abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58093942
Titanic is gewoon een goede film, hoe goedkoop de romantiek etc. dan ook op sommige mensen kan overkomen.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  woensdag 16 april 2008 @ 19:50:26 #177
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58094718
My Blueberry Nights (Wong Kar Wai, 2007)
Lekker sfeervol filmpje, maar Wong haalt niet zijn topniveau. Visueel toont het weer veel visuele krachtpatserij maar hier voelde het wat geforceerder aan op sommige momenten dan in de meeste van z'n films. Wellicht omdat hij niet met zijn gebruikelijke cinematograaf Christopher Doyle werkte. Het verhaaltje kabbelt wel lekker voort. Met name het Strathaim en Weisz gedeelte was boeiend. ***½

Paranoid Park (Gus van Sant, 2007)
Erg boeiende film van Van Sant, die deze keer een iets meer plot gedreven film maakt dan zijn vorige drie. De asynchrone vertelstructuur werkt erg goed en het is vooral de sfeer die hij creeert met experimentele cinematografie die de film boeiend maakt (overigens van Christopher Doyle). Het schetst een sterk beeld van een verwarde tiener die om probeert te gaan met die ene gebeurtenis. ****
  woensdag 16 april 2008 @ 19:58:08 #178
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_58094942
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:16 schreef Doff het volgende:
Titanic is gewoon een goede film, hoe goedkoop de romantiek etc. dan ook op sommige mensen kan overkomen.
En financieel is het al helemaal een megaklapper.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 16 april 2008 @ 20:04:01 #179
67089 Gillingham
The horror...
pi_58095085
quote:
Op woensdag 16 april 2008 19:58 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En financieel is het al helemaal een megaklapper.
Maar dat heeft weer niks met de kwaliteit te maken.

Ben-Hur was ook een megaklapper en MGM uit het slop gered.
What's it going to be then, eh?
  woensdag 16 april 2008 @ 23:23:55 #180
52357 Lambiekje
pi_58100904
quote:
Op woensdag 16 april 2008 20:04 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Maar dat heeft weer niks met de kwaliteit te maken.
Wel met de romance-kwaliteit, want jonge vrouwen gingen meerdere keren per week naar die film.
Kan me een krantestuk herinneneren dat een meisje uit HHW wel 45 keer was geweest ofzo.
quote:
Ben-Hur was ook een megaklapper en MGM uit het slop gered.
Ben Hur was ook een mega-spectakel ... al moet ik zeggen dat ik die film maar 1 keer heb gezien.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 16 april 2008 @ 23:32:55 #181
52357 Lambiekje
pi_58101195
Where the True Lies (2005)
Lanny (Kevin Bacon) en Vince (Colin Firth) is een komische duo, die grote tv-shows hadden in de jaren 50/60. Ze deden ook marathons (93 uur) om geld in te zamelen voor goededoelen als Polio en dergelijke. De avond voor die mega-show voor Polio werd er een dode vrouw gevonden in het bad van hun hotelkamer. Ondanks alibi voor beide comdedianten maar hun optredens was afgelopen. Aan de hand van Karen (Alison Lohman) die een autobiografie aan het schrijven is voor Vince, komt langzamerhand erachter hoe het echte verhaal rond de dode vrouw.

Het is wel een redelijke whodunnit film. Waarbij genoeg vrouwlijk naakt en schoon in voor komt.

cijfer 7 / imdb 6.6
  woensdag 16 april 2008 @ 23:39:50 #182
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58101364
Vandaag; The mist
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  woensdag 16 april 2008 @ 23:52:10 #183
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58101672
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:39 schreef Chanell het volgende:
Vandaag; The mist
Und?

Gisteren:

Passion
Iedere keer wanneer ik een film van Godard op zet maakt zich hetzelfde gevoel van me meester: wat krijg ik dit keer voorgeschoteld? wordt het weer net zo spannend als bij de vorige film?
Het antwoord dit keer is een volmondig "ja".

Passion is een mini-mozaiek film die het verhaal vertelt (voor zover je daar natuurlijk in een Godard film van kunt spreken) van een verveelde film regisseur die een film opneemt waarbij tijdens de productie werkelijk niets lijkt te lukken: hij zit ruim over z`n budget heen, z`n crew wilt lang niet altijd mee werken en tot overmaat van ramp zit de producent `m voortdurend achterna. Hij begint een liefdesdriehoek met Isabelle, een ontslagen fabrieksarbeider en Hannah: eigenaresse van het hotel waar de filmcrew verblijft en vrouw van Isabelle`s baas...

Uiteraard is dit weer geen gewoon verhaal over de liefde tussen 3 personen. Godard gebruikt het alleen als kapstok om z`n ongenoegen te kunnen uiten over (vooral) het maken van films en alle ellende die daar bij komt kijken. Vooral z`n onvrede over producenten en z`n afkeer van Hollywood komen vaker dan één keer voorbij.
Alles waar het in Godard`s werk om draait, alles waar ie ooit mee te maken heeft gehad, eigenlijk de essentie van z`n oeuvre, komt hier in 88 minuten voorbij.

Daarnaast is de film ook nog overladen met prachtige shots, een geweldige en geweldig gemonteerde soundtrack en sterk acteerwerk.

Als je al een paar films van de meester hebt gezien en je eigenlijk wilt weten "what he`s all about" dan zou je deze film moeten kijken.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  donderdag 17 april 2008 @ 00:07:55 #184
193702 Chanell
Meer Chanel dan Coco.
pi_58102000
quote:
Op woensdag 16 april 2008 23:52 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Und?

Tja, echt Stephen King, vond em niet super, maar slecht was hij ook niet.
22.10.2007.
Jij bent de bekroning op onze liefde!
  donderdag 17 april 2008 @ 02:16:17 #185
16701 scanman01
Today's a good day
pi_58103547

Blow dry (2001)
Dit is zo'n film die ik al die jaren heb vermeden omdat het me niets leek. Toch maar gekeken vandaag bij gebrek aan andere films. En het viel me 100% mee. Sterker nog: het is gewoon een erg leuke en bij vlagen aangrijpende film. Ik heb me 80 minuten erg vermaakt moet ik zeggen. Om de inhoud van d film in een paar zinnen weer te geven is haast geen doen, dus daar waag ik me maar niet aan.

Cijfer: 7,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 17 april 2008 @ 07:22:53 #186
210143 EyeMJR
Eye See Eye Forget !!!
pi_58104121
When Crying In The Mist, To Pray For Amnesia
  donderdag 17 april 2008 @ 08:21:05 #187
152481 Playmaker
Let's Play Ball !
pi_58104469

Be Kind Rewind(2008)

De nieuwste film van Michel Gondry.Als gevolg van een "ongeluk" alle videobanden van hun lokale videotheek gewist worden besluiten Jerry(Jack Black) en Mike(Mos Def)zelf hun versies van bekende films te maken en deze te verhuren(sweding.zoals de jongens het zelf noemen).De films slaan aan en worden een groot succes.
Be Kind Rewind was wel een leuke film.Vooral de scènes waarin Black en Def de bekende films op hun eigen aparte manier hermaken is erg grappig.Black is zoals altijd weer de drukte zelfe en Def(vaak moelijk te verstaan)is de droge "verstandige" sidekick.De boodschap van Gondry dat passie en plezier het belangrijkst zijn bij het maken van een film komen goed over.De films van Mike en Jerry mogen dan amateuristisch overkomen,maar door het plezier en enthousisame waarmee de films gemaakt zijn slaan ze enorm aan.
Ik vond de film minder dan Eternal Sunshine en Science of...,maar je hebt het gevoel dat Gondry deze film met veel plezier gemaakt heeft.Daarom sloeg de film bij mij wel aan.
2007 & 2008 Fok! League Fantasy Baseball Champion * 2008 Rounders League Fantasy Baseball Champion
pi_58109228
Bobby (Emilio Estevez, 2006)
Het verhaal van de moord op de Amerikaanse senator Robert F. Kennedy, op 6 juni 1968. De 22 mensen die zich op die dag in hetzelfde 'Ambassador' hotel bevonden als toen hij werd gedood, worden in hun doen en laten gevolgd. Een film met veel personages (lees losse verhaallijntjes) en veel bekende acteurs. Estevez maakt ook veel gebruik van archiefbeelden, over het algemeen valt het goed alleen aan het einde begon het me enigzins te storen. Dat schiet het wel erg heen en weer tussen "film" en archiefbeelden. Toch zeker geen verkeerde film. 7.5

Vantage Point (Pete Travis, 2008)
In vijf verschillende segmenten die vijf verschillende visies op de gebeurtenissen weergeven, wordt een poging tot aanslag op de Amerikaanse president in Spanje gevolgd. Vantage Point is een vermakelijk aktiefilmpje om een keer te zien. De film begint goed, maar aan het einde volgen de toevalligheden elkaar helaas in hoog tempo op. 6.8
  donderdag 17 april 2008 @ 12:44:11 #189
67089 Gillingham
The horror...
pi_58109495
Mean Streets (Martin Scorsese, 1973) 8

Rauwe, toffe film over het schofterige straatleven in Little Italy in New York. Met mooie rollen voor Scorsese lievelingetjes Harvey Keitel en - voor het eerst - Robert de Niro. Hoewel de professionaliteit en strakke productie van zijn latere films ontbreekt is er ook met een klein budget genoeg ruimte voor Scorsese om creatief te filmen en te monteren. Vooral de muziek is tekenend voor het gebruik daarvan in de rest van zijn carrière. Een film die erg oprecht overkomt.
What's it going to be then, eh?
pi_58109546
Hoodwinked

3.0 ***
Animatie geen pixar , leuk verhaaltje dat wel...
"Have you seen my Childhood?
I'm searching for the world that I come from
'Cause I've been looking around" M.J
  donderdag 17 april 2008 @ 14:03:38 #191
52357 Lambiekje
pi_58111460
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:46 schreef Treezz het volgende:
Hoodwinked

3.0 ***
dat zelfs niet .. het is gewoon een lelijk gedrocht.
  donderdag 17 april 2008 @ 19:18:09 #192
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58118609
The Nanny Diaries (Shari Springer Berman & Robert Pulcini, 2007)
Het begin is erg leuk en hoopgevend op een goede film, maar uiteindelijk verzandt de film in een verzameling cliches. Het blijft leuk genoeg om te vermaken, maar komt nergens in de buurt van American Splendor, de vorige film van het echtpaar. Sporadisch zien we nog een glimp van de vindingrijkheid van die film en het begin van deze film. Scarlett Johansson is best aardig in haar rol, maar bijzonder was het niet. ***

The Invisible (David S. Goyer, 2007)
Wat een debiel plot. Het zit vol met ongeloofwaardigheden. De keuzes die verschillende personages maken lijken haast wel compleet random. De motivatie is vaak nogal zwak of totaal afwezig. Alles is zo geforceerd dat meegaan in het verhaal onmogelijk werd gemaakt. Het acteerwerk van de grotendeels jonge cast was best ok, maar het blijft lastig om van een debiel scenario geloofwaardige personages te maken. **
  donderdag 17 april 2008 @ 22:35:17 #193
52357 Lambiekje
pi_58124033
Mar Adentro (2004)
Ramón (Javier Bardem) is een persoon die aan tetraplegie lijdt, na een onvoortuinlijk duik in zee 28 jaar geleden. Hij heeft een advocate in gehuurd om een zaak aan te spannen om beschikking te hebben om een eind aan je leven te kunnen maken. Maar tijdens dat proces wordt zijn leven aardig onderste boven gehaald.

Sterk waar gebeurd drama over een persoon die vanaf z'n nek verlamd is en gewoon dood wil.

Een droom van hem dat hij als een vogel over het Spaanse landschap vliegt is gewoon prachtig.

Een priester die ook aan tetraplegie lijdt wil meneer ompraten. Een leuke discussie over onzin van het geloof. Angst wat het inbozemt.

Wat is het zelf dood willen toch een verdomd moeilijk onderwerp. Maar waarom heeft een staat het recht om die beslissing te ontnemen. Ik vind het nog al bemoeizuchtig.

cijfer 8 / imdb 8.0
pi_58132264

Een Belgische film over licht autistische jongen die gepest wordt op school en daar uiteindelijk genoeg van heeft. Een orgineel en goed uitgewerkte film met een meeslepend verhaal.

Cijfer: 8
..///
pi_58132377
quote:
Op donderdag 17 april 2008 12:46 schreef Treezz het volgende:
Hoodwinked

3.0 ***
Hoodwinked was iig wel grappig.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_58134010
I Am Legend, met alternatief eind. Deze film niet in de bios gezien, en het alternatieve eind verraste mij op een goede manier
lekker faxen heel de dag echt genot
  Moderator vrijdag 18 april 2008 @ 18:19:26 #197
9859 crew  Karina
Woman
pi_58141654
Seed
Horrorfilm. Niet over een gevaarlijk zaad dat de wereld verovert, maar over een seriemoordenaar met de naam Seed.

Seed wordt geëxecuteerd op de electrische stoel, helaas gaat er wat mis. Wat daarna gebeurt is zo ongeveer het scenario zoals in Freddy/Jason, zelfs de muziek is vergelijkbaar net als zijn uiterlijk.

Redelijk spannend, maar genoemde Freddy en Jason films waren toch wel beter.

Untraceable
Cyberpolitie zit achter een cyberkiller aan die moorden laat zien via Internet. Beetje Saw-achtig, maar dan minder eng. Niet echt heel spannend en nogal voorspelbaar allemaal, vooral het einde zag ik al mijlenver aankomen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 18 april 2008 @ 18:27:18 #198
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_58141830
The Love Guru (Marco Schnabel, 2008)
Gisteren naar een testscreening geweest voor de nieuwste film van Mike Myers. De film was duidelijk nog niet af qua special effects en de muziek was ook nog niet in z'n geheel af. Wat me wel duidelijk werd is dat hij niet zo grappig is als de Austin Powers films. Er zitten een aantal erg leuke scenes in, maar ook storende factoren. Jessica Alba is niet meer dan een mooi smoeltje in de film. De "romance" tussen haar en Mike Myers was compleet ongeloofwaardig en onderontwikkeld. Verder was Justin Timberlake best aardig in zijn eerste komische rol en is Verne "Mini-Me" Treyor ook weer van de partij. Ik ben benieuwd in hoeverre de uiteindelijke versie verschilt van de versie die ik gisteren gezien heb. Voor nu een naar boven afgeronde ***
  vrijdag 18 april 2008 @ 19:41:36 #199
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58143941
Gisteren in de sneak:

Over Her Dead Body
Opzich is er niet echt veel aan te merken op deze romantische comedy.Ok, het verhaaltje en dus uiteraard ook het einde, is nogal cliché maar niet dusdanig dat het irritant wordt.
Het is zeker wel kijkbaar. Er zitten een aantal erg grappige scenes in en vooral Paul Rudd is cool als de droogkloot zoals we `m ook al kennen uit Friends.
Niets speciaals maar ook niet slecht.

IMDB Cijfer: 4,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
pi_58144121
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:41 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren in de sneak:

Over Her Dead Body
Opzich is er niet echt veel aan te merken op deze romantische comedy.Ok, het verhaaltje en dus uiteraard ook het einde, is nogal cliché maar niet dusdanig dat het irritant wordt.
Het is zeker wel kijkbaar. Er zitten een aantal erg grappige scenes in en vooral Paul Rudd is cool als de droogkloot zoals we `m ook al kennen uit Friends.
Niets speciaals maar ook niet slecht.

IMDB Cijfer: 4,3/10
Mijn Cijfer: 6,0/10
Heb 'm ook gezien. Zelfs voor een vrouwenfilm vér beneden de maat. Geen cohesie, slechte dialogen, dramatisch slechte hoofdrolspeelster + rest van de cast, niks origineels enz. enz. Nee, dit vond ik echt erbarmerlijk slecht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')