quote:
Und?
Gisteren:
PassionIedere keer wanneer ik een film van Godard op zet maakt zich hetzelfde gevoel van me meester: wat krijg ik dit keer voorgeschoteld? wordt het weer net zo spannend als bij de vorige film?
Het antwoord dit keer is een volmondig "ja".
Passion is een mini-mozaiek film die het verhaal vertelt (voor zover je daar natuurlijk in een Godard film van kunt spreken) van een verveelde film regisseur die een film opneemt waarbij tijdens de productie werkelijk niets lijkt te lukken: hij zit ruim over z`n budget heen, z`n crew wilt lang niet altijd mee werken en tot overmaat van ramp zit de producent `m voortdurend achterna. Hij begint een liefdesdriehoek met Isabelle, een ontslagen fabrieksarbeider en Hannah: eigenaresse van het hotel waar de filmcrew verblijft en vrouw van Isabelle`s baas...
Uiteraard is dit weer geen gewoon verhaal over de liefde tussen 3 personen. Godard gebruikt het alleen als kapstok om z`n ongenoegen te kunnen uiten over (vooral) het maken van films en alle ellende die daar bij komt kijken. Vooral z`n onvrede over producenten en z`n afkeer van Hollywood komen vaker dan één keer voorbij.
Alles waar het in Godard`s werk om draait, alles waar ie ooit mee te maken heeft gehad, eigenlijk de essentie van z`n oeuvre, komt hier in 88 minuten voorbij.
Daarnaast is de film ook nog overladen met prachtige shots, een geweldige en geweldig gemonteerde soundtrack en sterk acteerwerk.
Als je al een paar films van de meester hebt gezien en je eigenlijk wilt weten "what he`s all about" dan zou je deze film moeten kijken.
IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10