuurlijk naast de normale punten waar je bij een proefrit op let, vooral die ruitenwissers zul je vergeten te checken als het droog isAls je gaat kijken bij een 16v ook zorgen dat je een koude start meemaakt, een 'diesel' geluid duidt op een nokkenasversteller die aan vervanging toe is.
Voor een 156 komt het ver overeen, alleen is de 2.0 16v dan meestal met een selespeedbak. Rijdt schijnbaar leuk maar die bak gaat je gegarandeerd een keer geld kosten, zeker bij een model die de modificatie nog niet hebben gehad (voor 2000 dacht ik). v6 is is weer lastig met onderhoud (distributieriem) dus dan blijft over de 1.8 en 1.6. En die lijken me dan eigenlijk weer minder boeiend..
Bij een proefrit eigenlijk dezelfde punten extra aandacht geven als bij de 155, alleen de intervalstand van de ruitenwissers hebben ze hier wél goed voor elkaar.
Als ik nu zou moeten gaan shoppen voor 3k zou ik gaan voor de 155 2.0 16v, aangezien een mooie 156 een stukje duurder zal zijn. Die 2-liter in een 155 lijkt me geweldig rijden, je hoort ook vaak dat een 155 v6 te zwaar gevonden wordt in de neus.
Plaatje bij het praatje: mijn 2.4 JTD (180pk dankzij Squadra Tuning) die nu overigens nog een flink stuk lager ligt zonder dat het comfort eronder te lijden heeft gehad
[ afbeelding ]
Over het gekloot met drempels moet ik het helaas wél eens zijn, wat een drama zeg..
nou ja.. wat ik al stel.. ben nog steeds dol op de sound (en vaak ook van design). en ik kan niet in de toekomst kijken.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:08 schreef Den_Haag het volgende:gelukkig koop jij geen Alfa. iemand die zich nog steeds baseert op achterhaalde gegevens en borrelpraat.
Is de super-uitvoering niet naar je smaak en is er dus weinig keuze? Heb je zelf een voorkeur voor een andere uitvoering?quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:22 schreef ghizzer het volgende:
hmmm.. heb gegoogled maar die 2.0's zijn vooral in de super-uitvoering. denk dat ik toch maar van een alfa-idee af moet stappen. ik vind de sound erg cool, maar van de onderhoudskosten, mankementen en stuff word ik niet bepaald vrolijk van. het is toch wel heel erg van wat ik in de afgelopen maanden heb gelezen.
misschien maar me verdiepen in een volvo 960 of een s90![]()
Zeker wetenquote:Op dinsdag 8 april 2008 13:49 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
En? vond je het waard om comfort in te ruilen voor looks?
De 960 is een limousine, die zijn over het algemeen niet sportief.quote:Op dinsdag 8 april 2008 19:54 schreef Luxxious het volgende:
ja stuurt dan wel alleen beter als hij is voorzien van een quick rack stuur (oiidt), welke ook op de 8v te krijgen was (zeldzaam)
maar niets tegen volvo, behalve dat je het onderstel van de 960 niet bepaalt sportief kan noemen
1 keer 300 euro op 60.000km of 1 keer 500 euro op 110.000km.. Das bijna hetzelfdequote:Op woensdag 9 april 2008 01:37 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
De 960 is een limousine, die zijn over het algemeen niet sportief.
En onderhoud is duur, maar je hoeft dingen minder vaak te vervangen
D-riem bij alfa ligt tussen de 60 a 80 duizend kilometer, bij de volvo is dat 110 tot 130 duizend kilometer.
Dan moet je wel een goede hebben, de 33 en 75 zie ik heel vaak roestend voorbij rijden, bij de 155 valt het nog wel mee.quote:Op woensdag 9 april 2008 20:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
een goede budget alfa is de 33, veel leuker en vooral goedkoper in met name wegenbelasting en onderhoud. de leukste zijn de 33's met carburateurs van 1989 of eerder. ipv een 155 zou ik naar een 75 2.0 twinspark zoeken, acherwielaandrijving en stukken meer alfa en minder fiat. (een 155 is gewoon een fiat tempra met wat aangepaste motoren)
Feitelijk zie je ze nog heel weinig voorbij komenquote:Op woensdag 9 april 2008 23:39 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Dan moet je wel een goede hebben, de 33 en 75 zie ik heel vaak roestend voorbij rijden, bij de 155 valt het nog wel mee.
Ja idd, ik ben er veel tegengekomen op de sloop samen met eugoets citroens en fiats.quote:Op donderdag 10 april 2008 00:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Feitelijk zie je ze nog heel weinig voorbij komen
De meeste liggen al op de sloop.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |